4 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

4 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

(SON POSTA)da - Hanimfeyze bütün rertlerk kalp ve aşk işlerinde en gamimi ertağıdır. Ailen'ze, Gösllarınıza söyliyemedi. aşk dertlerinizi Hapımleyzeye yarının Hanım- ÜSON POTA) kadınları ve genç kü alâkadar eden mevrulara — her şeyden ( ehammiyet vermektedir. Şimden sonra haftada bir defa Kadın : teyte ya her günkü rütunda veya bususi mek- topla cevap verir. Hanimteyzenin fikirleri, birçok gençleri büyük müşküllerden kurtarıyor. Dertlerinizi Hanrmteyzeye Yazınız Guneş Ban yosunun Fayda Ve Zarari Var Bu sene güneşte rengimizi | karartmak moda oldu. Bunu muvaffakiyetle yapanlar hakika- ten kıskamılacak derecede nefis ve sıhhatli bir renk bağlıyorlar. Fakat güneşte nekadar kak- mak - İâzımgeldiğini bilmeyenler, güneş banyosunun şeraitine vâkıf olmayanlar ya cültlerini fazla ya- kıyor veyahut derilerimi soyduru- yorlar. Bua mahzurların Öönüne geçmek için bazı umumi kaidele- re riayet etmek lâzım gelir. 1 — Güneşte kalma zamanı tedrici sürette — arttırılmalı. İlk güön beş dakikayı geçmemelidir. 2 — Esmer tenliler oldukları gibi güneşe çıkabilirler. Fakat sarışınlar çok güneşle kalmaktan çekinmelidirler. Beyaz ten çabuk yanar ve sıhhate zarar verir. 3 — Sarışınlar güneşe çıkma- dan evvel vücutlerine hafif mik- tarda zeytinyağı veya krem sür- melidir. Ten muayyen derecede kızardıktan sonra güneş banyo- sunu bırakmalıdır. Her Çocuk Annesi Neler Bilmelidir ? Sıcak havalar, anneleri ürzen birçok çocuk — rahatsızlıklarına sebebiyet verebilir. Evvelden alı- nacak — tedbirlerle bem çocuğu rahatsız olmaktan korumak, hem de - beyhude üzülmekten kurtulmak mümkündür. yere Meselâ çocuk yazın soğuk alabilir. Bu soğuk almanın ekse- riya sebebi çocuğun deniz kena- rnada yaş kum veya kırda yaş çimen üzerine oturmasıdır. Bunun önüne geçmek, çocuğun soğuk almasına mâni olmak için kâfidir. Kırda çocuk çimeulere oh#,)— mamalıdır. Fakat bütün tedüirlere rağ- men çocuk soğuk almış bulunur- sa bir bardak süt içine iki çay kaşığı saf gliserin koyarak içir- meli ve derhal yatağa yatırma- lıdır. Bazı çocuklar yazın baş ağrır sından mustarip olurlar. Ya gü- noş başına vurmuştur, ya gözle- rine fazla tesir etmiş. Çocuk bu tesirle başının ağrısından şikâyet etmektedir. Bu takdirde çocuğun başına kolonya ve sirke ile masaj yaptıktan sonra karanlık bir *pdada uyulmalıdır. Harareti varsa, bir limonata verilebilir. Sıcakların tesirile bozuk ye- mekler de bazan çocuğun sıhhati | üzerinde fena tesirler yapabilir. Bu itibarla yemeklerin bilhassa sineklerden muhafazası lâzımdır. Yemeklerin bozulmasında sinek- lerin mühim rolü vardır. Yazın sucuk, konserve et ve sebze gibi şeyler kanı zehirleye- bilir. Bozuk süt çocuğun barsakla- rını bozabilir. Bu takdirde çocuğa derhal hafif bir müshil vermek en faydalı tedbirdir.. Süt alımır alınmaz kaynatılmalı, ve açıkta bırakılmalıdır. Çocuğun Gözlerine Dikkat Ediniz Yazın çocukların — gözlerini güneşten — korumak — lâzımdır. Çocuk farkına varmaksızın gü- neşle arka üstü yatar. Güneş gö- züne vurursa yakar. Bunun göz Üzerinde yapacağı fena tesiri ko- laylıkla tahmin edebilirsiniz. O- nun için çocuğun güneşte açık başla gezmesine, arka üstü yat- masına müsaade etmeyiniz, çocuk Ağladığı Zaman Bazı anneler çocuklarının ağ- KADIN 'Bir IO turma Odası Son senelerde ev eşyasının şekli tamamen değişti. Şimdi kübik tarzda yapılmış eşya kuk lanıyorlar, Zarif bir zevk ile oda- nızı döşemek - istediğiniz zaman, hakikaten güzel kübik eşya yap- tırabilirsiniz. Meselâ yukardaki resimde kübik bir oturma odası görüyorsunuz. — Koltuk, vazolar, lâmba, lâmbanın bulunduğu yer hep kübik yapılmıştır. Kübik eş- ya odaya rahat ve konfor hissi yapar. Deniz Eğlencesi üDA Deniz, bir çok sporu bir araya toplıyan bir yerdir. İyi yüzme dudu yoktur. Bu kadın bir mo- tör arkasına bağlanmış bir tahta üzerinde buzda kayar gibi kızak- la kaymaktadır. e— ——— Ş lamasından müştekidirler. Filha- kika sıhhatli çocuk ağlamaz. Ço- cuk durüup dürürken - ağlamıya başlarsa, mutlaka bir rahatsızlığı var demeklir. Ya pire ısırmıştır. Ya karmı ağrımaktadır. veyahut dişleri çıkmaktadır. Herhalde ço- cuk ağlayınca ihmal etmeyiniz. Sebebini araştırıp izaleye çalı- şınız. bilenler için deniz sporunun hu- | famız olacak ve bu sayfada şunlar bulunacak Güzellik meseleleri, Burun — terbiyeni, son modalar, çocu evinizin — güzelliği, ev W el işleri ve aalre... | Zarif' Ve" Mükemi İki Yaz Sağdaki Elbise Tuvaleti Ve Soldaki Şapka Yaz Mevsiminde Giyilebilecek İki Zarafet Nümunesididir Her Ev Kadını Nele Bilmelidir ? Limonata Yaparken Limonata yapacağınız zaman limonu birkaç dakika fırına ko- yup ısıtırsanız, iki misli su alır- sınız. * Ciğeri Yumuşak Yapmak İçin Ciğeri kızarttığınız zaman ek- seriya sert olur. Halbuki kızart- madan evvel ciğeri süte batırınız. Sonra sütten çıkarıp kızartınız. O vakit ciğer yumuşak olur. Kalan söütü de salçaya karıştırınız, mükemmel olur. * ÇEVİ Kakmak İçin Sert bir ağaç veya tahtaya çivi kakacağınız zaman çiyinin | ucunu yağa batırınız. Gayet ko- laylıkla tahtaya girer. * Benzinle Elbise Temizlerken Kirli ipek elbiseleri benzin veya petrole batırıp çıkarırsanız tertemiz olur. Fakat petrol veya benzinin içine bir az tuz katmayı unutmayınız. Hatta petrolle el- bisede bir yağ lekesi filân çıka- racağınız zaman da ayni şeyi yapınız. * Süngeri Temizlemek İçin Sünger yağlandığı zaman te- mizlemek için soda katılmış kay- nar suya sokunuz. Sonra içine sirke alılmış soğuk suda çalka- yıniz birşey kalmaz. Domates Soymak İçin Domates soymak - İstı kaynar suya balırıp — çil Sonra olmuş şeftali kabuğu kabuğu kolaylıkla soyulur, * Eski Şemsiyelerinizi Atmay Şemsiyeniz — eskidiği atmayınız. Üstünü çıkarınız rini çorabınız. için kalıp kullanınız. Bu süretle kuru! çorap şeklini bozmaz. * İncir Yeyiniz İncirde etten ziyade vit yardır. Kışın çocuklarınıza yediriniz. Meselâ incir sando çocuklar çok sever. * Limonata Ve Süt Alntayı Unutmayın Çocuklarla tren, vapur otobüsle uzak bir kır gezin gittiğiniz. zaman — yanınıza hatta limonata almayı unu! Yahut yanınızda limon ve bulundurun. Çocuk orada r: sız olursa limonataya — ih olabilir. * Kunduralarınız Büzülürse Kunduralar — ekseriya kenarında gezdikten sonra FH lür. Bunu izale için eve döl kunduralarınızı kaynamış tesle ovunuz.