20 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

20 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

HARIÇTEN ALDIGIMIZ TELGRAFLAR Yanan vapurdan 70 kişi meydanda yok Yeniden Çarpıştılar M. Herriot Hazırlanıyor Diri diri Gömüldüler | Mecliste kabul edilen kanunlar /Takas komisyonu teşkiline dair Altı ölü ve otuz yaralı daha var BOMBAY, 19. A. A.— Polislerin ekserisi 3 günden beri bilâ inkita va Yeni kabinenin bünyesi hak- kında tahminler Cenubi Amerikada bir tünelde facia VALPARAİSO, 19. A. A— Las (Vapur yanarken kahramanlık. Raicas tünelinde bir inhidam vukua gelmiş ve 42 amele toprak altında | kalmışlardır. Bu amelenin kurtarılmaları iidi| yok gibidir. Amele Anddağları üze- rindeki hatta yapılmakta olan tüne- lin inşaatında çalışıyorlardı. SANTIAGO D UCHİLİ, 19, A. A. — Son gelen retmi haberler Rai <as tünelinde toprak altında gömü- lü kalmış olan amelelerin «ağ olduk larını temin etmektedir. VALPARAİSO, 19. A.A. — An des dağlarının Chili sathı maili üze- rindeki Laş Rajeas tünelinde vuku- bulan inhidamda toprak altında gö- mülü kalmış olan 42 amelenin kur. tarılması hakkındaki bütün ümitler Saçına döndü —a Lindberg meselesinde yeni yeni safhalar NEVYORK, 19,4. A— Lind. bergh'in çocuğu meselesi her gün başka bir safha arzetmektedir. Ev- velki gün hain rolü milyoner Cur- tiss'de dün bahriyeli Parzyeh'de i- çi Bugün ise klişe mensuplarından | Boseon-Pcacack'dadır. Lebrun- Herr'ot mülâkatı etrafında PARIS, 19. A, A.— Lebram-He- riot mülâkatını mevzuu bahis eden Matin gazetesi her iki devlet adamı Bın Lozan konferansı hakkında ko- İ nuşmuş olduklarını tahmin ediyor ve İ çünkü bütün umumi tahminlerin M. Heriot'nun hariciye nezaretinde M. Tardicu'ye halef olacağı merkezin- dedir, diyor. Bu gazete meclis mahafilinde he müz miktarı tesbit edilememiş bulu nan bir ekseriyete istinat etmek su- retile geniş bir temerküz kabinesi. nin tesisi lehinde sarih bir cereyan teressüm etmekte | olduğunu, fakat bir kartel hükümetinin meydana gel muhakkak bulunduğu ediyor. | M. Lebrun, süferayı kabul etti PARİS, 19, A. A. — Reisicümhur | M. Lebrun, bu sabah Elysee sara yında kendisi tebrike gelen sefir- L lara olduğu Yanan ADEN, 19. A. A.— Bugün Andre ebon vapurile buraya gelen Geor olan rivayetlerinde yan- gmın sür'atle sirayet ve intişar et. miş olduğunda israr eylemektedir. ler. kadar facialara egr sahne oldu vapur den'e gelmiştir. Vapurda Georges Philippart felâketinden (kurtulmuş ges Philippar yolcularmın hepsi de | 34 yolcu bulunuyordu. Daha evvel- İelikete ce Aden'e gelmiş olan yolcular, bu son gelenleri bekliyorlardı. , Felâket anında birbirinden ayrı düşmüş olan aileler efradının bulun İİ calık hareketleri süratle ba | müslümanlara taarruz etmişler zife görmüş olduklarından yorgun luktan bitgin bir halde bulunmakta İ dırlar. |, Şimdiki halde şehirde nisbi bir sü künet hüküm sürmektedir. Yağma- m tar. Manmafih mensucat imalâthane. lerinin bulundukları mmtakadaki sükünetin muvakkat olmasmdan ve kargaşalıkların yeniden daha şiddet. | e başlamasından endişe edilmekte- BOMBAY, 19. A, A. — Şehir her gün mütemadiyen gelmekte olan mu hacirlerle doludur. BOMBAY, 19. A. A.— Bu sabah erkenden şehrin şimal kısmında ye- | iden bir takım kargaşalıklar olmuş tur. Mecusi çulhalar, yoldan geçen ve İ bunlardan birisini öldürmüşlerdir. Bunu takip eden arbede esnasında polis, silâh istimal etmiştir. 5 telef ve 30 yaralı vardır. 50 amele tevkif edilmi ve 40 likhanenin kapadılmasına mecburi" yet hâsıl olmuştur. BOMBAY, IS. A.A. — bu sabah bir ekmek arabası nakledilmekte olan külliyeti rik darda silâh ele geçirmiştir. Ekmek: lerin altına sokularak saklarım: lan bu silâhların içinde bir çok be çak, kama ve küçük balta bulunmuş tur. Bu araba mecusi kıyafetine gir Zabıta ni talebe sirine dair mazbatanın ilk ikinci mü. zakeresi yapılmış ve kabul edilmiş- tir. lâyil A.A. — B.M. vekili Refet Be- kere etmiş ve mezkür idar: ifatı karşılığı olarak 270428 lira tahsisat verilmiş ve va. İ ridatı 321000 İirn tahmin edilmiş bir maddesiyle tahlisiye idaresinin maksat ve b deflerine benzeyen hizmetler için tecssü, etmiş bulunan hayır cemiyet ine icra vekilleri heyeti karariyle ihtiyat akçasından 20 bin liraya ka- dar yardımda bul çanak hususunda | Tükün inhiner idaresinin 1931. v9 nesi bütçesinde 55 bin, tuz inhisar | idaresinin ayni sene bütçesinde 32 | bin liralık münakale yapılması hak- kındaki kanunlar kabul olunmuş- tar, 1931 bütçe kanunun 24 uncu mad desiyle yle pensiyon kanamıman mecen. hakkındaki maddesinin tef Müteakıben takas komisyonu teş kili hakkımdaki kanunun müzakere. ın müza. keresinde münakaşalar oldu ANKARA, M | kil Bey bu meyanda izhar edilmiş 0 lan bazı endişeleri | yerinde bulma” dığını söylemiş ve kanunun kabulü” İ mü istemiştir. Bu izahatten soneü celse tatil edilmiştir. | İkinci celsede yapılan yoklama ne İ ticesinde ekseriyet bulunamadığı an- | aşıldığında cumaertesi günü top lanmak üzere içtiman nihayet veril miştir, | Münakaşalar ANKARA, 19 (Telcionla) | Takas komisyonu | teşkili helknda ki lâyihanın müzakeresi esnasında İ İktisat vekilinin izahatımı müteakap, Isparta meb'uşu Kemal Turan, Si- İ vas meb'usu Remzi, Mağnisa meb' | yen Refik Şevket Beyler söz almış lardır. Refik Şevket Bey komisyon teş- İ kilinden beklenen ve ümit edilen fay İl / daların temin edilemeyeceğini, böyle /l bir teşekk birçok mahzurlar yol açacağını söylemiş ve teklifin red İl dini istemiştir. İ İzmir meb'usu Halil Bey de böyle bir komisyona taraftar görünmemiş ezcümle demiştir ki: — Memlekette tütün müstesna 8- tok eee eşyamız yoktur. Tütün Filvaki dün akşam verilen malü- | mat hilüfma olarak o 25.000 Hrayi kendi namına depozito etmeğe Lind bergh'i ikna eden M. Curtiss olma- Yıp esrarengiz papazdır. Papaz, M. Curtiss'in beyanatını göre Lind bergh'i mütemadiyen aldatmağa ken İ Franea, düçar olduğu matem içinde, vekar ve sekinetini | asli kaybetme miş ve şayanı takdir bir sükün ile ve kanunu esasisinin ahlkâmını ser. best bir suretle yerine getirmek su- retile riyaseti cümhur makamının sa | isini teşvik otzmiştk | Bâhiyetlerini ahil olan ellere tevdi et >, Girmiştir, ilmiştir. e e | mii irademin bilâfina hareket edecek | , Papamm vekil, si bir raddeye gelmiştim. ihlâs ve sebat ile teşriki mesai ede- Polis hali hazırda çocuğun 1 mart | <eğine dair M. Lebrun'e teminat ver tarihinde saat 8 ile 10 arasında, ya | 'miştir. ni kaçırıdmış olduğu ande ölmüş ol. duğu fikrinde bulunmaktadır. Kalem klüpleri ve sulh Milyoner Gurtis le Lind- bergh karşı karşıya , BUDAPEŞTE, IŞA.A. — “Ka set yok”. — Şeklindeki NEVYORK, 19. A. A — Bugün Hopvell'de o Curtiss ile Lindbergh rağmen “Kalem Klüp- İleri nin beynelmilel 10 uncu karşı karşıya gelmişler ve milyone- kongresinin bütün müzakereleri- si bilhassa yolcu- | maları tavsifi gayri kabil meserret lardan 400 kişinin vapurun baş ta- | ve sandet sahneleri arzetmiştir. rafına ilice etmesine / ateşin mani | PARİS, 19 A. A.— Şark kumpan olduğunu söylemiştir. Bunlardan bir | yasına mensup Kaiser | Hind va- çoğu yanarak veya boğularak ölmüş | puruna Mesnjeri Maritim kumpanya tür. Bunu söyleyen kimse ile zevce. | »: tarafından — gönderilen telgrafa si, kendilerini denize atmak süretile | mezkür gemiden gelen cevapta ge- ölümden kurtulmuşlardır. Kendileri | mi içinde Georges | Philippart yol- Georges Philippar'ın sandallarına a- | cularından kimse bulunmadığı bildi- Immışlardır. rilmiştir. Felemenkei ADEN, 19. A. A. — Buraya ge- çocuklarının gözleri önünde di İlen son haberlere nazaran Georges ri yandığını görmüşlerdir. Dumanın | Philippart vapurunun erkek ve ka- tesirile uyanan doktorla karrsı, ya- | dın yolcularmdan 70 ki kınlarında bulunun kabineye koşmuş | dir. Kazazede vapurun oda hizmet- lar ve orada çocukları ile beslemesi. | çilerinden Fransız Mile, Berthe Hel ni alevler içinde bulmuşlardır. bout'un kahramanlığı hasseten kay- Soviete Kain Neft'in karaya çıkar mış olduğu yolcular, bu geminin ge- rek yolenlarının ve gerek süretle vatınm battı hareketinden ve Rus tahlisiyecilerinin muamelelerinden si sine geçilmiştir. Bu münasebetle söz alan iktisat vekili Mustafa Şe ref Bey ilk defa kanunun müzakere | nd dl orka ağlamak i Ihracat eşyamızdan elimizde külli. - | yetli mikdarda stok kalmadığına gö vap vererek takas kanununun millet | re fevkalâde tedbirlerle bunları ihra meclisine arzmdaki zarureti izah et- | ea çalışmakta me fayda vardır. Ken miş ve içinde bulunulan buhran kar- | dilerinden yardımlar | belediğimiz gısımda kendi pazarlarını ecnebi şirketlerine emniyet vermak çin başka memleketlerce ittihaz in kendilerini bu kayda tabi tutma len takyidattan bahseylemiştir. Ve- | mak lâzumdir. İ miş bir dilmekte idi, Bu adam taşadığı si- lâhlar meydana çıkarıldığı vakit hal kın gösterdiği hiddet ve tehevvürden Güç halde kurtulmuştur. “ sene seriyatin azalma Japon kabinesi TOKİO, 18. A. A.— Pek yakında teşkili mümkün olan kabinenin ma- hiyeti hakkında M. Suzuki ile M. Araki arasında şimdi bir itilaf hâsıl olduğu söylenmektedir. HARBİN, 19 A.. A. — Ungari sehri boyunda avlanmağa çıkan bir İngilizle bir Amerikalı 2 Japonyalı yı Tsitsikar treninden aşağı inmeğe | icbar ederek Müno Taizo'da öldür müş olan kıyamcılar tarafından kat- edilmişlerdir. Postaneden çalınan 6178 lira- dan 2878 lirası bulundu BURSA, 19 (Milliyet) — Esrarengiz bir surette Gemlik pos- tahanesinden çalınan 6178 liradan 2878 lirası Tersane civarında bulunmuştur. Paranın mütebaki kısmının Kumla köyünde oldu- ğu haber verildiğinden mezkür köye memurlar gönderilmiştir. Tahkikata devam ediliyor. raladıkları sırada zerek müthiş yaralardan muztarip olan 12 yaşmideki bir kızcağızın e- ER aramağa çılımıştır. Yara rin ittihamına müteallik merasim ic- ea edilmiştir. Bu esnada Curtis ba- şını çevirdiği halde | Lindbergh ta. wamile souk kanlılığını muhafaza et miştir, Cartiz, Flemington hapishanesine muvasalât ettiği zaman mahpuslar tarafından yuha ile karşılanmıştır. M. Curtis'ingarip vaziyeti NEVYORK, 19. A. A.— M, Cur- tss'in harekâtı hakkındaki tahkikat, fevkalâde garip tafsilâtin meydana çıkmasına sebep olmuştur. Mümai- münakaşalar hâkim ol- | yi, klüpleri” siyasetle istigal etmek- sizin, sulbe nasıl hizmet edebilir. ler” Şeklinde olduğundan dünkü içtima neticesinde hâstl ol i ba, kongreciler ekseriyet lehindeki her türlü nümayisin ta- mamen siyasi bir hareket teşkil Tu tayinle bahsetmektedirler, mala göre bali miktarı 91 dir. cesi yangının başlanmıcı hakkında â 130 kişi- in kaybolduğu zannalunmaktadır. Fransız menabiinden alman malü hazırda kayıpların Yangın nasıl çıktı ADEN, 19. A. A.— Georges Phi ien Çin'li maden mühendisinin zev | iye sandallarından bi | aldığı yaralardan | Do - X tayyaresi |: NEVYORK, ISA. A. — Bir. kaç ay evvel Cenubi Amerikadan buraya gelmiş olan DO - X Dor- nier tayyaresi bu sabah Harbour Grace istikametinde havalanmış- resi bugün açılmıştır. Gazeteciler fede- rasyonu kongresi ROUEN, 19. A. A.— Beynelmilel ciler Federasyonunun Kong- Şüpheli bir tayfa- nın tevkifi bina gezilmişi temsil verilmiştir. Bursa Tayyare cemiyeti binası BURSA, 19 (Milliyet) — Tayyare cemiyeti binasının küşat resmi bugün merasimle yapılmış ve nutuklar söylendikten sonra Gece Rasit Rıza ve arkadaşları tarafından bir Recep Bey bugün geliyor ANKARA, 19 (Telefonla) — Fırka Umumi Kâtibi Recep Bey bu akşam İsatnbula hareket etmiştir. Recep beyin gaybubeti sırasın» da umumi kâtiplik işleri Antalya meb'usu Dr. Cemal Bey tarafından tedvir olunacaktır. Bedel verenlerin iaşesi ANKARA, 19 (Telefonla) — Bedeli nakdi vermiş efr: leri kendi taraflarından tesviye edilmek şartile ilbas ve mensup oldukları kıt'alar tarafından temini hakkında kellefiyet kanununa Bütçe Encümeni bir fıkra ilâve etmi; Bu suretle elbiselerin yeknesak bulunması temin edilecektir. ML Diplarakonun resim ser- gisi merasimle açıldı ANKARA, 19 A. A, — Bugün saat 15 de Halkevinde Başvekil CENEVRE, 19. A. A.— Cemiye. himayelerin: İsmet Pi de ve Yunan sefiri cenaplarmın 6 avam konseyi bugünki ali Yunan ressamlarından M. Diplaraku tarafından bugünki içtimaın- | riyasetinde bulunan da İrak'ın büyük Britanyanm idari resim sergisi , M. Diplaraku Yunan güzel san'atları hak- vekiletinden istiklis meyelesini ve NK ğini ie aleni oerüdeiei GRAE ni i akvam e tem | tir. kisi için İngiliz heyeti murahhasası Açılma merasiminde Başvekil İsmet Paşa Hazretleri o Hariciye tarafmdan verilen muhtırayı tetkik | vekili Tevfik Rüştü Beyefendi ile Yunan sefiri ve şehrimizde bulunan edecektir sefirler hazır bulunmuşlardır. edeceğine kani bulundukları mer. kezindedir. M. Jules | tır. Buradan Atlas di ve Aco- res adaları tarikile Lizbon'a mu- vaselât için tekrar üçacaktır. Mezkür tayyare takriben 12 ay evvel Lizbondan cenubi Amerika ya uçmuştu. -.—— M. Mac Donald İskoçya'da istirahat edecek LONDRA, 19 A.A. — M. Mac Donald, Lossiemouth'a gitmek ü. zere dün saat 19,30 da Londra”. dan hareket etmiştir » leyhip Long-İsland kaçakçılarından bire yaplan enrvamakenlni metin kip iğfalkirane hareketlerini itirafa mecbur kalmış olduğu şimdi anlaşıl- maktadır. Zabıtaya nazaran, esason Curtis” in şüpheli vaziyeti, Lindbergh'in is- tihdam etmiş olduğu hususi bir ta- harri memuru tarafından meydana çıkarılmıştı. ti Bu memur, zikri geçen İskoçyalı kaçakçı ile münasebet tesisine AUCKLAND, 19 A.A. bita, ahval ve otvarı şüpheli len bir tayfayı. valinin ikametgâ- hı civarında tevkif etmiş ve üze- rinde bir bulunmuştur. Merkumun oturduğu mahalde ikinci bir bomba daha bulunmuş- tur, Bulunan bombalar, büyük bir binayı havaya uçuracak okadar kuvvetlidirler. Polis, başka bom- baların da saklı olduğu zannedi- len diğer bazı mahalleri de tahar ri etmiştir. Cemiyeti akvam masrafları Gardafuj burnunun fenerine bakmak üzere güverteye çıkmıştım. Kama- rams indikten birkaç (dakika sonra | tavandaki elektrik ziyasmın kuvveti | in fevkalâde azalmakta olduğunu | gördüm. Karmarotu. çağırmak iste. | dim, fakat zil elimde kaldı. Çünkü | teller erimişti. Nöbetci zabitine ha ber vermek üzere bemen koştum. Kamarama avdet ettiğim zaman dı. | varların içinde bir çatırtı hissettim. Birkaç saniye sonra kamaram du-| manla doldu ve tahtaların arasından alevler frakırmağa başladı. Yangin haber alınır alınmaz ma- kineler durduruldu ve yarışını boğa- rak bastırmak maksadile bütün lor bar delikleri sıkı sıkı kapatıldı. Ma- lk yangın şayanı hayret bir sü- ratle intisar etti. Bir müddet sonra bütün yolculara güvertede tahlisiye sandalları yanında toplanmak emri verildi, fikirlerini teshil edeceği şeklinde © bulunan Fransız tezini şiddetle müdafaa etmiştir. İtalyan fütüristlerinden M. Ma- rinetti, bir takım ihtirai kayitler dermeyan etmiştir. Kongre, bir aralık harsi ve si- i grupları edebiyatın (serbesti. si ile kabili telif olamıyacak bir mahkümiyet mevkiinde bulundu. van memleketlere ve resim jimle re karşı bir nümayiş manzarası arzetmiştir. öğretmiştir. Fakat Curtise vadini tutmamıştır. Bu esnada kaçakçı, Curtiss ile mu vacehe olunmuz ve Curtiss itirafa mecbur edilmiştir. Zabıta, kaçakçılar tarafından ha diye ——— Bira da içilemez VAŞİNGTON, 19 A.A. yan meelisi, yüzde 2, 3, 4 nisbe- tinde alkolü havi biranın imal ve cuğun kaçırıldığı geceyi nerede ge- Kurtulanlar ADEN, 19. A. A.— Andre Lebon gemisi dün gece yarısı Cibutiden A miştir. Curtiss'in karısı suikast esna sında mümaileyhin evinde bulundu- ğunu temin eylemektedir. tadır. Mümsileyh müteaddit defalar iş- tçvap edilmiştir. 'Norfold zabıtası mümnileyhin ço- ni teklifi reddetmiştir. pılmasna sebep öbüp oluliişisr; Hü- | Prusya kabinesi de istifa ede- | gali gibi tedbirlerin tecavüzkâr cumlara hedef olan da Harbiye cek. Şimdiki vaziyete göre, hâ- | olduğunu iddia ederken, Japon- ve Dahiliye nazırlıklarını şah- ikâmet teşkili mümkün gö- | ya'da bunları bile mülâyim bu- sında birleştirmiş olan Ceneral | rülmüyor. Bakalım © Nazislere |lan zümrelerin bulunması hayli Groener idi. Ceneral Groener | vasat fırka da iltihak (o ederek| garip görünebilir. Fakat katil başlıca şu noktadan hücuma ma | hükümet teşkiline imkân vere- | hâdisesi de göstermiştir ki var ruz kalmıştır: Nazi teşkilâtma | cek mi; yeni hükümet teşkil e. | dır. Esasen (o Başvekilin katli ait olan hücum kıtaatını dağı. | dilemez diye şimdiki Braun hü- | bu yolda irtikâp edilen cinayet- tıp ta diğer fırkalara ait teşki- | kümeti iktidarda (kalacak mı? | lerin ilki değildir. Birçok dev- lâtları dağıtmamak. Filhakika | Yoksa © kanunu esasi altında|let ricali ve yüksek maliyeciler lazi'ler ile mücadele için teş. | idare mümkün değildir diye Fe- bu yüzden katledilmişlerdir. Ja kil edilen Reichsbonner teşki- | deral hükümet idareye vaz'ıyet | pon milliyetperverlerine naza: lâtı hükümet tarafından dağı- | mi edecek? Bunu da 24 mayıs. | ran, Japonya'nın tevessüüne es tılmamıştı. ta öğreneceğiz. gel olanlar, mutedil devlet a- bep edil ikten sonra siyasi far | galldnis kalara karşı | bitaraflığını ilân eder. Fransız teşkilâtı esasiye. inin bu ana hattından ayrılmak istiyen (o Millerand acı tecrübe ile © öğrenmiş ve kendisinden sonra gelenlere de öğretmiştir ki bu noktayı ihmal etmek teh- likelidir. Lebrun'ün da kanun çerçevesinden ayrılmıyacağına herkes kanidir. Kimbilir belki de sol cenah hükümeti iktida- ra geçmek üzere iken, sağ fiki şimdi Lebrun'ün Reisicümhur. luğa intihabı münasebetile bize hatırlatmaktadırlar .. Lebrun, harbi umumiyi müteakip meş- hur 1919 intihabatı yapıldığı zaman Clemenceau'nun kabine. sinde nazir — olduğu halde M. Marin ile teşriki mesai etmiş. ti. Halbuki Marin, bir müddet «evvel, Versailles muahedesini çok hafif bulduğundan meclis- te aleyhinde rey vermişti. Cle- menceau'nun canı sıkıldı ve Ma iki haftalık zaman vardır. Çün- kü yeni meclis ancak haziran- dan evvel toplanmıyacak. v.; Diğer taraftan Fransız Reisi cümhuru intihap edildi. Tah. min edildiği gibi, âyan (reisi Lebrun, Doumer' ıstihlâf et- abı bek. Fransada (yeni hükümetin! teşkiline intizaren beynelmilel sahadaki faaliyet olduğu yerde sayıyor. Üç mühim beynelmi- lel mesele karşısındayız: | — Tahdidi teslihat. 2—Tamirat. 3 —Aksayı şark. Gerçi bunları bi- ribirinden ayırmak ta mümkün müzakere havası, Aksayı Şark. taki vaziyete » Tamirat meselesi etrafında 16 haziran- da cereyan edecek müzakerede diğer her iki vaziyetten mütees sir olacaktır . Bütün bu mese- leler yeni Fransız Hükümetinin ler de çoktur. Ve Sosyalist fır. kası reisi Blum, Populaire ga- rin'den kabineden ti. Lebrun da Marin'i hükümet | müvazene teminine yardım © nazırlığına tercih ederek istifa ayrılmasını, yahut ta ini talep et- Şimdi Versailles muahede Almanya'ya kâfi derece- ükler tahmil (o etmediği leri taşıyan bir devlet adamının da Reisicümhur olması bir nevi der. ... Fransızlar yeni hükümetleri ni teşkil etmekte iken Almanlar Groener bu hücumlar karşı. sında nihayet Harbiye mezare- tinden istifa mektedir. etmiştir. Fakat | kat Dabiliye vekâletini muhafaza et | bay”: tahli Harbiye nezaretine | gösterdiğini henüz kimse tayin edilmemiş. |dır. Tahliye için mütarekena- | bilir. » Japon Bayvelil İnukay'in Japon hükümetinin Şang vede neden tereddüt bize anlatmakta. damları ile yüksek sermayedar lardır . Eğer devlet adamları tereddütle hareket & etmeseler bankacılar da mani olmasa, Ja ponya Aksayı Şarkı istilâ ede Diğer taraftan Japonlar mü tir. Bu tayin yapılırken kabime- | me imzalanır imzalanmaz, Baş. nin yeni baştan teşkili dahi mev | vekil bir suikasta maruz kaldı zuu bahistir. Herhalde şu mu-| ve öldü. İnukay'ın katline se- hakkaktır ki Prusya'daki mu. | bep, Japonya'da müfrit züm. zafferiyetlerinden sonra Nazi”. | relerin, Çine karşı kâfi derece- ler gerek Prusya ve gerek Al. | de şiddetli bir siyaset || takip batının arifesinde bu fırkaya | manya kabinesinin (kapılarına | edilmediği hakkındaki kanaatle | yirmi kilometrelik bitaraf mn mensup olan hücum kıtaatının | gelmiş dayanmışlardır. Dört | ridir. Bütün dünya, e e Çin askerlerinin Gi dağıtılması bu hücumların ya.'gün (o sonra — 24 mayıst ya'nın istilâsı, Şanghay'in iş-'ne müsaade edilmemiştir. Mü“ da asabileşiyorlar. Hafta arasr Reichstag açıldı. Brüning be. yanatta (bulundu ve 30 kadar ekseriyet aldı. Fakat bundan sonra Nazist'lerin - hücumları başladı. Geçen Prusya intiha- ne kani olan adamlarla teşriki mesai eden Lebrun'ün, Radikal Sosyalistlerin ve Sosyalistlerin kazandıkları bir intihabatı mü- teakip Reisiciimhur olması ga- rip görünüyor. Bununla beraber şunu da unutmamak lâzımdır ki, Fran. sız Reisicümhuru bir defa iti. zetesinde neşrettiği şayanı dik- kat bir makalede yeni Reisicüm burun Felix O Faure'den beri gelen Reisicümbhurların en mür tecii olduğunu iddia ediyor. Lebrun'ün sağ cenaha men- tarekenamenin ahkâmı muci- bince askerlerini kısmen Şang- hay'ın bitaraf mıntakasına çek mişler, kısmen de £ büsbütün geri almışlardır. Ancak henüz teşkilini bekliyor. Radikal Sos. yalist fırka da bir taraftan ken- di arasında münakaşada diğer taraftan da müzaheretini istiye ceği zümrelerle & müzakerede. Henüz yeni Herriot hükümeti. nin sağdan mı yoksa soldan mı | sup olduğu malüm idi. Fakat| istifa edeceği malüm değildir. | bir hâdiseyi ancak Fransız po- Ve bu kararı vermek için daha | litikacıları unutmamışlardı ki,