4 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

4 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Bkrxın Göğ0 HATKINSKULAĞI GL. DİLİ Sene 3. — No: 728 Keriman Hanımı Dünya gözeli ve bizim güze- limiz Keriman Hanımın şehrimize geleceği gün, dün de yazdığımız gibi henüz kat'i olark belli değildir. Avrupadan avdet ve şehrimi- zo muvassalat tarihinin kısa veya uzun olması ihtimalleri vardır. Çünkü dünya güzeli Keriman Hanım Pariste bulunan bir ak- rabasından bir davet mektubu almıştır. Bu mektupta, Keriman H. Parise davet edilmekte, bir ay kadar misafirlik teklif olunmak- tadır. Fakat Keriman Hanım ver- cevapta İstanbulu o çok vakit © geçirmeden dönmek (istediğini bildirmiştir. Bununla beraber dünya güzeli yine Parise geçecek, fakat orada ancak bir hafta kadar kaldıktan sonra memleketimize dönecektir. Alkış, Alkış! Brüksel, 3 — Dünya Kraliçesi Keriman Halis H, dün akşam üzeri sefarethanemize giderek Sefir Kâmil Beye iadel ziyaret ve kendisini telgrafla tebrik eden âli makamat ve eşhasa şükran- larının arzını tekrar rica etmiştir. Kraliçenin şehir dahilinde do- laşması bir mes'ele olmuştur. Me- raklı halk kütleleri müthiş izdi- bam halinde sokakları kaplamış- tır, Keriman OHalis o Hanıma sayısız buketler (ove hediyeler takdim edilmiş, yüzlerce fotoğ- rafçı ve sinemacı tarafından re- sim ve filimleri alınmıştır. Türk Bayrağına Selâm Dünya güzeli Keriman Halis Hanımın misafir bulunduğu otelin üstüne şanlı bayrağımız asılmış- tır. Cihan güzellik kraliçesinin ikametgâhı önünden - gözleri se- mada - akışan ( binlerce halk Türk bayrağını ve onu temsil eden Türk (güzelini o alkışla- maktadır. Istikbal Hazırlıkları Dünya güzeli Keriman Hanr- mın İstanbula avdet ve muvasa- lann büyük bir hâdise teşkil edeceği anlaşılıyor. Birçok mües- seseler kraliçeye takdim edilmek üzere şimdiden hediyeler hazırs lamıya: başlamışlardır. Dün de yazdığımız gibi İzmir, Bursa, Gemlik, İzmit, hatta Sam- sun ve Adana gibi yakın ve uzak şebirlerimizden o birçok kimseler dünya güzelinin istikbal merasi- minde hazır bulunmak üzere şeh- gelmek arzusunu izhar etmişlerdir. Hatta bu şehirlerden şimdiden bile bazı kimseler şeh- hareket etmişlerdir. Heykeli Yapılacak Bütün bunlardan başka şel- rimizdeki: maruf heykeltraşları- mızdan bir zat Keriman Hanımın büyük bir heykelini yapmıya karar vermiştir. Bu zat, dünya gözeli şehrimize diği özlediğini, rimize rimize Son Posta Yazı işleri selelene: İstanbul — 202U3 ; dl Güzelimiz ve dünyanın güzeli — PERŞEMBE — 4 m 4 Ağestön 1932 iş Bir San'atkârımız Dünya Gü- zelinin Heykelini Yönden Eğ (Foto Süreyya) gelir gelmez bu teşebbüsü hakkında| Halk Evine hediye edilecektir. Keriman Hanımın pederine müra caat edecektir. Tahmin edildiğine göre bu heykel Belediyeye veya | (Devon Münci sayfada) Zongu Idakta Yakalanan Haydutlar Haydutlar silâhlariie bir ar Zonguldak, 2 (Hususi) — Bir müddet evvel, Kelik kömür oca- ğında çalışan amelelerin aylıkla- rını götüren bir kavası öldürerek 45 bin lira gaspeden şerirletin muhakemsine şehrimiz Ağır Ceza mahkemesinde başlanmıştır. Hay» dutların elebaşısı olan Ali ismin- deki şerir kısılmadan bu cinayeti müdafaa için yaptığı söylemiştir. EE | Edirneden Hadiye Edirne, 4 ( Hususi ) — Keri- (Devamı 14 üncü sayfada ) Bugün En Güzel Kadın Ayağı Hangi Millettedir ? . Çok cazip bir anket açtık İlk Sualler —a Bugün 13 üncü sayfadadır LEZZET, KUVVET VE TASARRUF Cihan Lüks Şekerini Tercih Ediniz “© Yarasi “Galli hai işleri telefonu ii > 20203 Da AM emri En Kazançlı Meslek Hangisidir ? İlk Cevabı Maarif Vekili Esat Bey Verdi “Gençler Terakki - Âmili Olabilmek İçin Fıtratlerine Göre Yürümelidir.,, Bütün lise tabsillerini henüz bitirmiş gençlerin ve bilhassa o gençlerin baba ve analarının fikir- lerini kurcahyan çok mühim bir sual helezonu £ vardır. Kocaman bir acaba ile başlıyan bu müşkül sualin sonu şöyle gelir: — Hangi mesleği tercih et- meliyim? Yahut: — Çocuğumu hangi mektebe vereyim? Dünyanın ve muhtelif mes- leklerin © vaziyetleri o malümdur. Bu mevzu üzerinde fazla dur- mıya lüzum yoktur. Fakat şunuda yine tekrar edebiliriz ki bugün lise diplomasını almış bir genç için ve bilhassa o gencin babası için en zalim dert, meslek intihabı meselesidir. Çünki Obütün mesleklerin hepsinde kazanmak ve kazanma mak ihtimalleri, karşılıklı olarak o derece fazladır. İşte biz, genç- lerin ve genç velilerinin, bu müş- i kül meselenin önünde daha fazla yorulmamaları için bu zorlu suali en mühim idare vâ& ilim adamla- rımıza sorduk, onlardan aldığı- mız cevapları bu sütunlarda her- gün sıra ile neşredeceğiz. Öyle zannediyoruz ki bu ce- vaplar alâkadarlar için birşifa ola- caktır. Bugün ilk yazıya Maarif Vekili Esat Beyin cevapları ile başlıyoruz. at Bey anketimizi tam ye- | Maarif Vekili Esat Bey rinde bulmakla beraber ilk ce- vaplarını şu cümlelerle ifade ettir “-- Bir Vekilin böyle bir anket ve böyle bir sual karşısın da vereceği cevap şüphesiz ki umumidir. Ben liselerimizi bitiren bir talebe için, şu veya 'bu mes leği tercih etsin, bu meslekte şu İ veya bu olur tarzında bir tavsi- yede bulunamam. Bunu tabildir ki siz de takdir edersiniz... (Devamı 12'nci sayfada) Bir Nahiye Müdürü Ka- çakçılıktan Mahküm Oldu Malatya 4 ( Hususi) — Vilâyetimizin merkez kazasına merbut Kale nahiyesi müdürü ile jandarması ve bekçisi kaçakçılık cürmile ihtisas mahkemesine sevkedilmişlerdir. Yapıla muhakeme neticesinde kendilerine isnat edilen cürümler sabit olduğu için Müdür bir sene haps cezasına ve memuriyet hakkından da müebbeden mahrum kalmıya mahküm edilmiştir. Jandarma ile bekçi de birer sene hapse mahküm olmuşlardır. Ayrıca bekçi hakkında tütün kaçakçılığından eli lira para ca cezasına hükmedilmiştir. Ml. Her Yi Kalbinde Bir Aslan Yatar! | — Uyusun da büyüsün... Ninni — Dünya güzeli olsun... Ninni — Keriman gibi güzel olsun... Niiinnniit...