12 Ekim 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

12 Ekim 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Fransız yıldızlarından Suzy Vernon sinemaya nasıl girdi? Bir güzellik, bir de sinemada birincilik MİLLİYET müsabakası tertip edilmişti. Suzy her iki müsabakayı da kazandı | Suzy zy Vernon hâtıratından kısmını şöyle anlatıyor: > Pariste hem güzellik, hem şema birinciliği müsabakası Dılacaktı. a İstasyona çıktıktan son- » hemen geri dönmek iste DM Bu böyük şehirde ber şey Salar karanlık ve baslı Üründü. Acele acele giden in- pola âdeta içimi rahatsız et Yüşti Halbuki ben Nisten güneşle Rsizin bambaşka ve cazip bir DU verdiği Seldiğ Mili seli 60 ından intihap edilmiş ol- için biner frank dağıttı- akat geriye 50000 frank sinema birinciliği, birde sl franklık ihtiyari bir gü müsabakası | kalıyordu. Ertesi gün Journal gazetesi 4) büyük salonunda idik , Jü İeyeti teşekkül etmişti. Bun ie yenildi. Her namzede, mın- NON e içinde Maurice de Wa- » Von Dongen, Fanny gibi bütün tanıdığım şah ler varlı. Perdede o kadar İ düğüm ve sevdiğim (Max ider de aralarında idi, O ka iş hoşuma giden bu artisti işti karşımda görüyordumFa İ © kadar müteheyyiç idim Mat İlirinin önünden geçen en ardından gidiyor- Güzellik müsabakası yı Asıl sinema birinciliği kası ertesi güne bırakıl Jüri diğerleri gibi beni yerden geliyor- | Vernon me kadar muayene ettiler, Ko- lise döndüğüm zaman yarı bay İ gm bir haldeydim. İ Az sonra “en güzel kız” ola İ rak birinciliği ve on bin frank mükâfatı bana vermişti. i Fakat (asıl müsabaka daha ehemmiyetli Ayni jürinin huzurunda kendi kabiliyetimize | göre. şu sahneyi temsil edecek tik. Elimizde bir mektupla sah neye gireceğiz. Mektubu açaca ğız ve içindeki birkaç satırda annemizin öldüğünü öğrenece- giz. Bu sahneler ayni zamanda filme alınıyordu. İdare eden de Abel Gance idi, Hayatta o gün kü kadar çok güldüğümü hatır İlamam. Bizi evvelâ bir maky | emin eline verdiler. Sonra rer birer plâtoya çıktık. A; Allahım, neler gördüm o gün? Müsabakaya giren kızlar anne lerinin muhayyel ölümünü mek tuptan haber aldıktan sonr, ıztıraplarını ifade etmek için yerlerde mi yuvarlanmıyorlar- çlarını mı yolmayorlardı. Bir tanesi danalar gibi bağırdı. Birisi de beş dakika kadar si ren ve insan sesine benzemeyen | acayip iniltiler çrkardı. Ben kendim nasıl oynadım. bilmiyorum. Yalnız şunu bili- yorum, ki hareketlerimde ga yet ağır davranmıştım. Ne ba- ğsrdum, re büyük jestler yap” tım. İztirabımı O teksif etmeğe yor. bir deli kıza benze- mek istemiyordum. Sahneden çıktığım zaman alkışlaaılar, ber, birinciliği kazandığımı ha- | ber verdiler. İki gün içinde hem en güzel hem de sinema artistliğine i namzet olrak seçilmiş | Sinemada en büyük istikba İle namzet” olarak çıktığ müsabakadan sonra, fil çevirmedim. üç sene Angajman derdi mühim şey di. Eprazaryolarla, rejisörler ve film âmilleri arasında mekik dokuyordum. Bunlardan bir tanesi: “Eğer sinema içinse yarın gel!” diye beni kaç; defa savmıştı. Gene İ ayni adam birkaç sene sonra benden bahsederken: — Gördünüz ya, onu nasıl yetiştirdim? diye böbürleniyor du.. Bu üç sene benim güç geçti. Nihayet ilk an; mana muvaffak oldum. Fi der bana “Çocuk çehreleri' de yetim bir lünü vermişti. dur. Rol kısa idi. Fakat ben çok mes'uttum. Büyük bir rol beni korkutabilir ve belki de çok fa ra oynayabilirdim. İşe başlan- gıçtan başladığım için mem- Dun oluyordum. için pek ğun annesi ro İlk Klmim bu- Her işin başlangıcı Herşeye ve herkese karşı müca İ dele etmek lüzum. İnsan bir sey | İ bilmiyor, halbuki | herşeyi öğ- | renmek icap ediyor. güçtür. filmimi gene “Hayal” bu ikinci filmle içime itimat ve ce saret doğmuştu. “Hayal” filmini Viyanada çevirdik. Orada, sağda solda | gük roller alarak bir sene ka dım. Viyanada hayat müşkü dü. Harpten sonraki | Viyana! | Herşey hazin, her yerde sefa- let! İ Ondan sonra Mısırda “Fira- | vunun intikamı” filmini çevir- İ mek üzere beni angaje ettiler. | Mükemmel bir seyahat yaptık. | Lüksor, ehram, Sfenks... “ avunun intikamı” filmi g lemedi. Çünkü menfi film Mr sır çöllerinde temmuz sıcakla- rında eridi. Ondan sonra Parise döndüm. İ O kadar tatsız birkaç film çe- yirdim ki, isimlerini bile hatır- lamamağı tercih ederim. Artık sinemasından da, hülyasından da, şöhretinden de vazgeçmek üzereydim. Tam o sırada da Gaston Rovel “Fakir delikanlı | pın hikâyesi” filminde bana baş rolü verdi, — Nihayet büyük bir filmin baş rolünü aldım, diye düştinü- yordum, biç olmazsa tallitii bir defa tecrübe etmeden sine mayr bırakır ayayım. Bu filmin dış kısımlarını Fransada, iç kısımlarını da Ber linde çevirdik. Sinemacılıkta hakiki hayatım benim oradan başlar. Fakir bir delikanlının hikâ- | ni Gaidoroff'la | beraber geviriyorduk. Film icabr yirmi | günde ata binmesini öğrendim, Film çevirirken, o zaman U- İfanın direktörü — olan Davind- son ile tanıştım. Bu zat Willy riteh ile bana bir tecrübe fil- İ mi çevirtti. Bunun üzerine bu Alman jön premiyesi ile “Son | Vals” filmi için angaje edil- dim. Bu film büyük bir muvaf- fakıyet kazandı. Bundan sonra ida Ufa beni daha üç film için | angaje etti, Berlindeki O ikametim uzun sürdü. 1926 senesinde idik. İş- ite o sıralarda idiki, bilâhara RŞAMBA 1? TEŞRİNİEYVEL Görünmeyen ı Yıldızlar Antonio Moreno — Bilhas- | £» sa Greta Garboya eş olarak oy- namıştı. Sesli film sonra da bir çok ispanyolca filmler çevirmişti, Daisy Dan- ziger isminde £ zengin bir dul bulduğ evlendi ve Meksikada bir çok mali işlere girişti Nita Naldi — Rudolph Va. lentino ile çevirdiği filmlerden sonra şöhret alan bu artist zen İ gin bir iş adamı ile evlenmiştir. Şimdi rahatça şişmanlayor. Nazimova — Sessiz filmin iy trajediyeni idi, Nev- york tiyatrolarında büyük bir şöhret kazandı. Evvelce kendi sine aldırış © etmeyen sinema stüdyoları. şimdi Nazimova'yı paylaşamayorlar, Nilson — Geçirdiği kazada bir kemiği - kırıldıktan sora sinemadan çekilmiştir. İs- veçte uzun müddet ikametten sonra tamamile iyileşerek Ho- İlyvood'a dönmüştür, Belki de tekrar filmde görürüz . Mabel Desmond Tayler öldükten son ra sıhhati bozuldu ve dan çekilmeğe Anna Vormand Viliam sinema- mecbur oldu. Taylor esrare müş veya öldürü disini o feci de en son gö- ren Nabel Normand idi. 926 da Lew Cody ile evlendi. Uzun bir hastalıktan sonra 23 şubat filminden kendisini hatırlarsmız. Bu fil mi bizzat Şarlo sahneye koy muştu. Edna şimdi sinemadan et- ağır bir çekilmiştir ve çok seyahat mektedir, Geçenlerde hastalık geçirmişti, Esther Ralston — Müzik hollerde uzun bir turneden son ra, geçen sene sinemaya avdet etti, Tekrar çekildi. Çünkü ha mile idi. Şimdi çocuğu ve koca sı ile beraber İlyvood'da avdeti bekleniyor. Jobyna Ralston müddet Harold Lloyd'in e di. Fakat 927 de Richard Uzun yi ei çıktıktan | turnededir. Ho- | 1932 İ | Sinema haberleri | | | , $ “Madam Lodoux'un yat ğ eki son filmini AL: Fernand Gra | vey' hafif bir kaza geçirmiştir. | Bir merdiveden düşmüştür. Dun için filmin fransızca versi- | onu tehir edilmitşir. Artistin | © güe kadar iyileşeceği tahmin | ediliyor. | İS ai age izm my isii | Lena Rieffensthal Şimal kut- | bundan Berline dönmüştür. Al | man tayyareci Üdet ve rejisör İ Arnold Frank ile birlikte Gro- | enland'a gitmişlerdi. Orada çe | virdikleri filmin ismi şudur: | 0.S, Groenland” İ * “Tabii bir genç kız” filmi- İni çeviren Jean Bardin'in de bir kaza neticesinde sağ bacağının ! kemiği kırılmıştır. Üç ay ku- dar yataktan çıkmayacaktır. * Douglas Fairbanks'ın Çin- de bir film çevireceği söyleni- i yor. * Joan Crawford muş kadın” isminde l “Mahval yeni bir film çevirecektir. | len ile evlen, b, sinemayı bırak- Marjorie Rambcau — Sine- mada da, sahnenede şöhre vardı. Bilhassa “Son homme”u meşhurdur.Geçen sene Francis Gudger isminde evlendi ve sinemadan çekildi. Wallace Reid — Bu Am kalı artist filmin en populer ar üstlerinden idi, Uzun ve müt hiş bir hastalıktan sonra otuz bir yaşında olduğu halde 923 kânunusaniside öldü Charles “Buddy” Rogers Bir radyo şirketi ile mukavele imzaladıktan sonra pek yeni o larak sinemayı terketti. Nev- yorkta Lupe Velez ile birlikte | Hot-cha isminde bir revüyü ya İ şatılar. Şimdi Nevyorkta Pen sylvania otelinin orkestrasını i | dare etmektedir. Arazi alış ve- rişinde büyük bir servet topla- dı. Şimdi kocası Ben Bard ile müzik hollerde çalışıyor. | | Alma Rubens — Sessiz film zamanında ecnebi kadın rolleri alan bu siyah gö çen sene ki | türreede öldü, Az evel Ric. | do Cortez ile evlenmiş ve sine- İ madan çekilmişti, ir milyonerle | : | İ ceki Spor İstan! hareket etti ame — Balkan güreş birincilikleri de pek yakında başlıyor İstanbulspor kaptanı Samih B. Dün İstanbulspor Ege vapı Türkiye futbol birincilikleri tirak etmek üzere İzmir: hareket etmiştir Kafileye, İstanbul erkek li İ si muallimlerinden Naci Bey vi set etmektedir. Giden futbolcularm isimleri şunlardır; Kemal, Ali, Samih bla- san, Murat, Aziz, o Fahri Teffi Orhan, Salâhattin, Salâhattin, bat, Reşat, Sabih. Vapur hareket ederken kendi- sile konuştuğumuz tak; Samih Bey bize ellerinden zeldiği kadar İstanbul fan cisceklerini « efini müda- ledi. İstanbul sporun en kuvvetli ra- kipleri, İzmir Altın ordu takımı ile Eskişehir Tayyare takımı Bakalım netice ne olacak. Balkan güreş birincilikleri Balkan güreş birinciliklerinin tarihi katiyetle tesbit edilmiştir. Güreşler (o teşrinisaninin 3 üncü Perşembe akşamı ve 5 cumartesi akşamı Maksimde yapılacaktır... Müsabakalara bizden başka Yu- nanistan » Yugoslav ve Romanya iştirak edecektir. & Müsabakalar saat 20 de yapılacak ve bir sere- moni ile açılacaktır. Yugoslavya federasyonu bu mühim müsabakal, cek olan güreşçileri dıkları dereceleri bildirmiştir. goslav güreşçileri şunlardır: Filiz sıklet © Brankoviç Jovo En hafif ” © Toth Dragutin Hafif o ,, o Uzelac Viada Yarı orta ,, Or ” Yarı ağır ,, Ağır Bu güreşçilerin hepsi muhtelif senelerin Yugoslavya | birincileri- Markoviç İvan Metzner Jurij Palkoviç Franjo Nazy Stevan dir. Bunlardan ağır siklet mütend dit defalar şampiyon © olmuştur. Yarım ağır 1928, 1929, 1930, 1931 ve 1932 seneleri şampiyonu- dur. Orta sıkletteki Markoviç İ- van Milânoda yapılan Avrupa bi- inde dördüncülüğü alan Arzensek'i yenmiştir. Yugoslav takımının kuvvetli bir takım oldu Kunu tahmin ediyoruz. Milli takımımız büyük bir gay retle idmanlarına devam ediyor. Çobanm güzel bir müsabakasını seyrettik, Diğer güreşçilerimiz de kendilerinden beklenilen derece- milel müsabakalarda birincisi olabilecek miyiz? Bunu şimdiden kuvvetle tahmin edebi- liriz. Ne tenis, ne atletizm de futbolde elde | edemedi Balkan birinciliğini (o güreşte ka- zanacağımızı kuvvetle ümit ede- Karagümrük - Se- lânik maçı Aris, o Pauk, İraklis klüplerin- den müteşekkil © kuvvetli | Selânik muhteliti Karagümrük © atadyo- munda maç yapmak üzere yarın- ki yerme günü İstanbula gele- ti Tı M4 -10-832 tarihine tesadüfeden cuma mezkür sahada Karagü le bir maç yapacak, müteakip pazar günü ayni sahada Poralılarla maç yapılacak ve 21-10.932 tarihine tesadüf eden cuma günü (o Kara- gümrük Pera muhtelitile üçüncü maçını yapacaktır. Bu maç çok zamanın hazırlıği- le vücude gelmiş | heyecanlı bir maç tır. Gayri müttefikler. kaptanı | tice alan Karagümrük için pek mühimdir. Atina olimpiyatları ATİNA, 11 A.A. — Dün Türk ve Bulgar takımları arasında açlarının meticel 62, 6/3 Souroudjieff (Bulgaristan) 4 yenmiştir. Bulgarlarla Türkler arasmdaki çift erkekler müsabakaları bugün yapılacaktır. Tenis — Romanya'lı oyuncular, Yunan'lı oyuncuları yenmişlerdir. l ATINA, 11 A.A. — Bütün ga- zeteler, Balkan Olimpiyatlarına uzun sahifeler tahsis ve bu bapta mütalealar serdetmektedirler. Bu gazeteler, bütün takımlara göste- vi güzel kabulden bahsediyor. Kathimerini, diyor ki: Necip bir rekabetle zaferi bi- İ ribirinin elinden almak istiyen at- | letlerin bu kardeşlikleri, hepimi- İ zin o kadar arzu etmekte olduğu muz Balkan milletleri kardeşliği için iyi bir işarettir. | Proia, diyor ki Müşterek bir yemin ü 5 milli rağı mütekabilen selâmliyarak ye çen ve birdenbir e salmakta olan ay, da ayni surette alkışlanan a geçtiklerini | görd pek hususi bir his ile mütel olduk. Boks MANCHESTER, 11 A.A. — İngiltere horuz siklet şampiyonlu ğu ve meşhur Lord Lonadale ke meri için yapılan 10 ranvumtlek boks maçında Manchester'li bok- sör Johnny o King ilebu siklet şampiyonu Dick Corbett karşılaş muştar. Johnny King, sayı hesabile gas lip gelmiştir. Tenis LONDRA, 11 A.A. — Kapalı sahada tenis şampiyonlukları mü- sabakaları, dün o Guceç Club'de başlamıştır Tek erkekler, müsabakalarına iştirak eden yegâne Fransrs olar şampiyon Borotre, ilk turda İn- giliz Coutts'u 6/3, 6/2, 6/1 mağ İüp etmiştir. Halkevi spor şube- sinin bir tebliği ISTANBUL, 11 A.A. — Halke i şubesi riyasetinden: maç yapmak üzere şehrimi- ze gelecek olan Rus karısık taki- muna karşı şubemiz takımını tes- âlarımızdan asağıda i- zılı olan futbolcuların 14 teşrinievvel cuma günü saat 15 te Kadıköy Fenerbahçe stadın da bütün levazimlerile o beraber bulunmaları ehemmiyetle rica olu İ nur efendim. Divi, Avni, Nihat, Ti; han, Suphi, Mehmet, Re det, (G.S.), Hüsamettin, Muzaffer, Cevat, Fikret, Niyazi (F.B.), Hüsnü, , ref, Hakkı, Nuri (B.), Süleyman (V.), Enver (Lİ.B.) ISTANBUL il A.A. — Hale. vi Spor şubesi riyasetinden: 1— Şehrimizde hükümetin res mi müsaadesile teşekkül etmiş ve Türkiye idman cemiyetleri itti fakına girmemiş olan Spor klüp- lerinin resmi salâhiş iz bi mümessillerinin resmi teşekkül il ile birlikte teşrimievve- lin 24 üncü pazartesi günü saat şubeye müracaatları. Bu içtima ml sz dermi; klüplerin bilâhar» val olacak müracaatları kabul oluna caktır. fik, Bur Nee- Merhum sporcu Şerefin babası ISTANBUL, 11 A.A. — Mer- hum Sporcu Şeref'in babası tara fından Ajans şu tel yazısını al muştır Oğlun. Şerefin beklenilmeyen bir sırada ölümü ile kanayan kal- bimin acılarını uyuşturmak için telgraf ve mektuplarla teselliyet buyuran muhterem zevata ayrı ulspor İzmire |