6 Mart 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

6 Mart 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Muhabir mektubu Kuyucak köylüleri Menderes kanalı üzerindeki bu şirin köy durmadan çalışıyor KUYUCAK, (Milliyet) — 25 köyü ve 16.000 den fazla nüfusu olan Hor- sunlu nahiyesinin merkezi olan Kuyu- cak 850 evli ve 3000 nüfuslu şirin bir kasabadır. Kasaba Aydın demiryolu ü zerindedir. Tavas ve Karacasu kazala- rı ihracat ve ithalâtlarını bu istasyon- dan yaparlar, Ayni zamanda İzmir - De- nizli yolu üzerinde bulunması itibarile ber gün bir çok kamyon, araba ve hay- van yolcularının uğrak yeridir. Kasabada son günlerde Maarif, Na- Gin, ve imar sabasmda canlı bir faaliyet © görülmektedir. Fırka heyeti metruk bir halde bulunan belediye gazinosunu satım alarak binada tadilât yaptırmış, bürada bir okuma odasile bir spor klü- bü ve musiki kursu açmıştır. Akşama kadar tarla ve (o bahçelerinde çalışan gençler akşamları firka çatısı altında toplanark mütalea, spor ve musiki ile va kit geçirmektedirler. Belediye çarşıya muntazam bir kaldırım yaptırmıştır. Kasabanın ortasında yapılmağa başlanı- lan parkın inşaatı da bitmek üzeredir. Gerek merkez nahiyenin ve gerekse köylerin en büyük ihtiyaer mekteptir. Merkezde tam dershaneli bir mektep vardır. Fakat ihtiyaca kâfi gelmediğin- den köy çocuklarımın nısfı okutulama- maktadır, Yirmi beş köyde ikisi tam de- receli ve üçü ikişer dersbaneli boş mek tep vardır. Bu sene Bilura ve Gencel- li köyleri birer mektepte yapmaktadır. lar, Bu mekteplerin inşaatı ders sene- sinden evvel bitirilecektir. Şu besapça 18 köy mektepsizdir. Manmafih bu sene bir çok köyler daba mektep yapacaklar. dır. Nahiyeden millet mekteplerine de Yapılan ve tamir edilen yolların mec muu 50 kilometreye yakmdır. Bu se- mede bir çok yoları inşasma baş lanacaktır. Bu yolların inkişafı ve in- galarında Nafiz fen memuru Nuri Beyin büyük alâka ve yardımını kaydetmek bir vazifedir. Karacasuya bağlı Çiftlik köyünden telefon konuşması temin olunmuşutr. Şimdi. İsa Beyli köyüne de telefon hat- t çekiliyor. Bu bitirilince diğer köyle re de yapılacaktır. Kuyucuğın ortasından geçen ve ka- sabayı ikiye ayıran çaym üzerinde bir köprü var bu köprü bu günlerde ha- rap bir haldedir. Evvelen demiryolu kumpanyasmın yaptırdığı “ba köprü. nün tamiri için lâzım olan paranın yarı: sw belediye ve yarısını kumpanya ver- mek üzere kumpanya ile anlaşılmıştır, Bu günlerde inşaat başlıyacaktır. re Menderesten bir kanal açılmıştır. Bu kanalı nahiyeye kadar o uzatmak üze- re beş kilometrelik bir kısmın projesi yapılmış ve Nafin vekiletince 20.000 li- ra tahsisatı da verilmiştir. Yalnız Ku- © yacaklılar bunun yarım kilometre daha gg 4 uzatılmasını dileyorlar. Bu suretle 12 far X. bin dönüm arazisi olan Kuyucak ova. sulayabilmişlerdir. Bu sene Çoban İsa köyünde yeni bir © arık açılmıştır. Bu arık sayesinde 4000 © dönüm kadar arazinin sulanması temin olunacaktır. Kuyucak ovası Menderes havzasın- da en iyi pamuk yetiştiren mıntaka. lar arasında sayılır. Geçen sene 4000 balya pamuk istihsal edilmiştir. Bu se. © me sulanacak arazinin artması saye. “sinde bu mikdarın iki misli fazla mah. #ul elde edileceği ümit olunuyor, Ka- balın inşaatı bitirilir ve köylünün ar- Zusu veçhile yarım kilometre daha uza- tılırsa Kuyucak Nözillide o yapılacak Mensucat fabrikasına senevi 20.000 bal- Ya pamuk temin edecetkir. ©, Kuyucak ovasında pamuktan manda buğday, nrpa ve saire mahsulâtı arzi | ve de istihsal olunmaktadır. Bu söne 1000 lek sfyon ve 3000 çuval. bakla İhraç olunmuştur. Nahiyede zeytin ve ç Palarimt mahsulü de vardır. Senevi 30 Bin çüval balammıt ilaç olunmakta. mir binek ülker e va Kuyucak ovasında külliyetli prinş te istihsal olunmaktadır. İki senedir başlıyan prinç zeriyatı her sene te rakki ve ıslah edilmektedir. Kasabada zeytinyağı çıkaran, pamuk çekirdeği & yıran bir fabrika vardır. Bu fabrikaya bu sene bir de çeltik makinesi getiril. miştir. Kuyucaklılar ve Kuyucak köylüleri cümhuriyetin kendilerine bahşettiği ni- wetleri takdir ediyor ve o nimetlerden istifade etmek için gece gündüz çalış yorlar. — Osman Hilmi ZAYİ — 5209 8. numaralı amatör | vesikamı zayi ettim. Yenisini alaca- ğımdan eskisinin hükmü yoktur. Aşet İ Budapeştede buharla müteharrik PESTER MUELLER UND BAECKER değirmeni yerinden sökülecektir. Bu münasebetle bu buharlı o müteharrik değirmenin bütün aksamı pek dün fi- yatlarla satılacaktır. Bilhassa 450 bey gir kuvvetinde mütemadi ocereyanlı kompresör makinası, buharla mütchar- rik makine, kasa ayaklığı vesaire ve- alâkadaranın zirdeki adrese tahriren müracaatları. Anton Kendoff Maschi- “mt 12. ye Yedinci İcra beşer dan: Paraya çevrilmesine karar len Beşiktaşta. Alaybey çe Ayna apartımanda 2 No. lı dairede İsmail Edip Beye ait hane eşyası geh- rihalin 11 Mart 1933 günü mahalli mezkürda Aynalı apartmanı önünde sâat 10 da hazır bulunarak memuru tarafından satılacağı ilân olunur. ZAYİ ŞAHADETNAME 1321 senesinde Mülkiye Mektebin den almış olduğum şahadetnamemi zayi ettim. Yenisini alacağımdan saki sinin külanü yoktur. Kolonyalı 15 numaralı Ali Sabri ZAYİ — Aksaray askerlik şubesin den aldığı 4 terhis tezkeremi kaybettim, Yenisini alacağım. Evelki sinin hülemü olmadığı ilân olunur. 312 doğumlu ve İst, Posta ve Tel graf başmüdürlük muhasebe kale- minde memur Mustafa Lütfi ZAYI — Usküdar askerlik şubesin den almış olduğum terhis vesikamla | nüfus tezkeremi zayi ettiğimden ye- nisini çıkaracağımdan hükmü olmadı ğini ilân ederim, Asım oğlu İzzet 313 am min es ZAYI — Çarkçı kaymakamlığın- dan mütekait müteveffa İbrahim B. den muhassas olup Sarıyer Malmö- dürlüğünden almakta olduğumuz ma aşın tatbik mühürlerini zayi ettik. Zu burunda hükmü yoktur. Kerimesi Ayşe Melâhat, zevcesi Emine. anama kk A ZAYİ — Divriki şubesinden aldı &ım ve Cihangir şubesine kaydettirdi- ğim askeri ve nüfus tezkeremi zayi ettim. Yenisini sski- sinin hülemü yoktur. 316 tevellötlü Bayram oğullarından Ese oğlu Meh- met İnhisarlar Umum Müdür lüğü .. nden: İnhisarlar Umum üdürlüğü vetaşra teşki- olunmak ü bilmüsabaka fen memurları lâtında istihdam almacaktır. Şerait aşağıda yazılıdır: Ii — Türkolmak. üzere 2 — Hizmeti askeriyesini ifa etmiş olmak. 3 — Darülfünun kimya şubesinden veya ziraat mektebinden diplomalı bi âlisinden veya eczacı e 4 — Sıhhat raporunu ibraz LE ağM 5 — Evvelce ve halen müstahdem bulundukları vazife- lere ait bonservislerle diploma veya şahadetname asıllarını vermek. 6 — Tercümei hal varakasını ita etmek. Müsabaka imtihanı merkezde ve taşrada 20 Mart 933 tarihinde saat 14 te icra kılmacaktır. Müsabaka imtihânma İstanbul'da iştirak etmek istiyenlerin yukardaki evrakın rap- tile daha evvel umum müdürlüğe müracaat etmeleri, ve taş- radan iştirak etmek istiyenlerin bulundukları mahallin en büyük İnhisarlar memuruna yine mezkür evrakın raptile ba istida müracaatla beraber istidanamelerinin birer suretinin umum müdürlüğe gönderilmesi lüzumu ilân olunur, (921) 593 | İstanbul Belediyesi İlânları | Spor caddesi arzının on beş metroya iblâğı sure- erim istikamet haritası Daire bina- sında mevkii mahsusuna talik ve eshabı alâkaya varakai mah in ile ihbar edilmiş olmakla mezkür tarik üzerinde bina ve- | « arsası olanların harita hak kında bir mütalea veya itiraz- Tan varsa 15 gün zarfında istida ile daireye müracaatları ilân olunur. (993) Devlet mer idaresi ilânları Kütahya deposu kömür ta hmil ve tahliyesi işinin kapalı zarfla münakasası 22 Mart 933 çarşamba günü (saat 15 te İdare merkezinde yapılacaktır , Tafsilât Ankara ve Eskişehir veznelerinde birer liraya satılan şartnamelerde yazılıdır. (897) * 542 33 ton delikli bakır antrtuvaz çubuğunun kapalı zarfla münakasası 13 Nisan 933 perşembe günü saat 15 te Arkara- e e “tafsil ve Fay, veznelerinde Kiraya ente şartnamelerde yazılıdır. (835) eri deyi 513 - Devlet Sanayi Ofis Umum Müdürlüğünden: PANE lu MDA 09 ül kabiliye- tinde ve elektrikle müteharrik iki kısımdan mürekkep Unka- panı değirmenleri müştemilâtile birlikte kiraya verileceğin. den talip olanların Galatada Bankalar caddesinde Sanayi Kre di Bankası binası dahilinde Devlet Sanayi Ofisine müracaat etmeleri ilân olunur. (889) si “ya z — ——— .. .. e İstanbul Gümrükleri ss yes yes w 00 Başmüdürlüğünden: İstanbul ve Galata Gümrük binalarile ambar ve müşte- milâtının ıslaha muhtaç ve yeniden yaptırılacak olan elektrik tesisatma ait fenni keşifname, proje ve fenni şartnameyi pa- zarlıkla acele yaptıracağız. Keşifname proje ve fenni şartna- menin fenni olduğunu selâhiyetli bir resmi dairenin de tasdi- ki lâzımdır. Bu suretle talip olanlarm elektrik mühendisi ol duklarını gösterir vesikalarile ve yüzde yedi buçuk teminatı olan 37,5 lira ile birlikte pazarlığa iştirak etmek üzere 8-3- | 933 tarihli çarşamba günü saat 14 te Başmüdürlükteki ko- misyona müracaatları. (972) 663 İstanbul: Liseler Alım Satım Komisyonundan: Komisyonumuza merbut leyli mekteplerin kesme şeker- leri, İstanbul ciheti ile Kandilli kız mektebinin sütleri ve Üs- | küdar ciheti mekteplerinin ekmekleri 30-3.933 tarihine mü- sadif çarşamba günü saat 16 da ihale edilmek üzere kapalı | zarf usulile münakasaya konulmuştur. o Taliplerin mezkür günde teminat makbuzlarile Maarif müdiriyeti rar İ komisyona müracaatları. (878) 589 İstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğünden: Gümrük muhafaza ve mıntaka memurları için “583,, adet kasket ilânı 1 — Gümrük Muhafaza ve mmtaka memurları için (583) adet kasket kapalı zarfla kırdırmağa konulmuştur. 2 — Kırdırma sartları kâ gıdının tasdikli suretleri İstan- bul Gümrük Muhafaza Başmüdiriyetinden alınacaktır. 3 — Kırdırma İstanbul Gümrük Muhafaz Başmüdiriye- tinde kurulacak alım satım komisyonu tarafından yapılacak- tır, 4 — Kırdırma 21-3-933 tarihine raslryan salı günü saat 10 dadır. 5 — Teklif mektupları kanundaki hükümlere göre gün ve saatinden evvel satmalma komisyonuna verilecektir. 6 — Her istekli, biçilmiş bedelin 95 7,5 gu olan 63 liralık muvakkat güvenmelerile (teminat) belli saatten evvel ko- misyona gelmeleri. 7 — Örneği İstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdürlü- Çi İstekliler orada görebilirler. — Belli olan saatte tutulması âdet olan zabıt kâğıdı Meba km ilef le ml Nafıa Vekâleti Satınalma Komisyonundan: 11.2-933 tarihinde pazarlığa konulup bedeli haddi lâyik görülmeyen 2000 ton katran yağı ayni şerait altımda ve ta- kas kaydile ve pazarlıkla mubayaa olunacaktır. Pazarlık 16-3-933 tarihine müsadif perşembe günü saat 15 te Nafia Vekâleti Satınalma Komisyonunda icra edilecek- tir. Taliplerin cari seneye ait Ticaret Odası vesikası ve 7463 liralık teminatı muvakkatelerile komisyona muracaat etmele- ri Iâzımdır. Talipler bu husustaki şartnameleri İstanbul'dan Haydarpaşa'da Liman İşleri Müdürlüğünden, Ankara'da Nafia Vekâleti Levazım Müdürlüğünden beş lira mukabilin- de tedarik edebilirler. (854) 837 İstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğünden: Gümrük muhafaza ve mıntaka memurları için “800,, jaket ilânı 1 — Gümrük Muhafaza ve mmteka (memurları için seg âdet jaket kapalı zarfla kırdırmağa konulmuştur. — Kırdırma şartları kâğıdının tasdikli suretleri İstan- bul Güze Muhafaza Başmü almacaktır. 3 — Kırdırma İstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdiri- yetinde kurulacak alım satım komisyonu tarafından yapıla» 5 Kırdırma 21-3-933 tarihine raslıyan salı günü saat 14 5 — Teklif mektupları kanundaki hükümlere göre gün ve saatinden evvel satınalma verilecektir. 6 — Heristekli, biçilmiş bedelin 95 7,5 ğu olan 600 lira- lık muvakkat gü lerin esime ” belli * saatten evvel Kemayoi ge — öl İdi Gümrük Muhafaza Başmüdürlü- in İstekliler orada görebilirler. 8 — Belli olan saatte tutulması âdet olan zabıt kâğıdı doldurulduktan sonra hiç bir teklif kabul Ml 551 Fethiye Malmüdürlüğünden: Kâza balık saydiye resminin 3 seneliği 1297 bedelle mü- zayedesi temdit edilmiştir. 7 Mart 933 tarihinde ihalesi ya- (999) acı Yakup zade mam ve şirket: vapurları İzmir - Mersin Postası vapuru GERZE ; PERŞEMBE Akşam Sirkeciden hareketle doğru Jİzmir, Antalya, Mersin ve Payasla azimet ve avdet ede- cektir. Tafsilât için Sirkeci'de Yeni han karşısındaki acentası na müracaat. Telefon: 23118 - SEYRİSEFAİN Merkez acenta: Galata Köprübaşı B. 2362. Şube A. Sirkeci Mühürdar sade H. 25740 İZMİR - PİRE - İSKENDE. RİYE POSTASI “ANKARA,, 7 Mart Salı 1 ce, © TRABZON POSTASI “Cumhuriyet ,, 8 Mart çarşamba 'İ8 de Ga- lata rıbtımından. İZMİR - MERSİN POSTASI “6 B Mari KONYA, Siir ba 10 da İdare rıbtımından valkarler; Devredilecek ihtira beratı ” Lâstik tekerlekler ve bunların usulü imali” haldındaki ihtira için 29 Könun sani 1930 tarihinde Tstanbul Vilâyet ce lilesine takdim edilip 1696 evrak numa- Tası ile mukayyet müracaat üzerindeki hukuk bu kere başkasına devir veya ica ra verileceğinden bu bapta fazla malü- mat edinmek İsteyen zevatm İstanbul” da Bahçekapu'da o Taş Hanında 43-48 numaralarda kâin vekili H. W. Stock E- | fendiye müracaat eytemeleri ilân olunur. 636 İ Dr. A. KUTİEL Karaköy Börekçi fırma sırasında 34. 628 | i Hali Tasfiyede bulunan | TÜRKİYE TÜTÜNLERİ 4 MÜŞTEREKÜLMENFAA REJE | ŞİRKETİ ân Hali tasfiyede bulunan Türkiye tü tünleri müşterekülmenfaa Reji Şirke. ti bissedaranı 28 Mart 1933 tarihin de öğleden evvel saat 11 de Beyoğlu nda Tünel meydanında Metro Hanım» da aktedilecek olan heyeti umumiye- ye Tasfiye memurları tarafından da- vet olunurlar. Ruznamei Müzakerat: 1 — 1932 senesi zarfında tasfiye muamelâtınım cereyanı hakkmda tas- fiyedaran tarafından verilen rapor murakıp raporu 3l kânunuevvel 1932 | tarihinde katedilen hesabat ve bilân- çonun taledim ve tasdiki. ş 2 — 31 Kânunuevvel 1932 tarihine | kadar olan müddeti idarelerinden do» layı tasfiyedaranın ibrası, 3 — Yenibir tasfiyedarın tayini ve tasfiyedarların vazifelerinin tevzi heyeti umumiyeye iştirak edebilmek için lâakal 30 hisseye malik olan hir | sedaran nihayet 17 Mart 1933 tarihi. ne kadar hisse senetlerini İstanbulda Osmanlı Bankası mer. kezinde, Londrada 26 Throgınorton s4kağın da Osmanlı Bankası şubesine. İ Pariste 7 Meyerbeer sokağında Os- manlı Bankası şubesine 6 ve 8 Havs- smann bulvarmda Ünyon Parisien Bankasma, Berlinde: Behrenstr. 63 sokağında Mösyö 5. Blsichrödere, iyanada: İ Am. of Hof. 6, sokağın ila Bekr Üre Anka für Handel und Gewerbe'ye İstanbulda hisse senetleri tevdi &- 'decek hissedaran için tevdi mühleti. nin nihayet Türkiye kanunu mucibin- ce 20 Mart 933 tarihine kadar term- dit edilmiştir. Hisse senetlerini tevdi edenlere bir makbuz verilecek ve ba makbuz bilirae heyeti umumiyeye işe tirak edebilecektir. İstanbul Beşinci İcra Dairesinden! Edirnekapıda ikâ kapı arasında “18” No. hı kömürcü Naşit Efendinin dük- künmda 93-933 psrşombe günü saat 13 ten itibaren açik arttırma usulü ile enkas salılecağından isteyenleri gös terilen gün ve saatte mahallinde ha- sır bulundurulacak memuruna müra eaatları ilân olunur. yi