24 Mart 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

24 Mart 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Iran mektupları: 77 Tahranda kadın sevi- yesi yükseliyor! İranlılar afyon yutmak gibi mazi- den kalma bir çok iptilâları terketmektedirler A ec ay ERE Jranda TAHRAN, (MİLLİYET) —| İranlıların muaşeret tarzı çok| nazigânedir, Bir İranlı, bir ya- | bancının odasına (asla kapıyı vurmadan girmez. Ziyaretine gideceği kimse, en teklifsiz ab- pabı dahi olsa, mutlaka bir gün &vvelinden haber £ yollayarak kendisinden randevü alır, Bu- na İranda “vakit istemek” der. ler, İran kadınları... Son zamanlarda, İran kadın arı arasında yüksek kabiliyet- ler çoğalmaktadır, Zamanın İ-. <eplarına muvafık şekilde yeti şen ekser ailelerin kızları, Av- rüpa şehirlerinde tahsil görmüş tür, İçlerinde bir değil, bir kaç İisan bilen, görgülü, malümat- İ hanımlar az değildir. Bu mü- Dâsebetle Tahran sosyetesinde Ve ecnebi mahafilinde çok kuv- vetli intibalar bırakan doktor Gevher Hanımdan bahsetmek İsterim. Rusya darülfünunları- nın birinden “doktora” şehadet namesi: almış güzide bir şahsi. Yet olan Gevher Hanımefendi memleketimizdeki İran masla- hatgüzarı Sait Hanın hemşire- leridir. ! Tahran Gevher Hanım se Tiyesinde, pek çok evlâ i dır. Ve gün geçtikçe bu münev | Ver kadın kütlesinin mikdarı| artmaktadır, Bazı itiyatlar İranda, avam tabakası ara- mda köleteşmiş bazı itiyatlar vardır; Meselâ, aksırmak, bazı- larınca hoş görülmez. Her han $i bir işin başlangıcında * aksı- nik gelmesi o işin geçliğine &- lâmet sayılır. İranlılaı, buna: — Sabır geldi. Derler. Sabir icahhura işarettir. Halk taba» kası, istihareye de ehemmiyet verir. Uzak bir yola çıkılacağı | ininan, istihareye yatanlar, ve © gece görecekleri rüyadan ba- Zi şeyler tevehhüm ederek yol. Şölüğu tehir edenler sz değil - ir, Maamafih eski göreneklerin tesirile yerleşmiş olduğuna şüp he olmayan bu âdetler. gittik. S8 azalmaktadır. Zuthaneler İranda, son seneler zarfında beden harekâtına çok ehemmi- Yet verilmeğe (başlanmıştır. “urhane denilen jimnastik onları, her tarafta günden gü- ne çoğalıyor. İsveç usulü jimnastik İran. İk pek taammüm etmiş olmak la beraber, epice taraftarları nda yapı” , daha Ziya- de şedit ve yorucu uahiyette #oylerdir. Muhtelif sporlar ara #ında futbolde de mühim bir in saf baş göstermiştir. Zurhanelerde, gençler jim- tastik yaptıkları sırada bir ta- Jpftan da davul ve trampet *imir ki bu, sporcu gençler için İr nevi teşvik vazifesini görür. Alyon İptilâsı İranlılar yakın zamanlara ka | T 3fyona çok müptelâ idider. yüzden, çok zeki, ve kabili Yetli olan İran unsuru fıtri cev İtüne çay içmek Adettir. İşi i Halk herini kaybetmek tehlikesine düşmüştü. Afyonun taammümü, halk- taki istidadı kırmış, ferdin ce- miyete karşı olan alâka ve va" fe bislerini azaltmıştı. Bugün için, memnuniyetle söyleyebili- parkı ri zki afyon iptilâsı ancak çok | di süfli mahlâklar arasında, o da güçlükle yaşayabilmektedir. Afyon almanın en makbul tarzı vafur dedikleri | bir nevi hususi çubuk vasıtasiledir. Af- yon, bü hususi çubukta yakıla- rak dumanı genze çeki Afyonla beraber biribiri me göre, eskiden günde yirmi grama kader afyon yakıp duma Bını çekenler varmış. Bazı tiryakiler ise, afyon du manınm öksürttüğünü bahane ederek bunu hap halinde yutar lar. Bu tarz, şüphe yok ki tir. yı ticeler tevlit eder, (Vafur) usulile vücude da- | İ danı Zehip Efendi beniz hil olar afyon mikdarı, (hap) a nazaran çok azdır. Çubukların boruları içinde | dü toplanan afyon teressübatr atıl maz. Parça parça fakir sınıfa satılır. (Fars) lar bu afyon ar tıklarına suhte, Türkler afyon karası derler. Afyon o karasımı da tıpkı halis afyon gibi iste- yen vafur usulile, isteyen b” halinde alır. Kabir Ziyareti İranda ölülerin mezarı ba" şında bazı dini merasim yapılır. Buna serikabir derler. Perşem- be günü akşamı, ölünün bütün ailesi erkânı, mezarı başında)" tolanıp ruhuna fatihalar okur, ve hatıralarını yadederek ağla» sırlar, V.N. — ee — Gazinolarda çalan mehterler Askeri müze müdürlüğünden şu tezkereyi aldık: Askeri müze Mehter takımı- nın Beyoğlunda gazino ve bar- lan çalgıcılarla bir güna alâ" Bağ Arl le Din hakiki Mehterinin cuma ve Pazar günleri yalnız müze bina sı dahilinde 3 den 4 de kadar çalmakta olduğunun yazılması. nı rica ederim efendim. see Ha'kevinde yeni şubeler Halkevi Riyasetinden. Ist, Halkevinin halk derha- neleri ve kurslar, içtimsi yar- itüphane ve neşriyat $u belerinin idare heyetleri aşağı- da gösterilen gün ve saatlerde intihap edileceğinden evelce bu miş olan veya yeniden kaydet tirmek isteyen zevatın bu ini haplara iştirak etmek üzere Halkevini teşrif etmeleri rica o İlarur. Halk dersaneleri ve kurslar: İ 24 Mart perşembe saat 16 da, İçtimai yardım: 25 Mart cu- ma saat İS te Kütüphane ve Neşriyat: 26 Mart cumartesi saat 16 da iler üzerinde daha vahim ne i şubelere İsimlerini kaydettir. | Urla Cinayeti Karar verilmek üzere bulunuyor Urla hâkimi İhsan Ziya Beyi dö- İerek ölümüme sebebiyet vermek- ten mazmun değirmenci Mehmet, Arif, Muharrem ( Efendilerle döğ meğe tahrikten maznun Hüseyin Avni ve Zeynel zade Hüseyin Bey lerin muhakemelerine | devam edil wlahkemece; tekrar istic v lüzum görülen den Hamiş ile Haşim Efendilerin de ifadeleri alınmıştır. Haşim efendi demiştir ki — Gecenin saat üçü, dördü vardı. Evimde oturuyordum. Ansizm: —ofl j Diye bir ses duydum, arkasından gürültüler, koşuşmalar oldu. Bi sonri bizim evin önünden koşar dım halde Değirmenci Mehmet ile Bip ayağında çizme vardı. Hepsi de kukuleteli muşambalar giymişlerdi. Fakat kukuleteleri iyi örtmediklerin den yüzleri görünüyordu. Üçüncü de tanıdım. ağır bir şekilde küfrederek: — Artık iş bitti Dedi, O srada Haşim silesile gezmekten geliyor muş. Bunlar Haşimi (görünce yü: züne elektirik feneri tuttular. Ârif diğerlerinden biraz ayrı yürüyordu. Haşim de dedi ki: —Gece akrabam evinden kendi evime dönüyodum. Uzaktan bir ses duydum, koşuşmalar oldu: — Of; Diye birisi bağırdı. Aile- me yürümesini söyliyerek sesin gel- Mehmet ile Muharrem geçti, Meh — Zıbardı, artık kalkmaz. ££ Dedi, Muharrem de Rumca: — Anasını Diye küfüretti. Ben Arifi görme dim, Belki daha evel ötekilerden ay ri , başka tarafa gitmiştir. Sen bir zaman inkâr ot- gil mi? ben inkâr etmedim.Be- ni ertesi gün değirmenci Mehmet kahveye çağırdı. O gece gördüğüm kimseleri tanıyıp tanımadığım sor- du. Ben de tanıdığımı söyledim. Bana — Onları tanıdığını söyleme, Ar navut Abdurrahman yaptı diye söy- le, Dedi. Ben de bunu kabul etme dim, sonra jandarma karakol kuman — Tanıyorum, dediğin işin döğ Mazmunlar, bu iki şahidin ifade. lerine itiraz ettiler, garez neticesi bu şekilde ifade verdiklerini söyle. diler. Bilâhara belediye sabık başmenını vu Meammer Bey müdafa şahidi si- fatile dinlendi ve kararın tı çin muhakeme başka güne bırakıl. du. Kerkükte asarı atika Kerkük gazetesinin yazdığına gö- re, Nabi Fazliye karyesi yakınında “Karatepe” denilen Tefal mevküün- de Amerikalı doktor Sebayser'in riyaseti altındaki heyet mühim âsa- keyfeylemiştir. Ru heyet, tepenin eski tarihlerde muhtelif devreler geçirmiş ve 20 ta- baakdlan müteşekkil olduğunu tesbit etmiş ve şimdiye kadar bu tabeka- lardan dokuz tanesi keşfedileniştir. Dokuzuncu tabakada keşfedilen âsarın tarihi kablelmilât 5 bin sen* | evvele aittir. Bir bekçinin cinayeti larda içlerinde kadınlar da oldu | bekçisi ğu halde Mehter namı altında | 7 ni parçalamız, ka vere görmüdtür. Bekçi, cürmü- nü itiraf etmiştir. Kanlı eşyası, «aç- lan bir dere içinde gömülü olduğu görülmüştür. eset henü; mıştır. Katil cürmünü itiraf etmiş- tr. Enişteye bakın! Silifkenin Taşucu mevkiine mer- but Kocapınar köyünde bir cinayet işlenmiştir. Cinayetin kurbanı Cen. net isminde ve henüz on yedi yaşı- na basmış bir genç kızdır. Cenmst, Kırbas Hasan Ağanm kızıdır. Kay- bolan hir deveyi ararken beli görüldüğünden ciddi biz yapılmış ve bu bezin metice tespit edilmişti. Cenneti boğan eniştesi Kerimdir. Biçare yavrucuğun İsmetini ber. bat etmis, sonra bu rezaletin mey. dana çıkmasından korkarak kızcağı- zı öldürmüştür. Kerim, cürmünü i- tra etmiştir. İki çoban bir define bulmuşlar Aliiyenin Sidre köyünde, bir ma tiler. Birisi- in İrağmen kibrit kralını eFhimi i- | MİLLİYET PERŞEMBE 24 gahitler- | | Bu muazzam kvvetin karşı” İ |. Kibrit kralı İritim tükenir, fakat hiç olmaz- İrübeler yaptım. Yüzde yüz ne- MART İktibaslar Tükenme: Kibrit — Berlin am Morgenden— | İvar Kreuger ölümürden evvelki aylar zarfın da, bir çok işleri arasında Vi nalı bir muhterie karşı aman- siz bir mücadale açmıştı. İvar Kreuger ince İsveç kibritlerin den beynelmilel muazzam bir tröst meydana getirdi. Sovyet Rusyasından maada, bütün İ memleketler İsveç kibrit | trös- tüne cezbe vermiştir, sına doktor Ringer isminde Vi yanalı bir kimyager çıktı, Bu zat beş sene uğraştıktan sonra “Tükermez kibrit” imaline mu vaffak olmuş, Son (tecrübeler esnasında muavinlerinden biri vukua gelen bir infilâkten yas ralanmıştı. Fakat bu inilöka| tabim- | dan indirecek ve bütün dünya- | da ev işlerinde inkılâp yapacak | bir ihtira meydana gelmişti. tor Ringer'i bulmak ko. lay değildir.Dört aydan beri ya tayyare ile,ya trenle mütemadi- | yen seyahat ediyor. Bugün Lon | drada ise yarın Moskovada, bir | gün İsviçrede, bir gün Japonya Muhteri dedi ki; - Benim Krewger tröstü ile | uğraşacak vaktim yok. © Onlar ihtirarmm © ehemmiyetini kır- | “Böyle bir şey ola- maz.” diyarlar. Hattâ: “Bu a-| dam dolandırıcıdır. Dikkat €- | din” diyorlar. Buna: rağmen| dört aydan beri © aramızda bir| mücadele devam ediyor. Gaze- | teler ihtiraımı “Tükenmez kib- rit” diye ilân ettiler, Betim kib İsa 600 defa yandıktan sonra. İbtiramı anlamak isteyen kim yagerler huzurunda bir çok tec tice verdi. İşte o sıralarda Kreu | İ ger'in bir adamı bana geldi. İh | | tiranmı satın almak. “istiyordu. Evvelâ mütevazı bir'para tek- lif etti. Ondan sonra” teklifini yükseltti. Kreuger . kibritimin imal edilmemesi için ihtiramı satın almak istiyordu. Buda benim işime gelmiyordu. Kibri İtimi azim mikdarda imal ede- rek piyasaya sürmek için ecne Bi sermayedar gruplarla tebsüna eldiğim zaman, Kreüğer'in a- damları, benden ümidi kesince, sermayedar grupları'caydırma- çmızı bir dolandırıcıya kaptıra- caksınız, Ortalıkta © böyle 600 defn yanan kibrit yök!” dedi ler. Halbuki sermayodarlar, ih- tiyat tedbirlerini almadan pa. ra verirler mi? Benim kibritim bütün memleketler mütehassıs. arı tarafından tetkik ve kabul edilmitşir. Şimidye — kadar bu kibritin Zorihte imaline başlan mıştır. Yalnız piyasaya birden azim mikdarda kibrit sürmek i. çin, stok yapıyoruz. Moskova- ihtiram tetkik ettiler. Aldığım habere pazaran iktisat meclisi bir mukavele akti için bana a- sin temellerinde iki mermer sandık. görmüşlerdir. Bu sandıklar meral- ların: tahrik etmiş ve içinde ne bu- Hunduğunu anlamak için santlarca ça hşarak mermer kapakları açmağa muvffak olmuşlardır. İlki saf köylü karşılaştıkları manzara karşısında haretten hayrete | düşmüşler. Mer. emer sandıkların yüzlerce okka altın ve mücevherat ile dolu olduğumu Çobanlar ba kımettar delineyi nakle teşebbüs ederken keyfiet ha- ber alınmıştır. Alâiye hükümet er km mahallinde tahkikat yapıyor. lar, Annesini balta ile öldüren kız eci bir cinayet olmuştu da bir eşmç kiz; an 16 yaşın selesidi çalışmaktadır. mami hangi belediye reisine na. sa olsun, onlar im, Rus kimyagerleri de balta öle | 1932 Muhabir mektubu | İzmit su işinde İstan- bulu geçecek. yene suyu şehre indirilecektir. Bu su en iyi sularımızdan biridir (İzmit) in sahane ». KOCAELİ: (Milliyet) — Be- İ lediyenin genç ve faal reisi Kemal ştüm, Mumaileyh aslan ir. Ön yedi senedenberi iken son belediye çiler burada bir mevcudiyet gözte rememirler ve ancak beşte bir rey almışle fair. SU MESELESİ İzmitin en büyük derdi su me- e urada (Paşa suyu) de- nilen ve şehre 12 kilometre mesa fede bulunan bir suyun getirilme si Ankara müsahhitlerinden san Sabri ihale olunmuştur. Ameliyat Beye (214,000) lir: mart ta başlanacak ve bir sene zarfın- da ikmal edilmiş bulunacaktır. Ba suyun derecesi 29 der ve fenmen kabili şurutur. Suyun yarı parası hazırlanmıştır. Mütebakisi de3 38 ne de ve üç taksitte ödenecektir. Hususi muhasebe tarafından su it belediyesine 25 bin verildiği gibi önümüzdeki se Be için de (15) binlira verecek- tör. Z İzmitin maruf (Çene) suyu da şehre celbolunacaktır. Bu suyun mikyası ma derecesi (2)den nok- sandır. İzmite (15) kilometre me- safede bulunan bu leziz su, ema- ye borularla getirilecek ve kristal depolara sevkolunacak ve tevzi muslukları da otomatik yapılacak tır. Ba su, tamamen içme suyu 0- larak kullanılacak ve halka bir bedel mukabilinde | satılacaktır. Paşa suyunun teferrüat ve tevzi- atı fazla olduğundan masrafı da fazlacadır. Çene suyunda ise bu gibi teferruat olmadığından bedo li keşfi (43,000) liraya baliğ ol. muştur. Paşa suyunun yevmiye miktarı (1500) ton ve Çene suyu munki (30) tondur. Paşa suyun- dan nüfus başıma (100) litre isa- bet edecektir. İzmit belediyesi Çene suyunun an evvel için Bu iki suyun ta- şehre İsalesi hangi vali ve azim muv: lerinden dolayı ilelebet edebilirler. BÜTÇE VE ITFAİYE Belediyenin sen altı bin beş yüz iradır. Bunu (1,200) lirası acezeye tahsis olun muştur. İzmit'te (18) ay zarfında (4) yangın o ve derhal yeti- şilerek söndürülmüştür. Belediye. nin iki arozozu ve ayrıca da el tu humbaları varsa da arozozun çıka madığı yerler için el tulumbaları kifayet edemiyeceğinden bu gibi sarp mahaller için behmehal bir motör alınması vali Beyin ve bele diye heyetinin himmetinden inti. zar n SIHHAT VE TANZİFAT Belediyenin doktor ve ebeleri ve mhhiye memurları vuttur, Fakat tanzifat işleri maalesef pek iptidaidir. Şehrin bir tarafında la ğrmlerin patladığını ve müzahre- fatın açıkta cereyan eylediğini söyliyorlar. Ben bu pis havadisin doğruluğuna inanamadım, Maaha za su işlerinden sonra mecra ve lağımlı laa, neee ELEKTİRİK İzmitin elektirik tenviratı bele diye tarafından (o yapılmaktadır. Bu tesisat hor nekadar şayan: memnuniyet bir halde değilsede ıslahı için teşebbüsatta | bulunul. karuşadır. Resmi dairelerle istas- yon için 9, 15 tenzilât yapılmış. tar. VATANIN KARA GÜNLERİNDE ik maceralar geçir- İzmit İ miş bir şehirdir. Düşmu işgali M. Kemal Paşa kazasmda çok | den tahliyesine kadar bage bi vaziyette kalmıştır. Yunanlılar çe kilirken Ermeniler burada katli âm ve yağma süretile bir çok me sanzatalarından tiren yo. zalim yapmışlar ve düşman ordu sile birlikte kaçmışlardır. (150)- liklerden ve Aznavurun adamla- rından olup burada | mutasarrıf bulunan Çerkes İbrahim çok fena lıklar yapmıştır. Bu hainden bağ» | ka şehirde ihanette bulunmuş bir fert olmadığını ve İzmit ahalisinin yediden yetmişe kadar son derece lerde vatanın kurtarılmas tiçin uğ raştıklarını bana anlatmışlardır. Bu vatandaşlar meyanında eski İzmit meb'usu olup portakal ma- mile maruf ve elyevm 86 yaşların da bulunan hafız Rüştü Efendi ile #nerhum hacı Ali Beyin milli mü- cahede zamanlarımda pek büyük | fedakârlıklarda o bulunduklarını ber kes söylemektedir. İMAR HUSUSUNDA Merhum Selim Sır: paşanın mutasarrıflığı zamanımda yaptığı imarat hâlâ lisanı şükran ile yado lunmaktadır. Bu muhterem zatın çok canlı olan eserleri bugün bile yaşamakta ve ismi hürmetle ya- dolunmaktadır. Buraya on beş senedenberi ge len mutasarrıf ve valiler içinde memleketin imarında en çok mu- vaffak olanların başında vali Eş- ref Beyin ismi zikrolunmaktadır. AHLÂK VE SEVİYE Fenalık fazla değildir ve bun larla mi le edilmektedir. Ma a buriyet fey zinin tesirile artık yok olmuşlar ve bu gibi cahil kimseler dairei edebe rücu eylemişlerdir. ,, Taasup ve kara ruhlar gün geç tikçe yıkılmakta ve köylerimiz memleket işleri için yapılı Menniyatta bulunmaktadırlar. eği e veri düşünen bir kısım alk şimdi tamamile memieket iş lerini benimi semiş ve hükümeti de, beraber yürümekte bulunmuştur. Halk mekteplere, hastahanelere, ziraat işlerine gayret etmeğe baş lamışlardır. E iğe varincaya kadar her türlü san'atlerle meş- gul olmaktadırlar. Rağıp KEMAL Yunanistanda Vaziyet Kabinenin mevkii henüz sarahat kesbetmedi ATİNA, 22. — Hariciye ve mali- ye nazırları bu akşam Paristen av. det etmişlerdir. Pariste istihsal ettikleri ayrılmayacağına neticeler hakkımda vaki olan beya- | (Halbuki taksi | Filistinde | Kuraklık Mezruat hemen mah- volmuş gibidir Halepten Adana gazetelerine ye- zilıyor: sükünet itabij. sim balitabit ivm miştir. Yalnız hiç bir fırkaya men- sap Bilime li işi Şeri retiğin koyduğumu ve hakkı tekm- üdümün kendisinde bulunduğundan intihap csnsında bu cihetin nazarı | dikkate alınmasını istemiştik, Âli komiserlikçe tasdik edilen Sus riye hükümeti 932 bütçesi va ve masariftı 713472 Suriye Hi Bütçede, kadrolarda ve memurin maaşatında birçok tasarrufat yapıl müşter Epeyce müddettenberi hasta bu İunan Âli komiser M. Ponso tem mile eyileşerek hastahaneden çi mış ve vazifesine başlamıştır. Âl komiser bu ayın yirmi sekizine ka dur Berutta kalacak ve ondan sonra bürosunu Şama naklederek kışa ka dar orada oturacaktır. Filistinde. yağmursuzluk dolayı- sile mezat kâmilen mahvolmuştur. Bu yüzden bu sene Fılıstinde büyük bir kıtlık olacağından son derece endişe edilmektedir. Tul keremde bütün halk yağmur dununa (1) çık tığı halda bir damla yağmur yağma mmuştar, Kudüste polis kadrosuna ilâve- ten yeniden elli polis daha alınmış- tar, iye yen memurları tarafın. petrol şirketinde çalışan © bazı amelenin evlerinde | taharriyat ya pılmış ve üc kişi | tevkif edilmiştir. Bu tevkifatın komünistikle alâka dar bulunduğu zannedilmektedir. Maverayı şarki Erden hükümeti devnirinde birçok sui | istimaller meydana çıkarılmıştır. Bu hallerin levairin alâkadar müfettişler tara fından teftiş © edilmemesinden ileri geldiği anlaşılmıştır. Bogazlar komisyonu raporunu hazırladı Boğazlar komisyonu senelil raporunu hazırlamıştır. Rapor basılmak üzere matbaaya veril miştir. Gelecek hafta zarfinda birer nüshası Cemiye ile devletlere gönderi! M. Troçki M. Troçki Çekoslovakya'ya gitmek üzere pasaport muame- lesi için henüz vilâyete mür> caat etmemiştir, Kari sütunu Talebe birliğinde infisah yokmuş Milk Türk talebe birliği ri setinden dün şu mektubu aldık: İki seneden beri bir türlü tecssuş edemeyen Milli Türk Talebe Birliğini ihya ve idame için toplandık, Nızamnamenin tadiline karar verdik. Birinci maddenin münokaşasında iki fikir tebellür etti, Federasion şeklini mudafaa edenlerden Hu kuk ve Mübendiz murahhasla- rı; Mülkiye, Edebiyat, Fen ve Ticaret murahhaslarının müda | faa ettikleri konfederasion şek- İlinin kabulü üzerine birlikten ayrıldılar. Nizamnamenin kabulundan sonra her cemiyet birlik heyeti idaresi için bir imei terdi. Geçen pazar günü kuz mumessil toplandık taksi mi vazaiften evvel her mümes. sil uhdesine düşecek (| vazifeyi kabul edeceğine ve heyetten söz verdi, azaifin he. natları üzerine vaziyeti siyasiye yep men akibinde Mülkiye, Ticaret yeni bir safhaya girmiştir. İdi yeni bir sahaya girmiştir. İd mazı: M. Venizelorun ri osun riyasetinde Miş ve Cemieti akvam maliye komis | ederek yonunun Yunan mali ve iktisadi ve- | hasların isti Ziyeti hakkında verdiği kararlar et rafmda müzakeratta bulunmuştur. İlci nazır, meclisi muzzardan çıkar Fen ve Edebiyat murahhasları şahsi bazı sebepler dermeyan ettiler. Bu murah ları cemiyetleri- nin çekilmesi demek değildir, ve zaten bir sebep te ( yoktur. ken, maliş komisyonunun kararı, ni | Şimdiye kadar hiç bir cemiyet san taksitinin teçili iin Yunanistan | ten birlikten çekildiklerine datı tarafından vaki olan talebin sleyhin- | resmi bir tahrirat almadım. Ni de olacağını, fakat hükümet kati bir karar ittihaz etmezden evel ko- perşembe (gününe kadar kararını resmen tebliğ etmesine in. tizar edeceğini söylemiştir. Zamnsme mucibince istifa eden arkadaşlar yerine yenileri gön” derilecektir. Birlik teşekkül et. miş ve heyeti idare vazifesine Meclisi muzzar, maliye komisyo. | başlamıştır. İnfısah | tehlikesi nunun kararını şin perşembe günü iş timadan sonra M. Venizelor, reisi. cümhuru ziyaretle kabinenin istifa gını verecek, reisicümhura | bizzat kendisinin de iştirak edeceği — Şlik fırkalar crkânından mürekkep temerküz ini siye ğ ünün Süreemek İ-İ katiyen yoktur. Yüksek tahsil gören talebe cemiyetlerinden çalışırak ve birliği yaşatmak isteyenlere bir dalma açıktır. Biz kuralar birliği yaşatmaya ve bu yolda “ karar i En büyük arzu ve gayemiz bü- tün talbe teşliklleini are. i teşkilini “tav- | çalışmaya kat'i