12 Mart 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

12 Mart 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

z “İran mektupları: 14 Komşu memlekette milliyetperverlik çok kuvvetlidir!.. İranın neresine gidilirse gidilsin milliyet hissini Tahran Belediye dairesinin cepheden görünüşü rağmen varlığını muhafaza etmesi, kuvveti görülür ri mını da kendi kazançları olarak ayı- rorlar. Tabranda halkın dörtte üçü ki- racıdır. Kiracı, evin hey'eti meermi- harsımın kuvveti sayesinderi. İranlı. | asını tutar, sonra bunları oda oda lar, milli duygu, milli mefküre iti. başka ailelere kiralar. Evlerin çoğu barile bir çok Avrupa milletlerinin | böylelikle apartıman tarzı al maştr.. | mevfinde sayrlabilirler. İranlılar, uysal ve geçim ehli insan- | MİLLİYET CUMARTESİ 12 MART HARICI HABERLER Changhai'da Sükünet | Sofya mektubu | i Tuna Federasyonu Japon kıtaatının Man- çuride vaziyeti VASHİNGTON, 11. A. A. |, SOFYA, 9 (Milliyet) Hüleümet, dün Şanghaydaki 31 | Son günlerde Paristen gel inci Cemahiri Müttahide piya- | haberler Fransanın teşviki ile de taburunun Manilaya. nakil Avusturya, Macaristan, Çekos. ve iadesini derpiş eylemiş, fa- lovakya Romanya ve Yugos- ici ba dikin selda yiyene İlsvya arasında bir Tuna fede- masına karar vermiştir. İrasyonunun vücude getirilece- “Joh; | ğinden bahsediyorlar. İtalyada Yam Lay deki | Fransanın bu fikrine tamamile vaziyeti | ak etmiş ve o da bu yolda TOKYO, 11. A. A — Japon | J lışıyormuş. Federasyona da- kıtatınm, Mançuri demir yol-| hil devletler aralarında hususi ları hututunun dış kısmında! gümrük tarifeleri & yapacaklar bilâmüddet kalmalarınm im-! ğ ve böylelikle onların sal kân dahilinde bulunduğu, Ce- ettiği zirai mevaddı Fransa, İ- miyeti Akvamın 30 Eylül tarih | talya, Avusturya ve Almanya li celsesinde Sir John Simon ta | gibi sanayi memleketleri alacak rafmdan beyan edilmiş olması. |jar ve bu (o memleketlerin de na rağmen Japon muhafili, res- | sanayi mevaddımı Tuna fede mi muhitlerin, Mançuride ye- | yasyonuna dahil memleketler is ni rejimin ihdasının vaziyeti | gihlâk edecek vebu (müşterek temamen değişdirmiş olduğunu | mübadele sayesinde bu memle- v eyeni Mancuri devleti başka ! ketlerde'pek ziyade hissolunan bir muavenete muhtaç kalmak | umumi buhranın önüne geçile- asayiş o ve muslihane $6-| cektir. Bulgar gazeteleri bütün raiti temin edebilmekteki ka-| bunları kaydettikten sonra, ma biliyetini gösterinceye kadar | attecssüf bugüne kadar Bulga- sulhü sükün'un muhafaza ve i- nn bu Tuna federasyonu- damesi için Japon kıtatınn| pa davet olunmadığını, vaktile Mançuride kalması icap ettiği | Bulgaristanm da bu teşekküle iddiasmda bulunduklarını ih. | dahil olması tasavvur olundu- sas eylemektedir. ğu halde, bugün hariç bırakıldı 1932 | Çocuktan halâ ! Haber yok! İ Yardım Sinek isteye kaçakçılar da tehdit ediliyorlar NEVYORK, 11. A. A. — E- vening Post gazetesinin yazdı- ğına göre, kaçırılan çocuğunun bulunması için Lindberg'e yar- dım eden kaçakçılardan Spi- itale kendi iki çocuğunun mu- kabele bilmisil olarak kaçırda. cağı tehdidi karşımda kalmış. | İ İ tır. Gere kSpitale ve gerek ar- | kadaşı Bitz Lindberge yardı- mı kabul etmişler ve işe baş- lamışlardı. || Şahışları maruf olan bu. iki kaçakçı ile 14 arkadaşları bir İispirto kaçakçılığı işinde müş. terek olmakla ittiham edilerek İ dün federal mahkeme huzuru- a çıkmışlardı. Masmafik, bütün bu vakalar srasında hâlâ Lindberg'in ç0- cuğuna ait hiçbir sarih, kavi ve yeni bir haber alınmamıştır. i M. Briand'ın i Cenazesi Tabutun önünden on bin- lerce insan geçti İ PARIS,ILA.A. —Dün jsaat 12,30 ile saat 17 nda Erzurumun kurtuluş günü ERZURUM, 11. (Milliyet) — Erzurum kurtuluş bayram İ hararetle tes'it edilmiş, bu münasebetle erkek muallim mekte | binde bir müsamere verilmiştir. Bu müsamerede temsil edilen “11 mart kahramanları” isim li piyes, halkın nihayetsiz rret ve sürekli alkışlarını muciş olmuştur. Kurtuluşun yıl dönümü £ şehrimize fevkalâde bir güt yaşatmıştır. Şarapçılık konferansı kapandı PARİS, 11. A.A, — Beynemilel şarapçılık konferansı mesai sini bitirmiştir, Konferans, dağılmadan evvel 11 karar sureti ka bul etmiştir. Bu karar suretlerinde şarap mustahsıllarmın beynelmilel tek bir cephe vücuda getirmek suretiyle içki yaşağına karşı mücade. leye girişmeleri, hiyleli rekabeteve | kaçakçılığa karşı mücadele edilmesi, mustahsıl memleketlârin gümrük tarifelerini indirme- leri, menşe isimlerinin himayesi, bağcılık sahasında mesai işti- raki temini bütün dünyada istihlâkâtının artırılması için propaganda bulunmak ve ziri bar açmak üzre Cemiyeti Ak. İ vam tarafından beynelmilel bir teşekkül vucuda getirilmesi hu- susları tavsiye edilmiştir. Hitlerciler lehine çalışan polis memurları BERLİN, 11, A, A. — Polis dairesinden bir taktım mahrem vesikalar aşırıp Hitlercilere veren üç polis memuruna karşı hi- yaneti vataniye davası açılmıştır. Ankarada Memleketin hangi köşesine gitse miz, orada mutlaka yerli kokuyu kok | lar, yerli rengi görür, ve yerli âdet. | icrin icaplarına uymak mecburiyeti. ! ni hissedersiniz. İranlılık, her şeyin başında gelir. Bir İranlı, yalnız ken | di ananesini güder ve milli benliğin | den ilham alır. Giyinip kuşanması, | evindeki yaşayış tarzı, hariçteki mü nasebetleri, eğlentisi, rakıs ve musi- kisi, hattâ yazışı, okuyuşu, tamamen | kendine mahsustur. İ Avrupada seyahat eden İranlılar | bile am'anelerinden ayrılmazlar. Ha- riçten İvana giren şeyler, hemen İ- ran tarzımı, İran bususiyetini alırlar. iranda yaşayıp ta “Farisi” lisanı | nı öğrenmeyen, parmakla sayılacak | kadar azdır. İran medeniyeti ve İ- ran harsı, yabancı unsurları sür'atle | temsil etmek hususunda pek yüksek bir kabiliyet gösterir. Halis bir Kaf kas Türkü, Irana, yerleştiği günden itibaren İranlı olmuştur. Çok geçme | den milli varlığını unutarak İran! benimser, onun neş'esile neş'elenir, gamile dertlenir, mefahirile gururla- nır. İranda yaşayan diğer unsurları içinde bulundukları kabın şekline ta bi olan mayie benzetmek mümkün. | dür. İran lisanı, abenktar ve cazibeli | oldağu kadar İranlılar da sokulgan, | mültefit adamlardır. Münasebette | bulundukları kimse kolaykıkla kendilerine ısımdırırlar. İşte bu husu si eszibedir ki İranda, “yabancı” bı- rakmamış, hepsini vatandas yapma. ğa muvaffak olmuştur. Elkap İrânda az çok mevkii olan kimso- | ler, mutlaka birer lâkap taşırlar. Bu! Jâkaplar, bazan o kadar meşhur o- lur ki, bir çokları isimleri unutula- rak yalnız hikaplarile andı selâ aşiretler fer, Savletüddevle, Emiri cenk gibi lâkaplar takılır. Memleketin eşrafıma beyler de hallerile münasip olarak Eminürreayâ, Vekilürreayâ gibi Wâ- kaplar taşırlar. Posta ve telgraf nezareti erkân | mn likapları iyi haber tepşir ettikle. rinden kinaye Beşirilmülk, Beşirid- devle gibi şeylerdir. İlmiye sinem. dan olan sarıkdılara: o Fabrülülema, gibi unvanar verilir. Muteber tacirlerin de lâkabı var- dir: Matemedüttüccar, Eminüttüc. car gibi... Kibar kadınların lâkapları olduk çn tantanalıdır: Banüyu uzma, Ney- yiri azam, Fürugu azam gibi. Evler İranda orta halli evler, o kâmilen kerpiçten yapılmıştır. Hiç birinde sokağa bakar pnecere yoktur. So- kak kapısmdan girince, büyük bir av Ha karşımıza çıkar. — Avlunun bahçenin ortasında zarif fıskiyeli bir havuz bulunur. Geçen mektupların da yazdığım “Kehriz” ler, | günün munyyen saatlerinde sokalara salıve rilir ve her evde bulunan su mahzen leri (âbesnlar) In. bu kebriz sularile dolar, İçilen su da budur, kap yıka- acik su da, Yerek te bu su le pişi rilir, yüz de bu su ile yıkanır. Bizim eski su yolları gibi, (miri âp) lar bu suyu para ile satarlar, Oo paranın bir kısmını kehriz sahibine verir, bir krs i Hicaz'da veya | sı veya buna muadil nakit para gö- türmelerine lar oldukları için kiracılar biribirle- | rile çok iyi yaşarlar, aralarında de- gil kavga, hattâ sızıltı bile çıkmaz. Mefruşat Odaların mefruşatı, bir takım ha | lıdır. Bir takım halı, dört parçadan| mürekkeptir; orta yerde duran Me yane, iki yanında bulunanlar Kena-| re, odan baş tarafına serilmiş olan serendaz isimlerini alır. Minder, ve diğer oda takımları, yüksek aile evlerinde bulunur. San- dalya, orta balli evlerde pek kulla-| nılmaz. Kâmilen renkli camlarla ör- tülen pencerelere İsfihan işi gayet Zarif perderler takarlar. Fıkır fıkır kaynayan semaver, 0- danm daimi bir zineti | gibi durur.) Raflara bir çok yaldızlı tabak ve kâ-| seler, çay demlikleri, bardak, şam- | dan gibi şeyler sıralanır. Kürsü nedir? İrnada kışın, soba makamında| kürsi dedikleri | bir teshin vasıtası kullanırlar. Bu kürsi odanın ortasın- da kazılmış bir çukurdan ibarettir. Çukurun içine kömür konulur, iyice kızardıktan sonra bir kaç kürek kö mür tozu ilâve edilir; Ateş için için yana dursun, çukurun üstüne dört anca bir nasa yerleştiri geniş ve yumuşak bat taniyeler sıralanır. Bütün ev halle kürsinin önünde çep çevre toplanır ve battaniyelere yan gelerek ayakla- em battaniyelerin altma © uzatır Yorganlar göğüslere kadar çekildik ten sonra gelsin demlenmiş çay... Bu izahatten, kürsinin bizim cs-| ki tandarm bir eşi olduğunu anlamış- snezder. V.N. — —— ee. —— Darlık var Bu sene hicaz ziden- lerin mikdarı çok az! Beruttan Adana gazetelerine ya: | alıyor: Kabireden alınan haberlere göre, bu sene Hicazda bir kıtlık teh | ilcesi mevzu bahsolmaktadır. sebep maverayi şerindan Hicaza buğ | day gönderilmesinin men'idir. Hicaza hâlim. olan Vahhabi hüi- kümetinin parasız kaldığı ve aylar. | i memurlarına maaş vereme. | diği de bildirilmektedir. Bunun üzerine hicaz i hare meyn evkafının verilmesini istermiş- | tir. Musrı hükümeti ise ili taraf | a- rasında mevcut olan ihtilâf dolayı- | siyle bunları vermemektedir. | Hicaz hükümeti bu darlık haber- lerini tekzip etmekte ise de muhtelif menbalardan alman | malümat bunu | teyit etmiş balunuyor. | İran hükümeti dünya buhranı do- | layisiyle memleketten para çıkarma. | mak için bir müddet için Hacca gi dilmesini menetmişti. Suriye Fran- sız âli komiserliği haç mevsimi mü- tiyle neşrettiği bir kararda bu sene Suriyeden hacca gidecek kimselerin beraberinde 300 suri lira. ancak müsande etmek tedir. Transit tarikiyle Suriyeden © ye çecek olan ecnebi | tabiiyetini haiz kimselere yüz seri ras ka muadili için müsade (edilmek. tedir. Mısrıdan bu sene hacca pekaz kimse gidecektir. Rağbetsizlik bu tarzda devam eder se Msur hüküme- tinin de hu sene haccı İağvetmesi muhtemeldir. İrar sureti Yeni devletin âli meclisi CHANG GHUN, 11. A. A. Yeni devletin hususi âli meclisi âzaları arasında geçen sonba. barda Japonlarla teşriki mesai ederek ceneral Ma Chan Chan aleyhinde çalışmış olan Chang Hai Pengde bulunmaktadır. Mumaieyh, yeni Mançuri dev etinin Harbiye nazırı sıfatını h Cemiyeti akvamda CENEVRE, 11, (A.A.) — Cemiyeti Akvam nezdinde Ja- ponya'yı temsil etmekte olan Lonrda Sefiri M. Matsudeira ile Brüksel Sefiri M. Sato dün İngiliz Hariciye nazırı Sir Jhon Simon'u ve Büyük Meclis reisi M. Hyamans'ı ziyaret etmişler dir. İki Japon murahhası umu- mi komisyonun tahrir komitesi tarafından teklif edilen karar Sureti hakkında hukuki mahiye ti haiz olarak dermeyan ettikle ri itirazlar hakkında Dör Jhon Simon'a ve M. Himans'a izahat vermişlerdir. Japon murahhasla rı umumi komisyonun bu karar süreti hakkında hukuki ma. hiyeti haiz olarak dermeyan et ikleri itirazlar o hakında Sir John Simon'a ve M. Himans'a ve M. Himans'a izahat vermiş lerdir. Japon murahhasları u- mumi komisyonun bu karar su »sti projesine Yesmen ittilâ hasıl etmek için bu sabah akd. edeceği celsede, Tokyodan ta. limat almadıkları için her han- gi bir vaziyet almanm kendile- ri için mümkün olmadığını be- yan etmişlerdir. Bundan başka M, Matsudei- ra ve M. Sato bu karar sureti- nin kabulü Japon hükümeti ü- zerinde son deresede ağır bir tesir yapmaktan hali kalmıya Buna | cağmdan bugün öğleden sonra içtimaa deveti arzu edilen ce miyeti Akvam Büyük Meclisi: nin sonuncu içtimamın gelecek haftaya bırakılmasını resmi su , İrette istemişlerdir. ! Japon o mümessillerinin ileri sürdükleri bu ihtirazi kayıtler «em umumi meclise hem de ka reye konacak olursa cemiyeti akvam Büyük Mecli- sine şamil bulunmaktadır. CENEVRE, 11, A. A, — Ce miyeti akvam Büyük Mecli mumi komisyonu tahrir heyeti tarafından kaleme alınan ka suretinin metni hakkında mü. zakerede bulurmuştur. Komisyon Çin ve Japon mü. messillerini dinlemek üzre saat 17 de toplanacak ve bu metin hakkında bir karar verecektir. Fransız meb'usan meclisinde PARIS, 11. A. A. — Meb'u. san meclisi 16 saat devam e den gürültülü bir celseden son ra Fransız maliyesine ait kanun projesini tasvip ve kabul eyle. İ ğını, bunun Bulgaristan iktısa. | M. Briand'ın tabutu önünden İ PARIS,ILA A İdiyatı ve harici | siyaseti için çok ağır bir darbe olduğunu ve bunun son günlerde İtalya ve Fransa arasmdaki münakaşalı meselelerden vücüde gelen u- mumi bir anlaşmadan tevellüt ettiğini ehemmiyetle yazıyor- lar. Mösyö Muşanof gazeteci- lere verdiği beyanatta Bulga- ristanın dabu £ yeni teşekküle İ davet edilmesini — beklediğini İ söylemiştir. İ — Bulgaristanda milli mahrukat İ © Bulgar Maliye mezaretinin yeni bir tamim ile Bulgaristan- da bütün otomobil ve motörler yüzde 25 temiz ispirto karışık benzin kullanacaklardır. Temiz (ispirto istihsal etmek üzere iki fabrika lâzım (oşelen tesisatı yapmışlardır. Böylelikle Bul- gar iktisadiyatı hem hariçten yüzde 25 daha az nisbette ben zin ithal edecek, hem de dahil. de pancar ve mısırdan istihsal edilen ispirtoya daimi bir mah- reç bulunmuş olacaktır. Yüzde 25 temiz ispirto karışık mahlü- le Bulgarlar (Milli mahrukat) namını veriyorlar. Bulgarista- İna temiz benzin yalnız Maliye .aretinin kararı ile tıbbi ve İya ameli maksatlar için bi- İecetkir, Başka türlü temiz ben İzin satmak Bulgaristanda mem mudur. Bulgaristana ithal olu- nan benzinler daba hudutlarda ki gümrüklerde yüzde 25 temiz ispirto ile karıştırılacaktır. Bun danmada benzine başka madde ler karıtşırmak kat'iyyen mem- nudur, Temiz ispirtomun kilo. suna hükümet on leva narh koy İmuştur. Temiz ispirto işleyen fabrikalardaki bütün amele, us ta ve kimyagerlerin Bulgar ol- ması şarttır, şe e— ingilterede fevkalâde mali tedbirler tedbirlerin dilmesi hakkındaki kanun lâyı- "hasmı ikinci kıraatinde kabul İ etmiştir. İngiliz lirası fiyatının temev vüçleri hakkında uzun bir mü. zakere olmuştur. M. Neville Chamberlin, bu münasebetle şu beyanatta bu- lanmuştur: “ Hükümet bu temevvuçle. ri dir. İngiliz lirasmın hangi nis- |bet üzerimden ve ne zaman is- j tikrar ettirileceğini söylemeğe İ şimdilik imkân yoktur.” , M. Tardicu Cenevreye gidiyor M. | Tardienün bugünlerde Paris'e İuğrıyacak olan bir çok ecnebi | İ devlet adamlariyle görüşmeğe İlüzum görmesinden dolayi Ce- nevreye ancak (pazartesi akşa- İmı gitmesi muhtemeldir, 110 binlerce insan geçit resmi İ yapmıştır. PARİS, 11. A. A.— Ayan mecli dünkü celsesi esna- sında reis M. Lebrun Yugoslav ya, Çekoslovakya, Macaristan ve Arjantin cümhuriyeti âyan meclisleri reislerinden gelen ta ziyet telgraflarını okumuştur. Ayan meclisi an sonra, İ sol cenah demokrat grupu tara- fından tevdi edilen ve mütevef- fa M. Briand'm vatanm kin şükranını kazandığının tef himini talep eden kanuni tekli- wip ve kabul eylemiştir. — e — Italyan-Rus ticaret İ münasebatı ROMA, 11. A. A. — Sov- yetler bi halk komiserle- rinden Veizer'in muavininin ri- İ yasetinde olarak mezkür hükü İmet tarafından gönderilen hu İsusi bir heyet Romaya gelmiş- tir. Bu heyetin İtalyaya gönde- rilmesinde maksat iktisadi mü- zakerelere girişmek (ve İtalya ile Rusya arasında o mahsulât ve mamulât mubadelelerine ait meseleler hakkında tetkikatta bulunmaktır. Gazeteler İtalya ile diğer mil letler arasında ticaret ve mü- nakaltm arttırılması irin İtal. İyan mali ve iktisadi mües3es6- İeri tarafından sarfedilen faali- İ yeti ehemmiyetle kaydetmek tedir. İ Muhnik gaz ve mikrop BERNE, 11. A.A. — İsviç- İre devlet Şurası harp esnasın. İda muhnik gaz ve mikrop kul- lanılmasının men'i hakkındaki protokolu tasvip etmiştir. Serbest Irlanda * hükümetinde DUBLİN, 11. A. A. — Sabık Cosgrave i zemanında gayri kanuni bir teşkilât adde- dilen Cümhuriyet o ordusuna sit bir çok müfrezeler şimdi s0 kaklarda serbestçe dolaşmakta dır. “ La Republigue ” ismindeki gazete eski kıtıada olarak tek- rar intişara başlamıştır. Bu ga- #etenin o başmuharriri olan Frank Ryn tahliye edilen siya- si mevkuflardan biridir. i Fransada kadınların rey hakkı PARİS, 11, A, A. — Ayan meclisi, ilk defa olarak müna- İlkaşasını 15 Mart gününe tesbit eylemiş olduğu kadınların rey hakkı meselesinin müzakeresi. İni 21 Haziran tarihine talik et. | miştir, i Ispanyada hadiseler KURTUBE, 11, A A.—U- mumi grev başlamıştır. Askeri kıtaat ekmek imal etmektedir. Birçok tevkifat yapılmıştır. E- hemmiyetsiz bazı arbedeler muştur Sırma kaplı Boş kalıp Hakimiyeti Milliye'nin mahut halife hakkında başmakalesi ANKARA, 11 (Telefonla) “Hâkimiyeti Milliye” Bir Tip ser- kalesini neşretmiştir, Falih Rıfkı bu makalesinde Celâlettin Arif Eey- den bahsetmekte ve | neyroluman el| yazılarına temas ederek ezcümle de. mektedir ki: — “Osmanlı sırması ile muş boş kalıplardan birinin reniyoruz, Celülettin Arif pirtizma maşasma üşüştüğünü zan. nettiği ervahı tayyibe hakikatte ken di iskeletinin içinde katılaşmış ve kabuklaşmış olan derviş vahdeti ru- hundan başka bir şey değildir. “Bir vakitler onda akil | bulmuş bulunanlar bugün bu akılda bir) noksan aramak gafletine düşerlerse halkız değildirler. Celâlettin Arif B. aklı eksik olan değil, aklı bol olan bir adamdı.” lih Ruflı Bey makalesini şöyle bitirmektedir: —“Biz bozulan akılların değil, ol- mayan akılların cezasını i dir, Celâlettin Arif Bey kafasını ni nasılsa bir torbaya doldurup bize miras bıraktı. Onun gibi gece gün düz ruh dinleyenler ve bu memleket te kendileri için büyük fırsatlar çıka eni günü bekleyenler «2 değildirler. Halk bu zavallı şahısta — güldürül memeli, ona bu tip, anlatılmalıdır. Cellettin Arif Bey ve onun sevdik leri ile onu sevenler bir gün iktidarı almış olsalardı, şimdi okuduğumuz. ispirtizme hezeyanı değil, ka. Bunu esasi maddeleri olacaktı. İç yüzlerini güldüğümüz be adamlar iç yüzleri: Feyezan ihtimallerine karşı ANKARA, 11 (Telefon) — Ha vaların birden & smması yüzünden çay ve nehirler sahasında bulunan arazinin su içinde kalmaları ihtimali varit görüldüğünden her vi'âyetten bu son vaziyet üzerine malâmat is. tenmiş, köylümün arazi ve evlerinin sulardan muhafazası için ne gibi ted birler almadığı sorulmuştur. Amerikada yakalanan bombalı adam ŞİKAGO, 11. A.A. — 8 mart tarihinde tevkif edilmiş olan Columbo Boris ismindeki İtal- yanın geçen Kânunuevel ayı zarfmda Cemahiri Müttahide. de mükim İtalyan muteberanı aleyhinde yapılan bombalı sui kast ile alâkadar olmadığına fe deral zabıtası tarafından tam bir kanaat hasıl olmuştur. Ceneral Urriburu Avrupaya geliyor BUENOS AİRES, 11.A. A. Ceneral Urriburu, Reisi Cüm. hur M. Justoya veda etmiştir. Cumaertesi günü Avropaya mü i teveccihen vapora binecektir. Bir konser Gözel tlar şubesinin muvaffakıgetli bir konseri ANKARA, 11. (Telefonla) — Halkevi güzel san'atlar şubesi tara fından hazırlanan konser bugün bü- yük bir muvaffakıyetle Halkevi sa- Ionunda verildi. konserde Mecl isi, Başvekil ve Dahiliye yüzlerce vatandaş vardı. nihayetinde Kâzım ve İsmet aşalar genç ve güzide san'atkârları huzur- * | larına kabul ederek iltifatta bulun muşlar ve İsmet Paşa: Size konseri tertip dolayı teşekkür ederis de büyük bir rolü var. Sizin banu başardığıncın ve başaracağınıza esl Karnavalın Son haftası Karnayalın son haftası mü- nasebetile evvelki gece Beyoğ- lunun mühtelif eğlence yerle- rinde maskeli maskesiz balolar ve eğlenceler verilmiş, dün de akşama kadar renk renk domi- noları, geniş şapkaları ile acaip kıyafetli maskaralar sokalarda dolaşmışlardır. Bu meyanda el- lerinde büyük tavan süpürgesi olanlar, atla geçenler ve biribi- rini kovalayanlara sık sık tesa- düf ediliyordu. Vecihi Beyin tayyare hangarı tamamlanıyor Kadıköyde, Yoğurtçu parkı kar- gördüğümüz vakit | cihi XIV tayyaresi tipinde olacak, malze mesi buradan £ tedarik edilecek, yal nız motoru Avrupadan getirilecek- ir. Yaz başlarma doğru ilk uçuşlar” başlanılabileceği ümit olumuyor. Üç aylıklara devam ediliyor Eytam, eramil ve mütekaltlerin üç aylik eslşlarının Hamm dörüm “e dlmektedir. » Falih, Samatya, Eyüp maaş gişeleri malmüdürlük merkez- erime avdet etmişlerdir. Maaşlarını almayanlar karadazi ulacalılardır. E- minönü kazasmdeaki Sultanahmet, Beyazıt maaş gişeleri 14 mart akşa- mına kadar tevzinta devam edecek” Vaktinde yollüma yaptırmayan ların yoklamaları matmüdürlük mer kezlerinde yapılmaktadır. Bunların maaşlarının verileceği | günleri Def- terdarlık aynca ilân edecektir. Aero klüpte balo Aero Klüp'te evelki gece İs tanbul Lisesi mezunları cemiye ti tarafından bir balo verilmiş, geç vakte kadar neş'eli saatler geçirilmiş ve dansedilmiştir. Tayyareci Vecihi B. tarafın dan dün Klüpte ( tayyarecilik hakında verilmesi (o mukarrer konferans, Vecihi B. biraz ra- hatsızlandığı için (o başka gün” kalmıştır.