18 Mart 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

18 Mart 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

irinci Sahifeden Geçen Yazılar RE OK ARE SR REN 7 1 m KE A LAVA SY. Gn İnhisar memurları kanunu görüşü-| Bu seneki lürken mecliste münakaşalar oldu| Zeriyat (Başı 1 ini sahifede) tir. Tazminatı istihdaf eden züm- re yalnız bugün vazifesini bihak- kin ifa lerdir. ME EMİR İp gayri lâ, Rana Bey — Efendim gayri lâ- yık olmak için idarenin hiç bir ye ki birinci maddede benüz kadro- lar tesbit edilmediği için valnız evsafı tesbit edilmiştir. Maddenin kusuru Hakkı Tarık B. — Bendenizce maddenin kusuru şuradadır. Mad de kadro darlaşmış olursa açıkta | yeti, kalacak bir memurla vazifesini ise | ifaya muktedir olmadığnıdan do- midir. Rann Bey — Tekaüt maaşı alan | hini lar iştima edilmiyor. Mütekait iken, zannederim ki bu zevat imdi kadar aldık- larını kâr addetmelidirler. lar kanununa göre bir ecir çıkarıl dığı zaman nihayet kendisine 15 günlük ücreti verilir. Şu halde bu bir tazminat mek için hiç bir saik yoktur. mafih meselenin daha ziyade miki için encümene inde edilmeli- “Merhameten” Ahmet İhsan B, (Ordu) — hisarlar idaresine birkaç De beri bir takım fazla adamların merhameten doldurulduğunu her 'azlaların çıkarı). haddi âzamiye gidelim. Kanunun sebebi vaz'r Hasan Fehmi B. (Gümüşhane) lar, kanunun sebebi vaz'ı inhisar idarelerindeki me- mur adedinin çokluğudur. İnhisar idarelerinin satış teşkilâtının tev- hidi lâzımdır. Memur adedini a- zaltmak, satış teşkilâtınnı tezyidi- ne doğru ilk adımı atabilmek ve görerek kadrolard. tenzil etti, Böyle bir ameliye ya- parken çıkarılan memurlara mu- ayyen bir tazminat verdik. Bina- sazleyk bugün görüştüğümüz lâ- tazminat esası 931 büt- layı açıkta bırakılacak bir — ru ayni surette görmektedir İki srnıf arasında tefrik yapılacak olursa ben Salâhaddin Bey arka- moktai nazarına iştirak e derim. Bu maddeler encümene a- Immalı ve bu esas üzerine yeni- den tanzim olunmalı. Başka bir mevze Kemal Turan B. (İsparta) — Ben başka bir mevzun temas ede- ceğim. Filhakika inhisar idareleri min tahsisatları çok kadroları yük hür. Fakat biraz da bunun tari- tetkik edersek (Başı 1 inci sahiede) ekmiş ise bunu O memnuniyetle karamel icabedeceği tahdidin inden vuku bulmuş olaca bla kaydedilmektedir. Halbuki An- kara'dan gelen haberler, ilkbahar zeriyatma başlıyan bir çok Vilâ- ümet merkezine gön- -aporlardan, bu , sene köylü: pek az buğday doğru olmadığı, bilâkis bu sene daha fazla zoriyat yapıldığı, ha- valar müsait o giderse bereketli mabenl almacağı anlaşıldığı mer kezindedir. Zahire Borsası erkânndan biri, her sene rekoltesinin normal za- manlarda mayısta ve darlık za- manlarında ise mayısla ağustos arasında anlaşılabileceğini, bu i- tbarla, şimdiden 932 buğday re- koltesinin 9; 30 - 40 noksan olaca ğı yolundaki sözlere itimat edi- İemiyeceğini sö: imi kadar diğer bir zat te demiş bu meselenin | tir 200, 300 ailenin maişetine temas görürüz Düyunu umumi- ye idaresi merkez kadroları bir taraf mülbakattaki idarelerde kü yunu umumiye idaresi lâğvedilin-| Pu £e memarlarnıdan bir kısmı dev. let memuriyetine girdi. Bir kısmı da müskirat idaresine girdiler. Bu şirket inhisara inkılâp edince bu günkü şekil tahassül etti.Bunların i- çinde on beş.yirmi sene çalışmışıte- seneyi bulmadığı için daha tekaüt müddetleri dolmamıştır. Böyle bir memuru tasfiye münasebetile ha- ni muhafaza itibarile alacağız, yoksa 15 senelik hizmetini memur 25 seneyi doldurmadığı için teka- ül maaşı alamayacaktır. Onu Hamdi B. (Yozgat) tazminat meselesinin tetkiki için lâyihanm encümene gönderilmesini istedi. Bütçe encümeni reisi Hasan Feh- mi Bey meselenin heyeti umumi- yede halledilmesini tercih ederek ricada bulunarak inhisarlara yer. eşmiş kimselerdir. Eğer bütçemi- zin kabiliyeti olsaydı, kendilerine tazminat vermelerinde tereddüt etmezdik. Esasen bunlar ameli- manda adamlardır. Vücutlarım- dan bir istifade edilmemiştir. Takrirler Mütcakıben müzakere kâfi görül dü ve takrirler okundu. Hakkı Ta rik Bey takririnde diyordu ki: “Tazminatın müteknitlere teş- mmili muvafık olmadığı gibi kadro dolayısile açıkta kalanlarla kabili yetsizlikleri yüzünden rm ayni kalemde toplanması mu- vafık değildir. Bu esas üzerinde tadilâtta bulunmak ve cumartesi Tui yetiştirilmek üzere maddenin encümene (verilmesini ederim.” hmet İhsan Beyin takri: dir ki tadil mahiyetinde olan bir nin encümene iadesi hakkındadır. Eğer ümene iadesi kabul edi- Hirse iile hacet kalmaz. Lâyiha encümenine havale edildi Hasan Fehmi E. (Gümüşhane) — Gerek Ahmet İhsan Beyin rai ririnde, gerek Hakkı Tarık Beyin takririnde tadil mevzuları göste. rilmiştir. Heyeti celile bunlardan hangi birini tasvip buyuracak ise encümenin müzakeresi ona göre teshil edilmiş olur. Encümen bura da söz söyleyen arkadaşların sö- zünden mi, ilham alam, yoksa he- yeti celilenin kararından mu? çe kanunundan bu lâyihaya nakle | rildi. dilen bir hükümdür. O hüküm bu yün yaşayor. Bu sene nihayetine kadar tatbik edilecektir. o Şimdi tevhide doğru gidiliyor. Belki a- şıkta kalacak daha çok memur yardır. İkinci o mmeliyeyi seri bir surette yapmak için vekâlete bu mezuniyet veriliyor. Münakaşalar Emin Bey (Eskişehir) — Ne ka dar para verilecek? Hasan Fehmi B. (devamla) — Geçen sene büiçe ile tesbit edilen kadrolarda tenzil edilen mühim mikdardan sonra ne nisbette me- mur adedinden tenzilât yapılaca fı hakkında tabii encümen bugün bir şey arzeder. Hakkı Tarık Bey (Gireson) — Birinci maddedeki ibarelerin büt çe kanununda mevcut bulunduğu nu iddi ettiler, > kanunda bu | ci B. (davamla) — Orada bütçe ile tesbit edilen kad ro haricinde memurlara ve- rilecek tazmılanttır. Bu liyihmle; Meclisi bugün reis vekili Me Beyin riyasetinde toplanmış! İstanbul ln e 1931 bii çesine merbut ”C” cetvelinde tadilât ei hakkındaki “.— 932 rekoltesinin şu veya bu mikdar olacağını söylemek istical Senridin Be yeklde yaplan tah- minler, yürütülen faraziyat ve or taya atılan nisbetler, memleket zararmadır. Diğer bazı memle- ketlerde İktisat Nezaretlerinin re kelte — haberlerile münhasıran peyeal büroları vardır. Oralarda, ürolardan başkaları rekolte- ye ait hiç bir miktar söyliyemez- İer. Aksi halde şiddetli ahkâmi çezaiye vardır. o Bizde de böyle bir büronun teşkili, bu sene her| pu, kafadan çıkan rekolte tahminleri nin önüne geçmeğe yarıyacaktır, fikrindeyim.” Köylüye yardım Şehrimize gelen Ziraat Banka- sı umum müdürü Şükrü B. banka- nm her sene olduğu gibi, bu sene de köylüye icabeden | yardımda bulunacağını söylemiştir. Ne ya lâzım? İstanbul Ziraat Odası kâtibi u- mümüsi Lâtfi Ârif B. buğday Fint- İerile diğer eşya fintleri arasında» ki buğday aleyhine mevcut müva zenesizliğin izalesi lâzım geldiği- ni, bunun için de: 1 — Ni ik O sanayiinin kalburlanmış. İlaiılarından Âri olmasını temin etmek icabetti söylemiştir. bütçesi tasarrufatı umumiyesin Askeri memurlar hakkındaki kanunun ikinci maddesinin ta- diline dair kanun da kabul edil miştir. Rapor Hazırlandı Tevhit nasıl yapılacak İnhisar idarelerinin — tevhidile tatbik edilecek müşterek kadroyu tanzime çalışan inhisarlar umum müdürlerinden mürekkep komis- yon, dün akşam mesaisini ikmal etmiştir. Komisyon son bir içtima daha (yapacak Ove £ tebyiz edilmekte olan rapor umum mü dürler tarafından imzalan Vekâlete gönderilecektir. Aldığımız malümata umum müdür tarafından ida: dilmesine, Barut İnhisar şirk nin tasfiyesi bitince barut inhi: rının da bu umum müdürlüğe hakını karar vermiştir. İnhisar darelerinin teftiş Hukuk, Sicil Memurin, takibat, inşaat kasım rı tevhiden doğrudan doğruya u- mum müdürlüğe merbut birer ga- be halinde çalışacaklardır. Bunların haricinde tütün inhisa- rının ziraat fen, imalât ve müba- yaat kısımları bir ve Müskirat İn- ücaret ve fabrikasyon kanun İâyihası müzakere ve | müddetleri kabul olunmuştur. Buna maza- ran mezkür cetvelin hukuk fa- kültesi kısmında üçünçü derece den 100 lira esli maaşlı müder- risler adedi beşe iblâğ edilmek. e ye yine ayni İkamında yedin eceden 55 lira maaşlı mu alim adedi bire indirilmekte. dir.Kadroda yapılan bu tadilâ- tın istilzam eylediği tahsisat farkı darülfümunun 931 senesi ektiği | söre, U-İ vekküp etmektedir. Alpullu Şirketi (Başı 1 inel sahifede) ğuruz terekki ve inkişaf yolunda feyizli bir merhale olmuştur. .1931 senesi kampanyasında (105000) ton pancar işlenerek bundan (14120)ton şeker istihsal olunmuştur. Küp çe- kerlerimiz evsaf itibariyle | pi tamamen tatmin etmektedir. İspirto — fabrikamız henüz faali yetini ikmal etmemiş olmakin bera- ber ispirto mahsulümüzün bu sene (1,200.000) kiloya baliğ olacağı tahmin edilmektedir. Şirketimiz bir tekâmülü tedrici i- le her sene istihsalât mikdarmr art- ırmakta ve faaliyet sahasmı geniş- Tetmektedir. Beş senelik faaliyeti- mizin mes'ut semeresi aşağıya der- çettiğimiz mükayese cetvelinden be- iğ bir surette anlaşılır: İşlenen pam- İstihsal olu. Pancar şeker kampanya müddeti 4420 o 35 gün 3280 5» 4829 57 , 8204 *. MI 106 , feyizli neticeyi Trak ya köylüsünün pancar zıraatini her gün daha fazla kavrayıp beni: #ine ve memurlarımızla işçilerimizin mütezayit bir gayret ve vukuf ile çalışmalarıma medyun olduğumuzu bir defa daha tekrar etmek isteriz. Pancar zıraatinin güçlüğü ve İn- çeliği karşısında başlangıçta sayin hakildi stmeresini göremeyen sil bugün beş senelik tecrübelerden bi. hakkin istifadeyi öğrenmiş ve elde ettiği bereketli neticeler karşısında bu zırante iki cile sarılmıştır. Şi ketimiz bir kilo pancarı köylü tarla- sma en yakın istasiyonda altmış pa- ri satın aldığına nazaran bu sene bir dönüm tarladan vasati olarak el- de edilen pancar mahsulü o müstab- siline 1950 kuruş gayrı safi kazanç temin etmiştir. Bu gayrı safi ka zançtan tenzili icap eden ekme mas- rafları hiç denecek kadar cür'idir: Bir dönüm tarlaya atılan tohum bedeli takriben bir buçuk liradır we 27372 18667 Pancar zwraatinin çifçiye temin et- tiği bu menfaatleri, şekerin fabrika maliyetini tahlil ettiğimiz zaman da- ha bariz bir şekilde görürüz. Mali- yetin: Ye 67,23 sini pancar bedel ve mas- rafları, Yu 10,— nirişletme mülzemesi be delik, Te 7,99 na İşçilik. 96 5,18 ni müteferrik masraflar. teşkil 9,60 şı memaliki ecnebiyeden celbo- | Yepyeni Bir safha (Başı 1 inci sahifede) Tchang Tehoun'e yeni payitaht ma- masına gelen Sin-King ismi veril miştir. Yâni özler işin melon bir bem ka ihdası ile iştigal edecek olan ih- zari komisyon toplanmıştır. Hükümet, bir takım cenebi me murlar angaje etmeğe karar vermiş- . Bunlar yeni devletin tensiki em- ayni zamanda Av- rupa ve Amerikalıların da bulunaca Kı tahmin edilmektedir. İngiltere ve yeni Mançuri devleti LONDRA, 17. A. A. — Hariciye nezareti, iki gün evvel yeni rar cekleri hattı harekete ve Yuvarlak masa konferansının netayici ile lord Lytton'un riyaseti altındaki tahkik komisyonunun elde edeceği netice lerâ bağlı olduğu söylenmektedir. Yeni Mançuri hükümeti ve Amerika NEVYORK, 17, A.A. — Nev York Times gazetesinin verdiği bir habere nazaran dokuz devlet muahe- desini imzalıyan o devletlerden her hangi yeni Mançuri hükümetini tanımağa mütemayil görünecek olur sa Amerika hükümeti bu devletinin ymm bu muahedeye calbetmoği düşünmektedir. Amerikanın Mançu- riyi Çin memleketinin eczasından addettiği bu münasebetle hatırlatıl- maktadır. Dokuz devlet munhedesini imza- lyan devletlerden her hangi biri: nin Mançuride | teşekkül eden yeni hükümeti tanmağa derpiş edi — et- mediği henüz bilinmemekte isede Amerikanın muhtemel ba ihtarınmı Japonyaya da yapılacağı söylenmek tedir, Yeni Mançuri hükümetine karşı Dir CHANG CHUN, 17. A. A, — Man eden rini ae Soçi. Tapyu kav. de malik bulunan bu kuvvet iyi “iyi bu şehirde tuttuğu mev- tahkim etmektedir. “TOKYO; 17. A. A. — Hükümet caktır. ŞANGHAY, 17. A. A. — Cemi- yeli avam tahkikat kamluyonu Gir. Çin lehinde bir konferans LONDRA, 17. A. A, — Financial Nevs, China Association'un kâtibi M. Guli'un Japonyanın Mançurideki | bukukuna dair bir konferins ver. etmekte olup mütebaki 7, | miş olduğunu haber vermektedir. Mümmileyh, evveli | üçüncü asr-| İ dilen işletme mülzemesi bedelleri i- | dan 1623 tarihine kadar, yalnız. Ie ecnebi memürin maaşlarından te. Şu halde mali yelin takriben €7 70 şi pancar be. deli olarak köylüye ve mütebaki 97, 20 si yine kömür, kireç ve saire gi- bi memlekette yetişen mahsulüti ar. siye ve müdeniye il yerli memurine lere kalmakta ve ancak “410 1: harice çıkmaktadır?” Raporun diğer | kusımlarında şe. İker Sakın Delizedikekde - v5 bilünçodaki vekkarılar hakkımda iza- hat verilmektedir, Alpullu Şiriceti bu sene hissedar. m İa tevzi edecek. emmi Mü Dahilinde Telefon (Başı 1 indi sahifede) Yeni telsiz programı Gelecek sene tatbik etmek iste- diğimiz yeni telsiz telgraf progra unda üç yeni istasyon tesisi istih 'daf edilmektedir: Samsun, İzmir, | BA İstanbul veya Mersinde olacak o İnn bu istasyonlar kisa dalgalı ve 1000 - 1200 kilemetre mesafeli o- riben 20 senelik bir müddet müstes- na olmak üzere, o Japonyanm Core | üzerinde hakimiyetini muhafaza miş olduğunu beyan — etmişti Japon ve Rus-Japon harpleri Japon- | yanın buradaki mufuzumu — tevsi et. mesine medar olmuştur. imdi ibtlâfe © adl. olan son telmih eden mümaileyh, şu tir. Fakat Japonyapın Mançurideki | iktisadi ve siyasi menafii her halde bir uzlaşma | zemini inühüke söslerseek derieede vali mi Manguri hükümeti erkânı arasında ihtilâf LONDRA, 37. AA Gate ler, hüleümeti erkânı arasnda bir iht zuhur ederek va him bir buhrana sebebiyet vermiş olduunu yazmaktadır. Vatica'nın nufusu VATİCAN, 17 A.A. — Yapı üzere 504 kişiden ibaret olduğu | nu göstermektedir. Memel İhtilâfı Ingiltere, Fransa, İtalya ve Japonya Lit- vanyayı protesto ettiler CENEVRE, 17. A. A. — Memel itilâfını imza etmiş İngiltere, Fransa, İtalya ve Japonya, Litvan- ya hükümeti mümessiline son Me- mel vukuatı hakkında bir protesto notası vermişlerdir. Bu notada, Cemiyeti akvam huzu- runda yapılmış olan veitlerin tutul- mamış olduğu beyan ve Litvanya, Memel diyeti ekseriyetinin itimadı- mı haiz bir direktuar tayin etmeğe davet olunmaktadır. Bu talep, is'af edilmediği takdir. de itilâfı imza etmiş olan devletler, ihtilâf La Haye divanma sevketmek mekeriyetinde kalacaktır. takdirinde 4 devlet, M. Bastiekerin azli keyfiyetini bita- raf bir hakeme tevdi edeceklerdir. 3 çocuk diri diri yandı MONTARGİS “Fransa” 17 A.A, — Petit Journal gazetesi nin istihbaratına nazaran bir panayir arabası içinde kapalı kalan 3 küçük çocuk kibritle oy mayarak arabayı tu! şturmuş- lar ve kendileri de diri diri yan mışlardır. Yangına koşanlar, bu 3 yavru nun kömür haline gelmiş ceset lerini bulmuşlardır. Bir Fransız tayyaresi düştü İ MARSILYA, 17 AA —Dün (akşam bir askeri deniz tayyare si, Berre gölü üzerinde kapak- lanmıştır. Bir kişi boğulmuş, 4 kişi yaralanmıştır. Bir Japon gemisi battı TOKYO, 17 A.A. — Chean. Maru ismindeki Japon vapuru- İnun batmış ve tayfasının mah- İ volmuş olduğuna dair olan şa- yia, zannolunduğuna göre, Co- rö'de kâin Secul'a gelen bir tel grafın yanlış anlaşılmasından mütevellittir. Filvaki 180 ton hacminde o. lan ve ismi japoncaya (o Choan gan ismindeki Çin gemisi, Chö fou açıklarında batmıştır. Bir Japon istikrazı TOKYO, 17 A.A. — Hükü- met 50 sene sonra tediye edil. mek ve “o 5 faizli olmak üzere 8 V, milyon yenlik bir istikraz aktine karar vermiştir. İstikraz tahvillerinin ihraç fiatı 86,40 yen olacaktır. Bu istikraz asga ri mesarifatın kapatılması mak sadile yapılmaktadır. Şehre düşen ve yangın çıkaran edi LİLLE, 17 — Lille gal Ge ei Üni tayyare şehrin başlıca caddesi” ola kaldi'ımızn düşünüş, bumzin | hazinesi infilâk ederek iki raki İlini Könrür balina getirmiş ve İdüştüğü mahallin civarında bu İlunan bir kahvehanenin yanma sına da sebep olmuştur. Sabık İspanya kralı Fransaya döndü MARSİLYA, I7 A.A. — Sa- İmuğtur, Müşarünileyh, sorulan suallere cevaben Fransada siya set yapmıyacağını beyanatta kâf eylemiş ve muvaselâtini mü teakip Marki Miranda'nın refa- katinde olduğu halde otomobil. le Sarreo'ya hareket etmiştir. Beyrelmilel şeker konferansı PARİS, 17 (A.A.) — istin- Celse, he- man keli meselelerin lacaktır. Sahilde yapılacak olan smmm İntacı ile meşgul olmuştur. Bu bu istasyonlar vasrtasile gemilerle | leketimizde bıraktığı tesisatı ida-; sabah aktedilecek heyeti umur de muhabere tır. temin edilmiş olacak Estern müzakeratı Ester şirketile geçen seneden başlamış olan müzakerat bir mu- kavelenin feshi, diğer bir muka- yelenin akdi suretinde olduğu için lâzım gelen teşrii merasimi geçir- mesi lâzımdır. Bu mukavelenin ©- reye terk suretindedi Umumü varidat , İdare, bugünkü © vaziyete muamelâtını tadır. Arasıra bazı bâdiselerin vukubulmasını tebii telâkki et- 'miye içtima: memleketinin şe. he akinti hali hazırdaki | müzakerelere tevfikan idare &- | debilmek için Cüba heyeti mu- | rahhasasına icap eden vekâleti | kadar intaç edilmesi Server Cemal Beyi: cenazesi Marsilyada kavas Osman Ah met tarafından katledilen kon- solosumuz Server Cemal Beyin cenazesi orada tahnit edilmiş. tir. Cenaze 21 Mert pazartesi günü limanımıza vapurla gele cektir. Ayni gün cenaze mera“ simi yapılacaktır. Tabut, cenaze arabasile Aya» sofya camii Musalla mahalline getirilecektir. Öğle namazını müteakip ce naze namazı eda edilecektir. Badehu cenaze alayı hareket edecektir. anyolu, Ankara caddesi tarikile cenaze Sirkeci- ye getirilecektir. Cenaze buradan vapurla Ka" dıköyüne nakledilecektir. Ora. dan da Erenköyüne götürüle- rek Sahrayiceditteki beresine defnedilecektir, Mera. simde vilâyet, kolordu erkânı, konsoloslar bulunacak ve par- lak merasim yapılacaktır. Çekirge mücadelesi ANKARA, 16 — Ziraat ve- kületi yeni senede yapılacak çe kirge mücadelesine ait hazır. hkları ikmal etmiş ve eski teş- kilâtr takviye eylemiştir. Bir Fransız maliyecisi vefat etti PARİS, 17 A.A. — Paris ve Nevyork borsasmda esham ve tahvilâtı her zaman büyük bir itibare mazhar olmuş bulunan Saint - Phalle ticaret müessese sinin naşlıca şürekâsından olan M. François de Saint (o Phalle dün sabah Paristeki ikametgâ- hında ficceten vefat etmiştir. Hindistanda kıyam LONDRA, 17 A.A, — Bom bay'dan Ajans Reuter'e bildiri- Biporu Kömgrö terklumlan möşrü dilen bültende evvelden beri İn giltereye karşı ibraz edilen bü- tün husumetler mevcut bulun- makta ve abiren (o Gandhi'nin tevkifini icap ettiren “Boyko- taj ve tahrip” kelimeleri (o yine mutat yerlerini işgal eylemekte suretinde tercüme edilen Chan | dir. Bu suretle Hintlilerin başlıca vazifelerini bildirmekte © olan bülten, şöyle demektedir: “Hindistan üzerine bir ifrit gibi çökmüş olan Büyük Bri- tanya ticaretine karşı şiddetli bir boykotaj tertip ve teşkil et- meliyiz. Onu hudutlarımızdan tard ve ihraç eylemeli, ellerini, kollarını Büyük Britanya malları Hindistan i- çin birer zehirdir. Onları içimiz den defetmeliyiz.” vazifeleri tam bir surette tadat ettikten sonra bülten, ec- nebi iş adamlarının ve Hindis- tan hükümetinin hâkimiyetin- den kurtulmak maksadile çalış- manın Hint milleti için en mu- kaddes bir hak olduğunu söyle yerek nihayet bulmaktadır. Imperatorluk Konferansı LONDRA, 17 A.A. — Siya- si mahafilde deverân eden bir şayiaya göre evvelce yapılmış olan tahminler hilâfına M. Bal dwin, imperatorluk o konferan- sında hazır (o bulunmıyacaktır. kerr .yh, Lausanne'a gide- cek olan başvekilin gaybubetin de kabinenin içtimalarma riya” meka etmek üzere Londra'da ka- os İngiltere'yi temsil edecek olan zevat arasında M. mü | Runciman, M. Thomas ve Sir John Simon'un isimleri zikre pan İngiliz heyeti değiştirilmi” yecektir. İtalyada elektrikli şimendifer ROMA, 17 A.A. — Başvekil Romayı Civitaiya ve Viterbe'ye raptetmek ve elektrikle müte- barrik olmak üzere yapılan 101 kilometre uzunluğundaki yeni demiryoluna ait inşaatı gezip görmüştür. Bundan sonra M. Mussolini bu inşaat için kullanılan levazi mın çıkarıldığı taş ocakların gezmiştir. 2700 işçinin yapmağa çalış”