8 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

8 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Milliyet 8 TEMMUZ 1932 İdarehane: Ankara caddesi, 100 No. Telgraf adresi: İst. Mi Telefon Numaraları: Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matbaa 24310 ABONE ÜCRETLERİ: Türkiye için o Hariç için yet Gelen evrak geri verilmez — Müddeti geçen nüshalar 10 ku ruştur. Gazete ve matbaaya ait işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilânların mos'u liyetini kabul etmez. BUGÜNKÜ HAVA Yeşilköy askeri rasat merkezin. İden verilen maldmata — nazaran bugün hava açık olacak rüzgâr şimalden mütedil kuvvetlerle one. celetir. Dün tazyiki nesimi 762 mili metre, azami hararet 27, as 14 derece idi . Kokular İyi koku, kötü koku nasıl | ölçülür acaba?. Bunun mikya- | si nedir?. Ben bulamadım. | Kime sorsanız © “sarımsak | fena kokar,, der.. Lâkin cacık, | | Yeni neşriyat Serveti fünun Servetifünun son nüshası dün zengin mündervcatla intişar etmiş tir. Bu nüshada Halit Fahri, Elif Beylerin yazıları vardır. Attilâ Marcel Brlon tarafından telif olu nan ve büyük Türk Kahramanı At- | tilâ hakkında vesikalara müstenit en etraflı malümatı ihtiva eden bu eser ahiren Matbaacılık ve e Neşriyat Türk Anonim Şirketi tarafından ne- fis bir şekilde kitap olarak basılmış- tar. Her Türk evinin kütüpanesinde #n muhterem mevkii işgal edecek Bir eserdir. Ehemmiyetle tavsiye e- ARZİ TEŞEKKÜR Avrapadan Harbiyede Belvü Bahçesinde icrayi san'atimiz. avdetle münasebetile gerek Anadoludan ge rekse memaliki Ecnebiyeden telgraf ve mektupla tebrik | Tütfunda bulu nan zevatı muhteremeye ayrı ayrımu | kabeleye teşekkür ve hürmetlerimizin imkân bulunmadığ MİLLET | RADYO | Bugünkü program İ ve Cennet Hanımların operası, Ajans haberleri, saat ayarı 21 alaturka saz, İnci ların ve Belkis Hi BUKREŞ (394 m.) — 20 Tiyat- ro 21 orkestra, 22 Ajans. medi, 20,50 keman konser, İ. ROM (441 m) — 20115 Mem- İ leket haberleri, 21,15 komedi, 23,15 konser, . PRAĞ (488 İ 20,15 konferans, 2 İ ri, 22 Serenad VİYANA (517 m.) — 20,20 Kon ferans ve haber, 2i Ameril | kil, 21.15 köylü konseri, İ konseri, i Pe rana, 21,30 konser VARŞOVA (1411 m) — 20,40 Vilnadan nakil, 21 senfgni, 23 dans havaları keman konsa. na gağetönizle tavassüt buyurulma- | sını rica ederiz. Kamani: Sadi Muganniye Deniz Kırı Eftalya ZAYİ — Kamyonetimin 66 numero lu tecrübe plâkası zayi Yenisi almacağından hükmü yoktur. Şöför Nurettin olmuştur. ZAYI — Istanbul o İthalât Gümrü- ğüne ait 13500 ve 20895 beyanna- melerle çektiğimiz malların 396830 İ ve 434149 numerolu makpuzları za- | yi ettik. Yenilerini alacağız. Meh met Sabit Biraderler. İstanbul birinci iflâs memurluğun dan: Müfliş, Manifaturacı Mehmet İ EDEBİ BİR İNTİKAT İ SAMİMİ BİR İRŞAT: | Kiseterde okut vekâletince bastı İ bip) Beyin: (Edebi y İ vanlı eserinin (128) inci sahifesinde mak üzre mmarif (smait Ha — edebiyat tarihimiz namına — her Ja mühim bir hatasını de âcilen tashihi elzem. — çok —, (hayret ve İ teestürte) gördüm O da, en yüksek edebi şahsiyetle- İ rimizden, muvakkar dostum — Tev İ fik Filret'e ait — bazı şiirlerin,vak tile (Serveti Fünun) da — Mehmet İ Sadi — imzasile görüldüğüne dair | mezkür eserine geçirdiği teretor yemiyeni gösteremezsi. | Ziya efendinin kayit müddeti hitam | yanlış bir kaydu işaretidir niz. “Mis gibi hacı yağı,, sürüp | te tramvaya binenlerin yanına düşerseniz bir çeyrek zarfında bir yarım baş ağrısı ışır... O kokuyu sür iyidir diye sürmüştür. Sizin de | başınızı ağrıtır. Hele (tefâ- rik) ismi verilen bir belâ koku vardır. Sofu ve ağır başlı ala. turka bir kokudur ki; baş ağ- , mide bulantısı için — bire birdir... Şu günlerde sokaklarda u- fak ufak şişeler içinde satılan bir takım esanslar var ki; ba- bayani gençler üzerinde büyük | bile bilâ tebliğ iade edilmiş olduğun | tesiri vardır. Rivayete naza. | ran muhabbet artıran, gönül İ yakan kokular da varmış. Böy- İe kokular sürünmüş olanların yanına düştüğüm zaman içime bir baygınlık geliyor.. Demek | ki; gönül yakan koku bu ola. İ cak... Sıcaklarda. ter, © vücut Yagetadan mamul kaloş, çizme, İ ve kösele kokusu çekilir şey | değildir.. tün bunları yazârken ak. ıma geldi. Macaristanda bir) ziyafelte idik. Yemek sonunda bize peynir getirdiler... Birkaç pevi peynir içinde ensiz ve | kaşar peynirine benzer bir çe- | şit vardı. Karşımdaki o Türk| arkadaşım peynirden biraz al. dıktan sonra türkçe: — Aman dedi.. Bu peynire | elini sürme! dedi... Bu peynir o Avrupada pek | meşhur olan şu mahut koku İ re uzaktan geçerken burnumu İ zatın ismi Kühl'dür. bulmuş ve tanzim olunan alacaklılar sıra defterinin suretleri alacaklılara gönderilmiş — olduğundan alacakları tamamen veya kısmen kabul olunan ensenize | ların ikinci toplanmanın mükarrar ol | yin — asla , adam | duğu 30 Temmuz 932 cumartesi gü | bu (hakikati), lâyıkile öğrenebilme nü saat 13 te dairemizde hazır bu lunmaları ilâp olunur. İtanbul ssliye mahkemesi üçüncü | hukuk dairesinden: Sabire Hanımın Beşiktaş Şenlik dede Hattat soka- ğında 14 No. du mükim Kocası Se- ttin bey aleyhine gecimsizlik se bebile açtığı boşanma davası arzuha- | li ikammetgâhmın meçbuliyeti hase- dan mümnileyhin on gün zarfında cevap vermek üzere | itün; keyfiyet olanur. tıkadım... İşte bu — peyniri de kokusu için yiyenler vardır. Ne diyelim... Geçende bir arkadaşıma sor mauştum: — En fena koku nedir? — Ağız kokusu.. demişi Bu telâkki umumi değildir. Mösyö Kühl Bize bir ambalâj müteh sis gelmiş... Neyi ambalâj e- deceğini ( bilmiyorum, amma ambalâj için icat ettiği bir u- sulü satmak (istiyormuş... Bu İcadını satmak için istediği para az bir şey. 100 bin liracık.. Desenize Mösyö Kühl kül etmeye gelmiştir. “Milliyet'in Edebi Romanı : 27 | Olüler yaşıyorlar mı? Yazan: HÜSEYİN RAHMİ Şimdi bu falcılardan biri bana sen otomobil altında ezi- | İerek öleceksin dese.. Mukad- | derim bu imiş diye | gidip te| koşan bu arabalardan birinin | önüne yatıvermem mi lâzım ge | fir?. Elbette kendimi — sakma- | cağım.. Bundan başka o bütün insanların mukadderleri evvel. | den çizilmiş olduğu iddiası d. her aklın kolayca kabul edebi: | leceği bir şey değildir. Çocuklar böyle yarı meyus yarı şakalaşma tarzında konu. | .şurlarken yanlarına Talât Bey | geldi. Halin fecaatına mahzun | bir sükütla ondan bir izah bek | ler gibi yüzüne baktıkları da- | yıları: | 1 — Baş başa © vermişsiniz | “ne konuşuyorsunuz? | © Orhan — Malüm ya uğra Yacağımız felâket © hakkında | Talât Bey — Adam siz de| aldırmayınız ehemmiyet lecek şey değil. Orhan — Bey dayıcığım biz ruhlara inanırız. Onlarm de- dikleri çıkar.. Talât Bey — Peki meseleyi hülâsaten bir tahlil edelim.. Ruhların nelerine inanıyorsu. nuz? Orhan — Bu dünyada” ya- şayıp ölen bir adamın öbür âlemde ayni hüviyetle bir ikin ci hayat yaşadığına yani (sur- vivance) sürvivans'a inanıyo. ruz... Talât Bey — Peki daha.. Orhan — Çağırdığımız ruh ların ahretten tıkırtı ve sair vasıtalarla harekete geçerek bizimle samimi konuştukları. ma... Talât Bey — Hiç te kabule veri- Fikret'in (Serveti Fünun) da — müstear namla — basılan şiir ve na sirleri), — Esat Necip — im- 1 Habip Be — anlaşılan zasile çıkayı il ediği si için, 30 Eylül 315 numaralı (Serveti Fünun) ve 448 un (83) | öncü sahitesinde münteşirdir: Bir ve (Esat Ne. 926 senesinde Rübabı şi nüshalarının (395) inci say — buz | lunduğuna dikkat etmesi lâzımdır. tarih İ cip) ümzalı şiirin, İ son defa basılan — kente İ| fasında — aynen münderiç Mehme sile gürler yaz dığını bahsettiği Fileret” ten başka bir sima olduğunu — ka Viyyetle anlayabilmesi için de: (Re simli kitabın) Könünuevvel 324 ta rih ve 4 numaralı nü hasını (315 in ci sahifesindeki: Anadolu tahassüsa (Tevfik Fikret Beye) İ üstündeki (Mehmet Sadi) Beyin res mine ve altındaki imzasına | ması kfidir. Üsküdar: Filorinalı Nâzım ithaflı şirin göz al- İ Vsküdar 2 inci 5. Hukuk Hâkimli İl ğinden | ballesinde Bostan soke İ lu hanede sakin iken vefat lında 38 No, eden ve mahkemece terekesine vaz” len Hayriye han | borç id raset iddiasmda ndan alacak ve bi bu zarfında vesaik ve senedatı ka Duniyelerile beraber Üsküdar ikinci İ Sulh Hukuk Hâkü, a edenler mah ve ve- nanlaranda ü imliğine müracaat za haydi ben de inanmış görü: neyim.. Fakat yalnız bir mese le var ki ona inanamadığım gi- bi sizin inandığınıza da gül. mekten kendimi alamam.. Orhan — Hangisi o mesele? Talât Bey — İstikbalin keş- fi meselesi... Orhan — Aman bey dayıcı ğım bu hakikat pek çok vak'a- larla sabit... Talât Bey — Bazı tesadüfi İ garabetler, isabetler olabilir. Lâkin sizin “vak'alar” diye or- taya attığınız şeylerin çokları uydurmadır... Orhan Aman pek muteber kitaplarda öyle isbatlı şahitli kayıtlar var ki... Talât Bey — Ben kendi ak- Inmın irşadından başka öyle kerametleri kendilerinden men kul kâşifliklere kat'iyyen iti. bar etmem... Orhan — İstikbali hal için İden görenler keşiflerini vak'a larla isbat etmiş bulunuyorlar. Siz ise bu hakikati yalnız söz ile reddediyorsunuz. Talât Bey — Oğlum istik- bali değil büyücü Ali hoca, de. ğil (s. m. 1.) değil papas Maw- p X İSTANBUL (1200 m.) — 18 gra Naci, Reşat Feyzi, Mehmet Selim | mofon, 19,5 alaturka saz Vedin Riza iştiraklerile 20,5 gramofonda, Madam Butterğey | tirakile, 22 tango orkest- 20 Şen gece, E (580 m.)— 20,10 bone: | Üsküdarda Selman ağa ma- | CUMA 8 TEMMUZ | Sıhhat ve İçtimai | Muavenet Vekâleti rak münakasaya konulmuştur. Talipler mezkür erzaklara ait şartnameleri Ankarada Hu- İ dat ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlük Ayniyat Şubesinde ve BELGRAT (429 m.) — 20,20 Ko | İstanbulda Haydarpaşa Emrazı Sariye ve İstilâiye hastahanesin konseri, 21,30 | de görebilirler. Münakasa günü 21 Temmuz 932 tarihine müsadif perşem. | be günü olarak tesbit edilmiştir. Münakasaya iştirak etmek iste- nilirse teminatı muvakkate akçesi ile bi 14 te Galatada Kara Mustafapaşa sokağında kâin İstanbul Li. manr Sahil Sıhhiye merkezinde mütesekkil ihale İ müracaatları ilân olunur. zami Asgari 1700 1300 500 300 3500 2500 400 | 1500 1200 1800 1200 500 1500 600 200 150 150 Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: Haydarpaşa Emrazı Sariye ve İstilâi Mayıs 933 nihayetine kadar lüzumu olan | muharrer 28 kalem erzak aleni münakasa suretile ayrı ayrı ola- Cinsi Sadeyağ Zeytinyağı rinç Makarna Soğan Un Şeker Sabun Soda Patates Kuru fasul Nohut Şehriye Pirinç unu Kuru kayısı Tereyağı Reçel Beyaz peynir Mercimek Yumurta Kuru bezelye Ekmek Fırancala Koyun eti Süt Yoğurt Kuru üzüm sebze lo kil kâse kilo ihtiyaç Kadıköy, Pendik, Adalar ve Civarı Aha Her nevi kereste ,çimento, tağl madeni ve haşebi mahrukata il “E Di le; İğ Kereste ZINGAL si İğğicil ve sevkediliypr. Fiat İnat ne Müjde kiremit vesair inşaat levazımatı ile acı olanlar Caddebostanı iskelesinde MNİYET, pot müracaat buyurmalıdır. fabrikalarından ve oşyuyı saire menşe ve mahreçle. nden doğrudan doğruya celp ve istenilen ve nakliyat ve sühület tenhhüt ve temini ile kesbi fahrederiz. mahalle kamyonlarla hususunda büyük men. Telefon: Erenköy 38 veyahut Fndıklıda No. 108. Telefon: B. O. 1963 Hazine matlübunun temini Pazarlıkla Satılık Ot endam. (Şekistani hayal) başlıklı ve” Bakırköy MARlRiiliNümiem: tahsili için mahcuz bulunan tah- minen (300000) üç yüz bin kilo kuru ot 10/7/932 tarihine mü- sadif pazar günü pazarlık suretile satılacaktır. Taliplerin şeraiti lamak için her gün tahsil memurluğuna, müzayedeye işti çin de ihale günü pey akçelerile beraber şamlar kariyesinde heyetine müracaatları. | 10500 kilo kösele 5300 vakete 2250 ayak Amerikan vidalası) Deniz kuvvetleri ihtiyac Maş (3159) İ © Deniz Leyazım Satınalma Komisyonundan ) ) Pazarlıkla münakasası 13 Temmuz 1932 Çarşamba günü saat on dörtte in yukarıda cins ve mikdarı yazı- | İi malzemenin evvelce yapılan münakasasında verilen fiyatlar Ve kâleti Celilece üldüğünden dolayı pazarlıkla yeniden mü | 8 İ nakasaları yukarıda yazılı tarihte icra kılınacağından daha mute İ dil fiatlarla mezkür malzemeyi vermeye t teminatlarını İstanbul Defterdarlığı muhasebesine yatırarak ala- | p olanların muvakkat cakları makbuz ile birlikte yevmi münak, İniz Orhan — ma çok büyük iddiada bulumu- İ yorsunuz. Talât Bey meşkük yani gayrisabit bir e- / sas üzerine kurulan söz demek tir.. Benimkini de öyle mi bu. İ tuyorsümüz? Orhan — Hürmette: kusur etmek istemem dayıcığım yine | affedersiniz. Fukat öyle bulu. | yorum... Talât Bey — Peki saf akıl Ji yeğenciğim sana soracağım İ suale mukni bir cevap verebi- İHirsen beni iskât: etmiş olur- Bu müşküle kendi başına akıl erdiremezsen ruhlarla müşave- | re et. Onlardan 80 İ sana şunu keşfi ii | sinde haber vereyim ki espriler İden alacağın cevap şu olacak- tir: — Söyleyemeyiz.. İzin yok. Orhan — Bana merak ver. diniz. Sorunuz dayıcığım... Bey — Bu, biribiri içinde bir kaç sunldir. Sana işin âlfabesinden başlayacağım. Bu İ dünyayı kim yarattı oğlum? İ Orhan Allah ratkı Affedersizin am- | İddia demek | rattığını kim söyledi ? Orhan — Allah kendisi söy ledi... Talât Bey — Allahm ağzı yoktur deyip te yine ona lâkır- dı söyletenler insanlardır.. Ca. hil insanlar Cenabı Hakka at- fen bu dünyayı yaratıyorlar. Nasıl? Altı günde.. Cumartesi İ başladı perşembeye bitirdi gibi İ azametini isbata uğraştıkları hâliki küçülttükçe küçülten ma sallar... Maalesef bu ( ibtidai kafalardan saçılan kaba fikir- ler, gülünç hükümler hâlâ mı hâlâ bugünkü medeni insanlar- efendim | sun.. Sana müsaade ediyorum.. | dan çoğunun dimağlarından İ sökülememiştir. fenni müsbet hakikatlerini zihinleri. İ luğudur ki bugün ruhlarm re- | vaca çıkarılmasına sebep olur yorlar. Bugün Avrpa ve Ameri | kada yalnız alelâde insanlar a- İ rasında değil darülfünunlarda İ bile papas zihniyetli kimseler | çoktur. Ne ise insanlığın hiç bir zaman tslahı mümkün mayacak bu zaafını geç Biz her seyi ilmin, fennin bu. gün vardığı terakki derecesine hastahanesi için te mezkür günde saat komisyonuna | Arsa | ! men bedeli Kahvehane Hane Hane Hane Arsa H Baraka | Hane Hane 150 400 400 800 250 150 750 510 » 1000 » Bostancı Yakacık Bı Maltepe 500 lira KARTAL Malmüdü Cinsi Bulunduğu yer Muham- rlüğünder Müzayede İhale tarihi Gİ tarihi 6/932 932 /932 932 932 932 932 6,932 6/932 6/932 i 10/7/932 Ps 10 10 10 10 10 10 “ ıl 1 6 6 6 6 6 6 21 21 21 İn evsafı muharrer on parça gayri menkul şartnamef ki şerait dahilinde temliken satılmak üzere müzayedeye çıkat mıştır. Beş yüz lirayı tecavüz edenlerin bedeli dört taksitledi Beş yüz lirayı tecavüz etmeyenlerin bedeli ihaleyi müteakıp # şindir. Daha ziyade malümat almak üzere talipler yüzde yedi İ çuk depozitolarile Kartal malmüdürlüğüme müracaat eylemeli İ ilân olunur. İ İstanbul Maarif Müdürlüğünden: Kıbrıs kız lisesi için bir rnüdür hanım ile Kıbrıs erkek lise İ için bir müdür lâzımdır. Taliplerin evsaf ve şeraiti öğrenmek üzere 15 Temmuza ki | dar idaremize müracaatları ilân olunur. | Fransızca İngilizceyi İ 40 derste hiç biimiyenleri konuştururuz Mektepte, ticarette ve bir mü- sssesede muvaffak © olmak için 1914 tenberi çok esaslı tanzim €- dilen derslerimiz memnun ed mezse ücreti iade ederiz. Div. yolu Firuzağa camii yanında gi düz ve gece kız ve | erkek lisan tedrishanesi ihtiyacınıza göre öğ- retmeyi taahhüt eder. Fakir ise yarım ücret alınır. Müdürü İ ZİYA İDr. A. KUTIEL | Cil ve zührevi hastalıklar tedaviha İ mesi Karaköy Börekçi fırını sirasın İda 34 Paris'te Montmorency Koleji sabık İ profesörü tarafından (1-2 talebeye) | İngilizce - Almanca | hususi dersler veriyor. Beyoğlu'nda a Meydanında Karon Alman kütüphanesine müracaat olunması. İstanbul dördüncü iera memurlu- ğundan: Milliyet gazetesinin 2 Ha- ziran 932 tarih ve 2265 mumaralı nüshasının beşinci sahifesinin sütununda ve Son Posta gazetesinin 2 Haziran 932 tarih ve 665 numara- li nüshasının on dördüncü sahifesi nin son sütümunda dairemize 832-71 numaralı ilânmda (1964) lira kıymeti mubammeneli Fenerde Tevkiicafer mahallesinde ... sit tamamı Firenkoğlu sokağında eski 3 yeni 5 | | mumaralı tevsiili kayden bir bap ha- | İ ne halen maabahçe bir bap hanenin | tamamının 16-7-932 tarihine müsa- dif cumartesi günü sant 14 ten 17 ye kadar dairemizde açık artırma İ- le satılacağı ilân edilmişsada mez kür günün resmi tatile tesadüf etme si hasebile işbu gayrimenkulün sa- tışının ertesi günü olan 17-7.932 tarihine tesadüf eden pazar günü sant 14 ten 17 ye kadar dairemizde eyfiyeti 932-71 dos ya numarasile ilân olunur. ira edileceği ce ölçüp biçelim. Binaenaleyh oğlum bu kâinat için hiç bir hâlik tasavvur olunamaz... Orhan — Niçin bey dayı? Talât Bey — Çünkü kâina- ta bir hâlik tasavvurundan ev- | vel bir mebde' tayini lâzım ge- lir. Bu ise mümkün değildir. Orhan — Siz Allahın kudre- tine bir had tayin ediyorsunuz. Allah şunu yapar bunu yapa- mâz meselesine girişilince her | şey değişir. Söz uzar. Cenabr | Hakkın kadiri mutlak olduğu- İ nu kabulde iztirar vardır. Talât B. — İlmi tecrübe ve araştırmada ıztırar önünde te. vakkuf caiz değildir.. Soruyo- rüm her şey bir (chaos) kao bir boşluk bir yokluk bir adem ha- linde iken Allah bu kâinatı ya- ratmak istemiş öyle mi? Orhan — Evet... Talât Bey — Allah © böyle bir şey isteyemez.. Orhan — Neden dayı bey? Talât Bey — Çünkü mek bir şeyin husulü emrinde | kudretsizlikten kudrete geç- mek gibi bir mana ifade eder. İ Bir şeyin olması lâzım imiş te Ebü bize sarmadan 2 — iste- | (3161 Ehven satılık Bağ Envai meyva ağaçları emsal nadide üzümleri kuyu ve üç © Köşkü havi bağ sntelikter 'arabyada Dr Beye. mi cacaat | Tarabyada l Fethi | Kulak, Boğaz, Burun! Mütehassısı 'Dr. Mahmut Nedir | Kadıköy,Cevizlik, Hasırcı Başı SAİ İ Cumadan maada hergün saat 15 İ İstanbul ikinci iflâs memurluğu dan: Müflis Balık pazarında 12 meri maralı mağazada yağcı ve yoğurt Koço Beyko efendinin bereler tetkiakt bitmiş ve sira | defteri tal | zim olunarak alacakları Ge | er bulundurulmuştur. Kanunen | | pılması lazım gelen ikinci topla mukayyet ve alacağı kabul nan alacaklıların 50 temmuz İ cumartesi günü saat 14 te ikinci | üs de İM olunur. inde hazır bulunmaları İka ağ | stanbul 8 inci icra memurluğum! İ dan: Bir borçtan dolayi mahcuz w paraya çevrilmesi mukarrer bulunan | kanepe, koltuk ve perdeler 12-793 | tarihine müzadif salı günü saat İğ 14 Beyoğlunda İstiklâl caddesinde İ Elhamra sineması civarında Oliv$ hanında satılacığından talip olanla” tn o günü o sastta mahallinde me muruna müracaatları ilân olunur. A Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahkemesinden : Kule dibinde Cant & sokağında (10) No. lu Patreki hanmın 4 No: lu dairesinde mükim iken 26 Şubat 932 tarihinde vefat eden Larar Markoviç efendinin ter rekesine mahkemece vazıyet edilmiş tir. Tarihi ilindan itibaren eshabi İ matlâp ve alâkadarann bir ay v8 açıların üç ay zarfında Beyoğ” | e dördüncü sulh hukuk mahkeme- sine müracaatları lüzumu ilân olu nur, | kudret bir basiret noksanlığı, bu kudretsizlik ise kadiri mut lak vasfile telif olunamaz... Orhan bir şeyler mırıldan- mak istedi fakat dayısı: — Sus dinle... Allah bir ş6- yi isteyemez, çünkü. onun bu arzusundan doğacak itirazlar& had ve nihayet yoktur.. Evvelâ Allahın bir şey isteyebilmesi in zamanın üç n mecburiyete icap eder.. İstemek haldir. | tenilen şeyin husulü istikbal . Ve sonraki vukuat ise bU evvelkileri . maziye götürmüt olur... Allah eserini yarattık” tan sonra görmek mecburiye* tinde kalıyor, Yaratmazdan ev” vel nameveudu nasıl görebilir? Bu dediklerimden kav'iyyetle şu hüküm çikiyor. Evvelâ iste“ mek, sonra tasavvur etmek v€ İdaha sonra tasavvuru fi'le çi” karmak. Allah için bu hâdise” lerin üçe taksimi mümkün de ildir. Bu üç haddin'takdim te" İ hirle yerlerini değiştirirsek y” ne hesap uygun çıkmaz.. Alls* hın her şeyi iptidasız yal mış bulunması ve bir p