16 Şubat 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

16 Şubat 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

ME Ti Kabiliyet mi, Çalışmak mı? | Son maç bana neler söyledi? Bundan tam beş gün evvel pynanan Galatasaray - Fener- bahçe maçında hem sevindim ven de için için müteessir ol- eN Bu iki zıt hissin bana neden öz olduğunu maçtan (sonra düşündüm, Erişe bildiğim ne- Vice şudur; Ben bu renkleri karşı karşi- Ya Şok defa gördüm ve zaman span birbirlerine tefevvuk et iklerine de şahit oldum. Am- <ak hiç bir gün bu haleti ruki- Ye altında kalmadım. Cuma günü karşılaşmış olan Galatasızıy » Fenerbahçe klüp leri bize bir daha ispat etmiş oldu; Çalışan daima kazanı. | yor..., | Fenerliler & bütün bir sene | tam bir surette çalışmış, hiçbir antrenemanımnı ihmal etmemiş ve kendilerine yapılan nasihat en can kulağile dinlemişler- ir, Nihayet ü, bu yoru- Su sayilesinin biyüle müklfakı Mı gördüler. yokta ğini daima bu vaziyette görme fi benim gibi bütün vatand ar da can ve gönülden istedik lerine zere kadar şüphe etmi- Yorum, Muntazam çalışmak, söyle- Benleri dinlemek sporcuların Yarı olmalıdır. Aşağı yukarı Memleketimizde herkes top oy iy fakat niçin bütün bir küt- e içinde teferrüt eden bir veya irkaç kişidir? Bunun bir dere “e kabiliyet meselesi olduğunu inkâr edenlerden değilim. Fa-| kat nice“ kabiliyetler var ki maynan ıktan heba o- lap . mu vaffakiyetin birinci sırası ka- biliyet değil devamlı ve mun. tazam bir çalışmadır. Bizim sporcularda birinci sık fazlasile var ancak ikincisi maalesef ihmal edilmiş bir va- ziyette idi. , İşte Fenerliler bu nokta da bir renaissance NA da meral Beni için için müteessir Memleketimiz en iyi ve en Müntaz teşekküllerinden biri şüphe etmediğim bu Fimete maruz kaldı ve hemen inen ekseri maçlarmı kay- Düşüncemde ve hükmümde Yanılmadığıma kaniim... Cuma günü ilk on beş daki- kayı Şok iyi çe ve ondan €— paniğe uğrayan Galata- ti takımı da bu hükmümü Ye etti, ii ii karmızılı mevcut kabili fakat 16 iner de | Gyde, Huguenine'i | İ nin ile bir müsabaka yapmış e | Mamış de karilerimize her hafta bir bu sekli şudur: mağlüp etti Avrupa Sinek siklet — boks sampiyonu Praxile Gyde ün- için Lill'deki Raudaux sla- ve rakibini sayı hesabile döve- rek ünvanını muhafaza etmiş- tir. Müsabaka çok canlı olmuş ve ilk zamanlarda kimin hâ- kim dövüştüğü pek anlaşılama mıştır. Sonlara doğru | Parisli boksör rakibi için çok tehlikeli vaziyetler ihdas etmeğe muvaf fak oldu. Ancak neticeyi (o hâkemler Avrupa şampiyonunun lehine tecelli ettirdiler. Bu büyük bir itiraz ile karşılandı. Maamafih karar karar olduğu için bu iti- razlar mesmu olmadı ve bu su retle Gyde'de ünvanı kaybet medi. Avusturya - Fransa 12 Şubat Pazar günü Paris- te 30 bin seyirci önünde yapı- lan büyük maçta (o Avusturya Fransayı 0-4 gibi | mühim bir farkla mağlâp etmiştir. l Oyun çok zevkli ve heyecan | Ik olmuş, Avusturyalılar teknik bir oyun göstererek seyircilerin takdirini kazanmışlardır. ! Bir dünya şampi- yonu öldü Jim Corbött bu hafta içinde New - York'ta öldü. Bu boksör beş sene müteaddit bütün ka- tegoriler şampiyonu ii. Bu bü yük muvaffakıyeti 27 yaşında iken ve John Sullivan'ı K. O. ile ü sonra il et iştir. 1897 tarihinde kazandı" e bu şerefi 1903 tarihinde mağ İüp olması üzerine bırakmıştır. Bundan #onra Jim Corbett sinema âleminde gözükmüş ve ara sıra da ringlerde göze çarp mışsa da bu sefer hâkem ola- rak.. Müteveffa öldüğü za- man 67 yaşında idi. EDEMEN 1 Bilmecemiz Galatasaray mı? Fenerbah- çe mi? müsabakamızda gördü ğümüz rağbet üzerine memle- ketimizde şimdiye kadar yapıl olan bir sistem dahilin- bilmece tertip edeceğiz. Bilmece müsabakamıza işti rak etmek istiyen karilerimiz, her hafta spor sayıfamıza ko- Yacağımız kuponu kesecekler ye mahalli mahsusuna © vâzıh bir surette isimlerini ve adres- lerini yazarak bilmecenin halli ile beraber (Milliyet spor mu- ğa gönderecekler. ir. Bu haftaki | bilmecemizin Spora taalluk eden beş tane kelime ve isim (| bulunuz ki harfler tersine okunduğu za- iye ları © ifade et sin: 1 — En fazla kış mevsimin- de yenilen bir tatlı. 2 — Boğazın en güzel yerle. rinden biri. 3 — Kazmanın tahta kısmı, 4 — Bir nevi ağaç. 85 — Bir nevi kumaş. Bilmecemizin müddeti altı gündür. Cevapların azami salı günü akşamına kadar gazete- mize kuponla birlikte gönde: | rilmesi lâzımdır. Kuponsuz o. lan cevaplar kur'aya ithâl edil. | mez, ! Mükâöfatlar: Bilmeceyi doğru halleden karilerimiz Arasında çekilecek 'ada birinciye Kadıköy sa- hasmda yapılı maçların iki davetiyesi, ikinciye de Taksim- de yapılacak maçların bir da- vetiyesi veril » Davetiye» ler perşembe günü akşamı sa at 6 ya kadar matbaamızdan alınacaktır. AM M Birinci devrenin en son maçı | Bu maçta acaba hangisi kazanacak Beşiktaş mı, Yarm Taksim stadyomunda 1932 - 1933 senehinin lik maç ları bitiyor. Bu sene lik maçlarmda üç | klüp iyi dereceler ihraz edebil- miştir. Fenerbahçe yaptığı altı maçın beş tanesini kazanmış ve ancak bir tanesinde berabe- re kalmıştır. İkinci vaziyette| olan Beşiktaş likmaçlarının bi dayetindenberi yaptığı beş ma | çım dördünü kazanmış ve an- | cak bir tanesinde mağlüp ol- muştur. ! Üçüncü vaziyette İstanbul- spor gelmektedir. | Sarr-siyahlıların beş maçın | üçünde berabere birinde galip | birinde mağlâp olmuştur. Bunlara nazaran Beşiktaş -| İstanbulspor o maçı hem son maç olmak dolayisile, hem de fikstür üzerinde müessir olma sından dolayı mühimdir. Beşiktaşlılar olsun, İstanbul sporlular olsun genç ve iyi oy- | nıyan futbolcular oldukları i- çin bu maç çok zevkli ve cok ahenkli olacağı bedihidir. İstanbul ; sporluların o son defa Fenere (o çıkardıkları ta- kımlarile oynıyacakları | tah- min edilmektedir. Bu kadro he | MR ILLIYET PERŞEMBE 16 SUBAT 19: İstanbulspor mu? Yarın oynayacak olan Beşiktaş takımı Fenerbehçe ile oynadığı oyunda., men hemen Sarı - siyahın çıka | bu maçta tek bir noktaya dik- rabileceği en kuvvetli ir. | kat etmeleri lâzımdır. O da Be Bilhassa hücum © hatları çok | şiktaş hücum hattının merkez- fazla müessir olabilir. den sola doğru olan — kısmını Ancak Beşiktaşlıları da ih- | muattal bırakmak ve (Hakkı, mal etmemek lâzımdır. Çünkü | Eşref, Şerefe şüt attırmamak- onlar da bu mevsim tam form- | tr. Bilhassa Beşiktaş merkez larındadır. İstanbulsporluların | muhacimi Hakkı çok kuvvetli şutlara malik olduğundan do- İayı berveçhipeşin bu oyuncu ile sol tarafın ve muavin hattı. | nm irtibatını kesmek lâzımdır. İstanbulsporlular bunu yapabil dikleri zaman muvafTâkıyetin yarıdan fazlasına ulaşmış olur (lar, Beşiktaş umumiyet itibarile | soliçleri Şeref ve solaçıkları Eşref vasıtasile işlerler. Sola- çık Eşref çok iyi ve vazifesini yapan bir oyuncu olduğu için onun tarafından yapılan akın- lar yüzde yz muvaffakıyet stanbulsporlular an “| | cak bütün bunları yarınki oyu- İ |mun tarzına bağlıdır. > Bakalım ne olacak? Beşik- taş mr, İstanbulspor mu kaza- E Beşiktaşa karşı çıkacak İstanbulspor, Vefa ile oynarken) nacak? Maks Bear kimdir? Bir müddetten beri Avrupa |! matbuatı Max Bear isminde 2- ğır sıklet bir Alman Kalifron- yalı boksörden bahsediyorlar. Bu genç boksör 15 haziran- da sabık dünya ağır siklet şam |! piyonu Max Chrellingle çarpı şacaktır. Dünya boks âleminin çok mühim hâdiselerinden bi- (8 ri olan bu müsabakanın genç kahramanı maalesef bir çok ererereseesamamae. ....... SAM im a v meraklılar tarafından tanın-|$ mayor. İşte bunun için bu ye- ni ve genç yıldızı karilerimize tanıtmak istedik. Max Bear hali hazırda 24 yaşında olan ve 105 kilo gelen bir boksördür. Hayatını evvelâ kasap çıraklığı ile kazanıyor- du. Sonra bir müddet bir de: mir darüssnasında çalıştı. Bundan iki sene evvel boks hayatında parlamağa başlamış Çarpıştığı o boksörlerden Loughranı dövmüş ve Johnny Kiskodan dayak yemiştir. Fa- 8fort - Kambriç kayık yarışına hazırlanan atletler, yüzlerindeki enerjiyi ve stillerinin hâlalarını görmek için böyle ayna karşısında çalışıyorlar. kat asıl kendisini meşhur kılar | Rivayete nazaran o Max Bear müsabakası Ermi Schaaf'la o- | çok iyi bir encaisseur ve hari- lan di , Max Bear (bu | külâde sert vuran bir boksör. son rakibini çok güzel bir tak. | dür. Bakalım 15 haziranda ne tik ve stille mağlâp ( etmiştir. | olacak?? Müsabakamızı kaza- nan karilerimiz bakasında karilerimizden çok büyük bir rağbet gördük. An- İ cak esefle kayde mecburuz ki bize gelen 350 cevabın içinde maçın tam neticesini (tahmin edebilen ancak bir (o kariimiz yardır. Bütün o cevaplar — 22 tanesi müstesna — hemen hep si Fenerin galip geleceği mer- kezindeydi. o Netekim maç ta bunu ispat etmiş oldu. Ancak bütün karilerimiz bu kadar bü yük bir sayı farkı olacağını tah min etmemişlerdir. En fazla tahmin edilen ne- tice 3-1 dir. Hakikaten makul bir şerait altında maçın böyle bitmesi çok kuvvetli idi. Halbu ki hâdisat başka türlü tecelli İştirak eden bütün karile- rimiz içinde en iyi neticeyi tah min eden zat: Kabataş Erkek lisesinden 502 numaralı Talât Beydir. Bu kariimiz rakipsiz oldu- ğu için kur'a çekmedik ve ken disini doğrudan doğruya birin ci-addettik. Neticeyi en sahih bir surette tahmin ettiğinden dolayı Talât Beyi tebrik ede- riz. Mev'ut mükâfatını almak için Talât Bey matbaamıza bir mektup yazarak istediği maçm davetiyelerini maçtan bir gün evvel mal akşam üze- ri 5 ile 6 arasında müracaatla tedarik edebilirler. — emer Al Brovn turneye çıkacak mı? Dünya horos siklet şampiyo nu zenci Al Brown'un manace- ri Lumanisky'nin son zaman- larda talebesile beraber bir Av rupa turnesine çıkacağı söylen mektedir. Lumvanisky Paris spor ga- zetelerinden birine verdiği bir mülâkatta diyor ki: “— Bütün Avrupa şehrile- rinden çok müsait teklifler kar şısında bulunuyorum. Ancak bunların hepsine kabule mad- deten imkân yok. Çünkü bu se- yahatiniz yalnız 20 hafta de- vam edecektir. Şimdiki halde mutabık kal dığımız memleketler içinde hiç şüphe yok ki İngiltere de yapa cağımız maçlar en mühimleri dir. İngiltereden sonra Belçıka da ve şimali Afrikada müsaba- kalar yapacağız. Şimdiden bir şey söylemek imkân: yoktur. Ancak Brown muntazam bir surette ve nezaretim altında çalışmakta ve daima en iyi for munu muhafaza etmektedir.” Dünyanın en centilmen bok sörü olduğunu son yaptığı maç ta bir daha ispat eden Al Bro- wn'un muvaffakiyetini biz de herkes gibi candan istiyoruz. ve iie Atletizm heyetinin tebliği ISTANBUL, IS A.A. — At letizm beyetinden tebliğ edil- de üçüncü teşvik müsabakası saat 10'da Şehzadebaşından E- dirnekapı arasında icra edile- cektir. Müsabakaya iştirak e- decek klüpler, atletlerinin isim lerini 18-2.933 tarihine kadar atletizm heyetine bildirmeleri akdinde — bakaya işti larını ga decekleri o ehemmiyetle ilân olunur, Dritnavt sıklet NEVYORK, 15 A.A. — Nev york hükümeti boks komisyo- da yapılması mutasavver olan Carnera - Sharkey maçınm ya pılmasma muarız olduğunu bil dirmiştir. Komisyon, bir “Dritnavt tık 3 | let” boksörler omıfı ihdas et Fransız kürekçileri tekrar çalışmağa başladılar miştir. Bundan dolayı Carne- Galatasaray - Fener müsa- | HAFTADA BİR | Galatasary-Fener maçında.. Futbolcülerimizin son seneler zarfında dahil ve hariçte topladık ları es ddit mağlübiyetler üze- rine birçok vatandaşlarım gibi — de futbolden buz gibi soğu- uzm, Yediği her tekmeyi müteakıp havada acayip kavis ve muhtelif şekiller resmeden © suratsız me şin parçasının yüzünü bile gör“ mek istemiyorum. Futbole karşı duyduğum tik» sinti hasebiyle son defa yapılan Galatasaray — Fenerbahçe musa bakasınm ancak dörtte birini seye redebildim. Bu oyundan zevk duymadığım halde geçen hafta oynanan maçı kaçırmamam ilk nazarda belki si- ze garip gibi görünecektir. Fakat muhterem okuyucularım; ben sta tyoma oyunu değil seyircileri 86- yir ve onların ağzımdan aynen hoş fıkraları siz“ sıralıyorum. ... Oyunun sonlarına doğru sarı lâcivertliler penaltıdan dördüncü gollerini yapınca, önümde oturan ve helecandan bunalan © şişman bir Galatasaray taraftarı yanım. dakine döndü, müteessirane: — Eyvah — dedi — galibi yenileceğiz. . ».x Tribünde bir aralık seyirciler oyunun helecanına kapılarak aya ğa kalktılar. Arka tarafta kalan kısa boylu, sakallı bir bey hiddet- le bağırdı: — Efendiler şeffaf olmıyanlar lütfen otursun!. ... Bir kenarda izdihamdan buna lan çekik gözlü, sarı saçlı minyon matmazel, yanındaki omuzu pa- muklu, beli korsalı kübik gence hâkem Sami Beyi göstererek: — Aman — dedi — ne alık oğ lan. Dikkat ettim iki saattenberi meydanda koşup duruyor, daha hâlâ topa ayağını değdiremedi. , ... Haftaym arasnda, Kız yanındaki Douglas bıyıklı gence: — Titriyorum, dedi. Genç adam sevgilisinin spora karşı duyduğu alâkadan memnun sordu: — Oyunun belecammdan mel Öbürü öfkeli cevap verdiri — Hayır canım, ... Maçtan sonra, dürüst ve bita- e ei lerin takdis ni kazenan Sami Beye takılmak istedim: — Nasıl hazret — dedim — maç idare etmesi kolay mıymış? Başını kaşıdı ve mütereddida: ne cevap verdi — Vallahi azizim, maçı idare etmek kolay ama, seyircileri ila: re etmek pek güç... .. Fener, Reşadın ayağıyle ikinci galibiyet golünü yapınca, boyu- Bun kısalığı hasebile maçı güçlük le seyredebilen mektepli, arkada: şınm boynuna sarılarak sevinçle bağırdı: — Yaşasın. . Milliyet'in — tah min müsabakasını ben kazandım. Ikinci haftayım.. Fenerin & güncü golü. - Mektepli ellerini biribirine çar: parak haykırdı: — Şimdi, de ablam kazandı. - Fenerin dördüncü golü. Mektepli söylendi: — Şimdi Ahmet kazandı. Fenerin beşinci golü. . Mektepli yüzünü buruşturdu Sa Ru sefer de Milliyet kazan: ve mırıldandı: F.H, pap Hazin bir ölüm Harbiye mektebi son snf talebe- sinden Muhlis efendi vefat etmiş ve dün arkadaşları tarafından yapılan bazin bir ihtifalle Karacaahmet kab. Kabir ba