15 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

15 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Mein Dalledei Geçen Yala Hindenburg - Hitler mülâkatı KerimanH. | Pariste | (Başı 1 ine de) | fırtınaları arasında, vakitli vakitsiz, | halka görünmek mecburiyeti, güze mizi epeyce sarsmıştır. Mamafih | ğu ile büsbütün başka bir âlem | mevcut i Keriman Hanım, ırkın güzelliğini #ahısında temsil etmenin verdiği bü yük hâz ile bütün bu yorucu me rasimden en ufak bir | şikâyet iz- har etmeyor ve bütün bu yorucu ve şaşırtıcı tezahürata, sevimli tebes #ümü dudaklarında olduğu halde mukabeleye çalışıyor. Baule'den Parişe gelen bazı ze görüştüm. Bunlar, güzelimi- zin her uğradığı yerde her | snaf balk tabakaları arasında, çok büyük | bir alâka uyandırdığını söylüyor ve Keriman Hanımın yaptığı mükem- | mel tesiri anlata anlata bitiremiyor. ! lar İ Baule belediye reisi, bu münase- | betle irat ettiği bir nutukta, Keri. | man Hanımın bütün dünya münev verlerini kendi etrafında toplayan sihirkâr güzelliğinden © ve emsalsiz manevi meziyetlerinden bahsederek kendisine şehir namına “Hoş geldi niz!" demiştir. Keriman Hanımın dün Banle'den Vichy'ye harek, söyleniyordu. Dünya güzeli, de bir nihayet iki gün kaldıktan | sonra doğruca Parise gelecekti. Fa. Ve bu I inci sahitede) teknik | nüfusunun çoklu- Rejimile, askeri ve kabiliyetile olan Rusya'nm, dünya tarafın dan daha ne vakte kadar ihma- le tahammül edeceğini kesti bilen var mıdır? Yugoslavyada, Romanyada | ve umumiyetle vasati Avrupa- | da vuku bulan gayritabii haller | gözönündedir. Hasılı, Avrupa, | huzur ve süküna değil, hergün | biraz daha ümitsizliğe, anarşi- | ye gidiyor. Bu umumi gi insana emniyet verecek bir ma- | hiyet arzetmiyor. Böyle karan- | lık bir gecenin seherinden ha- | yır umulur m Umumi vaziyeti şöylece tes bit ettikten sonra, ayni noktai nazardan memleketimizin hali- ni de mültalea etmek zaruridir: Bu umumi buhran içinde Tür- kiyenin . ıztırapsız, ihtiyaçsız, huzur ve refah içinde bulundu. ğunu iddia etmek çok gülünç o- lurNe hükümet adamlarımız,ne de hiç bir vatandaş böyle ham | | veya | Cihan buhranının tezahürleri | hran karşısında Türkiye | | bir manzara arzetmektedir. Va- kıa bu iyilik nisbidir; fakat ha. kikidir, vakidir. Bundan başka iğin nisbetini biraz daha arttırmak için hükümet cephesinde (o devamlı || bir faaliyet Oo hüküm sürüyor. Hükümet © tarafından (ool- sun, hususi müesseseler efrat tarafından olsun, memleketin de alınan teşebbüsler; yalnız binlerce vatandaşın geçinmele- rini temin ile kalmıyor, halkm İ tediye kabiliyetini arttırıyor ve | mız bi dolayısile devlet hazinesine yar dımı oluyor. Memlekette asa- yiş ve devlet bütçesinde tam müvazene teminini her mülâha zanm üstünde tutuyoruz, Dev- let otoritesine halel verecek hiç bir harekete müsamaha etmiyo ruz. Dahilde yürüttüğümüz bu hesap ve müvazene politikasi- nin bugünkü neticeleri, ilâveye hacet var mı ki, harici vaziyeti beynelmilel mevkiimize de hergün biraz daha kuvvet ve mize kat son dakikada proğramın değişti | bir iddiada bulunmamaktadır. | asalet veriyor. ğini öğrendim . | Keriman Hanım, vöki ene | lar karşısmda perşembe gününe ka- | dar La Baule şehrinde kalmağa ka: | y. vermiştir. Şu halde güzelimiz. ichy'ye uğramayacak ve perşembe | günü akşamı, nihayet cuma günü Pariste bulunacak demektir . Pariste güzeller güzelinin ve di. | er bir kaç millet güzelinin şerefine | büyük resmi kabuller yapılacak tr, Spa şehrinde, dünya güzellik | karaliçesi intihabanı tertip ve idare “den İntransijan gazetesi de güzel | leri bir araya toplamak vesilesini | bahşiçin ayrıca muhteşem bir müsa- mere hazarlamaktadır. Müsamere i çin İntransijan gazetesi, dünya gü zeline bir davet mektubu gönder miştir. Mektupla, Bütün Parisin güzeller güzeline sabırsızlıkla intizar | ettiği yazılıdır. Keriman Halis Ha. mm 18 ağustos perşembe günü öğ le üzeri İntransijan gazetesi idare. hanesini ziyaret edecektir. Keriman Hanım, bu Columbin, Amerika Brezilyı histan güzelleri refakatinde olduğu halde yapacaktır. Müsabakanın teşmili | ANKARA, 14 (Hususi) — Ke- | riman Halis Hanımın dönya güzeli intihabı etrafında her tarafta uya nan alâka burada daha devamlı » kişler bırakmaktadır. Keriman Hanı mn muvaffakıyeti, Ankara muhitin- de derin bir memnuniyet o uyandır. | mıştar. Gelecek senelerin Türk güzelleri öntihabı müsabakasının İstanbul ha ricindeki şehirlere de ( teşmili hak- kında burada ciddi bir arzu izhar e dilmektedir. Sofradan kaldırılan fesler Keriman Halis Hanım pederi | Halis Beyden gelen © geçikmiş bir | mektupta Spadaki güzellik müsaba- | * kasma dair uzun Ouzadıya tafsilât verilmektedir. Halis Bey mektubun. da Spa belediye pcisinin ziyafetin. den bahsederken diyor ki — Belediye reisinin masasına o. turunca bir şey nazarı dikkatimi cel betti, Etrafımız bayraklarımızla do- | nanmış olmakla beraber | masanın | her tarafına kâğıttan yapılmış küçük küçük fesler konmuştu. Sinirlenme mek kabil değildi. Bunu, bizi tanı- madıklarından, tabii bir cemile ol. | sun diye yapıyorlardı. Belediye re- | isine: | — Gazi'nin inkiliplarından sonra, > Türkiyede fes ve çarşaf kalmamış. | tır. Ve Türler, en medeni sayılam milletlerden, hiç bir noktada geri de | Şillerdir ve böyle şarklı an'aneleri | veya hususiyetleri yoktur. Keriman/ | tam bir Türk kızı, ben de bir Türk €rkeğiyim, ve bütün Türk kadını ve | erkeği bizim gibidir.” dedim. Ziyareti, oldu, itizar etti ve fesler derhal kal- | darıldı. İ Kraliçe nişanlanıyor mu? İ Dün akşam geç vakit kraliçe Ke. | riman Haliş Hanımın Avrupada bu- | Yunmakta olan genç mühendisleri- | mizdefi bir beyle nişanlanmak üzere | olduğuna dair şehrimizde bir şayia | çıkmıştır. Bu şaiyiayı ihtiyatla kay- | dediyoruz. | er, | Baba katili çocuk | Kızılca hamamın İyiceler kö- | yünde altı yağında sadık namında bir çocuk babasını balta ile öldür Katil çocuk dinajeti müteakip | yakalanmıştır. Baba katili cinaye | tinin sebebini söylememektedir. | miş değildir. Ben bir vekitler Kara- | şamadığı anlaşılmakta İ zı zevatın bu husustaki fikirlerini al Ancak şuda varki, Türkiy: bâzı memleketlere nisbetle iyi | Karagöz'e Mezar | (Başı 1 kaşa zemini açtığını dünkü nüsha. | mızda yazmıştık. Bursa Halkevinde ki münakaşada bazı zevat Karagö- | zün muhayyel bir adam olduğunu, | mezarı bulunmadığını, bazıları da i sahifede) İ böyle bir adamın hakikaten yaşadığı nı ve mezarı da Bursada olduğunu | iddin etmişler ve münaka: - cesi halledilmek üzere bu işin erba bı vukuf tarafından bir kere “tetkik edilmesine karar verilmiştir Bu karar verilirken biz Karagö sün kim olduğunu aninmak üzere şehrimizde tarih işlerile alâkadar ba mağı faydalı bulduk Karagözü tanmayan yoktur. He- | pimiz çocukluğumuzda Karagözü | seyrelmiş ve sanilerce kar da gülmüşüzdür. Acaba böyle nükteper daz bir adam tarihte hakikaten ya- samış mıdır, yaşamamış mıdır? Fil vaki şimdiye kadar asırlardan beri onu herkes peyuz perdede seyretmiş, onun ince uzun sakalını, arkaya dü. sen külâkmi kimse hakikatte gör memistir. Fuat B. ne diyor? Bu hususta müracaat ettiğimiz Köprülü zade Fuat Bey bir mubarri rimize demiştir ki: Karagöz an'anelerde yaşayan bir şahsiyettir. Tarihte böyle bir a- dam gelmemiştir. O bir rivayetten ibarettir, Tarihte onun hakkında ya | pılan bütün tetkikatta . yaşadığına | dair hiç bir müsbet vesika elde edile | memiştir.” İ Mahmut Kemal B. | diyor ki.. | Diğer taraftan kendisine müraca- at ettiğimiz İbnilemin Mahmut Ke mal Bey de şunları söylemiştir: — Karagöz diye tarihte bir adam yaşamıştır. Tarihçe müsbettir. Bir çok kitaplarda da onun yaşadığına | dair vesaik neşredilmiştir.” Bu iki tarihçimizin hömesisinin i m doğru olduğunu bilmiyo. akat hakikatte Karagöz diye bir insanın yaşadığına — dair hiç bir kuvvetli vesika olmadığı muhakkak tır. Burhan Cahit B. yok. diyor Bursa Halkevindeki yapılan mü- oakaşada bundan bir kaç sene evvel Karagöz gazetesini | idare edenler tarafından o mezarının tamir etti- rildiği söylenmişti. Bundan bir kaç sene evvel Karagöz gazetesinin ba- nda bulünan Burhan Cahit Beye müracaat ederek böyle bir hâdisenin geçip geçmediğini sorduk. o Burhan Cahit Bey bize dedi ki: | 5 hakikatte bir yak | siyet oliaadığı tarihçe müsbettir Burandaki mezar da tamir ettiril- | İ ici tes İ başmüdür, mü. Siirt Meb'usu MAHMUT Yeni kadrodün tebliğ edildi sahifede) wmlar takviye (Başr 1 inci rülen olunmuş, şube âmirliklerinde bazı nakiller | yapılmıştır. Tütün İnhisarı İstanbul Başmü- dürlüğünün işgal ettiği Sirkeci'de. ki bina tahliye ve mezkür binada şkilât Müskirat Başmudürl ğünün çalıştığı Kabataş'laki bina ya naklolunmuştur. Bu suretle bir | bina tasarruf edilmiş ve İnhisar. lar İstanbul Başmüdürlüğü Kaba. taş'ta bir binada yerleştirilmiştir. | Ay başına kadar İzmir, Sam- sun, Edirne ve diğer bazı mülha- katta bulunan Tütün ve Müskirat Başmüdürlükleri de tevhit edile- ceklerdir. Buralarda müstahdem dan bazılarının açıkta kalacakları anlaşılmaktadır. ve ame —— M. Beck geziyor ir ay kadar kalmak üzere şeh rimize gelen ve Polanya sefirine misafir olan Lehistan Hariciye Müsteşarı M. Beck, Yeniköydeki sefirin ikametgâbında kalmaktı dır. M. Beck, evvelki gün, motörle Eyip'e gitmiş, camii, Gümüşsuyu | mezarlığını dolaşmış ve geç vakit | Yeniköy'e avdet etmiştir. Dün de bir tenezzüh yapan ve müzeleri gezen misafir Lehli reculü siyasi, İstanbul'un güzelliklerine © pek meclup olmuştur. Tayyare bayramı 30 Ağustos Za saat (17) de Cağaloğlundaki Tayyare şube- sinde kaza ve nahiye şubeleri reis lerinin iştirakile bir içtima akte- dilecekti göz hakkında tetkikatta bulundum, Bu şahsiyetin muhayyel olduğu neti cesine vardım. Eski bir balıkhane na zır da Karagöz hakkında tetkikat ta bulunmuştu, O zat ta Karagözün muhayyel olduğunu isbat etmişti Karagöz diye muhayyel bir tipi Çin- liler icat etmiştir. onlardan Araplar almışlar, Araplardan da biz almı “ız” Bizanslı kıpti mi? Selim Nüzhet Bey Türk temaşa 8e isimli eserinde Karagözden bahse- derken Evliya Çelebinin rivayetini nakletmektedir. Evliya Çelebi ha: li hakikatle mezcetmeği âdetedinmiş tr, demektedir. Evliya Çelebi kita bında Karagözün bir Biranslı kıpti olduğunu söylüyor. Bey Evliya Çelebinin bu rivayeti cerhetmektedir. Selim Nüzhet Bey kitabında Ka ragözün Bursadaki mezarı hakkın- da şunları yazmaktadı Eskiden beri Bursada halk ara. sında Karagözün mezârmin Çekirge | ye giden yol üstündeki mezaristan. da olduğu rivayeti mevcut imiş. Ha yali Mustafa Tevfik Efendi isminde bir zat ve Bahri o dergâhr şeyhi bu rivayelten başka ellerinde müs bet hiç bir delil olmadığı halde 1310 tarihlerinde Karagöz namma bir taş dikmeye teşebbüs etmişler. Ve teşeb büzlerinde de muvaffak olmuşlar.” Bütün bunlardan Karagözün he İ pümizin kafasmda yaşayan bir hayal olduğu, Fakat bizzat Kuragözün ya muhtelif yerlerin. | memurlar» | İ r ve Tayyare | bayramını parlak bir surette tesit İ için bugün (pazarte: Selim Nüzhet | (Başı 4 inci sahifede) | l ın muhabirinden: Hitlerin serdetmiş olduğu mu- talebat, Nazilerin gazetelerinde | işrap ettikleri melalebatm tama- mile aynidi Hitler, dün fırkast için iktidar mevkiini hemen hemen tamamile istemiştir. Mumaileyh, M. & Von Papen'e ezcümle şu sözleri söy- lemiştir: | “Hükümetiniz hiçbir halkın iradesine istinat etmemek tedir. İhtimal, reisicümhur — Hin- denbourg'un itimadına mazharsı- nız. Fakat iktidar mevkünde yal- okrasi ile büyük — çifçiler ve büyük sanayi erbabının teşkil İ etmekte oldukları ufak bir sınıft İ temsil ediyornunuz. Nazi hareke- ti, bizden memlekete > 1918 de kaybetmiş olduğu hükümeti tek- rar vermemizi bekliyen Almanya nin en faal ve en salim kuvvetle | rini temsil etmektedir. Nazi fırka- sının halk kütleleri üzerindeki ca: zibe kuvveti, o derecedir ki şimdi ki siyasi meselenin yegâne hal su- eti, bütün iktidarı Nazilere ver- mek suretile müntehiplerin izhar etmiş oldukları temenniye açıkça İ mukabele etmekten ibarettir icurahur Hindenbourg'un müzaheı inden emin olan von İ Papen, kabinenin hemen, hemen | müttefikan vuku bulan tavsi ne istinaden başvekâleti terk ve İ ferağ etmekten imtina eylemiştir. Hitler, M. von Papen'in muka- İ bil tekliflerini reddetmiştir. Hindenbourg'un von Papen'e müzaheret edeceği zannolunmak- İ tadır, fakat son saatte bir takım İ sürprizler olması ihtimalini de gö- zönünde bulundurmak icap eder. Kıyasıya mücadele Hitler, dün M. Von Papen'e Nazi'lerin tamamile tatmin edil medikleri takdirde Almanya hü kümetine karşı her sahada kıya- '« mücadeleye © girişeceklerini söylemekten çekinmemiştir. Hitler'in itilâfgirizliği 31 tem- | muzda elde edilen neticelerin mahsulüdür, çünkü Nazi'ler, taraf tarlarını müsbet surette tatmin et- İ mek için iktidar mevküni ellerine almalarının veyahut pek ; yakın | bir zamanda bir ihtilâl bareketi şeklini alacak olan bir muhalefet | te devam etmelerinin lâzım oldu- | Şunu anlamışlardır. Nazi'lerin amele ve köylü küt- | lelerinin müzaberetine mall olma- dıkça inkişafa mazhar olmaları zeüimleün değildir. Halbuki Ren İ havzasındaki mühim ( intihabat dairelerinde Nazi'ler 31 temmuz- da 18,000 rey | kaybetmişler ve komünistler ise 250,000 vey ka- zanmışlardır. Hitler'le muavinleri, muvakkat tesviye suretlerile kanaat etmek siyasetine devam ettikleri takdir- de kendilerini sür'atle terkedecek olan halk kütlelerinde memnuni- yetsizliğin artmakta olduğunu bi- orlar. Binaenaleyh Hitler, kıta- atı üzerinde uzun müddet bahşet- miş olduğu programı nihayet icra edeceği intikamı hâsıl etmek için Almanya başvekilliğini — istemek İ mecburiyetinde kalmıştır. İ Tatmin edildikleri o takdirde İ Nazi'lerin Almanya'ya karşı ne şekilde bir mücadeleye ği İ bilinmemektedir, fakat, müstesna olmak üzere, Almanya” da hiç kimse Hitler'cilerin tehdit kıyam eyledikleri tak- dirde sürat ve şiddetle tenkil ©- İ dilmek suretile mukabele görecek İ Yerinden şüphe etmemektedi Hindenburg istifa mı ediyor? BERLİN, 14 A.A. — Ekseriyet le iyi malümat almakta olan Hi- ristiyan sendikalarının mürevviçi | efkâr Der Deutsche, Nazi'lerle merkez fırkası, Von Papsn hükü. metine karşı müsumahalı davran madıkları takdirde Hindenbourg tifa etmek tasavvurunda b iunduğunu yazmaktadır. Bu baberi, ihtiyatla telâkki et- mek lâzımdır. İ lkümal Hitler, vukuatn sevki- İe az çok uzun bir müddet sonra Almanya reisicembürluğunun in- hilâl edeceği mütaleasında bulun maktadır. ş Mumaileyhin ele geçirdiği tak- dirde kendisini devletin / bakimi vaziyetine sokacak olan bü mev- kü ele geçirmek tasavvurunda ol- duğu zannolunabilir, ihtimal mu- maileyh, bu mevkii ele geçirinci- ye kadar muhalefet o mevkiinde kalmasının fırkasnın menafiine muvafık olacağı kanaatinde bu- hunmakta olması muhtemel: Von Papenin sualine Hitlerin. cevabı BERLİN, 14 A.A. — Havas a- jansmın muhabirinden: Ekseriyet le iyi malümet almakta olan bir membam almış olduğu haberlere aja suretle ler'e icabında “Beri rümek” tasayvurunda bulunup bu İunmadığını sormuştur. ! Hitler, bu sözle menfi cevap İ vermiştir. Bunun üzerine M. von | Papen, Berlin üğerine yürüyüş te- <ebbüsünün pek şiddetli bir muka nasıl akim kaldı? vemete maruz kalacağını — ihsas | eylemiştir. Bundan başka Nazi'leri gayri u ufak bir harekete | İkryam etmeleri takdirinde hükümetin he İ men müfrit milliyetperverler rüe- sasmı tevkif etmek tasavvurunda bulunduğuna dair bir şayin deve- etmektedir. M. Von Papen ile Nazi'ler ara» sındaki müzakerelerin akamete uğraması dolayısile Almanya ka- binesi şimdiki şeklini muhafaza etmektedir. Kabine, ay nihayetinde parlâ- mento huzuruna çıkacaktır ve za manı gelince parlâmentoyu fes hetmek hakkını muhafaza etmek tedir. Karçaşalıklar vuku bulduğu tak e Almanya hüküm. be. men icabında bütün Almanya'ya şamil olmak üzere örfi idareyi i- lânda tereddüt etmiyeceği söylen mektedir. Hitler bekliyor BERLİN, 14 A.A. — 13 ağur- tos 1932 günü, Nazi hareketinin tarihinde kara bir gün olacaktı Berlin'de intişar eden Der Ang riff ismindeki Nazi gazetesi, dün öğleden sonra çıkan nüshasında tarihi yünler yaşanılmakta oldu- #unu, fakat vak'ayiin son dakika ya kadar kör körüne muvaffak © lacaklarına itimat etmiş olan Hit- ler'cilerin intizarma muvafık ç mamış bulunduğunu yazmıştır. Dün sabah, Hitler von Sehlei- eher'den milli müdafan ordusu ef- radının müfrit milliyetperverler hücum kıtaatı zabitlerini selâmla maları talep etmiştir. Fırka için, bu dakika vahim bir dakikadır. > Bundan sanra meşru surette iktidar mevkiine gelme sinin hemen hemen imkânsız oldu ğu tahakkuk etmiştir. Fakat hükümetin de, ne sağlam olursa ol.un, vaziyet likeden azade değildi niş bir milli osasa istinat etmemek tedir. Ve Nazi hareketini şiddetle kırmağa mecbur kaldığı takdirde sol cenah Marxiste koalisyonu merkez katolik koalisyonunun ber taraf etmesine müsaade bahşedil- miş olan koalisyonu tah cektir. Binmenaleyh hükü yatla ve elâstikiyetle hareket et- mek mecburiyetindedir. er fgirizliğini takvi- yeye medar olmuş olan faraziye- yi de ihmal etmemek icap eder. Bu faraziye, şudur: Riyaseti cumhur makamının in- bila İşsizliğe karşı mücadele BERLİN, 14 A.A. — Mareşal Hindenbourg, M. von Papen'e şö- yle demiştir: Siyasi vaziyet, şimdi artık tevazzuh etti. İşsizliğe karşı mücadeleyi tensik etmek İcap © d sini Müzaherat akamete uğ- radıktan sonra BERLİN, 14 A.A. luk hükümeti ile Na daki müzakeratın akamete uğra- ması, milliyetperver Almanlar me bafilinde elim int tevlit et- miştir. Vu intibam akisleri müte- dil sağ cenah gazetelerinde görül mektedir. Bu gazeteler, dünkü mülâkatla- rın müsbet bir neticeye iktiran et- memiş olmasına teessüf etmekte- dirler, Bu gazeteler, Nazi'lerin hü kümete karşı yapacakları muhale- fetin bilâhare bir itilâf vücude ge tirilmesine mani olacak şekil ve mahiyet iktisap etmesini temenni etmektedirler. Berliner adar teh- rson Zeintung, Yı siyor: Reisicümhur ve imperat luk hükümeti ile masyonalist şet arasındaki uyuşamarazlık, milli hareket için büyük ve vahim bir darbe olmuştur. Liberal demokrat matbunt, dün müzakerelerin bir noktadan iyi bir netice vermiş olduğu müti Icasındadır. Bu müzakereler, Hi ler'in fırka menfaatini menafii u- mumiyenin fevkinde tutmakta ol- östermektedir. reisicumhur tarafın dan kabul edilmesi, müfrit mil yetperverler reisine milletin Nazi dan her halde çok daha irşey olduğu ve Almanya hurunun gerek kendi vie danı ve gerek Alman milleti buzu rundaki mes'uliyetlerinin. fırka kaygularından daha ağır basmak- £n bulundusunu anlatmış olması İâzım gelirdi. Hindenburgun seyahati BERLİN, 14 A.A. — Hinden- bourg'un © şarki © Prusya'da kâin Newdeck'da sayfiyesine bu- gün hareket etmesi muhtemeldiz Volf ajansının tebiği BERLİN, 14 (A.A.) — Wolf A- jansı bildiriyor “Reisicümhur Mareşal Hinden- burg M. Hitleri kabul ederek kabine ye dahil olmasını teklif etmiştir. M. Hitler münhasıran fırkanın bir kabi- ne teşkil etmesinde israr eylemiş ve peisicürhur da bu talebi veddetmi. ör. | rik İLOLİMPİYAT Yüzme müsabaka- i larının neticeleri l 10S - ANGELES, 13 A.A, — İ Bundan evveiki telgrafta bildiri- | len kürek (dört kürekçi - dümen- İ ci ile) yarışında Fransa üçüncü, İ Brezilya dördüncü olmuştur. , LOS - ANGELES, 13 A.A, — 10 metre sirt üstü yüzme (final) 1 -Riyokawa, 2 - İrie; 3 - Rawatsu 4 - Zehir; 5 - Ruffers; 6 - Kerber; Birincinin zamanı: 1 dakika 8 sar biye 6/10 dur. 10$ - ANGELES, 13 A.A. — Kadınlar arasında 4X 100 serbest yüzme bayrak yarışı: Sırasile: A- merika, Holanda, İngiltere, Ca: kadınlar yarışı çok kolaylıkla kazanmışlardır. 10S - ANGELES, 13 A.A. — a evvel bildirilen kürek (dört kürekçi - dümenci ile) yarışta rasile elde edilen zamanlar: Birin ci 8 dakika 35 saniye 8/10; ikin- ci 8 dakika 31 saniye 2/10; üçün cü 8 dakika 41 saniye 2/10; dör- düncü 8 dakika 53 saniye 2/70. Birinci gelen takım: İshauers, Rieffer, Yenning'den mürekkepti. Yüzme bayrak yarışı LOS - ANGELES, 13 AA.— Olempiyat rekoru için o yapılan 4X400 metre yüzme bayrak ya- 300 metreye kadar Amerikalı- lar Lehlilerle yan yana bulunuyor lardı. Bu noktadan itibaren Ame- ılar diğer yüzücülerin önüne geçerek gitikçe artan bir mesafe kazandılar. Fransızlar ikinciliği temin etmek için hemen hemen başlangıçtan itibaren o büyük bir gayret sarfettiler. 600 ile © 1600 metre arasında Fransa Bolonya'- dan dört adım boyu ileride bulun makta idi. Bunlar fevkalâde bir gayretle Amerikayı pek yakmdan sıkıştırdılarsa da Amerika yarım adım boyu farkla birinciliği aldı. Yat müsabakaları L0$ - ANGELES, 13 A.A. — Yat müsabakaları (Monotip) do- kuzuncu yarışta Fransız Lebrun'- un itirazı nazarı dikkate alınmış olması sayesinde Fransa, Holanda yerine şampiyon ilân edilmiştir. Yükseh atlama 10S - ANGELES, 13 A.A. — Yüksek dalma. Bu müsabakalar da en ziyade Amerikalılar muvaf- fak olmuşlardır: 1 — Smith (Amerika) 124,80 puan, 2 — Gallitzen (Amerika) 124,28 puan, Kurtz (Ameri- ka) 121,98 puan, 4 — Staundü ger (Avusturya) | 103,44 puan, B — Curiel (Meksika) 82,92 pu- an, 6 — Elbon (Meksika) 77,94 puan, 7 — İshida (Japonya), 8 Philipa (Canada). 3 Amerika'lı, kendilerine gayet hakim idiler. Fevkalâde mükem- mel dalmalar yaptılar. Yalnız A- vusturya'lı Stawndingor, ciddi bir rakip gibi görünüyordu, — fakato da klâsik müsabakalarda ancak 8,88 puan kaydedebildi. 10S - ANGELES, 13 A.A, — Kayık yarışı: 4 kürekçi (Dümen- cisiz) İngilizler, 6 dakika 8 2/10 sa- miyede birinci gelmişlerdir. Alman ya, İkinci; 7 dakika, 0,3/10 sani- ye; İtalya, üçüncü; 7 dakika, O. 4/10 saniye; İngilizler, iki buçuk boy ileride gelmişlerdir. İngiltere, daima başta gelmiş tir. Yarışın 500 üncü metresinde Almanlar, İtalyanlardan ikinciliği aldılar. 600 üncü metrede Ameri- ka'lılar, bütün yarışçıların en ge- risinde bulunuyorlardı. 1800 üncü metrede İtalyanlar, Almanları geç meğe muvaffak oldular. 1700 ün- cü metrede Almanlar, tekrar İtal yanları geçtiler ve İngilizlere ye- tişmek için fevkalâde gayret sar- fetiler. Buna rağmen (İngilizler, kolaylıkla muzafferiyeti kazandı. lar. Boks LOS - ANGELES, 13 A.A. — Boks. Tasnifte üçüncü olacak bok sörü tayin için yapılan maçlar. Tüy sikletler.- Salica (| (Italya), Pardoe (İngiltere) yi mağlüp et- miştir. LOS - ANGELES, 13 A.A. — Boks. Villanreva, sayı o hesabile Lang'a galip gelmiştir. L0S « ANGI Boks (Yeniden Tasnif) Carlson (İsveç), Sayı hesabile Alessandri'ye galip gelmiştir. Alberg, (Fenlandia), Mac Cle- ave'ı dövmüştür. Fesary (Amerika), Mi (Canada) ya galip gelmiştir. Peirce, (Cenubi Afrika hesabile Michelot galip gelmiştir. Polo LOS - ANGELES, I3 A.A. — Polo (Su Topu). Water-Polo şam- piyonluğunu Macarlar kazanmış- ham sayı (Fransa) ya yapacağını söylemesi üzerine reisi- cümhur iktidar mevkiini münhase ran fırkaları hesabına kullanmak is- teyen milliyetperver £ sösyalistlere hükümeti tevdi etmek mes'uliyeti, vicdani ve vatani vazifeleri dolayısi le deruhte edemiyeceğini bildirmiş, ve M. Hitler'e muhalefette | nezih kalmasını. ve vatana karşı olan mes” uliyetini daima müdrik bulunmatnı çok ciddi bir tarzda tâvsiye eylemiş- M Hitler'in cevaben muhalefet | tir, lardır. Alman, ka'lılar üçüncüdür. 1OS - ANGELES, 13 A.A | 200 metrelik kurbağalama YA | 2 dakika 45 4/10 saniyede M ya'lı Tsuruta tarafından kazi miştir. - 2 Koike; 3 - İdelfonzo; #' otas; 5 - Adiahuddin; 6 - Nal Tsurata, bu yarışı kendisi hassa son 20 metre mesafede) yakindan sıkıştırmış olan Kol den ancak 15 santimetre ilef İ gelmek suretile kazanmıştır. LOS « ANGELES, 13 A. Ai Serbest yüzme. (Kadmlar) melre. Final. 1 - Madison 5 dİ ka 28 5/10 saniye (Dünya ru), 2 - Knight; 3 - Maakali Cooper. Modison ile Knight, öl lerine çok faik olduklarını, pek çok geride bırakmak sure isbat etmişlerdir. Knight, pefi den yüzüyor ve onu o derece tırıyordu ki son saniyeye © k8j hangisinin birinci geleceği #İ bir surette bilinemiyordu. 8 - Godard; 6 - Forder, LOS - ANGELES, 13 A. A Kayık yarışı, İki kürekçi. 1 - Amerika, 7 dakika, 174 saniye; 2 - Almanya, 7 dakika) 8/10 saniye; 3 - Canada, 7 de ka, 27 6/10 saniye; 4 - İtalya dakika 44 2/10 saniye; Amerif klar, boyla kazanmışlardır. <i ile üçüncü arasında 3 o çeyf Boeti boy var idi. Almanlar (Bulrtz ve len) başta geliyorlardı. Italya! Canada 2 boy mesafede buluf yorlardı. Fakat dördüncü olan) merika'lılar, 500 üncü metr Canada'lılarla İtalyan'ları gesi rek Almanlara yaklaştılar. 170 üncü metreden itibaren tehlikesi il olduğunu hisseden Almanlf Yarıştan sonra Almanlar, Art rika'lılarla girişmiş oldukları bö his mucibince onlara yarış gömlü lerini verdiler. LOS-ANGELES, 13 (AA) Yüzme, Serbest yüzme, 1500 8 re (Erkekler). Japonyalı Kitamurt bu müsabakayı 19 dakika, 12 4İ saniyede kazanmıştır ve yeni bir İimpiyat rekoru tesis etmiştir. 2 — Makino Birinci ile arasında 2,27 metre 3— Cristy » 4 Ryan; 5 Crabbo; 6 — Tarin, LOS-ANGELES, 13 (AA) # Mayık yarışı. 8 kürekçi ,1— Amerin 6 dakika, 37 3/10 #8 niy ,2— Ttnlya 6 dakika, 37 4/10 niye; 3. — Cannda 6 dakika, 40 2/10 niye; 4.— İngiltere 6 dakika, 40 4/ saniyo, İtalyanlar o Amerikalardan 0: metre geriden geldiler. « , Amerika takımı, Salisburg, Bini Gregg, Dumbop, Jastram, Chanklef Tower, Hall ve Graham (dümenci) den mürekkep idi. Bu yarışın finali, kayık yarış in €n heyocanlılarından olı tur. Bidayette İtalyanlar başta yorlardı. Fakat © yarışın 500 üne metresinde Amerikalılar, onları y! boy geçmeğe muvaffak oldular. merikalılar, 34-35 kürek darbesi İ dirdikleri halde İtalyanlar 40 kürek) hamlesi yapıyorlardı. 1000 inci metredi smerikalıları sıkıştırmı Canadahılar ile İngilizler ile yanya'| 1700 üncü metreden sonra İtaly: larla Amerikalılar, ayni hizada bul nuyorlardı Fakat Amerikalıların son bir reti, bu yarışı kendilerine bir kaç d simetre farkla kazandırmıştır. LOS ANGELES, 12. A.A. Japonya, deniz yarışları şampiyon! ğunu kazanmıştır. İnsandan Canavar! Azılı bir haydut nihayet yakalandı CEYHAN, 13 — Bir müddeti ten beri firar halinde bulunan lı şerirlerden Süleyman oğlu Mı tafa isminde bir adam, son günl de jandarmalarımız . tarafı yakalanmıştır. Bu mel'un herif İediği çok feci cinayetler üze Cebelibereket Ağırcoza Mahke- tarafından idam © cezasına edilmişti. Fakat bir tür geçirilememişti. Yapılan muhakeme meticesin” i in karısının kulağın ydu ve çocuklarını da diri diri yak ğr sabit olmuştur. İdam kaçi Mustafa jandarmalarımız taraf dan Güllüpmar mevkiinde ele göril Mel'un idam kaçkı jandarmalarımıza ateş etmek cü” retini bile göstermiş, fakat alı tedbirler üzerine Hiri diri yal mış, Cebelibereket Ağırceza m i kemesine sevkedilmiştir.