14 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

14 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

| ABONE ÜCRETLERİ: | Müddeti geçen nüshalar 10 ku- Ni .. © (se, buğün hava şkseriyetle açıl © kadar vaziyeti kavrayamadım ayni renkte bir bere, boynuna Jilliyet “MİLLİYET” tir. Asrın wmdesi “14 AĞUSTOS1937 İdarehane: Ankara caddesi, 100 No» Telgraf adresi: İst. Milliyet Telefon Numaraları Başmuharvir ve Mi Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matbaa 24310 Türkiye için o Hariç için i-& LK 3 aylığı 4 — 8— «1 4— iz , 4— 28 — Gelen evrak geri verilmez — | suştur. Gözete ve matbaaya ait işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilânların mes'u- Üyetini kabul etmez. BUGUNKU HAVA Yeşilköy askeri rasat mer- den verilen. malümata gö- ikametlerden mu- ette rüzgârirı olarak FELEKTEN Seyahat mektupları. “Geleceklere - Bakın! Napoli açıkları 7 Ağustos 932 Sanki kışın oturduğum Bey- daki Imam sokağı otomo bir otomobil gürültüsile u- Uyku sersemliği geçinceye a, biraz sonra işi anladım: im Katanyadan bir ka- | ın aldık.. Bir buçuk karış bo- ülünden daha a- © Çak sarı saçları, kaşık kadar yü- zü, çekiç gibi ak ters ı erkenden Vk motör o imiş.. Madam sabırsız... a Napoliye varmadan ara- ını güverte üzerinde tecrü- e kalkmış... O sirada şeklü şemailini görmedim amma, kahvealt i için sekize doğru sa- açık | bir eşarp koymuş, olmuş bir uncak! Amma hut sabahleyin saat “beşte (Doyçland, Doyçland) diye milli şarkı söylediklerini ya- Bu a. lerine, beni rahat uyutmadık. larına rağmen dün (gece dım. Cigara salonuna, kütüph neye, salona elhasıl nereye gir. seler orası yavaş yavaş boşalı. yor ve yalnız kalıyorlar... Halisane tavsiye ( ederim: Vapurda, yataklı vagonda Al. man yolcularla beraber düşme yin, tatsız bir şey!.. İ ». . | Size cidden inanılmıyacak | Kadar garip bir macera yaza. cağım. Dinleyin. Bu macera, / ilk günden beri beni takip etti İ ğini zannettiğim Holândalı ile İ olan temas üzerine o meydana çıktı.. Dememiş © miydim ki; i metrdotel bana bazı şeyler söyleyecekti. Dün gece saat o- İna doğru âlem — ikinci yolcu- İn görüştüm ve anladım ki; | bu adam benim hakkımda met redotelden tafsilât istemiş, hat tâ pasaportumu görmek arzu İletmiş, bir masada yemek ye- 5 | mek istemiş, hattâ kabinesini * değiştirerek yanıma gelmek hu İ susunda ısrar etmiş ve metrdo- tel bu ısrardan şüphe ederek ra 1 olmamış, Bütün bundan mak sat ne olduğunu da bilmiyor. İ Yalnız Holândalı olduğunu is- minin (Chmit O Bloomveeck) | olduğunu ve komisyoncu ola- İ rak pasaportu. bulunduğunu, İ Köstence'den geldiğini | fakat | İ pasaportu üzerindeki vizelere | İsmi an Almanya, Avusturya, Macaristan'dan geçtiğini söyle idi. İ Siz benim yerimde olsanız ne yaparsımız?... Bakınız ben ne yaptım: Hemen kamarama (indim. Pasaportumu (aldım. Yukarı çıktım ve Holândalıyı bul. dum.. — Bonsuvar Mösyö Chmit.. Şaşaladı fakat hemen kendi | ni topladı. | — Bonsuvar... Ne istiyor. m EEE sikalar göstererek İran ve Tür « | kiye'den meşhur bir takım el. masları satmaya memur oldu. ğunu anlatmış... Daha bilmem neler yaptıktan sonra Mösyö (Van Heuze) yi on bin filorin kadar dolandırmış ve kaçmış. Adamcağız hükümete <aat etmiş, polis takibata baş- lamış herif bulunamamış. Mös yö (Van Heuz&) nin verdiği eşkâl şudur: 35 — 40 yaşlarında, boylu, matrüş, dolgun avun böceklerinden birini taşı- yan bir altın yüzük var!.. Mösyö Van Heuzö Holân- duğu için bir hususi polis tut- muş ve bu işi ona tevdi etmiş. görülmüş, polis (Chmit) oraya koşmuş, oradan o adamın Vi- yana'ya, Viyana'dan Peşte'ye, Peşte'den Bükreş'e, Köstence ye gittiği anlaşılmış. Kösten. cede polis böyle bir adam bil- miyor... (Chmit) efendi kova- ladığı adamı zaten görmüş de. dildir. Köstence'den İstanbul a'ya giden bi- binerek Napoli'ye | çıkmak istemiş. ben bindiğim zaman nazarı dik katini celbetmişim... Aşağı yu karı eşkâlim, Mösyö (Van Heu 76) nin verdiği eşkâle uyduğu Bibi elimde de (iskarabe) bir yüzük var.. İşte herifin beni ta kip etmesinin sebebi bu... Eğer biraz daha geçse imiş, elindeki hususi kâğrtlara istinaden be. nim hüviyetimin tahkikini İtal yan polisinden © istiyecekmiş.. Bana bu tafsilâtı vermeden ev vel kendisine bütün vesikale. rumı, gösterdim de öyle oldu ve bana bu tafsilâi ye söylememekli; İşte Napoli'ye de Vezüv hâlâ tütüyor. Fi ÇANAKKALE Şehitlerini ziyaret sunuz?, — Ben de sizden onu sora- sikme Giziked kei öde | İ dumu, nereye gittiğimi / filân öğrenmek istiyormuşsunuz?.. yim... Buraya kadar dost gibi görüştük. Şimdi siz bana bü- tün benim hakkımda bu öğren mek istediğiniz malümatı me. polisine teslim ettireceğim ve simdi vapurun & komiserine de resmen şikâyet edip kamaranı- zı müşahede altına — aldıraca- ğım.. Holândalı sap sarı oldu, te- lâş etti ve pasaportumu iyice tetkik ettikten sonra bana şun- ları anlattı: — Amsterdam'da elmas tüc carlarından Mösyö Van Heuz& ismindeki zata (o bunda: evvel (Kastel) isminde bi 9 e uaşakanın ikinci kaynağı Bilmem ukalâdan hangisi. keşfine göre bu âlemde her gift yaratılırmış.. Birleş- için mütemadiyen eşini a- rine rastlayınca börlü manialara (orağmen n kaynaşırlarmış. Bu uy- hikmete bir (o nazariye vercmesek bile © bazan line tesadüf oo ediyoruz. biribirine sıçrayan © bu n kavılcımı gençler ara. Keramet Lemanı görür gör ez idealine muvafık bulmuş iz da bu güzel gençten hoş- ti, illiyet'in Edebi Ro Ölüler yaşıyorlar mı? (Felsefi Fantastigue roman) Yazan: HÜSEYİN RAHMİ gelmiş, kendisine bir takım ve- manı : 62 | hastalıklarının memba bu ders leri tabiat verir. Bazan akıl- ları büsbütün çileden çıkarır.. Tecrübesizleri tmarhanelik ya par bırakır... Bu iki toy çocuğun biribiri. ne aşk ilânı pek sade ve iki eş güvercin arasındaki kadar tabii o olmuştu.. Leman bahçeye çıkınca Kerameti bek- ler, oğlan geçikince içi / sıkı lır.. Keramet te hep (o ağaçlar arasından kızı gözetler.. Onu göremediği anlarda yese tutu- Tardu. Yüreklerinde biribirine söy- lemek için taşan çok || şeyler vardı. Fakat bir türlü açılamı- yorlardı... Tamam itiraf daki- kasında o korkulu bir helecan hançerelerini tıkıyordu. Kıza- riyorlar, yi itirafla bozarıyorlar. Sessiz | dı. bakışıyorlar. 15 EYLÜL ZAYI — Nufus kândemı yenisini alacağımı ilân ederim. e ee — Mülga Kocamustafa Paşa askerlik şubesi alınış olduğum vesikai askeriyemi kaybettim. Yeni- sini alacağımdan hölemü yoktur 319 tevellütlü Mustafa Bedri. ZAYI — Galata İthalât Gümrüğün- den 101131 tarih ve (15805) No beyanname ile muaf © imrar edilen F. $ marka 7061 No. bir sandık ma kineye sit 344 No. ayniyat makpuzu zayi olmuştur. Yenisi çıkarılacağın- dan eskisinin hükmü yoktur. Ziya Koyuncu Halefleri, ZAYI — Fatih Malmüdürlüğünden almakta olduğum maaşımın makpu- zunu zayi ettim, Yenisi çıkarılaca- ından zuhurunda hükmü © yoktur. Polis mütekaidi Abdülbaki, vi gibi“ köğdilerisi gislişen yeşil bir bucağında yan yana otururlarken Keramet birden bire ateşli bir ah çekti, Ve son ra bu patavatsızlığından utan- mış gibi Oo yüzünü İl kapayarak yere eğildi. hicabından kıza bakamıyor gi- biydi. Bu jest karşısında Lemanın da içinden bir şeyler | kaynadı ve kendini tutamayarak © sor- du: — Ne oluyorsun Keramet? Keramet doğruldu. Parmak larınm © ucile gözlerini sile- rek: ir şey yok.. dedi., Kız ısrarla tekrar etti — Söyle var... — Oft. — Niçin oflayorsun? — Oflamasam © çatlayaca- ğım.. — Neden geliyor sana bu sıkıntı? — Bilmiyorum.. . — Ben sende bir gönül hali seziyorum... | tımanda oturuyordu. İstanbuldan | &. Nerden Maurice apartımanına gi- rerken yağmur halâ durmamış İ tr. Birden kapının yanında bü saçağm altına, (iltica gördü — Vah, zavallı! dedi, ıslan mış, kim bilir karnı da ne ka- dar açtır. Maurice hemen mutfağa gir di. Öğle yemeğinden artan ye- mekleri köpeğin önüne — dök- Köpeğin hakikaten aç oldu ğu kuyruğunu sallıyarak, meğe hücum etmesinden bel- liydi. Maurice üç senedir bu apar Eski bir hizmetçisi vardı. İşlerine o ba kardı. Maurice babasından kalma beş on kuruş iratla geçiniyor. du. Orun için bu yalnızlığın. da köpeğe ısındı. Ona “Me. , e bir de isim koydu. Artık Maurice nereye gider se, Medor da orada.. Bir gün Medor doğru cadde den efendisinin arkasından gi- derken, birden yan sokaklar- dan birine saptı. Maurice merak etti: - Dur bakalım, nereye gi- diyor? dedi! Köpek hiç sağa sola bakın- madan biraz ileride dördüncü apartrmanın kapısından girdi. İkinci kata çıktı ve oradaki a- İ partıman kapısını tırmalamağa İ- | Başladı. Bir hizmetçi kapıyı — aralık edip köpeği görünce: Vay Medor nereden gel- din? Tesadüf bu ya! Meğer kö- peğin hakiki ismi de | Medor imiş... Hizmetçi sevincini izhar e. derken, içeriden pijamalı genç bir kadın daha göründü. Köpe- ği kucağına alıp öpmeğe başla dı. Arkadan da Mauri« mer divende durduğunu görünce: — Sizi M. Adolphe'mu bura Adolphe'u tanımıyorum. Yal. nız bu köpeği bir hafta evvel Harik Hayat K Bu ifşasından Leman kızar Sustu. Keramet cevap ver zın tutuldul seviyorsun? — Niçin saklayayım evet... — Kimi? — Söyleyemem. — Bana bile... — Evet sana bile. — Bu sırrını emniyet ede- cek kadar beni kendine (o dost bilmiyor musun? — Bu sırt en ziyade sen. den gizlemeye mecburum?. — Niçin Keramet ruhunun — bül süzgünlüğünü Lemanın gözle- ri içine dökerek: — Çünkü bu sır aramızda lâfzan O mevcuttur. Hakikatte değil.. Kimi sevdiğimi biliyor sun... Leman bu defa (o büsbütün tecahülden gelmek istiyerek: göz bebeklerinde — - titreyerek derin derin bakışıyorlardı. İki genç ruhun mukavemeti yakan incizabı biihtiyar iki o vücudü irleştirdi.. Farkında olmaksı- ikları bir aşk # â HİKÂYE W aş ye-| Sirgortalarınızı Galatada Ünyon hanında kâin ÜNYON SİGORTASINA yaptırınız. Türkiyede bilâfasıla icrayı muamele etmekte olan ÜNYON kumpanyasına bir kere uğramadan sigorta yaptır. mayınız. Telefon: Beyoğlu 4886. reyi — Fransızcadan — kapının önünde buldum. Bu köpek Maurice ile Ms- dam Leontine'i biribirlerine tanıştırmakla kalmamış. Arala rında sıkı bir dostluğa da vesi- İle olmuştu. Leontine Adolphe ismindeki eski dostu tarafın- İ dan nasıl terkedildiğini anlat. tı, Hattâ Medor bile arkasm- dan © gittiği için o zamandan beri kaybolmuştu. Şimdi köpek ne Maurice'- ten, ne de Leontine'den ayrıla mıyordu. Şöyle bir karar ver. diler. Köpek bir hafta birinin, | bir hafta öbürünün evinde ka- İ lacak. ». Medor Maurice'le gezindi- öl bir hafta — içindeydi. Uzak bir mahallede idiler. Köpek tıpkı evvelce yaptığı gibi, bu İ sefer de burnunu kaldırdı, or- talığı kokladı. Bu sefer de kar şi apartımanlardan birine dal- dı. Maurice te arkasından.. — Mutlaka Leontine'in an nesi burada oturuyor. Dün ba na “yarın anneme gideceğim, deyip duruyordu. Bu düşünce köpeğin abandı ğı ve önünde kuyruğunu salla- dığı apartımanın kapısını çalıp | sorgusuz sualsiz içeriye girdi. Leontine ya annesinin yanımda, yahut bir sürpriz yapmak isle- yor. Heyhat! köpek doğru ya- tak odasına gitti. Maurice bir de ne görsün. Leontine yatak- İ ta, yanında da tanımadığı bir adam.. Leontine hiç ummadığı bir yerde karşısında Maurice'i gö- rünce şaşırdı. Zeytinyağı gibi | üste kalkmak için: — Buraya ne hakla giriyor- sunuz? diye bağırdı. Maurice acı acı gülerek ce- vap verdi: — Affedersiniz Madam, ba- | na kalsaydı, sizi hiç etmezdim, Fakat Medor' kasına takılıp geldim. Zeki kö bana tanıtıp nasıl iki hayat yaşattı ise, lemeden, köpeği bağrına bastı ve, çıkıp gitti.. aza Ve Otomobil delerini kaybettirten bu 8 halden silkinip ayılmaya uğra- vişelim. Ben ahrete tam iffetim le gitmek isterim. Keramet şaşalamış bir isti- z İ — Bu ne demek? — Ben yakında öleceğim. — Vallahi anlamıyorum. — Anlaşılmayacak bir şey | Mğlemiyonum ki.” ; Öleceğim diyorum... Keramet gittikçe artan bir — Affetmez bir hastalığa mı tutuldun? — Şimdilik bir şeyim yok... | Bedava muayene ve ilâç Kadıköy Türk fukaraperver comiyeti merkez dispanserine ilâ- veten Yel değirmeninde Cumhu- riyet Halk Fırkası Ocak binası da- hilinde bir dispanser açmıştır. A- şağıda yı saatlerde müracaat edecek Kaiilar parasız tedavi e- dilecekler ve muhtac olanların i- lâçları yaptırılacaktır: ÖĞLEDEN EVVEL MUAYENE SAATLERİ Cumartesi saat 11-12 Umumi hastalıklar. rar saat İl-12 umumii has- Salı saat 11-12 umumi hastalık lar. Çarşamba saat 11-12 kulak boğaz burun, perşembe saat 1112 umumi ve kadın hastalıkları, Cu- ma saat 11-12 dahili ve sinir has- talıkları. ÖĞLEDEN SONRA MUAYENE SAATLERİ Cumartesi saat 14-15 İdrar yo- Iu hastalıkları, Pazar saat 14-15 umumi hastalıklar, Pazartesi sat 17-18 kulak, boğaz, burun, Sah sant 14-15 Diş ve ağiz hastalıkla- rı, Çarşamba saat 14-15 umumi hastalıklar, Perşembe saat 1415 umumi hastalıklar. İst. Mr. Kumandanlığı Satınalma kom. ilânları Harp Akademisi hayvanatı ihtiyacı için 15 ton arpa pazar lıkla satın almacaktır. Pazarlı- ğı 158.932 pazartesi günü sa- at 10'da Tophanede £ Merkez Kumandanlığı | Satınalma ko- misyonunda icra kılmacaktır. Taliplerin komisyona müraca. atları (451) (4072) Maarif Küdüriyetinder: Malatya meb'usu doktor Hilmi Beyin hakkı telifine ma- lik olduğu sahife Ive 3 sıra No. sunda mukayyet Cumhuriyet marşı eserini Beyoğlunda İstik lâl caddesinde 68 No.da (J. Dandiriya) ticarethanesine dev retmiş olduğundan harcı resmi alınarak keyfiyet idaremizdeki kaydı resmiye tescil edildiği lân olunur, (4068 Sıhhat ve İçtimat Hudut ve Sahiller Bilümum müstahdemin için Askeri tebliğat Eminönü askerlik şubesinden: Mülga Sultanahmet, Süleymani; Aksaray şubelerine mensup yerli yabancılardan o son yoklamalarında kısa hizmete ayrılmış olup da benü hazırlık kıtalarına veya ihtiyat 28 bit mektebine sevk nanlar — Ellerinde ehliyeti bulunsun bulunmasın — 1 eylül 932 tarihine kadar aşağıda A, ve B. derinde yazılı vesaikle şubeye tsi” racaatla ahiren neşrolunan 1972 mü maralı kanun mücibince vaziyetleri Di tesbit ettirmeleri ilân olunur. ve mehtep inamesi veya ves” 'kasile B. Ehliyetnamesizler mektep gahadetname veya vesikalarile, ... Eminönü askerlik şubesinden: 1— 1076 numaralı karun mücibince il tiyat sabit yetiştirilmek © üzere Sİ senesinde hazırlık kıtalarına veysi ihliyat zabıt mektebine © serkleri mukarrer 324 doğumlu (Dahil) ve ya bu doğumlularla muameleye tabi bulunan efendilerden, Piyade, leva” şe olanlarla diyer bütün sınıflara bulunan kısa hizmetlileri ağir A. ve B. maddelerinde ya; ılı tarihlerde mahalli mürettipleri” ne sevk edilmek üzere şubeye mür racatları A — Tam ehliyetnameli bulunan lar 1 eylül 952 de. B — Yüksek ehliyetnamelileris evvelce her ne suretle olursa olsun sevkedilmemiş (D) fıkrasına men- sup bulunanlar 1/11 teşrin 932 de. 2 — Bu efendilerin şimdiden gur beye müracaatla mahali mür ri hakkmda malümat almak suretile ihzaratlarını om göre yi kendi menfaatları icabı bulunduğu ilân olunur Fatih Mal Müdürlüğünden: Çarşambada bevll Cabir ma hallesinin Mesnevihanc soka ğında atik 9 No. İr hanenin mi zayedesi bir hafta temdit edile rek 18 ağustos 932 tarihine ka- dar bırakılmıştır. İstanbul birinci iflâs memurluğun dan: Müflis, Astarcı Mehmet Ziya beyin kabul olunan | sıra defterinde mukayyet 54 numaradan sonra 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 No. lu alacak ların alacakları kabul ve sıra defte ri bu suretle (o düzeltildiği ilân olu- muavenet Vekâleti Sıhhat Umum Müdürlüğünden: 154 takım yazlık ve kışlık elbise A; Ehliyetnameliler ehliyetmame zim, sansiharbiye, sınaflarına mest | te yatan kendi ölümü gördüm., dim yeri çekilereki Berhayat bir insan kendi ölü sünü nasıl görebilir? muş bir hâdise değil ki... den işitiyorum.. ile 154 çift fotin ayrı ayrı aleni münakasa suretile imal ettirilecek tir. Münakasa 31 Ağustos 932 çarşamba günü saat on dörtte Ga- latada İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezinde müteşekkil ko- rini grömek üzere Ankara'da Hudut ve Sahiller Sıhhat © Umum Müdürlük Ayniyat Muhasipliğine ve İstanbul'da mezkür mer- kez levazım memurluğuna müracaatları. (3923) İstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğünden: 1 —21 Nalı motörün teknesinde yapılacak tamirat keşif- namesine göre pazarlığı konulmutşur. 2 —Ihalesi; 20 Ağustos cumartesi günü saat 14 te icra edi- lecöğinden İsteklilerin yevmü mezkürda yüzde 7,5 teminatlarile e yi hazır bulunmaları, (3986) kk çeklerle a Ma yaz saten döşeli bir tabuta u- zanmış gördü. Bu rüyetinden sekiz gün sonra öldü. if — Vakti pek muayyen değil fakat muhakkak hastalanıp ö- leceğim.,. şarak: — Her ziruh muayyen 2 — Bu masaldan © sana ne — Ne yapıyoruz? | mayan olmayan bir vakitte has | Lemancığım... — Biz bir şey © yapmıyo. | talanıp ölecektir. Bu tabii ka-| O — Masal değil bu hal bana ruz.. Cinsiyet mıknatısı irade- | mundan kimse nefsini kurtara- | da aynen vaki oldu . diyorum mize galip geldi. mak ki.. Bunun için şimdiden | sana... — Hayır Keramot © hayır | üzülmekte bir mâna göremiyo- | O — Bir insan ya sağ olur ya i.İrum.. el ölür. Bir ölü'kendi . cesedini bi değil, iki terbiyeli ruhile se- — Ben ölümün umumi kai- | görüyorsa ielemiş 1 deşinden kariç bir kızım... — Bu nasıl olur? Bana an- lat... — Ben sağlığımda, döşek- tir... — Her insan iki hüviyetli. dir. — Ben bendini ve herkesi Keramet biihtiyar yarım a- anlıyorum? — Yanlış mı Ceset mezarda çürür. görünürler. Bazı insanlar sağ- lıklarında nücumi büviyetlerile . Bu hâdiseler çok — Bu yalnız bana vaki ol- — Bu garibeyi ilk defa sen Zavallı kız işittiği ve oku- — Hiç bir kitapta oluma- | duğu garibelerin birer sabit fi- z nücemi hüviyetlerile m kir halinde dimağında tebellü- di mar ii laniğ - — edi krş bekir gelen eee | — Ne zaman -İsun gibi koşup oynarken ken- 0 (Devamı var). misyonda icra ettirileceğinden taliplerin nümune ve şartnamele. a m EŞ İŞ ra