8 Kasım 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

8 Kasım 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Tahsildarlar Kaldırılabilir Mi? (Başı birinci sahifede, ; hk muhtelif ver; n pi f ; ii 5 bu para hazineye fi : 3S 5 bu piyade 2 da 33,480 lira g? İundan nefsi İstanbul'da tahsil. darlar il nevi 18 bin lira olacak aliye © mensupları, Pekimi B. in teklifinin maliy Helerine de şamil olup olmadı içerdi rma takip edebilmeir mok- #rüleme mektedir szarive ol. Bunun tatbik Memlekette rofahın ve bir çok mü elleflerin tediye hususunda ka» İalârında değişikliğin husule gel- mekte- ğine mütevakkif görül, Sesini mümkün görenler vardır. ” si hakkında da haine de 150, Kırım ve o ayar- alınmasını kanuni tekli- dı Kl Hakimiyeti Milligenin bugün saat 1l de Sovyet e -—. Gümrük mütehas- i senede 31,000,000 İl tahsil edil. bunun tahsil g08- arr 1/806,172 lira maaş verilmek- hussiye tahsildarlarına | kazalarında 30 Mali-| 331, İz ceman 34 | tahsildar mev- : bunlara tevkifattan sonra | tahsisatı şehriye yekünu lira, tabsisatı seneviye yekö- tutmaktadır. , şehirlere münhasır oldu- kalkarsa tasarruf edilecek göstermektedirler - İse, vergilerini vermiyenlerin | Hind liye tahsil şubeleri-| M8 ihtiyaç bulunduğundan imkân Maliyecilerden bazılarına gö- * | telâkki etmektedi edilebilmesi, 4 Yalnız, vazifeleri yol parasını Sihsilden ibaret olan idarel husu- “ye tahsildarlarının. kaldırılabil- dilerile tomas ettiğimiz ba- yane kader. vergi borçları ol” iulünün teminini şayan arzu bulduklarını söylemişlerdi sığırlardan 300 sayım, kesil Bey bayramlarda kurbanlık hayvanlardan *bike | Hitlercilerden, in 300 kuruş vergi a- ve ga Hitlerciler 35 mebusluk Kaybettiler (Başı birinci sahifede) bâsıl etmiştir. Neticeler BERLİN, 7 A.A. — Havas mu- habirinden: Dünkü © intihaba'ta muhtelif fırkalar tara | sağıda gösteril Hitlerciler 11,713, 195 sandalye. Sosyalist demokratlar o 7.237, 894 rey; “ç 20,4, 121 sandalye Komünistler 5,974,209 rey; “e 16.9, 100 sandalye. Merkezciler 4,228,633 rey; İ 11,8. 69 sandalye, Alman milliyetperverler © 3,064. 977 rey; “9 8,7. 51 sandalye. Bavyera Halkçıları 1,081,932 rey İ Se 31. 19 sandalye. Halkçılar 660.092 rey; “e 1,9. X hiristiyanlar 412,685 rey; Oç 1,2. 5 sandalye. ©, İntihabın en mühim neticesi, İ Hitler'ci - Merkezci | ekseriyetinin şimdilik ortadan kalkımasıdır.. Bu koalisyon, simdi ların 47,50 sine maliktir. Reis hü- kümeti bu vaziyeti, bir zafer gibi Böyle iken yeni Reichstag mecl de hükümet aleyhinde rey ve cek 500 kişilik kahir bir ekseriyet mevcuttur. Bu sebeple von Pap. asi mümkün ümitlerden vaz geçmeğe mecbur- ir. Maamafih bu kabine eylülün 9 unda Reichatay'ın feshini ilân et- tiği zaman bahusus Almanya'da- ki hali hazır vaziyetine — binaen fırkacılık üzerine müesses herhan &i bir hükümetin iktidarda tutul” mast kabil olmadığı niyetinde bu- | İumuyordu. si Dünkü intihapların neticesi, hükümetin bu kanaatini teyit et- İ mektedir. Vaziyetteki müphemi- yeti behane ittihaz — ederek ven | Papen kabinesi, dünkü intihaplar | neticesini yalnızca senet ittihaz Ne zam yerlerinde boğazla- lardan ayrıca vergi a- lüiması hakkında da Millet Mec- ve şimdiye kadar devlet © umurunu edebilecektir. Bü: tün bunlara rağmen hükümetin biç olmazsa tabiyevi sebeplerden dolayı kabinede bazı değişiklik- ler yapmağa razi olması ihtimal haricinde değildir. Bilfarz kendi- si bazı mühim pezaretleri büyük sağ cenah fırkalarma ve bilhassa Hitlercilere teklif ve tevdi etme- »i varittir. Şu kadar ki, o kabine böyle bir tedbire müracaat ettiği takdirde Hitlercilerin muhalefe- uğraması, mümkündür. e dolayı ki, iHtler, başve alalim başl bir makamı ka- bul edemiyeceğini bizzat söyle miş idi. Diğer bir faraziye de nazarı ir tbare almabilir. Bu faraziye İse, merkezci ve , almanlardan mü- bir temerküz kabine kat, öyle bir te- inde alâkadar şebbüs vukuu hı fırkalarca koşulacak ilk şart, von Papen'in iktidardan çekilmesi 0- tevemül ederek Reichstag' - den dağıtacaktır. Bu takdirde ka- bine şimdiki intihap rejimini de- Biştirecek ve yeni bir kanunu esa- si hazırlamağa memur milli bir meclis toplıyacaktır. bir yazısı Hitler, Berlin'e A ANKARA, 7 -- Hükimiyeti yürüyor mu? vize gazetesi Sovyet bayra- BERLİN, 7 A.A. — Havas A- iği jansı bil *£ Kaydi ihtiyatla Berlin civarında tecemmü etmiş- tir. Bir taraftan da tekzip BERLİN, 7 A.A. — Nasyonal - Sosyalist hücum kıtaatının Berlin civarında toplanmış olduklarma dair olan haberler, asıl ve esastan âridi Volft Ajansı, bunu en kat'i şe- vilde teksibe mezundur. dir. Nasyonal - Sosyalist fırkasına gelince, bu fırka reislerinin inti- habattan sonra yapmış oldukları beyanat, Nasyonal - Sosyalist fır- Yeni Reichsfag meselesi BERLİN, 7 A.A. — Volff Ajan sından: Yeni meclisi” Birinci Sahifeden Geçen Yazılar Kasımpaşa Ve Eyipte Aşhaneler (Başı birinci sahitede) . ga ine metanet verici | ri istihdaf edecektir. Halkevi, | bu yardımın çalışkan ve fakir ilelere çok az bir ücret mukab linde yemek tevzi etmek sure- tile teminini düşünmektedir. Amele muhiti olan yerlerde bir | kaç aşhane açılması bu yardı: | mın ilk adımıdır. Şimdilik E. yüpte ve Kasımpaşada birer aş hane açılacaktır. Bu aşhaneler de halka bol mikdarda olmak şartile birer çeşit mugaddi ye- mek tevzi edilecektir. porsiyonları 4 - 5 kuruş arasın- | da tertip edilmiştir, Aşhaneler, | hakiki mühtaç sınıfa tahsis 6- dildiği için vakti hali yerinde olan seler buradan yem. lâtmın önümüzdeki sere zar. İfında teşkilâtıni genişleterek Samatya, Aksaray, Edirnekapı ve Kumkapıda da b'rer aşhans | açmsat çok muhtemeldir. Öğ- rendiğimize göre Eyüp ve civa- rı halkı biri Rami diğeri Defter darda olmak üzere daha iki yer | de aşhane açılmasını istemek- tedirler. Bu talep; tetkik edil- mektedir. Avni Beyin izahalı Halkevi içtimai muavenet şu besi reisi Avni Bey, yapılacak yardımlar hakkında bize şunla- rı söylemiştir: — İçtimai muavenet mevzuu içine giren tasavvurlarımızı, İs tanbul Omuhitinin ihtiyaçları noktasından tasnif ediyoruz. E limizdeki tahsisat ve komite- nin teşebbüsü ile bu sene zar- fında elimize girmesini ümit et tiğimiz para her tasvvurumuzu tatbik mevkiine çığarmağa kâ- fi değildir. Bu sene için fakir ve çalışkan muhitlerde birer aşha- ne açmağa ve bir de genç kadın ve kızların iltica edip çalışabi- lecekleri bir yurt tesisine karar verdik. Bu yeri Frarsızların “asile des jevmes femmeset jeune filles” ismini verdikleri yurtlar tarzmda bir şey ola caktır. Aşhaneleri on gün son- ra açacağız. Aşhaneleri il me tarzını bir ay kadar ettikten sonra yurda geçeceğiz. İçtimai muavenet yolunda bü- tün şehrin alâkadar olabileceği toplantılar tertip etmek ve bir balo vermek niyetindeyiz. Ha- sılı tasavvurumuzda pek çok İ şeyler vardır. Fırsat buldukça peyderpey bu tasavvurlarımızı tatbikat sahasına geçirmeğe ça lışacağız.” Vilâyette İdare Heyeti Dün vali muavininin muavini -Ali Rıza Beyin riyasetin- de toplanmıştır. Bu içtimada daireler müdürleri lunmuş ve memurlar ve saire hakkında dairelerden gelen evrak okunarak lâzım gelen kararlar veril. A liyetçilerden jeneral Litzmann ri- yaset edecektir. — Jeneral Litz. mann, 82 yaşında olup yaş itiba- rile azanın en kıdemlisi bulunmak tadır. nine göre yeni Reichstag meclisi, birinci kânunun 6 sında açılacak, reisi ve riyaset divanını intihap ettikten sonra ikinci kânunm bırakacaktır. do: ir. Pazartesi günü çıkan bazı söteler, intihabatım meticesi bale: kmda yürüttükleri mütalealarda kün olma: ehemmiyetle ka; Belli ” Berlin grevi BERLİN, 7 A.A: — Volff Ajan sından: Berlin münakalât şirketi, dün 33 hat üzerinde tramvayları ve iki hat üzerinde metropoliteni işletmeğe muvaffak olmuştşur. 5,600 amele tekrar işe başlama İriyasetinde toplandı! yet idare heyeti dün Vali | devamlı bir ekseriyet teşkiline im | Fürugi Hz.nin Dünkü Ziyaretleri | (Başı birinci sahifede) kambiyo, vezne. kasa, küçük he sabı carileri servislerini tetkik etmiştir. İş Bankasmın mutat | hummalı faaliyet hali, Furu Hiz. nin bilhasa alâkası cel- | betmiş ve Banka - servislerine dair bir çok süaller sormuşlar. | dır. Banka müdürü Yusuf Ziya Bey, kendisine lâzım gelen iza- İhatı vermiştir. Furugi Hz. İş! İ Bankasında gördüğü intizam, | teknik mesai ve sür'atten. tak- | İ dirle bahsetmiştir. Yusuf Ziya | Ber misafirleri Bankanm dış İ kapısma kadar geçirmiştir. Fu | İ rugi Hz. İş Bankasında gördü. ! İ gü iyi kabulden çok mütehassis İ olarak bankadan ayrılmıştır. Muhterem misafirimiz. ye | gezmişti. Öğle üze sefiri M. Charles Sherrill, Fürugi | Hz. şersfine hususi bir öğle ziya | feti vermiştir. Ziyafette İran sefi- | ri Sadık Han ve Amerika sefareti | erkâm hazır bulunmuşları!r. Fürugi Hz. bugün İş motörü İ- le Defterdara giderek © Feshane | fabrikasını ve Mezbahayı ziyaret edecektir. Öğleden sonra Beyler» beyi sarayı ile Beykoz'daki kun- dura fabrikasını gezecektir. Fürugi Hz. nin yarın Gölcükte bulunan Türk donanmasını ziya- ret etmeleri mukarrerdir. Muhte- rem misatir sabahleyin donanma kumandanlığı tarafından nacak nakıl vasıt gidecek ve donanma erkânı tara- fından karşılanacaktır. Yarın saat 17 de İran kolonisi tarafından Perapalas otelinde Fü- rugi Hz. şerefine bir çay ziyafeti verilecektir . Türk.Fransız i Dostluğu (Başı birinci'sahifede Fransız meclisinin bisi v). | sis eden kararına cevaben sirkadaşlar rem ile beraber şu kararın ittihazmı ederim. j Karar sureti Karar sureti olarak yapılan rafından memleketimizin | Millet- ler cemiyetine girmesi münasebe- i tihaz edilen ve Fran dostluk © an'anesini ifade eden kıymetli kararını B.M. Meclisi en sıcak ve en derin tahas süs ve ürle karşılar, Türk milletine tercüman olarak çalış- İ makta devam etmek emelini izhar ederiz.” Başvekilin beyanatı Tekrar okunduktan sonra Baş | vekil İsmet Paşa Hazretleri kür- | süye gelerek şu beyanatta bulun- du: : | “Fransa tarafından memleke- timiz için gösterilen rel dostluk te katen yeri re memnuniyetle iştirak eder.” Başvekil Paşanın izahatını mü teakip Meclis teklif olunan karar suretini alkışlarla ve ittifakla ka Karar gönderiliyor ANKARA, 7. (Telefonla) — Mec Hsin kararı yarın reis Pg nin bir mektubu ile Fransız Meclisi reisine posta ile Meclis persembe günü toplana caktır. . Meclis Encümenleri | (Başı birinci sahifede) müşhane), Kâzrm Hüsnü(K; l ya - reis vekili), Kemal Zak * (Konya) Süreyya (Tokat) B. iler, İ Divanı muhasebat: Refik (Konya), Ali (Rize) Rifat (Çankırı) . Maarif: Nafi Atuf (Erse rum). İbrahim ( Alâeddin (Si- ie) İzzet Ulvi (Afyon) Bey- Maliye Mustafa Şeref (Bor- dür), İhsan (Beyazıt), Kemal Turhan (İsparta) Beyler Nafia: Ethem (Samsun), A- e » Osman / (Manisa ler, İ Li Fikri (Erzu rum) Refik (Bursa), Nazif Şe. rif (Antalya) Beyler. Teşkilât: esasiye: Yunus, Na Ti Hakkı Tarık, Celâl Sahir B. — talyadan Alacağımız Munvele heyeti vekilede tedkik ediliyor ANKARA, 7 — Romada ce- reyan eden mali müzakerat ne- ticesinde hazırlanan mukavele projesi Heyeti vekilede tetkik olunacaktır. Projede faiz ve ko İ misyon mikdarı senede yüzde | hari buçuğu bile bulmamakta- ir.İtalyan müesseselerine olan devlet da tevhit edil. miş ve ların mikdarı on beş milyon Türk lirasına baliğ ol- muştur, İtalyadan yapacağımız 30 milyonluk istikrazm 15 mil- yonu borçlara karşılık tutula- cak, diğer 15 milyonu bize ve- rilecektir, Ancak bu para ile hükümet hariçten herhangi bir mal almak ihtiyacında kalacak olursa İtalyan malmı tercih e- decektir, Bu istikraz 20 senelik obligesyonlarla itfa edilecektir. i Heyeti vekilenin tetkikatı neti cesinde proje üzerinde bazı talt 1 | tadil teklifleri yapılması ihtima yardı Mısır Darülfünun- luları geliyor Misir darülfünmmundan 50 ka dar talebe tetkikat yapmak ve Türk talebe ile temas etmek üze- yakında şehrimize gelecekler. re ir. Mısırlı gençlerle İstanbulda ay rıca atletizm musabakaları yapıla caktır. Talebe cemiyetleri kongreleri Yarın edebiyat, cuma günü hu kuk, pazar günü yü iktisat ve ticaret mektebi talebe cemiyet Emi senelik kongreleri toplana caktır. İtalyada tetkikat tornamı vermek üzere kültesi hesabına dün Romaya ha | reket etmiştir. Burhan İstanbul Hukuk fakültesinden 3 sene evvel mezun olmuştur. Belçika kraliçesi Pariste BRÜKSEL 7 ALA. — Bel. çika kraliçesi, iki üç gün ka- dar kalmak üzere Perise hare ket eylemiştir. Adanada yağmur ADANA, 7 A.A. — Evvelki gün akşam ve sabah şehrimize bol yağmurlar yağmış ve kurak- lık tehlikesi — temamen ortadan her tarafına ayni derecede yeğ mıştır. Yağmurlardan Seyhan nel ri yükselmiştir. Başdevlet ormanlarından Ne- hir vasıtasile şehre (getirilmekte 35,000 parça kereste ceroya va larak etrafa dağılmıştır. Kerestelerin toplattırılmasına ça- ışılıyor. e — Benzine ispirto ANKARA, 7 — Ziraat veköle- &i benzine ispirte ! hakkındaki tetkikatını ilerletti. ei Wölliği bül alis Epe: de son tetkikini yaparak projeyi heyeti vekileyü vnrasiktir. Casa d'İtalia'da merasim Umumi harp zaferinin 1dün im yapılmıştır. İtalya hükümeti bu milli güm lerin büyüklüğünü buradaki İ- talyanira gelaieeei! ie liğin hatiplerinden a tM. Verga'yı şehrimize göndermiş. tir. M, Verga eski muharipler- dendir, M. Verga İtalyan sefi. ri M. Lajecono'nun hazır bulunduğu bir içtimada bu iki Bugünkü proğram İSTANBUL 1200 . — 18-18,45 Mahmut Bey. 1845-19,20 Alafran- ga (Necip Yakup B. orkestrası). 19,20-19,45 Fransızca (müptedilere | mahsus ders). 1945-20 orkestra, 20-21,30 Hafız Ahmet B. 21,30-22, Nimet Vahit Hanım (Taganni). 22. 22,30 gramofon. VARŞOVA 1411 m.— 18,05 Sen fonik konser, 19/08, Kahvehane mu- Sikisi, Muhtelif, 21,05 Halk konseri, ,40 Piyano sonatları, 23,08 Bir ro mandan parçalar, 23,20 Caz BUDAPEŞTE 550 m.— 19,35 bü yük operadan “VALKÜRE” ve Ni- belungening'in birinci perdesi, Mü- e er VİYANA, 817 m.— 18,05 Vale ve fantazi parçaları, 20,30 Viyana ope- rasından, Mozart'ın “COSSİ FAN TUTTE" operası, 23,40, Robert Hü gel takımmın Alışam konseri PRAĞ 488 m.— 1855 gramofon, 18,10 Muhtelif, 19,35 Almanca şar. kılar, 20,25 Musiki dersi, 20,55 Ke man sonatları, 2125, Trio ( takımile şanson 21,55 "Sanssouci” de kon- ser” isimli musikili temsil 233,25 Bando muzika LANGENBERG 472 m.— 21,20 Münih'ten Hugo Volf'un “Corregi- dor” operası. ROMA 441 m. — 18,35 orkestra, 21,05 haberler, 21,20 gramofon, 21,08 opera temsili. BÜKREŞ 394 m.— 13,05 gramo fon, 14,05 Keza, 18,05 Karışık mu- İ siki, 19,15 Devamı, 20,45 gramofon 21,05, Taganni (opera parçaları), 21,25 Bethoven'den senfoni, 22 Kon Darülaceze Müdürlüğünden: Bedeli keşfi iki bin yüz dok- san lira doksan iki kuruş olan Irdahane kalorifer ve su teshin tertibatı inşasmın kapalı zarf usulile münakasası 29 Te sani 932 salı günü saat on dört te icra edilecektir. e Taliplerin teminat skçelerile müesseseyç mürcaatları. (5913) Darülaceze müdürlüğünden: Mücsseseye bir sene için ikti 38 eden iki bin beş yüz kilo zey tin yağı pazarlıkla mübayaa e dilecektir. Taliplerin 14 Teşri- nisani 932 pazartesi günü saat on dörtte teminat akçelerile müesseseye müracaatları, (5914) —— — VAKİT VE NAKİTTEN TASARRUF Kullanılacağını ümit etmediğiniz eski melon ve fötr şapkalarmızı ile üç saat zarfında (tamir ve temizle İ mek için Hamidiye © caddesinde şe kerci Hacı Bekir karşısında UNİKOM ŞAPKA TEMİZLEME Gi FABRİKASINI teşrifiniz vakit ve nakitten menfaa tinizi müciptir, On dakika zarfındı İ sapkın kalıplandığı gibi ilc üç santtı şapkalarınız ehven Fiatla temizlenir. Bir defa teşrifiniz menfaatinizi m- | cip ve müddenmızı ispat eder. ferans, 22,20 Mendelsohn'dan sen-| Gesi | ZAYI — 30/6/931 de Davutpaşa a ta mektebinden aldığım 132/32 mu merobu şebadetitemeyi zayi ettim, Yenisini çıkaracağımdan eskisini hükmi yoktur. Selâhattin. BRESLAU 325 m— 20,50 Man- dolin konseri, 2135 Frankfurttan : “Hannibal” İsimli iki a, 23,30 Müsahabe, (23,45 Hamburg'- dan Gece konseri , ZAYİ — 1632 sicil nömaralı araba orlik ehliyetnamemi zayi ettim. Yo- nİsini alacağımdan eskirinin hükmü yoktur. Arif bim Bayram Istanbul 3 üncü icrasından: Bi borçtan dolayi mahcuz © ve paraya çevrilmesi mukarrer Halı seccade ve ZAYI — 403 sicil numaralı arabaci- lik ehliyetnamemi zayi ettim. Yeni- sini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. İsmail bin Mehmet. (2) iki numaralı hanede birinci açık artırma suretiyle 12-11-932 tarihine müsadif Cumartesi günü sant 9 dan 1030 « kadar satılacaktır. İstanbul ikinci iflâs memarkağun- dan: Balık Aveuluğu limitet şirketi ilâe masasına Adem efendinin kayt sttirdiği alacaktan 119 Hira 75 kuru- gun 6 ıncı sıraya kabulüne karar ve rilerek sıra defterinin düzeldildiği i- ân olunur. İstanbul Ziraat Bankasından: ZAYİ — 819 sicil numaralı araba” cılık ehliyetaamemi zayi ettim. Ye- yoktur. Arabacı Hasan, Müzayede İsseye göre mi mamanın ammem kaymeti 1 Beyoğlu Kamerhatun M Al O 16 hane ) çıkamaz olak 18 dükkân) kâğir tamamı 6000 2 Beyoğlu Kamerhatin MM #4 hane ©, köse 1/2 1500 Kiraz sokak 3 Beyoğlu Kamerhatun MEs (O hane O, , 1/2 209 ki. Eleni yeni Çakmak 4 Beyoğlu Kamerhatun M.Peş (12 hane o ,, ,, 5/120 105 kirci sokak 14 dükkân 8 Beyoğlu Kamerhatun M $ibhane O, 1/4 878 Peşkirci sokak ğ Bedeli ihale ve pey akçesi nakden yahut gayrimübadil bono sile ödenmek üzere yukarıda yazılı Rum firari emvalinden İ sıra numarasındaki gayri menkul kapalı zarf ve diğerleri açık arttır. ma suretile şartnamesine tevfikan satışa çıkarılmıştır. Şartname mucibince teminat akçesini de ihtiva eden kapalı zarfların satış günü olan 24-11-932 saat 14 de kadar bankamızda müteşekkil sa.. tış komisyonu riyasetine tevdii muktazidir. Açık arttırma ile sa- tılacak olan diğer emvalin müzayedesi yevmi mezkürda saat 15 te icra olunacaktır. Arzu edenlerin yüzde yedi buçuk pey akçe- lerile müracaatları. Şartname banka kapısına asılmıştır. (5779) Kartal Kazası malmüdürlüğünden: Maltepede müstamel konsol dolap ve saire ile Bostancıda Bağdat caddesinde demiryolu ittisalinde 1358 “zira derununda kuyusu mevcut 900 lira kıymeti muhammineli arsa temliken satı lacaktır. İhalesi 22.11-932 salı günü onda yapılacaktır. Bedeli peşindir. Talipler tertip tasfiye vesikasile de müracaat edebilir, (5898) Beyoğlu Kazası Defterdarlığından: Galata Maliye tahsil şubesine borçlu Bank Belej Burla Tran jin mahçuz ve mikdarı mecmuu 275719 kilo 500 gram yaprak tü- tününüm ekisbertizi yaptırılmış menşe, mahsulün senesi tarzı i. 5 mal ve derecadı gibi evsafı İâzimesi mazbut olduğu halde Aksa- den itibaren açık satışa başlanacaktır. Tütüclerin toptan veya rayda Sinekli bakkalda Redif paşa konağında 12-11-932 tarihin. müteferrik surette müzayede ve ihalesi hakkında fazlaca malü- mat almak isteyenlerin şimdiden Galata maliye tahsil şubesi tah sil memurluğuna ve yevmi müzayede günlerinde de satış mahal. İle esiniz Maliracantlare: (sa961 3