25 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

25 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

gilliyet Asrm umdesi “MİLLİYET” tir. 25 TEMMUZ 1932 İdarebane: Ankara caddesi, 100 Ne, Telgraf söresiz Tat. Milliyet Telefon Numaraları; Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matbas 24310 ABONE ÜCRETLERİ: Yükseklik herkesin telâkkisi © göre değişen bir münadır. Arkadaşlarımdan bir mühendis 8 görüşürken yüksek mevki sa übi bir adamdan bahsetmek #tedim.. — Yüksek mevki sahibidir... ledim. —— Müezzin mi, yoksa yangın ulesinde nöbetçi mi? diye sor. in, — Yüksek hayat yaşar.. de- #im. — Çemlıcada evi mi var?.. di ye sordu.. © — Yüksek adamdır, sözüne B — Kaç metre irtifamda?, su alile mukabele etti. — Gözü yükseklerde.. diyin- te de: — Fatin Efendiden mi bahse uz?. dedi... - Ne diyebiliriz... Herkesin öl- çü telâlekisi bir türlü. Mürekkep Şişelerinde gazoz! Şaşmayınız! Şimdiki gazoz şi “ dikkat ettiniz mi?. Mü çorba kaşığı imiş. Bardak- iz kabil değil! Doldur. Or: Amma ustabir istediniz Acaba belediye, beş kuruşa bu mürekkep şişelerinin İ 2 atılmasına nasıl mü- #aade ediyor?. © Temiz süt içmek mümkündür Süt meselesi bizim memleket İ zini bulmak güçtür. " çalkalayıp (bardağa | 4 Köpük ile or... Hemen içmeyip mı şafak atıyor... i ! l İrtihal Ayandan merhum Tevfik ma inahtumu Anvers sab su Süleyman Kemaleddin Bey füc | eeten irtihali dari naim alarnlatiz. | Cenazesi bugünkü. pazartesi saat onda Paşabahçesindeki © yalısında vapurla Üsküdarda Harem iskele sine nakil ve cenaze namazı öğleyin Selimiye camii şerifinde | badeleda Karaca Ahmette sile o kabristanına dafnolunacaktır. Cenabıhak rahmet va mağfiret buyursun » atılık Çiftlik Yaya, olarak Adapazarından bir buçuk san o mesafede o ktin ve her Türlü zirame elverişli, mahsuldar, suyu mebzul bileüm Ye möştemilân ve ebniyeyi ve hayvanar için vasi mera ve bü- yük ormanlar havi, terakki ve imara fevkalâde müssit maruf bir gihlik satılıktır. Taliplerin tafsi- ir için Galata rbtmında Merkez Rıbtum hanında 4 üncü kas kapıcı Ahmet efendiye mürace- Atları rica olunur. Balurköy Sulh Hukuk hâkimliğin- ral; hanede mukim O madam Ralu İ biti Betirati'nin martassrrıf bulun duğu mezkür haneyi hali hayatında bilükaydüşart hakkı tasarrufunu. oğ hi Koçe veledi Kiryako ile kızı E- leni'ye terk ve diğer vereseyi , hak: kı imüikalden iskatına dair. Bakır: köy Sulh hukuk mahkemesince tan- zim kılman 1 Mert'982 terih ve 9İ7 — 216 numarali; vasiyetan- me mündericatımdan © anlaşılmış ve vasiyetnamenin infazı talep edil- mekte olduğundan kanunu mede minin 534 üncü (maddesine levfi kan diğer veresenin bir güna İtiraz. ları var ise tarihi ilânden itibaren üç ay zarfında bil müracdat bildir. meleri aksi o takdirde vasiyetname infaz olunacağı ilân olunur. Bakırköy Sulh Hukuk © Hâkim- liğinden: Yeşilköyünde — Ümraniye mahallesinin Bostan sokağında 35 numaralı hanede mukim O madam Sofi binti İstirati'nin — mülasamıf bulunduğu mezkür haneyi hali ba- yatında bilikaydüşart hakkı tasar- rufuna Koço veledi Kiryako'ya terk ve diğer | vereseyi hakkı intikulden iskalına dair Bakmköy (Sulh Hu- nan 1 Mart 927 tarih ve 215 mu- maralı vasiyetname o mündericatım. İ dan arilaşılmış © ve vasiyetnamenin infazı talep edilmekte olduğundan | kanunu medeninin 534 üncü maide | sine tevfikan diğer veresenin bir | güna itirazları o var ise tarihi ilan 'dan itibaren üç ay zarfında bilmü- vacan bildirmeleri aksi takdirde va- siyetnime infar olunacağı alüka- darana malüm olmak üzere ilin ola: nur, içim mühim bir işti hat rahat arslan var amma, inek sütünün temi- Vakıa ra- Göçende bir zat belediyenin süt işlerin- de en salâhiyettar bir memuru nu büz” Sü arasında bu sa lâhiyettar memur demiş ki: — İstanbulda temiz süt iç mek mümkündür... Karşısındaki hiç tereddüt pt meden cevap vermiş: — Şüphesiz efendim. Lâkin bulunursa... FELEK İFelsefi fantastigse roman) Yazan: HÜSEYİN RAHMİ symbolisme nedir? Şehit bir Rus ile bir Alman a- da böyle muammali bir Madam © Clarinval'in aklı fikri daima oğlunda olduğu için bu tenebbüh ve teyakkuz. la kendisinde muvakkaten u- zak mesafelerden görmek kuv- veti peyda olmuş bulunduğunu düşünebiliriz. Daha doğrusu tızakta geçen şeylerin kendi gözleri önünde bir müşahhasi- yet kesbederek oğlunun bir Rus ile bir Alman arasında canlı bir sahne manzarası al. mış gibi bir tebassüs hasule gelmesini de farzedebiliriz. O halde madam hakikati ne- den göremedi? Ben uzak me- safeden gö: hakkımda sa- görme ç rih çok vak'alar neşreitim. Hâdisenin bu suretle tefsi- ri çok münakaşa götürür. Gö- se Harim pa a ölümün psyehigue ya- yi kuyvetil le vukua gelmiş ali daha «vari b sne - » Carina. kendisinin eylülde ğünü ve gömüldüğünü valde- nilatmak için olduğu ze- Tarsus Ziraat Bankasından: Emval Cinal Mevkii Zira D8. Vergi K. Muham No. men K. 133 Hane arsası Caminur M 300 (o 002/30 sehmi 6332 135 , İnce hark M 2000 00 Tamamı (o 400 136, , 1500 00 300 LR EL » si » 1 00 320 138 , » 700 00 140 139 , Şamlı M 2000 O 00 69/104*448133,17 141 Tarla o Zorbazhak M 10 00 300 142 » 32 00 960 143 Arsa » 2000 00 200 144 00 00 » , 100 1 — Yukarıda evsafı yazılı gayrimöbadil malları 18 Tem- muz 932 pazartesi tarihinden itibaren 20 gün müddetle ve aleni müzayöde suretile satılığa çıkarılmıştır. 8/8/932 pazartesi gü- nü sast on beşte ihalesi yapılacaktır. 2 — Müzayedeye iştirak edebilmek için ihale saatinden ev- vel müzayedesine iştirak olunacak emv: in muhammen kiymeti- nin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat akçesi verilecektir. 3 — Bedeli ihale günü ve ihaleyi müteakıp peşinen ve tama men lesviye olunur. 4 — Ellerinde Haziran 928 tarihli talimatname ahkâmına den: Yeşilköyünde Ümraniye mahal | göre eshabınâ verilen gayrimübadil bonöğu olanlar bönolarını be- leşinin Bostan sökakında 33 numa. | deli ihaleye mahsup ettirebilirler. Şu kadar ki yüz liradan dün küsurat nakden tesviye olunur. $ — Mezkür emval ile satış şeraitinin teferrüatı hakkında daha ziyade malümat almak i: teyenler “her gün öğleden sonra "Tarsus Ziraat Bankası gayrimübadi! işleri memurluğunâ müra- cant ederler, (3287) Açık arttırma ile satışilânı Mersin Ziraat Bankasından: Sıra (o Mahallesi (o Mevkii No. 84 Mahmudiye ZaferC.si 85 Camişerif Yoğurt pazarı 86 » » » 87 » » » 88 » » » 89 » » ş so » » » sı » » » 92 » » , s3 » Camii Atik Cinsi Emlâk Maliye de Muham No. vir K. lira men K. Dükkân 31 800 4 » 9 2.000 1.400 » 8 2.000 950 ? 7 2.000 950 » 6 2000 50 | , 5 2000 1.050 . 4 2.000 1.050 , 3 2.000 850 » 2 2000 1.050 » 27 2000 2450 1 — Yukarıda evsafı yazılı emvalin Üçte bir hissesi yirmi beş Temmuz 932 tarihinden itibaren açık arttırma ve peşin para — Jile müzayedeye çıkarılmıştır. Haziran 928 erihli talimatnamede- ki eşkâle göre hak sahiplerine verilmiş olan gayrimübadil bono- ları da nakit makamında kabul olunur. 2 Mezkür emlâkin ihalesi on beş Ağustos 932 pazartesi İ günü sant onda Mersin Ziraat Bankası binasmda müteşekkil he yet huzurunda yapılacaktır. Taliplerin muayyen vakitte müza- yede mahallinde hazır bulunarak heyete müracaat etmeleri W- zımdır, 3 — Müzayedeye iştirak için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat akçesi müzayede saatinden ev- icap eder, İ vel banka veznesine yatırılıp teminat makbuzu alınmış olması 4 — Satış ve müzayede şersitini anlamak ve daha ziyade tafsilât almak isteyenler Bankada Yunan emvali servisine müra- caat edebilirler. (3312) Afyon memleket hastanesi Baştabipliğinden: Hastanemizin 932 senesi 127 kalem eczayı yane 1 kiyacı met Efendi mahallesinde Emin Ca- 11 24 ağustos 932 tı yon erciimeni dai de ihale ine müsadif çarşamba iye ak istiyenlerin İstanbul Sıhhat in de yevmi mezkürda teminat ile birlikte Afyon | saatte mahallinde hazır ( bulunacak at 15 te Af. listeyi görmek ve yetine ve encümeni daimisi riyasetine müracaatları, (3373) yılabilir. Bu hususta tıpatıp kendi noklai nazarımıza göre hüküm vermemeliyiz. Veremeyiz.. Gayrimer'i âlem henüz tama- mile o meçbulümüzdür. Buna dair bir şey keşlolunmamıştır. Bünün kanunlarını ve ahvalini tanımıyoruz... “Bu taharriye başlamak için elimize “geçen © unsurlardan memnun olmalıyız. Christophe Colomb garbi - Hindistana va- racağı zannında iken Hindista- nın mütekabil cihetinde Yeni dünyayı bulmuştur Bizim ara- dığımız manevi âlem İs. daha yakından temas ettiği ve etrafımızı muhit olduğu halde Amerikanın 492 tarihindeki kâ #ifin muasırlarınca olan meçhu İiyetinden ziyade bizim için gayrindalâm kalmıştır.» Kıraat bitince dinleyenler. müsbet veya menfi kanaati an- lamak için biribirinin yüzüne bakıştılar.. Bir dekika kadar kimseden bir cevap çıkmadı. Hep düşünüyorlardı.. Nihayet Orhan mutmain bir jestle sordu: & — Dayı bu fevka Iâde hâdise bu kadar şahidin hu zurunda yukarıdan aşağıya uy- durma olabilir mi? ” Talât Bey — Uydurma oldu ğu iddiasmda değilim. Fakat işin çok su götürür cihetleri var. Biz, bu içinde yaşadığı. | çok maddi âlemde göz önün- e muz deki şeyleri gayrimer'i ile nasıl wi liriz? Şimdilik bu hâ: bir tutamak yerini bu esrarla Binlerce mektuplar almış olma sma rağmen bu hâdiseler umu- mi değil enderdir. Her ölünün yattığı yeri beğenmemek şikâ- yetile mezar değiştirmeye kal- kışabilmesi umumiyetle kabule şayan bir hakikat sayılabilir Clarinval'de kendini gösterebi- liyor? Bu istisnaiyet bir er- 800 Sade yağı 500 Sabun 300 Zeytin yağı Hava Makinist mektebi ih- biyacı için yukarda yazılı er. münakasa suretile satm alına- caktır. Münakasası (o 26/Tem- muz /932 salı günü saat 14 ten 17 ye kadar Tophanede Mer- kez kumandanlığı satım komisyonunda icra kılınacak- tır. ,Taliplerin O şartnamesini görmek için komisyona müra- caatları ve iştirak için de mu- ella vaktinde © komisyonda azır FL, G1) (3510) satın — alınacaktır. Pazarlığı (27/Temmuz/932 çarşamba gü- İ nü saat 14 ten 17 ye kadar Top hanede merkez * kumandânlığı satın alma komisyonunda icra kılınacaktır. Taliplerin şartna mesini görmek için komisyona müracaatları ve iştirak için de | muayyen vaktinde komisyonda hazir bulunmaları, (115) - (3514) La Kilo 1500 Fasulye 750 . Nohut 800 Şeker Hava Makinist Mektebi ih tiyacı için yukarda © yazılı er- zaklar bir şartnamede © aleni | münakasa suretile satın alma- caktır. Münakasası 27/Tem- muz /932 çarşamba günü saat 14 ten 17 ye kadar Tophanede merkez kumandanlığı satın al- ma komisyonunda icra * kılma- caktır, lerin şartnamesini görmek için komisyona müra- caatları ve ik için de mu: ayyen vaktinde o komisyonda hazır bulunmaları. (116) (3515) . 250,000 Çift fermejüp 120,000 Çift küçük kopça 60,000 adet pantalon tokası Levazım * Dikim evi ihtiyacı için yukarıda cinsleri hizasında yazılı mikdarlarda malzeme ay rı ayrı üç şartnamede la satın alınacaktır. e 27 Temmuz 932 çarı Dü saat 14 ten 17 ye Dn ve hanede Merkez Kumandanlığı Satınalma onunda icra kılmacaktır. Taliplerin şartna- komisyona müracaatları ve işti rak için de muayyen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları, (3553) sİstanbul: Beşinci İcra memurlu. kundan: Mahcuz ve satılmasına ka- rar verilen birçok ev eşyası ve bir piyane, 27 - 7 - 982 Tarihine mü sadif çarşamba o günü saal 13 ten mek, bir evliyalık meselesi mi- dir? Hâdiseyi ne cihetten alsa- ie içinden çıkılır şey değil | mevcut değildir. itibaren Beyoğlunda — Sururi Meh- mii caddesinde 3 - 5 No. İs. apartı. manda ağık arttırma İle & satılacak: tar. İstiyenlerin o mezkür gün ve memüra müracaatları ilân olunur. niz bu hususta Camille Flam- marion'un da katiyetle gös termek istediği tam imana rağ men şüphede bulunduğunu an- lamışsınızdır, Hâdise nihayet | dır garabetil: derecedeki lunun mezarını olmasını büsbütün reddetmi- yorum. Olabilir. Flanmmarion hâdisenin bu suretle tefsiri çok münakaşa götürür diyor ki ta- bit doğrudur. Ve sonra “hey'et' âlimi bir makuliyet rengi ver- mek istediği meseleyi bütün bü tün iğlâk ediyor. Kadına uzak mesafeden bir rüyet kafültesi vermekten ziyade bu görünme harikasını ölünün ruhi kuvve- tine atfetmek isteyor.. Bönce bu kadının — geçirdiği o rüyet' haleti esnasında tıbben muaye- nesi lâzımgelirdi.. Bu bersami bir rüyet olabilir. Bersamlarda görülen ( hurafeler tamamile subjectiftir. Görülen şeyin aslı Hanımefendi — Mezarın Orhan — Doktor beyefendi | keşfine yardım eden şehidin siz ne buyuruyorsunuz? Doktor sağ ve solundaki Rus ve Ak — Okunan hâdise-| man gençlerine ne Hi nin sonlarına dikkat etmiş ise-'niz? GL» asal, mk, Sa. ALİ komisyonu ilânları zaklar bir şartnamede & aleni | mak Ankara vilâyetinden: | Birineimadde — Ankarada alel inşaedilecek Vilâyet ler evi inşaatı mukavelename tarihinden itibaren yedi yüz otuz gün zarfında ikmal edilmek üzere ve kapalı zarf usulile 16 Hazi- ran 932 tarihinden 1 Ağustos 932 tarihine kadar kırk beş gün müddetle münakasaya konulmuştur. İkinci madde — Münakasaya iktidarı fenni ve itibarı malile. rini isbat edenler kabul olunur. Bunun için münakasaya dahil ol A — İnşa: ar ai götürü ve anahtar teslimi şartile münaka- saya vazedildiğinden taliplerin proje, şartnameler ve evrakı keş fiyesinin tetkikile kendileri tarafından teklif edeckleri fiyatın yüzde 7 buçuğunu Vilâyet İdarei Hususiyesi hesabına bankaya tevdi ettiklerine dair makbuz senedini veya milli bankalardan birinin teminat mektubunu ve yahut milli esham mukabili Muha sebei hususiyeden almacak ilmühaberi ibraz etmeleri lâzımdır. B — Ticaret odasma mukayyet olduklarına dair bir vesika göstermeleri ve ayrıca itibarı malilerini Vilâyet encümenine is. bat etmeleri icap eder. C — Yetlerindeki ehliyeti fenniye vesikalarını yevmi ihale- den en az sekiz gün evvel Vilâyet Başmühendisliğine göstererek münakaşaya dahil olabileceklerine dair bir ehliyeti fenniye vesi. kasralmaları veyahut ellerindeki vesikanm zirine şerh verdirmele ri iktiza eder. E — Mevzuu bahis inşaat münskasasına bir parçada İâakal üç yüz bin liralik bir bina inşaatını tamamen muvaffakıyetle ik. mal bulunan inşaat müesseseleri kabul edilecektir. şartı tamamen haiz olmayanların münakasaya işti- anı kabul olamayacağından teklif zarfları açılmayarak Üçüncü madde — Talipler 661 numarali münakasa ve ihale kanununun onuncu maddesi mucibince ibzar edecekleri kapalı zarfı 1 Ağustos 932 tarih ve pazartesi günü saat on beşe kadar Vilâyet Daimi Encümeni Reisliğine makbuz mukabilinde tevdi edeceklerdir. Dördüncü madde —- Mi 1 Ağustos 932 tarih ve pazar tesi günü Ankara vilâyeti dai ümeninde yapılacaktır. Beşinci madde — Evrakı keşfiye ve projeler yüz lira mukabi. linde Anadolu Nafin Başmühendisliğinden alınabilir. Altıncı madde — Evrakı keşfiye ve projeyi görmek veya da- ha ziyade miâlümüt almak isteyenlerin Ankara vilâyeti Nafia Başmühendisliğine müracaatları ilân olunur. (2812) TAHLİSİYE UMUM MÜDÜRLÜĞÜNDEN: Vesaiti tahlisiye için muktazi 2250 ilâ 2500 adet maa kapsol roket fişeğinin imali kapalı zarf usulile münakasaya konulmuş. tur. İdarede mahfuz nümünesine tevfikan Türkiyede imal edil- mesi meşrut olan işbu fişeklerle kapsolların 4 Ağustot 932 tari. hine müsadif perşembe günü saat 14 te ihalesi icra kılınacağın- dan imale talip olanların bu baptaki şartnameyi görmek üzere Umum Müdürlüğüne müracantları: (3334) Evkaf müdiriyeti ilânları Mikdarı Ci 2000 Kilo Zeytin yağ 400 Kilo Nişasta 60000 Adet Yumurta Guraba hastahanesine lüzumu olan belâda muharrer üç ka- lem erzakın aleni surette icra edilen münekasası neticesinde fiyatlar haddi lâyık görülmediğinden münakasa temmuzun Yir- mi yedinci çarşamba günü saat on altıda icra edilmek üzere tem. dit edilmiştir. Talip olanlurın şeraiti anlamak üzere her gün Le- , | vazım Müdüriyetine ve ihale günü İdare Encümenine müracaat- ları. (3492) Gedikpaşada jandarma satınalma komisyonundan: 103 kalem ecza ve malzemei tıbbiye kapalı zarf usulile mü- bavıa edilecektir, Taliplerin şartnameyi görmek için Ankarada Jandarma umum kumandanlığı baş hekimliğine, İstanbulda Jan- darma satinalma komisyonu riyasetine, İzmirde 18 inci jandar ma mıntaka kumandanlığına ve münakasaya iştirak için de 11/8/932 saat 14 te Ankarada J. U. K, Levazım müdürlüğüne müracaatları. (3561) Devlet? Demiryollar: idaresi ilânları 600 ton kok kömürü kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Münakasa 7—8—32 tarihinde Ankarada Umum müdürlük binasında yapılacaktır. Fazla malümat, Ankara ve Haydarpaşada idare veznelerin- de 5 er liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. (3353) — Neden duramazsınız? 'Ruh — Komşunuzdaki a zılılardan çekinirim. * “Sual — Hangi komşu? N mii Bahçe duvarınıza e — Biz de onlar hak- kında sizden malümat sormak istiyorduk. “Ruh — Aman sormayımız. “Sual — Niçin? “Ruh — Si rahatınız bo zalur... VW Çok rica ederiz. İlci €ani arasında bir İmei in Genç pi zihninde : mü- temadiyen tekraladığı bu sual cevapların anahtarını bulmaya uğ Gla: eler, kimlerdir? © “İki cani arasmda bir me- lek” ne demektir? Talât ve doktor Muammer Feyzi Beylerce masa başında yapılan muhaverenin ohakika- pek miz İİ ör Gine deliyi olmalı: Münakaşa yine uzadı, Ma- baatli romanlar gibi bir netice almadan kesildi. “Fakat akla, fenne muvafık bir tefs:- kabul etmeyen bu garibeler karşisin- da doktor ile Talât Beyin in- kâr kalelerinde bir iki rahne açılmış gibiydi. Bu manevi es- rardan kendilerince henüz müs bet bir cihet yoktu. Lâkin bazı hâdiselerin sureti vukularında retleri müşkül öyle hakiketler görünür gibi oluyordu ki bun- lara ne demeliydi?, 23 Dilâverin Münireye ilânı aşkı Geceki ruhlar meclisinde söylenenlerden Dilâvere en zi- yade tesir edeni Cavalı Celilin yeni kiracılar" hakkındaki nim Wşaatı olmuştu, ruhla masa başındakiler arasında geçen şu ENİ A düşünüp duruyor- — Burada çok Erdi ten ruhlarla vukubulduğu meş küktü,. Fakat komşu kiracr- lar hakkında söylenenler onla- rın esrarengiz hallerile çok teva fuk ediyordu. Dilâver bu mu- ammayı nasıl halledebilirdi? (Devamı var)