6 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa ——— Halkın Sesi Güzelliğin Şartları Nelerdir ? Türk güzelinin dünya güzelliğini kazanması günden güne arlalı bir alâka tevlit etmişlir. Biz bu mik nasebetle güzolliğin - yartları bak kında halkın - fikirlerini araştırdık, İşto cevaplar: Remzi B, (Beyazıt, kita — Türk İazlannın, — gençlerinin güzelliği bötün dünyaca malümdur. Bizde bilhassa cilt rengi daha tatlı ve caziptir. Çocuklarımız bu güzelli- gi bakım ve #sporla her zaman mu- hafaza ve tekemmül ettirebilirler. Bu itibarla spora çok ehemmiyet ılar) verilmelidir. * Reli B. (Turan kırtasiyo mağazası ) — Spor sıhhat ve güzelliğin ana- sıdır. Türk — güzelliğini muhafaza etmek için her şeyden evvel sıhhat ve spora fazla ehemmiyet verilme- bidir. * Cemal Bey ( Boyazıt 80-41 ) — Yüz, göz, vücut, diş ekapir. yan güzelliği için şunlar Tâzımd Banyo ve temizlik, sıhhi yaşayış, ve Tenni spor. Bence bunlar neşeli ve güzel bir hayatın ilk zaruri şartlarıdır. x» lâhattin B. mahul- Sesinde ) Suğanağa — Güzelliğin osası: bütün vücut aksamının mütevazin bir bedliyet ahengine mazhar olmasıdır. Türk gözelliği, dünya güzelliği mevkiini isikbalde de muhafaza için bu esat- lara daima riayet etmelidir. * Bedrettin B. (Lâleli- apartmanı 23) — Türk güzelliğini bütün dünya ftakdir. ediyor. Irkımiz — hakikaten güzeldir. Yalnız en büyük marifet bu güzelliğin muhafazası ve tekem- mülüdür. Yeni Bir Kooperatif İstanbulda mevcut dokumacı- lar, bezciler ve işlemeciler ara- larında bir kooperatif tesis et- mek Üzere Ticaret Müdüriyetine müracaat etmişlerdir. Teşebbüs, şimdilik ufak mikyasta — idare edilecek, bilâhare bu işe daha geniş bir esas verilecektir. İkramiye Alacaklar Tasfiye edilmiş — şirketlerde devlete intikal etmesi icap eden hisse senetlerinin tesbitine baş- hanmıştır. Bir şirkette devlete ait para bulunduğu hakkında vilâ- yete yapılan bir ihbar - teeyyüt etmiş ve paralar Defterdarlıkça alınmıştır. — Muhbirlere — yüzde otuz nispetinde ikramiye verile- cektir. ..-— Son Postanın Resimli Hikâyesi: 1:Kemşu — Hasan Bey Dünya Güzeli Keriman Hanımı pek sevdim, pek beğendim. | | | B .u 'BİR TEŞEBBÜS İhracat Ne Şekilde Artabilir ? Muhtblif vdaydikrdla Harici Ticaret Ofisine bazı müracaatler yapılmıştır. İhracat malları müs- tahsilleri hariçte müşleri ve ihra- cat membaları tedariki için ofisin delâletini istemişlerdir. Bilhassa madenciler, Türk madenlerinin sürümünü temin için bazı teşeb- büslede bulunulmasını temenni etmektedirler. Ofis ihracatımızm arlırılması için hariçteki ticaret mümessille- rimize müracaat ederek Türk allarının, sürümü husunda ge- niş mikyasta propaganda ve tet- kikat yapılmasını istemiştir. Meyvaların Ambalâjı Ambalâj mütahassısı M. Kübl buradan Hamburga meyva sebze göndermek suretile ikinci bir tecrübe daha yapacaktır. Tec- rübe — muvaffakiyetli verdiği — takdirde ambalâj usulü elli bin liraya satın alınacaktır. Kim Haklı? ve neticeler mütehassısın Belediye Fazla Levhalardan Vergi Alacak Han, apartman gibi yerlerde oluran dişçi, doktor ve ebelerin, kendi ikametyâhlarının bir kısmı- ni kabine baline koyarak bunların Üzerine, gerekse sokağa el işaretli ve muhtelif şekilli ilânlar koydukları görülmüş ve Belediye memurları - tarafından bunlardan ilân resmi istenmiştir. Bunlardan birçokları bu gibi lev- haların asılması Belediye kanu- nunun icabı. olduğunu ileri süre- rek resim vermek istememişlerdir. Belediye bu hususta Dahiliye Vekâletinin — fikrini — sormuştur. Vekâletin verdiği cevapta her müessesede yalnız bir levha bu- hundurmak mecburi olduğunu ve diğerlerinin ilân — eddedilerek resme tâbi bulunduğunu bildir- miştir. Yeni Zeytinyağlarımız Bu seneki yeni zeytinyağı istihsalinin otuz milyon kilo ola- cağı tahmin edilmektedir. Bu miktar geçen seneki istihsalden bir miktar Fazladır. Amerikada da Türk zeytinyağı kullanılması için muvaffakıyetli — teşebbüsler yapılmıştır. o ne ba- kış... Vallahi pek sevindim. Z — O ne vücut, gerek | Karışık Bir Apar- tıman Hikâyesi | Bir Madam Defterdarlık Aleyhine Dava Açtı Fındıklıda Fındıklı apartımanı ' namile maruf olan bir apartı- manm firari Ermenilerden Takfor isminde — birisine — ait — olduğu halde muntazam pasaportla Av- rupaya giden başka bir Tak- fora ait olduğu iddis edilerek muvazaa suretile Madam Serpuhi Misketyana (9) bin lira gibi az bir para ile ferağı yapıldığını yazmıştık. ( 70 ) bin lira kıyme- tinde —olan bu — apartımanın (9) bin 1lira gibi bir para satılması esa- işte — bir ol duğunu pek açık bir surette | gösteriyordu. az da muvazaa sen Defterdarlık bu hususta tah- | kikat yapmış ve birinci Takforun babasının adının (Dirtat) olduğu, İstanbuldan pasaportsuz — olarak kaçtığını ve bilâhare apartıma- na sahip çıkarak sattıran Tak- Takforun babasın'n isminin ( Ba- | ranik ) olduğu tespit edilmiştir. Bunun üzerine Defterdarlık mah- kemeye müracaat ederek apartı- manın satılmaması için bir ihtiyat tedbiri almıştır. Bu tedbir üzeri- | ne Madam Serpuhi Birinci Hw- kuk Mahkemesine müracaat ede- rek bu ihtiyat tedbirinin kaldı- rılmasını - istemiştir. Mahkeme vermemiştir. man Hanım oturmaktadır. | | | henüz bir karar Dünya güzeli Keri- bu apartımanda Hindı'stan_ Ve Türkiye |'Ticareti Hindistanın Kalküta şehrinde maruf bir kumpanya Türkiye ile Hindistan arasındaki ticaret mü- nasebetlerinin yeniden tesisi için müracaatte bulunmuştur. Müracaat daha ziyade hasır ve fabrikaları namına yapılmaktadır. — Türiyeye — ithal edilecek Hindistan mallarına mu- kabil Türk malı alınacaktır. Bu müracaat tetkik edilmektedir. fantezi 3 — Hay yaşasın Keriman Hanım. © 14 - milyonun ' yüzünü ağarttı. TEKLİFLER Bir Otomobil Fabrikası Açılacak | — Mevsuk bir membadan uldığr mız bir habere göre, büyük bir İsveç grupu İktısat Vekâletine mühim bir teklifte bulunmuştur. Teklifin esası şudur: Grup, Türkiyede büyük bir otomobil fabrikası açacak, oto- mobil ve kamyonların bütün kısımlarını bu fabrikada yapacak- tır. Sermayedarlar senede altı yüz kamyon ve otomobil imal edebile- ceklerini söylemektedirler. Buna mukabil müddet için bu sahada başka bir grupa müsaade verilmemesini şart olarak ileri sürmektedirler. Diğer taraftan öğrendiğimize göre, Rusların Umuryerinde muazzam bir. petrol tasfiyehanesi açmak hususundaki teşebbüsleri müsbet neticelerle nihayet bulmuş, hükü- metle Ruslar arasında bu İşe ait mukavele imza edilmiştir. Teferruata ait bam noktalar üzerinde düşünülmektedir. Bunlar da halledildiği takdirde Ruslar inşaata derhal başlıya- caklardır. Fidanlık Büyükderedeki Bahçede Aşı Yapılıyor bu sene tesis ettiği fidanlıkta (40) bin kadar muhtelif neviden mey- va fidamı yetiştirilmiştir. Geçen sene İtalyadan da bazı yabani fidanler getirilerek dikilmişti. dünden meyvalar aşılanmıya başlanmıştır. Vilâyet Ziraat Müdürü Tahsin Bey fidanlığa giderek bahçenin muhtelif faaliyetini ve aşı işlerini | tetkik etmiştir. Fidanlığın — lâboratuar bina- sının da inşaatı bitmiştir. Yakında faaliyete — başlıyacaktır. — İtalyalı mütehassısa asistan olarak verilen Şecaat ve Sadi Beyler de lâbo- ratuar ve tarla işlerinde çalış- maktadırlar. Sokaklar Sulanacak! Belediye, sokakların her gün | fıçılar vasıtasile sulanması - için | göndermiştir. muvakkat bir | Vilâyetin âuyukdcn çayırında | Bunlar tamamen tuttuğu için | itibaren bunlara cins | Günün Tarihi dere Edildi Tavşancılda Çatalçeşme civarında Örenhüyüğü denilen yerde bir köylü bahçesini kazarken eski devirlere nit çanak, çömlek, kandil gibi bazı tariht şeyler bulmuş ve Istanbula getirerek bir antikacıya beş lira mus kabiline satmıştır. Antikacı, köylüye, ayni yerden araştırma yapmasını söylediği içim köylü Tavşancıla döner dönmez bah çesinde — hafriyata — başlamış — ve bazı antikalar daha bulmuştur. Fa« kat köy jandarması bunu haber alır #lmaz antikaları müsadere etmiş ve Müze Idaresine malümat vermiştir. Antikacının aldığı eserler de İstir dat edilmiştir. Bu hâdise münasebe« tile Müze idaresi bütün antikacılara bir tamim yaparak dükkânlarında mevcut eski eserlerin birer deftere lerini yapmalarım ve Müze Memur« lunmıyan veyabut defterlere kayitli olmayan untikaların müsadere edile« ceğini bildirmiştir. Antikacılar bu vaziyet karşısında Müze İdaresine şöyle bir teklif yap- mışlardırı Müze İdaresi çarşıda bir şube aç« malı ve çarşıya getirilen bütün eserler, evvelâ Müzenin bu şubesine gösterilmeli, Müze İdaresi lüzumlu olan şeyleri almalı almadığı eserle. Bu teklif makul — görülmüştür. Tabsisat bulunduğu takdirde çarşıda bir şube açılacaktır. Ankaraya Su Getiriliyor Ankaranın su ihtiyacı için yapılan ameliyat teşrinisanide bitirilecektin. | Yapılan bendin su altında kalmaması | için mevcut su mütemadiyen tulum- balarla alınmakta ve şehre sevkedil mektedir. Elma dağındaki eski man« saplardan da istifade edilebilecektir. Kale civarında yapılan su kazinesk ninde İnşaatı bitmiş addolunmake tadır. Esrarkeşler Yakalandı Adanada Abdullah ve Mustafa isminde iki kişi evlerindi ken yakalanmış, nargileleril adliyeye verilmişlerdir. Bir Kıskançlık Kavgası Konyada evli olduğu halde met- resile yaşıyan Hakkı Ef. lsminde bi- rlal geçen gün Naciye lsminde diğer bir kadını metresinin yanına getire miş ve beraberce oturmak teklif et- miştir. Kıdemli metresi Fatma buna fev kalâde kızmış, Hakkıyı dövmek İste- 'ar İçere birlikte €iye birlik olarak Fatmayı ağzından | burnundan kan gelinciye kadar döv- ! kaymakamlıklara yeni bir tamim | | müşlerdir. Zabıta Hakkı ve Naciyeyi | yakalamış, adliyeye vermişi Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: 4 — Sen nasıl buldun Hasan ”, cidden güzel ceğil mi? & Hasan B. Komşu, ben be- mdim. Fakat bana ne soruyorsun?. G ae la ao rtiealii göüzüler Fer riha, Mübeccel, Naşide Hanımlare sor bakalım... Acaba beğendiler mi dersin ? . Eski Eserler Müsa- rin de satılmasına müsande etmelidir, miştir. Bunun üzerine Hakkı ve Na- : i İ larının teftişi esnasında defterleri bue —