4 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

4 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

YFT ö yt v o ae P <9 V L , Y C e S P g Y YEAR A Z BNDN ÇA V ÇAA ŞA NUKĞ F Ç ÇARRRRE CU UĞ PT AD Haftada İki Defa Spor SPOR Çıkan Spor Sayfalarımızı iyunuz... Beşiktaş İzmirliler Hafif Buldular İzmirde Beşiktaşı Beşiktaş takımımızın İzmirde alınmış resmi duğundan koşacak vaziyette de- İzmir ( Hususi ) — İstanbulun en küvvetli üç kulübünden biri olan Besiktaş, yaptığı iki maçtan birinde mağlüp, diğerinde galip eldi. Birinci maç: Mevsimin ya- îıcı sıcaklarına rağmen saha ok dukça kalabalıktı. Beşiktaş ilk maçını İzmir- sporla yaptı. Misafır takımın muhacim haltı tamamen genç ve atak oyuncular tarafından teşkil edilmişti. Buna mukabil İzmir- sporun muavin hattı çok kuvvetli görünüyordu . Beşiktaşın hücumile başlıyan oyun daha ilk dakikalarda geri bir cereyan takip etmiye başla- miştı. Misafirler sahaya alışama- mazlıktan mütevellit bir tereddüt içersinde bocalıyorlardı. Bu va- ziyetten İstifade etmesini bilen İzmirspor muhacimleri arka ar- kaya iki gol yaptılar. Yugoslayya'da yaptığı maç- larda —muvaffakıyet — gösterdiği söylenen Beşiktaşın ilk haftayım- da topa vuramıyacak kadar be- ceriksiz bir vaziyete düştüğünü kaydetmeden geçemiyeceğim. İkinci devrede Beşiktaştan muvaflakıyet bekliyenlar çoktu. | Bir aralık soldan inkişaf eden bir | Beşiktaş hücumu Hakkı Beyin enstantane bir şütile Beşiktaşın yegâne golünü kaydetti. Bundan sonra yine soldan inkişaf eden bir, iki hücum seyretmek imkâ- nını bulduk. Beşiktaşın ilk maçta oynadığı rol bu kadarla aldı. Buna mukabil İzmirspor takımı rakibinden yüzde yüz üstüa bir oyun oynıyarak günün galibiye- tini haketti. Neticede 1-2 Beşik- taş maşlüp oldu. inci maç: Misafir takım ikinci maçını Altınordu ile yaptı. Altın — ordü. oyuncuları “mev- sim — dolayısile İzmirde bulun- madıklarından takım çok zayıflı. Takımın hücum hattına giren Üç oyuncu ile, muavin hattına alınan bir oyuncu henüz ikin- ci takımlarda yer — alamıyacak kadar müptedi idi. Muhacim hat- fının en esaslı oyuncusu olan ait Beyin de ayakları şişmiş ol- Fransada Uzun Bisiklet Müsabaka- sını Lödük Kazandı Paris, 1 (A.A.) — 21 mer- halelik ve 4520 kilometrelik Fransa etrafında bisikletle devir müsaba- kası, 154 saat 11 dakika, 42 saniyede Fransız Lödük tarafın- dan kazanılmıştır. 2 inci Stoepel, üçüneü Kamussodur. Milletler itibaril» tasnif: İtalya. Belçika, Fransa, Almanya ve viçre. ğildi. Beşiktaş takımı bu zayıf rakip — karşısında —çok - kolay bir galebe elde etti ve neticeyi 1-4 kazandı. Bu neticeye rağ- men Beşiktaşın oyunu İzmirlileri tatmin etmiş değildir. İzmir sporcuları, son maçta Beşiktaştan iyi bir oyun bakle- mektedirler. — Adnan SPOR Sporcular Ne Kazanır? Londra ( Hususi ) — Londra gazetelerinden biri İngiliz spor- cularının nekadar — para kazan- dıklarını merak etmiş ve bunu anlamak için bir anket açtığı gibi gizli bir nokta kalmasın diye bu işin takibine en muk- tedir muharrirlerinden birkaçını memur etmiştir. Alınan neticeye göre İngilterede en çok para kazanan — sporcular jokeylerdir. Bunların herbiri senede 1,200,000 franktan fazla para alırlar. İkra- miyeler ve bediyeler bundan hariçtir. Jokeylerden sonra bok- sörler gelirler. Menajer aylıkları boksörleri yıldırmaktadır. Jokey ve boksör- lerden sonra profesyonel golfçü- lar gelirler.Bunlar müsabakada al- dıkları paradan maada kullandık- ları otomobil veya — motörleri imal eden firmalardan da büyük ikramiyeler alırlar. Futbolcuların kazancı haftada 2,000 franktır. Fakat İngiliz usullerine göre bir fulbolcunun haftada 800 franktan fazla para — kazanmıya hakkı yoktur. İngiltere'de en az para kazanan sporcular güreşçilerdir. tedir. Gazetemiz porşambe ve Cümartesi günleri almak Üzere baftada İki spor sayfanı neşretmek- Ferşembe günkü spor sayfasında dünya #por hareketleri memleket #por- bi leri vardır. e Olimpiyadın İlk Günlerinde Amerikan Süratçileri Hep İleride Gidiyorlar 1 i ı Olimpiyada giden atletler vapurun havuzunda yilzerlerken Bu olimpiyat, atletizmde şim- diye kadar görülmemiş fevkalâ- deliklerle başladı. Muhtelif olim- piyatlardaki — tecrübelerle olim- piyatlarda — hususi — manialarda olduğu kadar güzel rekorlar ya- pılamıyacağı anlaşılmıştır. Bunun da sebebi dünya bi- rinciliklerini tayin edecek olim- piyat müsabakalarında atletlerin -— Okçuluk Moda Oldu sevaemereı O ANUZ Yanık derili kadınların moda haline gelmesine yegâne sebep spordur. Deniz banyolarında saatlerce güneş altında kalan kadın vücutları çok güzel kararıyor. Vücudun güneş altında dakikalarca bulundu- rulması için hareketsiz olmamak cildin taraveti için lâzım olduğu anlaşılmıştır. Bunun için denizi ve gölü olmıyan yerlerde oturan kadınların sıhhi bir surette kararmaları için kadınlar arasında veni bir spor taammüm etmiştir. Bilhassa Alman kadınlarının çok severek sarıldıkları bu spor (okçuluk) tur. İ 1 feykalâde helecana kapılması ve rakiplerin biribirine çok yakın kıymette bulunmaları idi. Onun İçin bu elimpiyattan evvel herkes muhtelif müsabakaların rekorla- rında düşüklük olacağını ümit ediyordu. Müsabakalar başladığı gün bu tahminlerde hata edilmiş olduğu anlaşıldı. Bu olimpiyadın bilhassa şa- yanı dikkat olan bir noktası da Amerikan —sürat — koşucularının rakiplerine nazaran olan kat'i faikıyetleridir. Bu sefer Ameri- kalılar dünyada hiçbir millete nasip olmıyan şerefli galibiyet- ler elde etmişlerdir. 100 metre koşusuna Üç şam- piyon sokan Amerikalılar üç atle- tin de sıra ile birincilik, ikincilik ve üçüncülüğü aldığına şahit ok- muşlardır. Bu yarışı kazanan zenci Ame- rikalı Tolan ile ikinci addolunan Metkalfın rekorları tamamen mü- savidir. Hatta birinci ile ikincinin tefriki hususunda ihtilâflar olL- muştur. Amerikalılar biribirine bu de- recede yakın üç şampiyon çıkar- dıkları halde Avrapalıların en güvendikleri atletler bir derece al- mıya muvaffak olamadılar. Yüz metreden dört yüz met- reye kadar olan sürat mesafele- rinde mutlak hâkimiyetlerini ispat eden Amerikalılar mukavemet koşularında mütehassıs olan Fin- landyalılara 10,000 metrenin bi- rinciliğini de vermemek gibi bü- yük bir muaffakiyet te elde ettiler, Los Ancelos olimpiyadının daha ilk günlerinde görünen vaziyete nazaran 1932 - olimpiya- dının umumi tasnifinde Amerikan milleti diğer milletlerden çok bariz bir farkla birinciliği elde edecektir. Ayın ikisinde yani ilk müsa- bakaların final maçları yapıldığı akşam ilân olunan umumi tasnif puvanlarına nazaran Amerikalılar 91 puvan kazanmışlardır. Buna mukabil ikinci gelen Almanların yalnız 4i puvanmı vardır. Daha ilk günden hâsıl olan bu fark çok mühimdir. Amerikan atletlerinin göster- dikleri fevkalâdeliklere bakılırsa müsabakaların sonuna kadar şu puvan farkının kapatılması ihti- mali çok azdır. - Şu umumi görüşe nazaran; 1932 olimpiyadı Amerikan atle- tizminin kat'i zaferi olmuştur. Diyebiliriz.