6 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

6 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

6 AĞUSTOS 1932 7 inci sene No. 2330 NUSHASI 5 İcarette teklâm Galatasarayda aybaşından Ni açılı bulunan sanayi sergi- İni ziyaret edenlere, orada teş- tedilen eşya hakkındaki fi li sorumuz. Onda dokuz a cevap şudur: > Memleketimizde bu ka- AT mütenevvi eşyanın imal €- tiğini bilmiyorduk. Ticaret nızın en zayıf tarafmı Üyoruz: Malı müşteriye ta- İmağa çalışmamak. Reklâmın “iretteki ehemmiyetini takdir İnemek. Bu zayıf tarafımızı iye etmedikçe, sanayi ve taret yolunda korkarız ki pek e gidemeyeceğiz. İş hayatındaki muvaffakıyet li yalnız en iyi eşyayı en aşa Maliyet fiyatma yapmaktan değildir. Onu satmak ta lır. Belki de satmak yap- an daha ehemmiyetlidir. tü en mükemmel eşya imal b imeğe muvaffak olan bir fab- | mamulâtmı satamadıkça mahkümdur. Bir malı satmanm en iyi, tâ belki de yegâne yolu onun bol reklâmmi yapmaktır. ilhakika bir malı sergide teş- etmek te reklâmını yapmak p tir, Sergide teşhir etme- in faydası asla inkâr edilemez. seneye yaj * binnisbe mahdut mikdarda imselerin gidip görebileceği © sergide bir malı teşhir et- hek, piyasada revacını temin i- #n kâfi değildir. Onun vösi mik Asta reklâmını yapmak lâzım- » Reklâm, afiş ile olur, radyo sinema ile olur, | sirküler iinde yazılan mektuplar ile olur. Fakat en müessir reklâ m gazete ve mecmua ile yapı. n ilânlar olduğunu söylemeğe li gazeteciliğimiz mâni de- ildir. Geçenlerde büyük bir Ameri iş adamına Amerikanın ti- ret sahasındaki muvaffakıyet ilini sormuşlar. Amerikalı İliç düşünmeden cevap vermiş: >> Gazete reklâmınm ehem- ini diğer memleketlerden ir edişimizde. | ME erd otomobillerinin sahibi ir. Ford da muvaffakıyet âmil | birinin, gazetelerin, i- | Mal ettiği otomobili alay mev- eu yapmalarında olduğunu i vok defn söylemişti. Ford'un | *eklâm prensibi şu olmuştu: O- mobilden bahsedilsin de ne | ekilde olursa olsun. Ford oto- Mobilleri etrafında nükte icat gazetecilere mükâfat ver. ia Ford'un reklâm siyaseti » Amerika (gazetelerinin bi- çalışırken, bir muharririn Çe ikteden yüz dolar mükâ- at aldığını görmüştüm : — Ford, bundan böyle oto- illerini sarı renge boyaya- Sak. Biliyormusun neden? — Hayır — Otomobilleri muz gibi dü ile satsın diyel.. Amerika ve Avrupada sanayi seseleri senelik masraf büt rinin mühim bir kısmını glima tahsis etmektedirler. ir hazır ilâç fabrikası vardır ilân için senelik tahsisatı on milyon baliğ olmaktadır. ilyon sarfeden tütün, kakao, tâ sakız ve şurup âmilleri “ayılamayacak kadar çoktur. hi Bizde senelerden beri sanayi kümetin her türlü teşvi verde oluyor. Matbuat; bu Yolda hizmeti vatani bir vazife İmiştir. Halbuki bir kaç firma Müstesna olmak üzere diğer sâ Dayi erbabı, cidden güzel ve u- f9z olan mallarının satışı için l bir masraf ve külfete kat. anmak istemiyorlar. En kaba- Yı firma senede bir kaç bin, i ttâ bir kaç yüz lira sarfetmek #n çekiniyor. “Acı bir istihza- N ki sanayi sergisinin açıldığı pafta bile gazetelerin ilân sahi. lerinde ecnebi mallarmın rek- “mları ekseriyeti teşkil ediyor. ğer gazetelerin havadis kıs Mindaki etraflı & olmasa, İatasaraydaki sergiden an- lee tesadüfen geçenler İda cümhuriyet dar olacak. İş hayatında | masını bilmiyoruz. KURUŞTUR Buğday fiatlarının artması bekleniyor Ziraat bankasının fiatından fazlaya müşteri çıkacağı muhakkak Kanunun tatbikatına geçildi olmak üzere, hükümet, buğday mübayaasına ve buğdayın mu- ayyen merkezlerde depo edil mesine karar vermişti, kası da bu hususta icap eden istihzaratta bulunmuştu. Nihayet son verilen karara göre, 5 ağustostan, yani di den itibaren buğday mübay. bilfül başlamış demektir, Y: nız dün cuma olduğu için asıl bugünden itibaren faaliyete ge çilecektir . Ziraat Bankasının, köylüden mübayaa edeceği (buğday bir milyon liralık olacaktır, Ban- ka buğdayı 5,5 kuruştan almak tadır. Satın alınan buğdaylar” İs- tanbul, Ankara, İzmir, Eskişe- hir; Konya şehirlerinde depo e dilecektir. Muhtelif membalardan alı- nan malümata nazaran, Anado Yuda bu seneki buğday mahsu- lü, geçen senenin ancak üçte ikisini tutabileceği cihetle buğ day kıymeti muhafaza edile- cektir, Ziraat Bankası, mübayaatı- nı peşin & para ile yapacak ve köylü, kendisine borçlu olsun olmasm, mübayaa ettiği buğda yın ücretini def'aten (tesviye edecektir. Bu suretle Ziraat Bankası, Ziraat bankası müdürü Şükrü Bey buğday vaziyetinin nâzımı ola caktır, Köylünün © buğdayını sat- mak için beş buçuk kuruştan fazlaya talip bulabileceği tah. min edilmektedir. Ziraat Ban- kasının beş buçuk © kuruş fiat koyması, buğdayın bu fiattan aşağı düşmemesini temin için. Askeri mütekaitlerin dünkü kongresi Bir senede yapılan iş görüşüldü Kongreye iştirak Umum mütekaidini “askeri- ye cemiyeti senelik ( içtimamı i cemiyet bina- | mi sında aktetmiştir. İçtimada bir senelik faali- yet raporu okunmuştur. Rapor hükümetinin tekaüt maaşlarını buhran ver- gisinden muaf tutmuş olmasın dan şükranla ( bahsedilmekte dir. Ayrıca Emlâk Bankasından senevi yüzde 12 faizle istikraz yapılması temin edilerek müte kaitler bazı muhtekirlere sene- de yüzde 120 — 140 faiz ver- mekten kurtarıldıkları için te- şekkür edilmiştir. Okunan rapora nazaran, ce miyet bir sene zarfında azasın dan 67 fakir mütekaide kömür, 74 mütekaide erzak, 37 müte- eyes sanan adaki tekniğini bir | Jmalıyız. Biz yapma sını öğrendik amma, halâ sat- enne eden mütekâitler kait çocuğuna elbise, 28 müte. kait çocuğuna da > veri iştir. Ayrıca 16 hasta © mütekait aneye kal çocuğu mekteplere yerleş. trilmiş ve zaruret içinde olan 5 mütekaidin cenazesi kaldırıl- m İki mütekait çocuğuna mu- allimlik, yedi O mütekaidede mubtelif işler bulunmuş, 14 mü tekaidin maaş tahsisi muame- lesi takip ve intaç edilmiştir. Raporun kiraatinden sonra yeni idare heyeti intihabı ya- pılmış, neticede Ferit, Demir paşalarla miralay | Talât, Ha- mit, Dr. Cemil, binbaşı Rüştü; Hüsnü, Hüseyin, Mustafa, E.. min Âli, Hasan Nuri; Lâlfi Vecdi ve Hakkı Beyler heyeti | idareye seçilmişlerdir. Müteakiben kongrenin akdi münasebetile Gazi hazretlerine ve Büyük Er rılmış, 11 müte | Gelmeyor? Gazi Hz.nin teessür- leri iblâğ edildi ATİNA, 8 — Türkiyenin Ati- na sefiri Enis Bey Hariciye ne- zaretine gelerek, M. Venizelos'a vekâlet etmekte olan meclis reisi M. Gonatas'ı ziyaret | etmiş ve Hariciye vekili Tevfik Rüştü Bey den gelen bir telgrafı tevdi ot- miştir. Hariciye vekili Tevfik Rüştü Bey bu telgrafı ile M. Venizelos'- un bu yaz Yalovaya gelememe- sinden dolayı Gazi Hazretlerinin çok müteessir ve mütseasif bulun duklarını bildirmiştir. M. Gonatas Enis Beye demiş- tir li : — Bu seyahat her halde ola- caktır. Ancak intihabattan 80n- ra olacaktır. M. Venizelos inti- habat.dolayısile şimdi çok meş- gul bulunmaktadır. Rus heyeti Geliyor 7 kişilik mutahassıs heyet Moskova" dan hareket etti.. MOSKOVA, 5. A. A — İnşaat projeleri devlet tröstü müdürü Oro. lof'un riyasetindeki mütehassıslar sısı iktisatçı M. Sovyet mutahassısları Türkiyede iki ay kndar ikamet < tabii şe- raitin ve yapılacak işlere sit proje- lerin ihzarına lâzım olan diğer husu | lerin etkili için Türk matahasss. | İariyle birlikte Anadolunun muhte- lif mıntakalarmı ziyeret edecekler- dir. Fransız kabinesinde PARIS, 2. A. A — M. Heriot nazırlar meclisinde harici işler hak. kında beyanatta bulunmuştur. Bah- riye nazırı M, Leygues şimal ve ba a YA llarından sıraşiyle Herr Robert Eviz ve Draje'in tayin edildiklerini tebliğ etmiştir. Çazırlar Meci kında Fransadan ke edecek olan Anam İmperatoru | Baoda'ye Lejyon Doner nisanınının büyük ei rutbesi verilmesine ka- rar verilmiştir. Sergide cuma Sergi dün bilhassa son derece kalabalıktı Dördüncü yerli mallar sergi sinin dün ilk cuması idi, İddin 6- dilebilir ki, cuma günü İstanbu- lun en kalabalık yeri sergi bina- # bulunuyordu. Bilhassa akşam almak mecburiyetini | hissetmiş tir. Muhakkak ki memleketimiz- de pok az hâdise dördüncü yer- H mallar sergisi halkın alâkasını celbetmiş ve bu kadar (o rağbete mazhar olmuştur. Seneden sene- | ye inkişaf eden ve daima halkın rağbetine mazhar olan yerli mal- lar sergileri halkta yerli | malını rubunu uyandıran & başlıca âmil. dir. Dördüncü yerli mallar sergi- sini ziyaret edenlerin yekünu dün birden bire kabarmıştır. Dün ak şama kadar, yani boş gün zarfın. da sergiyi ziyaret edenler 71,380 kişiye baliğ olmaktadır ki, bu su- retle dün sergiyi 23 bin küsür ki- $i ziyaret etmiş olmaktadır. Dün akşam üzeri sergi smda halk büyük bir kal teşkil ettiğinden vesaiti edenlerin kolayca naklini temin için dün akşam Beyoğlu servisini takviye etmeğe lüzüm © görmüş tür, Sergide dün satış ta © şayan hayret derecede fazla olmuştur. Sergide yerli malların hariçte bil hassa Avrupa mamulâtma maza- ran nisbet kabul etmez derecede ucuz oluşu halkın rağbetini art trmaktadır. Sergiyi ziyaret eden ler içinde boş dönen dir. Dördüncü sini dün şehri yahlar da ziyaret etmiştir. Sey- yahlar Türk sanayiinin az zaman daki bu terakkisini takdirle kar- şılamışlardır. Sergi temsillerinden ikincisi pazartesi günü akşamı (Cümhuri yet Gençler mahfeli) tarafından sergi binası ve salonunda . verile cektir. Rana Bey ANKARA, 4 — Gümrük ve in- hisarlar velâli Rana bey yakmda İs tanbulda gidecektir. Adliye vekili geldi Adliye vekili Yusuf o Kemal bey dün şehrimize gelmiştir. | Beyin seyahati Comte Ostroroğ vefat etti trorog'un abiren vefat et- tiği bildirilmektedir. Müşerünileyh Leh asılzadegânından iken bilâhara Fransız tabiiyetine | girmişti. Mem- deketimizde darülfünun hukuku is- limiye müderrisliği. Adliye nezareti müşavirliğinde bulunmaş ve bilâha- ra da Babil; adliye müşaviri olmuş tu, Comte lehimizde bir çok meşri- yatı ile hizmette bulunmuştu. Aile- sine ve dostlarına taziyetlerimizi be yan ederiz, Yazısız Hikâye Hergün üçüncü sayfamızda Kemalizm nedir? Selânik - Anafarta - Ankara.. Yazan: Edirne meb'usu Mehmet Şeref Pek yakında Milliyet'te Siirt Meb'usu MAHMUT Umumi Neşriyat ve Yazı Müdürü /Ece . uvaffakıyetten muvafakıyetekoşuyor Tayyare ile avdeti muhtemel Dauville, Paris ve daha bir çok şehirler sabırsızlıkla güzelleri bekleyor Dünya güzel leri Avrupada ay başından be ri şehirden şe- ire seyahatle- rine devam edi yorlar ve şeref lerine verilen müsamereler - den baş alamı- yorlar. Bittabi bu güzellerin başında Keri- man Halis H. bulunduğu çin müsamere- lerin, mihrakı- na © teşkil edi- yor. Dün gelen son haberlere göre güzeller simdi Ostand'- » | dadırlar ve ora dan Dauville'e ve Parise geçe ceklerdir. Dau ville şimdi plâj mevsiminin en canlı ve eğlen- celi zamanını geçiriyor. O- nun için şehrin eğlence yerle- ri, otelleri, kar zinoları, plâj- ları Franszlar o EVPel annesi dan başka, dünyanm dört tarafın dan gelmiş ecnebilerle de doludur. Bütün bu kozmopolit dört gözle güzelleri bekleyorlar. Çünkü onların gelişi ayrı bir bay- vesilesi olacaktır. Güzeller muvaffakıyet kazanacağı tesir bırakacağı şüphesizdir. zeller için Pariste de büyük hazır lıklar yapılmıştır. Bu murlar belde sinin neşeye ve eğlenceye halkı, güzellerin ziyareti gibi bir fırsatı kaçırmayarak, onlara Pa- Keriman Ece bundan bir haç sene ve kardeşleri arasında riste kaldıkları müddetçe çok iyi ve unutulmaz günler geçirtecek- lerine şüphe edilemez. Gelen ga- zetelerde okuduğumuza göre, Ke- riman H.m babası Halis B. de her yerda halkın sempatisini cel- betmektedir. Kendisine samimiyet lerini ifade için “Türk baba” de- mektedirler. O da aşağı yukarı kızı kadar mülâkat istemeğe ko- şan gazetecilerin hücumundan ya kayı kurtaramamaktadır. Keri- man Hanımın İstanbula ne zaman “Devamı $ inci sahifede) İkinci at koşuları Dünkü koşuya kaç at iştirak etti ve hangileri kazandı? z Yukarda seyircller, aşağıda 1800 metrelik ikinci koşa Yarış ve ıslah encümeni ta- | rafından tertip edilen I ikincisi bü at koşu bir kala- balık huzurunda n cereyan et. ti (Devamı 5 inci sahifede,