5 Ağustos 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

5 Ağustos 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Gazi Hz. Yalovada Relsieimkur Meri? etmişlerdir. Gezi Hazretleri refakatlerindeki zevat De tirtikte Dolmabahçe saraydan Sakar. YA mütürü le saray önünde demirli bulu- Ban Ertuğrul yatma geçmişler, yat mast © yedide Yalovaya hareket etmişür. 15 ya incel Yal » Sayı : 5234 İdare telefonuz 24370. CUMA , 5 Ağustos”» 1932 - çö imeley) Iktısat vekilinin Avrupa seyahati Ankara, 4 (Vakıt) — Iktısat vekilininAvrupaseyabati önümüz- deki haftaya kalmıştır. Vekil bey müddet zarfında Rusyadan gelen mütehbassıslarla temas edecektir. “Tahrir telefonu: 24379“ * Sayısı $ Kuruş Yapılan son içtimalarda fasıllar Keriman Hanımın Son Rakibi Diyor ki : “O rekabet edilemiye- Ka “Tarih “Encümeni AZaMMdAN : Reşit Galip Bey Ankarada Türk tarihinin ana atlarını çizmek ve büyük bir re tarihi vücude getirmek için ne taribçiler bu içtimala- lar Sonunda bir komite ayırmış m Bu komite “Türk tarikttin bazı hatları ,, için bir program ay iyacaktı, Bu program bazır- çe 93 ve İstanbulda Dolmabah- rad Yida, heyeti umumiye t dan tetkike başlanmıştı. he, vvelki gün de içtima eden azaya tevzi edildi — umumiye programın bir ' sonra kitap tabedilecektir, | Brüksel, 3 (Hususi) — Bu günlerde memleketine dönecek olan Alman güzeli (Omalüm ok duğu üzere Keriman hanımın rakibi idi. İntihap günü bütün güzeller içinde hakem heyeti Al man güzeli ile Keriman hanımı ayırmıştır. Bu ikisi arasında ak - İ şam üstü yapılan intihaptır ki, * Keriman hanmım zaferile neti- celendi. Alman güzeli intihabatm ne- ticesini duyunca gayri ihtiyari koşmuş ve gidip Keriman hanımı dudaklarından öpmüştür. On - | N / ve Afet Hanım A çok maddelerini tetkik etmi:, | bazı tadiller, ç kabul etmiştir, Aydımmeb'usu Reşit Galip m aldığımız malümata gö- Ye son günlerde yapılan üç içti- mada tarih mubtelif fasıllara ay- rılarak her faslın yazılması ayrı ayrı azalara verilmiştir. Bu mesai bir sene kadar de- vam edecek ve ayrı, ayri zevat tarafından yazılan kisimlar umu- mi heyetinde müzakere edildikten İngiliz Kralına Karşı Geçen cumartesi günü, liberal fırkanın “Oksfort,, ta yapılan yazlık konferansında meşhut ro- mancı H. G. Vels amele fırkası aleyhinde şiddetli sözler söyle- miştir. Vels, liberal fırkaya mer- butiyetini ilân etmiş, ve 1931 Ağustosundaki buhran neticesine amil olmuş olan İngiltere kralına da hücum etmiştir. Vels şunları söylemişti; “Kral, kendisine düşen siyasi ve içtimai bitaraflıktan çıkarak, TAle tarafı 4üncü sayfamızda z'daki İsyanın , Sonu : 400 idam » rem me yiakmişimninSibeik AA ve ASİ reisin kellesi köy köy dolaştırılmış Socuklar bu kelle ile top oynamışlar... G Birkaç haftadan beri gazete- ler Akabe civarında, Hicaz ve Necit meliki İbnissuut aleyhin « de, vaktile miralay Lavrens ile birlikte teşriki mesai eden şeyh İbni Rifadenin kıyam ve isya - nmdan bahis, ve isyan hakkın « daki malümatı neşretmekte idi. Bu neşriyata göre isyanın teves- sü ve Hicazla Necide sirayet et- mesinden endişe ediliyordu. Son haberler isyanm tamamile ber « taraf edildiğini göstermektedir. İbni Rifade, Bili kabilesinin resi idi. Tek gözlü olan İbni Ri- fade, öteden beri şakavetkârane hareketlerile meşhurdu. Ken * | Altarafı 9 inci sayfamızda |) alı ve muharrir Wels Şiddetli bir hücum! Kerinmn Hân, Brükselde dan sonra Keriman hanımı bütün diğer güzeller (koşarak dudak- larından öpmiye başlamışlardı. Bu suretle güzellerin kendilerine tercih edilen Türk güzeline gös - terdikleri tebrik tarzı dünya kı- raliçesini bitap bir hale getirmiş- tir. Esasen muvaffakıyetinin ver- diği mesti de düşünülürse biçe- re Keriman hanımın o sırada ne derece müteheyyiç olduğu tasav- vur edilebilir. Alman güzeli buradan mem - leketinin gâzetecilerine intiha - cek kadar güzeldir ,, Onun rakibi olan bütün güzeller Alman güzelini takiben onu dudaklarından öpmüşlerdi ... bın neticesine dair verdiğ beya » natta demştir ki: -— Doğrusu ben şahsen hiç ü- fmitvar değildim. Kaybedeceği » mi biliyordum. İlk intihapta na sıl olup da Türk güzelinin yanın da diğer güzellere tercih edile - rek ayrıldığıma O hayretteyim. Yalnız bu ilk intihaptan sonra ir mide düşmüş olduğumu itiraf e - derim. Biliyorsunuz ki ben bu müsabakaya garip bir tesadüfle girdim. Esasen geçen sene inti - hap edilmiştim. Bu sene Alman güzeli intihap edilen genç kız birden bire evlenince beni gön - derdiler. Halbuki ben geçen se- neden beri bir kaza geçirdim. Bü bir otomobil kazası idi ve bu ka za neticesinde yüzümde © küçük bazı izler kaldı. Bunlar görün - miyecek derecede küçük olmak- la beraber tabii, kıraliçe olma - ma mâni idi. Diğer taraftan dün ya kıraliçesi intihap edilen Mis Türk kimsenin kendisile rekabet edemiyeceği kadar güzeldir. Kraliçeler onu öptüler .. Fransız gazeteleri dünya gir zeli Keriman Halis hanımın in - tihabını şu suretle yazıyorlar: Spa — Yirmi sekiz milletin mümessillerinden teşekkül e - den hakem heyeti dünya güzel - lik kıraliçesi olarak Mis Türkiye yi intihap etmişlerdir. Hava, o gün pek sıcak ve ber ğucu di. Öğleden sonra fırtına çı karak şiddetli bir yağmur yağ - mıya başladı. Yağmur, intihap i- çin toplanılmış' olan gazinorun camlarını o kamçılıyordu. - İşte tam bu esnada intihap yapılmış tır, ve 1932 senesi 'için o dünya kıraliçesi tacını başında taşmak üzere Keriman Halis hanım se - çilmiştir. Her taraftan aksettirilen elek trik projektörleri Sahnenin or » tasına ilerliyen Keriman Halis hanım üzerine tevcih edilmiştir. Avrupa güzellik o kıraliçesi Mis Belçika, dünya güzeline, gü- zellik kupasını tevdi o etmiştir. Sonra da, Mis Almanya, ilk ola rak, mes'ut ve bahtiyar rakibesi ni kucaklamış, öteki kıraliçeler de sıra ile Keriman Halis hanı » mı öpmüşlerdir. O suretle ki sah nenin perdesi alkışlar oarasında bir deraguş sahnesi üzerine inmiş tir, Istanbulda Keriman Halis hanımın dün - ya güzelliğini kazanması etrafm daki alâkâ her tarafta günden güne artmaktadır. İsmini henüz söylemiyen bir heykeltraş düriya güzelinin hey * kelini yapmıya karar vermiştir. Edirneliler dünya güzeline kıymetli bir hediye vermiye ha - zırlanmaktadırlar, Gelen haberlere göre, Keri » man Halis hanım trenle gelirse Edirnede büyük bir merasimle karşılanacak ve teşyi edilecek - tir, Merkezi Pariste bulunan bir tayyare şirketi de Keriman ha « nımı tayyare ile İstanbula götür- mek için teşebbüslere girişmiş - tir. Şirket, dünya güzeline en mü kemmel tayyarelerinden (birini tahsis edecektir. Keriman Halis hanımın bura- da bulunan evine dün hiç bir ha ber gelmemiştir. e Bunun sebebi şüphesiz ki, dünya güzelinin in- tihabı takip eden günlerde etra- fmr alan alâkadarlar yüzünden vakit bulamaması olmuştur. Validesi iki gün zarfında kı- zından mektup geleceğini tahmin etmektedir. Dün de Keriman Ha lis Hanrmın evini bir hayli ziya» ret edenler olmuş, dünya güzeli nin annesini tebrik etmişlerdir. Keriman Hanımı Danimarka güzeli öperken ..