20 Aralık 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

20 Aralık 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Halkın en #iyade takdirine mazhar olan Nilüfer mektebi BURSA (Milliyet) — Milli İietusat ve Tasarruf Cemiyeti;| kı tenvir ve irşat edecek propa- idare heyeti mıntaka iktısat mü | ganda usullerini tatbika başla- dürü Dr. Necdet ve Ticaret o- | mıştır. Mekteplerde piyesler, dası başkâtibi Cemal Beylerin | camilerde vaizler, tiyatro ve si- iltihakı suretile yeniden takvi- | nemalarda hitabeler irat edil. ye edilmiştir. Riyascie intihabı | mektedir. Bursanın belli başlı ni müteakıp faaliyete geçen | kahveleri - kendi arzularile - Dr. Necdet Bey yerli malları- mize dahil ve hariçte sürümü- nü temin makşadile mühim te- şebbüslere girişmiştir. Cemi- | hassa yaş ve kuru meyvelerimi- yet, tasarruf haftası münasebe- | ze karşı gösterilen umumi rağ- tile yapılacak tezahürat progra | bet cemiyeti bu hususta bir çok mını da hazırlamıştır. Bu müna | siparişler mecburiyetinde bırak sebetle evvelkigün kesif birhalk | mıştır. Buna rağmen mütead- kütlesile mektepliler tarafın |dit telgraflarla tekitlenen bu dan yapılan tezahüratı telgraf- | siparişlerin henüz vürut etme. la bildürmiştim. Bu tezahürat diğer senelere nazaran çok da- ha parlak olmuştur. Cemiyet, iktrsat ve tasarrufun memleke mesi kendi menfaatlerini dahi müdrik olmadığı anlaşılan tüc- carlarımızın alâkasızlığına ham edilmektedir. ... Kahve yerine badem ve incir a Aydında tasarruf haftası tezahüratı AYDIN 17 o (Milliyet) — | rulmuş incirler verilmektedir. Dünkü tasarruf ve yerli o mali Kahvecilerimiz, bunları biç tezahürünü tel yazımla bildir. | eksik etmemeği ve müşterileri- miştim, Dünden itibaren şehri- | ne bunları istihlâk etmeleri için mizin kahvelerinde, müğterile- ez teşvikatta o bulunmağa re portakal ve içi badem doldu: ! ant içmişlerdir. Mübadelede © | Kâtiplik te Lâğvedildi Mübadele Heyeti Umumiyesi dün kararını verdi Mühtelit © mübadele komisyonu umumi beyeti dün toplanmıştır. in bürolardan verilen ra Sinemaların yet edilmemektedir. Bu caddede geceleri işleyen arabaların sürücü leri, ekseriya oyumaktı ve hay- vanları ba ü ket eğe teri hin e ta sarruf düze tl kakarada büyük ocaklarını söndürmeyi kararla, | köprübaşındı tırmış , bu kararlarını da cemi- | tadilâtı hitam bulmak e bildirmiştir. Halkça bil | Bu binanın ilk yapılışında, ilk sa- bir stadyöm ANKARA, 19 — Bir Macar müessesesi Ankarada büyük bir stadyom ve at koşusu yeri yapmak istemektedir. Bu © müessese mü- memilleri Ankarada uzun uzun tetkikatta bulunmuşlar ve yeni senenin başlangıcında tekliflerini yapmak üzere Macarisiana dön- müşlerdir. Bundan başka ayni iş için bir İtalyan grupu da hükümete mü- racaat etmiştir. İtalyan grupu tet kikatma başlamıştır. Dünya Güzeline hediye Dünya güzeli Keriman Ha- lis Hanıma Avrupada bulunan M. ve Mm, Gülbenkyan namı- te olan faydaları etrafında hal | na kıymetli bir mücevher yıl- başı hediyesi olarak gönderil- miştir, Ziraat Bankasının yeni binası Ziraat Bankasının Karaköy'de İn satın aldığı binanın üzeredir. hibi olan Wiener Bank tarafından cephesine iki heykel vazedilmişti. Bu heykeller orada durmak- Bankasından öğrendiği- mize göre, heykellerden biri bey- nelmilel sanayii ve diğeri beynel- milel maliyeyi temsil etmektedir. Ziraat Bankası, bu iki heykeli ol- duğu gibi muhafazaya karar ver. miştir. Banka, iki heykelin orta- sma ziraati temsil eden bir hey- kel ilâyesini de tensip etmiştir. Bu ziraati temsil edecek heykelin şek li için banka bazı © san'atkârlara müracaat etmiştir. San'atkârla, teklif edecekleri sümunelerden en muvafık olanlarından çile cek ve ona göre üçüncü heykel de imal ettirilecektir. —— Kızıl aşısı İstanbul Sıhhat ve içtimai muave- net müdürlüğünden aldığımız bir mektupta deniyor ki: “ 16 Künümmevvel 1932 tarih ve 2461 No. İv cuma nüshanızın dör- düncü sahifesinde o münderiç “ Fe- k ilk mektep talebesine 12 seyyar e- dilmektedir. Her çocuğa birer hafta Dr. HORHORUNİ Meklep sckağındaki müayencha mesini kapamıştır. Hergün sabahtan akşama kadar hastalarını Eminönü Valide kirsathanesi yanındaki eru4- yenehanesinde bizzat tedavi eder Telefon: 24131, 1753 ————— Istanbul üçüncü icra memurluğun- dan : Maheuz ve paraya çevrilmesi- 'ne karar verilen * kıymetli ev eşyası ” İ Beyoğlunda İstiklül caddesinde M- sır apartmanında beşinci katta 18 numaralı dairede (o 25-12-932 pazar günü saat 1 - I2 arasmda birine açık artırma suretile satılacağından talip olanların müracaatlar, ilân olu mar. İstanbul asliye üçüncü hukul mah kemesinden: Zehra hanımın Galata- da Perşembe pazarında Mahmudiye Gnddesinde 264 No. u hanede ikamet <tmekte iken halen ikametgâhı meç- hul bulunan Zeyneti hanım aleyhine ir- | ikame eylediği men'i wüdahele da vasının İcra kılan tahkikat ve mu- hakemesi neticesinde: mahkemeden sadır olan ve mezbare Zeyneti har nım rmüddeiyenin babası İsmnil Be- yin zevcesi iken 15 Temmuz $26 kalktığına ve nüfus kuyudatının bu ,. | veçhile tashihine ve (o müdahelenin men'ine mütsdair bulunan 13-12-0932 tarih ve 1132 No, lu ilâmın ilimet- göhi mechul olan müddaaleyhaya &- Vinen tekliği tensip edilmiş olduğun ui yüzden otemebil. ! dan tebliğ makamına kaim olmak! | şayınu zeminde faruhtu takarrir et panel içim H. D. ve bir adet buğdı et tevzi edilmek üzere İstanbul vilâyetine gönderilen aşağıda esa- Iİ istasyonda kabul ve aşı tatbik © | tarihinde tatlik (eylemiş olduğu sa. sek tesirli ilâçter. Her gezene Je ve ecza depolarında bulunur. ZAYİ — Sekiz sene evvel taşı sükür sümune mektebinden al- dığım şebadetnameyi zayi ettim. Ye nisini alacağımdan eskisinin hülmü Dikilitaşta No. 10 da mükim maran- olmadığım ilân ederim Beşiktaşta goz İbrahim, —— İstanbul beşinci icra memurluğun- dan: Bir deynin temini için mahcuz ve satılmasını karar verilen iki ta- raflı dört silindirli tekmil takım val: Sulinnahmet ikinci şük . hukuk | sıl, iki viğo üşü mor markalırı ve mahkemesinden: Ali Haydar ve Ya- adet Planşester ve Numer mar- şar Sıtkı Beylerle Defterdarlık — ve | kalı ve bir adet elli beyğir kuvvetin Zümrüt ve Katerina Hanımların şa» | de elektrik motör, ve bir adet 80 yian mütesarrıf oldukları İstanbulda |'beyğir kuvvetinde ve keza 39 bey- Şeyh Mehmet Geylâni mahallesinde | ğir kuvvetinde cemmen üç adet © Arpacılar sokağında 14, 16, 16, 67, | ektrikli motör dinamo ve bir adet! 70 numâralı Karakaş © hanı namile| şek değil yillik bıle maruf kâgir ve altında dört düleküm | yon X iğ KİMİMDROE a ve oniki oda Ve iki apteshane ve ir | kalı buğday yıkama elvertorile bera adet darncadam — ibaret hanin izalel| yer bir edet evrika buğday temiz Yilan ea me b 9 ve ela mekle mevki müzayedeye vazedil- için düstör “HD: atonintik miş ve DALİ, ala günü ZEY yaaa beraber 2612992” pazar sonat onbeşte ihalesinin icrası mukar, a Ter bulunmuş olduğundan talip o- | yülüsent 9 den 12 ye kadar lanların kıymeti mulamminesi olan | Hide Taş iskelesinde | diğirmen fab. seksen bin Eranin yüzde omu niihe- rikasinde bilmüzayede | satılacağın. tinde peyakçesini hâmilen Sultanah. dan talip olanlara mahallinde hazır met sulh mahkemesi | ikinci hukuk (bulunacak memura ve 931-547 No, dniresine 932:22 “ mumara ile müra. lu dosyaya müracaat" “etmeleri İlân esat etmeleri ilân olunur. olunur. İ Devlet Demiryolları idare nları Haydarpaşa eşya tahmil ve tahliyesi işinin kapalı zarfla mü- nakasası 9/1/9833 pazartesi günü saat I5te Ankarada İdare Mer- kezinde yapılacaktır. Tafsilât Haydarpaşa ve Ankara veznelerinde beşer liraya satılan şartnamelerde yazılıdır. (6654) 40 Ton üstüpünün kapalı zarfla münakasası 19. İkinci kâ- nun 933 perşembe günü saat 14.30 Ankarada İdare Merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznesinde beşer liraya sa- tılan şartnamelerde yazılıdır. (6665) Tasfiye heyeti riyasetinden: 1771 No. hı Tasfiye kanununa tevfikan mübadillere ait ba- kiyei istihkakiimazbatalarma mukabil tanzim edilip eshabma mi, imuhteviyât ve Humaraları gösterilen üçer kuponluon bir adet tasfiye vesikâsının tedavülden menedidiği ilân olunur, (6689) Muhteviyatı Tasfiye vesika No İsmi Lira OK. 33 39 2297 Bahter Hanım 12222 o 53 2298 Feride Hamm İ2222 2299 Feride Hanım. 222 26 2429 Tevfik Bey 3333 39 2430 Meliha Hanım 22 5 2434 Leman Hanım 722 2435 Leman Hanım 2444 o 53; 2436 Aliye Hanım 2000 2437 Aliye Hanım. 2444 63 2438 Ayşe H. ve Hakkı B. 2000 2439 Ayşe H. ve Hakkı B. 26667. 16 Beykoz Malmüdürlüğünden: Mevkii ve mâhallesi No, Cinsi Kimden metrâk olduğu Muham- men K, Lira 400 İ Çubuklu caddesi 26 Hane Yani veledi Hacı Haralambotsan Paşabahçe fenerli 85-14 Arsa Hiristo veledi Panayottan 125 Yukarıda cins ve evsafı yazılı mübadil rumlardan metrük gayri menkul emval peşin bedelle mülkiyetleri satılmak üzere 19-12-932 tarihinden itibaren 20 gün müddetle müzayedeye çıka rılmıştır. Yevmi ihale 8 kânunusani 933 pazar günü saat on üç tedir. Taliplerin yevm ve saati mezkürda yüzde yedi buçuk bis betinde teminat akçelerile Beykoz Mal Müdürlüğüne müraca | | Puy akçesi ve ihale bedeli nakten veya gayrimubadil bonosile ödenmek üzere yukarıda yazılı gayrı Ve diğerleri açık arttırma suretile şartnamesine tevfikan 2-1-933 pazartesi sünü saat onbeşte ihale edilmek Kuruçeşme Emaye FABRİKASINDAN: İtfaiyenin himmetile fabrikamızın yalnız anbarları yanmıştır. Firm ve makinelerimiz hasar görmemi: Bir betik olma sübönüini ücilüne beşleyadağiaıni mehicrenli melişis rilerimize arz eyleriz. Satılık Ev İstanbül Vilâyeti Defterdarlığından: Bakırköy Sakızağacı, Firem Kilisesi sokağı No, 46, iki kat- ta 8 oda, bahçe, kuyu ve sairesi vardır. Kârgi - İki senede v& iki taksitte almmak aşrtile satışı 4000 liradan açık arttırmaya konmuştur. 28 Kinunuevvel 932 çarşamba günü saat on beşte Defter. darlıkta ihale olunacaktır. (sarı) 1772 İ Evkaf müdiriyeti ilânlar | Senelik kıymeti muhammene Lira (200). Çavuşbaşı vakıf çifliğinde şartnamesinde muharrer hudut dahilindeki arazinin üç senelik icarı müzayedeye konulmuş- tur. 7/1/933 tarihine müsadif Cumartesi günü saat cn beşte ihalesi icra kılmacağından taliplerin İstanbul Evkaf Müdüri- yetinde Orman ve Arazi kalemine müracaatları, (6625) 1969 Silivrikapı haricinde Bezmi âlem vakıf çiftliğinin üç senelik icarı pazarlıkla icra edilen müzayedesinde verilen bedel hadi lâyıkında görülemediğinden pazarlık müddetinin son günü olan 22/12/932 tarihine müsadif perşembe günü saat on beşte iha- lesi icra kılmacağından talip olanların İstanbul Evkaf Müdiriye- tinde Orman ve Arazi kalemine müracaatları, (6686) Alemdağı vakıf ormanlarnın büyük Elmalı civarmda 120 metro mik'ap keresteliğe salih gayri mamül kestane eşçarı mü- zayedeye vazolunmuştur, 11-1.933 tarihine müsadif çarşamba günü saat on beşte ihalei kat'iyesi icra kılınacağından taliplerin Istanbul evkaf müdiriyetinde orman ve arazi kalemine müraca- atları ilân olunur. v (6687) Ankara M.M. V. Satınalma Komisyonundan: Askeri Lise ve Orta Mekteplerde aşağıda gösterilir lerin muellimlikleri açıktır. Verilecek ücretler hizalarına yi mıştır. Tedris için resmi salâhiyeti haiz olan ve başka yerlerde alâkaları olmıyan muallimlerden arzu edenlerin 10 gün zarfında isti fotoğafını musadak fişlerile Ankarada Askeri Liseler 8 tişliğine müracaat, (1059) (6706) Mektebin ismit Mauallimliğin nevi; Ücreti: Kuleli Lisesi Fizik muallimliği 98 Lira Bursa Fizik muallimliği 108 Lira Bursa i 108 Lin Bursa 108 Lü Konya As, O. Mp. 108 Lira Erzincan As, O, Mp, 108 Lira Erzincan As. O. Mp. © Türkçe muallimliği 108 Lira | İstanbul Belediyesi İlânları Fatih Garajı için alınacak bir adet torna ve bir adet Pulan- ya tezgâhı kapalı zrfla münakasaya konulmuştur. Talip olanlar şartname almak için her gün Levzrm müdürlüğüne müracaat et* meli, münakasaya girmek için de 135 liralık teminat makbuzu veya mektubu ile teklif mektuplarını 9-1.933 pazartesi günü saat on beşe kadar daimi encümene vermelidirler. (6695) İtfaiye efrat ve şoförleri için imal ettirilecek yüz adet tu- lum elbise açık münakasaya konulmuştur. Talip olanlar tafsilât almak için her gün Levazım müdürlüğüne , münakasaya girmek için de 34 liralik teminat makbuz veya mektubu ile 9-1-933 pa zartesi günü saat on beşe kadar daimi encimene müracaat etme- lidirler, (6690) Istanbul Tephirhanesi Formül odası tamiri açık münakasa- ya konulmuştur. Talip olanlar keşif evrakını görmek icin her gün Levazım müdürlüğüne , münakasaya girmek için de 33,5 Kiralık teminat makbuz veya mektubu ile 9/1/933 pazartesi gü” nü saat on beşe kadar daimi encümene müracaat etmelidirler. (6693) Beyoğlu Temizlik işlerine ait 3 katır 21-12.932 çarşamba günü saat 10 da Fatih Atpazarında müzayede ile satılacaktır. Almak istiyenlerin o gün orada bulunn memüra müracaatları. atları, (6683) (6697) » . İstanbul Ziraat Bankasından: No Semti Mahallesi Sokağı Ne. Cinsi Hissesi Mimeye göre M K. 73 Galta © Kemankeş Karaoğlan 1315 Kürgir 3 hane ve 1 dükkün 3 8000 T.K. Kara Mustafa O v- 1618 Mana Tamamı so paşa 74 Beyoğlu © Kurtuluş Kor s ” » » , 203 Hane ve dükkân 7 709 1 w Yenişehir Peren 5 Hane Tarama 500 7 Fatih Hoca Hayrettin. Karaman 2024 2 körgür dükkân östleri hane 3/4 2250 78 » Dülgerzade » “ Dükkân 2. 340 79 Beyani © Beyazit Kalaycılar 3 Kârgir mağaza Li 250 de Emin bey Okçular başı 8 Kârgir bir dükkân üstü hane Tamamı 1600 BI Yedikle (o İmrahor İlyas B, o İstasyon Ma Hane, Dükkân 8 1500 ik ii Yokuş başı “ Hane ys 250 183 Büyükada Karanfil Karakol 3 Arsa metrosu 75,50 Tamamı 500 İ menkullerden 73 sira nınmaralısı kapalı zerin © üzre acık.