17 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

17 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

ii | os Angeles Olimpiyatı yapıtırken 105000 kişinin tayyareden görünüşü — a Üç sütunda Yeni bir film Bu sene göreceğimiz yeni filmlerden bir mevzuunu naklediyoruz tanesinin Amerikanın Garp Demiryol- ları müstahdemini arasınd. tiyar Anderson kadar dık kimse yoktur. Otuz bir se- nelik hizmetinden beri işine bir dakika geç kaldığı görülmemiş tir. Fakat gözünün rüyet kabi- Diyeti hayli zaafa uğradığı âçin artık eskisi gibi faal değildir. | Lâkin san'atini bırakmaktan zi yade ölümü yüz defa tercih edi yor. Lokomotifini oğlu gibi se- ver. Oğlu da yanında kömürcü dür. Tommy lâlifeci bir çocuk- tur. — Baba artık gözlerin iyi Olimpiyat meş'alesi söndürüldü , 7 Lehistan $ Arjantin Ss 5 4 3 2 Cenubi Afrika Çekoslovakya Avusturya Danimarka yrağı da gelecek ollmpiya- tadar Los Angeler hükümet tevdi edil Yanın en büyük spor hareket- az biri olan 1932 Los Angeles s8 Olimpiyadı da kapanmış ol- Milletlerin kazandıkları puvanları şöylece telhis edebiliri 1.— Amerika, 2— Amerika 3. Fransa 4.— İsveç iş şüphe yoktur ki beynelmilel inde büylik harflerle yazı- bu musabakalar sporun dev »-| ilerlemesine sebep olmuş: | fu olimpiyatta elde edilen: 100 200 metre, 400 metre, 800 9 400 maniali koşuların rekor- haddi sakaridedir. Yukariya yaz miz mesafeler bu günkü rekorla” daha eksik bir zaman 2 Koyulmasına imkân & yok değilse i ktimal yoktur. Çünkü: 100 nin rekoru 10 3/0 saniyedir. yeöirenin 21 2/10, 400 metrenin 710 saniyedirki bu mesafeyi in daha askari bir zaman 800 metre 1,49 bir da pek zor kı| Olimgiyatların resmi kü- | şadında Amerikalı Gerge C. Colman Olünpiyat andını içerken rae 5.— Almanya, 165 1/2, 6 — Japonya 18 » 7.— Fenlandiya 143“ 8.— İngiltere 40 8.— Mace istan “7 10.— Canada, , 11. Felemenk, 6 » 12.— Avusturalya 45 13.— Hehistan 2» 14 — Cenubi Afrika o #l » 15.— Ayusturya “ 16.— Arjantin *, 17.— Dani BB. g Be 18. — Çekoslovakya Sai milli takımının en atletlerinden Lord urghley 400 metre mManialı koşarken rekorlardandır. 1500 metre ve rekor kırılamamıştır.. Eğer İsgoriye dünya rekortm. İ Üadümemezue girseydi belki bir irdi seneki Olimpiyat haddi askarisini | tar. Bundan daha aşağı rekor mek beşer için çok zordur. | Angeles Olimpiyatlarında kazanılmış olan 400 metre manialı koşunun finalinde i€ milletler ka adetlerini aşağıya derçe 110 müsabaka | 19— İrlanda, 3 » viii 20.— Meksika, 8 » sygeğpe 21.— Yeni Zelanda o 18 w ” e ei Ön M pi O | 9 metre koşusunda arap Eddie Tolan 10 3/10 Olim) Yat rekoru yaparken ( Tolan birinci plandadır) >| beğenmi İ den de görmüyor. Der. Birgün bir kar fırtınası treni abluka ediyor. Anderson oğlu- na emrediyor. — Kazanı iyiden iyiye kızdır. Tren kesif bir sis ve kar fır- tınası arasında ilerleyor. Kay- | bedilen 28 dakikayı kazanmak | için.. Anderson kronometre © | linde: | — Tommy! Yetişiyoruz gay ret! diye bağırıyor. Yolu açık olması icap eden bir istasyona varıyorlar. Fakat yol kapalı. Bizzarure treni dur- duruyorlar. İhtiyar lokomotif- ten iniyor ve istasyon şefine yaklaşıyor. Şef diyor ki: — Kumpanya müdür muavi ni Stefen'in vagonunu da ala- caksınız. — Olamaz. tren gecikmiştir. Zaten bu vagonun bir tekerleği bozuk... Tekrar lokomotife (o biniyor. Manivelâyı oynatınca tren sar- sılıyor. Birden başını çevirince Tommy'nin yanında bir genç kız görüyor, — Matmazel burada ne ara- yorsunuz? — Bu akşam dansım | Mutlaka trene binmeliyim. Anderson bittabi kızıyor. kut genç kızı kır ortasına kamayacak kadar vakit gecikti ği için sesini çıkarmıyor. Tom- my de kızın lokomotifte kalma sına taraftar, Nihayet kaybedi- len vakit kazanılıyor ve tren is tasyona giriyor. Tommy genç kızın inmesine yardım ederken soruyor. — Matmazel acaba sizi bir defa daha görebilir miyim?. | — Elbette gelin, ben barda- yım, O akşam dansöz Zella ile Tommy buluşuyorlar. Zella de var, Fa likanlının istediği tipte bir ni- şanlı! Genç kız ise Tommy'nin safiyeti, sadeliğini ve neşesini Onun için Zella Anderso- Dun oturduğu küçük sayfiyeyi sik sık ziyaret ediyor. Tommy- nin kardeşi Jim ve karısı da Zellayi beğeniyorlar. Lâkin Tommy'nin saadeti uzun sür- müyor. Çünkü | Zella gidecek. Diğer kızlar mensup olduğu trup ile beraber turneye çıka- cak. Tommy: — Beklerim diyor ve bekle- yor. Birkaç gün sonra müthiş bir kaza Anderson ai teme sokuyor. Jim bir vagon- dan düşüp ölüyor. Bu fazla servis için israr e- yar Andersondur. Aile reisinin bu ısrarı üzerine vuku bulan felâketi dul kadın- lar Tommy hazırlıyorlar, fakat seslerini çıkarmıyorlar. Dul ka dın Mecelli annesinin yanma dönmeğe karar veriyor. İştt | Andersonun evi boşandı. my'nin artık yegâne teselli; yor ki: | -—— Sen yaman bir şoförsün. Fakat Tommy lâtife edilecek şakacı deği — Jim gibi fazla gayret mi göstereyim? — Ne demek istiyorsun? — Beni de mi öldüreceksin demek istiyorum, — Dedbaht! — Evete kardeşim hırsın yü zünden öldü. Senin için hayat- ta servetten makineden başka bir şey yak. İttiham müthiş!. Yaa İM er ere Küçük Douglas Faırbanks ile karısı Joan Crawford yaz tatillerini geçirmek üzere Avrupaya gelmişlerdir Bu resim Paris'e vardıkları gün istasyonda alınmıştır rin içine yuvarlayor, O zaman baba ile oğlu arasında. müthiş bir mücadele başlıyor. Birden bir gök gürleyişi...: Yal kapalı. Lokomotif başka Bir trene bindiriyor. Fakat bir #nakasçı- nm soğukkanlılığı “sayesinde müthiş bir kazanın önü alımı yor. Yalnız 2329 numaralı va- gon raydan çıkıyor ve devrili- yor. İki yaralı var. Anderson ve oğlu!, .»: Aradan iki ay geçiyor. Ka- zadan sonra Tommy kumpan- yadan çıkıyor, Anderson da ten zili sınıfla tamir atelyesine ve- riliyor. 2329 numaralı lökomo GE çalıştığı atelyede tamirde- dir. Bu suretle o da hergün ken di lokometifine kânını bulup mü Bu nda İz ig > müthiş bir feyezan oluyor. hirleri su basıyor. Kıtlık, hasta hık, felâket, âfetzedelere sıhhi imdat götürecek trenleri âfetze de şehirlerde mümkün mertebe yaklaştırmak için gönüllü ma- kinistle ateşci aranıyor. Ander Bambamili aknrinkinn binienö, Bir de ne görsün, Kendi eski ateşçisi Tommy, Bu sırada Mol linin çocuğu ile birlikte âfetze- de havalide tehlikede olduğunu haber alıyor. Tehlike karşısın- da iki adamın iradesi birleşiyor. ir metre su içinde trenson sür'atle ilerliyor. Tren geçtik- ten sonra biz köprü yıkılıyor. Fakat tren biçare insanların bekleştikleri istasyona salimen giriyor. Tommy memnun, Sev- gili Dansöz Zellaya kavuşuyor. Anderso nmemnun. Ölümden kurtardığı torunu ile Molliyi bağrına basıyor. Bügün lokomotifte oğlu di-| £oz artistlerinden ve yeni yıldızlardan Saley Eilers En iyi film hangisidir? Venedik birinci beynelmilel sergi- sinde hergün daha fazla © artan bir muvaffekiyetle büyük filim istihsal tınısı iraesinin ikinci ve son haftası başlamıştır. Bu sergi, Venedik lido- sunda bu kabilden olarak tahakkuk ettirilmiş ve M. Mussolini ile kont Veli'nin muvafakat ne iktiran eylemiş olan birinci ser- gidir. Sinema sanatının Lİ seki olr Ereni Zİ NM Biedinr Ahi ilmini. Memlekette Canavar Bir baba Dört yaşındaki oğ- lunun karnını deşti Zonguldağa merbut Devrekte bir facia olmuştur. Birkaç gün evvel Devreğin Yazıcı köyünde Molla Halil oğlu Nuri is minde bir adam, babası ile karısın bıçaklamış, bununla da iktifa etme miş, 4 yaşlardaki çocuğu Mehme din üzerine hücum ederek küçük yavrunun karnını deşmiş ve barsak larını dışarıya akıtınışlar! Yarası teh likeli olan çocuk, Zonguldak hasta nesine gönderilmiştir. Diğer iki mec ruhun yaraları çok ağır değildir. Nuri derhal yakalanmıştır. Fakat, kendisinde delilik alâimi görüldüğün den Tıbbı Adliye sevkedilecektir. Bu kanlı hâdisenin neden ve ne sebeple vuku bulduğu henüz malüm değildir Kavun 10 paraya Tekirdağdan yazılıyor: Bu sene vilâyetimizde çok ucuzluk © vardır. | Çarşılar kavan ve karpuzla dolmuş. tur. Orta derecede kavunlar 10 pa- raya kadar satılıyor. Karpuzların en i $ kuruşa satılıyor. Şeftali ve de şimdiden ucuzlamıştır. Vilâyetimizde bir Avcılar Cemiye & teşekkül etmiştir. Bu cemiyetin « zaları her cuma günü ava çıkmak- tadırlar. Mardinde elektrik Mardin muhabirimiz yazıyor: Mar dinin elektrikle tenviri | teşebbüsü kuvvederi file çekti. Bir kaç gün ev vel buraya gelen usta başılarla ya- pılan müzakere neticesinde şimdilik | yirmi beş bin liralık tesisatın yapıl ması kararlaştırılmış ve Belediyenin iştirakile bir şirket ( tessüs etmiştir. Yirmi beş lira kıymetinde çıkarılan bin hisseden 610 hissesi iki gün zar fında satılmıştır. Bu tesisatla şehrin umumi caddeleri, sokaklar ve bir çok evleri, şehir parkı tenvir edile- cek ve bir eylülde faaliyete geçlirek lambalar birinci kânunun iptidasın- da yanmış bulunacaktır. Otele inen iki şerir zizden yazılıyor: — Şehri- * | tur. Girenas köyünden Ahmet oğlu ve tasvipleri- | verilecek hükme miz civarında yol kesip soyguncu luk yapan iki şerir zabıtamız ta- fından yapılan sıkı ve muvaffa- kiyetli bir takipten sonra ele ge- girilmiştir. — Bunlar Erzurumlu Mehmet oğlu Behlül ve Kırşehi Ahmet oğlu Ahmet © isminde iki cür'etkârdır. Şerir herifler geçen gün otomobille şehrimize gelmek. il Garipler oteline gizlendikleri an- laşılmıştır. .Polis memurları | bu şerirleri yakalamak istedikleri a- man ikisi de mukavemete yelten- miş, Behlül daha ileri giderek ta- bancasını çekmiş ve ateş etmek istemiştir. Fakat polisler bu küs- tahça harekete meydan vermiye- rek ikisini de kıskıvrak yakalamış lardır. Bir köyde feci bir vak'a Alâiyeden yazılıyor: Bu civarda Girenaş köyünde bir cinayet olmuş- Mevlüt ve Nebi Kâhya oğlu Nebi isminde İlci arkadaş yanlarına bir ka dın alarak oğlenmiye ve rakı içmiye başlamışlardır. Bir aralık Mevlüdun baldızı Emine Hanım oraya bunlara çıkışmıştır. Mevlüt bu hare ket karşısında krzmış ve tabancasını çekerek aleş etmiye başlamıştır.Çı- kan kurşunlar Emineye isabet etmiş ve kadıncağız ağır surette yaralan. mıştır, Karşunlardan biri de Nebiye isabet etmiştir. Bu srada köylülerden birisi yeti şerek Mevlüdun elinden tabancasını düşürmek için bıçağını çekmiş,Mev Tüdun koluna olanca kuvvetile vur- muştur. Fakat bu darbenin tesirile tabanca ile beraber Mevlüdun kolu da kesilerek yere düşmüştür. Biraz sonra jandarmalar yetişerek hepsini yakalamıştır. m yii merkez teşkilâtı reisi M. Pludj ile birçok Amerikalı si “ silleri bu şenliğe ler, Ve her akşam : yüksek liyeciler gibi hakikaten büyük bir zerafet aleminin mensubu olan şahsl yetler karşısında irne edilmektedir. Bu hafta sonunda tayin edilen bir Girdiği evin sahi- bini yaraladı Evvelki gece Ramide Topçularda bir cinayet olmuştur. 75 yaşında Hasan Molla isminde bir ihtiyar, Hasan Efendinin bahçesinde yatar. ken tam saat 24 te sabıkalı hırsız. lardan Hasip oğlu Mustafa Aziz bahçe duvarmdan atlayarak Hasan Mollanın yanına gelmiş, ceplerini ve yastığının altını karıştırmağa bağ lamıştır. Bu sırada Hasan Molla u- yanmış ve hırsızın eteğinden tutarak bağırmıya başlamıştır. Bu garip gece ziyaretçisi bıçağı nı çekerek Hasan Mollayı başından ve muhtelif yerlerinden ağır surette yaralamış, sonra da kaçmıştır. Rami Jandarması şeriri sabaha yakın Top Şularda tutmuş ve hakkında tahki öle ve adliyeye teslim e Bu kadar açık göz- lülük olur mu ya? Osman isminde birisi Beyoj da Servet tayyare bilet kişesi, sineye derek elindeki 11967 numaralı bileti vermiş ve 50 lira ikramiyesini iste miştir. iKşe memuru bu adamın halinde şüphe ederek bileti tetkik etmiş ve biletin 6sas numarası 11887 olduğu halde i 8 rakamının yerine baş ka bir biletten kesilmiş bir 9 numa- ranın yapıştırılarak sahtelcirlik ya pıldığını anlamıştır. İş zabıtaya mk setmiş, Osman yakalanmıştır. Zararı kendine.. Dilsiz berberlerden Hüseyin Hak kı efendi isminde birisi motosiklet le Edirnekapıda dolaşırken olanca hızile bir kilisenin duvarına çarp- müşter. Motosiklet parçalanmış, Hüseyin Hakkı efendi ağır surette | yaralan- mıştır. Mecruh | hastahaneye kaldı. ralmaştar. Dostunu dövdü rşikapıda Yolgeçen o Hanmda ikçilik yapan Halit ve Yusuf is- minde iki arkadaş sokaktan geçer erke nbir genç kadına tesadüf et mişlerdir. Fatma ismindeki bu kadın Halidin dostudur. O sırada Halit,es İ ki bir kıskançlık meselesi yüzünden İ Fatmaya çıkışmış ve arada bir kav ga başlamıştır. Halit bu kavgada hırsnı yenemiyerek kadıncağızı s9- kak ortasmda adamakıllı dövmüş- tür, Kadın can acısından avazı çıktığı kadar vam etmiştir. Fakat bu sırada bir po Hs memuru gelerek hâdisenin önü- nü almak istemiştir. Halit bu sefer polis memuruna da karşı gelmiş ve hakarete bile yeltenmiştir. Fakat po Bis memuru Halidi karakola götür. mek üzere yakalamış ve kavganın önüne geçmiştir. Bu serada Halit ce bindeki tabanca ve bıçağını gizlice arkadaşı Yusufa vermek İsterken gö rülmüs, onlar da müsadere edilmiş- tir, Devrilen sandal Ayvansarayda oturan Hristo © fendi isminde birisi karisile beraber Bolatta bir sandala binmişler, Cibali açıklarına geldikleri sırada Hasan kaptanın idaresinde bulunan bir mo- tör sandala çarpmıştır. Sandal devrilmiş, içindekiler de nize dökülmüşlerse de kurtarılmış, lardır. Yalnız Hristo efendinin 150 liralık esyası ve parası denizde kay- bolmuştur. Tutulan hırsız Fatih polis merkezi bir hırsız ya kenlarmaştır. Abdülkadir isminde olan bu adam dün gece Fatihte Hüsam bey ma hallesinde bir camiin o meşrutasına giderek pençereyi sökerken yakalan muştar. Yapılan tahkikatta Abdülkadirin i mahallede Basri efendinin evini, diğer bir ge- ce kilise sokağında Nuri beyin evini, başka bir gece de Mehmet efendinin evini soyduğu, bu suretle bir hafta. da dört hırsızlık yaptığı anlaşılmış. tar, Bu azılı hirsiz adliyeye teslim edilmiştir. Boğulan kızın hüviyeti İki gün evvel Üsküdar sahillerin de bir genç İsiz cesedi bulunmuştur. Yapılan tahkikat neticesinde cese- din hüviyeti taayytun etmiştir. Boğu dan Vaniköyde Çöpçü Hasan efendi nin kızı Ayşedir. imi Denize yüzmek üzere girdiği ve yüzmek bilmediği için boğulduğu anlaşılmıştır. Kaçak et Karagümrükte “Nesilşah Sultan mr daş mahallesi Münürin bi çuval çinde kaçak et götürtüğü gö- rülerek yakalanmış. İl okka dana eti müsadere olunmuştur. * Üsküdarda oturan Ali isminde biri, kesilmiş bir koyunu kasap Meh yere Teklik sümeni. | tutulmuş, etin ka aalaaslninter.