6 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

6 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

B EE DAT w LT CUU e GU KA KUWT UUT UU SON POSTA İngiltere Hükümeti taralından Gazi "ı ne I.adne ndı en eserin tere _nıı 'i ÇANAKKALE — Yazan: Ceneral Oglander “Türk Toplarının Ateşi Altında Eriyen Kıt'alar Takviye Ediliyordu Arıburnundan içerlere giderkenr astgelinen müşkül manlalı saha İkinci sırtlarda, bilhassa 400 “rakımlı tepede Avustralya fırka- sının — 12 fırkasından on — firkası muharebeyo tutuşmuştu. O gün bütün gün fasılasız bir surette harp devam etmişti. Müdafaada kalmak emrini aldıkları — için, burada bulunan — Avustralya kıtaatı sol cenahtakine nisbetle daha muntezamdı. Diğer taraftan 400 rakımlı tepe de Türk toplarına iyi bir ni- şangâh vazifesini yapıyordu. Saat on bire doğru Türkler bir cebel bataryası ile burayı ateşe aldılar öğleden sonra da Türk topları burasini devamlı ve iyi endahtlı şarapnel ateşi ile örttüler. Avustralya kıtaatı uzun gün topçu yardımından mahrum kalk- dı. Siperler de henüz kazılmamış bulunuyordu. Bu sebeple bu şa- rapnel taarruzundan çok — zarar gördüler. Bununla beraber tepenin şar- kındaki kıtaat muannidane mev- kilerini muhafaza ettiler ve Türk- lere öyle bir ateş açtılar ki, düş- man bir daha bu tepe üzeri- ne gelmiye teşebbüs etmedi. Bu muannidane mukavemetin çok faydası oldu. Çünkü arkada tepe- nin garp tarafında bulunan asıl Avustralya kıtaatı arasında mü- 'him boşluklar mevcuttu. Bu boşluktan endişede bu- lunan Kolonel Mcay — öğleden sonra lakviye kuvyetleri istedi. Fakat akşam Yeni Zelânt kıta- atı yetişmeden evvel bir nefer göndermek bile mümkün değildi. Halbuki Jeneral Bridge bu ta- buru hiç bir yerde kullanmama- ğa, ve her ihtimale karşı elinde ihtiyat olarak muhafaza etmeğe karar vermişti, Fakat saat 4,45 te, Mcay ye- niden yardım istedi, Derhal ken- disine bir tabur asker gönderil- mediği takdirde vaziyetin çok " vehamet kespedeceğini bildiriyor- du. Bunun üzerine Jeneral Bridg bu talebi is'af etmenin imkânsız olacağını düşünerek, — dördüncü taburu sağ cenaha — gönderdi. — Fakat bu takviye kıtaatı hareket eder etmez, sol canahta Kolonel Braund imdat işareti verdi. Der- hal yardım gönderilmediği tak- dirde vaziyetin tehlikeye düşece- gini haber veriyordu. Fakat artık gönderecek bir nefer bile kalma- mişti. 4 üncü taburun yardımile sağ cenahtaki açık kapanmıştı. Ak- şam saat altıda vaziyet düzel- mişti. Meay'ın cephesi şimdi de- niz - kenarından 400 rakımlı te- &İ peye kadar uzanıyordu. Bu cephe B uıiı yıılıın 1000 metre — tutur yordu. Karanlık basınca, tepenin şark tarafında bütün gün Türk hücumlarını kıran fedakâr fakat yorgun efrat asıl hatta ricat etti. Fakat — Türkler, © — dakikada bu ricati takip edemiyecek bir halde idiler. Bu sebeple o gece tepeyi yalnız ölüler işgal etmişti. O sıra da daha cenupta 27 inci alaydan ayrılmış küçük bir kol öğleden sonra Mcay'ın sağ cenahıma hücuma kalktı. Yarım | saat sonra karşılarına çıkan İngi- liz kavvetlerini yenerek — sahile doğru uzandı. Sonra sahilden zırhli. ateşine maruz kalmamak için geç vakte kadar bir sırtın arkasına saklandı. Son- ra saat — sekizle on araşında taarruz tekrar başladı ve dördüncü, 8 inci fırkaların siperlerine hücum etti, fakat bu taarruz kolaylıkla durduruldu. Bu, 25 hnisanda Türklerin Avustralyalıların — mevzilerini al- mak için yaptıkları son teşeb- büstü. Fakat solda ve ikinci sil- sile boyunca bütün gün ve bütün gece muharebe edildi ve bilâfa- sıla mühimmat sarfedildi. (Arkası var) Rusyadan Mütehassıs Geliyor Moskova, 5 (A. A.) — İnşaat Projeleri Devlet Trüöstü Müdürü Orolofun — riyasetindeki hassıslar grupu Türkiye kümeti — tarafından teşebbüsat — hakkında projeler — tanzimi davet üzerine ket — etmiştir. Bu — projeler Sovyet — hükümeti — tarafından Başvekil İsmet Paşanın Mosko- vadaki ikameti esnasında Türki- yeye açılan 8 milyon dolarlık kre- diye tevfikan — yapılacak — sipa- rişlerin tahakkuku şeklinde lat- bik edilecetir. nında şu zevat buluom ıktadır: M. Glagebin, mimar M. Nikolayef, su mecrası ve kanalizasyon mü« tehassısı Profesör M. Samgin, jeoleji mütehassısı M. Troyanski, kutret mütahassısı M. Voliski, müte- Hü- bazı — sınat plân ve için — yapılan M. Kovalevski, Sövyet mütehassısları Türki- yede iki aykadar ikamet ederek tabit şeraitin ve yapılacak işlere ait projelerin ibzarına lâzim olan diğer hususatın tetkiki için Türk mütehassıslarile birlikte Anado- lunun mühtelif mıntakalarını ziya- ret edeceklerdir. Türkiyeye hare- Grup azası meya« | Ağustos 6 Punya “Güzeli Fransada İhtişamlı Günler Geçiriyor Halk, Güzelimizi F Heyecanla Alkışlıyor (Baş tarafı | ioci sayfada ) duyduğum iftiharı takviye ettiler. Kendilerine çok minnettarım.,, Belçika Gazeteleri Anvers, 1 — Türkiye Güzel- lik Kraliçesi Keriman Halis Ha- nimımn Dünya Güzeli intihabı bü- tün dünyada olduğu gibi bütün Belçikada da büyük alâka uyan- dırmıştır. Bilhassa Belçika şehir- lerinde bulunan Türkler bu güzel Türk kızının intihaba girmesinde hazır bulunmak üzera Spa'ya git- mişler ve seçme neticesini de- rin — helecanlarla — bekleşmişler- dir. Nihayet mesut netice hepi- mizi bahtiyar etti. Belçika matbuatı Türk güzelinin zaferi etrafında havadis ve mütale- alara sütunlar,sayfalar tahsis ettiler. dünya matbuatı gibi onlar da bu hâdisenin ihtiva ettiği ehem- miyet ve manayı tebarüz ettir« meğe çalıştılar. Bazılarından kiü- çük parçalar alarak yazıyorum. | Lö Maten Danversin makalesi Meselâ burada çıkan Lö Maten Danvers gazetesi bugünkü nüsha- sında diyor kiz “ Takriben otuz milletin gü- zellerinin iştirak etmekte oldu ğu dünya güzellik müsabakası Belçikanın en güzel ve sihirli mın takalarında bütün şaşaası, bütün zarafer, güzelliği ile lâtif bir gül demeti — gibi inkişaf — ettikten sonra nihayet bugün Spa kasa- basında tetevvüç merasimini icra etmiştir. Bu merasim, harikulâde bir şaşaa, emsalsiz bir zarafet, | | bulunmamıştır. | ki, güzeller, hazırunun karşısına hararetli yan etti. Cihan Kıraliçeliğinin intiha- bında azami dikkatler sarfedildi. Bunun için her türlü tedbirler alınmıştı. Hak ve adaletin tahak- kuku için bu derece itina göste- rilmesi nadiren vaki olmuş haller- dendir. Seçilecek güzelin diğerlerine bihakkın tefevvak etmesi - için büyük ve titiz bir dikkat ve itina gösterilmiştir. Jüri çok nazik bir - vazife karşısında bulunuyordu. Tam bir hakkaniyet ile hareket etmiş ve kat'iyyen aldanmamış olmak için, güzelleri birçoek defa karşılaştır- mış, — herbirinin lerine te- fevvuku ve rüçhan — sebeplerini tetkik eylemiştir. Jüri azası ara- sında, müzakere ve münakaşalar bir muhit içinde cere- | çok şiddetli olmuştur. Saat beşe doğru kat'i karar iş ve Türk güzeli cihan kı- n edilmiştir. Bu karar sürekli ve hararetli bir alkış tu- fanı ile karşılanmıştır. İşte, böylece Pierre Lotinin | taziz ettiği Aziyade'nin, uzak bir hemşiresi şanlı dünya güzellik | tacını kazanmıştır.,, Neptün Danvers'in Yazısı Neptün Danvers gazetesinde | de Spa'dan alınmış şu telgraf plânla ihzarı mütehassısı iktısatçı | vardı: Spa, 31 Temmuz ( Hususi Mubabirimizden ) — Dünya Gü- zellik Kraliçasımın tetevvüç me- rasimi çok lülufkâr ve parlak bir havada hararetli bir surette ya- pildi. Spa gazinosunda, bir senelik güzellik - haşmetpenahının — ilânı merasimi, müthiş bir kalabalık | tirmek emelinde değilim. Sadece davetli ve meraklılarla hıncahınç | dolmuştu. 28 güzel saat beşte, jüri önln- den resmigeçit yapar gibi geç- miştir. Bu geçitte hariçten kimse Bundan sonradır çıkarılmıştır. Kraliçe Diyor ki: Halkın, en ziyade alkışladık- ları güzeller şunlardır: Türk güzeli, Alman güzeli, Yugoslavya İspanya Belçika ve Rusya güzelleri. Bu- gün saat altıda, 1932 cihan gü- zellik kıraliçeliği mutantan bir surette ilân edildi. Türkiye güzeli Keriman Hanım dünya güzellik kralıçası seçilmişti. Keriman Hanımla bizzat bir Suallerime şu | mülâkat yaptım. cevabı verdi. *— Hayatımı katiyyen değiş- tahsilime devam edeceğim. Dünya Güzeline mev'ut yüz bin frank kıymetindeki mücevher intihabı — müteakıp — derhal M. Marguct — tarafından — Kıraliçaya teslim edilmiştir. Türk güzeli gazinodan çıkar- ken sokakta merakla bekleyen kalabalık — ve kesif bir - küt- le — tarafından şiddetli ve sürekli alkışlarla selâmlanmıştır. La Nasyon Beljo gazetesinin de | ağustos nüshasından şu parçaları alıyorm: Bir Yazı Münasebelile Dün bazı gazeteler Dünya Güzeli Keriman Haninım — evlen- mesine ait olarak bazı yazılar neşrettiler. Haber aldığımıza göre bu ya- zılar Keriman Hanımın ailesini teessür düşürmüştür. Bu hususta dünya güzelinin amıcası Muhlis Sabahattin ch şunları - söyle- ııııılı. —Kerımıuuı hemen evlen- dirileceği şeklinde bazı gazetele- rin verdiği havadis tamamen asıl- sızdır. Bizim tarafımızdan ne bir güzelinin şık resimlerinden biri | huzurunda icra edildi. Gazino, gazeteci kabul edilmiş, nede İılr le bir sör söylenmiştir. mahremiyetine tecavüz eden bu haberin intişarından çok müteces- Felâket İtalynıi;—lieıruıt Harap Oluyor Roma, 5 ( A.A. ) — İtalyanın birçok yerlerinde hüküm sürmek- te olan bozuk havaların ehem- miyetli zarar ve hasar ika ettiği zannedilmektedir. Triyeste civarında Konegliano- da çıkan bir fırtına ekinlerde bir milyon liretten fazla hasara se- bep olmuştur. Pesauo eyaletinde yağan dolu ekinleri hemen hemen tama- mile tahrip etmiştir. On Kişi Asılacak Lima, 5( AA) — Divanı harp 10 ihtilâlciyi idama ve 15 ini de hapse mahküm etmiştir. $ mahküâm bu sabah idam edilmiştir. Ziraat Bankası Bugün Harekete Geçiyor Ziraat Bankası bugünden iti- baren buğday satın almıya baş- hyacaktır. Bankanm köylüden alacağı buğday bir milyon liralık olacaktır. İ Buğdaylar İstanbul, Ankara, İzmir, Eskişehir ve Konyada de- po edilecektir. Banka buğday | almıya başladıktan sonra fiatin bir miktar mektedi. yükselmesi beklen- Fransada Hârici Siyaset Paris, 5 (A.A.) — Başvekil M. Heryo nazırlar meclisnde ha- rici işler hakkında beyanatta bu- lunmuştur.