14 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

14 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Zos 4, Ben de itiraf — etmeliyim ki, ittifak nizamnamesini “Kara ki“ tap,, diye tavsif ettikten sonra 0- ma yabancı olduğunu itiraf eden bir kulüp kaptana verilecek hiç ve onun ni kadar yabancı kalmış bir teşkilâta dahil bir kulübün kap- tanlığını nasl © başarabileceğini merak ediyorum. Atletizm sahasında o kıymetli bir atlet iken benim gibi tekaüde Şekilmiş de yeni olan arkadaşımla bu vetle ayrıldıktan sonra, aşağıda- ki satırları ne bizi sevenler için ve ne de atletizmi değil, yalnız hakikati için yazmak mecburiyetini hisset tim. Evvelâ: Şu bakikati arzetine liyim ki; Beşiktaş kulübü şam- piyonluğu iddim edildiği ma- sa başında değil, sahada müsa- baka meydanmda © kazanmı Galatasarayın yeni kaptanının. »izamsız yollardan müsabakalara ithal ettiği bütün atletlerile be- Taber aldığını zannettiği puan ye- kümu 114 tür Buna mukabil Beşiktaş mi 116 puan kazanarak faikiyei ihada temin etmişti... Bi İsyh biz nizamname tatbik etsekte etmesekte, zatın sevenler ku- İöpçülüğü bir tarafa © bırakarak hakilati görmesi icap ederdi ki; ykalarını itham etmeğe biraz e li kaptanı mü. İatasarayın atletizm kaptanı mü: sabaka davetiyesini © hakikaten Zeç almış ise bu kabahat | bizde #eğil, kendi teşkilâtındadır. Çünkü davetler nizamın çizdi- ği müddet zarfında ve bütün ku- jansla da ilân edilmişti. İhan Beye gelince: Vedat Bey #fendi bu çalışkan arkadaşımızı İetizm federasyonuna | araya- sağına muntaka atletizm heyetin- de arasalardı elbet te böyle bir hataya düşmeyeceklerdi. Çünkü wiletirm federasyonu başka mn- Angeles ve idarecilik vazifesin- | sevenler için | Beşik- | Saniyen: Eğer Ga | Olümpiyadına | daka atletizm heyeti | başkadır. İ Ve başka başka semtlerde ve bi- nalardadırlar. Programm benim tarafımdan tanzim edildiği hakkındaki iddin- sında da bu arkadaşımız yanılmış tur. Çünkü onu atletizm antrenö- rü atletizm federasyonunun 30-3- 932 tarihli kararına yapmış ve reis Adil Giray fendi tasvip ederek bana bakanm bu şekilde — yapılması bildirmişti. Ve ben de kabul tim. Yalnız 3000 metre manialı koşunun yapılmasına en çok b. muhalefet ettiğim halde, akı yette kaldım ve yapıldı. Bitaraf- lık iddiasmda görünen arkadaşı mızın bu cihetleride tetkik et tikten sonra yazı yazmaları d Beye, müsa ba muvafık olurdu. Beşinciye ka dar puan vermek usulü bu sene ihdas edilmiş bir sey değildir. Biz daha idareciliğe başlamazdan çok evvel ve her kulübün — haki ki ve umumi kifayet kudretini daha iyi tesbit için tatbik edil miştir. Binsenaleyh bu nokta yanlıştır. Salisen: Bizim elimiz- İ deki resmi metayiç cetvelinde yir İ mi iki küsür metre cirit | atarak İ kinse edi bir atlet isim ve de- recesi | yoktur. Bunda da büyük bir hata ve hilâfı hakikat bir gö- rüş vardır. Rabian: 4x1500 bay- rak koşusunu bir kaç sene evvel Atletizm Federasyonu — kabul ve son resmi bültende de bunu teyit etmiş olduğudan tatbik edilmiştir. Beğenilmiyen Eyüp (kulübü, büyüklük iddiasında bulunan bazı | kulüplerden daha ziyade © sporu 4por için yapan bir kulüp zihniye- tile bu müsabakaya girdi. Ve derece aldı. Beğenmiyen çalışır. İ Ve onu geçer de sonra beyanı talca eder. Kendinde olmu şeyleri kıymetsiz ve hakir göster- mek marifet değildir. Lisans ve tescil meselesine ge- lince: Resmi bir teşkilât sahibi olan ittifakımızın lisanssız, bapı boş ve rast geleni resmi müsaba- kalarına kabul etmesi | isteniyor ki, bu usul bugün Patagonyada bile kabili tatbik değildir. Vedat Abut Beyefendi böyle nizamsız taleplerde bulunacaklarına kap - tanı bulundukları kulübün dahil bulunduğu teşkilâtm mizamatını istinaden | bulundukları idmancıları iştirak eden Hinlliler (Bu resim olimpiyattan alınmıştır ) Ali Riza B. cevap veriyor nazarı dikkate alarak kendi dai- mi öz azaları olduklarına © emin vakit ye zamaniyle üsuli dairesinde teş kilâta tescil ettirmiş olsalardı bu. | gün na o feragatkârane çalışan atletlerin bu vaziyete gelmeler ne ve ne de böyle beyhude müni ara mahal bırakmamış olur- Kendi kusur ve kabahatini ma yükletmeğe sa sporcular arasında hoş bir şey olmasa gerektir. Son olarak ta biri böyle hare- kete sevkeden nizamı ve esba savaş- arzedeyim İttifak nizamnamesinin 64 ün cü maddesi: Senelik | birincilik müsabakalarına mıntakalara da- munta iştira İdman hil kulüpler (ve bunların ca tescil edilen) azası edebilir. 66 ıncı madde: hakkını baizdirler. de: Hiç bir kulüp işbu nizam. namede musarrah olan meranui- yetler hilâfında bir idmancıyı res mi veya ittifakın tahtı müsaade veya himayesindeki hususi müsa- bakalara teşrik edemez. İttifak. ça tescil edilmemiş olan kimse ler bir kulübün faal azası telâk- ki olunmaz , diyor. Vedat Abut Beyefendi 5 ağustos 932 tarihli Akşam gazetesinde intisar eden | le, İstanbul sporcula adile vazife başı iğneye- | rek Galatasaray kulübü tarafın | dan gösterilen gayri & müseceel idmancıları nazarı itibare alma- dığımdan dolayı itham istiyor. Gönül isterdi lüp kaptanı bir heyeti hareketlerden dolayı itham e tenkit ve nizamı rehber edil. intizam asrında kimin haklı olduğunun tayinini yalnız hakikati sevenlerin nazari muhakemelerine arzederim. Atletizm heyeti azarından Ali Riza 154 üncü mad | AĞUSTOS Vatandaşlıktan ıskat edildiler Antalyalı Dirkado oğlu Marko Ko hen, İstanbullu Bohor oğlu Hayın, Natan oğlu Leon Bekeviç, Sivaslı | Mihak oğlu Nerses, Bozca adalı İs. | pire Papa Miz. oğlu Yorgi, İstan | ballu İzak oğlu Avram ve kardeşi ael, Artvinli Kerop oğlu Artin, nbul nüfusunda mükayyet İzak Samuel ve karısı Şarlot, Oban oğlu İstepan Kasparyan, Boz. caadalı Manoel Maltin oğlu İlya, Elazizli Arekel oğlu / Nikogos, İs- tanbullu Avram oğlu Salamon, Aşer oğlu Juda Ojelof, Erzrumlu Ohan nes kızı İskohi Diyarbekirli Ohan nes oğlu Agop Minasyan, Bursalı Apissohom oğlu Ohannes Osep, E dirneli Hayım oğlu Şabat Salamon Benbasat, Adanalı Salamon oğlu Aşar Salamon, Edirneli Yasef oğlu Davit Dakalo, İstanbullu Karabet oğlu Danyal terzi Başyan, karısı E- rine, kızı Yefkine | Suzi ve Araki Hermine, Karslı Agoyans oğlu Ha & Ohanes, Karis Hacı Selbi, İstan bullu Pol oğlu Aleksandr Natan berg, Edirneli Yuda oğlu Nisim Da me, Edirneli Ohanmes Karayan oğlu Artin, Süretli Boğos oğlu Ohannes, Elazizli Minas oğlu o Agop Minas | yan, Tekirdağlı İzak oğlu Samuel İ Barokaş, İstanbullu Dikran Arslan İder 1 yan oğlu Manok, Kayserili Abraham | | Sızı Gülüns Nakkaşyan, İstanbullu | Haykazom oğlu Toros Zara Pehli yanyan, Mihran oğlu Arşak, Diyar bekirli Ak Riza oğlu | Mağmunu, Bosnalı Mehmet oğlu Süleyman, Fuat Kırklarilili Mehmet | | oğlu İsmail, Edirneli Mehimet oğlu Salih, Cebelilübnanlı İzzet oğlu Hü | seyin Necmi, Giritli İsmail oğlu Fey zallah, Kayserili tahtalı oğlu İsmail Hakkı, İstanbullu Hasan paşa oğlu Mustafa Celâl, Hakârili Şah İbrahim | şöle Asker Bursalı Bedros, oğlu üiz, Ankaralı Ropen kızı Arsini, | Çankarılı Topal oğlu Zaruhi Türk vatandaşlığından iskat | edilmişlerdir. Bunların bir daha memleketimize girmelerine müsaade edilmiyecektir. | dir. takriben 30 - 50 ton raddesinde İ lacak pazar görmek isteyenlerin her gün ve şa'da Deniz Levazım Satmalma müddetle temdit edilmiştir. Kat İ olunur. | İnkılâp Liseleri Talebelerine İnkılâp Liseleri Müdürlüğünden: Bakalorya kurlarına başlanmıştır. Bakaloryaya girecek tale- | belerimizin bir an evvel mektebe müracaatları lâzımdır. Dersler 1932 Los Angeles Olimpiyadında atletizim evlerinden biri meçcani olarak verilmektedir. Şerafettin | Toros ve kızı | İ Devlet Demiryolları idaresi ilânları | | 90000 ton kömürün Havzai Fehmiyeden Haydarpaşa, Mu danya, Derirce, Mersin ve Samsun limanlarına nakli münakasası 32 tarihinde Ankarada Devlet Demiryolları İşletme Umum Müdürlüğü binasında yapılacaktır. Fazla malümat Haydarpaşa ve Ankara Umum Müdürlük veznelerinde beşer liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılı- (4034) | İdaremizin Irmak - Filyos hattının henüz iltisak peyda etme | miş olan Filyos cihetindeki istasyon ve diğer servislerinin senede tını gerek H. P..den doğruca Filyosa nakletmesi ve gerek Zon- guldakta vapurdan alıp ve gümrük muamelesini yapıp Filyosa devam ettirmek suretile nakle talip olanlar varı hine müsadif Perşembe günü saat onda H. P. Mı iştirakleri ilân olunur. Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 1200 ton kazan mayii mahruku: Kapalı zarfla münakasası 5 Eylül 932 Pazartesi günü saat 14 de Deniz kuvvetleri ihtiyacı i. | çin yukarıda mikdarı yazılı mayii mahrukun kapalı zarfla müna kasası hizasındaki gün ve saatte yapılacağından minat mektuplarile birlikte münakasa gün ve saatinde Kasımpa. | Mersin Ziraat Bankasından: | Mersin'de Yeni Mersin gazetesinin 1/B/932, 8-B-932 ve İstanbul'da Milliyet gazetesinin 18/7 /932, 1-8-932 tarihli nüshalarında evsafı gösterilmek suretile satış İ- çin müzayedeye çıkarılan ve ihaleleri 8/8/932 tarihinde mukar. ver bulunan 10 parça emlâkten 64, 65, 67, 68, 69; 70; 71; 72; 73| sıra No, olanlarına talip çıkmadığından müzayedeleri bir hafta tesi günü saat onda Ziraat Bankası lerin muhammen kıymeti üzerinde 97 7,5 teminatı muvakkateyi hamilen muayyen saatte bankada hazır bulunmaları lüzumu ilân Halkın sıhhati İhmal edilemez! Bir kariimiz yazıyor: Bostancı- tasyonun ittisalinde taş köp takip eden güzel vardır. Bu şirin sahilde evler ara- sında 5/7 tane kasap dükkân «- çılmıştır. Buralarda peyda olan sinekler ahalinin sıhhatini, raha. tını ihlâl etmektedir. Ahali bir mazbata ile Kartal kaymakamlığına müracaat ede- rek bu dükkânların mahalleleri arasından kaldırılmasını talep et mislerdir. | Orası bir sayfiye yeridir. Her- | kes o civarda hava tebdil etmek ve deniz banyosu rur. Bağdat caddesi güzel bir sahilin böyle telvis edil- mesine nasıl müsaade edilmiştir; ahali bu çok muhik şikâyette bu- lunmasaydı bile, ait makamatın | bundaki mazarratı düşünmesi i- cap eder. Her halde o civar mez- | baha değildir. Halkın sıhhati ih- | mal edilemez. Bu dükkünlar her halde bir an evvel kaldırılmalı ve sıhhati umumiye ile alâkadar bu gibi işlerde ihmal ve teseyyüp göste venler tahkik edilmelidir. Himayeietfalin yardımı stanbul şubesi ni- | haziran ozarfında 6293 kile süt, — 6293 çocuğa 450 kilo şeker tevzi etmiştir. 5915 | çocuk Kalender yurdunda inşe edil. | miştir. 1580 çocuk muayene ve te dari edilmiştir. 45 takım kundak bi kes ve fakir çocuklarına, 14 talerm el | bise ve kasbet bikes ve fakir çocuk | la 960 kuruş bikes bir çocuğun inşesi için verilmiştir. 23 temmuz 932 de mekteplerin ta. bil olması ve talebe ötede beride da: | İ ginık olduğundan 240 kutu çıkarıla | bilerek rözet tevziinden 50745 ku- İ ruş hasilât alınmıştır Himayei etfal olan muhtelif malzeme ihtiyaca- | 25/8/932 tari. asında yapı (4064) şarinamesini vermeğe talip olacakların da te. | komisyonuna müracaatlı (3999) 18/7/932, 25.7.932, ihaleleri 15 ağustos 932 pazar ! inasında yapılacaktır. Talip (4055) | Emniyet Sandığı Muhammin ikraz bir sahil | Büyük Tayyare Piyangosu 13.cü tertip 11 Eylül 1 2.ci keşide 932 dedir. biyik iramiye 35,000 brad. Ayrıc 15,000, 10, 000 Liralık büyük ikramiyeler ve 720,000 Liralık bir mükâfat vardır. kıymeti 1520 10272 Çakmak eda ami lei Müdürlüğünden Merhunatın cins ve nev'ile* © Borçlunu No. mevki ve miiştemilâtı ismi 147 Beyazıtte Beyazıt mahallesinde Beyazıt meye nı sokağında atık 146, 148 ve cedit 39, 41 num ralı bir dükkânın tamazır. o Mustafa Nihat ile Hatice Piraye ve Emine Hacer H. 14 Kadıköyünde Rasimpaşa mahallesinde Yelde ğirmeni ve Rıhtım iskelesi sokağında eski 2 yeni 19 No, İı bir hanenin tamamı, Mın. Rah Gedikpaşada Divanı Âli mahallesinde Gedikp! şa caddesinde eski 85, cedit 91 numaralı bir he Takohi mahallesinde Aksara; 9, 81 cedit 69 numara! Feyzi Kemal E lerle Samiye Hann Çemberlitaşta mukaddema Dizdariya elyeyi! Eminsinan mahallesinde Silâhtarağa mekteli 7 sokağında atık 7 Mü. cedit 27 Numaralı bir hs) 0 nenin tamamı, Şeküre Hİ Boğaziçinde Anadoluhisarı mahallesinde Gök. su caddesi sokağında atık 48, 50 cedit 29, 30 ni maralı bir bap haneyi müştemil Çömlekhanen tamamı, Azize H Hatapkapısında Ahıçelebi mahallesinde Zinda!) kapısı sokağında atık 306 cedit 70 numaralı bili (| dükkânın tamam Esma ve Naşide H. la Üsküdarda Selimiye mahallesinde Servidibi s0 kağında eski 45 yeni 29 numaralı bir tamamı. nenin tamamı, Topkapıda Beyazıt caddesi sokağında a bir has nin tamamı, hanenir | 4/ Mustafa E€ Şehremininde Caferağa mahallesinde atık İna diye fırmı yeni İbrahimçavuş sokağında ceki © Mü. 5 Mü. ve yeni 8, 10 numaralı bir dükkân | müştemil bir hanenin tamamı, İbrahim Vehbi B Fındıklıda Mollaçelebi mahallesinde Dolmrabak | çe caddesi sokağında atik 65:67 ve yeni 67, 8) numaralı maa oda, iki dükkânm üç hisse itiba. rile iki hissesi. Fatma Nebiye H. Şehremininde Ereyli mahallesinde Saraymey, | danı sokağında eski 40 yeni 64; 6423 numa | ralı dükkân: müştemil maa bahçe bir hanenin | tamamı Mehmet Nafiz B. Beşiktaşta, atik Teşvikiye cedit Muradiye ma. y hallesinde dergâh sokağında atik 17, 19 ve ce © dit 19 mumaralı bir hanenin tamamı, İhsan H. Gedikpaşada, Divanâli mahallesinde atik Ha. | mam cedit yeni sokakta atik 15 Mü. cedit 121) Karabet Ef, O Veledi Sergi. | Ahırkapıda, Seyithasan mahallesinde Cankure © taran sokağında atik 34 cedit 40 numaralı bir hanenin tamamı. numaralı bir hanenin tamamı 2 40) eski 17 yeni 3, 371 numaralı maa ahır bir İy nenin tamamı Fileri B. Kocamustafapaşada, Kocamustafapaşa mahal, | lesinde atik Kocamustafapaşa caddesi cedit ke. sedar sokağında eski 258 yeni 2 numaralı m, bahçe bir hanenin tamamı. Hacer Perüze H.İ Hayriye H. Çarşambada, Kovacıdede mahallesinde Medre se sokağında eski 20 yeni 38/1 numaralı maa bahçe bir hanenin tamamı, Hayrullah E€. Küçükayasofyada, Cündümeydanı sokağında atik 1 Mü. cedit S1, 51/1 numaralı tahtında bir dükkânı mütşemil bir hanenin tamamı, Hüseyin Ef, rda, Dayahatun mahallesinde Ta rakçılar ve Bekirdede çıkmazı | sokağında eski 68 ilâ 80 yeni 2 ve 56 ilâ 62 numaralı alimda dükkânları olan Ekberiye hanmin yüz on iki his | sede yüz sekiz hissesi. Sare H. | Ayvansarayda, Hocaali * mahallesinde Hamamı ında eski 43,45 ve yeni 43,45 numaralı bir hanenin tamamı. Memduh B. Yukarıda ikraz numaraları yazılı emlâkin vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile 61 gün müddetle satılığa çıkarıl. dığından tal Satış Âmirl lip olanların veya fazla tafsilât isteyenlerin Sandık ine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur,