23 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

23 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

ever em HARİCİ HABERLER KEMALIZM NEDİR? Asi ceneral 'Birdağ | Reicstag Selânik- Anafarta - Ankara.. | Asılacak mı? i Devrildi | Kapatılacak Beş Hitlerci idama b ii eşlemekten zevk duyar. Bü- —lâs halindedir. Yazan: Edirne meb'usu Mehmet Şeref | İşleyen eller, idare eden ka- | flar da tahakküm kokusu duy-| du.. Ve artık yıkmak devri baş- lamak üzere idi. Milletleri hâlâ eski an'ane| ve akidelere bağlı tutmağa ça lışanlar pek çoktur. Hele bir | yüz bulsunlar, derhal bir çok nbartelmi” leri başka şekil- lerde tarihe geçirmek isteyen ruhaniler ortaya çıkar. Mazinin, zevkli, tahakküm- lü, şa'şaalı, ve işleyen ellerin | mesaisinden bol bol pay alarak tün bu gidişlerin “demokrasi” adile anılması, milletleri mes- ut etmez oldu, İngilterede en köklü e) rasi, Aristokrat ında bile, şiddetle, kuvvetle yürütülüyor. Ve bütün bu ida re şüphesiz ki demokrattır. Fransada, en kuvvetli hükümet ricali demokrasinin babacanla- rıdır, Yüz yıldari beri yazılan ki | taplarda müdafaa edilen hep bunlardır. Bugün, o fikrin ardında k teşekküller a- | | İspanyol asilerinin muhake- mesi başlıyor MADRİT, 22. A. A. — Cümhuri | yet müddei umumisi, ceneral San | durjo ile mümaileyhin oğlu ve diğer vermiştir. MADRİT, 22 A.A. — 10 ağus- meğe kar | | tosta vuku bulan kıyam hareketin | de methaldi İ edecek ola eşhası muhakeme mahkemenin altın bu eşhasın muhake- o- | melerinin me tarzda icra edileceği rahat yaşayan insanları henüz | şanların, milletlerin * gidişini, | 9 izah etmiştir. hayattadır.. “Buhran var!” Bu sos dünya- yı doldurdu. Buhrana bir çok | yal inkisarına uğradıklarını gö! © ad takıyorlar. Ne olursa olsun, | beşeriyet muztariptir. İzttrap- | larını susturmak için Allah ve- | re de derisini biraz kazımağa © kalkışmamış olsal., Yoksa: Altından bir Torgomada) vahşet ve zulmü çıkacağına şüphe yoktur. Cihan cengini bilmem hangi imperator veya siyasi rücül mü, politikacı mı, konturatçı mı. banker mi, maliyeci mi.. çıkarmış ve hazırlamış olursa | olsun, netice aynidir: Muztarip beşeriyet ıztırap- larını daha ziyade arttırmak- | tan başka bir şey yapmamıştır! | Burjuva ihtilâli, saltanat ta- bakkümünü demagojiye çevire rek çokluk tahakkümü yapmış- tı, ! Birkaç asır da insanlar bu ta hakkümü taşıdılar (Hürriyet, adalet, müsavat uhuvvet) adlı muhayyel nesne- lere aldana aldana ortaya güya bir demokrasi çıkt. Kral saltanatmı parlamento saltanatına kalbeden rejim elin den bunun gideceğini duyunca “demokrasi” sistemine sarıla- rak nutukçuluğa başladı. İki asırdır, parlamentoların tavanlarını çın çınlatan be- lâğat düellolerı insanları oya- ladı. Güzel rüy: inanılır ve bir lunur. Bir saat sonra: Gene ha kikatin acı ve abus çehresile karşı karşıya gelmek mukad- derdir. Alman imperatorluğu, bu kabarmanın ilk tazyikmı duyan olmuştu. Büyük kalabalığı iş nizamına bağlamak istedi. Lâ kin bunda samimi değildi, Kon korumak ve kurtarmak için kendisinin menfaatine u- yan işleri yapmak istedi ve bu, cihan cenginde başına çorap ördü. İngilterede iş daha başkadır. Orada derin bir ahlâk sukutuna Mk tarihi bir sukut var- M Ancak, çok başka ve hususi bir şekildir. Coğrafi vaziyeti bu tüccar ve istismarcı millette, inhina kabiliyetini arttırmıştır. O yalnız “kuvvet” e inanır. An'anesine de bu sebeple bağlı | dır. Yıkılırsa, onun inhidamı | | beşeriyet tarihindeki büyük in. hidamlara asla benzemeyecek. tir, . Ancak yumruğu altında ya- satmak istediği milletlerle ko- zunu paylaşırken bu inhina ka biliyetini kaybederse vay hali- ne! Daima, başka milletlere pusu kuran bir millet, kazdığı kuyuya düşmek üzeredi Şimdi, Beritanya imperator luğunun elâ gözü için biribiri- nin boğazını / sıkacak insanlar kalmadı. Neticede aslan pa- yını almak isteyen © Gla dston, Loyd George siyaseti if Bismark, şark meselesini bir Pomranyalının kemiklerine değişmiyordu, İngilizler ise bir İngiliz oda oğlanına bütün dün yanın milletlerini feda edecek kadar hodbindir.Ve sade bunun içindir ki son konferanslarda, kongrelerde Fransız empe: lizmine ayak uydurmuştur., Bir an için kendi tahakkümüne do- kunulmayacağına inansa bü- tün Fransanın, Ohlanların at- ları ayağı altında çiğnendiğini temaşa ederken çubuğunu Luvr sarayının yanmış tablolarile | x bunun if buhranm alıp yürüdüğü sahayı | tetkik edince ne büyük bir ha- | rüyoruz... “En kart ve mut sıp demokratlar, şu manzı karşısında ne acı acı hayktrı. | yorlar. Milletlerin fertleri arasında hukuk bi il lerini, siyı tı demokrasi esasları ile tavsif ede ede idareye kalkışanlar “devlet” kuvvetinde müvaze- neyi, tefriki esas tutmak ister- ler. Demokrasinin en büyük dayangacı adli, icrai, teşrii kuv vetlerin müvazenesi namı İriki esasıdır. (Her ferdin bir devlet) olması mânası İngilizle re has bir şeydir. Hak fikri bi- le, faydadan doğar, kuvvete da yanır. Onların mabudu kuvvet tir, Almanyada, “devlet sosyalistliği” yaşatılmak istenildi. demokrasi şeklinde Bunların İ son tezahürü bugünkü buhran , | karşısında şapır şapır dökülme- leridir. Ve bu anlatıyor ki, Demok- rasi lâfı milletleri sinirlendiri- yor ve artık “devlet,, mefhumu başka şeydir. Demokrasi, milletlere #aa- det getiremedi. , Cihan cengi me ilân eyledi., Şu halde: Aristonun, demokrasyasın- dan bir adım ileri gidilmemiş demektir, Milletler, bir kere, parlamen tolu hükümdarlığı; hükümdarlı parlamentoyu istemiyor, Bu anlaşıldı. Her millet, kendi idare etmek hakkını sınıf teşkilâtına da Biri ötekine karşı imtiyazı- m ıyor. İflâs ve garp siyasetçilerinin telâkki ne göre olan demokrasinin yerine, imtiyazlı o sınıfları ol- mayan ve her kuvveti nefsinde toplayan bir “halkçılık,, yani bir halk hükümeti geliyor. Za- ten inada lüzum yok, halk ken di saltanatını koruyor ve eski rejimleri iflâs ettiriyor, (eski hükümetlere top attırıyor, onu artik hürriyet, müsavat; adalet, uhuvvet şiir ve hülyası oyal kendini isterken, bakıyor.. iş istiyor, (kıymet kendi o kanununa göre veriyor. Halk hükümeti- ün kuvvetleri (o nefsinde wretile kuruyor. “İçtimai mefküre,, bül: rına kapılmıyor.. Kendi kültür ve mefküresi uğrunda çalışıyor ve nihayet kurduğu (halk dev- leti) çiştebu,her oşeydir,di- yor Parlamento gürültül, bıkmış... Müşaverelerle işi uzat mıyor, Fiil ve hareketi esas tu tuyor. Halk, kendi dilile, kendi dü- sünebildilini söylerken, bunda parlamento belâgatçılığı aramı yor. Kendi kendini idare etmek hakkını kimseye vermiyor. İşte Mustafa Kemalin kur- duğu milli Türkiye cümhuriye- ti tam ve kâmil bir halk devle- tidir. Bunu © kurarken bütün dünya milletlerindeki fikir cere yanlarını tetkik ediyordu Lâ- kin, hepsinden evvel kendi mil iletini iyi biliyordu. Bu sebepledir ki bizim di. | yarda çöreklenmiş olan hoca ve softa telâkkilerini, derviş ve baba telkinlerinin , hükümdar ve eşraf kuruntularını yıktı, Kemalizmde demokrasi, tam ve kâmil manasile “halkçı dev- let,, demektir. Bunu yaparken, Türk mille inden | Mahkeme reisi, kraliyet devrin İ de nazırlık yapmış olan Francis iş l bulunan jeneralle görüşe bilmekte olduğunu söylemiştir. Altıncı dair İ lar meyanında bulanan | San Jurjo, jeneral | Garcindela | Harranz, kaymakam İnfautes - Emilio Eatoban ile yüzbaşı Justo San Jurjo haklarında « merasime i olmiyan bir şekil takibine ka- Eunu cümburiyet müddei umumiliğine bildirmiştir. lâzımlarından Antonio Diaz Sar- mona hakkında da hususi bir tah kikat açılacaktır. Diğer maznunlar hakkında mu- tat şekil dairesinde ayr olarak muamele icra edilecektir. Cumhu- riyet müddei umumisi başlıca maznun hakkında ölüm cezası ta. lebinde bulunmağa karar vermiş- tir, M. de Valera gevşeyor mu? LONDRA, 22. A. A. — “İrlanda meselesinin geçirmekte olduğu saf- halar hakkında resmi mehafilde ke- tumiyet ve ihtiraz muhafaza edilmek te olmakla beraber umumiyetle M. de Valera'nın son nutkunun eski be yanatlarına nazaran mütedil olduğu beyan olunmaktadır. Mümaileyh, M. Kelly ile M. Thomas arasında Ottavada yapılan dostane mükâle- in kendisinin ümit ettiği kadar ileri gitmemiş olmasına teessüf et- mekte ve fakat İrlanda başvekil mua vininin Dublin'e (o svdetinden sonra vaziyetin daha müsnit | bir şekil ve İ istikamet almasının mümkün oldu ğu mutaleasında bulunmaktadır. Ottava itilâflarının tasdiki meselesi LONDRA, 22. A A.— itilâfları, ancak parlâmento tarafın- dan tasdik edildikten sonra katiyet iktisap edecektir. Bu sabah siyasi mehafilde imperatorluk — konferansr tarafından imza edilmiş olan itilifna meleri müzakere etmek için kamara ların, içtimaa daveti tarihi olan 27 teşrinievvelden mukaddem içtiman çağrılıp çağırılmıyacakları mükâle. melerin mevzuunu teşkil etmekte i di Parlâmento tatillerinin biraz kısal tlması ve Canada parlâmentosu yeni ticaret mukavelenamesinin tetleikine 15 teşrinievvelde başlıyacağı cihetle mesi ihtimali mevcut olduğu söylem mektedir. tine hitap ediyordu: (Dünyanın belli başlı mil- etlerini esaretten kurtararak hâkimiyetlerine kavuşturan bü yük fikir cereyanları, o köhne müessesata ümit bağlayanla- rın, çürümüş idare usullerinde reha kuvveti man düşmanıdır.) Ve yine büyük şef bir yer- de daha tekrarlıyor: (Millet mukadd mı ken- di yedi inhisar ve i ler halk ve ibdama muvaffak olur.) Kemalizmin ruhu (o budur. Kurduğu devletin o temeli de halktır. Zira bu rejim yalnız | yalnız halk rejimidir. Demokrat rejimi değildir. Demokrat sözünü halk ile | tefsir etmiyorum. Bizim rejimi İeki (milliyet) çok derin ve köklüdür. Bu sebepledir ki mukayese- lerde bulunanlar, bizi, öteki mil etlerin gelip geçtikleri farzedi len içtimai ve siyasi merhalele İ gumuzu zannetmesinler. Biz- de şuurlaşan harsın canlı varlı ğı milliyettir. i CD | an ie ölüm görte ilen ei: başlıca mazmun | jeneral | Diğer taraftan sivil kıtaatı mü- | Ortaya | kamaraların da tarihlerde içtima et- | arayanların bia- | tidarımı almak sayesindedir ki, mucize- | rini adım adım geçmekte oldu- | Bir nehri de ya- tağından çıkardı | LİZBON, 22. A A. — Punchal. dan bildirildiğine göre Cap Giran'a birkaç kilemetre mesafede bir nehir | dahilinde mühim bir erazi çöküntü- sü olmuştur Ayni mahalde birkaç sene evvel müthiş bir heyelâin vukubalmuştu. Gece vukun gelen bu hâdise otraf ta panik tevlit etmiştir, mamafih te lefut yoktur. Yalnız bir evin divar ları çatlamıştır. Nehrin yatığına düşmüş olan taş ve toprağın 20.000.000 metre mülkü bı olduğu 150 metre | irtifada bir tepe teşkil etmek suretile nehrin ma cerasını değiştirdiği beyan ediliyor | Beynelmilel Ziya kongresi iMurahhasımız olma- İ dığı halde Türk İ bayrağı da asıldı İ KOPENHAG 20 (Milliyet) — Güneş ziyasını ilk defa teda vide kullanan Fenisiyen na- mına kurul muş olan mü- afın . | essese * | dan ikinci bey nelmilel ziya İ kongeresi bu- İ rada toplandı. | Kral Hz. nin açtığı bu kon- İ greye 26 mem İleketten 346 Konöreye hususl 5 doktor iştirak rette iştirak eden etmiştir. Maa. R/Z4 #AMZI B. lesef memleketimizden kimse iştirak etmi Maamafih şeh- remaneti binası: yafet münasebetile ilk defa ola rak Türk bayrağı da dalgalanı- yordu. Kongre dün mesaisine ji nihayet vermiştir. Kongrede konuşulan mevzu- lar şunlardı: Tüberkülozda ziya banyol: rının tesirinin izahı.Ziya ve ikli min, halkın sıhhatini hususundaki yardımı, teşkilât ve — usuller. Ziya © biyelo- zisi ve ziya banyolarınm tesiri üzerindeki rolü. Ültra- vi yole düzajı hakkında beynelmi | İel bir vahit tesbiti: Bundan maada bir çok şayanı istifade serbest mevzular ve mesailer de vardır . a a — Taşoz adasında yangın ATİNA, 21 — Taşoz adasında İ büyük bir gın alevleri görülüyor. Adanm i . mi yandığı henüz ATİNA, 2 A.A. — Tayoz adı sı ormanlarında zuhur eden yan. gın, şiddetli bir rüzgürla beslene- rek 4 günden beri devam etmek- tedir. İ kün olduğu kadar daraltmak için İ askeri kıtnat gelmiştir. İ Birçok kasabalar, yangın tehli- kesinin tehdidine maruz — bulun maktadır . Niobe, yüzdürüldü KİEL, 22 A.A — Niobe, niha. yet suyun yüzüne çıkarılmıştır. Pa- zar akşamı, yeniden 30 naaş çıkarı. mış ve tersaneye nakledilmiştir. A- meliyata devam edilmektedir. Fakat diğer cesetlerin o bulunması muhte. mel görünmemektedir. Prens de Galles Cannes'de .CANNES, 22. A. A. — Shrops- | hire kruvasörü prens de Gallen ile prens George'u bamil olduğu halde İ bu sabah Cannes limanına vas ol. İ muştur. Prensler ve maiyetleri, Pa- pa Otelde ikamet etmektedirler. İka metlerinin müddeti, henüz malüm değildir. İrlandada bir vak'a DUBLEN, 22. A A — 200 kişi den mürekkep & müsellâh bir grup, hiçbir karışıklığa meydan vermeli | zin, uzun müddetten beri boş ve hu | susi bir malikâne olan Donamon şa- seen | Von Papen yeni | verilen 3i- | Brğning- Hitler mülâkatı İ simi temin maksa, koruma | | Buhranla micadele | Reichsbank'a | Yangının tahrip dairesini müm- | İ gası, Almanyada devamlı bir tarzda meclise söz söyletmek istemiyor BERLİN, 22 A.A. — Taegliche | Rundıchau gazetesi diyor ki: “Von Papen hükümeti ademi itimat takririnin Roichstag'ın bü- | yük bir ekseriyeti tarafından ka- | bul edilmesinin meydana getire“ bileceği vahim akibetlerden içti- map “tmek arzusunda bulunduğun dan dolayı Reichstağ'ı reyini iz- | hardan menetmeğe uğraşacaktır. Bu itibarla Reichstag meclisi açılır açılmaz, meclisin mesaisin- de takip edeceği hattı hareket için | kıdemliler mecliri ile müzakereye girişecektir Perde arkasında yapılacak o- lan bu mükâlemeler, netice verecek olursa hükümet Reichs- taz meclisini ferhedecek veyahut biç olmazsa uzun bir müddet için içtimalarını talik eyliyecektir. Fevkalâde mahkeme'er şid- detli kararlar veriyar BERLİN, 22 A.A. — Siyasi teş kilâtı tenkil için vücude getirilmiş olan fevkalâde mahkemeler, im- peratorluk teşkilâtına mensup ba- | zı kimselerin emniyeti ve sükünu da rüyet edilmekte olan davaları esnasında pek şiddetli davrana- cak gibi götünmektedirler. Mahalli grup reisi Kari Blech, 4 sene kalebentliğe mahküm ol- muştur. Diğer iki kişi, 3 sene kale | a 10 kişi de 1,5 sene ile 4 amda tehalüf eden | hapis mahküm olmuşlardır. Nazi'lerin bir ameleyi öldür- müş olmak töhmetile sevkedilmiş oldukları Potempa mahkemesinde rüyet olunan davada müddei u- mumi, bunlardan 5 kişi hakkında idam cezası, ve cürümleri için 2 ile 5 sene arasında tehalüf eden kalebentlik rı İstemiş tir. a? VİYANA, 22. A.A. — er ant ia Kazlar nramada bir teşriki mesai husule getirilme ie Hitler'le giz Bu mülâkat esnasında M. Hit ler ile M. Brüning'in Von Papen- manter bir hükümet karmie bu- susunda mutabık kalmış oldukları söylenmektedir. Hitler'in Merkez fırkasına mü- him fedakârlıklarda bulunmağa mütemayil görünmüş olduğu riva yet olunuyor. ! için 5 bin proje BERLİN, 22. A A— Buhranla mücadele için hususi müossesat ve şahsiyetler tarafından 2 senedenberi nakti o ve mali me- sail hakkında 5.000 proje verilmiş Bu rakam, Almanya halkının ik Gsadi mesaili nasıl bir dikkatle takip ettiğini göstermektedir. Almanyada sıcak dalgası BERLİN, 22. A. A. — Sicak dal hüküm sürmektedir. Termometre birçok günler 35 deveceye çıkmış- ır. Bremende hararet derecesi dün, 1803 senesindenberi kaydedilmi. zami derece olarak öğle üzeri göl- gede 36 dereceye çıkmış idi. Sıcak tan kaçan şekir halkı, köylere git- mektedir. Binlerce halk, dün Berlin civarın- daki göller mıntakasına gitmişlerdir. Umumi nakliyat idareleri, bu sene Berlin dençikişler için adeta bir re kor tesiz aimiz| bulunmaktadır. Gorguloff meselesi PARİS, 22. A. A. — İstinaf mah- kemesi reisi M. Dreyfus ile müd- Gorguloff meselesi hakkındaki ra- porları, bundan birkaç gün evvel ad liye nazırına takdim. Mahkümiyet hakkındaki mutalen- sını beyan edecek (olan hususi ko- misyon , bu hafta zarfında adliye er kânmm en kıdemlisi olan M. Loriot nun odasında toplanacaktır. Hindistanda bir tecavüz DACCA, 22. A. A. — Polis Mü- Sektişi Cemer El | 2-4 sene kalebentliğe ve aza, mahküm oldü Almanyada fevkalâde mah kemelerin kararları BEUTHEN, 22 (A.A.) Fevkalâde mahkeme bir kof nisti öldürdükleri sabit olan beş Hitlerciyi idam cezasma m | küm eylemiştir. BERLİN, 22 (A.A) — Brieg fevkalâde mahkemesi emnü asayişi ihlâl ile müttehem olan imperatorluk bayrı sından bir mikdarınm muhakemesini ikmal eylemiştir. Yerli grup şefi dört sene kalebentliğe, grup azasından ik m on iki kadarı da 4 aydan 184 işti Emniyet müdürlüğü şube müdi muavinleri arasında tebeddüli ANKARA, 22 (Milliyet) — İstanbul emniyet müdürlü birinci şube müdür muavinliğine ikinci sınıf emniyet memur ğu tahsisatile Sadullah Bey ibkaen, İstanbul emniyet mücürlü, ikinci şube müdür muavinliğine birinci sınıf emniyet memurlu| tahsisatile merkez memurlarından İsmail Rasih Bey terfii İstanbul emniyet müdürlüğü dördüncü şube müdür muavinlij ne birinci sınıf emniyet memuru tahsisatile Celâl Bey terfit bul emniyet müdürlüğü beşinci şube müdür muavinliği inci smıf emniyet memuru tahsisatile üçüncü şube müdür # avini Şinasi Bey terfian tayin edilmişlerdir. Iktısat vekili bugün geliyor ANKARA, 22 (Milliyet) — İktısat vekili Mustafa Şef Bey Avrupaya gitmek üzere İstanbula hareket etmiştir. Vekil! istasyonda vekâlet erkânı ve dostları tarafından teşyi edilmişti Hariciye müsteşarı da tedavi için Almanyaya hareket etmiştir. Bu sene Dumlupınara gidilmiya ANKARA, 22 (Milliyet) — Dumlupmar zaferini tes'it iğ her sene olduğu gibi 30 Ağustosta Ankaradan ve vilâyetlerde Dumlupmara heyet gitmeyecektir.Bu sene tasarruf münasebeti tren tahsis edilmemektedir. Hariciye vekilinin seyahatı İZMİR, 22 (Milliyet) — Hariciye vekili Tevfik Rüştü B4 yarın sabık Adliye vekili Mahmut Esat Beyle birlikte Kuşadaf na gidecektir. Vekil Bey akşam avdet edecektir Rus mütehassısları İzmirde IZMIR, 22 (Milliyet) — Dört Rus, üç Türkten mürekkel mütehassıslar heyeti bugün şehrimize gelmiştir. Heyet istasyo da istikbal edilmiştir. Burada iki gün kalacaklar. Mütehassıs! mensucat fabrikalarında ve borsada tetkiktta bulunacaklard Heyet buradan Aydın, Nazilli, Denizli; Sarayköye giderek t kikatta bulunacak; müteakıben Akşehir tarikile gelecek oli ikinci mütehassıslar heyeti ile birleştikten sonra Eskişehir, İi parta ve Malatyaya gideceklerdir. Harp aleyhinde kongre MOSKOVA 22 (A.A.) —27 Ağustosta Amsterdam" toplanacak olan harp aleyhindeki kongreye Sovyet Rusya rahhaslarını tayin etmiştir. Bunların arasında Maksim Gorki Radek de vardır. Halk Rakıslari Anadoluya giden heyet halk oyun- larını filme alacak Konservatuvar müdürü Yusuf Ziya Bey, Kütahya taraflarında halk türkü ve oyunlarını — topla- makla meşgul olan Halk bilgisi derneği heyetine iltihak etmek üzere bugün Bandırmaya hareket edecektir . | Yusuf Ziya Bey, Bandırmadan ir tarikile Kütahyaya ge | Heyet, bilhassa Tavşan- | lı havalisinde dolaşan eski Türk kabilelerile temasa geçerek halk oyun, türkü ve adetlerini tesbit e- decek ve imkân bulunursa oyun- larm bir kısmı sesli filme alma caktır. ii kadar hapse mahküm edil, Bu Mi Kimin eli? Kartlardaki tahrif postadan soruldu Avrupadan gelen ve şeker fi tini gösteren piyasa kartları ü rinde tahrifat yapılması etrafı Ticaret odası tetkikatını derinli türmiştir. Oda bu tahrifat etrafında Po idaresinin fikrini sormuştur. Çüj kü bu kartlar Avrupadan bura! kadar posta ile gelmiştir. Diğer taraftan Oda bu kai rm geldiği müddet zarfındaki rupa fiatlerini tetkik etmektedil Bu suretle kartlardaki — tahriff derecesi anlaşılacaktır. İzmir yüzücüleri Hariciye Vekili yamanlar kampını ziyaret etti İZMİR, 22. A.A. —Çeşmeden av det eden (Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyefendi rekatlerinde Vali Küzm Paşa ile Belediye reisi Beh- get Salih Boy ve daha bazı zevat Kolumduğu Kelie Yamanlar kama iyaret etmişlerdir. iri Beyin perşembe günü İstan bula evdetleri muhtemeldir. İspanyalı bir seyyah İspanyanın maruf simaların Bon Fredrica Gario San- chis , refikasile birlikte şehrimi ze gelmiş ve Porapalas oteline banmiziir afili çök BAĞNDZ0 İspanyol seyyahları, Lamartin er ii ileburadan Fransaya | vü” Cuma günü icra edilecek lan Türkiye yüzme birincili ne iştirak edecek olan İzm mıntaka yüzücüleri dün geç vakit şehrimize gelmişle dir. Bu gençler yüzme kom si tarafından karşılanmışlar İstanbul Erkek lisesine misal edilmişlerdir. Bugün antı manlarına © başlayacaki Müsabakaya girecek olan sekiz kişidir. 230 İtalyan seyyahı geldi Stellâ Ditalya vapuru dün şehrimize İtalyan Bahri) cemiyetine mensup 230 İtal müm