12 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

12 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

al inletmeye vaziyet etmiyecek- a işliyen otobüsler ceki Bulunan soselerde işliyen vesaii mütezavit bir resme tabi tutulma ! #mı tetkike sayan bir mesele ola- yak kaydeylemiştir. Kurban derileri tay- yareye verilecek Tayyare cemiyeti İstanbul şubesi idare heyeti dün öğleden ! sonra bir içtima yaparak kur- * İsen derilerinin Tayyare cemiye j ine verilmesi için mahalle ihti- : görüşülmüş! 4 Mahalle muhtarları halka bek- ! e tamim yaparak K derilerinin Tayyare ce- bildirecek Haliç, İlerispor kulü- bünde içtima Haliç, İleri spor klübü riyase- dinden: Görülen lüzum Pera heyeti u- mumiyesi 22 Nisan cuma günü sa- at 15 te klübün Defterdar cadde- sindeki merkezinde yapılacaktır. Bütün azanın teşrifleri mercudur. Tiyatro san'atkârları cemiyetinde Türk Tiyatro san'atkârları semiyeti yeni beyeti idaresi dün reis Tevfik Beyin riyasetinde toplanmıştır. Cemiyetin bütçe- si müzakere ve kabul edilmiş- tir. Cemiyet ötede beride ve boş arsalarda cambazların ya-| wında komiklik gibi bir takım oyunlar yaparak halktan para toplamak suretile rahatsızlık ve renler ve ayni zamanda sahne rağ ve lekeleyenler hakkın da takibatta bulunulması için polis müdiriyetine müracaata karar vermiştir. Tenezzühe gelen şimendiferciler Çekoslovakya şimendifer me murlarından 25 kişilik bir grup konvansiyonel trenine ilâve edi len hususi bir vagonla dün te. nezzüh için şehrimize gelmişler İ Bugün 350 seyyah gelecek Alman bandıralı Karl Sve vapuru ile bugün şehrimize 350 | Alman seyyahı gelecektir. Nisbeti askeriyesi kesilen zabit er ANKARA, 11 — Nisbeti aske Giyesi kesilen zabrtanâ reddoluna- | cak aidatm ciheti mülkiyede oldu ğu gibi yüzde on üzerinden veril. mesi Maliye encümenince karar altına alınmıştır. Alman konsorsiyomu ile temaslar neme M — Alman kon iyomu namma gelen banka alimessilleri beşlin Maliye vaki Denizde i Bir ceset Kime sit olduğu tahkik ediliyor Dün saat 9,30 da Unkapanı köprüsünün orta yerinde ve de- İmiz üstünde kahve rengi fanila, İyün kuşak ve lâcivert pantalon İla bir ceset bulunmuştur. Tahki kat yapılmaktadır. Bir kadın intibar etti Kadıköyünde İkbaliye ma- ballesinde Mehmet Ef. sokağın da 4 numaralı evde oturan Sey- risefain kaptanlarından Yakup Beyin zevcesi Makbule H. akıl hastalığından dolayı kendisini İasmak suretile intihar etmiştir. Bir çocuk otomobil altında kaldı Galatada Karabaş mahalle. sinde oturan Abdullah Efendi. nin mahdumu on yaşındaki En 8 İver Fındıklıdan geçerken şoför Sait Efendinin idaresi altındaki â- | otomobilin sademesine uğra- surette yaralanmış | İmiş ve İtar. Şoför yakalanmıştır. Yaralı İ hastahaneye kaldırılmıştır. Bir adam ezildi Galatada Necati B. caddesin de Karaköyden gelmekte olan | Kuruçeşme nakliyat şirketine a it şoför ibrahim Efendinin ida- | resindeki kamyon Simon Aron isminde birine çarparak ağır surette yaralanmasına sebebi- yet vermiştir. Yaralı Beyoğlu i hastahanesine kaldırılmıştır. $o för yakalanmıştır. Ödemiş canileri Burdur'dan bildirildiğine göre, | Odemişte Mehmet ağayı parası. na tamaan karısı ve hizmetçisile birlikte boğanlardan Abdullah oğlu bahçivan Ali de derdest e- dilmiştir. Bu isim müsteardir. A- sil ismi henüz meçhul bulunan bu maznunun üzerinde 5 tane bir yerde, 104 zinet altını, 560 Ji- ra çıkmıştır. Mazmun, yakalandık tan sonra kendisini karakolun. metre yükseklikteki pençeresin- den atarak kaçınış, fakat (polis Ahmet EF, tarafmdan otomobille bir buçuk saat süren bir takipten sonra yakalarmıştır Beşiktaşta yakalanan bu cina- yetin diğer maznunları Hüseyin va Cafer de Ödemiş'e gönderile- ceklerdir. Davet F. F. Riyasetinden: Futbol antrenörü tarafmdan futbol nazariyatı hakkında kon ferans verileceğinden Milli Ta- kım azalarının 13 Nisan 1932 çarşamba günü saat onyedide! ,, | Federasyon Merkezinde hazır | bulurmaları tebliğ olunur. Birinci sahifeden geçen yazılar! EN SM 7 ARM 1 YANSA DE TL A 21) RAZY Hindenburg bu defa da kazandı Memlekette Trabzonda fakir çocuklara yardım TRABZON, 10 — Trabzonda ilk mekteplerde okuyan fakir ço— cuklara yardım cemiyeti üç sene- den beri yavruların öğle yemekle rini vermekte karmlarnı doyur maktadır. Bu doyurma her sene artmaktadır. Bu sene cemiyet 350 çocuğun karnını doyurmaktadır. Trabzon belediye bütçesi TRABZON, 10 — Belediye dai mi encümeni 932 bütçesinin vari- dat kısımı tetkika devam etmek tedir. Varidat kısmı hitam bulduk tan sonra masraf krsmının tetkiki- ne başlanacaktır. Belediye bütcesi yeni muhasebe talimatnamesine tevfikan geçmiş üç senelik tahsilât vasatilerine gö re tanzim edilmekte bulunduğun dan bu seneki bütçe daha esaslı erkamı ihtiva etmektedir. Yapılan hesaplara nazaran 992 belediye bütçesi 147 bin ira olan 931 senesi bütçesinden 27 bin li- ra neksanile 120 bin lira olacağı tahmin edilmektedir. Diğer taraftan belediye memur ve müstahtemleri maatat ve ücu- Tatının bütçenin yüzde otuzunu İ tecavüz edemiyeceği kanun iktiza smdandır. | Halbuki, belediye, memur ve İ müstahtemleri senelik tahsisatla- rı ise 42 - 43 bin bira t utmakta- bütçesi 120 bin lira edildiği taktirde ma- aş ve ücürata ancak 36 bin lira verilmesi lâzım gelecektir. Şu hal de maaş va ücurattan alt veya ye bin lira tasarruf etmek mecbu- iyot hüm olsekte. Emirâlemde bir cinayet Birkaç gece evvel İzmir civa- rında Emirâlemde Süleymanlı kö- İ yünde eski bir husumet yüzünden İ bir cinayet vuku bulmuştur. İ 35 yaşlarında açık göz Ibrahim nammndı saat 10 suların- da bakkal dükkâ: Filinte denilen hla kendisine | dört el ateş edilmiştir. Kurşunlar dan biri kalbine isabetle derhal vefatma sebebiyet vermiştir. Karakol kumandanı; sfatile Höseyin oğlu yakalamıştır. Mardinde süt, peynir | ve yoğurt bolluğu >. Mardinden yazılıyor: — Şehri > mazasın Süleyman kuyuları temin etmektedir. Bu se ne fazla yağmur yağmadığından sarnıçlar bomboştur. Nisan aym- 'da da kâfi miktarda yağmur yağ- mazsa şehrimizde bir su buhranı başlıyacaktır. Şehrin haricindeki membalardan hayvan sırtında ge rilen ve Seble ismi verilen #w'a- rın fiatı daha şimdiden tür. Şehrimizde su buhranı başın- masna mukabil süt, Oo yoğurt ve peynir bolluğu vardır. Hele yo- ğurt ve peynir o kadar çok ki... Yoğurdun okkası 6, peynirin ok- İ kası 20 kuruştur. Semiz tavuklar | 15-20 kuruşa, 8 yumurta beş ku- “wa satılmaktadır. Bayram geliyor: Çocuğunuzu Siz de Sevindiriniz! IB Kumbara bütün bir istikbaldir Başı birinci sahifedej tihabı nasl tefsir etmeli? İntiha- bata iştirak edenlerin miktarının yine yüksek olması dikkate şayan dır. 13 martta intihabata iştirak edenlerin nisbeti e 86,2 iken dün bir taraftfan Almanya i hazırda hakiki bir siya- set hümmasma tutulmuş olduğu- nu diğer taraftan o gerek Tunç cephenin gerek Hindenbourg ko- mitesinin ve yerek Nazis fırkası- kütlelerinin harfiyen riayet etmiş olduklarını bu intihabata münta- hiplerin büyük bir alâka göster. miş bulundukları şüpbesirdir. Tesrii intihabat, esnasında da vaziyetin böyle olacağı o muhak- kaktır. Şurası da şayam dikkatır ki mareşal Hindenbourg, tekrar intihap olunabilmek için ismi fında verilen reylerin 94 53,1 ini toplıyabileceğini kaydetmek lâ- zumdar. Bu sahsi muvaffakiyet, müşarü nileyhin 700,090 fazla reyi alma. sı swretinde tecelli etmektedir ki büvük bir seydir. Fakat, bn 7 53 nisbetini tem- sil eden Alinan müntabipleri müt- İ bıtası tarafından ittihaz tehit bir siyasi fikri temsil etme- mektedirler ve yarın diyetleri için yapılacak intihap mücadelelerin- de bu defa Hindenbenrp'u inti- hap etmek icin elele vermiş olan farklar boğaz boğaza | gelecek- lerdir. Hindenbourg komitesine dahil bulunan ve bu sefer rnvesslin le hine mücadele etmiş olan bir ta- kım zevat Brüning hükümetinin siyasi rejimin gayet bi, mevkiinde bulunan sol mensup hükümetin siyasi formül lerine düşmandırlar. Hindenbourg'un ekseriyeti gay- ri mütecaniz bir ekseriyettir. Bu son derece ehemmiyetli bir keyfi yettir. Maamafih, bu koalisyonun İnal mayasınm sosyalist fırkası olduğunu ve sosyalist fırkasının Tunç cephesi tensik etmeğe mu- vaffak olduğunu ve intihap müca delesinden © bilistifade mezkür| cephe kıtaatını eline geçirdiğini kaydetmek icap eder. | Sosyalist amele kütlelerinin hi- tam bulan kat'i muharebeden ev- vel reislerinin bile ümitlerinin fev kinde bulunan bir inzibat ile yö- öbmuz oldukları gipheden azade: “Kiler'e lâfina olarak Martta kazan mış olduğu reylerin miktarını mü Ademi tahipleri kendisinden yüz çevirme mişlerdir. Onun bugünkü (o kazancı, 13 mart mağlâbiyetinin kendisinin nüfuzumu tenkis etmemiş olduğu- nu göstermektedir. Yarın, mumaj leyh pek haklı olarak Alman mün | tekiplerinden mühim bir kısmının | kendi arkasında yürümekte oldu. | ğunu ve kendi fırkasının Almanya nın en kuvvetli fırkası olduğunu söyleyebilir. Hindenbourg'un intihap edileceği. belliydi BERLİN, 11 A.A. — Alman xa ve gerek aleilerde sükün içinde geçmesine intizar olunmakta idi. İlk rakamlar BERLİN; 11 A.A. — Tasnif e- dilmiş olan 8,452,900 rey puslası. na ait bir istatistik, Hildaninargi. un 4.540,90 ve Hitler'in kazan- muş olduğunu göstermektedir. BERLİN, 11 A.A. — Saat 21,15 te tasnif edilmiş olan 14,787,700 reyden Hindenburg O 7,788,900, Hitler 5,386,000, Thaelmann ise 1,601,000 dir. BERLİN, 11.A. A. — Saat 21,35 de tasnif edilen 24,541, rey. Hindenbourg 13,091,100, Mit ye Thaclmann' reyo müteallik bulunan istatistik- lere nazaran Hindenbourg 18,964 119, Hitli Hindenbourg, intihap edilmiş. tir. Nasyonalist - Sosyalistlerle ko- münisller arasında vukua | gelen müsademelerle failleri. sür'atle tevkif edilen bazı propaganda nü mayişleri müstesna olmak Üzere Berlin şehri, diğer pazar günleri. nin manzarasından başk, zara arzetmemekle müsademeler Hambourg'ta müfrit liye delikanlı Ba deli kanlı şimdiye kadar vazih hiçbir ifade verememiştir. | perverlerin merkezinde yaralı 1v55 bulunmağa memur olan(G) höc- vesinin harekâtı ile alâkadar ol- ması pek muhtemeldir. Umumiyetle, gerek hükümet ve gerek fırkalar tarafından ge rek radyo ve gerek gazeteler va- sıtasile mükerreren © vuku bulan davetlere rağmen intihabata işti- rak edenlerin miktarı ilk devre kezlerde müntahiplerin 9, 25 ilâ 30 w reylerini sandıklara atmış bu kif bulunması, intihsbın ne suret- le neticeleneceğinde tereddüt mevcut olmadığından dolayı bir takım müntabiplerin zahmet ihti- yarine lüzum görmemiş olmaları ile izah edilmektedir. M. Btüning alelusul istifa etti ” ln Hindenbourg'a takdim etmiştir. Ma reşal, kendisinden vazifesi başında kalmasını rien etmiştir. Hindenbourg'un beyannamesi BERLİN, 11, A. A — Reisicüm- hur mareşal o Hindenbourg, Alman milletine hitaben meşretmiş olduğu beyannamede diyor ki: “Yeminime sadık olduğum halde vazifemi, İendimi fırkalarin fevkin- de tutmak ve nisfet İle ve vatanı mızı tahlis etmek ve ona harici si- yaset sahasında hukuk müsavatı te- min etmek ve dahilde ittihat ve iti- lâ etmesine yardım eylemek azmile ifa edeceğim. Cidallerinizi unutunuz; Mukadde ratrmıza hekim olabilecek derecede kuvvetli olmak için birleşmekten başka çare yoktur.” Hizler'in beyannamesi BERLİN, 11. A, A.— Hitler, Na- xis fwkası azasına hitaben bir be- termiş oldukları ihlâstan dolayı te- şekicür etmetke ve bu ihlâsm Nazis İrkasının maruz bulunduğu itisaf- lara rağmen mezkür fırkayı yeni bir müzafferiyete isal etmiş olduğunu | beyan eylemektedir. Hitler, sözlerini, taraftarlarına ya mücadelele- ve hazırlanmak maksadile bugün den itibaren yeni bir vazife deruh- to etmiş bulunduklarını hatırlat mak suretile bitirmektedir. Fransızların mütalealârı ln M.A A— Müfrit Ak inin elbolmliyi artmakta olduğunu kaydeden Paris gazeteleri, ““Hinden- bourg, muvaffak oldu, fakat ayni zamanda Hitler de muvaffak oldu”. Diye yazmaktadır. 1930 senesi eylülünde Reichatag'a girmiş olan 107 masyonalist, 6 inik yon rey toplamış idi. Gezen mert aymın 13 ünde Hitler, 11 milyon Alman militarizmine karşı mücade- İe etmek için bütün kuvvetlerine Mlimiçer Echo de Parit diyor kiz Alman siyaseti daha cüretkâr ve daha faal olacaktır. Vasati bir fe yasete sahip olan hiçbir kimse Al mahyanın sükünet bulacağını tah min edemez, Matim diyor ki: Yeni meclis, bize pek yakında ba- mefküresinin Çünki, Hitler, reisi. var olamamıştır. Proletaria, Nazislere iktidar mev- kiinin yolunu kapamıştır. v İngilizlerin mütaleaları LONDRA, 11. A, A. — Hinden- Tıp talebe Yurdundan Çıkarılanlar (Başı Birinci sahitede) Dün kendisile görüşen bir mw- harririmizi Vilâyet Sali müdü rü Ali Rıza B. Vekâletin Vi ile Yurda teblig: duğunu, herhangi bir haberdar olmamakla beraber böy | le bir vaziyet olursa mütecasirle- | rinin yeni bir sıç işlemiş olmaları itibarile ayrıca tahkikata tabi tu- takmaları ieabedeceğini söylemiş- “Yali muavini Fazlı B. de bize yanatta bulunmuştur: “— Kararı tebliğ ettik. Hödise denecek vaziyet olmamıştır. Yal. nız, eşyalarını alıp çıkmak üzere Yarda giren iki talebenin içeride gizlendiği haber alınmış, i derek o efendileri bulmuş, ikta volta kahenamuştar. Bunun üzerine | ese- golar da çıkıp gitmişlerdi ö bu edikleri zaman çıkmak arzusun da bulunmaları ve bu e meyanda Yurt müdürüne karşı bazı hürmet sizlikler yapıldığının tahkikat ne- ticesinde anlaşılmış olmasıdır.” Tereşsüh eden mütemmim ma- lümata göre, Yurttan müebbeden tardedilen talebenin tamamen ön ayak vaziyetinde — bulundukları, teşvikata kapıldıkla- Yurttan gerek müebbeden ve ge- yek mavakkatentardedilen ofge- dilerin fakültedeki alâka ve va ziyetlerinde bir değişiklik mevzuu | bahis değildir. Diğer taraftan aldığımız malü mata göre tardedilen talebe hak- larını aramak muksadile bazı ma» kamata müracaat edeceklerdi emer Grev mi -| Yapacaklardı? (Başı Birinci sabifede) teşvik edenler şunlardır: Çımacı- lardan Hüseyin oğlu Salih, Selim oğlu İhsan, Yunus oğlu Hüseyin, Hurşit oğlu Ali, ateşçilerden Mu- harrem oğlu Mustafa, — Ali oğlu Süleyman. ğ Eminönü kaymakanı: Raif Be- yin aldığı tedbir üzerine bu altı kişi yakalanarak polis merkezine getirilmiş ve tahkikata başlanmış , Seyrisefainden yaptığımız tah- dün saat dürü Refik Beyler de dün vakte kadar tahkikatla meşgul olmuşlardır. Münhal i Cami hizmetleri (Başı birinci sahifede| decek komisyonlar tarafından tev cih edilecektir. İstanbul'da Bele» ilinde münhal iinde Beyoğlu cihetinde münhal va: beveihinde de Beyoğlu müf. münhalât için sarahat ay iz dan bu cihet tereddüdü mucip ol- maktadır, Nizamnamede yalnız İstanbul'la Üsküdar ve o Beyoğlu kazalarından bahsedilmektedir . Diğer belediye hudutları dahilin- deki münhalâta tevcihatta hangi müfti bulunacaktır; bu nokta meç huldür. Bu tereddüdü mucip va- ziyet, yeni mülki teşkilâtla Diya- net İşleri teşkilâtının yekdiğerine ileri gelmektedir. Keyfiyetin merkezden mukarrerdir. mıdır. Financial Times, diyor ki: Avrupa, daha serbest bir suret- te teneffüs edecektir. Avrupa'da itimadın artmış olduğunu görmek İ ömidi kuvvet tar. i tarihinde karar verilmiştir. enden: Adresi Beyoğlu <mddesi 287 No da Kürk Tüccari İliya D. Doykos. Balida ismi ve süresi yazılı olan zatın ilân açılıp tasfiyenin adi şe kilde yapılmasına karar verilmiş ol- duğundan; 1 — Müflisden alacağı olan veya mallarında istihkak iddia. sında bulunanların alacak ve iddia Jarını işbu ilândan bir ay içinde ey. yası resmiye müslesna olmak üzre ber gün sast Odan 12 ye kudar Sultanahmette vaki sdliye binasın | da itrayi vazife eden birinci iflâs | dairesine gelerek alacaklarım kayi ettirmeleri ve senet ve defter gibi delilleri her ne ise bunların asıl ve- ya musaddak suretlerini vermeleri; 2 — Müflise borçlu olanların yuka nda yazılı olan müddet içinde borç leri mikdarini yazdırmaları hilâfına takibat ve mesuliyete uğrayacakla. rını bilmeleri; 3 — Müflisim malla. rını nakit ve tanvilâtı ve bunamü masil kıymetli evrakın: her ne suret le olursa olsun ellerinde bulünde ranlar ister şahıs ister banka ve | sair müessese olsen bunların üzerin İ deki hakları mahfuz kalmak şartile © malları ayni müddet içinde daireye ip | vermeleri vermezlers: cezai takibet ve mesuliyete uğrayacakları maze ret bulunmadıkça rüchan hakların. dan mahrum kalacaklarınm bilinme- si; 4 — 21 nisan 932 perşembe gü- nü saat 13 de mukayyet alacaklıla rın dairede hazır bulunmaları; ve müflisin müşterek borçlulariyle ke- fillerinin ve borcu tekeffül eden sair kimselerin içtimada hazır bulunma >. | ğa hakları olduğu ilân olunur. Usküdar ikinci sulh hukuk mah | kemesinden: Fatma ve Nazire Ha- İ sumlarla Ebrar efendi vekili Feri dun Fikri Boy mahliemeye üre cantla 55446 ve 55447 ve 55448 ve 55449 ve 55450 ve 83303 ve 12313 ve 44011 ve 44012 ve 5496 No, lu Anadolu Demir yolu şirketine it on hisse senedi müvekkillerine ait olduğu ve bir harik esnasında bulur dukları kasa derununda kavrulduk larından bilbahis mozkür senetlerin kavrulmuş ballerile bulunduğu san dukayı irae ve ticaret kanunun 434 İ üncü maddesine tevfikan mezkâr İ senedata ait tediyattan şirketin me n'i ile keyfiyetin gazetelerie İlânı- nn karar itemi talep” eylemi ol. makla izaha vakıa ve kararini mev cudeye nazaran Mezkür on adet hir »< senedi hakkinda ticaret kanunun nin memnuiyetine ve İşbu memnu yet kararının yazetelerle de ilinma karar verilerek mezkür şirkete de ba müzekkere tebliğ edilmiş olduğu ilân olunur - Beyoğlu dördüncü sulh © hukulı mahkemesinden: Akıl hastalığından dolayi Şişli Fransiz emrazı akliye hastahanesinde tedavi edilmetke bu hanan Nikoli kızı Matmazel Mavya- nın baçrile Beyoğlunda Çihangirde Cedidiye sokağında 20 No. lu hane de «ekin anası Madam Elizavetin İ silüyeti altıma konulmasına 64-982 Keyfi. yet ilân olanur. İstanbul yedinci icra memurluğun dan: Yedikulede İmrahur'da tram- vay caddesinde 144 numerelu hane- de mükim iken halen ikametgâhları meçhul bulunan Hristo oğlu Yorgi ve Platon efendilere: Madam Ka- Binanın murisiniz Hristo efendide o- lan alacağının temini zırınında 21 4- 932 perşembe günü sent 10 dan 12 ye kadar ikametgâhınızda haciz ya la tarih ve saati mezleir. da ikametghmızda bulunmanız Ki. zumu tebliğ makamına kain olmak üzre ilin olunur. İstanbul ikinci ticaret mahkeme. sinden: Türkiye İş Gmcasının Al bert Borneştayn ef, zimmetinde mal > bulunan mebaliğin tahsili sun nında avukat İsmail İsa Bey tara İ fından ikame olunan iflâs davasının esnayi tetkikinde Albert yn ef. ye tastir edilen davatiyenin zirine mübaşir tarafından verilen gerhten ikametgâhinn meçbel ol duğu anlaşılmıştır. Hukuk Usulü muhakemeleri kanımunnu 141 iş maddesi mucibince bekkinda 20 gün müddetle ilânen tebliret icrasına karar verilmiş olmakla yevmi mukn keme alarak tayin edilen 25 Mayıs 932 tarihine müsadif çarşamba gü- mü saat 13,30 da izrhkemeyo gel mediği takdirde hakkında mame Isi giyabiyenin ifa olunacağı tebliğ makamına kaim oluralı üzere ilan 0- hamur.