1 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

1 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Şok muvaffak olmuştur m si Haftanın filmleri Elhamm — Meksikalı dansöz (İngilizce Rim) Çaraşmbadan beri. Artistik — Diksiyana (İngilizec “imm) Perşembeden beri.. Melek — Düşes olacaksm (Fran mzca film) Geçen çarşambadan be- d Glorya — (Fransızen film) Cumartesinden iti- baren. Majik — Sevenlerin günahı (İn- gilizce film) Perşembeden beri. Elhamra'da | Meksikalı dansöz | Oynayanlar: Leo Gaille Bir Amerika mevzuudur. Artist- "erden beklenen şey tiyatro san'atın ian ziyade sinema artistleri ve bil- | aassaAmerikan filmlerin artistleri ol duğuna göre muvaffak olmaktadır. ar. Filmde kasırga ve takip sahne- eri şayanı dikakttir. Filmin Ameri- |? ka fümlerinden ayrılan yegâne nok- tası sonudur. Film bir macera filmidir. Mek- sikalı bir dansöze fişık olan bir zen- gin çiftlik sahibi kendisini bir po- İls memurunun rekabeti karşısında görüyor. Dansöz iki namzetten poli- si tercih etmektedir. Fakat zengin çiftçinin ısrarları karşısında onunla evlenmeğe razı oluyor . Amma po- lis peşinde... Düğün | gecesi polis dansözü kaçırıyor. Tekrar yakalı yor, tekrar kaçırıy: ve nihayet bir yabani manda sürüsünün önüm- den kurtulamıyarak ölüyorlar. Artistik'te | Diksiyana | »» Daniels Oynayanlar; E Everett Marshal, (Bebe Daniels) sessiz filmlerin en meşhur ârtistlerinden (idi, Sesli olarak ta ilk film çevirmeğe başla yanlardandır. Buna rağmen memle- kotimizde her zaman görülen bir ar tist değildir. (Bebe Daniels) in san- ati daha ziyade eğlenceli filmlerdir. Bu filmde (Bebe Danicis) genç ve bedbaht bir âşık kız rolündedir. Filmin mevzuu bir o ennbazbane kızının bir zengin genç ile sevişme- sidir. Diksiyana ismindeki canbaz kızı bir zengin çiftçinin oğlu sever ve aj- İesinin yanma götürür. Amma cam- baz kızı olduğunu söylemez. Diksi- Yana'yı canbazhaneden biri daha 80 Yiyor. Bütün film bu iki | sevgilinin antrikalarile doldur. Kız genç çift çânin ailesi kızın canbaz olduğunu öğrenince onu evden kovuyor. Fa. kat canbazhaneye almıyorlar. Çift sinin oğlu ile rakibi arasında dücl- lo olmak tehlikesi hâsıl olur . Cas baz laz müdahale eder ve çocağu kurtarır, Melek'te | Düşes olacaksın | Oynayanlar: Fermand Gravey, Marie Glory, Andrö Berley. Geçen haftadan beri gösterilmek te olan bu film evvelce de iği miz gibi eğlenceli ve hoş bir film- ir, Zengin | bir balık tüccarının asılzadeye vermek arzu- çü gülünç vaziyeti gös filmde oynayan Marie Glory'nin rolü Küçük Daktiloda ki kadar mühim değilse de genç Fransız artisti Fet Grovey Bahriye eğleniyor | Glorya'da | Bahriye eyleniyor | Bu film bize Fransız komikle- tinden Bach'in bir filmini gösteri Tor. Bach çok kuvvetli bir komük ir. Meşhur Milton'a rakip olmak üzere film çevirmiştir. Bu film Sidden eğlenceli bir vodvildir. Bu sıra yanlışlıklar ve tuhaf” hiklar vardır. Mevzuu, bir sıhlı süvarisinin #emide kızını gelin ederken da- I Sanki günahı | Oynayanlar: Douglas Junior Rose Habari; Bu haftanın en güzel | dramı ilmde çok muvaffak olduğu & “me e baride ; çok Göziiin çok aşkım tevlit et- iküt havası çok iyi Üç dört haftadan be- Rose Hobart'da Rose (o Hobartda daki müşterek tiği endişeli sül vetli filmler serisine ve etmektedir. ünahı filminde Douglas Junior.Altta Meksikalı Dansöz #ilminden bir sahne Filmin mevzuu: güzeldir. güzel ve kuv daha ilâ ve Jemior çok iyidir. Tom ve Cak iki kardeştir. İki- si de zabittir ve cephededirler. Bir in esnasında her ikisi de ay ve bunlardan yal nız birisi onunla evlenir öteki ne alar, bunu filmde görmek daha doğrudur. Cak rolünde Douglas Fernand Gravey Marie Glory | “Düşes olacaksm” filminin lili baş artisti Fernand Garavey ile Maire Glory'dir. Bunların her ikisi de muvaffakıyete alış- mş artistlerdir. Bir fimde ne zaman meydana çıksalar genç- likleri ve neş'eleri ile ortalığı teshir ederler, | Fernand Gravey der kii “Sinemaya başlayalıdan be- Iri siyah elbiseden kurtulama- | dım. “Cicim” filminin bir çok | sahnelerinde frak © giymiştim. | “Fraklr adam” da bilirsiniz ki filmin adı üstündedir, “Gel ev lenelim” filminde de bu böyle | devam etti. “Düşek 'olacaksın” İ filminde ise bir marki oldum. Tabii şık ve modern bir marki. Allahım, öteki filmler de hep böyle mi olacak? İ Bu son filmdeki eşim Marie Glory ise filmde gençlik ha- yat, neş'e, kahkahadır. Cazibe. sine insan sebebini anlamadan kapılyor. Bir kaç sene evvel bir falcı Marie Glory'nin avucuna bakmış ve şunları söylemi “Etrafınızda para görüyorum Sonra size bir iş açılıyor ve on parmağınızla bu işte muvaf- fak olacaksınız ve... Düşes ola- caksınız.” Hayatta olmasa bile, filmde falcının dediği çıktı, Kim bilir, belki hayatta da çıkar. Marie Glory ilk defa “Para” filmini İ çevirmişti. Ondan sonra “Dakti lo” filmini çevirdi ve on parma ğının maharetini gösterdi, Son filmi de “Düşes olacaksın” fil. midir. Falcının hakkı varmıs. ! Sinema âleminin mes'ut çiftleri ğa İzdivaç hakkında ne diyorlar? Erkek olsun, kadın olsun, sinems artistleri bazan ayni sene içinde bir kaç defn evlenip boşanıyorlar. Bu ne reznlet diyeceksiniz. Fakat sele yok. Bütün bu evlenip | boşanmalar sinema perdesinde oluyor. Fakat hakikst ta aşağı yukarı bundan farklı değildir. Yalnız bun- lar içinde model diye gösterilen ka- rı kocalar da yok değil! Bunlar içinde en ziyade ismi ge- genler Maurice Chevalier ile karısı Yvonne Valli'e ve Douglas Fair- banlıs ile karısı Mary Pichford'tar. Şimdinye kadar bu iki meşhur artist çiftleri hiç bir şey ayıramamaştır. Şu var ki bu çiftler beraber hemen he- men hiç bir film çevirmemişlerdir. Birer tek filmden manda her iki çif- | &in beraber oynadıkları görülmemiş- tir. Sahne vazn olarak bir kocaya sa- hip olanlar, ekseriya kocalarının nü- fuz ve idaresi ile büyük bir sinema artisti oluyorlar. Bunlardan Fran- »oise Rosy'i zilredebiliriz. Bu kadın sahnede muganniye idi Kocası Jae gues Feyder onu tanmmış bir sine- ma artisti yaptı. Anmy Ondrnda kocası Chares| Lemal ile bir çok fümler çevirdi. Anny şoför, Anny, sani seviyorum, Anny de Monparnasss ve saire, Carmen Boni de Augvsto Genine isminde bir İtalyan sahne vazımın karısıdır. Gunrtier Latin': onun ida- resi atında çevirmiştir. Vando Greville'de “Müntehirler katarı,, a kocası Edmond Greville in idaresi altmda çevirmiştir. Bu artistler Avrupa'lıdırlar. A- merika'da da sahne vazıları ile evle nen sinema yıldızları çoktur.. Meseâ Norma Shearer'in kocası King Tbalberg Amerika'nın en ta nınmuş #ahne vazularındandır. Dola res del Rio'nun kocası Cerie Gibons' ta bir sahne vazrıdır. Betty Compson ise eski kocasın- dan boşanır boşanmaz Hugh Trevor karısını aldı. Birlikte e Meksikaya gittiler ve dönüşte, mizaçları uyma dığı için, boşandılar. Bunun sebebini soranlara Betty Compson şu cevabı veriyor: — Bence bir aşkın tamamile ölü- münü beklemek doğru değildir. Çün kü bu intizar insanda ancak fena ha &ralar barakabilir ki, ben bunu doğ- ra bulmayorum. Bilâkis aşk alevinin sönmeğe yüz tuttuğu hissedilir edilmez bir kadın erkekten ayrılırsa, insanın kalbinde saadetin bir az daha devam etmesi mümkün olduğu tarzmda bir his im Vr. İki sene evvel Rod ln Rogue ile dir, Şimdi sinemadan ziyade sahne- lerde çalışan bu artist diyor ki: — Ev kuracağınız yuvadan ev- vel kocanızı düşününüz. En mühim mesele budur. Kızlar ekseriya evlen dikten-sonra, kocalarının daima ev- de bulunacağını zannederler. Halbu- ki kocanın evden ziyade ömürlerini sokakta geçirmek mecburiyetinde ol 'duklarını hiç hesaba katmazlar. Son ra milyarder de olsanız, parayı he- sâplı sarlediniz. Çok aileler bilirim ki, âdi bir para meselesi yüzünden €n güzel aşk romanlarını yarıda bi- rakmışlardır. Bilhassa kadının mas- rafında ölçü lâzımdır. Kadın kocası na manasız bir bebek değil, hakiki bir hayat arkadaşı olduğunu göster melidir. Douglas Fairbankns'ın oğlu ile evlenen © Jonn Crawford ise söyle söylüyor: — Benim hayatta bir prensi- pim vardır. O da şudur: Muvaf. fak olmak imkânı © olmayan bir teşebbüse girişmemek. Zamanı. mızda bir şadın kocasını ve ken- disini mes'ut edemiyeceğini an- lar anlamaz böyle bir tasavvurdan hemen vaz geçmelidir. Evvelden genç kızların bir tek gayesi dı. Maddi hayatını temin edecek bir erkek bulmak. o Diğer bütün meseleleri tali derecede addeder değildir. olduğu halde mesut Çünkü erkeklerin çalı hada çalışan kad bütün bunlardan daha çok nazik bir teşebbüs olduğunu takdir ede meyişidir. Bir kız her hangi bir erkeği nikâh memurunun önüne sevketmeğe muvaffak olmakla par- tiyi kazanmış sayılamaz. Bi asıl müşkilât o dakikadan itiba- ren başlar. Zira izdivaç mizaçla rı tebdil etmez. İki mizacın biri- birlerine alışması için de olduk- ça dikenli bir devre geçirmek za- rureti vardır. Kadınlar umumiyet le izdivaçtan çok şeyler bekler- ler. Kocalarını kira getiren bir ne vi irat addederler, Onun içindir ki, ben erkeklerin karılarından w sanmalarına hayret (etmiyorum. Ben de bidayette gayri kabili ta- bammül idim. Son derece kıskanç tm. Kocamın en küçük hareke: rini kontrol ve munhaze eder- dim. Fakat bereket versin ki, yan ış bir oldan gittiğimi anladım ve aile saadetini, intizamını, geçimi- alan muhabbeti kur- M banks ve karısı la soldan sağa Douğlas Pair- Mary Pickfords, Yvonne Vallec ve kocası Maurice Chevalier, aşağıda solda Dolores del Rio ve kocası Gilbons, sağda Yu W Suzy Vernon ve kocası, altında John Barrymore ile Dolores Cıs- tello, aşağıda küçük Douğlas Fairs banks ve karısı Jonn Cravford. Sinema haberi * Almanya'da Hitler taraftar ları Emelka firmasını satım al. mak niyetindedirler. * Lilian Harvey'e Amerikada film çevirmek üzere teklifler ya pılmıştır. Fakat: Lilian haftada yüz bin frank istemektedir. * Tekrar sinemaya gelmeği kabul eden Al Jolson için yeni bir senaryo yazılmaktadır. * Collen Moare'de sinemaya avdet ediyor. Yakında “Manastır- daki farö,, isminde bir film şevi- recektir. * ilk sesli Yunan filmleri olan “Çobanın âşıkı” ve «Yunan Rapso- disi» büyük bir muvaffakiyet ka- zanmaktadır. İstanbul sokakları filmi Ati nada gösterilmektedir.