8 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

8 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

ik vi “Yeni Afyon Kanunu N Ekonomi Afyon kanunu mayıs- ta tatbik ediliyor — omee.—— Kanuna nazaran badema afyon satışları nasıl yapılacak? Türkiye afyon satış © inhis hakkındaki kanun alâkadar ma- kamata bildirilmiştir. Kanuna nazaran afyon satışı, ibracatı Türkiye afyon yetiştirici- leri satış kooperatifi tahtı inhisa- rmdadır. Memlekette kendi veya kira tuttuğu erariye afyon zereden r kimse kooperatifin tabif az- sıdır. Afyon mıntakaları tali mun takalara ayrılacaktı Her tali mmtakada üçer mintakalarda beşer kişilik idare heyetleri bulunacaktır. o Ayrıca pntakalardan intihap edilen altı, İktsat vekâletinden iki, zirantten azadan mürekkep bir mer- idare meclisi bulunacaktır. Afyon yetiştiricileri afyonları- nı kooperatife vereceklerdir. Kanun gelecek mayıstan itiba- ren mevkii mer'iyete girecektir. Macaristan'da Takyidat Macar hükümeti bir takım mevad dn memlekete ithalini | bususi mü- »andeye tabi tutmuştur. Ticaret odası bu tahdidin bizim mahaulâtemızı alâkadar edip etmedi ği halkında yaptığı tetkikat- petics- sinde İhraç yanii yün, halı, Yü meyve ve bademin bu meyanda lunduğunu öğrenmiştir. Yunanistanla Ticaretimiz Son zamanlarda Türk Yunan ti-| BORSA | 7 Temmuz 1932 Akşam Fintları İstikrazlar Tahvilt Ve dahı . Elektrik Tramvay, Tümel Baktın Anadolu 1 T skertye himir Hehediye rika Mümessil 25,88 Esham 445 4 Terkos 1738 İ Çimente An 4,18 £ Üzyun dey. 14,80 $ Serk dey #415 $ Biye UmunJulgoru 1000 $ Şark m. cena Yemomi ies Telefon Çek fiatları 10, 240 40 145 .— 240 (408 İş Bemkası Pariy kandra Ninyork Milano rak ça 1421/2 $ Bükreş 005 $ Belgrat yaz $ Moskova : Nukut (satış) sis, Av pereta ark vr 461 Belçika 112 — bi dramı 40— VE eviça as — M0 eva a kerim a, er Çeki vs, 46 dinar 1 Çernaveş Ar » Mecidiye 1 Hanknot 4. M. Herriot bu meseleleri Müzakereye bile yaklaşmamışı ları, konferansın o mevzuu haricinde addettiğini bildirmiş- Vir. Binaenaleyh en mühim ih- üilâf bu nokta etrafında temer- Filhakika harp mes'uliyeti Ye teslihat müsavatsızlığı AK manya'nın en hassas iki nok her halde şimdilik © beklene- mez. Esasen tamirat borcunun ilgasile harp mes'uliyeti hak- ki Alman noktai azer #rmnen tanınmakta demektir. Tamirat borcu tamamile AL mManya'nın harp o mes'uliyeti Bazariyesine istinat | etmekte idi. Üc sene sonra tediye edi- lecek meblâğa (tamirat namı bile verilmiyor. Bu suretle ta- Mirat borcunun istinat etti Mes'uliyet nazariyesi iflâs *miş bulunuyor. Teslihat me- | cari münasebatının inkisafı içn sar- fedilen mesainin müsbet neticeleri alınmağa başlanmıştır. Tarafımızdan olduğu kadar Yuna- nistandan da bir çok müracantlar vaki almaktadır. Bu meyanda Pire- de sün'i gübre imal eden fabrika Tür kiyeye ihracat için teşebbümta giriş miş ve ticaret odasına nümuneler- göndermiştir. Antalyada mahsul Ticaret odasina gelen malümata nazaran bu sene Antalyı ielü- düf edilir bir dertcede iyidir. Bi İ sa arpa, yulâf, buğday rekoltesi çok İyidir. Hasat başlamıştır. İ İzmirde balık kon- serve fabrikası Yerli bir sermayedar grup İzmir de bir balık konnerva Fabrikası tesisi için faaliyete başlamıştır. Grup fab rikanın bir an evvel faaliyete geçme- si için çalışmaktadır. Tütün mahsulü bu sene az! Tienret odasma gelen malümata nazaran, bu #50e tütün zeriyatı mem eketin her tarafında geçen senele re nazaran çok noksandır Odemis, Muğla bilhassa Aktiisar bavalisinde geçen seneye nazaran çok nz zeriyat yapılmıştır. Kok sarfiyatı Ticsret odası bütün Türliyedı ve kadar kok kömürü istihlâk edildiği ve bunun ne mıktarınım hariçten gel diğini tetkik etmektedir. Kilim ve halı Türk halılarının ber nevi ithal eş- yasile takasa tabi oldukları mal Yalnız bu" vaziyetten Türk ki- dar Yalnız bur yeziyetizm Türk KE Salalağl sormuşlardır. Lehistan'da tuz inhisarı ü göre Lehistanda va e e ulm. Oda tasarruf sandı- ğı mürakiplikleri Ticaret odası tasarruf sandığı mii #ekipleri intihabı dün yapılmış ve Hakla, Ali Rıza Beyler seçilmişler- dir. Yağmurlar saran, sabahına kadar Po- Inilya 1, Eskişehir, Kütahya, Mer- fon, Samsuna 4, Bormuvaya 5, Ri- İ ze, Giresunn 6, Trabzona 14 mili- metre yağmur yağmıştır. | ———ee Sünnet düğünü Kadıköy Hilâlishmer sünnet | düğünü 11 ağustos perşembe gü- hü Mısırlıoğlu bahçesinde yapıla” Salıtır, Eski senelere faik bir eğ- lence programı © hazırlanmıştır. Sünnet olacakların kaydı her gön öğleden sonra kaza zinde yapılmaktadır. redeki tahdidi teslihat | konfe- ransında halledilecek bir mese ledir. Binaenaleyh Almanların ileri sürdükleri bu şartlarda u rar etmemeleri beklenebilir. Her halde şu muhakkaktır. ki tamirat meselesi bu raddeye var İ dıktan sonra halledilmiş adde- * dilebilir. Şimdi gerek miktarın tesbiti gerek siyasi şartlar et- rafında çetin bir zarlık “de vam etmektedir. btimal ki bu çekişme esnasında müzakerat inkitaa bile uğrar. Fakat ber halde tamirat işin: devletle- rin ergeç anlaşacakları yakın bir ihtimal olerak kabul edile. bilir. .. Tahdidi teslihat işinde an- laşmak daha çok müşkül görü- nüyor. Eğer ortada engel, Ya nız Almanya'nın müsavat hu- | undaki ısrarı ote e ir şekil bulmak o mümkündü. e adi hafta zarfında er » MİLLİYET CUMA 8 TEMMUZ Tütünlerin Sigortası | Şirketler bankaya merhun olmadıkça | sigorta etmiyorlar yeni bir şekle İ © Sön'znmanlarda birçok tütün | depolarının yekdiğerini. takiben yanmakta olmaları sigorta ku panyalarını teyakkuza sevket İ tir. Sigorta kumpanyaları mümes- silleri bir müddet evvel içtimalar yapmışlar, işe sigorta tetkik he- yeti karışmış, fakat müsbet bir neticeye yarılamamıştı. Yalnız ai- gorta kumpanyalarının bankala- | ra merhum olan tütünler müstes- pa eşhasa ait ve hususi depolarda Mahkeme tahliye tale- bini: reddetti. Yarın mes'ul müdürünün müra| İ | bulunan tütünler için sigorta yap | mamak kararında oldukları anla- | İ sılmaktadır. İ ir tütün tüccarının Odayı cir Ticaret odasına kendi deposundaki tütünlerin si- gortası için muhtelif kumpanya» mat ettiğini, fakat hep- | sinden tütünü bankaya merhun İ olmadıkça sigorta edilemiyeceği | | yolunda cevabı ret oldığını söyle- miştir. Bu lacir vaziyetten şikfi- mesini istemektedir. Oda bu. hu- susla tetkikat yapmış ve ayni ne- | ticeyi almıştır. Tasarruf Propağandası Dün toplanılarak propağanda çareleri araştırıldı | İ © Milli iktisat ve tasarruf cemi- İ yeti propaganda şubesi | azaları ın Ticaret odasında bir içtima yapmışlardır. Bu içtimada tasar- ruf propağandası için her çareden istifade edilmesi kararlaştırılmış ve alınacak tetbirler (etrafını görüşülmüştür. Bu meyanda rad. yodan, gazetelerin çocuk sötunla. rmdan istifade edilmesi kararlaşı tırılmıştır. Bundan sonra her haf. in içtimalar yapılacaktır. Türk- a ie kemesinde davalar Muhtelit Türk - Yunan mahke murafaaları yapılmıatır. | Bunlardan mühim olanları şunlar | der: İ Ksenofon isminde birin İzmirde İsi emvali hakkımda hükümetimiz 0/ İ eyhine açtığı 130 liralık taz minat davası, Senteris'in Meriç ke- narmda bir değirmenden dolayı 100 bin drakmilik davası, Bazil Kodras' İn Ayvalıktaki tesisatı için | 13 bin liralık dava, Parisis'in İzmir. deki emvali için 15 bin liralık dava, Jan Bareşalınnas'n Adatepedeki 50, | bin liralık emval davası, Madam Fer İm İ ya davası, Madam İstekatya Anamo- İ run beş bin biralık emlük davası minde bir zatın da Yunan hülümeti aleyhine 6 bin liralık o bir tazminat davam görülmüştür. o Önümüzdeki perşembe günü de yeniden 17 dava ya başlanacaktır. Bunlar arasında Jak Jakovisin 100 bin drahmilik İz. mir gümrügündeki eşyası için hükü metimiz aleyhine açtığı bir dava ile Leon Tomas isminde birinin gene Biralık bir dava vardır. ler çalışı Meselâ her devletin kendi mü- dafaası için lâzım gelen kuvvet | miltarr ile” müstemlekelerinin in İâzım (oo gelen skeri kuvvetin miktarını biri- birinden ayırmak © meselesi mevzuu bahistir. Meselâ Fran. saya müdafaası için Almanya r bir kuvvet tefriki düşü. geniş müstemleke İ devlet olduğu için bu müstemlekelerin de müda- için de bir kuvvet tefriki mevzuu (bahistir. Bu suretle Fransa ile Almanya kendi mü- dafaaları için müsavi olacak. lar. Fakat o müstemlekelerinin müdafaası için Fransa'ya fazla r tahsis © edileceğinden Fransızlar askeri tefevvukları- nı muhafaza edeceklerdir. Ne. ticede hem Almanya'nın iste. istediği faikiyet temin. edilmiş olacak demektir. . © 5 kak Mahkemelerde caatı kabul edilmedi.. Hapisanede ikmali mahkümi- yet etmekte olan Yarın gazetesi mes'ul müdürleri Süleyman Tev- fik ve Bürhanettin Ali Türk ceza kanununun il desine istinat ederek bir it te | iye cak mahkemelerin karar verebile ceği mütaleasıyla evrakı iade et- miş ve evrak Büri yin karariyle mahküm Sultanahmet Sulh birinci İ mahkemesine gönderilmi | cektir. yet etmekte ve kendi malını sigor | citirebilmek için yol gösteril | | miştir. Heyeti hakime Mahkeme istidayı ve evrakı da vayı tetkik etmiş ve tahliye tale- İ bin yersiz bularak reddetmiştir. Keyfiyet müstedilere tefhim edile Beraat kararı Baytar mektebi rektorluğumun geçen seneki kömür mübayaası es | nasında sui istimal yaptığı zanniy le tahtı muhakemeye alman Ha- san Yümni Beyin muhakemesi dün Ağırcoza mahkemesinde im- taç edilmiştir. Dünkü muhakemede iddia ma- | kamı mütalsasını serdetmiş © ve mazmun aleyhinde kâfi delâil ol- mayıp bilâkis bütün delillerin e- hinde olduğu görüldüğünden be- karar verilmesini talep et- keyfiyeti ere etmiş ve maznunun be- ra karar vermiştir. | © Karar kendisine tefhim edildi- müz: zaman mazmı | Yı adaleti diye- mesinde dün 17 dava görülmüş ve | istediği | in Bursadaki 10 bin liralik eş | Bundan başka Hasan Nami B. is- | İzmirdeki eşyası hakkında | 200 bin | rek böyanı teşekklir etmiştir. Ağrı gakileri Ağrı Dağı harekâtı esnasında | Devlet aleyhinde silâhla Kıyam etmiş olan şakilerden mahirüm 0- İ lan 90 kişinin Mersinden İstanbu- | la müteveccihen yola çıkarıldık» Tarr haber verilmekteydi. İ Bu hususta İstanbul müddei w- İ mumiliğine biç bir işar vaki olma. #maştar. Aylık teftiş Müddei umumilik Vali bugün Bekleniyor Vali Beyin buğün o Ankaradan dönmesi bekleniyor Hangi asarı atika muhafaza edilecek? İstanbul © plân © yapılması yaklaştığı için, plân tatbika başlan- dığı vakit şehirde hangi asari atika- tarafından rek çalışmağa başlamıştır. Asarı ati” kanın ne şekilde muhafaza edilece &i tetkik edilmektedir. İstimlâk komisyonu içtimalarına başladı Belediye istimlik © işlerine hak mak üzere yeni teşekkül eden İstim lâk komisyonu dün belediyede ilk iç tmamı yapmıştır. Dün alâkadar be: lediye dairelerinden getirtilen istim lâkâta sit evrak tetkik edilmiştir, manya'nın haysiyetini muhafa- za için düşünülmüş bir tedbi dir. Fakat şimdilik Fransa ile Almanya arasında teslihat nok. tasından müsavat mümkün de. ğildir. Almanya silâhlarından tec- rit eidimiştir. Fransa dünya- bın en çok müsellâh devleti. dir. İki kutup arasında bir mü. vazene temin © edebilmek için bir inkılâp vücude gelmek lâ. zundır. Ancak tahdidi teslihat me- selesinde müşkülât Fransa ile Almanya arasındaki ihtilâftan iyade İngiltere, İtalya, Fran- se ve Amerika arasındaki ihti- lâflardır. Hoover'in teslihatı üçte bir nisbetinde © azaltmak için ileri sürdüğü teklifi Fran- sız ve İngiliz mahafilinde hüs. Bü kabul görmemiştir. Şimdi. diği müsavat, hem Fransa'nın | ik Cenevre konferansı olduğu yerde sayıyor. Lausanne kon- ettin Ali Be- | susta belediye ile teşriki masaj ede- İstanbul tevkifane ve hapisanesin de her ay yapılması o mutat olan aylık teftiş dün de yapılmıştır. 118 bin liralık ihtilâs davası Malüilerin 10 senelik maaşla- İ rmin tediyesi esnasında 118 bin lira ihtilâs ettikleri iddiasiyla ve mevkufen muhakeme altına alı- nan Bakırköy Malwüdürü — Nejl Beyle sarraf Mehmet Salih Beyin ve gayri mevkuf 12 arkadaşları- nın muhakemesine dün nğırceza mahkemesinde devam edilmiştir. Dünkü muhakemede Bakırköy mal sandığından 10 senelik maa- şın alan bir polis mütekaidi ile K ünde oturduğu halde Ba- kırköyünde oturuyormuş gibi bir maaş sahibine ilmühaber veren muhtarlar şahit sıfatıyla dinlen- mişlerdir. Muhtarlar işleri olduğu içi hürleri köy muallimine bıral larmı, ve bu ilmühaberi nin verdiğini söylemişlerdir. Polis mütekaldi de 10 senelik maaşını noksansız ve tamamen: aldığına şehadet etmiştir. Nail Bey on seneliklerin tediye si defterdarlığın emri olduğunu »#Bylemiş ve bu emrin tarih ve nu- marasmı zikretmiştir. Nail Bey bundan sonra dıvanı muhasebatın beraet ilâramın ©- kunmasını talep etmiş, muhake- me hem bu ilâmın okunması hem de salr bâzı hususatm sorulması için 27 temmuza talik edilmiştir. Bir hakaret davası Darülbedayi aktörlerinden Er- tuğrul Muhsin Beyle Cümhuriyet gazetesi muharrirlerinden Ahmet Hidayet Beyin yekeliğeri aleyhine mütekabilen ikame ettikleri haka ret davasma dün — Asliye Birinci ceza mahkemesinde mübaşeret €- dülmiştir. Neticede iddin makanımının mütaleası sorulmuş, iddi maka- mı da evrakı mütaleaya İstemiş: tir. Muhakeme iddianın serdi için 142 temmuza bırakılmıştır. Sıhhiye müdür muavinligi Münhal bulunan Vilâyet Sıh- hiyye müdür maavinliğine Dr Fah- ri bey tayin edilmiş ve yeni vazi- fesine başlamıştır. Yalovanın şöhreti Yalova kaplıcaların şifai hu #usiyetlerini işiten o Basra'nın em zengin adamı Şemhan bey, şehri © gelmiştir. Bir müddet Yalo- da kalacak ve burudan Karlsbat'a gidecektir. Doktorların ihtisas sertifikaları 175 dektorm ait ihtisas sertifikala- nı sıhhiye vekâletinden vilâyet sb- biye müdürlüğüne gelmiş ve alâka. tar, Cenevre müzakeratınm da kat bir safhaya girmesi beklenebi- lir. sl İrlanda ile İngiltere « daki (oibtilâif o hafta © arası hâd bir o safhaya gir di, İhtilâfın mahiyeti hatırımız dadır: İrlandada De Valera'nın hükümeti iktidara geçtikten sonra İngiltere Kralma sada- kat yeminini ilga ettiği gibi, İngiltereye İrlandanm tediye. ye borçlu olduğu emlâk ve ara- zi bedelleri taksitlerini tediye etmeyeceğini bildirdi. Bu em- lâk ve arazi bedelleri İrlanda- nın istiklâli kadar eskidir. İr- landa İngiltereden ayrılacağı zaman İngiliz lordlarıma ait o. lan emlâk ve arazi İrlandalılı ra terkedilmiş ve İngiliz hükü. meti bu lordlara tazminat ver- mişti, O zamandan beri İrlanda hükümeti İngiliz hükümetine bu borca mukabil senelik taksit ler tediye edivordu. haberleri olmadan köy mua'limi- | dar doktorlara tevziine | başlarmış. | Zaman Tatbik Edilecek?.. | Maarifte Mektebi i Mektep müdürü vaziyeti izah ediyor.. N ret ve iktısat mek- tebinde yeni yapılan teşkilât dola yısile orta ticaret yani küçük ti. ret mektebinden çıkanlar yüksek kısma alınmıyacaklardır. Küçük tic mezunları bu vaziyette fe- İ caret mektebi müdürü Hüsnü B. | bu hususta bize şu izahatı vermiş- | tir: | — Benim içinbu efendiler | hakkında re'sen yapabilecek hiç İ bir sey yoktur. Çünkü mektebin | | bu kısmı hakkında diğerlerinden | tamamen ayrı olarak Maarif ve iktisat vekâletlerince verilmiş müşterek bir karar vardır. Bu ka- rarla bu kısmı derecesi tayin 6- dilmiştir. Bize yapılan tebligat mutlaktır. Mektep müdürlüğü ve- kâletin bir dairesidir. Ancak sa- lâhiyeti derecesinde kararlar ve- | rebilir. Bu şibi mukarrerat ve talimat- | name ahkâmın: tadil etmek hal- kı iktisat vekâletine aittir.” Lise muallimliği | imtihanı Lise muallimi olmak istiyenle- | in imtihanları aym 13 ünde Da-| rülfünunda yapılacaktır. Bu husustaki evrak vekâleten | Darülfünuna gönderilmistir. İ Talebe birliğinin çay ziyafeti İ Mü Türk talebe birliği pazar tesi günü Halkevinde yüksek ta sil tedris heyetine ve yüksek mek- tepler talebe cemiyetleri reisleri. ne bir çay ziyafeti verecektir. Zi yafeti müteakip bi musahabeler de yapılacal | Bilhassa Türk talebesini tem- sil etmek üzere, birliğin haberi ol- maksizın şurada burada bazı mün İ ferit hareketler ve teşebbüsler | yapıldığı meselesi konuşulacaktır. Türk talebesini ancak Milli Türk talebe birliği temsil etmektedir. Halkevindeki toplanmayı mü- teakip birlik reisi ile idare heye- tinden iki talebe Ankaraya gide- rek bu temsil meselesini alâkadar makamata izah edeceklerdir. Müfettişler Toplanıyor İstanbul ilk tedrisat müfettiş. leri pazar günü içtima ederek a- İustos içinde yapılacak kongre nin rüzmamesini tesbit edecekler ve kapanan ilk mektep sergileri nin neticeleri üzerinde görüşecek lerdir. Kıbrıs lisesine müdür Kıbrıs Türk lisesi Maarif vekâ- letimize müracaat ederek bir mü. dür istemiştir. Vekâlet ehliyeti ha iz zevat meyanmdan arzu edeni gönderecektir. Doktorlar bugün toplanıyorlar Etibba muhadenet cemiyeti he- İ yeti umumiyesi bugün saat 10,30 da Halkevinde toplanacaktır. Etubba odası heyeti umumiyesi de dün sant 10 da | Halkevinde se İ melik kongresini aktedecek ve bu kongrede mesleki bazı meseleler İ görüşülecektir. Taksitlerden bi hafta arası vadesi geldi. De Valera hükümetinin tediye etmeyece- anlaşılınca; İngiliz hüküme. iktisadi mukabelei bilmisil olmak üzere parlamentoya bir kanun lâyihası tevdi etti. Parla mento tarafından kabul edilen bu kanuna göre, İngiliz hükü- meti İrlandadan idhal edilen eş yaya ağır edebilecektir, Binaenaleyh İn- giltere ile İrlanda arasında bir mücadele başlamış demektir. rr) Ayni derecede değilse de herhalde oldukça hararetli bir mücadele de Alman hükümetile Alman ittihadmı teşkil eden mahalli hükümetler arasında devam etmektedir. Nazistlere ait hücum kıtaatı ilga edilecek mi edilmeyecek Omi di ye — Baviyere © hükümetile Alman hükümeti tilâf devam ederken Prusya bü İmmezi. AL aka ir vaziyete düşmüşlerdir. Ti- | arasında ih- | 5-3 i Bir mesele Ticaret | Çıktı! —..... I Seyrisefain vapur- ları soma nakledebilirler mi? Seyrisefain idaresi, İkendi var purlarile mevadı müştaile naklet. memektedir. İdare, bir o mikdar soma nakli işi dolayısile somanın İ mevadı müştaileden madut olup olmadığını İstanbul Deniz Tica» ret Müdürlüğünden sormuştür. Deniz Ticaret Müdürlüğü de, tomanın mevadı müştaileden ma- dut olduğu ve Seyrisefain vapur» larmm soma nakledemiyecekleri cevabını vermiştir. Halbuki, Dev- et il bütün nakliya tını Seyrisefnin vapurlarile yap- Bracaklarına dair bir kanun mev- tuttur. Müskirat idaresi de, buna stinaden somalarını Seyrisefain | | vapurlarile naklettirmek istemek tedir. Somanm mevadı müştajle- den olması ve mevadı müştaileyi! de Seyrisefain vapurları naklede- miyecekleri için ortaya halli icap #den yeni bir mesele çıkmaktadır. Seyrisefain soma makledeme- yince, bu soranlar tabiatile #i vapurlarla nakledilecektir. İ- #in garabeti de bundadır: Deniz Ticaret müdürlüğü me vadı müştaile naklinden Seyrise fain vapurlarını menettiği halde, hususl vapurlara bu müsaade ve: riliyor. | Gaytimübadil leri Heyeti idare dün bazı me- seleleri tetkik etti Gayri mübadiller cemiyeti ider re beyeti, dün haftalık içtimamı sktetmiştir. Cemiyete, zayede işlerine ve gördükleri bir takım imüskülüta dair şikâyetler vaki olmuştur. Heyeti idare, liye Vekâletinden ricaya vermiştir. ta arda Ankara'da tax seç etten Esat P, işlerinin — çokluğundan behiyle itizar etmiştir. Heyeti idare, Am- kara'ya gönderilen 2 zatın işleri için kâfi olduğuna © karar Pendik cihetinde 4 bin lira kıy | metinde bir köşkün müzayedede 3S bin liraya çıkması esbabı da tetkik edilmiştir. Halkevi bütçesi Halkevi umumi idare | beyeti dün içtima ederek bütçede taksi mi vezaif yapmıştır. Halkevinin bu seneki bütçesi 30 bin liradır. Bu 30 bin lira imkân: nispetinde hara şubelerine taksim edilmiştir. Kadınlar birliğinde konferans KAzım Nami bey dün saat 17 de Kadınlar Birliğinde dün kadın lık hareketleri hakkında bir kon feranı vermiştir. Yeni bir şose Sındırğı - Akhisar yolunun resmi md. lâf çıktı. Alman hü kümeti, Başvekilini insafsızca tenkit ettikleri için Vorwürte Kölnische Volkezcitung, gaze. telerinin beşer gün tatilini Pruş ya hükümetinden talep il tir. Prusya hükümeti bu talebi kabul etmemiş vebu yüzden aralarında ihtilâf çıkmıştır. Ka nunu esasinin tefsiri için mese. le nihayet mahkemeye havale Derim ve mahkeme de kararın infazı İzm geldiğine hükmet. miştir. Binaenaleyh Vorwürte beş gün tatili neşriyat etmek mecburiyetinde kalacak demek tir, Hödise haddi zatında ehem, miyeti haiz olmamakla beraber, Alman hükümetile Alman itti. hadımı teşkil eden hükümetler sında gittikçe sıklaşan bu ihtilâflar dikkate şayandır. Ahmet SÜKRÜ