6 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

6 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Sene 3 6 Ağustos 1932 Dünya Güzeli Fransada Güzelimiz ve dünya güzeli Hanım hakkında dün tafsilât verirken, gelecek 933 senesi dünya — güzelliği mü- sabakasının şehrimizde yapılması maksadile ortaya bir fikir atıl- dığımı da yazmıştık. Bugün bu haberimizi teyit eden bazı haberler daha tereşşüih şetmiş — bulunmaktadır. Verilen malümata göre alâkadarlar gele- cek sene dünya güzellik müsabakası- nın mutlaka şehrimizde yapılması hususunda şimdiden — teşebbüse geçeceklerdir. Bu takdirde bi- tün dünya güzelleri şehrimiz- de toplanacakları gibi ayrıca müsabakada hazır bulunmak üzere mühim miktarda seyyah gelmeci ihtimali bulunduğu da haber ve- rilmektedir. Nitekim bu seferki intihap — dolayısile Belçikadaki Ostant şehrine 35-40 bin kadar İngiliz, Fransız ve Amerikan sey- yahı gelmiştir. Güzelimiz Dovilde Brüksel, 5 — Dünya güzeli Keriman Hanım bugün saat onda Dovile hareket etti. Refakatinde İngiliz, Ametikan, İspanyol, Ko- lombiya, Peru güzellik Kıraliçeleri vardır. Keriman Keriman Halis Hanım Bel- çıkadan ayrılırken fevkalâde teş- ;anmerasi:ni yapıldı. Hediyeler, buketler verildi. Binlerce halk yollarda karşılamıya ve selâm- lamıya çıkmıştı. Müsabaka mü- nasebetile Belçikaya verdiği şerof ve sevinç tekrarlanıyor, Dünya Güzeli yüksek ve necip bir te- vazu içinde teşekür ediyordu. Hareketinden evvel Brüksel, Ostand, Spa diğer şehirlere bele- diye reislerine, kendisine gösteri- le ka ve tevecelhten dolayı teşekkürlerini iblâğ etmiştir. Keriman H. Fransız seyal ni otomobille yapmaktadır. Diğer güzeller, aileleri, eşyaları ve on- ları takip eden — gazeteciler, fotoğrafçiler — ve — sinemacıların bindikleri — otomobiller Dünya Güzeline tahsis edilen muazzam otomobilin Aarkasında uzun bir katar teşkil etmektedir. Muhteşem Bir Ziyatet Cihan Kıralıçası doğru Dovile gidecek ve yarın (bugün) Dovil gazinosunda şerefine — verilecek muhteşem ziyafette ve gece yar pılacak bayramda hazır buluna- caktır. Fransız hududunda kendisine istikbal merasimi hazırlamıştır.Diğer davetli Fransız şehirlerinin be- lediyelerinden gönderilen heyet- ler Dovilde Dünya güzeline be- yanı hoşamedi edeceklerdir. Kıraliçenin Fransa seyahati şüyu bulur bulmaz Fransaya, bilhassa Dovil ve Parise bir teha- cüm başlamıştır. Mevsim münase- betile Nis, Kan, Biyaritz ve Sen- Sbastiyen'de bu- lunan Amerikalılar ve diğer ec- nebiler Dovile ve Parise gelk- mektedirler. Keriman Hanımın Beyanatı Keriman H. haftalardanberi Monte Karlo, | Dünya güzelli Keriman Hanımın yeni resimleri devam eden ve tahsisen dünya güzelliği intihabı yapıldıktan sonra vüs'at — kespeden ziyafetler, — müsame- reler, — resmi, — husüsi, — zi fetler — sebebile hiç — rahat yüzü görmemiştir. Sırf gösterilen temilelere mukabele etmiş omak üzere kabul ettiği Fransa seya- hatini — bitirerek ana — vatana dönmek iştiyakı içinde yaşıyor. Fransada çok büyüyük tezahürata bazırlanıldığı anlaşılmaktadır. Keriman Hanım diyor ki: — * Vatandaşlarımla beraber beni tebrik etmek lütfunda bulu- nan büyüklerimiz tamamen milli bir. vazife addettiğim bu işten (Devamı 10 ancu zayfada ) şiddet — ve merasim, | | İhtişamlı Günler Geçiriyor Halk, Güzelimizi Heyecanla Alkışlıy Eskişehirde Tahkikat imendifer Veznesinde 4000 Lira E:sîk Çıkmiş Eskişehir (Hususi) — Burada Şimendifer Idaresinin veznesinde | 4000 liraya yakın bir paranın | eksik çıktığı İddia edilmiş ve hâ- dise müfettişlere intikal etmiştir. Müfettişler tahkikat yapıyor- lar. Bu paranın veznedarın zim- metinde bulunduğu söylenmektedir. Maamafih tahkikat neticesinde hâdisenin hakik! mahiyeti anla- | şılacaktır. Amerikada 4500 | Domuz Yandı Şikago & (A-A.) — Şehrin | cenup - garp sanayi miıntakasın- da iki büyük ticarethanenin ha- | rap olmasına sebep olan yangın 6 milyon dolardan Fazla hasaratı intaç etmiştir. Yangın esnasında 4500 domuz ve kasaplık hayvanat kömür ha- line gelmiştir. İtalyanın Varşova Elçiliği Roma, 5 (A. A.)— Her türlü ihtirazi kayıtlarla alman malü- mata göre İtalyanın Atina sefiri M. Basdirini yakında Varşo- va orta - elçiliğine tayin edile- | cektir. | Ensesinden Yaralamış Elmadağında — oturan — sütçü İdare işleri femu: İstanbul — 20209 Fiati S kuruş En Kazançlı Meslek Hangisidir ? Maden Müh(ıendislıgı v Çok Cömert Bir Meslektir or Çünki Madehlerimîzröcvık Ve İşlenme- miştir Ve Bu İşte Muvaffakıyet Fazladır Hayatın günden güne şekil ve mabhiyet değiştiren güçlükleri karşısında meslek intihabı büs- bütün şaşırtıcı, yorucu ve kafa yıpratıcı bir iş oluyor. Bir"yandan kazançlı bir meslek bulmak, di- ğer taraftan memleket ihtiyacına uygun bir meslek intihap etmek.. İşte bugün lise tahsilini yeni bi- Hrmiş gençleri veya onların ba- balarinı en çok düşündüren me- sele, şüphesiz ki, budur. Doktor, avukat, dişci, mühendis ve saire- dir. Bütün bunlar en ciddi mesleklerdir. Fakat “acaba han- gisi? ,, denildiği zaman insan du- raklıyor. Fakat bulundukları mes- lekte muvaffak - olanlarla konu- şup fikirlerini almak, zannederiz- ki meslek intihabındaki zorluğu kısmen hafifletir. Biz, bu noktayı düşünerek mesleklerinde muvaf Prolesör Mustata Reşit Bey Profesör Mustafa- Reşit Bey evvelâ diyor ki : —" Bence metlek, itihabında fikir ve san'at kısımlatını biribirin den ayırt etmelidir. Buğün mem- Mehmet, arkadaşı sütçü Osmanı bıçakla yüzünden ve ensesinden yaralamış, kaçmıştır. l leketin hem fikir hem de san'at adamlarına ihtiyacı vârdır. Memlekette senayi Hayatının inkişafı lâzım ve zaruridir. Bu da, ancak tahksil görmüş gençlerin çalışmalarıyla mümkündür. Fikir (Devami Sinci sayfada ) fak olanların veya bir meslek mektebinin başında bulunanların mütalealarını — topladık. Bugün Darülfünun Hukuk Fakültesi Pro- fesörlerinden —avukat — Müstafa Reşit Beyin mütalealarını ya- Zıyoruz. aa - He Öz Kâ;deşini— Öldfırğn Bir Şerir Yâkşlandı Malatya (Hususi) — Bu civarda İsmet Pş. nahiyesinde çok iğrenç bir cinayet olmuştur. Hâdise şudur: İsmetpaşa nahiyesinin Atmalı köyünde oturan Ömer oğlu Osman isminde bir şerir, İbrahim ismin- deki kardeşini öldürmüş ve cesedi bir mağarada yizlemiştir. Fakat bir tesadlif eseri olarak ceset m: ada görülmüş ve tah- kikat neticesinde bu kanlı cinayetin, maktulün kardeşi Osman tara- fından işlendiği anlaşılmıştır. Bu şerir adam, zevcesinin maktul kardeşile münasebette bulundu- ğunu — ve cinayeti bu sebeple işlediğini ortaya atmıştır. Fakat diğer taraftan katilin kardeşinin zevcesine göz koyduğu ve o kadınla evlennîek maksadile kardeşi İbrahimi öldürdüğü ileri sürülmektedir. —M. —O0 I__ Teselli! I LA C H )_İ:V?')"-'ş — /x'_ Ai 1,40 vapuranu kaçırdık hal.. — Eyval yarın ayni saatte hbir vapur Memur — Merak etme beyim, daha var,