12 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

12 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

muvakkat satış mağazası nın en veciztarifi sadece tir! 3000 den fazla cevap arasında | ekseriyet bu noktada ittifak etti En güzel cevaplar şu ( İpekiş ) İngiliz Kız mek tebinin altındadır, ( İpekiş) Turkuvar'ın karşısındadır, (İpekiş ) Tünel ile G ray arasındadır, ( İpekiş ) şü- radadır, ( İpekiş) buradadır... ih... diyorsunuz. Hayır efendim, hayır... ( İpekiş) İngiliz Kız mekte- binin altında değil, İngiliz Kız mektebi ( İpekiş ) in üs- tündedir, ( İpekiş ) Turku- vaz'ın karşısında değil, Tur- kuvaz ( İpekiş )in karşısın- dadır, ( İpekiş ) Tünel ile Galatasaray arasında değil, Tünel ve Galatasaray ( İpe- kiş ) in bulunduğu yerin iki Cevapları altıncı Noter Galip Bingöl B. Tetkik ve kur'a ile Birinciyi tefrik etti, fikri ihtiva ediyor: | tarafında mevki almışlardır. (İpekiş) yalnız kadınların | değil, kadın, erkek, küçük, | büyük herkesin kalbinde ve kafasında yer almıştır. ( İpe- kiş ) in muvakkat satış ma- gazasının yeri, başka bir ye- re nazaran değil, her hangi bir mahal ( İpekiş ) in bulun- duğu yere göre tarif edile- İ bilir. O kadarki daha şamil bir tarif ile şöyle bile denilebilir: Beyoğlu İstiklâl caddesi, (İpe- kiş) in önünden geçen cad- dedir. Binaenaleyh ( İPEKİŞ ) muvakkat satış mağa- zasının en veciz tarifi sadece İPEKİŞ'tir. Bizzat beğeneceği en güzel Kumaş- tan bir elbiselik kazanan hanım: I AYŞE LEYLÂ Hanım İ Osmanlı sokak No. 59 - Taksim - Beyoğlu | GÖZ HEKİMİ Profesör Birinci Sınıf Mutehassıs Dr. Esat Paşa | Dr. Süleyman Şükrü Ankara caddesi No. 60 Fillmi kiraphanesi Yeşilköy Hava Maki- nist Mektebi müdürl üğünden: Kayseri tayyare tamirhanesi için aşağıdaki evsafı haiz işçi İer ve memurlar Yeşilköy makinist mektebinde bir Amerikalı ve bir Türk mühendisinin iştirak edeceği bir heyetle imtihan edilerek muvaffak olanlar hizalarında gösterilen yevmiyelerle istihdam edilecektir. TALİP OLANLAR Türk olmak, Polis vesikası, sıhhat vesikası, Askerlik vesi- kası, tahsil derecesi. İlki sene hizmet edeceğine dair, kadro tatbikatı veya ihtiya- <ın zevali sebebile ve yahut başka bir sebepten hizmtine niha- yet verildiği zaman hiç bir hak istemiyeceğine dair vesika (kâ. tibi adillikten tasdikli) İşbu vesaiki haiz bir istida ile Yeşil. köy makinist mektebi müdürlüğüne müracaat edeceklerdir. Matlâba uygun vesaiki haiz olanlar mektep müdiriyetin. den bir vesika alacaklar ve 12 Haziran 932 saat 14 te Yeşil. köyde mektebe müracaatla imtihanları yapılacaktır. İyi ve tecrübeli işçilere ihtiyaç olduğundan ancak bu ikti- darı haiz olanlar müracaat etmelidirler. Çünkü Kayseride bir lıştırılacaklar ve imtihanda muvaffak olmalarına rağmen ümit edilen işçilik kudretini göstermiyenler iade edilecekler. dir. Tesviyeci — Çelik Tayyare parçaları veya ona mümasil in- ik işlerinde tecrübe görmüş olacaktır. iyeci — Çelik kalıp, model, âlât yapabilecek iktidarda Makinist — Torna, freze ve Oniversel taşlama idare edebi lecek iktidarda, Kaynakçı — Asetilen fabrika veya tamirhanelerinde tecrü. be görmüş olacaktır. Marangoz — Tahta kalıp veya ince mobilyacılık smıfında uzun müddet tecrübe görmüş olacak, Bunlar aylık ücretleri iktidarına göre 90 - 150 liradır. Depo memurları — izce bilir, fenni malzemeden anlar olacaktır, Ücreti 75 : 100 ücretli, 2 - Şasör - İngilizce bilir gençlerden olacaktır. 50 lira. 1 - Makine ressamı - İngilizce okuma bilmelidir. 100 - 150 Lira, 2 - Tekniş - İmal olunmuş parçaları muayene edecektir. Fenni tahsil görmüş olmalıdır. İngilizce bilecektir. 100 - 150 lira ücret, İstanbul Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 2250 Ayak Vidala) 5300 Kilo Vaketa) Kapalı zarfla münakasası: 27.6-932 pazar- 10500 Kilo Kösele) tesi günü saat 14 te, 20000 Metre İş başılık kirpas. Kapalı zarfla münakasası; 27.6- 932 pazartesi günü saat 16 da. Deniz kuvvetleri ihtiyacı olan yukarıda cins ve mikdarı ya. zılı malzemenin hizalarındaki tarihlerde kapalı zarf usulile mü- nakasaları icra olunacağından şartnamesini görmek isteyenle- rin her gün ve vermeğe talip olanların münakasa gün ve saatin. de usulü mevzuasına tevfikan muvakkat teminat ve teglif mek- tuplarile birlikte Kasımpaşada deniz levazım satmalma komis. yonuna müracaatları, (2399) (2499) DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI “ Bağlanmış maden çenberler ve bunların imaline mahsus makinalar” İ hakkındaki ihtira için berat talebi zumnında 31 Ağustos 1930 tarihinde İstanbul Vilâyet — celilesine takdim edilmiş olup 17244 evrük numarası ile mukayyet | mürncaat üzerindeki hukuk bu kere başkası devir ve ferağ veyahut icara verileceğinden talip olan zevatım İstanbulda Bahçe- kapuda Taş hanında 43-48 numara larda kâin vekili H. W. Stock Efen diye müracaat etmeleri ilân olunur. Zonguldak Belediyesinden: | Zonguldakta yapılacak be- İ ton arme iskele Haziranın yir. minci gününden itibaren yirmi bir gün müddetle münakasaya vazolunmuştur. Münakasa tem muz ayının on birinci pazartesi günü saat on beşte Zonguldak Belediye encümeni huzurunda kapalı zarf usulile icra kılma- caktır. Münakasaya dahil ola- cakların işbu münakasaya ait evrakı İstanbul vilâyeti Beledi. | ye reisliği fen müdürlüğünden | ve Zonguldak belediye riyase. | tinden bedeli mukabilinde ala bilecekl olunur. (2498) | Dr. A. KUTIEL Cilt ve zührevi hastalıklar tedaviha- nesi Karaköy Börekçi fırını sırasın- da 34, PERTEV MÜSTAHZARI PERTEV Şurubu PERTEV Briyantin PERTEV Kolonyası PERTEV Pudrası © FABRİKASI İstanbul Çenberli Taş 3 üncü kolordu ilânları i o Karklarelinde bulunan kıta. j attan çürüğe çıkarılan 76 hay- İvan 1,8, 15 - 6 - 932 tarihlerin | de üç defada satılacaktır. Ta- İliplerin yukarıda yazılan gün- İlerde mezkür mahalde bulunan | kıtaata müracaatları, (377) (2390) Metanet Mükemmeliyet Ehveniyet Halis İsveç çeliğinden mamul Hakiki Radium tıraş bıçaklarımız son siste makinalarla fabrikamızda yapılmakta olup ecnebi bıçaklarından katbeki üstün ve ehven olduğundan tekmil Türkiyede rağbet kazanarak mevki tü muştur. İddiamızın doğru olduğunu tasdik etmek için bir tecrübe kâfidir. Ti sarrufa riayet etmeniz menfaatiniz iktizasındandır. Her yerde arayınız. RADİUM TİCARETHANESİ başağrılarında hastaya evvelâ mutlak bir sükün temin etmeli, müteakıben 1 — 2 Aspirin tableti vermelidir. TAKLİTLERDEN SAKININIZ! İSRARLA Görülen lüzuma mebni, 2 adet lokomotif ile 15 adet muhtelif yük vagonu H. P, dan Filyosa nakledilecektir. İşbu nakliyatı icraya müsait vapurları olan şirketlerle pazar- lık yapılacaktır. Pazarlık, 18/V1/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 10 da Haydarpaşa mağazasında vuku bulacaktır. Talip olanla- rın şeraiti anlamak üzere mağaza müdürlüğüne her gün müra- it edilicel İEx Ve pazarlık gününde dö pazarlığa İştirikleei ilân olunur. (2495) hi anda) (. Müddelumumiliğinden bul, Üsküdar hapishane ve tevkifhaneleri ihtiyacatı için muktazi ekinek kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiş oldu- ğundan taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün Adliye le- vazım dairesine ve münakasaya iştirak edeceklerin 26-6-932 pa. zar günü Defterdarlıkta müteşekkil komisyona müracaatları. (2463) Tuz inhisarı İstanbul Başmüdürlüğünden: Çamaltı memlebasından 932 mali senesi zarfında Foça am- barına gelecek tuzların mavnalardan ihraciye nakliyesile diğer mürettebat ambarlarına sevki ve teferrüatı sairesi kapalı zarf usulile İzmir Baş Müdiriyetince münakasaya vazedilmiştir. 13 | Haziran 1932 tarihinde saat on beşte ihalesi icra edileceğinden | talip olanların mevcut şartnameyi görmek üzere Tuz İnhisarı anbul Baş Mü etine müracaatları. (2424) | Ankara'da İSTANBUL PALAS mm Otel ve Lokantası açıldı Lozan Palas otelinin sabık binası İstanbul Palas oteli namile açıldı. Her odasında sicak ve soğuk su, telefon tesisatı, banyolu odaları, istirahat salonları, fevkalâde yeni mefruşat, nezareti kâmileyi haiz taraça, hususü ve resmi ziyafetler kabul edilir. Urolog Dr. FEYZ Böbrek, mesane, idrar yolu mütehassısı Avrupadan svdet etmiştir. Her gün I4ten sonra Beyoğlu İstiklal caddesi Elhamra aparumam No3 Tel. Beyoğlu 2885 İlân Matmazel Marie © Louise Brotte'a ait Bursada kâin; 1 — Koca Naip Mahallesin de Kaplıcalar caddesinde (Çı- a ONE mile > ezeylile) he rap bir ipek fabrikası, kozak. İk ve arazisi, 2 — Örtülü Çarşıda, De mir Kapıda bir bap mağaza, Bilmüzayede satılacaktır. İhale tarihi 6 Temmuz 1932 ür. Askeri fabrika- lar ilânları 80 bin lira bedeli keşifli rikkalede bir mektep binası in. | şası. Yukarıdaki © inşaat kapalı | zarf ile 9. 7 - 932 de saat on dörtte ihalesi yapılacaktır. Ta Hiplerin şartname için her gün ve münakasaya girmek için de | o gün teminat (o (teklifat) ile müracaatı, (2568) ... 56250 adet ateş tuğlası İ Yukârıdaki malzemenin mü teahhit nam ve hesabma 6 - 7 - 932 tarihinde zarfla münaka: tır. Taliplerin © şartname için ber gün münakasaya iştirak i- çin de yevmi mezkürda temi-| | Taliplerin Bursa belediye nat ve tekliflerile müracaatla. ri. (2554) müzayede memurluğuna müra caatları, Tel: B. O. 287 Birçok kimseler üç dört senedenbe kumbaralarında azar azar birikti leri para sayesinde bugün güzel bi ev sahibi olmuşlardır. Türkiye İş Bankası FİKRİTEVFİK Otomobil ve | nist mektebi Ba” Taksimde Cumhuri; abidesi karşısında No. Yeni 59 uncu ders devi Temmuz iptidasında başlıya tr Müddet 3 ay, dersler bafti 4 gündür. Mektepis verilen ni ve tatbiki motor derslerinden © ada hüsusi garajımızda haftada tamireilik tatbikatı yoptınImakta Mektebin ücretleri; Direksi talimlerinin adedine göre 20: 40 - 50 liradır. Vaz tatilinden İ tifade ederek mektebimize gire mektepli efendilere yalnız bu yaz devresine mahsus olmak üzere yü 10 tenzilât yapılacaktır. Fazla tafsllât almak İçin mektebin mı programını: İsteyiniz. Kadin ve erkek amatörlere her saman husust dersler verilir. Telefon: Beyoglu: 2508 Alman kitapçı, Alman kitapları ucuz satar, Beyoğlu, İstiklâl cı KAPPS imi Nafıa Vekâletinden 4 - 6 - 932 tarihinde pazarlıkla mübayaası mukarrer ton katran yağı için teklif edilen fiat haddi lâyıkında mediği cihetle 18 . 6 - 932 tarihine müsadif Cumartesi saat 15 te mübayaası takarrür etmiştir. Telipler bu husus şartnameleri İstanbul'da Liman İşleri Müdürlüğünden kara'da İnşaat dairesinden beş lira mukabilinde tedarik ed. Ticaret Odası vesikası ve 11250 liralık teminatı O mut mektuplarile birlikte ayni gün ve saatte Nafia (© Vekâlet İnşaat münakasa komisyonuna müracaat edebilirler. (2585) Tuz İnhisarı İstanbul Başmüdürlüğünd Memlehalardan veresiye tuz satışının kaldırıldığı rana ilân olunur. (25831 MİLLİYET MATBA,