4 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

4 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Gizli evrakı nasıl imha etmişler? izmirdeki rıhtım suistimali davası mühim safhaya girdi Şahitler ne diyorlar? İZMİR 3 rl e Rıhtam Evvelâ şahit marangoz Osman Ef, dinlendi, Şirket başkâtibi ta- rafmdan kendisine iki defn: di büyük sandık imal ettirildiğini, içine ne konacağından malümatı olmadığını, fakat sandıkların, şe- killerine göre, kitap koymağa mi sait olduklarını, bunları yaptıktan sonra, gösterilen yere götürdüğü- sü söyledi. Bundan sonra rıhtım şirketi baş kâtibi M. Bonici dinlendi. M. Bo- niçi direktör Gifre'nin emri üze | rine çarşıdan dört valiz satın aldı. âsi, bilâhare muhtelif büyüklük- te yedi sandık imal ettirdiğini söy ledi. Veli ağa ne diyot? Müteakiben kavas Veli ağa dinlendi. Veli ağanın ifadesi çok mühimdi. Veli ağa şirket müdürü M. Gifre ile muhasebeci M. Per- ret'nin kânunuevvel ve sani ayla- İf paketler halinde mul sarılı evrak getirdiklerini, bir oda istediklerini, fakat boş ©- da bulunmadığından bunları bir © koridora koyduklarını, bilâhare © “zelerek günlerce bunları tedkik ettiklerini, bir kısmını tefrik ede- ©“ vek dört valize doldurdukları, diğer kısmını sandıklara yerleşti rerek, kalorifer ocağında yakıl- mak üzere kendisine verdiklerini, dört gece bir buçuk, iki saat sür- mek üzere bunları yaktığını, hat- tâ otuz kadar defterin yanmadı- ğından bunları kopardıklarını söy lemiştir. M. Perret bunların elli sene ev- velki kâğıtlar olduğunu söylemiş. Bir kelime türkçe bilmiyor mu? M. Perret ise, hiç türkçe bilme- diğinden böyle bir söylemesi- ne imkân olmadığını ifade etti. Müddeiumumi ise Türkiyede doğup büyüyen bir Fransızm bir kelime bile türkçe bil imkân olmadığı mülâhazasını ser- detti, M. Perret ise ancak “gel, git” gibi basit bazı kelimeleri bildiği cevabını verdi. Hasan Et.ne diyor? Bundan sonta rıhtım şirketi ka- vaslarından Hasan Ef. şahit ola- Hasan Ef, müfettişleri şirkette telkikat ya- parlarken M. Perretnin şirketin bususi dairesindeki sobada bazı evrakı yaktığını görmüş olduğu- Bu, bir buçuk okka ağırlığında o- tan bu evrakın ne olduğunu sorun €a, eski kâğıtlar olduğu cevabını aldığını, bir gün akşam üzeri ken dinine verilen emir üzerine, paket halinde sarılmış bir çok defter ve evrakı M. Gifre'nin hususi otomo- © biline naklettiğini, diğer bir gün © M. Perret'nin koltuğu altında ba- ir paket halinde götür bir daha getirmediğini . İÜ düğünü ve ; söyledi. 10000 lira rüşvet Maliye müfettişlerinden. Hulüsi B. şirket muamelâtını na- Hil teftiş ettiklerini anlatarak, şir İletin resmi defterlerinden başka nest müstear namı altında şimdi- EYY, verildiği anlaşıldığını, sui istimal ve sahteklrlığin çok geniş mikyas ta yapılmış olduğunu anladığını söyleyerek, evvelce ve son zaman larda yapılmış olan muhtelif yol- suzluklar hakkında izahat verdi. Saat 12 yi geçtiğinden Hulüsi Beyin isticvabına devam edilmek üzere, celse öğleden sonraya ta- lik edildi. İkinci celse len ise 5, 6 bin lira ka yıtar görüldüğünü söyledi. Emin Beye verilen paralar Hulüsi Bey bundan maada Emin Beye her üç ayda bir ye. Maliye | © ye kadar 70,000 küsur lira rüşvet | miye içtimalarında da biner li- ra, tramvay hesabatında görü len 20 bin liralık açığın kapatıl ması için de 4000 lira verildiği- ni beyan etmiştir. Hükümetin zararı Müddeiumumi O hükümetin zararı ne olduğunu sordu. Şa- hit: — Atı, yedi yüz bin lira, ce. vabını veri Hulüsi Bey “Ernest” ünva- nının Emin Beyin muvasalatı tarihinden beri kullanıldığını ilâve etti. Nafia komiserlerinin isimleri Diğer şahit M. Arman soru lan suallere cevaben , yirmi bir seneden beri şirkette çalıştığını kâtibi umumi olduğunu, 1931 senesinde İv Gifre tarafından işten çıkarıldığını çifte defter tutulduğunu, hükümetten gi daranı alâkadar eden sarfiyatm bu mülhak deftere yazıldığını, . | Ernest Emin Bey olduğunu, Na fia komiserlerinin hepsine böy. le denildiğini, Emin Bey ile El i | zear Gifrenin bir itilâf yaptıkla rını, Emin Beye edeceği yar- dımlara mukabil elli bin li ması takarrür ettiğ lerde Emin Beyin le ay şirket İ ten iki yüz elli lira aldığını söy İlemiş ve Hulüsi Beyin saydığı -amları tekrar etmiştir. Paraları kim verdi? Şahit M. Jurdan zamanımda da Emin B. ye 11600 lira ves rildiğini Emin Beye ilk defa 8000 lirayı kendisinin verdiğini, müteakıben Emin Beyin vasıta kabul etmemesinden Elzear Gifrenin parayı bizzat verdiğini 927 de hükümete düşen hisse. nin 30000 lira olmasma rağ- İmen yalnız 10000 lira verildiği İni, Yunan hükümetinin şirkete tazminat vermediğini, yalnız / Rıhtım resminin yarısını verme ğe mahküm olduğunu, Fransız hükümetinden yalnız 900,000 frank alındığını ve bu paranın 930 da alındığını esas deftere geçirilmediğini söyledi ! Haftaya salı günü İlura devam edilecekti — — e. Gümüş para Yeni para ihracı esas itibarile kabul edildi ANKARA, 3 — Gümüş cüm huriyet parası ihracı esaslı bir prensip olarak kararlaştırılmış- tır. Bu münasebetle revaçta bu lunan nikel ve bronz paraların değiştirilmesi mevzuu bahistir. Bu suretle arap harfli ufaklık. lar ortadan kalkmış olacağı gi bi yeni paralara ihtiyaca daha uygun bir şekil verilecektir. Me seli beş paralıklar ortadan kal dırılacak, yeni para serisinde beş paralık bulunmayacaktır. Esasen hâlâ piyasada sürülen bu beş paralıklar kıymetinden ziyade nikeli ihtiva ettiğinden günden güne ortadan kaybol. maktadır. Yeni beş ve on kuruş luk bronz paralarm kıt'aları bir mikdar küçülecektir. Yirmi beş kuruşluk nikel paraların kıt'a- sından az daha küçük şekilde ümüş birer liralık ihracı ihti. mali de vardir. ei Abdülhamit varisleri- nin davası Varişlerin vekilleri, elyevm çiftliği işğal edenler arasında bir ramen ; Misleleğlml ee ir, heyeti arm. çikar IHARICT HA Mac Donald Çekilecek mi? Diğer gözüne de ame- | liyat yapılacak LONDRA, 3. A. A. — Matbuat | mahafili ile siyasi o mahafil, hasta- lığı devam ettiği | takdirde M. Mac Donald'ın pek yakında, deruhte et- miş olduğu umumi vazifeleri terke | mecbur olup olmıyacağını sormakta- | dırlar . Bu mutalent çok yapılmış bu hunmakta ve umumiyetle mümailey. hi istihlâf etmek © üzere M. Runci- Çünkü M. Baldvi; ekseriyet fır- kası reisi olarak hükümet viyasetini uhdesine almak hakkı olmasına rağ- men şimdilik bu vazifeyi kabul et- eek itemiy ceği zanmalunmaktadır. Mümaileyhin basımları, muhafaza. il ancak İngilterenin .Cemahiri müttehideye olan harp | kreş meselesi halledildiği zaman mevkiini kabule hazır bulu- Pele iddin etmektedirler. Ameliyat LONDRA,3.A A— M Mac Donald, sağ sözüne perşembe günü Gimseesle ameliyat. yapılacaktır. Bu sabah ce ameliyat edilmiş olan ee çözün yaziyetiin çayanı memmaniyet | ve| umumi sıhhi vaziyeti. lenmek istenen paranın ve ine in ima m matem MİK Mer ünlü öğ İml içtimaima riyaset edecek, öğleden sonra kralı gördükten sonra kılini- | fe giretektir, Başvekil, 6 hafta müd | det faaliyeti tatil edecektir. Ancak | Lozan konferansından evvel sıhhati- | ii etmiş bulunacaktır. Esasen, bu ameliyatın acilen icra edilmesi nin sebebi mümaileyhin bu konfe- ransta hazır bulunmağa karar ver. | olmasıdır. M. Mae Donald'm miş | Cenevreye gitmekten vazgeçeceği tabiidir. Doktorların fikri ., LONDRA, 3 .A -A.— Dün alışam resmi imahafilde, M. Mae Donald'ın pek yakında ve hatta bazıların de- diklerine göre yarm yeni bir cer- rahi müdaheleye maruz kalmasının mümkün olduğu söylenmekte idi. Bu ameliyat Glaucome hastalığı. Mutahasstslar, hastalığın tesirini, hastanm büyük © ve devamlı mesaj- sinden ileri geldiğini ve bunun için cebri bir istirahat tavsiyesinden fe- rağat edilmiyeceği (fikrinin galip olduğunu söylüyorlar. Bu ihtimal, M, Mac Donald'in tıbbi müşavereden sonra M. Bald. vin ile yapmış — olduğu uzun mülâ- katla rabıtadar görülmektedir. — ——— Talih kuşu ROMA, 3 A.A. — Gina Tachi- na isminde Pontestura'lı bir köy. - kadın, İtalyı İla Los Angeles Ol piyat oyı iştirakimi tediin için Bizutakı ebeliği vücu de getirmek maksadile yapılan bir piyangomun 300,000 İiretlik büyük mükâfatını kazanmıştır. Yol faciaları LONDRA, 3 A.A. — Londra? da senenin ilk 3 ayı zarfında ku bulan yol kazalarının aded çen senenin ayni müddeti i 289 ölü ve 9324 yaralısına muka- bil 314 ölü ve 10,685 yaralıdan i- barettir. Yunanlılar boyuna kuzu alıyorlar MANİSA, 2. paskalye bayramı münasbetile bi raz durgun olan kuzu piyasası | bir haftadan beri hararetlsnmiş- | tir. Atinadan İzmire gelen 7 Yu nanlı tüccar 30 bin kuzu almıştır. Bir hafta içinde e Salihili ve diğer istasyonlardan 70 ie kuzu İzmire sevkedilmiştir. - | düşmüş, ve İzmire sevkedilen bir çok kuzu İzmirde kalmıştır. Bir takım kuzu sahipleri malla rını İzmirde satamadıkları içi Atinaya götürmeğe çalışıyorlar. Fiatler okka başına 36 27 kuruşa düşmüştür. İnhisarlar merkez kadrosu ANKARA, 3 — Gümrük ve in hisarlar vekiletinin merkez teş- kilâtına ait kadro esasları meclise sevkedilmiştir. Vekâletin sekiz ki. | tişar etmiş olan haberlerin tamamen | BAR muhasim kuvvetlerin mik- | asılsız olduğunu beyan etmektedir. | silik bir teftiş heyeti bulunacaktır. , | maatinde bulunduğunu söylemişi - | yare gemilerinin filolarda birer te-' Hristiyanların | son günlerde arz | piyasa birden bire | kuruştan | i Havada en i Tecavüzi silâh Fransızlar sorulan | suale cevap verdiler CENEVRE, 3. A. A.— Terki tes- lihat konferansı muhtelif heyeti mu | kında İ rahasalardan tayyarecilik sahasında İ en tecavüzkür eslihanın hangileri ol | duğunu sormuştu. Fransız heyeti murahhasası, en tecavüzkör kabilisevk balonların ha- cim itibarile en ağırı ve sahayi hare ket itibarile en büyüğü olduğ Fransa, bu cevabında — kendisinin | ağır tonilâtoda tayyareleri olmadığı gibi büyük hacimde kabilisevk ba- lonlara da malik bulunmadığını | kaydetmektedir. | Deniz silâhları | CENEVRE, 3 A, A — Tahdi İ Teslihat Konferansı bahri komisyo- | nunda murahhaslardan bir çoğu bü | | yüksaffıharp gemilerinin konferanı | tarafından iptihdaf ; edilen bilhassa | p, taarruzi silâhla sınıfına kat'i surette dahil olduğu © mutalensinda bulun— maktadır. ye Birliği mümessili | saffı vel | harp gemilerinin istiap hacim harinda ve gerek teslihatının mütema diyen artmakta olduğunu ehemmi- İ yetle kaydetmiştir. | İ Leh murahhas heyeti deniz aşırı İ memleketlerde müstemlekât sahibi | olan memleketlere ait safı harp ge | milerinin bithasan müdafaa makamdır. na müstenit olduğunu kabule hazır bulunduğunu söylemiştir. Tayyare gemilerine gelince Fran- siz murahhas heyeti bombardıman | tayyareleri kaldırıldığı takdirde tay- rassut ve keşif tayyareleri üssü ha- j rekesi olarak mevkilerini muhafa- a edecekleri zanmda bulunduğu-, | mu beyan etmiştir. İ Amerikan mümessili bu meselenin İ heyeti umumiyesi itibariyle tetkiki ven geldiğini, çünkü filoları tahtel bahir hücumlarına karşı i çin hava — tarikiyle yapmanın faydalı olduğumu söyle- miştir, Almanya ve Soryetler Birliği mü messilleri tayyare gemilerinin tar ruz bir silâh mahiyetinde addet- tiklerini beyan ; Dantziğ'i Işgal mi? Ortaya böyle bir ha- ber çıktı, Lehler tekzip ediyorlar VARŞOVA,3.A.A.— Daily Expres ve Daily Herald gazetesi nin muhabiri mahsusu M. Green vald, Cemiyeti akvam Dantzig âli İ komiseri kont Gravinanm,Lehistanın serbest | şehriişgal | için hazırlan. makta olduğuna dair kendisine vor- iu beyanatı telefonla gaze | Pat ajansı Lehistan ma hükümer İ kont Gravina tarafından bu kadar hayalperestane beyanat verilmesinin | mümkün olmadığının düşünüldüğü- nü resmen haber aldığını bildiriyor. Mamafih Lehistan bü bizzat konttan bu bapla izahat istemiştir. Dün öğleden biraz sonra Lehiztanın Danlzig umumi komiseri Daily Exp resr'in kont Graviayı ortaya süren | istihbaratı hakkında mümaileyhle İ miyeti akvam komiserliğine, Sir E- rie Drumond'a Sela eder ver best şehrin işgaline Lh yrojasinden babardar etin olduğu tasrih edilmekte idi. Pak Gravia, yukarıda zikri ge | gen İngiliz gazetesine böyle bir ia vadis vermemiş olduğunu kati rette beyan etmiştir. Almanlar teyit ediyorlar İ BERLİN, 3 .A, A.— Lehistan hü i kümetinin Danzig'e vazıyet etmeği derpi; dair Daily Expres gazetesinin ve diğer İngiliz mat- İ Kent neşriyatı halkında Volf A- jansı selâhiyettar mabafilden şu is- | Hariciye mezaretinin müşahedele. | rine mazaran Lehistan'ım resmi ma. hafili böyle bir niyet beslemektedir. Mamafih “Lehistan'da bazı anasırm İ böyle bir tasavvurda bulunması İkuy İ yetle melbuzdur. Siyasi mahafilin kanaatine göre böyle bir teşebbüs halinde Alman © hükümeti elinde mevcut bütün vasıtalarla mudahale Alman hülcümeti vaziyetin inkişa- | fon azami teyakkuzla takip etmekte İse İ İ © OLehler tekzip ediyorlar mat verilmiştir. | Çin avcı askerleri, bir Japon nö ERLER ! Fransız i İntihabatı i M. Herriot'nun vaziyet hakkında beyanatı PARİS, 3. A. A — Vaziyet hak mutaleatı sorulan M. Harriet, atideki beyanatta bulunmuştur: Bütün gün, beeldiye li ga işten. Binaenaleyh yalnız Paristeki radikal fırkası servisinin vermiş oldu. ğu haberlerden malümattarım, Yapı İan tasnifata göre şimdiye kadar 63 - | radikal sosyalist intihap edildiği gi- arkadaş- bi 88 intihap dairesinde de larımız balotaj listelerinin baş tara- tmda bulunmaktadırlar. Müttehit sosyalistlerin 40 mebu- su intihap edilmiş ve 70 intihap dai- resindeki balotaj listelerinin başında kendi namzetlerinin isimleri mevcut bulunmuştur. Bu pointaja göre | 115-120 sosya- list ve 145-150 radikal istin in- tihabı bekleniyordu. Siyasi vaziyeti tetkik ve bu akşam veyahut yarın hareket ediyorum. Yarın,saat 15 te radikal fırkasının icra komite sinin içtima: yapılacaktır. Fransız gâzetelerinin mütaleaları PARİS, 3.A. A — Dünkü akşam gazeteleri intihabat hakkında uzun uzadıya mütalest beyan etmekte fa- kat netice hakkında (tahaninlerde bulunmaktan istinkâf ile Fran- #a ahalisinin sökün içinde rey. lerini istimal etmiş olduklarını müt- tefikan müşahede eylemektedir. Mütahiplerin adedi bilhassa ehem miyetli olmuştur. Ami du Pevple gazetesi, ista- İİ tistiklerde endişe | Tomps gazetesi - ine, birinci ini |İ| hap devresinin radikal. sosyalistle- '| rin kendi mevki ve vaziyetlerinin tahkimi hususunda | gö temayülü kaydetmiş olduğu kanaa- tini izhar ediyor. Bu terakkiler, radikal-sosyalist fukasının başlıca şeflerinin vaziyet. lerinin beynelmilel bir aksülameli gibi görünmekte ve bütün memle- bu aksülamelin bir lâbikası gibi kay dedilmektedir. | M. Tardieu iyicedir PARIS, 3. A A— M. Tardisu dün de odasından çıkmamıştır. Fakat | biraz daha iyicedir. Başvekil intiha- bat netayicini her bir dairej intihaç biyede ayrı ayrı takip suretile tetkik yylerniştir. Changhai'da Hadiseler Çinliler Japon müfre- zelerine hücum ettiler İ TOK10 3 (A.A.) — Chang hai'dan Rengo ajansına bildiri. liyor: Bu sabah Chappei nahiyesin de bir Japon bahriye silâhendez devriyesi ahalinin © taarruzuna uğramış ve ric'atc mecbur ol- muştur, Vaziyetin vahametine rağ. | men Japon bahriye erkânı, 70| kişilik bir müfreze karaya çıkar mıştır. Bunlara yoklamada mev cut bulunmayan bir bahriyeli bulmaları için son derece faali. İyet sarfetmeleri zımnında tali. ŞANGHAY, 3 (A.A.) — betçisini öldürmüşler ve diğer bir nöbetçiyi de kaldırmışlar. dir. 400 Japon bahriye silâhen. das kaçırılan nöbetçiyi aramak tadır, Çinli talebelerin taarruzu CHANGHAİ,3 (A.A) — Çin - Japon itilâfı ahkâmına mu İ halif olan 100 kadar Çinli tale | be, Çinin baş M. Ouota İchi'nin | ikametgâhma taarruz etmişler. | dir. Mumaileyh yaralanmış ol. | duğundan mukarrer olduğu veç | hile perşembe günü itilâfname. | yi imza edip edemiyeceği ma- İİ lüm değildir. Cemiyeti Akvam komis- yonunun raporları | LONDRA, 3. A -A.— Lehistan se İ dareti, Lehistanın Daatziz hakkında | gecavüz iirlri benlediğine bir larak bazı Londra CENEVRE 3 (A.A.) — Ce miyeti Akvam Mançuri tetkik "se | komisyonu, karşı karşıya bulu. | dır: Kontenjan listesine ilâve edilen tıbbi maddeler ANKARA, 3 (Telefonla) — Sıhhi ve tıbbi ihtiyaca binme kontenjan kararnamesine merbut E listesine âtideki oşyanın ilâ: vesi Heyeti Vekilede takarrür etmiştir. Jelâtinden mamül ve yali nız edviye vaz'na mahsus kapsüller, yalnız tababette müstamel! ve kodekse uygun tıbbi toz sabun, tıbbi müstahzarata ait yazılı, boyalı, boyasız kapsüller, darçın, nebati katran, yalnız Gamnif ve sarı sabır, Lehistan sefarethanesinde ANKARA, 3(A.A.) — Polonya milli bayramı münasebeti bu akşam Polonya sefarethanesinde büyük bir müsamere veril miştir. Hariciye Vekâleti Vekili Şükrü Kaya Beyle diğer vekil İn bulunan sefirler, Hariciye vekâleti erkânı ve mı çok zevat bulunmuşlardır. Müsamerede evvelâ Ekrem Zeki Bey kemanla beş altı pa: çalmış ve pek ziyade alkışlanmıştır. Bundan sonra Mile, Çek; voska ve Çekotavoski ve Mile. Bozar tarafından bir çok Polon; şarkıları taganni edilmiştir. Musiki bittikten sonra gece geç val te kadar dansedilmiştir. Amerikanın bütçe açığı VAŞİNGTON,3 (A.A.) — Mali senenin ilk on ayı nihayetif de bütçede 2,334,105,142 dolar açık zuhur edeceği zannolunmak tadır. | İşsizlere iş, işçi istiyenlere işçi buluyoruz! Işsizlere iş bulmak için Milliyet | tevassut ediyor Bize yazınız! ze bildirirlerse bize müracaat ot miş ve adeeşlerini bırakmış olar işsizleri kendilerine bildireceğiz. Bu suretle hem işsin kalan müfit hizmetler deruhte etmeleri: ne yardım etmiş olacağız. Hususi müaseesat sahipleri de bu husustaki ihtiyaçlarını bize bildirirlerte memnuniyetle kayd edeceğiz. 1 — Kime ve nasıl işçiye ihtiyacmız var? İ al 2 — Nasıl iş istiyorsunuz, “ İelinizde ne san'at vardır, nel kadar ücret istersiniz, İstan- bul haricine gider misiniz, hususi bir şartınız var mı? Bize bildiriniz. Memur, kâtip, muhasip veya diğer hizmet talep edenlerle ihti yaç sahipleri arasında da bu ta vassutu yapacağız. İş isteyenler de, İşçi ve memür arayanlar di mektuplarını “İstanbul, Milliyet gazetesi iş tavassut bürosu" na |İ mma göndermelidirler!. Bu, memlekete ve vatan-İl İİ onmak isteyoruz. Gerek İstanbula, gerek müre- İlekcetin her köşesine şamil olan bu tavassutun daha müsmir ve fay. dalı olması isteyoruz. Onun i- ge Ricamız şudur: Valiler, kaymakamlar, nahiye müdürleri; diğer taraftan beledi. ye reisleri, fırka idare heyetleri reisleri; ticaret müdürleri ve alâ— kadar idare âmirleri bulundukları yerlerdeki işçi ihtiyacımı (şekil, mabiyet, ovsaf, verilecek ücret | daşa yapılacak en büyük hiz ve iş şartları tesbit edilerek) bi- | mettir. ..0 İş ve işçi istiyenler iş istiyenler — İzmir kâğıthane cadde- si liği Dursun ef. vasıtasile emsan lboralorar medakail. — Kasımpaşa Yahya Kâh- ya orta mektep sokak No 27 Ah- met Mustafa 25 yaşmdadır. Mü- cellittir, orta tahsili her hangi iş | olursa yapar 180 kuruş yevmiye İstiyor, taşraya gider 352 — Beyoğlu Asmali Mescit No 36 Yosef Yani i 12 ye kadar, 31 yaşındadır, 15 dık. Oksijen” kaynakçılığı bilen bir usta iş arıyor, taşraya gider. 354 — 20 yaşlarında orta mek tep mezunu bir genç san'atkâr yetişmek arzusundadır, mahiye cüz'i bir aaşla çalışacaktır. İs- tanbul 406 Posta kutusu adresile müracaatları. almış olduğu malümat ile iktifa | eden iptidai raporunu Cenevre ye göndermiştir. Şimdiki halde Mançuride karşı karşıya bulu. nan kuvvetlerin mikdarı şunlar 202,000 Japon muntazam a8 | keri, j 85,000 Yeni Mançuri devleti | askeri, İİ Kuvveterden yeni Mançurt devletine ait olanlar hali haz da Japonya tarafından 110,000 Gayrimuntazam Çin darına ait Japon menabiinden li skeri teslih ve techiz edilmiştir. Skam nl