July 6, 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

July 6, 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarih k kongresinde kıymetli kon- feranslar veriliyor Gazi Hz. dün de kongreyi teş. rif buyurdular ve konferans. ları niheyeta kadar dinlediler İtalya behemehal sünger geçi. HARİCİ ESERLER Fransızlar 4 milyarda ısrar ediyorlar rilmesinde tekrar ısrar etti kii ANKARA, 5 A.A. — Tarih | li profesör Sergi tarafından ileri bugün | iğ. müderris ve muallimleri de içtimama devam etmiştir. leden evvel © yaptı; Türk tarihi tetkilci cemi sından müderris Yusuf Mısır din ve mitolojisinin tarihleriyle Türk aile hukuklı ile Hindu Europen denilen kavim lerin mitolojisinin Türk tarihleri: le alâkası, İstanbul Darülfümu: Hukuk tarihi müderrisi Ağa oğlu | Ahmet Bey Türk aile Hukuklari- le Hindu Europen denilen kavim- lerin aile hukukları © arasındaki münasebetler ve Tıp fakültesi mü | derris muavinlerinden Dr. Şevket | Aziz Bey Türk ırkına ait antropo | loji tetkikatının umumi neticele- çe dair konferanslar vermişler- Reisicümhur Hazretlerile B. M. Meclisi Reisi Kâzım, Başvekil İs- met Paşalar Hazeratı kongreyi teşrif buyurmuşlar ve konferansla rı nihayetine kadar dinlemişler. dir. Yusuf. Ziya Bey konferansın. yaylasına lar yüksel. intişar ede: medeniyetin Turan yaylasımı nı isbat eden © Arkeolojik £ itikadat ve ama ve bu Kikatların Türk itikadı ol. duğunu ve ilâh isimlerini de kâmilen Türk kelimeleriyle i- | fade edildiğini göstererek Mısır medeniyetini vücude getiren ak- vamın da Turani kavimler oldu- #unu izah eylemiştir. Ağa oğlu Ahmet Bey konferan sna başlarken ilk söz olarak ta- rih eserini vücude getirmiş olan heyete hürmet ve sitayişlerini be- | tmeyi bir vazife & olarak te- iğini söylemiş ve demiş- Yaratıcı hamleler “Ben bu tarihi 15 seneden beri yaratıcı hamleler ile- ir merhalesi telâkki ediyo- rum. Diğer merhaleler gibi | bu merhale de kendi inkişaf ve teali- kendi içinde taşıyor. Bu tohumlar heye- | “in takip ettiği fikirle metottan i- barettir. Fikir her Türkün şükran ip olması lâzım Ve Türk mil. İetinin umum beşeriyet tarihinde müessir bir temeddün unsuru oldu ğunu isbata matuftur. Bundan do İayı her Türkün müteşekkir ve minnettar olmas: lâzımdır. Metoda gelince heyetin istinat | ettiği esaslar ilmin, fennin, müşa- hede ve tecrübenin mahsulü © ve mahsullerin umumi münakaşaya ve tenkide arzedilmesidir. Bu me tod dahi alınmış olan yolun inki- şaf ve tekâmülünü temin edecek bir usuldür. Buna kar; ve hakikatı sevenler bir vaziyet almalıdıria, J Ahmet ez daha pek yakın za- manlara kadar Türk isminin istih | fafla e İn bu haleti ruhiyeyi mill şuur ve benliğin inkişaf bni oldu- ğuna atfetmiş ve yeni eserin bu şuur ve benliğin tesisine matuf bir teşebbüs olduğunu ve bu > kei ak takviye otm KE 6 mea eleğin all Bö di edilmiş olan Türk gençliğine bu benliğin tohumlarını ilkab et- menin hepimiz için bir vazife ol- duğunu söylemiş ve müteakiben asıl mevzua geçerek (o Türk sile teşkilâtiyle Türk baba velâyet de kadın erkek ve örlât rasındaki münasebetleri Asya ır- kma mensup olan akvam arasın- da ki ayni müssseselerle muka, se ederek arada büyük bir müşa- behet olduğunu kaydetmiştir. Anadolu Türkleri Dr. Aziz Şevket Bey, Anadolu hakkımda şahsen yaptığı isütekâmll bir beşariyeti olduğu" nu ve Alp adamı karakterini gös- terdiğini söylemiş, merkezi Avru pak Alp tipi bir kafa ile Aksaray ve Ankara hafriyatmda bulunan iki kafayı mukayese ederek An- kara civarında laalettayin gelirt- miş olduğu bir aileyi salona aldı, Bağlum köyünden Abdullah ile | karını ve yavrusundan mürekkep olan bu Türk ailesinin Alp adamı denilen halis — Brekisefal Türk a- damı olduğunu izah etti. Doktor, ikışlanan konferansını, Ga- etlerini Türk ilmi ve Türk | tefekkürü namına selâmlayarak Bitirdi Öğleden sonra Reşit Galip Bey, Mehmet Ali Beyin dünkü konfe- | ransında Ano hafriyatının antro- poloji neticelerine teallük © eden bazı noktaları tavzih etmiş ve bu münasebetle Ano hafriyatında çı | tiğini söylemiş ve demiştir ii: | edilebildiği, Türk kan kafa tasları hakkında İtalya- Ye aşil sürülen noktai na nı ve büyük bir kısmı çocukl ti ile Harvosd Darülfünunu antro poloji profesörü Roland B. Dikso Yusuf Ziya ve Ağaoğlu | Ahmet Beyler nun Ano kafa taslarımın hemen müsavi nisbetle Brekisefa! Doliko sofal unsurlarından terekküp et- “ Bu netice diğer bütün ilk me. | deniyet sahalarda alınanlara mu- tabik mahiyettedir. Anonun Braki- sefaller mahzeni olan Orta Asyanın en arbi köşesinde bulunması bura | Brekisefal unsurunun ilk zamanlar. itibaren ve daha uzak diğer sa isbetle erken zamanlarda do | likosefal tiplerle ihtilâtimi göster mektedir. Yapacağımız bütün tetkik | ler vesikaları, delilleri ve taharri | malzemelerini kendi nazariye ve fa. raziyelerinin kalbinde i ü lerin eserlerinden dei ma mehazlerden © yapılmış olması e- | hemmiyetlidir ve her mes'ele hakkın | da bir müellifi daima başka müellif. lerle murakabe ettikten, karşılaştır. dıktan sonra hükme ( yaklaşmek lâ- de” Bundan sonra Bursa Kız Mual-| | im meletebi tarih muallimi Fakihe | Edip H. Sümer medeniyeti ve Kon- | ya Orta mektep tarih muallimi Fe- rit Bey, bugünkü Türk Anayurdu mun coğrafi şartları tarihten evvel. ki zamanda anayurdu, Türklerde gö | şebelik, oturakbık hayatı, eski millet | ler ve medeniyetler arasında irtibat ve münasebetlerin ne suretle isbat ırka ait bazı hasletler. Türk akınları ve Sivas li. | sesi Tarih muallimi İhsan Bey de E | tiler hakkanda konferanslar vermiş” lerdir. Kongre yarın saat dokuzda topla- nacaktır. Bugünkü program ANKARA, 5. A. A — Tarih mü- derris ve muallimleri içtimamın 6 | temmuz 1932 çarşamba gününe ait programı şudur: — T.T. T. Cemiyeti azasından müderris Şemsettin Bey tarafından İslâm medeniyetinde Türklerin mev lerris Kö; tarafından Türk edebiyatına umum! | bir bakış mevzuu üzerinde konfe- rana, 3 — Bu konferanslar hakkında da rülfünun müderrislerinden İsmail Halkı, Halil Hamdullah © ve Reşit Beyler tarafından mütalen beyanatı. | | sız murahhas heyetinin sebeplere da- | İ yandığını M. Mac Donald'a izah et- “Iki milyar kâfi: ii a » dayor LONDRA, 5. A. konferansının neticesine ait bu sa. bah burada yapılan tahminler, daba ziyade nikbinanedir evvel bir itilâf husulü - ümit olunu- yor. Almanya tarafından kabul edile- cek ve Fransaya emnü selâmetine müteallik teminat bahşeden bir mü tareke akti de keza ümit olunuyor. Versailles munhedenamesinin ara- siye ve teslihata müteallik ahkâmı Bin yeniden tetkiki hususuna da kül A, — Lausanne Bakaşa edilmiş bir mesele te ve fakat , bu cemileyi e alacaklı devletler il olan tarafın. plân Al manyaya kabul ettirilebileceğini söy lemektedirler. Herriot ısrar ediyor LAUSANNE, 5 .A. A — Fransiz ve İngiliz murahhas heyetleri bu sa bah bir buçuk saat görüşmüşlerdir. M. Herriot tamirat borçlarının gö Perşembeden | | İ yapmak | Fransız Maliye nazırı M. Gremaın Martin ğine göre Pariste tekrar başlıyacak- türü hesap esasına müstendien dört | milyar mark olarak teşviyesine dair tanzim edilen proje hakkında beş a- Incaklı devlet arasında husule gölen- İn muhafazası hususunda Fran verdiği ka- tarım doğru ve haklı mişti M. Mac Donald. Fransız murah has heyetinin bu (hareket tarzını pek âlâ kavradığını söylemiş ve va- | d wrette takdir et. ir rda bahamatiığinı bildir işti İngiliz ve Fransız © nazırlarının Fransanın İngiltereye olan harp İ borçları meselesini de tetkik ve mü- sakere ettikleri muhtemeldir. İki milyar kâfi LAUSANNE, 5. A. A— Havas Ajansından bildiriliyor; Alman mu. kabil teklifatı muvacehesinde tek. Tar müzakerata iptidar olunmasının arefesinde İtalya, Belçika ve Japon- yanın 2 milyar miktarında bir meb lâğın verilmesinde lehtar bulunduk- ları müşahede olunmaktadır. İngiltere, bu miktarın 10 müsavi senevi taksitte tediye edilmesini ten sip eylememekte ve bunu kısmı aza- mı kendisile Cemahiri Müttahideye İ ait bulunan hareketsiz kredilerin te- diyatını tehlikeye düşüreceğini dü- #ünmektedir. Fransa , kendisinin ne kadar bü- yük uzlaşma gayreti sarfeylemiş ol. duğunu işhat eden 2 Temmuz tarih li itilâfa bağlı kalmaktadır. M, Germain Martin ile M. Geor- ges Bonnet, dün sabah Fransız de- lillerini teşrih eylemişlerdir. M. He- riot, bugün 4 milyarlık götürü meb Almanyı ” lacağını te iden tavzih edecektir. pie baraltam yenen mali siyasetinin önden kurtulmasını intaç eyliyecek Fİ a larla a tir. ler tarafından konferanslar. ARŞ Groenland'da ilmi tetkikat BREST, $ A. A.— Rus donanma İ sının eki buz kıranı olan Pollux is. — torpil gemisi “dün, Pour- ? ya ait mühim miktarda li hamil olduğu halde Brest ten hareket etmiştir. Charcot heye- | tini hamil olan Pourguoi-Pas? gemi si bir sene müddetle Groenland'da ilmi tetkikat yapacaktır. Pollux, Pourgui-Pas? gemisini Irlandanın şimalinde kâin Akureiri de bulacak ve Ağustos ayında buz- lar çözülür çözülmez Charcot heyeti ! ne Scoresky Sund'a kadar yolu aça- | cak ve heyet bankizlerie kapanacak | olan mezkür mahalde mahpus bir halde 11 ay kalacak tetkikat ve mü- | şahedatta bulunacaktır. Bir Yunan vapuru | oturdu ROMA, 5. A. A.— Palermoda çi- kan gazetelerin verdikleri bir habe- ra göre Dançig'den (hareket edi Venediğ'e gelmekte olan Efty; ismindeli Yunan, vapuru © San-Vito burnundan bir kâç mil uzakta kara- ya oturmuştur. Geminin hamulesi kömürden ibaret bulunmaktadır Ge minin suvarisi kendi vesaiti ile kur- tulmak ümidiyle suların yükselmesi. ni beklemektedir La, e ağ Bir İlel muhtırası CENEVRE, 8. A. Kümeti, sivil tayyareci milelleştirilmesini tenkit eyleyen ve neşriyat, mürakaba ve nit olarak Üausanne'da tesis edilen mü- nasebat esasına müstenit tedbirleri il bizam eden bir muhtirayi murahhas heyetlere tevdi etmiştir, M. Grandi, dün akşam © matbuata vaki olan beyanatında yegâne hal ça vesinin emniyet ve itimadın iadesi ve itimadın iadesi ve mübadelâtin tek rar iptidarı için mutlak surette lü zumlu bir hareketin sünger darbesi | teşkil ettiğine her zamandan ziyade | kanu bulunduğunu ve konferansın bu neticeyi tahakkuk ettirmek mak- sadile içtimaa davet edildiği kanaa. tinde olduğunu beyan eylemiştir. Şark tamiratı ayr mesele LAUSANNE, 5. A.A, — MMac Donald, Romanya, Yunanistan, Yu- goslavya , Portekiz ve Çekoslovak. ya mümessillerini nezdinde cemet- Mümsileyhima, Şark tamiratını Al man tamiratı meselesinden ayrı bir muameleye tabi tutacak bir komite. | min teşkili hakkında M. Mac Donald ın serdeylemiş olduğu teklifi kabul eylemişlerdir. Bu komitenin mesaisi sonunda hitam bulacak ve üzdeki sonbaharda ihtimal verildi. taksitlerin | ademi edası meselesi de Almanyanın. alacaklıların kontro | inger geçirmeli ROMA, 5. A. A.— Gazeteler, ia na, konferansın hali hazırda müş bir devre geçirmekte olduğunu ve | fakat bu devrenin de atlatılacağını, İ herşeyin buna delâlet © etmekte bu- Tunduğunu yazmaktadır. Bu gazete ;bu fırsattan istifade & derek “Tam bir sünger darbesi” ni tevlit edeceği faidelerden mekte ve mani olacağı çıkmazları göstermektedir. Ziyaretler İ LAUSANNE, 8. A. A, — M. Mac | Donald Alman Başvekili OM. Fon | Papen, Alman hariciye ve İ zırları haz hulündukları halde bir saat kadar İgörüşmüş, kendilerine M. Herriot ve mesai arkadaşlari; aptığı mülükatlar hakkımda izahat emiştir. iz murahhas heyetinin işgal ettiği otelde cereyan eden bu kat esnasında Frisdriehshafen lima mından gelmekte olan zeppelin ba- lonu otel üzerinde uçup dolaşmıştır. Balonun kumandanı M, Mac Do- İ mald ile M Fon Papen'i selâmladı. | ğından bunlar balkona çıkmışlardır. Bir müddet sonra Zeplin yoluna de vam etmiştir. sema Siyam veliahtı serbest bırakıldı BANGKOK, 5. A. A, — 24 hazi- randa ihtilâlciler tarafından tevkif a | dilmiş olan velinbt ve dahiliye nazı- rı prens Paribatı sarayına avde | tine müsaade edilmiştir. Prens, bar gün Siam'dan hareket edecek ve ih- decektir. iHitler Viyanada bir nutuk söyledi VİYANA, 5. A.A — İtimada şa- yan bir menbadan alınan malümata göre nasyonal sosyalistler 2 teşrini- evvel için Viyan ada büyük bir inti. | | hap propagandası et- mektedirler. Bu miting 80 bin kişi | iap eden stadyomda yapılacaktır. yeceletir. Feci yortular NEVYORK, 5, A. A.— Son daki- kada öğrenildiğine göre Amerikan İ istiklâli şenliklerinde ölenlerin mık- | tarı 200 e baliğ olmuştur. Geçen se- ne bu mıktar 357 idi. Otomobil ka- | zaları 80 kişinin kurban er sebebiyet vermiştir. İ ğü Vashington da zuhur sırga neticesinde 150 ev harap ol- muş 10 kişi ölmüştür. İngil terede şoförlere | şiddetli cezalar LONDRA, 5. A.A. — Lordlar Kamarası, lakaydi ve dikkatsizlik | hasebile ölüme ve yaralanmuığa sebe biyet veren otomobil şöförlerinin en şiddetli cezalarla tecziyesini | istih- daf eden teklifi kanuniyi üçüncü kı. raatinde kabul eylemiştir. Merkür kanuni tellif, Avam Ka. sonbahardan evvel tetkik edilecek. tir. FR 1 Kari varam | timal nilesi ile beraber Avrupa'ya gi | Hitler bu içtimada bir nutuk söylü. | i Sivil | İtalyanlar yeni bir teklifte bulundular | CENEVRE, 6 AJA Italya, | tahdidi teslihat konferansındaki be | yetlere bir memorandum te, in beymelmilelleştirilmesine dair olan Fransız tezi tenkit edilmek tedir. Memorandoma nazaran konfe rans mukadderatının sivil tayyarele rin askeri maksatlarla kullanılması na, mümkün olduğu kadar mâni ol. | ması İâzemgelmekte ve fakat bu ne- İ vi tayyareciliğin hususi menfaatleri- ni bilâ lüzum ihlâl ve devletlerin hu kuku hükümranisini g site haleldar etmemesi iycap eyle. mektedir. İtalyan hükümeti en iyi hal suretinin tayyare kuvvetlerinin kontrol edilmesi, bunlar ilân: ve muhtelif tayyare kuvvetleri arasın daki nisbetleri tayin edecek rapor. lar gibi hususat vesaike istinat ede- cek tedbirlerden ibaret olacağı fil rindedir. Hoover projesi İngiltere LONDRA, 5. A. A— Tahdidi teslihat mesaisine dair İngiliz nok- tai nazarı tevzihen bu noktai naza. rn kara ve hava kuvvetleri bah sında Amerikan teklifini kabul şek- Üni alacağı beyan edilmektedir. Ma mafih bu noktai nazar sert Amerikan teklifinin bilamel tatbiki zamanında her memlekete has olan | geraitin hesaba katılması kaydi ihti- ve tedir. Buna mukabil son zamanlarda Londra da Tonaj miktarın tenkisi lehinde ileri sürülmüş olan noktai nazarlara tevfikan bahri hususattalci noktaj nazar ihtilâfları gösterilecek tir. Söylenildiğine göre bu tebligat perşembe günü ayni zamanda Ce- nevrede tahdidi teslihat | konferan- sında heyetlere verilecek izahat ve Londrada avam kamarasında vuku bulacak beyanat ile yapılacaktır. Yeni bir plân m? ÇENEVRE, 8. A. A — Tah. | teslihata müteallik yeni İngiliz plâ. rının ana hatları olduğunu iddia ey- | lediği bir takım şeyler neşretmiş o- lan bir Londra gazetesinin istihba- ratı hilâfına olarak İngiliz mahafili, İngiltere hükümetinin hali hazırda bahri meseleleri alenen ortaya at maktan istinkâf edeceği 'mütaleasın. da bulunmakta ve son zamanlarda diğer devletleri bu noktai aszara i- male için sarfolunan gayretlerin bu nu İspat etmekte bulunduğunu il ve eylemektedirler.. Ancak Amerika ile İtalyanın bu fikre muhalif olduk ları söyleniyor. M. Venizelos | Seyahate çıktı ATINA, S.A, A, M. Venize- İrem de PÖrne'n gidecektir. Mü maileyh bundan sonra Parise gide- | lar bir müddet kalacaktır. | | Yunanistanda yaz ATİNA, birlerden biş göre Yunan bükümeti elektrik cere yanı sarfiyatını azaltmak maksadiy. İe Temmuz'un beşinci gününü altin cı güne vasledecek geceden itibaren yaz saatini tatbikn karar vermiştir. Bu karar neticesi olarak Temmuz un beşinei günü gece yarısından iti- | arda saatler bir saat ileri almacak- 18 isil devriâlem İ NEV.YORK, 5. A. A — Amerika İk tayyareciler Mattern ile Griffin, 18.500 millik mesafeyi 9 günden az bir müddet zarfında katetmek süre- tle tayyareci Costes ve Gattey te- | raflarından tesis edilmiş bulunan ve | koru kırmak için bu sabah erkenden hareket etmişlerdir. Birinci merha- le Harbur - Grace olacak ve mütem- kiben İrlanda, Felemenk, Berlin ve Moskovaya uğrıyacaklardır. İrlanda aleyhinde z bir takrir LONDRA, 5; A. A.— Avam Ka- marasında muhalif mesai fırkası İr. İnndanan Büyük Britanyaya ithal &- dilen eşyaya, İrlanda muhtar dev- | e teahhütlerini ifa etmediği şmunzam gümrük rüsumu lin iştir. Alman kadınlarının vatanperverliği.. MÜNSTER, 5. A. A.— Sabık ve- | liahtın zevcesi prenses Cecile, 5000 kadın huzurunda irat etmiş bir nutukta şark hudutları mütema- yük sanayii işsizliğe konferan- | marasına gönderilmiştir. Manmafih, | vatanım yeniden imarı kadınlarının vatanperv €nat etmiştir a dair bir takrir tevdi ey | i Kargaşalıkları Fransa ile ticaretimiz ANKARA, 5 (Telefonla) — Türkiye - Fransa ticaret hedesine bağlı A cetvelinde yazılı arpanın bü cetvelden için hükümete salâhiyet verilmesi hakkındaki kanun Y Iktisat encümeninde müzakere edilmiştir. Bazı madde ve meselâ yumurta ihracatının fazlalaştırılması gibi bit tavizat tedbirleri alınmak şartile hükümete işbu salâhi; İmesine eocümen muvafakat etmiş ve lâyiha mütekabiliyet min eden bir cümlenin ilâvesi suretile encümence kabul tir. | mazbata bugü | edilecektir. ANKARA, 5 (Telefonla) — | i meclisi ruznamesinde - gelir, 2 — İhracat diye müvazenesi. lât etrafında sarfedilen enerjinin dır. ANKARA, 5 (Telefonla) — İ cektir. PARİS, 5 (A.A.) — M. Herri ya tevdi etmiştir. isicümhura itimatnamesini vermi BÜKREŞ, 5. A, A, — Hudut Muhafızgücü yirmide geldi. Vali, Alay kuman - | rafından hararetle karşılandılar. hana elekler dir, Müzakereler Olurken.. Fransız fırkaları bir nevi mü- tareke yapacaklar PARİS,S,A,A. — Dünkü gün M. Herriot'nun serfetmiş olduğu şahsi faaliyet ve haiz bulunduğu nü fuz sayesinde hükümetin pazar gü- nü haleldar olmuş gibi görünen va- zöyeti kuvvet kesbetmiştir. Başvekilin beyanatındaki azimkâr edaya ve teşriki mesai zihniyetine yalnız radikal sosyalist grupu değil ayni zamanda birçok sosyalistler ve hatta akalliyet fırkalarından o bazı | zevat, kabinenin mesaisini teshil et- mek arzusunu izhar eylemek suretiy, le mukabelede bulunmuşlardır. Lausanne'da görüşülmekte" olan milli menfaatlar muvacehesinde far. kalar arasında bir nevi mütereke ak | ti İüzemu anlaşılmış gibi görünüyor | ve dün akşam meb'usan meclisinde- ki havanın gerginliği zail olmuş bu- Tunuyordu. Mali projeler PARİS, 5. A. A. M. Her. riot, bütçe projesinin müzakeresinin çarşamba günü başlamasını temin İ- sin mümkün olan herşeyi yapacağı” nı beyan etmiştir. Ancak müzakerat hasebile Lau- sanne'ı terkedemediği talkdirde mes | lis münakaşaları muayyen günde ya pılamıyacaktır. M. Herriot, dün akşam saat 22,18 te Lausanne'a hareket etiniştir. Bombay BOMBAY, 8. A A— Dün Me- cusilerle Müslümanlar arasında vu- ku bulan arbedeler netic: ie 4 ki- şi ölmüş ve teati edilen silâhlardan 76 kişi yaralanmıştı. Birçok evlerin Me ve günde bulunulduğu haber İçki sömürülmesi * ve akyamdan | sonra dışarı çıkılmaması siddetli emirler verilmiştir Iki idam kararı hakkında n görüşülece ANKARA, 5 (Telefonla) — Bursaya gitmekte olan kitapçı Gelibolulu Hafız Ahmet Efendiye Bursa yolunu göstererek birlikte giderlerken pa kendisini iple boğup öldüren İbrahim oğlu Mustafa ve idamları hakkındaki mazbata yarın Mecliste mü ve eşyasına tama Ali iktisat meclisi ruzname 10 Temmuzda toplanacak! şu maddeler vardır: kredisi ve teşkilât, 3 — 198 Milli gelirden maksat milli servet, milli mesai ve milli bir sene zarfında muha: Sanayi kredi bankası - Yarın Millet Meclisinde S8 Kredi Bankası teşkili hakkındaki kanun lâyihası müzakere IM. Herriot sefirimizi kabul e iot, Türkiye sefiri Suat B bul etmiştir. Suat Bey itimatnamesinin bir suretini M. Hi Ferit B. itimatnamesini veri VARŞOVA, 5 (A.A.) — Türkiye büyük elçisi Ferit Bel iştir. Romanya sahillerinde müsademe muhafızları Tighina ci da Romanya sahillerine yanaşmak isteyen bir Sovyet ka! görmüşler ve arada bir müsademe olmuştur. fızı ile bir Rus ölmüş ve üç Rus ta yaralanmıştır, Bir Romen bisikletçileri MALATYA, 4 (A.A.) — Muhafızgücü bisiklet takımı danı, merasim kıt'ası ve bel Soprcular 8 Temmuzda H Mançuride j Bir tecavüz Japon erkânı hs! biye reis muavin treniyoldançıkar”* TOKİO, 5. A, A — Mançurii! Japon kuvvetleri erkânı | reis muavini ceneral | Mazakl, Chingehov'dan Mukden'e rakip bulunduğu kadar Chi ban ile Yangehuantru arasında “| şakinin tecavüzüne uğramıştır. Haydutir, ceneralin trenini hafazaya meşur olan zarhlı geçeceği yolların traverslerimi mmüşler Mİ katarın yoldan ç sebep oli Zirek li - geni pü: iğ Yaraları fre e Rh Sovyet Rusya, histan ve Roman? BUKREŞ, 5 AA — nezareti mebel Ro al Varşov asefiri olup birkaç röp'te kalmış ve ahiren vazifesi gına avdet etmiş olan Mi. Cad dün mareşal Pilsudeki ile bir katta bulunduğu ve bu mülâl masında Romanya ile Sovyet / arasında bir ademi tecavüz | akti maksadile hali hazırda de icra edilmekte olan müzak hakkında marcşale izahat vermif © duğu söylenmektedir. Mümaileyh, ayni zama memleket arasındaki desk fak dolayisile Leh-Sovyet ani olarak imzası keyfiyetinin lit etmekten hâli kalmıyacağı müsait tesir üzerinde israr yalnız Lehistan'ın bir misak İNİ 8 mesinin iki müttefikin, m mü rant ve İnaliyetlerini zafa özne ehemmiyetle karilari Hariciye aezaretine gelen #9” rafnamelere göre M. Cadere'i şebbüsü, M. Zerk ye Romanya ve Sovyet nezdindeki tavassut teşebbüsü! faideli bir surette devam için misakın imzasını y' Leh hükümetini ikna etmek mi vermiştir.