April 25, 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

April 25, 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Kür ahya - Balıkesir hattının ehemmiyeti Meclis Reisi bihlesrikin ettiği nutkunda şayanı dikkat malümat veriyor Kütahya - Balıkesir hattının iş- Tetmeğe açılması münasebetile B. M. Meclisi reisi Kâzım Pş. o Hz Balıkesir'de mühim bir nutul etmiştir. Meclis reisi Gazi Hz. ni selâm ve muhabbetlerini tebliğ ettikten sonra 23 Nisan gününün <hemmiyetinden bahsetmiştir. Küzem Pş. Hz, bu şayan dikkat nutuklarında Demiryolları nın faidelerini şu suretle izah et- mişlerdi $imendifer hattının işlemeğe a- çılması vesilesile yalnız demiryol- İarının faideleri hakkımda birkaç söz söylemek Lasavvurunda idim. Fakat, bugünün 23 nisana tesadü” fü bende Balıkesir vilâyeti halkı- nın vatanperverliğine taallük ©- den bir hatırayı nakletmek arzu- sunu uyandırdı. Şimendiferin ©- hemmiyeti hakkında uzun beya- nata hacet yok. “Demiryolları, in sanların kan damarları gibidir” derler. Bu söz pek doğrudur. Kâ- fi derecede şimendifer yolu bulun mayan bir yerin bugün lâyikıyle müdafansı ve iktısaden — inkişafı mümkün değildir. Asayişin temi- ni, maarifin tanimi, milletin me- bı Umumü'de demiryolu mevcut olmıyan yerlerde askeri harekâtın ns kadar müşkülâtla yapıldığını Memleketin bir u- ucuna yetişmek için rişan ve sefil oldul lara doğru şim saydı kuvvetlerimiz icap eden ma hallere zayıatsız ve vaktiyle yetiş #rilebilir ve yolsuzluk yüzünden binlerce vatan evlâdı o mahv ve helâk olmazdı. Muhterem Arkadaşlarım; İstik 1âl muharebesinde milli cephelere erzak ve mühimmat yetiştirmek için muhtaç olduğumuz vasıtaları bir lâhza düşününüz. Fedakir Türk kadmlar: sarp yollarda, fe- na havalarda günlerce yük taşıdı- lar. Büyük zahmet ve meşakkatle re katlandılar. Bu kafilelere ve Kağnı arabalarına cephelerde in- tizar ettiğimiz zamanlar ns ka- dar ıstırapla geçmişti Bu hal yoruz, Bizden sonrakiler de bil- meli ve unutmamalıdır. göre çalışmalıdırlar. Bugün işletmeğe açılmakta o- lan Balıkesir - Kütahya demiryo- İunun ayrıca bir kıymeti var. Hat garbi Anadolunun mühim bir kıs- mını bugün Sıvasa kadar sür'atle rapteden ve İleride vatanın diğer ucuna raptedecek en yoldur. Milli tarihimizde yüksek bir mevkii haiz olan Balıkesirin ehemmiyeti buyün bir kat daha artmıştır, Bundan dolayı Bulrkesi- re vilâyet halkını tebrik ve bu vi- in meb'usu ve hemşehirisi si- gin iftiharı mucip bir muvaffakr. yet olduğunu da bilmeliyiz. İstik- İâl muharobesinde İ mıntakasının geri Bursa Karayoluna munha lmıştır. Gerilerden sevkedi- len imdat kuvvetleri günlerce yol yürümek riyetmde bulun dukları için vaktinde cepheye ye- yiat ve müşkülât malümdur. nisa demiryolu lr meb yerlerde kaldılar, yahut tahrip o- lundular. Bu yol o vakit işgal al. tmda olan Manisa da Afyon hat- ima merbut bulunduğundan va- gon lokomotif gibi şimendiferlerin malzemei müteharrikesi — askeri depolar vesair emval ve eşya ge- rilere naklolunamadı. o Takviye iv yetleri vaktiyle; cepheye gele nediler. ret ve Tadil ât yüzünden inhi dılar. O zaman Kütahya - sir hattı olsaydı bunların Şimdi bu cihetten herhangi bir tecavüz sür'atle kar şılamak için büyük kuvvetlerimi- zi matlâp noktada tahşit yapılan bur hattın askeri kıymetini tebarüz ettirme- ie kâfidir. Kütahya - Balıkesir hattının ik- tsadi nokta na: ları pek çoktur de ve yakı mebzul miktarda krom, kömür, antimuan, bakır gi- bi kiymetli madenler, vâsi işlen- memiş ormanlar milli servetimizi iezyit edecek vasıtalardır. Bun- dan başka bu havalinin bütün A- padolu ile iktisadi münasebatının sür'atle inkişafı bu irtibat saye- sinde temin olunacaktır. Kütahya « Balıkesir demiryolunun tulü 250 kilometre kadardır. Milli idare- 2 | bam yemektedir nin teşekkülünden beri | inşasma teşebbüs edilen | şimendiferlerin mecmu tulü iki bin iki yüz küsur kilometre olduğuna göre takriben onda biri demektir. Vatandaşlar; Bi Meclisi şimen. inden milletin azami bunun üzerine teksif et | miştir. Bu hususta. difer inşaatınm g: rı mütalea etmekle anlaşılır. Osmanlı İmperatorluğu 68 sene evvel Anadoluda ilk olarak İzmir - Aydın şimendifer hattı imtiya- i eden bir şirkete vermiştir. 130 lometre'olan bu hat 11 senede ya- meri Bundan beş sene sonra stanbul - İzmit hattımın inşasına başlandı. Bu hattımın tulü 90 ki- lometredir. Üç sensde yapılabil. miştir. Türkiyede şimendifer inşa | atı asıl 50 sene evvel inkişafa baş | lamış ve o zaman birçok imtiyaz | talipleri zuhur etmiştir. Milli ida- re teşekkül ettiği zaman hudutla- | rımız dahilinde 3790 © kilometre tulünde demiryolu mevcut idi. Fa n biç birisi bülcümete | Hepsi birtakım imti- idi. Milli hatların kilemetresini #: © aldı ve ayrıca inşasma teşebbi. ettiği 2200 kü- sur kilometre tuli 1600 kilemetresini ik yete getirdi. Şimdiki halde hül yaetin idaresi ulunda işleyen hat- larımızın yekünu 3480 kilemetre- | dir. Şirketlerin elinde kalan 2268 | kilometre hatla beraber 5695 lometre demiryolu milli hudutları mız dahilinde mevcuttur. Bu şaret eden Büyük Reisimiz Gari Mustafa Kemal Hazretlerinin yük sek namlarını bu eserin önünde hürmet ve minnetle yadederim. Bu da onun milletimize yaptığı sa- muhterem İsmet Paşa Hazretleri- nin bu husustaki vatanperverâne Şimendiferin inşasında mühen- dislerimizin büyük O kabiliyet ve ehliyet gösterdiklerini iftiharla beyan ve kemi ik rim. Nafia erkân ve memuriniyle demiryolları müstahdimin ve ame lesinin şimendifer işlerinde gös termekte oldukları gayret ve faa- liyet memnuniyetle kayit ve tak - dire şayandır. 0 — eee — Sabık Kayser Nadim değil LONDRA, 24 A.A, — Sundey Chronicle gazetesi muhabirlerin- den birinin sabık Kayser nezdine yapmış olduğu ziyaretin safahatı: nı bu sabah neşretmektedir. Mu- habir, sabık imperatoru çok zaif - lemiş ve ihtiyarlamış bulmuştur. İmperatör, dünyada daha kalamıyacak olan bir insan Sabık Kayser, memleketinin 1914 vakayiinde mes'ul olmadığı- nı hararetle müdafaada devam et mektedir. Müsarünileyh, beyanatı arasında şunları söylemiştir: Hiçbir şeyden pişman değilim. Hayatımı yeniden yaşamaklığım icap etseydi, memleketinin ne pazma yaptıklarımı tekrar yap- mak mecburiyetinde kalacaktım. M. bein bir nutku PARİS, 24 A.A. — M. Herriot, | meşhur ihtilâlci Mme Roland"ın siyaset meydanında başını satıra tevdi ettiği sırada söylediği “Ey hürüyet! senin namına ne cinayet ler ika ediliyor!” cümlesini tanzi- ren “Ey itimat! senin namma ne suüistimaller yapılıyor!” diye ba girmiştir. Avusturya'da intihabat propagandası VİYANA, 24 ALA Dün ak- şam hemen bütün siyasi fırkalar, dü in bat propagandası yap mak için büyük kafileler tertip et mişlerdi. Şimdiye kadar Viyana propaganda (şekli görmediği söyleniyor. Saat 23 e ir hâdise miştir. bütün mevhaneler menedilmiatir, | vahhası M. i Tayyareci Costesdöndü MILLIYE HARICT Lausanne Konferansı Yeni konferans 19 haziranda toplanacak PARİS 24 (A. A.) — Per tinax, Echo de Paris gazetesinde neşrettiği bir makalede şunları İ söylüyor: M. Tardicu ile M, Mac Donald dün Lausanne konferansının 16 | haziran tarihinde içtima etmesi ni kararlaştırmışlardır. Bu haber resmen ilân edilecek tir. İtalya, Belçika, Japonya ve Al | mawya gibi davet edilen memle- | ketlerin muvaffakiyetine intizar ediliyar. Grup namına İngiltere hükü- meti Çekoslovakya, mame Romanya, Yunanistan, Lel ve Portekizi davet edecektir. | İki başvekil ayni zamanda şar ki ve merkezi Avrupaya ait mes- | elelerin Lausanne'da mevzwu bah sedileceğine karar vermişlerdir. Terki teslihat İşleri” —.— idiyor, fakat | yürüyor. » CENEVRE, 24 A.A. — Cemiye | ti Avam nezdine memur edilen gazeteciler birliği tarafından ve- öğle yemeğinde müteaddit | devlet adamları nutuldar irat et- | mişler ve ezcümle M. Mac Donaki / ia M. Briand'ın hatırasını | tir, Mumaileyh demiştir ki: İngilte re terki teslihat kont. trak öylemekle yalnız milleti ezen mali yükü tahfif ctmeği ” | tihdaf etmiyor, fakat ayni zamam- da cihan sulhü meselesine de hii- met etmek istiyor. Kenferanstan bahseden Malya | bariciye mazırı mdi bilhas: | sa şunları söylemiştir: “Yavaş gidiyor, fakat yürüyor. Esaslı olan da budur.” Sovyetler hariciye komiseri M. — Litvinoff, | konferanmn muvaffakiyete ikti- ran edeceği hakkındaki ümitleri. | ni izhar etmiş ve Fransız bes mu | ayl Boncour de, Ce- | miyeti Akvamın musirrane ve se- meredar mess isini hürmetle yadey lemiştir. Borçlar ve Tamirat VAŞİNGTON, 24 A.A.— Ni | dan Borah'ın yakın dı Les vinson, tamirat bedellerinin tenzi- lini ve beymel ikin harp borç larının iptalini istihdaf eden bir proje tevdi etmiştir. —e- LE BOURGET, 24 A.A. — Tay yareci Costes, Tours'da bir merha le yaptıktan sonru dün saat 16,35 | de buraya olmuştur. Memai- teyh İspanya'dan gelmektedir. Arjantin'de zelzele LONDRA, 24 A.A. — Britich United Presa'in yazdığına — göre Arjantin'de Mendoza mıntakasın- da yeniden zelzele | sademeleri hissedilmişti Mançuri'de kıyamcıla- rın faaliyeti CENEVRE, 24 A.A, — Mançu- ri'de gayii muntazam kıyamcılar kuvvetinin hali hazırda büyük bir faaliyet göstermekte oldukları söy leniyor. Sir John Simon dönüyor CENEVRE, 24 A.A. — Cenev- re konferansından dönen Sir John Simon, saat 13,16 te Cenevre tay- yare karargâhından Le Bourget ve Croydon'a avdet etmek üzere havalanmıştır. ——— Hint valii umumisi OUETTA, 24 A. A. — Hint umumi Valisi hava tarikile Pe- şaver'den üetta'ya gitmiştir. Yunanistana pai ATİNA, 24 — Yunanistanım borç para milyon İngiliz lirası vermeyi ka- bul etmiştir. Bu para ile eski borç takallerinin kaliyosi mümkin laz caktır. PAZART 25 NİSAN HABERLER | Almanyada 35 milyon! müntehip rey verdi 5 Alman devleti dahilinde intiha- ESİ | (Kirmizi » İ bayrakları oldukça ekseriyeti teş- İ kil eylemektedir. | dekizinden beri Diş İ en büyük faaliyeti köylerde gös- | aliyet gösterenler, bata dün sabah erkenden başlandı A.A. — Prusya | | intihabının arifesin- çok garip bir kafilelerin başında muzika oldu- ğu kalde yaptıkları nümayiş ve tezabürler, ve Nazis'lerle komü- İ nistler arasında vukua gelen arbe- deler haricinde bütün evlerin pen İ çereleri en sedit ve bariz renkler- İe donanmış bulunmaktadır. Neukoln işçi mahallesinde üzer lerinde “Orak ve Çekiç” işlenmiş ve koyu kırmızı renkli bayraklar hemen her evin üstünde dalgalan maktadır. ilmukabele Hitler taraftarları nın ikamet etmekte oldukları Stez | litz'de gamalı bayraklar hâkim | mevkii işgal etmektedir. Diğer mahallelerde sosyal de - mokratların kırmızı ve 3 renkli Siyah - Altın) plâkalı Muhtelif fırkalara mensup sa - biplerin evlerinde oturan kiraci- lar tarafından her katta ayrı, ayrı bayraklar. müşahede dir. Bu da birçok münazaai ımeydan vermektedir. Kav'i gün BERLİN, 24 A.A. — 35 milyop müntehip bugün, Prusya, Bavye ra, Vortemberg, Anhalt ye Has- bourg Diyatlerinin t işlik va- pılan intihabata iştirak edecektir. Şu itibarla, buzünün Alma - i bir teş olacaktır. Hi lerin hâlâ Tere da ik- tİdar mâvlini kanuni vesajtle de etmeğe muktedir olup olmadık ları yahut üğitlerine veda otme- leri lâzım gelip gelmiyeceği anlaşıla caktır. Prusya'da iniei olan rey- bu den hallede e ra'da, Vor. saberşiyi Askale ve Hlabenez ta möfriilerin ea zanması işin cid- di bir talih yoktur. TOP vöriliyor BERLİN, 24 (AA,) — Prusya, | Bavyera, Vortes , Anhalt ve lambouri lisleri- Bin intihabı için rey Salazar. Saat 17 de kapanacak olan rey verme hareketi, harpten beri Aİ- manya'da görülmemiş bir intihap mücadelesine nihayet verecektir. Alman müntehipleri 13 mart. tan beri viyaseti cumhur intihabı içim iki defa davet edilmiş olması. rağmen mevcut siyasi tirme; kadar şiddetlidir ki bu üçüm cü intihaptan evvel hile hiçbir yer kasızirk amaresi gös Mütritler Bugün intihaplarını yapan ve 50 milyon halk içinden 38 milyon n'eden $ Alman dev leti dahilinde muazzam intihabat iştimaları, açık havada kütle ha- finde nümayişler yekdiğerini taki- ben ve bilâfasıla devam etmekte- dir. Fırkaların hepsi görü kapalı e- larak mücadeleye © atılmışlardır. Fakat mücadeleyi en şiddetle ida re edenlerin Nazisler olduğu şüp- hesizdir. Hitler $ Alman devleti arazisini yalnız başına tayyaresi- le dolaşmakla kalmamış ayni za - manda müfrit fırka taraftarları termişlerdir. Komünistler Müfritlerden sonra en fazla komünistler muştur. Kornünistler her yerden fazla hali hazırda idaresile alâ- kadar oldukları bu devlet dahi- linde Almanya'nın serbest diğer 17 devleti arazisinde olduğundan ziyade alâkadar bulunmaktadır. lar. Geçen göce rey verilirken şid- detli hâdiseler olmuş, polis | he- men her tarafta o tamamen sefer. ber hale gelmiş ve büyük şehirler de zabıta, silâhları omuzlarında kauçuk kemerlerinde ası- hı olarak sokakları dolaşmışlar. dır. Berlin'de nasyonal - sosyalist fırkası azasından biri bir arbede- de öldürülmüştür. Her tarafta bi- raz hararetle hareket ( eden Al- man vatandaşlarından birçokları vakitlerini sükünetle geçirmek ü- zere polis merkezlerine götürü. müşlerdir. 100 kadar tevkifat ya- pılmıştır. Bu sabah, intihabat kay de şayan hâdise olmaksızın devam etmiştir Müntahiplerin 94 80 inden taz- lasının intihaba iştiraki çok muh- temeldir ki, bu'şimdiye kadar hiç bir Diyet intihabmda olmamıştır. | Hindenbourg, sabahleyin erken | den reyini vermek için sandık ba- gina gitmiştir Arbedeler JUDENBURG, 24 A.A. — Dün | listler ağır surette yaralanmışlar- dır. Prusya başvekili ne diyor? BERLİN, 24 A.A. — Prusya başvekili M. Otto Braun Havas a- jansı muhabirile iki saat o kadar görüşmüştür. » Braun, Hitlere karşı yükse- len mukavemet dalgasının ruhu dur. Mumaileyh, büyük bir ehem miyeti haiz olan intihabatın arife. sinde, halkın izhar edeceği reyle bir kehanet savur. değildir ve diyor rın bu kadar der konul, teşhislerin hemen hepsi faidesiz ve bisdttur. Yalnız iki fırka kendi | adamlarından emin olabilirler. e da şöşyal - demokratlarla ie. Çünkü bu i- ki faln rine itimat eden ve sağlam teşkilâ! bip bulunmaktadırlar. — sey Alman Muharrirleri İki maruf müellif İsviçre tabiiyetine geçiyor BERLİN, 24 A.A. — “Garp cep hesindu yemi birşey yok” eserinin | | müellifi olup romanının intişarı ü. | zerine Nasyonalist muhitlerin şid- detli hücumlerma maruz kalan E- rich Maria. Remarane, Almanya”. yı terketmiştir. Mumaileyh, Felemenk ve Fransa 'da ikamet ettikten sonra nihayat | daimi sarette İsvişre'yi intihap ey lemiştir. Şimdi, İsviçre tabiiyetini iktisap işin vuku bulan müracaatı Almanya'da hazın ve elim bir hay ret tavlit etmiştir. Diğer taraftan, senelerden beri İsviçre'de ikamet etmekte bulu- nan maruf Alman muharriri OE mil Ludwig'de İsviçre tabilyetine geçmek için talepte bulunmuştur. Eskişehirde soğuk ESKİŞEHİR, — İki günden be- ri misli görülmemiş bir soğuk dal gasına maruz bulunuyorum. Bu a- Kütahyadan ilk, posta treni dün kalktı Trenin geçtiği yerlerde muhtelif madenler mevcuttur KÜTAHYA, 24 (Milliyet) — Hattın küşadı merasiminde ha zır bulunan hı vâsıl olmuş, isti kaları gezildi. Bura, edilmişti beyanatta bulunmuştur: — Deyirmisazda bulunan ömür madeni zengindir. ti hâmil olan tren bugün tam saat 17 de burayı yonda parlak bir surette karşılanmıştır. Fırka. da heyet şerefine sazlı bir çay ziyafeti verildi. Şehrin 3 saat kaldıktan sonra Ankaraya hareket - Nafia müsteşarı Atıf Bey yeni hat hakkında bana şu i fabri- Yüzde yirmi beş müikdarında Ereğli kömürü ile karıştıktan sonra bu hatta kullanacağız. Hat üzerindeki rurraktadır, Civarda demir madeni vardır. hattı ko. Tavşanlı'da krom- kron madeni de madeni bulundu. Bir de antimon madeni var, Palamut, ceviz kütü ğü nakliyatı i larımızdan biridir. Kütahyada tezahürat devam in hat çok faydalı oldu. Bu hat en ehemmiyetli hat etmektedir. Hattın açılması bütün köylüleri sevindirmiştir. Bugün ilk posta yapılmıştır. Haf- tada üç gün posta treni kalkacaktır. Gazi Hazretlerinin telgrafları ANKARA, 24 A.A, — Rai sicumhur Hz. leri Balıkesirde bulunan B. M. Meclisi (Reisi Küzm Paşadan atideki telgrafı almışlardır: Balıkesir - 23 - Kütahya - Ba lıkesir hattının işletmeye açıl | ma merasimi bugün çok büyük bir halik kütlesinin içinde yapıl İ ve milyonlarca insan veren metin | dr. Büyük Reisin şi malik ve sa ) milletine yaptığı misilsiz İ çok iyiliklerden bir tanesi ha derin heyecanlı çinde duyan ve tesit eden halkı mızın lâyezal minnet ve merbu tiyet hislerine çok © yakından tekrar şahit olmakla bahtiya- rem, Yüksek ve rehakâr idareniz altında o mütemadi dikkat ve gayretle kemale doğru ilerle- yen milletimizin kurtarıcısına / karşı bugün daha hararetle iz- har ettiği şükran hislerini arza mücaseret eyler. Tebcilkâr hür met ve tazimlerimi kabul buyur manızı istirham ederim. B. M. Meclisi Reisi: KAZIM Reisicumbür Hz. leri buna âtideki cevapla mukabele buyur / sauşlardar. Kütahya - Balıkesir demiryo unun işlemeye açıldığını bil ren telgrafnamenizden pek mi tehassis oldum. Bu münasebet- le muhterem halkın Cumhuri. ye yet hükümeti ve şahsım hak- kında izhar ettiği samimi du; gulardan dolayı teşekkürlerimi arz ile sevinclerine iştirak ede- | rim. Gözlerinizden öperim. Reisicümhur Gazi M, Kemal Yine hattın küşadı münase- betiyle ikinci kolordu kumanda nı Ali Hikmet Paşadan gelen telgrafname ile o Reisicumhur | Hazretlerinin cevapları da ber- İveçhi âtidir: Balıkesir, 23 — Bir zaman İzmirde inşası hükümete tavsi- buyurulan Kütahya - Balıke İsir demiryolunun bugün küşat İresmi yapılmıştır. Bu havalınm sadiyat ve selâmetine keşa- yiş ve resanet temin edecek o©- lan bu emri azimi husule geti- ren o ilham ve iradei samilerini bugün letle yat ve tebcil e- derek himmeti fahimaneleriyle millet ve memleketimizin bu- nun gibi daha çok mazhariyet- lere nail olacağı eniyasiyle arzı şükran ve tazimat eylerim Ef, Kolordu kumandanı ferik Ali Hikmet Gazi Hazretlerinin cevapları: Kütahya - Balıkesir demiryo lunun işlemeye açılması müna- sebetiyle hakkımda izhar buyu ruları samimi hislere teşekkür eder ve gözlerinizden öperim, Reisicümhur Gazi M. Kemal o. Inhisarlar bütçe ve tevhit ka. nunu da Meclise verildi ANKARA, 24 (Telefonla) — Dünkü Vekiller heyeti içtima» ında Gümrük ve İnhisarlar vekâ tevhidine müteallik kanun lâyiha: © bütçe ve inbisarların a tetkik ve tasvip olunarak rada şiddetli bir de karayel fırtı. | Meclise sevkolunmuştur. Bu hususta Gümrük ve İnhisarlar ve" ması çıktı ve bazı evlerin duvarla. | kili Rana Bey diyor ki: — İnhisar idareleri bütçeleri 1931 senesine nazaran ei tasarruf temin edecek surette tanzim edilmiş ve bu idarelerin; 1932 mali senemiz zarfında tedricen tevhitleri salâhiyetini ve- TRABZON, 23 — İki gün de- | kâlete verecek bir kanun lâhiyası bütçelerle birlikte Meclise tak» ri yıkıldı. Ucuz yiyecek vam eden yağmurlar yağdı. Zürra sevinç i- gindedir. Bu sene mahsul pek be- reketli olacaktır. Mevsim sebsele ri bol ve ucuzdur. İcar ve giyim ne derece pahalı ise yiyecek o ka: | Ömer B. aza bulunduğu muvazenei maliye encümeninde dar ucuzdur. —— Top tecrübeleri lotanbul Vilâyetinden: Bu ayın 24 den 27 ci gününe kadar Tuzla civarında donanma tarafından top atışları yapılacağı ilân olunur, Müşterek temsil San'atkâr e Rıza B. akşam Fransız Yunan RE im Spiro Melas'ın “Bir gece ve bir ha- yat”e piyesini temsil etmiştir. Bu temsile Yunan artistlerin. | |, Hariciye don Mel Elena Halkusi'de işti. tir, Mel Halkusi Paris konserva- e zaman zarfında Yunan sinde büyük bir lie kazanmıştır. sonra ferieli | dim olunmuştur. Sayım vergisinin tadili için KUTAHYA, 24 (Milliyet) — Kütahya'nın köylü meb'usu sayım vergisinin tadilini teklif ve müdafaa etmiştir. Teklif encümende tetkik edilmektedir. Gazi Hz.nin teşekkürleri ANKARA, 24 A.A, — Riyı & cumhur Kâtibi umumiliğin den: Reisicumhur Hazretleri 23 nisan bayramı münasebetile res- mi ve hususi makamlarla bir çok zevattan aldıkları telgrafname- lerden bu suretle haklarında izhar olunan samimi hislerden do“ memnuniyet ve teşekkürlerinin iblâğına Anadolu Ajansını layı tavsit buyurmuşlardır. e Başvekili karşılayacak olan he- yet Odesaya vâsıl oldu MOSKOVA, 24 A.A — Türkiye sefiri Hüseyin Ragıp Bey. komiserliği şark işleri şubesi müdürü M, Pastukof hariciye Ukranya cumhuriyeti nezdindeki mümes rak etmiş, Vedat Ürfi B.. de| giti M.Brodovski ve Sovyet matbuatı mümessilleri İsmet Paşa “Nikos” rolunü deruhte etmiş | ii, Tevfik Rüştü Beyi ve diğer Türk misafirleri karşılamak üze“ re Odesaya hareket etmişlerdir. Türkiye-İsveçhakemmuahedesi | STOKHOLM, 24 (A.A.) — uzlaşma ve hakem munhedesini — Her iki meclis te Türkiye İsveğ tasdik etmişlerdir.