14 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

14 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

GUMARTESİ—— 14 MAYIS 1937 7 inci sene No, 2246 NUSHASI $ KURUSTUR on bir zümreyo fırkaların sağdan pre habatta kazandık meb'us mikdarı şunlardır: 1902 Mahafarakirar Demokrat Cürahriyet İtikad 76 Müstakil cümburiyekçi 28 alk çı Demokrat iri si cümhuriyetei Müstakil Radikesl Rdikş! Sosyaliar üntakil Soryadint Sor * neticelerden i — çen püzar günkü e Betitösinde sola doğru hari il vardır. Tardisu, hükâ- ilk altı zümreye i- Bu altı zümrenin osdza- Min ga erdisu'ye 333 meb'us te- İn ediyordu. Bu da 602 mevcut Sinek eeliste ekseriyeti temin 1“te idi. Son intihabat üzerine bu kı meclis - haztranda siler dığı zaman iktidarın başka © intikal etmesi lâzmmdir. 'n büyük fırkası Radi isler olduğuna göre, da, Nükümetin bu fırka tarafı cay (Sekil edilmesi tabiidir. b fırkanın yalnız başıma bü İ tur çi teskil etmesine imkân yok inaenaleyh Radikal Sos; de sağ veya sol zümreler” Meri, püzaheret temin etmeğe hü burdurlar. Ve yeni Fransız te, Metinin hüviyetini tayin hale zil de bu olacaktır. Bina '*yh bütün mesele, Radikal in plitlerin hükümet teşkili «d. Mangi fırkalarla teşriki mesai ii noktasma temerküz ot 1924 ' İdare intihabatında da Sosya- 'dikaller kazanmışlar ve Poincart'nin elinden al- ip ettikten mera nihayet mali izmiblâl kar- y, »da 1926 da iktidarı Poincarâ * terketmeğe mecbur kalmış! dı e Poincard, ancak üç gün il 4,1024 intihabatından sonra ikti Yara gelen sol cenah hükümetle 1 iki sene içinde Fransanın harici Yasetine yeni bir istikamet ver- Dişlerdi. Herriot Landra konfe- İİ ynam gitti Dawes plânı im: wi işin zemini hazırladı. Harbi hpmiden beri ilk defa olarak * Fransız Başvekili ile bir Al lapa, Payvekili bir araya geliyor: , Almanya ile > Ki imalar" ali bk meraya ğru gitmek istidadın gösteri Yordu. Eğer sol cenah fırkalar, dahili ve bilhassa mali meselele. Tin idaresinde de ayni muvaffas Kiyeti göstermiş olsalardı, alta se kden beri Avrupanın: tarihi baş pe ,Pir istikamet takip edecekti. ma frank Herriot'yr mağlâp 1928 intihabatı doğrudan doğ- ia Poincarâ'yi intihap dömek- 1, Çünkü frankı kurtarmağa gi ik. ra! edebilmek için kendi: intihabını müntahiplerden ta- mihgtmişti. Ve 1926 daki mali iz- il Fransızları © kor- itmuştu ki Poincarö'nin istedği dont kendisine verildi. hü da Poincarö'yi istihlâf eden İeringeetler, Poincari'nin istihale 1924 teki gibi mi teşkil &- d teki gil dek? Eğer karar yalnız bu li- saşıLarafından verilecekse, bu menfi bi li. ite, İscek harekette bulunmak kal yediği âşikârdır. Fakat Radi- Rok geYalimt fırka armamda bu hea'ada fikir ihtilâfı vardır. Baş kuy senelerden mürekkep olan ları, etli bir sol zümre, sol cenah teşriki mesaiye taraftar ol- 1 gibi, kodamanların sağa dö Galatasaray kalesi bir tehlike savuşlururken Bütün tahminlere rağmen Fener | mağlup oldu! Dün küşat edilen yeni saha, memlekette spora olan şevkin güzel bir misalidir.. Atletizm müsabakalarında iki tane Türkiye rekoru kırıldı. Dün Sar Lâdvertliler sahaları. Bın resmi küşadını gayet parlak bir surette yaptılar. Yapılan stad Bal- kanlar da bile eşine ender tesadüf edilen bir mükemmeliyettedir. Fe- nerliler İstanbula böyle bir stad ka- zandırdıklarndan dolayı hakikaten tebrike şayandırlar, Takarrür eden programa maza- küşadı Enosis memleketimizin iki ezeli rakibi bu- lunan Fener — Galatasarayın karşı- laşmasile yapıldı. Hükümet © uzuvlarının ve kibar bir kütlenin , huzurunda merasime başlandı, Seyirciler arasında bilhas an şu zevat göze çarpıyordu: Saraç oğlu Şükrü Beyefendi, Cev det Kerim Bey, Vali Bey, Nakiye Hanım, ecnebi — sefaretlere mensup zevat, ajans müdürü umumisi Mur safak Bey, Hacı Bekir Zade Muhit ön Bey ilk 8 Merasim tam saat 2 de Vali Bey efendinin — nutku ile başladı, Vali Beyi mütcakip Galatasaray kulübü namına İsmail Müştak © Bey güzel bir nutukla Fenerlileri yeni sahala- rmdan dolayı tebrik etti. Ve muvaf fakıyet — temenni etti ve bu mes'ut günün bir hatırası olmak üzere Ga- İatasaray hanıma kardeşleri Fenerli lere bir vazo verdi. Bunu müteskip Vali Bey: — Muvaffakıyet temenni ederim diyerek - küşat kurdelâsmı kesti, Merasim için getirilen bandomun | resmi geçit marşı çalması üzerine ni nal Fenerliler gayet parlak ve takriben 160 kişilik bir geçit ves mi yaptılar. | Önde Suat Türk bayrağın! İ ii | , erkek denizciler, tenisciler, atletler, volleybolcüler, © dördüncü takım, üçüncü takım, ikinci takım, | (B) takımı ve birinci takım munta- zam ve dinç hafvelerle bir resmi £© çit yaptılar ve pek fazla alkışlandı- lar. Bundan sonra atletizm numara ları tatbikine © başlandı. Neticeleri aynen yazıyorua: | 100 metre birinci Semih 11 3-5, Hakla 11 45 200 metre birinci o Mebmet Ali| ve Selimi mukabeli 23 25, Sadık 400 metre | birinci Ziya 55 25, 1500 metre birinci Karançopu- los 4,23, 4-5 Fethi ap ri anlaşılıyor. Herhalde bu kara» rın | hazirandan evvel verilmesi lazım değildir. Binaenaleyh o vak te kadar beklemek lâzım geliyor. Fakat bari > olursa giz Fransanm siyasetinde duğu kadar - Poincarâ'lere, vah'lere ve Tardicu'lere > harici siyasetinde de rare mânasını tazammun edeceği âşi- kâr olduğundan, geçen pazar gün yalnız Fransa için de- ehemmiyeti | 1500 metre koşusu nihayetlenirken Tek adım birinci Haydar Üç adım birinci o Selim 13,145 Yeni Türkiye rekoru, Yüksek atlama — birinci Haydar 181,5 Yeni Türkiye rekoru, Tevfik 6,36 Gülle atına birinci © Veysi 12,84 Cirit atma birinci Selim 42100 Galatasaray takın â5 1.6 Fener takımı 46 15 ( Devamı ikinci sahifede) Bir Fransız mektep gemisi geldi Kruvâzör altı gün kaldıktan sonra Köstenceye gidecek Resmi Ziyaretler Bugün lâmanımızı * ziyaret. edeceğini yazdığımız Fransız donanmasına mensup ye Yeanne d'Arc kruvazörü dün sa- bah saat 9'da gelmiş ve Dolma- önünde demirlemiştir. Kru- vazör top atarak şehri selâmlamaş eden atılan toplarla edilmiştir. Jeanne &- Are kruvazörü fırkateyn kaptanı Marguis ve kurnet kaptanı Lon- des'in kumandası altında bı maktadır. Kumandan Marguis ve Londes saat 10,30 da gemiden çı- karak Fransız sefiri Conte de Chambrun'ü ve Fransız konsolo sunu ziyaret etmişlerdir. Bugün saat 10,30 da Vali Muhiddin. Beyi ve 11 de kolordu kumandanı Şük rü Naili Paşayi ziyaret edecekler dir. Yeanne d'Are kruvazöründe 185 bahriye talebesi , 100 zabit ve 400 mürettebat vardır. ü biray evvel Conlon'dan çıkarak başlıca limanlarını zi- yarek ettikten sonra limanıbıza gelmiştir. Burada altı gün kaldık tan sonra Köstence'ye gidecek ve orada üç gün kalacaktır. Yeanne 4 Are. bundan sonra tekrar lima bir mektep gemisi olan | | vet etmeleri muht: Gemi | edecetkir. Talebe talim ve tatbi- kat yapmak için seyahat etmekte dir. Mürettebat ve zabitler dün gemiden çıkarak şehri gezmişler dir. Fransız bal inin şehri mizde bulundukları günler zarfın da Heybeliada deniz lisesini ziya ir. mahreç tonosu 6600, 7240 tr. 155 milimetrelik 4 top kulesi, 75 milimetrelik dört tay. yare topu, 37 mil imetrelik iki to- pu, 8 mitralyözü, güverteed iki deniz tayyaresi vardır. Kruvazö- rün konferanş dans ve sinema sa lonları uzun seferlere kifayet ede hhi teşkilâtı ve za- it ili hastahane frigorifik tesi- edebilecek kabiliyettedir. Son rati 27 mil ise de alelâde. Roma Seyahati Ziyaret tarihi 24 mayıs olarak tespit edildi ROMA, 13 (A.A), — Tür. kiye Başvekili İsmet Paşa Haz retlerile Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beyefendinin o Romayı ziyaretleri 22 mayısta vukubu- latak iken 24 mayısa tehir edil miştir Ağrı Maznunları Adana ağır ceza mahkemesi bugün karar veriyor Ağrıdağı isyanına iştirak eden ve Adana ağırceza mahkemesinde mu- bakemeleri rüyet edilen 192 mazmu- nun muhakemelerinin bittiğini ve Adann müddei umumisi Abdülkadir Beyin maznunlardan 155 kişinin i- damını talep ettiğini yazmıştık. Bu çok mühim davanm bugün son muhakeme celesesi aktedilecek ağırceza mahkemesi hâkimleri maz- nunlar hakiındeki kararlarını vere- ceklerdir. . Adana cümhuriyet o miiddel umu- misinin mazgunlardan 155 i hak kında tatbikini istediği kanun mad. desi şudur Madde 123 — Türkiye Cümburi- yeti topraklarman temiamını © veya bir kısmını bir ecnebi devlet idare. #ine geçirmeğe veya devletin istiklâ ini tenkisa ve yahut memleketin bir parçasını hükümet İdarcsinden çi- karmağa teşebbüs eden kimse ida- ma mahküm olur. Abdülkâdir Bey diğer 37 mazmun hakkında da şu maddenin tatbikmi istemiştir: Madde 169 — 64 ve 65 inci mad- delerde beyan olunan hâl haricinde her kim, böyle bir cemiyet ve çete- ye hâl ve sanatlarını biterek barı- İ nacak yer gösterir veya yardım © der yahut erzak veya eslaha ve cep- hane veya elbise tedarik eder veya her ne suretle olursa olsun bareket- İ lerini teshil ederse üç seneden beş İ seneye kadar ağır hapisle cezalar darılır Adanalılar merakla bekleyorlar ADANA, 13— Ağrı eşlayasmın. ilik kasmı hakkında ağmeeza mahke- mesi tarafından verilen karar yarın tefbim edilecektir. Şehir davanın ne ticesini heyecanla beklemektedir. Miniminilerin Konseri yük bir muvaffakiyetle ierlerini vermişlerdir. Dünkü konser de küçüklerin pek iyi çalıştıkları gösterdikleri sanat kabiliyetinden 12 yaşında olan mini Umimi Neşriyat ve Yazı Müdürü ETEM “İZZET İsmet Pş. Ankarada müstahbilin arasında. sım — a X. Lindberg'in çocuğunu olu olarak buldular /Kaçırıldığı akşam öldürülmüş! HOPWELL “NEVJERSEY” 13. AA. — Nevjersey hükümeti valisi, İ Lindberg'in çocuğunun ölü olarak İ bulunmuş olduğunu bildirmiştir. Vali, Lindbergin yavrusunun po- İ ie müdürü tarafından Li | da ölü bulunduğu | dirmiş olduğunu ilâve etmiştir. Kaçırıldığı ahşam öldürülmüş A. A— Lind- ! İ gocuğun kafa taşının | rılmış olduğunu ve kırığm tepeden sol kulağın arkasma kadar devam İ etmekte bulunduğunu beyan etmiş- | tir. | Doktorlar, bu kmığa kesmeksizin bere hasıl eden bir aletle sebebiyet serilmiş olduğunu veyahut çocuğun gitmekte bulunan bir otomobilden a tlmış olmasının mümlün bulundu- ğunu beyan eylemektedir. Dektorlar, daha çocuğun kaçırık- ENE Küçücük vücudu bütün Amerikayı ayağa konulmuş birer raci am Ea an kaldıran çocuk Çocuğun naşı meydana çıkarıldığı zaman evde bulunmayan Lindberg, hemen Hopvell'e müteveccihen yola | zik olmasa rağmen bu haberi mu- çıkmıştır. İ ( Devamı ikinci sahifede) İmrozda oturan Fransız vapuru nihayet dün kurtarılabildi 26 Martta İmroz adası rında Niger burmunda kar tipisi fırtınasından rotasını şaşırarak kayalar üzerine oturan Fabrlein kumpanyasının Providence trans- atlantiği dün saat 14,10 da Türk tahliyecileri tarafından kurtarıl- Vapurın yüzdürülmesi Türk tahlisiyeciliği için ciddi bir şeref hatırası olacaktır. Kayalar üzerine tam yolla oturan ve tek- <des esvyekvy BÖN S1MOp Urusau lanmış olan Pronidansin tahli den Fransızlar tamamen kat'i ü- mit etmiş bulunuyorlardı. Henüz birkaç senelik ömre malik olan Türk tahlisiyecileri buna rağmen gemiyi kurtarabileceklerine kana at getirmişler ve bu azimle çalışa rak, 80 küsur bin hira para sarfi- deniz altında uğraşarak gemi- kurtarmışlardır. Providence bin tonluk bir vapurdur. Türk ge mi kurtarma şirketinin Lanina, Lavalette ve Sezar tahlisiyeleri bu muazam geminin yanında bi İaşemaşl “Providence,, ın oturdu- ğu yer ve kayalar üze- rinde baş tarafından çı- khma vaziyeti mezse Marsilyaya avdetine müsa ade edilecek, aksi takdirde gemi nin Türkiyede havuzlanması icap edecektir. Bu takdirde gemi Göl- cüğe çekilecek ve oraad yavuzun tamir edildiği havuza çekilecek» tir. Gölçükte gemiyi mükemme- len tamir edecek vesait mevcut içi burada ta- geminin yüzebile ceği kaadr derinlik açmağa mu- vaffak olmuşlardır. Bundan ton ra geminin teknesinde açılmış o- lan gayet büyük rahneler kaj mış, suları basılmış ve gemi İ dürülmüştür Gemi dün saat 14,10 da Çanakkaleye hareket etmiş | olduğu için gemi b İ tir. Çanakkalede gemi muayene | mir edilmesi de muhtemeldir. ii mi | edi'—ektir. Eğer geminin kapalı. » bugün limanımıza