19 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

19 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

.. (* ; İzm irli Cihat yeni rekor yaptı (Bayı birinci sahifede) koz B. Kurtuluş, Bakırköy İstik nu kardı. lâl, Bahriye mektebi ile iki de- Biz de bütün refiklerimiz gi) fa berabere kalmışlardır. bi bu havadisi almıştık. Fakat,! OTakımları şudur: netice o zaman resmen federas | Osman (B. Y.K.) Al(İ.S.) yona bildirikmemişti. Dün aldı- | Necdet (Süley) Muhiddin, Ha- ğımız malümata göre bu rekor! (san (İ.S.) İbrahim (Beşiktaş) resmen atletizm ei İlhami (Süley) Eşref (B.Y.K.) İzmir atletizm bir | Sedat (F.B.) Ercüment (G.S.) mektup ve ie haber veril- | Bekir (G.5.) 19 Vapur tutuşurken yolcular m ee miştir. Bu mektubu bu rekor ya | Takımdan da görülüyor ki takımı memleketi pılırken orada hazır bulunan at İetizm antrenörü Her Abraham ın bir de raporu raptedilmiştir. Bu raporda rekorun nizami bir surette yapıldığı ve Cihadın bu irtifar kolaylıkla aştığı yazılı- yor. Binsenaleyh o Cihat 185! Türkiye yüksek ata atlama şam piyonu olmuştur.. Kendisini teb | rik ederiz. Galatasaray B. - | Dark isimli Fransız gemisi ta- kımı ile Galatasaray B takımı ka amüskal bir maç yapmıştır. Misafirlerimiz oyun itibarile çok yüksek vaziyette değildir. ler, Bunu da tabii görmek lâ- zımdır, Çünkü nihayet bir ge- miden çıkabilen takımdır. Galatasaray 5 takımı şu kad ro ile çıkmıştır: .| Rasim, Şakir, Tevfik (lstan- | bulsporun sabfk kaptanı) Sua- | vi, Hüseyin, Muslih, Zarik; Leb lebi Mehmet; Necdet İ Oyun umumiyet itibarile Ga| latasarayın faikiyeti altında ce- | reyan etti, İlk devrede sarı kır-| muzılılar bir gol attılar Fransız! lar buna mukabele edemediler. | Birinci devre oyun 1 . O bitti. İkinci devrede Galatasaraylılar | daha iyi oynadılar ve dört gol atarak misafirlerimizi 5 - O yen diler, | Güreş müsabakaları| Bu cuma Maksim'de Hali İdman kulübü ikinci güreş mü- sabakasmı yapıyor. Memleketi | mizde sporun, bilhassa güreşin | ilerlemesinde belli başlı âmil o | lan bu kulüp bu müsamereler. | İe spor meraklılarma çok ente | resan ve güzel saatler geçirti-! yor ve bilmünasebe güreşin re- vaç bulmasını temin ediyorlar. Haliç İdman bu işte de muvaffak olmasını temenni ederiz, Zaten bu külüp memle- ketimizin en güzide güreşçileri | Di çatısını altına toplayan cd! di bir teşekküldür. Cuma günü) yapılacak olan müsabakada g: İ üsler barikare kala Çebes | Mehmet ile Himmet pedler reşecekler ve bu sefer artık kai neticeyi alacaklardır. ere bunlardan başka, çok cidi İacaktır. Ezcümle gençlerimizin içinde en iyi güreşen ve iştirak | olimpiyatlarda çok ciddi muvaffakıyetler kazanmış | olan tayyareci Nuri, Faik gibi | slemanlar sıkı güreşler yapacak | lardır. Memleketimizdeki güreş ! hareketini bu nevi müsabakalar çok ender yapılır, | halbuki işim asıl mühimmi bun larm fazla yapılması ve etrafta alâka uyandırmasıdır, Böyle böyle ezeli ve ili Ür poru- muz olan güreş revaç bulabilir. | Çarpaşacaklar ale Yusuf Arslan . Koç Ahmet Servet - Postacı Ahmet Müsabakalar Greko Romen sistemine göre (yapılacaktır. | Gençlerimize muvaffakıyet te. | menni ederken bu işe önayak o- lan Haliç kulübünü de tebrik et mek lâzrmdir. Seyrisefain takımı Şehrimizde ( kendi kendine sessiz sadasız çalışan bir takım vardır: Seyrisefain takımı, Avrupanın her yerinde oldu- ğu gibi bu müessesemizin ken- di çatısı altında çalışan futbol. cüleri bir kadro halinde toplaya rak çalıştırıyor ve muhtelif maç lar yapıyor. Son zamanlarda © öğrendiği- mize göre bu takım şehrimizde su kulüplerle oynamış ve galip gelmiştir: Büyükada İttihatspor, Hey. Seyrisefsin i- mizde bir ve ikinci derecede ge len takımlardan oyuncuları ha. vi bulunmaktadır. Gençlere mu vaffakıyet ve şeref temenni ede riz. İzmir spor bayramı İZMİR, 18 (A.A.) — eki cuma günü ga dolu sporcuları tarafından mu- azzam bir spor bayramı yapıla caktır. Spor bayramı garbi Ana m vilâyetimiz arasında mühim bir alâ ve Balıkesirden gelecek firler Basmane istasyonun da Cümhuriyet Halk fırkası ida re reisi Hacim ve mrtnaka namı na merkez futbol ve atletizm he yetleri ve İzmir sporcuları tara fından karşılanacaklardır. Mani salılar da cuma günü gelecekler dir. 20 Mayıs cuma günü Alsan cak stadyumunda yapılacak spor bayramı programı şu suret le tesbit edilmiş! | — Bütün mıntakaların şam piyon atletleri arasında atletizm müsabakaları. 2 — İzmir - Uşak ve Balıke- sir - Manisa muhtı da futbol maçları; 3 — Bütün atlet ve futbolcu ların iştiraile büyük geçit res- mi. Atletlere ISTANBUL, 18 (A.A.) — Bebek Kolleji müsabakaları he. yeti tertibiyesinden tebliğ edil- miştir: 3 Haziran cuma günü icrası mukarrer büyük atletizm bayra | mrnın seçme müsabakaları 20 Mayıs cuma günü sabahı saat dokuzda Kollaj sahasında lacaktır. Hakem beyler ve müsa bıkların sabahleyin vakti muay yöninde hazır bulunmaları e- hemmiyetle rica olunur. Davet | sok geç o! ADEN, 18. A. A.— Adene nakle- dilen P| yolcuları, vapurda ciddi biçbir panik zuhur etmediğini bildirmişlerdir. Bir elektrik kısa devresinden zu hur eden yangın, sabahleyin saat 2 de çıkmıştır. Alevler arasında kalan birçok yolcuların yandığı zannedil. Gece yangından ansizin haberdar | olan yolcular, çok hafif geyinmiş bu | lunuyorlardı Yangın bir balo esnasında| oldu ADEN 18 (A.A.) — Georges Phi lipart vapurunda kurtarılan yolcula rın ifndesine göre yangın vapurda verilen bir balo esnasında zuhur et miş ve çalman imdat çanını yolcular işitmişlerdir. İlk ola- rak denize indirilen tahlisiye sanda- lındaki yolcular ancak 5 saat sonra Mahsut İngiliz vapuru tarafından kurtarılmışlardır. M. Alberi Londre sağ mu? MARSILYA, 18. A. A— Mesa- eri Maritim kumpanyası, M. Albert ! Londres'un isminin kurtarılan yol- cular arasında olmadığını bildiri yor. Diğer taraftan Annam maliye nazırı M. Taivalantoon kurtarılmış. | tır. Kurtulanlar ADEN, 18. A, A — Soviet Hair neft ismindeki Sovyet vapuruna Zİ lınmış olan 420 yolcu Andre Lebon ismindeki Fransız o vapuruna nakle | dilmiş ve mezkür vapur tam yolla hareket ederek Cibyoti'ye vasıl ol maştaar. | Çontractör vapurunun bir telsizi LONDRA, 18. A. A. — Evening! Standard, Contractor vapuru kapta- mınnı bir telsizini meşretmektedir. Alevleri saat 3 de ve 56 kilometre mesafeden gördüm. Yanmakta olan Georges Philippert'ım yanma saat 6 İ da vasil oldum. Soviyets Kain vapuru inşanın ge- minin kiç ve baş tarafında sandalla rı denize indirmekle uğraşmakta ol duklarını gördüm, Bunlardan 75 ini kurtardım Beylerbeyi Gençler Spor Ku. | lübü Riyasetinden: Bu körre yeni teşekkül eden | heyeti idare kulübe mensup aza ü |larınm teedidi kayıtlarma karar vermiştir. Kulüp ile alkası olan bütün mewsupların nihayet on | beş gün zarfında altışar adet fo | İ toğraflarile tecdidi kayıt etti! İ meleri, aksi takdirde alâkaları- nın kat” edileceği ilân olunur. Gürbüzler yurdu müsameresi Bu akşam saat dokuzda Şi; hane karakolundaki kulüp bi sinda “Gürbüzler Yurdu” nün | İ müsameresi verilecektir. İ Ankara lik maçları Ankara Futbol m 20 mayıs 932 cuma lâl sahasında icra im Tik maçları: Saat 14 te Çankaya - Altın Or- du ikinci takımları. (Hakem: Mü barek Emin B.) Sant 16 da Çankaya - Altın Or du birinci takımları (Hakem: Se- dat B.) Baytari kongreden avdet Bağdat'taki Baytari Kongre, iştirak edip ahiren Oo Ankara'ya dönen Pendik Bakteriyolojihane- si Müdürü Şefik B. raporunu İk. twat Vekâletine takdim etmiştir. Şefik B. yarın şehrimize avdet ©- ——— Bedeli nakdi ANKARA, 18 — Bedeli nak Veraset vergisi Veraset ve İntikal vergisi ka- Bununun sureti tatbikki hakkında Maliye Vekâletince tanzim ve | Georges Philippart'ın sandalları sabahm üçündenberi zazedeleri Soviyet vapurüna — taşı- makta idi. Bir Fransız mühendisin beyana Una nazaran bir kontakt neticesinde lüks bir kamarada zuhur etmiş olan Gorgulof Ağlıyor! Yeşil bayrağı gö- rünce şaşırmış ik 18 A A.—M Doumer- Gorgulotf, dün KUPANY, 18. A. A— len bütün saian rağmen dün kada pazar günü Bir Felemenk torpidosu müstaci lon Souralbayadan hareket etmiş ve taharriyata çıkmıştır. Bütün gemi ler seyahatleri esnasında seyrüse fer hatları üzerinde dikkatle tefti- #atta bulunmaları recasını mutazam man telsizler almışlardır. Bir Fransız nazırı denize düştü TULON, 18. A. A.— Milk müda fan nazırı M. Pictri'yi Korsika'ya götürmekte olan bir deniz tayyare. si, motörüne arız olan bir sakatlık / yüzünden denize düşmüştür. Nazır, hemen denizden Devlet Şurası heyeti umumiyesin. ce tetkik edilen (Veraset ve İnti- kal Vergisi — Nizamnamesi) nin mevkii hali muhteliti (bu takımları iki vaz! Ekm Basan» bir kruvazöre götürülmüştür. Hadi Pş. ölmüş | TİRAN 16 — Sevr mushedesi ae kaskla velet İ purda umumi bir panik (85 Japonu alınarak | faiz ve ileramiy Yüz yolcu kaybolmuştur angın başladığı zaman birinci sınıf yolealarından birçoğu kamaraların- da bulunmakta İlk harap olan kamaralar, telsiz | odası ile kaptan kamarasıdır. Rüz- gp yangının sirayetini teşhil etmiş | yo gemimde, 129 yolcu vardır. | Vefat eden mis Rovers'in cesedini denize ilka ettik. Mashud gemisinde 149 kişi var. | ar. Sovyet gemisinde 420. Gemiyi en son olarak terkeden ge | minin kaptanı olmuştur. Felâketzede geminin kaptanı 100 | kadar yolcunun kaybolduğunu ve | fakat gemide hiç kimsenin kamadı. ğin: söylemektedir. Aden'e doğru yol alıyoruz, 16 da oraya vasıl olacağımızı ümit ediyoruz. Feti sahneler Sant | ADEN, 18,4. A— Philippar| felâketzedelerinden vaziyetleri ağır | olanlar hastaneye kaldırılmıştır. Yal nız 7 kişini yaraları hafiftir. İ Hindi Çininin başlıca bâkimli İ den olan M. Lowis Alfred, zevcesi i- | le kamarada oturmakta iken yangı Bin etrafa Birayeti üzerine küçhal i- Ie göverteye kadar kendisine ve zev. cesine yol açabilmiş ve orada parde- | | süsünün yardımile zevcesini lombar deliğinden aşağı sarkıtarak kurtar. | İmiş olduğunu nakletmektedir. Mümnileyhin kızı ve damadı mey: | danda yoktur. Kahzamanlık gösterenler | ADEN, 18; A. A. — Georges Phi- Tippart vaparunun yangını sırasında görülen kahremanlık sahneleri Mah | sud ve Contractor İngiliz vapurları tarafından kurtarılan yolcular tara- İ fından anlatılır aktadır. Mamafih nakledilen şeyler biribi- | rinden çok başkadır. B: | ledikleri balde diğerleri büyük bir sökünetin hükümlerma | olduğunu teyit eylemektedir. Ancak | bütün yolcular çocukları kurtarmak | için tayfanl ve bir krem yolcular te | rafından n gÖĞİ oda ve yk ve is tihkârı haya | | maiktarı 200-ö.bulan kaza kurbanla- rının kamaralarında — alevlerle sarıl. mış olmalarından ileri geldiği söyle- niyor, Tahlis ameliyatına iştirak eden ge milerin mürettebatı, Georges Philip part vapuru yolcuların istimdat se dalarının çok uzak mesafelerden e- sitilebilecek derecede olduğumu söy- Tüyorlar . Öldü rdüli iler e asiler | bir şehri yaktılar HARBİN, 18 A. A. — Mançuri kıyamerlarının başlıca üssü | harekesi olan ilân şehrini işgal et- mislerdir. İ HARBİN, 18: A. A.— Bir takım iler İraç şehrinde , 35 Japonyalıyı öldürmüşlerdir. Asiler, Cuchun'a doğru çekilmezden evvel şehri ateşe | vermişlerdir. | Vaziyette LONDRA; 18. A, A. — Manches ter Guardian gazetesi, baş makalesi. ni ozak şark vakayiine tahsis eyer olup pek betbinane mütalealar ser deylemektedir. tedir Yeni Japon kabinesi 'TOKİO, 18. A. A. — Muhafaza. kâr fırka, ezdümle çiftçilerin yükle- rinin tahfifi için rüsum tarhı sstemi- ni ve çiftçilerle perakende #atıcıla. | m akit ettilderi borçlar üzerine mo | kabinesinde dahiliye nazırı çan) (muhafazakr ) M. Seyukai'in e setinde bir kabine teşkil di| muvafakat etmeleri melalümdür. Mısır tahvilleri KAHİRE, 18. A. A.— Yüzde 3 Misir Kredi Fon- tahvillerinin 17 Mayıs 932 ta- cihli keşidesinde: 1886 senesi tahvillerinden 350.707 mumaralı tahvil 50.000. 1903 senesi Ves | ni imza edenlerden eski Osmanlı zemin er ismi) vil 50:000. 1911 i İar arasmda çıkan vehamet | ie HARİCİ HABERLER ! Yeniden Boğuştular Hindistanda dün ölenler 24, yaralılar 200 kişidir BOMBAY 18 (A.A.) — Hali hazırda sükünet hükümfermadır. Bugün telef olanların miktarı 24 ve yaralıların miktarı 200 — BOMBAY 18 (A.A.) — Bu sa bah kargaşalıklar yeniden başla- mış ve şimdiye * kadar 4 telef ve 60 yaralı sayılmıştır. BOMBAY 18 (A.A.) — bah uykudan kalkan halk ee met tarafından emir ve tatbik e- dilen akşamdan sonra işık sön- dürmek ve sokağa gikmemak em ri sayesinde dün gecenin hiç bir kargaşalık olmaksızın geçmiş olduğunu öğrenmekle hay | vetler içinde kalmıştır. ÇALKUTA 18 (A.A.) — sa- İ sakin serce müzlüman- arbedeler nasında polis komiser muavini beraber bir İngiliz bir çok polis memurları yaralan- mesir, Kargaşalıklar, müslümanların bir alayı sırada başlamış- tır, Mecusi la; muşlardır. rin gelmekte olduğu eve üre eylemişlerdir. il yaralanmıştır... Polis, müdakle ve imali mecbu riyetine kalı; —>->..— Yunan Borçları Fırkalar rilesası M. Venizelos'un riyasetinde toplanıyor ATİNA, 18. A. A. — Harici borç lar servisine ait olarak hazinenin ka- biliyetine müteallik | mali işler hak- | kında noktni nazar teatisinde bulun mak üzere muhalefet fırkası rüesası | bugün M. Venizelos'un iştirakile bir içtima aktedeceklerdir .Bu içtimada vaziyetin takallübatı ve şimdiye ka- dar halledilmemiş olan meselelerle iştigal edilecektir. Yunan tağvilâtı İngiliz hamilleri- nin faizlerinin tekrar — esine baş- b sit büyük Britanya - no- tasına verilecek olan Yunan hükü- Adanada Ziya Paşa ihtifali ADANA, 18 (A.A.) — Merhum Büyük Ziya Paşa için bugür lisede muallim ve talebe ve halkın iştirakile ibtifal yapılmış, bu susi hayatından ve eserlerinden uzun uzadıya bahsedilmiş, ş#rler İhtifali müteakıp merhumun mezarı ziyaret edilerel mektepler ve belediye namına çelenkler konulmuş ve hatırası ta ziz edilmiştir. vatandaşı ve | meti cevabı pek yakında tevdi edi- lecektir. Bu cevap esasen İngiltere. nin Atinadaki sefirine Yunan hükü- meti tarafından şifahen verilmiş bu- lunmaltadır. Katiller Bulunuyor mu? | İtirafta bulunan bahriyeli çocuğu mu, aklını mı kaçırdı? NEVYORK, 18. A. A— Dünkü günü, Lindbergh'in çocuğu mesele- 4i itibarile “İtiraflar Gü: miye etmek mümkündür. Milyoner mücehhez, kaçakçılarla ancak hayalen müzakerelerde bulun- | muş olduğunu | itiraf ederken Lind. bergh katiyyen methal dar olmıyan ve fakat terketmiş ol. duğu karısı tarafından vaki şikâyet üzerine tevkif edilmiş bulunan Frank Parryeh isminde bir bahriyeli, vic- danının yükünü tahfif etmek istedi- ğini söyleyerek heyecanlı bir takım beyanatta bulunmuştur. Frank Parzych, küçük Pare Liniberşi karar vermiş . olduklarını izlemiş. tir, Merküm demiştir şinde kullanmış olduğumuz merdi- veni Long İsland'da kendimiz imal ettik ve Hopevel'e bizi naldeden 0- dan biri çocuğu getirmek üzere mer girenden inerken çocuğu düşürmüş Akliye mutahassısları tarafından hemen muayene edilmiş olan Frank in aklı yerinde olduğu an- Meri mun beyanatı, dikkate tet- kik olunmaktadır. Fakat bunun iyi bir iz 2 olmadığı bilinmiyor. Bir zelzele daha! AMSTERDAM, 18. A. A— Me- nadodan bildirildiğine göre, merkezi Celebes adaları ile Halmahera adası arasmda olması muhtemel bulunan bir zelzele mezkür Celebes adaları- mın şimali şarki kısmında tahribat yapmıştır. Yollar, köprüler ve yüzlerce ev ha vap olımüştar. 14 meli 9 yüzler Zelzele ' Sabık bir başvekil mahküm! KAUNOS, 18 (A.A.) — Sabık Litvanya Başvekili ve Maliyc Nazırı Petrolis salâhiyetini tecavüz ettiğinden dolayı 18 ay haps« ve 97.000 lita tazminata mahküm olmuştur. Mumaileyh hükümet Vapurcular Heyeti IBaşı birinci sahifede| — “Henüz mütemmim malü- mat alamadık. Maamafih biz inbi sarın bu şeklini kaydı ihtiyatla telâkki ediyoruz. Hakiki vaziyeti Ankaraya giden arkadaşlarımı. zn avdetinde öğreneceğiz ” de- miştir. Diğer bir vapurcu da: — “İnhisara dahil olmak iste- miyenlerin vapurlarma ( adilâne bir kerymet takdir edilerek satm alınması şartile inhitarm aleyhin- de değiliz!” mütaleasında bulun. muştur. Hamdi Bey ne diyor? Liman şirketi umumi müdürü Hamdi Bev. inhisar hakkında de- makta olduğunu öteden beri devlet prensip itibarile taraftariyim. Bu naktadan vapurların inhisar altı na alınmasını memauniyetle kar- lâyiha kat'i şeklini al mış olmadığı için mütedavil ser- maye ve tarife meselelerinin ma- sıl halledileceği henüz malüm de- gildir. Hükümet vapur inhisarını yapmakla fiatları yükseltmek değil, servisi ıslah ve rekabeti or- tadan kaldırmak istediği içi lesi kanunda başlıca mış olsun. Bana kalırsa, rekabe- tin devam ettiği son — iki üç sene zarfında, meselâ 929 dan 932 ye kadar muhtelif hatlarda rekabet- le teesstis etmiş olan fiatlar tesbit yıtlar konulmalıdır. Naklıyatımızm yüksek tarife ile yapılmaması berhalde hükü- metçe matlâp olsa gerektir. Va- purlar tarifelerle himaye edilme- meli, bilâkis nakliyatın ve ticare- tin inkişafı için bunlar ancak bir himaye vasıtası olmalıdır. Hükü- metimizin vapur inhisarı yapma sındaki başlıca gaye de bu olsa gerektir. İnhisar şeklinin vapur- cuların menfaatine uygun olduğu na kaniim. Ancak tatbikatta, te- essüs etmiş olan hakların biraz â- licenabune tanınması doğru olur mütalcasmdayım. Vapurlara kıy- met koyarken hasis davranma mak ve elyevm çalışan memur, mürettebat ve müstahdeminin hu- kunu tanimak, inhisar işlerinde çalıştırılacak olanların tercihan bunlardan istihabını temin etmek ve nihayet inhisar © müessesesini memurlarla doldurup bürotrasiye boğmamak noktaları temin edilir #e tatbikat hatalarının önüne ge- çilmiş olur. İkinci bir nokta da hisse sene- di almayarak tahdir edilen kıy- met üzerinden, malınm parasını almak ke eiyenlere paraları veril. ibtimalkki la a ödenmez.” Vapurlara kiymet Mütehassrt bir zat ta bize şun ları söyledi “ — Vapurlara kıymet hiçile- rek teşkil edilecek şirketin müte- davil bir sermayeye ihtiyacı var- lunan i ben 400 bin lira sarfr Bu parayı vapurları işleme kü- rından ayırmak imkânı Çünkü bu tahdirde tarifeleri yük- seltmek ve nakliyatı Bahalıya mal etmek neticesi hâsıl olur. Ay- ni zamanda bisse senedi ile inhi, sara iştirak etmiyecek vapur sa- hiplerine nakden yapılacak tedi - yat için de paraya ihtiyaç vardır. Bu itibarla 2,5 milyon liralık ser maye eğer vapur £ kıymetlerine tekabül ediyorsa bu sermayeyi en az 3,5 milyon iblâğ etmelidir.” Muzaffer Bey ne diyor? Vapurcular birliği müdürü Mu saffer Bi: — Iktısat Vekcâletinin hazırla dığı âyihayı görmediğim için bir şey söyleyemem." demiştir . Çarların İ (Başı birinci sahifede| rayda mutlak bir hâlim kesiltnip Onun bütün kudreti; Çarın ve lhassa Çariçenin olan itimad dan geliyordu. Çariçe; Raspu tinin şal ; Allahın bir veki lini, çocucağınm sıhhatini muha, kuvvetli bir iman halini Rasputin'in nüfuz ve kudreti, yal nız memlekette değil, Çar hane danı arasında da şiddetli imfinl- ler uyandırmıştı. Nihayet bu aile- den bir prens, onu öldürmüştü. Bu ölüm; Çar ve Çariçenin mane- viyatnı bozmuş, cenabı hakkın artık kendilerini terkettiği zeha- bina düşürmüştü. Rasputin'i gömeceklerdi. Çari- Şe; bir kâğıt üzerine yazdığı şu satırların göğsüne konmasını ve ondan sonra gömülmesini emret- mişti: “Sevgili şehit! Bana takdisleri- ni inayet et. Tâ ki yaşayacağım acıklı beni takip etsin. Orada, yada mukaddes düalarını yapar- ken mutlaka bizi de hatırla Bu münasebetle şunu ilâve et meliyim: Rasputin esasen kendi istismar eden bir şeytan ii nevverleri tahrik ve asabiyete | sevkeden sebep te hu idi, İnkılâp müzesinde Yin el yazısile bir mektubu teşhir edil miş.. Bu mektup bir nazıra yazıl muş. Hülâsası şu: “Bu gir sage beraber sa- na güzel bir kız Çek hopuna gidecek; kendisile görüş. Sana söyleyecekleri de ola» bilir... Her halde...” Çar ikinci Nikola'nm hususi dairesindeki bu karışıklık; yalnız bu karı koca hükümdarların taas- subunu göstermiyor. Onların gü- zel şeylerden, san'at zevkinden mahrum olduklarını da anlatıyor. Kafalarmı bu kadar karanlık fi kir ve ümitlerle dolduranlardan memleket için hayır ve selâmet beklenir mi idi? Sirt Meb'usu MAHMUT On milyon litre Petrol yanıyor Bir Lehli intikam için petrolleri bomba ile tutuşturdu PARİS, 18 A.A. — Plâza pet- rol kuyularında saat 12,5 te bir yangın çıkmıştır. Sant 17,8 te bir Lehli, 10 milyon litre petrol bulu ihtiya söyleniyor. Mer kum, bektaşi attığı o sradabir müfettiş tarafından görülmüştür. Saat 15,7 te yangını çıkarmak- In mazmun diğer 3 Lehli tevkif 0- hanmmuştur. BUENOS - AİRES, 18 A.A. — Huincul meydanmda petrol kuyu larma ateş veren Lehli Malajo- yez'in cürüm ortakları (olmakla zan altına alınan dokur işçi tev- kif edilmiştir. Comodo Roriva Davia'dan bil - dirildiğine göre diğer bir petrol kuyuları sahasmda bomba ri mma Hakkı ve Kalkavan zade İbrahim Beylerden mürekkep bir (o heyet Ankaraya gitmişti. Dün de diğer vapurcular Ankaraya bir heyet işlerdir. Vapurcular, An- Serisi ae Vekâletile temas inhisar işindeki noktai na- ici müdafam edeceklerdi Milli vapur şirketlerinin elin- de irili ufaklı 79 vapur — vardır. Bunların 28 i yolcu ve 50 si yük (9 vapurudur.