1 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

1 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

ie R Kesenova'da cereyan | . | eden hadise... HARİCİ HABERLER | Iranda | Japonya | | İçki Muarız! | İçecekler mi? Casuslar Maznunlardan dör- ! Hoover teklifi hoş | Amerikan demokrat 5B Yeni buğday “kanu Meclise verildi | Bulgar başvekili M.Muşanoff” un Anadolu Ajansına beyanatı| ini SOFYA, 30 A.A. — (Telefon- la) Bulgar başvekili ve hariciye nazırı M. Muşanoff bugün Anado hu Ajansın Balkan muhabirini kabul ederek Kesenova köyünde yukun gelen hâdise ile Türk ame- lenin Bulgar tütün imalâthanele- rinden çıkarıldıkları hakkındaki neşriyat ve Bulgar - Yunan, Bul- gar - Yugoslav münasebatı hak- kında şu beyanatta bulunmuştur: “Kesenovada o cereyan © eden hüdizeyi duyar duymaz derhal tahkik 1 emretetim. Mu- me aralar yapılan tahki kat raporunu bugün matbuata teb liğ edeceğim. Bu rapordan anlaştı» lacağı üzere müessif vak'anın mü sebbipleri olarak altı kişi zan al tına alınmış ve tahkikat biter bit mez bunların cürümlerine göre tecziye edilmek üzere tahtı muha kemeye alınmaları da takarrür etmiştir. Haddi zatında çok şayanı te- | ssüöf olan ve şahsi infiailerden do fan vak'ayi Bulgar halkınm Türk halkına karşı duyduğu husumet eseri şeklinde telâkki et- mek ve öyle göstermek asla doğ- ru değildir. Halbuki maalesef bir kısım Türk matbuatmın — aldığı yanlış haberler neticesi olarak bu vak'ayı Bulgarların Türklere kar- # bir kin tezahuru suretinde kâye ettiklerini duydum. müteessir ve müteemif oldum. Be- nim kabine riyasetinde bulundu- ğum bir devirde £ Bulgaristanda Türklerin zulüm ve tazyıka ma- ruz kalabileceklerine nasıl ihti- tedirfer. Diğer taraftan Filibe'de Türk- lere iş verilmediğini ve amelelik eden Türklerin çalıştıkları fabri- kalardan çıkarıldıkları haberi de doğru değildir. Tahkik ettim, bir fabrikadan buhran dolaymile ve tasarruf maksadile 35 kişi çıkarıl mıştır ve bu 35 kişinin de 30 w Bul | gar ve yalnız beşi Türktür. Esasen bu haberin doğru olmadığını ma- halli vakıf encümeni de tekzip et- miş bulunuyor. Herhalde bu ka- bil neşriyat iki memleketin daimi dostlukla meşbu olan münaseba- tunı bozmak isteyen bethahların ortaya attıkları yanlış o haberler neticesi olsa gerektir.” Bulgar - Yunan müzakeratı M. Muşanof müteakıben muha birin sualine cevaben Bulgar - Yunan müzakeratı hakkımda de- miştir kiş “Yunanlılarla ihtilâflı mesele- lerimiz; oldukları lâkta durmaktadırlar. Müzakerat hali tevakkuftadır. Halbuki | her iki te ayni iktesadi buhra nın sstırapları içinde kıvrandıkla- rına göre vaziyetlerimizi mümkün olduğu kadar tehvin edecek bir itilâfa varılmasını çok arzu ve te- Sobranya meclisinin tatili | i bir | menni ediyorum. — Şimdilik Lau- sahne konferansının ve (o tamirat meselesinin neticelerini beklivo- rum. Belki Cenevrede tesadü | derek Yunanlılarla görü; Herhalde bu vadide şimdilik söy- lenilebilecek müspet bir şey yok- tur. Fakat karşılıklı hüsnü niyetle her meselenin halledileceğine ka- | ni olduğum için Bulgaristan da bu meselede büyük hüsnü niyetle mü tehassis olduğuna göre Yunanlı. larla olan ihtilâflarımızı da halle- debileceğimizi daima (O ümit et- mekteyim. Bu sebetle Tür-| kiyenin ve Bul, n hakkında | güzel birkaç söz söylemek için hiç bir fırsatı kaçırmayan İsmet Paşa Hazretlerinin bu mesele vesilesile de hakkımızda gösterdikleri dost luk ve muhabbete karşı mütehas- sis ve müteşekkir olduğumuzu bil hassa söylemek isterim.” Bulgarisian Yugoslavya | | Müteakiben M. Muşanof, mu- | habirin üçüncü bir sualine: açma halinde İ meydana çıkarılmıştır Üreme iyi eler Ded ya-| şamayı kendimize hattı hareket | ittihaz etmiş bulunuyoruz.” ceva- bını vermiştir. | Bir makale SOFYA, 30 A.A. La Bulgari gazetesi disesi hakkında yazdığı bir maka- lede Türkiye matbuatına hâdise- nin yanlış aksettirildi beyan | ve meselenin adliyeye intikal etti- | Bugünkü | Kesenma bü: | İ ceklerini söyliyerek Bulgar hükü- | “ | metinin kendi ekalliyetlerin: pe İ e mükellef olduğu vezsifi tiğini ve esasen bu vazifeleri hiç bir suretle ihmal edemiyeceğini ilâve eylemektedir. Graf Zeppelin” nin | yeni seyahati LONDRA, 30 A.A. — Graf Zepelin'in cumartesi o günü saat | 18 de Friedrichshafen'den Han. worth sahasına muvasalât etme- sine intizar olunmaktadır. Balonda M. Mac Donald icin bir yer tutulmuş olduğu bildirili- yor. Maamafih, M. Mac Donald'ın hareketi hali hazırda cereyan et- mekte olan siyasi müzakerelerin | alacağı şekle bağlıdır. | | Macaristan kabinesi! PEŞTE, 30. A. A. — Başvekil M. | Karolyi bundan takriben bir sene ev İ vel deruhte etmiş olduğu vazifenin | hitam bulmuş olduğu kanaatını 1z- | İ har ederek kabinenin istifasını ver- | miş ise de Naibi saltanat istifayı ka- bul etmemiş ve Kont Karolyiden | mevkiinde kalmasını rica etmiştir. Başvekil kabinenin istifasını geri almıştır. | SOFYA, 30. A. A. — “Balkan muhabiri mahsusumuz bildiriyor”; Sob- ranya Meclisi bugün yaz tatili münasebetiyle mesaisine fasıla vermiştir. Ankara şehir lokantası ANKARA, 30. A. A. — Yeni inşa edilen — şehir lakantasının açılması | gi, pm | hazırda Cbatellerault'da mahküm edildi | TAHRAN, A.A. — Zabıta kısmı âzamı hükümet memuru olan 30 casusu keşfetemiştir.. Bunlardan #ü idam ve diğerlerinin hepsi 1 se eneye kadar tehalüf eden | alarına mahküm edilmiş. Paris'te bir casus PARİS, 30. A. A. — Talebe oldu ğumu iddia eden ve Fantoma namı verilen Lehli Beer'in tevkifi, vasi bir casusluk meselesi o meydana çı- karmıştır. 24 santtenberi polis komünist me hafilinde taharriyat yapmaktadır. Beer, uzun müddet şüphe uyan- dırmamıştır. Merkum, tamamile | muntazam bir hayat sürmekte, kim- | seyi kabul etmemekte, telâkilerini kahvelerde tertip etmekte idi, Ken- | disinin oynamış olduğu rol, uzun uzadiye yapılan takibat sayesinde | Adliye dairesinde, bu meselenin | katiyyen siyasi bir mahiyeti olmadı- Ür beyan edilmektedir. Ecnebi bir | devlet lehinde casusluk yapmak töh metile ve hukuku umumiye ma- mina takibata girişilmiştir. Casusun ikametgihinda ele geçi- rilmiş olan vesaik meyanında hali imal edil. mekte olan yeni mükerrer ateşli tö- İeğin resim ve plânları bulunmuş- | tur. Transatlantik kum- panyasının tekzibi | PARİS, 30. A #k umumi kumpanyası A, — Transatlan- inşa edil İ mekte olan Super İl ede France va: | purunun Presiden Dowmer ismini a- | İ lacağına dair olarak işan edilen ha beri tekzip etmekte ve şimdiki hal de bu mesele hakkında hiçbir karar ittihaz edilmemiş bulunduğunu bil. | dirmektedir “Foster tahliye edildi! LOS ANGELES, 30. A. A. — Ce- mahiri Müttahide riyaseti o cümhu- runan komünist namzedi olan ve dün tevkif edilmiş bulunan Foster, tahliye edilmiştir. Yeni Kir paraşütle | iniş rekoru ORLEY, 9. A.A.— tayyareci Rene Machenand, Paraşütçü 8.500 metre irtifadan paraşütle inmeğe mu vaffak olmuş ve bu suretle dünya | rekorunu ye Yeni bir iikeleii man tayyaresi | nümunesi BALTİMORE, 30. A. A — Ye. ni bir deniz bombardıman tayyaresi inşa edilmekte olduğu | bildiriliyor. İ Bu tayyare, Amerika donanması he sabına inşa edilmektedir, Tayyare, İ 20000 dolara malolacak' ve iki eee törle mücehhez bulunacaktır. Molörlerin kuvveti, 6,000 beygir | Tayyare, saatte 320 kilometre | münasebetiyle bugün belediye reisi Nevzat Bey tarafından saat 17 | süratle uçabilecek ve ayni zamanda de bir çay ziyafeti verilmiştir. Başvekil İsmet ve B. M. Meclisi reisi Kâsım ; içinde iki mitralyör bulunacaktır. Paşalar Hareratı, vekiller erkânı, memurun kordiplematik ve Ankaranın | z bir çok sileleri ziyafette has bulunmuşlardır. Muhafızgücü bisikletçileri SİVEREK, 30. A. A. — Muhafizgücü bisikletçileri havanın fazla sicak | ve yolların taşlık ve kumlu” olmasına rağmen saat 11 de buraya muvasalât ettiler. Şehir haricinde Sporcular şehirde halk tarafından harsretle karşı- landılar. Yarın Diyarıbekir'e gideceklerdir. Haftalık Siyasi İcmal peili safhası başta geliyor. 2 — Harp masraflarının as- Almanya'nın galip devlet- lere, tamirat bedeli namı al. “tında tediye edeceği harp taz- | tronomik rakamlardan ibaret © minatı meselesi 12 seneden be. | olduğu değil yalnız başına Al- ri altıncı defa olarak dünyayı manya'nm bütün cihan dev.| meşgul etmektedir. Gerçi Ver- | etlerinin tediye kabiliyetleri sailles muahedesi imza edileli inde olduğu anlaşılınca dünya bu mesele ile meşgul ol- | tediye kabiliyeti nazariyesi or. maktan bir an bile fariğ olmuş | taya atıldı. Almanya tediye değildir. Fakat tamirat mese. | edebildiği kadar para versin lesi bu seneler zarfında beş | denildi. | defa tadile uğramıştır. Şimdi | 3 — Almanya böyle gayri- de altıncı safhası karşısında. | muayyen bir borç altında mali yız. vaziyetini düzeltemiyeceğini Tamirat meselesinin uzun (ii ederek tediye edeceği tarihini burada tekrar etmeğe | mikdarın tayin edilmesinde « lüzum yoktur. Bu safhaları| rar edince bu meblâğ 7 mil muhterem karilerimize hatır. | İngiliz lirası olarak tesbit edil. ! latmak kâfidir: İdi. 1 — Almanya'dan harp mas | 4 — Sonra raflarının onluğuna kadar tah: | kabul edildi. Dawes plânı! Borcun heyeti İ raç” telâkki ettiği Prens do Galles hasta LONDRA, 30. A A. — Prens de | Galles soğuk algınlığından muzta- riptir ve Doktorlar yaşamasını tav- siye etmişlerdir.Fakat hastalıkta bir güna vehamet yoktur. umumiyesi indirilmemekle bera ber taksitlerin mikdar: tenzil edili S — Young plânile Alman- | ya senede B0 milyon İngiliz li. rası tediyesini kabul etti. 6 — 16 haziranda toplanan | konferansla Almanya tamirat borcunun ilgasını talep etmek- tedir. l Al hey'eti murahhasa. $ı, harbin sonundan beri tedi. ye ettiği tamirat bedelini fi bir tazminat teşkil ettiğini id dia ederek bundan böyle “ha. bu. parayı Almanyanın vermiyeceğini en kat'i bir ifade ile anlatmış-| tır, Versailles sulhundan beri Almanya'nın tediye ettiği ta- mirat bedelinin mikdarı hak- kında Almanlarla itilâf devlet. leri arasında ihtilâf olmakl beraber, asgari 20 milyar altm | marka yani bir milvar İngiliz | İ tömai sigortalara tahsis görülmeyor TOKIO, DA A yesi, Hoover teklifatınım ihtiva et | mekte olduğu hemen hemen her tür lü bahri tenzilâta şiddetle muarız İ bulunmaktadır. Çünkü bu teklifatn milli müdafa yi tamamile 2aifleteceği dedir. Cencvredeki bahri | Japon heyeti murahhasası bu hususu şimdiden tas rih eylemiştir. Bundan mada, Hoo- ver teklifatının 4 sene müddetle | bütün bahri inşaatın tatilini intaç €- deceği ve bu suretle işsizliğin teza yüdüne sebep olacağı zikre lilmekte dir. Mastmafih hariciye nezareti bu hususta terki teslihat konferanamda- ki Japon heyeti o murahhasası reisi M. Matsudelraya talimat vermeğe | hazır değildir Alman kanaatin- i Bütçesi Bir kararname ile meriyet mevkiine giriyor BERLİN, 30 A.A — Hinden- myanın 1932 büt çesini meriyet mevkiine e koyan ka- rarnameyi imzalıyacaktır . Bu suretle Alman © hükümeti, bütçeyi acilen isdar edilecek bir ini rarname ile meriyet mevkiine koy- mağa karar vermiş bulunuyor. Zira, parlâmentonun i ile meriyet mevkiine konulması bir çok aylara mütevakkıf bulunmakta der, Bütçe ,8.200.000.000 mark varidat ve masarif ile teyarün etmektedir. Yani 1931 senesine (nazaran 1200000 miktarmda O tenakus var- der Bu tenakus, esas nin 3 faslında yapılmış ist ile tahakkuk etmiştir. Alaasien by Mep bezleri) le ecnebi devletlerden yapılmış olan istikrazlar, 400.000.000 mark tenzil edilmiştir İmperatorluğun diğer Al sed bükümsülsice tabaka #tmiş ol. duğu mebaliğ 200 ve diğer mesarif te 600 milyon tenzil olunmuştur. 8.200,000.000 masraftan 700.000. 000'u Alman memürin ve müstah- dimini maaşlarına tahsis edilmiştir. Bu meyanda ordu da vardır. 145.000.000 harp borçlarının resül- itibarile bütçe- olan tenzi- mâl ve faizlerine, 54.000.000 dahil | barp borçlarına tahsis edilmiştir.Son borçlar meyanında askeri tekaüdiye- ler vardır Takriben 500.000.000. edilmiştir. 930.000.000, işsizlere karşı muave- nete tahsis edilmiştir. 940000,000, duyunu umumiyeye tahsis olunmuş | bissesi | | olup buna bu borca ait itfa de dahildir. 190.000.000, alman hü kümetleri zabıtasına muavenete tah sis olunmuştur, Almanyanın mesari. fi içim 1.000.000.000 ifraz edilmiş. tir, Bu erkima, © imperatorluğun di- ğer Alman hükümetlerine vermiş ol duğu 2.100.000.000 markı da ilâve etmek icap eder. İş miktarı üzerine mevzi vergi den sarfı nazar, Alman hazinesinin 1932 senesinenit mesarif tahminati eski tahminata mezara pek eühim miktarda tenzil edi in bütçe tahminleri irat | vergisi için 1931 senesime rikbeten yüzde 21, hisse senetli şirketler | vergisi için 4 60, “Buhran zamanı” denilen ver 9, ST, servet vergisi içim O; in rusumu için 95 İ, bira res > | besiyle öldürülmü; ları memnuiyetin Seddi Kli. jilgasını kabul ettiler İ ŞİKAGO, 30. A. A — Demokrat onvansiyonumun bir program tan- | zimine memur edilen komitesi, harp barların iptali leyhinde bulunan | takrir suretini kabul etmişti te ayni zamanda içki memn iyekinin İ doğrudan doğruya ilgası lehinde bu İ lunan takriri 18 reye karşı 35 rey le tasvip eylemiştir Beklenilmeyen bu son karar bü. İ yük bir heyecan tevlit etmiştir. Zi- İ ra, M. Rosveltin kontrolü altında bulunan komitenin demokrat fırka- doğrudan doğruya içki memnui İ yetinin ilgası aleyhinde mücadeleye İ sokmaktan içtinap edeceği zannolun makta idi. | Şimdiden keyfe geldiler ŞİKAGO, 30A.A. — Demokrat | | konvansyonu tarafından içki mem açıktan açığa ilgası sure karar bir takım staret sahnelerine meydan vermiş tir. Filhakika murahbaslar meserretle rini gizliyememişler ve bir birbileri. nin üzerlerine yuvarlanmak suretiy- neş'e ve şetaretlerini w eyle- mişlerdir. Bu bal içki memnuivetinin açık- tan açığa ilgasına dair olan müzake İ releri idare etmüş bulunan AT Smith için bir zafer anı olmuştur. Demokratların hareketi Cümhuri İ yetsilerin işki memnuiyeti meselesi bu | hakkındaki mübhem kararlariyle bir etmektedir. İçki taraftarı olan Amerikalılar meserretlerinden tir ter tepinmekte İ dirler. Bunların meserretleri ittihaz de- | edilen kararın hiç te beğenilmediği | halde âni olarak tecelli etmesinden dolayi bütün bütün artmıştır. Bu karar mani tedir Çünkü Demokratların progra- mini tanzime memur edilmiş olan komite M. Franklin Roosvelin kant İ rolu altnda sarfı mesai etmekte ve mümaileyh ise Demokrat fırkasının içki memnuniyetini açıktan açığa il ğn ilga yoluna girmesine mani ol- İ pe maksadi ismat edilmekte idi. Faşistler aleyhinde İ suikast LUXEMBOURG, 30. A. A. — Fa şist Balillarından genç Stopolla'ya karşı yapılan tecavüzden mütevel- öt şiddetli intiba henüz sükünet bul madan Faşizm aleyhinde ikinci bir cinayet daha müşahede edilmiş bu- lanmaktadır. Esheur civarında bir ormanda Do | menico Dizna isminde bir İtalyan a- | melenin cesedi keşfedilmiştir. Bu bi İ çare başmdan aldığı e ek, kurşun dar. ytü. Dinnanın ge- çen, haftaki cinayete şahit olması ba kurban olduğu teniya'd halk için tenezzüh katarları ROMA, 30, A, A. — hat ettiği kaydedilmiştir. Bu aym ikinci pazar günü 33.998, üçüncü pa zar 34.876 ve dördüncü pazar günü de 42687 yolcu adeta hücum eder- cesine lenezzüh katarlarına binmiş lerdir. Yolcuların bu tedrici tezayüdü Faşist hükümeti tarafından ittihaz, edilen bu mes'ut tedbirin muvaffaki- yetini irme etmektedir. Bilmukabele 1932 senesine sit iş * miktarı üzerine mevzu rüsüm vari- lirasına baliğ olduğu tahmin edilmektedir ki bu, Fransanın 1871 harbi neticesinde Alman. | yaya tediye ettiği mikdarın beş misline muadildir. Bunun €ç 52 mikdarı Fransaya gitti. | ğine göre, Fransızlar 1871 de tediye ettikleri paralarm iki buçuk mislini faizlerile bera- ber geri almışlar demektir: İki haftadan beri devam e- den müzakerat neticesinde te. bellür eden fikirler şu yolda | hülâsa edilebilir: 1 — Evvelâ (o Almanya'nm, hali hazırda tamirat namı al. İtmda para tediye etmeğe ka- biliyeti olmadığı kabul edil i Bu noktada büti Ve Bundan sonra Fransız. lar Almanyanın şimdilik tedi. ye kabiliyeti olmaması, tami- dev- | datı, 1.800.000.000 tahmin edilmiş. tir. Yani 1931 tahminatına nazaran “; 80 tezayüt vardır. rat bedelinin büsbütü nr istilzam etmedi; sürmüşlerdir. Ve tediye kabili. ya'nm paraları vermesini is. temişlerdir. 3 — Almanlar, esas Almanya'nın şi veya bu mik | dar para tediye etmekten kur- tediye ihtimali mevcut oldukça bu iti barın iade edilemiygceğini söy İleyerek ilga meselesinde ısrar etmişlerdir. 4 — İngilizler Almanya, ile- ride tamirat bedeli tediyesine icbar edilse dahi bu tediyenin beynelmilel ticareti şirazeden çıkaracak şekilde yapılmasına i lerdir. Öyle görünüyor ki Alman. İva'nın en »iyade ehemmiyet r telâkki edilmek İ | verdiği nokta tamirat borcu- yeti tahakkuk edince Alman. | bu defa hal ve tesviye edilme- İrazı olamıyacaklarını bildirmiş | Kanun meclisin cum celsesinde görü ANKARA, 30 (Telefon) — | lerine meydan vermesiğ İlayısile esaslı bir gayeği olmak üzere bu Hiyihai edilen tedbirleri 8 rakmameak için ci madde olarak | yi ilâve etmiştir: Bütçe encümeni hükümetçe Zi rast bankasına mübayaa ettiri- ia buğday hakkındaki kanun yihası üzerinde — tetkikatını hi akşam geç vakit ikmal et- miş ve İâyiha ruznameye alın- mıştır. Meclisin cumartesi in'i- l kadında müzakere edilecektir. | Bütçe encümeni Ziraat banka- zarar haddini hükümetin tekli. | finde olduğu gibi, bir milyon li ra olarak tesbit etmiştir. Di- J ğer taraftan encümen bankanın dellerini zürradan olan alacak. | larına mahsup ederek müstah. sille: ANKARA, 30 (Telefonla) — İ satış koopet | lere kolaylık verecek | İZMİR, 30 (Milli talep etmişlerdir. İZMİR, 30 (Milliyet) — bahada bırakmışlardır. zuu üzerinde bir konferans, konferanslar. pürüz olarak ve behemehal nun âti için bir birakılmaması sidir. Bunun için bazı kuyut altında derhal ve peşin olarak hedef, | mühimce bir para vermeği de göze almışlardır. Diğer taraftan Fransızlar bunu bir siyasi tazyik vasıtası | olarak kullanmak istediklerin- den ilgasını istemiyorlar. Al. manya'nın boğazına takılı bir ip halkası halinde muhafaza et mek istiyorlar, Fakat bazı ta'vi zata mukabil tamirat işinin nihai surette tesviyesi noktai nazarı galebe çalmağa | başlamış gibi görünüyor. T. vizat meselesi mevzuu bahis | olunca; Almanya ile Fransa arasındaki karışık siyasi mü nasebetlerin her safhası ileri sürülmüştür. Almanyanın Tu- na birliği ittihadına muvafakat etmesi, şarap, tarfandil ve sebze ve saire gibi ithalât eşyası hanlı gümrük tarifesi tat kabul eylemesi gibi şarti la gelmiştir. ileri sürülünce; şark hudutlarıın £: nık Konferans derece dağılması, delinin yalnız bir olmadığına ve Fransa le anlaşılıyor. şülecek ihay? “Ziraat bankası sel rinde alacağı buğday be ni peşin olarak sahipleri sının bu muamelede muhtemel | ye eder.” Bundan encümenin | İ dı satın almacak buğdağ linin müstahsile | edilmesi yapacağı mübayaatta zahire be | hai heme ve alâkadarlsi bir matlüp doli nuni bir muameleye tab ması lâzım gelse dahi b mahsullerini Ziraat ban | melenin bilâhara m. kasına satmaktan içtinap etme ! konulabilmesidir. Heyeti Vekile içtima! eti Vekile bu akşam Fi pu içtimaını müteakip toplandı. İçtima geç vakte kadar de! İşgale uğrayan yerler içi ANKARA, 30 (Telefonla) — lerde vuku bulan tasarrufat muamelâtinın sureti icrasına nun lâyihası encümenlerde tetkik olnuarak ruznameye tır. Hükümetin teklifi encümelnerce aynen kabul edil: Afyon yetiştiriciler koopera ANKARA, 30 (Telefonla) — Türkiye afyon yeti fi teşkili hakkındaki kanun lâyihası Adli meninde müzakere edilmiş ve ruznameye alınmıştır. A. cümenince bilhassa cüz'i mikdarda istihsalötta bulunasi ümler ilâve olunmuş ve İ hissei iştirak kıymeti bir liradan yarım liraya tenzil edi Gizli ayin yapanlar mahkem yet) — Geçenlerde ayin ge «€ İ kalanan Bektaşiler asliye ceza mahkemesine e İşgale uğrayan bazı Izmir'de pamuklu mensucfi fabrikalarının açılması içi İZMİR, 30 (Milliyet) — Ticaret odası ve tasarruf ceff vekâlete müracaat ederek mıntakamızda fazla pamuk İ| rildiğinden İzmirde pamuklu mensucat fabrikaların ki 2 — İstanbul Darülfünunu Türk lisanı, tarihi mü avini Cağfer oğlu Ahmet Beyin mütaleanamesi ve Tü tetkik cemiyetinin bu mütaleaname hakkında cevapları. 3 — İçtimaa iştirak eden mektep muallimleri &si Fi Izmir'de şiddetli zelzele ! İZMİR, 30 (Milliyet) — Bu sabah saat altıda şiddetli bir zelzele olmuştur. Hasarat yoktur. Mezbahadan etleri almadıl& Belediyenin de arzu ettiği & yapılmadığından kasaplar bugün kesilen etleri almayarak Tarih kongresi açılıyar | ANKARA, 30 (ALA.) — Tarih muallimleri içtimei Temmuz 1932 pazar gününe ait çalışma programı şudur! 1 — Türk tarihi tetkik cemiyeti azasından Samih tarafından “Türkçe ve üç lisan silesi arasmda irtibatlar” Bu iktısadi ve siyasi, at meselesinde m bi mukabil siyasi meyan edince; zakeratı adeta çığırı! rak darmadağınık bir Ta arzetmeğe başladı. Şimdi konferansın safhasında müzake rün