5 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

5 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

T Sene 3 — No: 729 Yazı ı.-ı. hatanbul — CUMA — ÖBSîünya Güzelinin İstan- bulda Seçilmesi Teklif Edildi H. 3 Keriman Rus Güzeli Nina dö Pohl Paris, & ( Husust ) — Brük- selden buraya gelen son haber- lere göre, 933 dünya güzellik kıralıçasi - intihabının İstanbulda yapılması hakkında bir cereyan vardır. Bu müsabakayı - tertip heyetin reisi M. dö Valef bu hususta — fikrini söylerken bu- nun — güzel - we - muvafık -bir tasavvur olduğunu, gelecek se- İstanbul şehrinde ne güzellerin temin için im- toplanmalarını —— — eden | Dünya güzeli kân ve firsat bulunabileceğini söylemiştir. Bu fikri ileri sürenler, bu se- ne dünya güzelliğinin Türk güzeli tarafından kazanılmasını kuvvetli Yunanistanda Cümhuri- yet Ve Krallı.k Mücadelesi Muhalefet Lideri M. Çaldaris Sarih Bir Cevap Vermiyor, Şu Halde... Yunanistanda şiddetli Intihabat mücadelelerine sahne olan Selânik şehri Atina 3 (Hususi) — İntihabat | doğmuş bin bir sıkıntı hep M. Ve- mucadeleleri alevlenmiye başladı. | nizelosun idaresizliğine hamlolu- En kuvvetli — muhalif lideri olan M. Çaldaris Şimali Yunanistanda — bir propaganda sayahati yapmış ve ilk siyasi nutkunu Selânikte irat etmiştir. M. Çaldarisin nutku Venize- los Hükümeti ve dört senelik leraatı aleyhinde uzun bir iddia- namedir. M. Çaldaris dört sene evvel, yani M. Venizelos mevkii iktidare geldiği zaman, Yunanis- tanın mali vaziyeti ile şimdiki vaziyeti arasında bir muka- yese yapmış ve arada görülen büyük Farkın bütün günahlarını M. Venizelösun omuzlarına yük- letmiştir. Drahminin sukutü, tica- ri muvazeneszilik ve bunlardan mali fırkanın | | | | nur. Az kaldı ara sıra vukubulan kuraklıklar veya seylâplar netice- sinde büsule gelen hadiseler hep hükümetin yüzündendir, denile- cekti. M. Çaldaris, bu meyanda, Türk- Yunan itilâfmamesinin kabul et- tigi mübadil emlâk hakkındaki | umumt mahsup muamelesini de unutmamıştır. Yunan Hükümeti israr edeymiş, Yunanistan Tür- | kiyeden bir alacak temin edebi- |'lirmiş. Çünkü M. Çaldarise göre Türkiyede bıraktıkları Eı:['iııl:.nn'l'ürklerlyıı Yunanistanda ( Devami Binci sayfada ) ın BabasıNeler Söylüyor? Antil güzeli Mari - Luiz Armelin bir sebep olarak telâkki etmek- tedirler.! Diğer taraftan, dünya güzel- liği olmadığı takdirde, biç olmaz- sa Âvrupa güzelinin intihabı için gelecek sene Avrupa güzellerinin İstanbul şehrinde toplanmaları teklif edilmiştir. Ostant 4 — Dünya güzeli Kariman H. :«lakitinde 27 5millet güzeli olduğu halde Brüksek- den buraya geldi. Arkasında yüzlerce gazeteci, fotoğrafçı sine- (Devamı 10 uncu sayfada ) —— | Eski Bor çl ar Müzakeresi İlerliyor Ankara, 5 ( Husust ) — Alâ- kadar mehafile, Pariste Saracoğlu Şükrü Beyle Düyunu Umumiye Mümessilleri arasında cereyan eden müzakerelerin iyi bir şeki- de ilerlediği hakkında yeni ma- lümat gelmiştir. x Dün İstanbul Borsasına Düyu- nu muvahhide tahvilâtının Paris borsasındaki fiati hakkında gelen telgraf yüksektir. Bu tahvilin yük- selmesi; Sıntkoğlu _Şll!îın_ı dıîe,-;., iriştiği müzakerenin ilerilediğine ğıî:ı.de*ılil addedilmektedir. Dün Borsada Düyunu muvahhide elli yedi kuruşa kadar muamele görmütür. Yalovada Bir Cinayet Yalovanın Çukur köyünde Hasan ile arkadaşı İbrahim ara- sında tarla sulamak meselesin- den çıkan kavga neticesinde Hasan arkadaşı İbrahimi bıçakla öldürmüştür. Adliye Vekili Geliyor Adliye Vekili Yusuf Kemal Bey dün akşam Ankaradan şeh- rimize hareket etmiştir. Güzel Ayaklar — Dokuzuncu Saytadaki! Yeni Anketimizi Okuyunuz. En Kazançlı Meslek Hangisidir ? Çok Kazanmak İstiyenler Kimyager Olmalıdır Müderris Mustafa Hakkı Bey, Kim- yagerliğin İstikbalinden Eminim Diyor Bugün, lise tahsilini henüz bitirmiş gençlerin ve bilhassa o gençlerin baba ve analarının fi- kirlerini kurcalıyan çok mühim bir sual helezonu vardır. Bu sualt — Acaba hangi mesleği ter- cih etmeliyim? Z Yahut: — Çocuğum hangi mesleğe intisap etmelidir.? Bugün dünyanın ve muhtelif mesleklerin vaziyetleri malümdur. Bu gsebeple bu suallerin ce- vabını. vermek çok müşkil bir iştir. Çünkü bugün bütün mes- leklerde kazanmak ve kazanma- mak ihtimalleri aynı kuvvet de- recesini haizdir. Biz bu sualin cevabını, ha- yatta muvaffak olan meslek sa- hiplerinden topladık. Bunlari bu sütunlarda hergün sıra ile neşre- derek meslek tahsiline atılacak gençlerin müşküllerini halletmiye çalışacağız. Bugün de Darülfünun Müder- rislerinden ve Fen Faküitesi Reisi — Mustafa —Hakkı Beyin tavsiyelerin yazıyoruz. Mustafa Hakkı Bey söze şöyle başladı; * —Uzun senelerdenberi yaptığım müşahedeler bana Türk gençliği- nin, gerek san'at, gerekse fikir | l Fen Fakiltesi Relst Müderris Mustafa Hakkı Bey hemehal muvaffak olacağı kana- atini vermiştir. Evvelâ lise veya orta tahsili- ni bitiren gençlerden burada veya Ayrupada yüksek - tahsile devam edemiyecek vaziyette olan- ları ele alalım. Bu gibi gençlere tavsiyem şudur: Bunlar derhal iş ve san'at hayatına atılmalı ve muvaffakiyetlerini o sahada tec- rübe etmelidirler. Bizdeki —muhtelif — san'atler! orta tahsilini tamamlamış gençler (Devamı 8 inci sayfada) - ——— — —man r Buğday İstihsal E_:dilecek ? Haber aldığımıza göre, alâkadar makam yeni buğday vaziyetini esaslı bir şekilde tetkik etmektedir. Alınan son malümata göre memleketin muhtelif mıntakalarında kilo itibarile buğday mahsülü şu- dür: Müş: 14,190,000; Balıkesir: 87,000,000; Eskişehir: 33,000,000; Uşak: — 30,000,000; — Uzunköprü: Antalya: 15,000,000; 8,609,000 Adana: 43,000,000; Bursa: - 47,000,000; Aydın: 1,900,000; İsparta: 5,400,000 5,4000,000; nlayışa Göre... Kadın — Efendi, köpeğiniz çok rahatsız ediyor, lütfen çağırınız. Erkek — Gel ( Bobi ). Ben sana başka kemik bulurum,