7 Mart 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

7 Mart 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

MİLLİYET “SALI 7 Samsunda ticaret işleri | Samsundan Ankaraya şayanı dikkat bir rapor gönderildi SAMSUN, (Milliyet) — Samsunun bugünkü iktısadi vaziyetinin Samsun Ticaret odası reisi, azaları ve müntehi bi sanileri tarafndan mahafili aidesi- sadi ve ticari vaziyet ve mua; töcenr ve halkım lehine inkişaf etmiştir. Bu müsait ve hayırlı terakki devam etmektedir. Bu inkişaf hem is- Hihsal, hem satış sahasmda hepimizin Yüzünü güldürmüştür. Önümüzdeki teneye büyük emniyetle girmekteriz. B — Çok büyük müşkülâta uğra. mış olan Samsun iktısadiyatı hüküme imizin cezri ve çok İsabetli kanun, karar ve emirlerile kurtulmuştur. İh- Tacatımız artmış , ithalât azalmış ve mal satım kıymeti yükselmiştir. Takas, döviz ve kontenjan mukar- reratı, milli mali müesseselerin yar- dımı, Samsun - Sivas şimendiferinin doğrudan işletmeye açılması üzerine, urculuk ve nakliyat işlerinde ve bütün iktısadi meselelerde İktısat ve- Bilgi sevgisi Denizlide on bir bin çocuk okuyor DENİZLİ, (Milliyet) — Denizli lâyetinde 108 mektep vardır. Yedisi vilâyet, altısı kaza, diğerleri nahiye ylerdedir. Tahsil yaşmdaki on bir bin çocuk okutulmaktadır. Vilâ- Yette 240 muallim çalışıyor. Vilâyet dahilindeki mekteplerin çoğu yenidir İki seneden beri 150 bin lira sarfiyle ikisi vilâyet, biri Davas, diğeri Saray- köyde dört büyük mektep ile yirmi öye yeni mektep yaptırılmıştır. Köy tedrisatıım takviyesi için hazı 20 senelik program ikmal Bu proğrama göre vilâyetin 170 yerin de mektep açılacak ve tahsil ki çocuklar okutulacaktır. mütevazi birer pan- Myom Sazle ve bu pansiyonla- Tin yalnız tesisatı bütçeden temin edi Vöcektir. Program yakında Maarif ve ad arzedileceketir.. umumiye ne on bir köyde bu ama göre merkez usulü tatbik edilecektir. Mil- let mektepleri her sene mektebi olan yerlerde açılıyordu. Vilâyet dahilin- de şimdiye kadar 17821 erkek ve ye- di bin altı yüz on dokuz kadn olmak | zere 25440 vatandaş şahadetname almıştır. Bu sene mektebi olmıyan 12 | köyde açılmış ve tahsil in deki çocuklar da devama mecbur © dilerek 1600 talebe devam ettirilmiş- tir.. Gelecek seneki mesai bu noktada teksif edilecektir. Vilâyetin 17 halk okuma vardır. Bunlardan altısı köylerdedir. Vekâlet neşriyatı ve mecmualar muntazaman okuma oda- larına gönderilir. Kaza ve nahiye oku ma odalarına yevmi gazeteler abone edilmiştir. Denizli halk okuma odası Şok mükemmel bir kütüphanedir. kitap vardır. Her sene tezyidine Çalışılıyor. Bu sene 109 kitap ilâve e- ilmiştir. Yedi yevmi gazete ile beş Mecmuaya abonedir. İlkmektepler maye heyetleri çok çalışıyorlar. Vi yet ve kaza merkezleriyle üç nahiye- de 363 talebeye elbise ve ayakkabı Yaptırılmış ve 200 talebeye her gün “cak öğle yemeği verilmektedir. Or- il gören fakir talebe için bir Pansiyon açılmıştır. Bu pansiyonun timdilik yalnız bina icarı ile bazı mü- teferrik masrafları temin edilmiştir. li münevveri bol olan bir vilâ- yettir. Yüksek tahsil “hevesi çoktur. Halen İstanbulda yüksek tahsil takip den 50 talebesi vardır. Denizlide bir lise açılırsa bu adet daha çok olacak» . Gelecek sene lâğvedilecek köy mu alim mektebi binası ve tesisatı liseye fi gelecektir. Dil derleme işine bü- ile bir ehemmiyet atfedilmiştir. Bi- Ter müstakil ocak olan mekteplerden ber gün yüzlerce fiş gelmekte ve haf Jada iki defa içtima eden vilâyet der. İsme heyetinde tetkik edilmektedir. Derlenen ve tesbit edilen 165 fiş mer keze gönderilmiştir. Kıyafet balosu SAMSUN, (Mi yi cemiyeti tarafından bayramın ü ie Samsunda ilk de- m, olarak kostümlü bir balo hazırlar ia? ve mükemmeliyetin temini için Sa, elen bütün tertibat alınmıştır. taş sn bütün güzideleri hararetli vette baloya hazırlanmaktadırlar. Sıvasta konser SİVAS (Milliyet) — Şebrimiz tah vinin açıldığını geçen mek. Miz mda bildirmiştim. o Halkevi- Yüz Kapılarını halka açmıştır. Ve ye yurttaş Eve karşı çok a- ar olmağa başlamıştır. verilmiştşir. Konser mu- k, Pu defa Evimiz salonunda bir hi büyük alâka uyandırmıştır. kâletinin bu müsbet karar ve emirleri ile iktısadi hayatımızda kuvvetli bir canlılık başlamıştır. İstok ihracat mal ları fevkalâde azalmış, evvelki sene- ler malı hiç kalmamıştır. Yeniyıl istokuna iyi müşteriler çıkmıştı C: Alım satımdaki canlılık, istihsal ve iktısat sahalarmdaki hareketler te ri ile umumi hayat şartları düzel- miş, cihan buhranmın Samsun üzerin deki tabii tesirleri aagari hadde im miştir. İktısadi mü lehine normal neticeler üzerindedir. D — Bütün Samsun müesseseleri, sermaye, iş ve güç sahipleri nama hüklmetimizin devam etmekte olan ve Samsunun ticari ehemmiyetini da ima gözönünde bulunduran bu çok doğru ve hayırlı karar ve isabetli gö- rüşlerinin fili, maddi semere ve netice lerini idrak ederek refaha kavuşur- ken ferden her birimizin üzerimize vazifeleri azami surette yapma kta devamı borç bildiğimi Belediyesi Belediye azasının e tan istifası bekleniyor SAMSUN, (Milliyet) — Umumi naate göre Samsun belediye meci nin daha tabii ve salim bir tarzda ça- lışması zaruri görülmektedir. Bunu anlayan meclis azasınn oyüksek fera gat göitererek toptan istifade etmek suretile memlekete hakiki bir hirmet intizar edilmek- başmda bilhassa reisin bulunduğu ve (o mecliste mühim bir ekseriyete istinat ettiği söylenmek tedir. Samsunun ihtilâflı işlerini bü- bir dikkat ve isabetle hal ve fas- başlayan yeni fırka reisimiz bilhassa gençliğe samimi çalışma sa- haları açmağa ve onları dedi kodadan boşuna vakit geçirmekten kurtarak memlekete ve fırkamıza faydalı işler gördürmeğe sevketmekte çok muvaf- fak olmaktadır. Ticaret odası intihabı SAMSUN, ( ve Sanayi odası di üzerinde noktai nazar farkı çıktı. | ğından keyfiyetin İktisat Vekâletin- den sorulmasına lüzum görülmüş! Vekâletten cevap gelmiş ve salı gü- nü intihap yapılmıştır. Samsunda bulunmayanlar hariç ol mak üzere odaya mukayyet tüccarın yüzde doksanı hararetli surette habata iştirak etmiş ve neticede bü. yük bir ekseriyet oda heyeti zirdeki surette teşekkül etmitşir: Reis: Yel kenci zade Şükrü, ikinci reis: Mirza zade Şevki, İskefyeli zade Emin Ali, Kuğu oğlu Süleyman Rıza, Arap za- de Rüştü, Delikara zade Şükrü, Şa- hin zade Nuri beyler, Bütün Samsun Yeni oda heyetinin teşekkül tarzın- dan dolayı memnuniyetini göstermek te ve kendilerinden çok işler bekle- mektedir. İntihaptan bir gün sonra fırka reisi Antalya meb'usu Dr. Na- zifi Şerif Beyin riyasetinde hususi bir mi üa,ye,düjünme toplantısı yapı: larak ticaret odasınm çalışma progra kg Salar ve tüccarların na- sl çalışmaları lâzım geleceği tesbil edilmiştir. ri i Mardinde ortamektep MARDİN, (Milliyet) — Binası ve tesisi masrafı vilâyet ve beledi. ye bütçesinden temin edildiği tak- dirde 334 - 333 ders senesinde şeh rimizde bir orta mektep açılması takarrür etsiği hakkındaki Maarif vekâletinin iş'arı üzerine vilâyet umumi meclisi mevcut olan bina. nın tamiri ve masarifi tesisiye için bütçeye 3000 lira tahsisat koymuş Kar fırtınası TRABZON, 5 — İki günden beri yağmakta olan kar dün kesil- miş ve fırtına durmuştur. Fırtma ve kar esnasında don olmadığın- dan, çiçeklenen ağaçlara hiç bir zarar gelmemiştir. Kurt hücumu MALKARA — Bir hafta evve- line kadar devam eden kar fırtı- nası yüzünden bazı köylere kurt inmiştir. Şahin ve Hamit köylerin deki ağıllarda kurtlar büyük zi- yan yapmışlardır. Bir ağıldan 8 koyun 7 kuzu almışlardır. Yılanlı köyünde de kurtlar iki gecede 18 koyun parçalamışlardır. Köylüler | şimdi toplu bir halde ve sürek avı | İ şeklinde kurt avma çıkmışlardır. İzmirde ziraat Bu seneki vaziyet her noktai nazardan iyidir IZMIR, (Milliyet) — İzmirin bu- seneki zirai vaziyeti otrafında şaya- nı dikkat ve memnuniyet bazı malü- mat elde ettim. Hassaten vali Kâ- yük himmetlerile ko- ti her türlü takdirin Aldığım malâmatı ay» nen bildiriyorum. l yetinin bu seneki son bahar ve kış hububat ziraati yokünu 418,111 dönümü arpa, 385,281 dö- nümü buğd ,B03 dönümü çav- dar, 34,921 dönümü yulaf olmak ü- zere 897,086 dönümden ibarettir. Geçen senenin sonbahar ve kış hububat ziraati yekünu ise 281,220 dönümü arpa, 264,729 dönümü buğ- day, 30.85 dönümü çavdar, 16,320 dönümü de yulaf olmak üzere 592 bin 354 nönümdü. Yani geçen sene- ki 600,000 bin dönümlük hububat zeriyatına mukabil bu seneki sonba- har ve kışlık hububat zeriyatı İz“ mir vilâyetinde 900,000 bin dönüme yaklaşmıştır. Bu hesap geçen sene- ye nazaran bu sene çok fazla ekilişi göstermektedir. Havaların bugüne kadar seyri zirant için pek müssit bir tarzda devam etmiş ve etmekte bulunmuştar, 1932 senesinde vilâyet dahilinde ehemmiyetli bir nisbette zuhur eden tarla fareleri ile ziraat daireleri şid- detli bir mücadeleye girişerek mem- leketin mezruatı bu âfetten bir zâ- rar görmemiştir. ç Bu senenin nihayetinde bu âfetin tamamile kökü kazılmış olacaktır. Gerçi hali hazırda Bergama kazası dahilinde bir mikdar fare varsa da geçen seneye nisbetle pek shemmi- yetsiz görülmektedir. Bununla da mücadele devam ediyor, Geçen sene vilâyet dahilinde bi- raz çekirge çıkmıştır. Fakat vaktin de yapılan mücadelede bu fetin d: mezruata bir zarar vermeden önü &- lanmıştır. İzmir ve mülhakatında zira bir inkılâp husule getirmeğe pek müsait müeaeseler gün geçtikçe terakki et- mekte ve çiftçiye faideli hizmetler görmektedir. Bu müesseselerin ba- şmda Emraz ve haşarat enstit dır, Emraz ve haşarat çiler nazarında el ilçe ziyadeleşmektedir. bağında ve bahçesinde hastalık gören bir çiftçi hemen zira- at müdüriyeti delâletile bu müesso- seye müracaat etmekte ve burad öğrendiği tedavi usul ve tavsiyeleri; ni ehemmiyetle tatbik ederek ameli #nidelerini görünce alâkaları daha ziyade artmaktadır. ZIRAAT MEKTEBİ Memlekete nümune olacak kıy- metli faaliyetler göstermektedir. Bil- hassa geçen ağustos ayı ortalarında köy muallimlerinin bir kısmı için de mektepte yapılan zirai kurslar mem- İeket zirmati için hakiki faideler te- min etmi; Ve bu kurslar böylece devam ettiği takdirde şümullü neti- celer alınacağı şüphesizdir. ZIRAl KREDİ KOOPERATİFLERİ Bilhassa faizin tahribatmdan köy- lünün kurtulması için teşekkül eden ir yollarda yürüyen vilâye- tin Zirai Kredi Kooperetifleri mik- darı eylül 932 vaziyetine nazaran 65 olmasma rağmen birinci kânun vaziyetine göre bu mikdar 77 adedi- 'ne ulaşmıştır. Önümüzdeki ilkbaha- ra kadar bu mikdarri 90 a çıkarıl- ması kararlaşmış ve ona göre terti- bat alınmıştır. SATIŞ KOOPERATIFI İlk ve son turfanda sebze ve mey- va istihsali ile maruf Yalçova, Nar- hdere, Şimikler, Dedebaşı, Soğukku- yu, Burnova, Pınarbaşı, gibi İzmir şehri kıyılarında bulunan ve zaman zaman Ankaraya, İstanbula Yuna- nistana, Mısıra ihracat yapan bir çok yaş meyva ve sebze müstahsille- ri İzmir hancılarının mubtelif nam- lar ile aldıkları faiz ve komisyonla- rm altında ezilmemeleri için bir sa- tış kooperatifi teşkilini arzu etmiş ler ve Ziraat Bankasınca yapılan tet- kikat neticesinde Banka müdüriyeti ince tanzim kılınan ve an eden mukavelename satış kooperatifi teşekkül et- derhal işe başlamıştır. umum müdürlüğü esas itibarile vasi mikyasta yardımda bulunmağı kararlaştırmış ve bazı tetkikat ya- pılarak bildirilmesini İzmirden isten- miştir. Bu tetkikat ve tahkikat neti- celenince satış kooperatifi hı bir şekilde iş görebilecektir. — MUAMMER Tokat valiliği TOKAT — Vali Ali Rıza Bey tekaüde sevkedilmiş, yerine vekâ- leten Ödemiş kaymakamı Recai B. tayin edilmiştir. MART :1933 Hilmi Bey Birinei umumi müfet- tiş işbaşında MARDİN, (Milliyet) — Geçen pazartesi trenile şehrimize gelen birinci umumi müfettiş Hilmi Bey istasyonda vali Talât ve meb'usu- muz Abdülrezzak beylerle umumi müfettişlik istihbarat müdürü Os man ve İzzet beyler, vilâyet jan- darma kumandanı, maarif heyeti, belediye ve ticaret odası reisi ve daha birçok zevat tarafından kar- şlandılar ve şehre yakın polis, jan darma, bir kıt'a askeriye ve mek- tep talebeleri tarafından selâmlan dılar, Vilâyet konağına misafir olan müfettiş bey biraz istirahatten son ra belediye tarafından şereflerine verilen öğle ziyafetinde hazır bu lundular ve geceyi Mardinde geçir diler, Ertesi gün vilâyet makamını ziyaret ettikten sonra Diyarıbeki- re hareket eden Hilmi Beyi ayni zevat vilâyet hududuna kadar se- lâmlamışlardır. Valimiz Talât B. ile, Urfa valisi Nizamettin beyler müfettiş beye refakat ederek Diya rıbekire gitmişlerdir. Aydın sporu Canlı bir fanliyet gösteriliyor AYDIN, (Milliyet).— Aydın spor yurdunun, senelik kongresi vi salonunda toplandı. e Kongreyi rais ükrü Bey açtı. Riyasete Vali Feyzi, âtiplillere Osman Hilmi, ve Hasan Tahsin Beyler seçildiler, Reiş Şükrü Bey, idare heyetinin bir senelik çalışma raporunu okudu. Rapor itöfakla kabul ve tasvip olundu ve idare heyetine teşekkür edildi. 931 ve 932 seneleri hesaplarınm u- sule uygun olduğu hakkında mürakip raporu okundu ve kabul edildi. Bundan sonra nizamnamenin işret ve kumarla melüf olanlar ve profsyonlukla iştiğal edenler hakkında tart cozası tat- binin ila, ln yele, be Vahit Bey, klübe girecek faal azaların iki ikşi-tarafından teskiye edilerek alın- dığı, gençler bilâhara bu gibi kötü iti- yatlara alışıyorlar sa bundan idare heye tinin vazifesini yapmadığı anlaşılaca- ğını söyledi, Reis Şükrü Bey, idare heyetinin bu hususta çok hessas ve müteyakkız bu- lunduğunu yalınız klübün bu sene itti- faka girdiğini, merkez umuminin nizam namenin bu suretle tadilini istediğini &- zah etti, izahattan sonra teklif aynen ka bul olundu. İdare heyeti ikinci bir takririnde klüp isminin — Aydın Spor yurduna — çev- rilmesini teklif ediyordu. Bu teklif uzun mnünal mücip oldu. Bir kısım a- zalar kardeş kelimesimin bir hatırai ta- rihiyeyi. haiz olduğunu, düşman işgalin- de Sökeye toplanan gençler tarafından teşkil edilen İübe bu isim verildiğini. İstirdöd müteakip aydına kavuşuldu- Zunda teşkil edilen spor yurdun müos- sileriz bir çoğunun söke klübü müce sislerinden bulunmaları ve işgalin me sum balıralarını her vakit canlandırmak maksadile bu ismin takılmış olduğunu söylediler se de bu cihatin klüp kütüğü- ne bir hata olarak kayt edilmek sure- le idare heyetinin teklifi ekseriyetle ka bul olundu. İntihaba başlanılarak: Riya sete ipkaen Şükrü Bey, azalıklara da san Tahsin, Zeki Hayrettin, Mülli Bank müdürü Âkil, tüccerdan Abdullah Bey- ler, mürakipliğe Zirant Bank (müdürü Mustafa Nedim ve hususi muhasebe baş kâtibi Fahri Beyler seçildiler, Kuduz! CEYHAN — Kuduz vukuatı çoğalmıştır. Son olarak iki kişi çarşı ortasında kuduz bir köpek tarafından ısırılmışlardır. Isırılan- lar Konya hastanesine sevkedil- miş, köpeğin imhası için de taki- bine başlanılmıştır. ———— ———— kardeş Halke nirlerinizi Sip na yrsuiz boş kafada yer MARDİN (Milliyet) — Mardinde çıkan Halkım Sesi gazetesi Suriyede Türkiye aleyhinde çalışan Haybon teş kilât hakkında şayanı dikkat mal» mat vermektedir. Hainlerin ve düş- manlarm nelerle uğraştıklarını gör“ mek için bu malâmatm başlıca kısım: larmı bildiriyorum: “Hoybuncular arasında hasıl olan bozgunluğun | ilk sebebi, Bedirhani Süreyyanın götürdüğü p halli sarfını gösteremem, Ahiren kendi yet ettikleri hesap neticesinde Sürey yanım cebine attığı paranın 800 kü- üzerine, Haco ağa ile İbrahim Paşa zade Halil Bey, her şeyden evvel bu paranm geri alınmasmı ve sandık mevcudu görülen 1000 küsur liranın da meydana çıkarılarak Kürt cemi- yeti hayriyesi namına toplanan para- İarla birlikte yekünunun Elcezirede- ki Kürt zuafa ve muhtacinine tevzi edilmesini istemişlerdir. Bu paraların üstüne yatan Bedirhanilerle Cemil Paşa zadeler ise, bu talep karşısında şaşalıyarak bu paraların Türkiyenin sark vi inde propaganda yap- ilâl çıkarmak için sar- folunacağını ileri sürmek mecburiye- tinde kalmışlardır. Çünkü ortada bi para yoktur. Bunu anlayan Haco a- ğa fikir ve talebinde ısrar etmiş, Tür- kiye dahilinde bir ihtilâl çıkartmak artık kabil olmıyacağını bu beylere beyhude anlatmağa çalışmış ve bin- Bir yangın ÇANKIRI — İstasyon civarm- da ev yaptırmakta olan Araplı zade Mustafa Efendinin inşaatın da amelelerden ikisinin yemek pişirmek için yaptıkları ateşten yangın çıkmış, binada talaş bu- İunması yüzünden ateş birdenbi- re büyüyerek bütün binayı yak- mıştır. Zarar 2000 lira tahmin e- dilmektedir. Bu evin inşası esnasında şaya- nı kayıt uğursuzluklar olmuştur, vin çatısı çatılırken bir amele düş müş ölmüş, bir başka amelenin ayağına keser isabet etmiş, biça- re adamın ayağı kankıran olmuş- tur, En sonunda da bu uğursuzluk eve sirayet etmiş, ev yanmıştır. Fakat iki marangoz da yangma sebep oldukları zannı altında mah kemeye verilmişlerdi: Feci kaza AYANCIK — Burada tüyler ürpertici bir facia vukubuldu. Zin gal ormanlarında ameleler kesilen ağaçları istif ederlerken ağaçlar- dan birisi yerinden oynamış ve koca yığın büyük bir gürültü ile devrilmiştir. Üç amele bu yıkılan kütüklerin altında kalarak feci şe- kilde ezilmişlerdir. Bunlardan a- mele çavuşu Hüseyin Ef, vücudu hurdahaş olmak suretile derhal ölmüştür. Diğer iki ameleden bi- rinin kolları, ötekinin de bacakla- rı kırılmış ve ölüm halinde hasta- neye kaldırılmışlardır. Müdd: umumi ve hükümet doktoru faci mahalline giderek tahkikat icra et miye başlamışlardır. Bu genç nerede? Adanadan yazılıyor: Adana elek- trik' şirketile mevcut teshhüde göre şirket, belediye tarafından intihap €- dilecek bir talebeyi bütün masrafı şir olmak üezre Berlinde elek- trik tahsil ettirecekti. Bir sene kadar evvel bu taahhüdün yerine getirilme ne gönderilmişti. Hasan Basri Efendi Berline gittikten sonra ailesine gön- derdiği mektuplarda hayatından şikâ yet etmeğe başlamış ve şirketin ayda yermeği taahhüt ettiği yüz nın yetmiş beşe indiril. ra ile geçinemediğini bil 'Bu gençten bir seneden beri hiç bir malümat alınmadığından ailesi aran- racaat etmiştir, ZAYİ — 929 - 930 Vefa orta mök- tebinden aldığım şahâdetnamemi za- çıkaracağımdan eski | sinin hükmü voktur, Tevfik e sp zu ali İNNİ Hainler Suriyede aleyhi- mizde nasıl çalışıyorlar? Şark vilâyetlerimizde ihtilâl çı. karmak hulyası hâlâ bir kaç tutabiliyormuş!? netice darılarak Şamdan Hasiçeye dönmüştür. Haco ağa Hasi: i ten sonra, Bedirhaniler Ha. raftarlarından birne Haco & namı ve Hoybundan ayrılmamasını tavassutunu rica etmişlerse de esa- sen bu hallerden bizar ve peşiman o- lan bu adam da cevap vermemiştir. Hâco ağa yabancı memleketlerde ra- hat ve zengin yaşamak için, siyaseti kendilerine bir maişet vasıtası yapan bu beylerin, Kürtçülük ve Hoybuncu luk gibi namlarla fakir fukaradan ile de keyfettiklerini da Türkiyeye yanaş İ mağa çalıştıklarmı son Beyrut seyaha tinde iyice öğrenmiş olduğundan ce- miyeti hayriye işlerinden de elini çek miştir. Haco ağa, son Şam ve Berut seyahatinde fransızlardan almakta olduğu maaşının kesilmemesini de te. min etmiştir. İbrahim Paşa zade Ha: lil Bey, Elcezirede Kürt - Ermeni hü: karışmış olduğundan yet daha meclis hali inikatta ilen Şa- imi terketmek mecburiyetinde kalmış. tır. Şimdi binbir dalavere ile ele ge- çirdiği meb'usluğu kaybetmek korku- su ile çırpmmaktadır. Muarızları da her meb'usluktan istifaya mecbur €- dileceğini propaganda ederek bu kor kusunu temadi ettiriyorlarsa da fran- sızlara karşı mesbuk hizmetlerinden dolayı bu korkusunun yerinde olma- dığını sğyliyenler de vardır. Gazi Hz.ni davet TRABZON — Trabzon gençli- ği Gazi Hz. nin Trabzona teşrif- lerini ricaya karar vermişlerdir. Genç klüpleri Gazi Hz. ne çekile- cek olan davet telgrafını bugün imzalamışlardır. Tâtün satışı TRABZON, — Bu sene tütün satışı geçen senekine nazaran yüz de İS noksandır. Tütün zeriyatı bir milyon yedi yüz bine düşmüş- tür, Elâziz valiliği ELAZİZ (Milliyet) — Vilâye- timiz Valiliğine tayin kılman Tev fik Sırrı Bey şehrimize gelmiş ve yeni vazifesine başlamıştır. Bursada balo BURSA, (Milliyet) — Türk Maarif cemiyeti tarafından 9.3.933 tarihine müsadif günü belediye sa- lonlarmda bir balo verilecektir. Mü. kemmeliyetine çalışılmaktadır. Halkevi faaliyeti TEKİRDAĞ (Milliyet) — Halk evleri Müfettişi Şerafettin Bey şehrimize geldi. Halkevimizin fa- aliyetine ait tetkik ve teftişatta bulundular. Ayni günün gecesi Halkevini teşkil eden yedi şube- nin Komite azalarile haspihal yap tılar her şubenin şimdiye kadar vuku bulan faaliyetlerinde ne gi- bi neticeler elde edilmiş olduğu a izahat aldılar, Komite- ler tarafından idare heyetine tev- di olunan mesai programlarının tatbiki hakkında her şube reisinin mütaleasına müracaat ettiler üş saat devam eden görüşmeler çok samimi oldu. Vapurlara verilecek postalar Uğrayacağı © limanlarımızda kimse ile ihtilât etmiyeceği için serbest piratika © almamış olan Türk gemilerine hükümete ait posta çanta ve paketlerinin verile. bileceği Sıhhiye Vek; tarafın- dan hudut ve sahiller sıhhiye mü- dürlüklerine bildirilmiştir. Ancak bu esnada muamele gören memur. dan başka vapura kimse girip çı. kamıyacaktır. Bir hakimin vefatı İ ANKARA,S (Telefonla) — An İ kara Asliye mahkemesi birinci hu kuk reisi Hâmit Nadi Bey dün ge- ce kalp sektesinden ölmüş ve ce- nazesi bugün merasimle Cebeci mezarlığına götürülmüştür.