9 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

9 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Darülfünun nasıl ıslah olunur? 3 “Vaziyeti muhakeme eder ken ve tedbir düşünürken acı olsa da hakikati görmekten bir ân fariğ olmamak lâzımdır. Kendi- mizi ve biribirimizi aldatmak için lüzum ve mecburiyet yok- . tar. «Hakihati konuşmaktan kor, (Gazi Mustafa Kemal) maz (Gazi Mustafa Kemal) Darülfünun Profesörü ne demek? - Darülfü- nunu ilerletmek yolları Darülfünun Profesörü demek, ilim ona sifa panaara elen; pl” ra getirilen ilim mahsullerini gören, öl gönle çöle; tenkliz One kaşeyi kabul eden zat demektir. İlim pazarma getirilen mahsullerin menşei bir olmadığı için, mahaullerin menşe- lerini ayrı ayrı tetkik etmek zaruri- dir. Bugün, ilim pazarında en ziyade alarından çıkan yani almanca, ce ve İri basan eserlerdir. İlim yapmak vazifesile mükellef o- lan kimsenin, intihap ettiği mevzuu tetkik etmek için kullandığı hisandan gayri bu üç lisanı © ve bazı derslere mahsus olmak üzere arapça, acemce; yunanca, İâtince; rusça, macarca ve saire muavin lisan olarak ez za“ rureti hissedilmiyeceği yolunda vuku- bulan itirazlar ye değildir. Zira, mütemeddin memleketlerde — ve bil. hassa ilim merkezlerinde, tekmil mev- zular tetkik edil, re dair eser ve dai gününe takip edebilmesi, ilim saha- sında olan biten şeylerden haberdar olabilmesi ve talebesini bundan ha- berdar edebilmesi için hiç olmazsa âsârile zengin ve daima olmakta olan bu üç lisanı bilmeli. Türkiyenin ilk darülfünunu olması hasebile ilim yapmakla mükellef olan İstanbul Darülfünunü bu suretle hazır lanmadığı için — bunda hiç bir kim- senin kabahati yoktur — kendisinden bu yükseltme işi istenemez. Acaba Avrupada ikmali tahsil edip dönenler (birinci makalenin 2 numa- ral: sualinin cevabıdır) Darülfünunu- muzu Avrupa Darülfümunları seviye- sine yükseltebilirler mi? Zannetme. Neden? Çünkü bunlar da © hazırlanmamışlardır (iki üç ecnebi li- san bilenler ve çalışanlar müstesna) . Böyle yazmakla, maksadım, sevdiğim ve terakkilerini cidden arzu ettiğim bu Avrupada tahsil edenlerin malümatı- ni inkâr etmek değildir. Hayır! Mak- sadım meseleyi — objektif Bir surette istkik etmek ve derde çare aramak- ter, Bunun için me yapmalı? İşte meselenin ruhu buradadır. Bu- nun işin yapılacak şey; tabii yolu ya- ni her bir Darülfünunun geçtiği yolu takip etmektir. Benim fikrime göre, Darülfünunumüzu Avrupa Darülfü- nunları seviyesine çıkarmak için iki yol varderi | — Mevcut muavinlerden ve genç imuallimlerden hemen istifade etmek. Yani muavinlerden ve genç maallim- lerden, bildikleri ecnebi lisana zan i- İ evsaf ve kabiliyeti meselesi çok mü- me olarak, ilk dört sene zarfında i- kinci bir ecnebi lisan, ve ikinci dört sene zarfında üçüncü bir ecnebi lisan öğrenmelerini lerini istemek. 2 — Yeni fidan yetiştirmek, Yeni Adan yetiştirmek demek, evsafı lâzi- meyi haiz olanları Avrupaya gönde- rip oradan döndükten sonra mevcut müderrislerin yanmda bulundurmak ve bunları müderrirlerin, yaşları iti- barile çalışamıyacakları hir hale ge- linciye kadar, gerek muavin gerek muallim sıfatile mevcut müderrisler ile beraber teşriki mesai ettirmek mek demektir. Bu gibi (fidanların Darülfünuna intisap ettikleri tarihten itibaren esasen bilmeleri lâzımgelen me muavin olan bir efendi, otuz aşma bastığı vakit üç ecnebi lisan bilecektir. Halihazırda, Avrapada ik- mali tahsil edenler, mevcut ahkâm da- | iresinde, muavin olabilirler. Darülfünun Profesör muavini olan- ları ne suretle hazırlamalı? Bu maksatla, Avrupaya gönderile. cek olan talebe için açılacak baka imtihanında, müstakbel bir Da- rülfünun Profesörü evsaf ve ye- tini gösterenler ve gidecekleri mem- leketlerin lisanlarını iyi bilenler me- yanmdan intihap i. Ayni evsm- fı haiz olan w iliyet gösteren ta- | lebeden Darülfünunda mezun var ise, tercihan bunları Avrupaya gönderme- li. Avrupaya gidecek olan talebenin himdir. Çünkü, müsabaka imtihanı na giren talebe meyanında ezberci ve itibarile müsteit kimseler Bu hususa dikkat etmeli. Ba- zan ezberci, imtihanda muvaffak olur. Fakat, iktidarları mahdut olduğu iç bu gibilerin Darülfünun heyeti tedri- siyesi sırasına almamaları lâzımdır. Çünkü, kendilerinden beklenilen hiz- meti ifae edemiyecel karıda sene sonra manada e bir Dardiltümen olur. Yani profesörlerimiz Avrupa | profe- | sörleri gibi tekmil ilim şubelerinin tenkit ve münakaşalarına iştirak eder- ler, ilme, sayü gayretlerinin hisseleri ni getirirler, türkçede ve ecnebi li- sanlarda kitap yazalar, eserleri | ce nebi lisanlara tercüme olunur. Yok, sayet bu yoldan gidilmezse yirmi yir- mi beş sene sonra gene ayni mağmele- ri duyarız: “Efendim! Niçin Darülfü- nun ilerlemiyor.,? Niçin ilerlesin?! Darülfünun müderrislerinden Aöram GALANTİ MEMLEL.ETTE 30 derece hararet URFA, 7 — Havalar çok iyi gitti- Hinden bu sene ekin vaziyeti de gayet iyidir. Zürra vaziyetten son derece mem nundur. Havalar o tamamile aragi Hararet 30 dereceye çıkmıştır. B ülk İma teftişler Kemalpaşadan sa valisi Fatin Bey teftiş etmiştir. Vali Bey harayı ten sonra kazameza gelmiş, bele , haiznmeyi, bileli Seller Bazalı tir, Gece Gençler Sizi ge set etmiştir. Vali G5 e retinden cok mütehassis olmuş, Sn sın gençlik” diyerek o gençleri kapıdan kurşılamıştır. Vali bey gençlerle sporun faydaları hakkımda o hasbehalde bulun. müş, ertesi gün Bursaya avdet etmiştir. Erişte evlenmek güçteşti ERCİŞ — Burada evlenmek bergün bir parça daha edir. Kız ba- barı erkeklerden başlık para- se namile beşyüz liradan 3 bin Viraya kadar nara istemektedirler. Evvelce bu ipiketar iki yüz liradan beşyüz liraya ka- ele Kl ir 8 ası kaydedilebilmektedir.. Maskeli haydutlar "ORHANGAZİ — Maniça © köyünde altı kişilik eşkiya çetesi iki köylü, ğa kaldırmış, fökat bilikmre sale emin yesine baslamışlardır. Haydutların bir iki sün zarfında yokalanacakları kuvvet. Ie ümit edilmektedir. İltihabı sehaya SİİRT, (Hususi) — Vilâyet dahi. inde sâri iltihabı * sehaya hastalığın. dan bir vefat, bir de musap vâki ol- duğundan Sıhhat ve İçtimai muave- ürlüğünce hastalığın önüne icap eden tedabir alın- | Dahili istikraz tahvilleri SİİRT, (Hususi) — Dahili istikraz tahvilleri Sürtte büyük bir rağbet gör. müş, geçen gün belediye dairesinde satılığa çıkarılan 100 tahvil iki saat içinde seve seve satin alınmıştır. Gireson hastanesi GİRESUN, 8-A.A. — Halan yaptıra Rusvelt ne yaptı? Programını radyo ile | Amerikalılara anlattı | * VAŞİNGTON, 8 A.A. — M. Roose-! velt'in Beyaz Sarayda mikrofon önünde söylemiş olduğu nutku, Amorika'da milyonlarca yi di dinlemiştir . Bu nutuk, M. Roosevelt'im | iktidar mevkiine gelmesi tarihindenberi | yapıl 'y mış olan işlerin bir hulâsası olduğu gi- bi bunların muhik ve yerinde olduğunu ispata çalışmaktadır. Müşarenileyh, bun! dan başlı bu mutkunda Amerika hükü- İ metinin emüstakbel unu izah ve teşrih etmekte ve gerek bircek azası mü| temadi endişeler izhar etmekte bulunan kongreye ve gerek bizzat memleket hi- | tap eylemektedir. M. Roosevelt, mükülemeleri osnasında zihninde dört büyük gaye mevcut oldu- Bunu söylemiştir. Silâhların umumi surette: azaltılması, gümrük manialarının eksiltilmesi, para. ların istikrarınm temin edilmesi, millet- ler arasında dostana münatebotlerin ve mütekabil itimadın vücude «ebirilmesi. Müşarunileyh, cihanın istikbalinin | Londra konferansının muvaffak olmasin âmir olduğunu ilâve etmiştir. | Herriot izahat verdi PARİS, S A.A. — M. Herriot, dün | öğleden sonra Vüşimgtec'dz temi ticari me- seleler hakkında yapmış olduğu mükâ- lemelere dair M. Serre'e malömat ver. miştir. Bu mülâkatta bilhassa cihan iktisat konferansında iştigal edilecek meseleler | le Amerika tarafından teklif edilen ve bü | tün devletlerin kabul etmesi sartile ve e- | sas itiberile Fransız hülcümeti tarafın. | dan muvafakat edilecek olen gümrük | mütarekesi mevzuu hahis olmustur. işiklik yok PARIS, 8 A.A, — Temps wvazetesi, M. | Heriot'nun reisicümhüt M. Hebrun ile | vuku hulan mülükatından sonra meşre- dilmiş olan tebliğlerden Fransa hükü- meti tarafından deruhte edilecek mes'u- liyetler itiharile vaziyetin re 2- gibi olduğunu istidlâl ediyor. şington mükâlemelerinin yegane fayda- sı, mevcut tezlerin karşılaştırılmasından ve 3 derletin itimada müstenit teşriki * mesaisi sayesinde halledilebilecek olan esaslı meseleler hakkında Amerika İn. giltere ve Fransanın nektai hazarlarının | tasrih edilmesinden ibaret iki | M. Roosvelte yeni selâhiyetler | | NEVYORK, 8 A.A. — Nevyork He muhabirine göre ikte. | ini halletmek için pek yakında fevka| lâde şalâhiyetler istirecek olar M Ro. osevelt, büyük hir demokrat: ekforiyeti. ne iller. medi sinde mibiülüta lif etmiyecek, am- Yeni pinli Mecliste muhtelif İca- nunlar kabul edildi ANKARA, 8. A. A. — B. M, Mec- lisi bugün Refet Beyin - teisliğinde topl . Celsenin açılmasını mü tsakıp söz alan Muhiddin Paşa - Kars - buldukları bir top mermisiyle bir bombayı karıştırırken patlaması heticesi Çanakkalede iki ve Adanada | üç köylünün parçalandığı hakkında bir gazetede çikan haberleri | ole | muş ve sık sık vuku bulari'Bu gibi ka zalara karşı tedbir almması temenni- | sinde bulunmuştur. Y« len me- | buslardan Tahsin İReağl, Ali Sey- di (Trabzon) Beylerin intihap maz- bataları okunarak tasvip çdilmis ve her ikisinin de tahlifi yapılmıştır. Sabık Gaziantep ve Kars mebusla- rı Remzi ve Ağaoğlu Ahmet Beyler- ie İsparta mebusu — İbrahim Beyin teşrii kaldırılması- nı istiyen ekili tezkereleri ve cağı hastahane için taahhüt edilen tebe. ru miktarı 80 bin lirayı belmuştur. Antepte iplik fabrikası “ ANTEP SAA. — Şehrimizde kuru lan iplik fabrikası dün merasimle açıl dı, Fabrika hir yılda 2500 balya iplik yapabilecektir. Fabrika elektrikle işle- mektedir. Ekinciler ve dokumacılar fab- tikanın kurulmasından dolayı sevinç için Köylere at gezintileri TRABZON & A.A. — Halkevi köy- ie atlı gezintiler tertip etmiştir, Sek- bir kafile beş mayısta Kireçhane m miştir. Atlılar arasında zira ve baytar gibi mütehassıs. da bulunmakta idi. be ene lan ee b e toplanmalı Köylülerin Sila; yanları Bakal Kk verildi. Halkevinin köylere h£ göziniile. ri semt semt devam edecektir. Köylüler bu ziyare yakmadan çak memmun olmuşlardı Sürt'te fenni bir mezbaha yaj SİİRT, (Hususi) — Alt ay evvel inşasına başlanmış olan fenni mezba- hanın inşaatı bitmiştir. Geçen gün va- li Fahri Beyle devair reisleri ve cemi- yetler mümessilleri ve halktan birçok zevatın iştirakile mezbahanın açılma merasimi yapılmış, vali bey bir mutuk | irat etmiştir. Trahom mücadelesi | SİVEREK, (Hususi) — Sivereğe e mücadele etmek üzere göz doktoru gelmiştir. Mü eadele kadrosunda ayrıca iki hemşire ile dört sıhhiye memuru vardır. Bun lar da yakında geleceklerdir. Doktor bunlar hakındaki muhtelit mazbataları okumarak kabal edilmiş tie. Muhtelit © eecümen mazkataları Remzi ve Ağaoğlu Ahmet». Beylerin. |: halen mebus olmadıkları cihetle bün lar hakındaki tezkerelerin başvekâ- lete iadeleri ve İbrahim Bey hakkın- daki talebin de devre sonuna burakıl ması istenilmekte i Bundan sonra dal rılacak liman ve tersane ile muvaze- | ne vergisinin hir sene müddetle uza” tılması hakkındaki kanunların ikinci | müzakereleri yapılarak kabul edil- İ Tababet ve şunbatı sınıflarının tarar icrasma dair kanuna müzeyyel kanun müzakere ve tasvip edilmiştir. Buna göre : Ankara nümune bas tanesinde vazife görmek, dışarıda he- kimlik etmemek ve hizmet müddetle- ri beş yılı geçmemek şartiyle beş ©€- nebi mütehassıs doktor getirtilecek- tir, Meclis perşembe yünü toplanacak” | tır. ———————— lardan biri köylerde, diğeri şehirde mücadeleye başlavacaklardır. Hasta- ıklılar tesbite başlanmıştır; Akhisarda eski eserler AKHİSAR — Şehrimizde tepe zarlığı civarında inşa Seine od olan "bir binanın temelleri kanılırken birçok eski | erlere tesadüf edilmiştir. Bunların As- | pre-Kastre denilen beyaz kale enkazına | sit eserler olduğu anlaşılmaktadır. | HARİCİ £ letine karşı işlemiş olduğu cinayeti göz HABERLER Hitlere taraf taraf ilti- haklar çoğalıyor Alman başvekili dünde 150 bin kişi. ye hoşlarına gidecek şeyler söyledi KİEL 8 A.A, — Şimal Almanyası | peüliyelpetrir. peryalii lerim kotaları: nın toplantısı münasehetile dün Başve- | kil Hitler büyük bir nutuk söylemiştir. Hücüm katalarına mensup 45 bin kü ile 100 binden fazla hi halk kütlesi bu mutku dinlemiştir, Başvekil, 1918 ikülâfinin Alman mil terdikten ve bu ihtilâli yapanların nasıl vaitlerinde durmadıklarını ve milletin maneviyatını bozduklarmı anlattıktan sonra demiştir ki: imdi uzun hir çalışma ile milleti tekrar yükselterek devleti yeniden kur- mak lâzander. Biz bundan sonra artk tek bir Almanyanın mevcut olduğunu ve eskisi sibi aramızda valan hainleri Oruç başladı ! | Gandi bu sefer ga- Hba salıverilecek BOMBAY, 8 A.A. — Gandhi, baldan ve sudan mürekkep son bir yemek ye dikten sonra bir Hint kirazı ağacı altı. na oturarak orucuna başlamıştır. Mumaileyhin yanımda zevcesi ve bir kaç dostu vardır. | in takviye edilmis olan mu-| hafızları, halkın hapisane binasına yak- laşmasını menetmektedir. MADRAS, 8 A.A. — Bu yakınlarda ! Almanya'dan kaçıp Madrns'a gelen Ak | man Yahudilerden kadın doktör Marfi- | et Spiegel, Gandhi'ye karşı duyduğu te | veccüh ve takdi ini göstermek üze- re Gandhi ile birlikte oruç tutmağa baş- lamştar, Yeni bir Japon taarruzu TOKİO, 8 A.A, — Japon askerleri, Çin seddinin cenubunda yeni bir taar- | ruza sirişmişlerdir. Bu hareketten malç- | sat, Cinlileri, Luan nehrinin sağ kıyasın- | dan üzaklaştırmaktır. | Hariciye nezareti namına beyanatta | bulunmağa salâhiyettar bir zat, şu sö7- | leri söylemiştir: “Çinliler, büyük devletlerle aramız- | da bazı pa çıkarmak icin bizi ekin muntakasma doğru > ileri p umuyor, tar, faleat biz, bu tazuğa düşmiyeceğiz.” Spor Macar-Türk güreş müsa-.. bakaları nin yardımını bulmanın imkânsız oldu- ğunu dünyaya göstermek istiyoruz. Bay rağımızın şerefini mukafaza edeceğiz.” BERLİN, 8 A.A. — Bütün Alman muhariplerini toplayan - eski askerler birliği - divanı dün Berlinde toplanınış- tr, Bu toplanlıdan sonra kendisini baş- vekil Hitlerin idaresi altma koymuştur. Avusturya Hitlercileri VİYANA, SAA. — ya #ahilinde Hitlerciler, mesi memauiyetine karşı protesto mayişleri yapmışlardır. Polis, her tarafta müdahelede bulun: owaşlur, Viyanada Gpun Gratz'da 70, Linz'de 40, Klagenfurth'de 40 kişi tev- kif edilmiş ve bu son mahalde ayrıca 70 komünist yakalanmıştır. Japonya kralının davası ROMA, 8 A.A. —— Sabık İspanya kra- hı 15 üncü Alpbons ile İspanya bankası arasında 1929 senesinde vefat etmiş 0- lan kralice Marie - Chretinme'an enli. ki yüzünden zuhur etmiş olan dava, Roma mukkemesinde rüyet edilmekte" dir. Ispanya banlcası, Italyan makamal nin salâhiyeti olmadığını ileri sürmüş ve İspanya'da kralığı nihayet verilmiş olduğundan dolayı kralın şahsına ait bü- tün malların cümb dan müsadere edi miştir » olduğumu ilâve et — o. Yeni Leh Reisicumhuru VARŞOVA, 8 A.A, — Bu sabah saat dokuzda toplanan hükümet bloku M. Moscicki'n. tekrar reisi cümburluğa namzetliğini alkışlar- la kabul etmiştir. Berlinde fırtına BERLİN, 8 A.A. — Volf Ajan- sı bildiriyor: Dün akşam Berlinde ve civarında şiddetli bir yağmurla ve dolu ile karışık bir fırtına ol muştur. Ö sıralarda nehirlerde ve bulunan birçok erene vapurları batmıştar. başlıyor 19, 21, 25 mayısta yapılacak dan sonra ilk temaşımızı 19 mayıs cu ma günü Macar Vasutas takımı yapacağız. Balkan sampiyonasını ka. | zandıktan sonra güreş hayatımıza bir apk ienalak söz lde. Ekleri) güreşçilerimiz idmanlarını ihmal ot- meğe başladılar, Şimdi yeni yeni - o- | da federasyonun ga; yretile - bir parça ! bararetlenen bir şubemiz gelecek | hüfta sıki bir imtahana maruz kala- Balkan devletini yenerek elde ettiğimiz Balkan güreş © şampiyonlu- | #u üzerine sporun bu şubesile meş- | gul olan milletlerin dikkat mezarları | üzerimize döndü. * Bilhassa gelecek | hafta karşılaşacağımız. Macarlar bu büyük muvaffakiyetimizden adam a- kille ürktüler. Avrupada ve bilhassa böyle yakın sarkta beynelmilel bir güreş İkudreti- nin meydana birdenbire çıkıvermesi onlar için her halde ürkülmeyecek bir keyfiyet değildir. Bütün bu sebeplerden © dolayıdır ki gelecek hafta çarpışacağımız Va- sutas takımı son derece kuvvetli ola- rak gelecektir. Bizim çıkacık takım henüz belli olmamakla berabor aşağı yukarı şöy le olması muhtemeldir: Mehmet, Urfalı 7 “kiloda Kadri, Ahmet. 72 Samin, Yusuf Arslan. Mü 1932 yi güreş şampiyonasın- | 61 ,, Abbas, Mehmet Ali, 56 W Servet, Hasan. Macarların takımı şöyledir: Ağır: Kon Fercur. Yarı ağır: Palotas Josef. 78 kiloda Hegedus Baba. 72 , Banayasz. 66 , Bolis Gyuba 61 , FabianPol i 56 , Galambos Martow. Macarlar 17 mayısta şehrimize ge- lecekler ve 19 mayısta ilk maçlarını yapacaklardır. Bu seneki koşular Yarış ve ıslah encümeninden selâ- hiyettar bir zat, encümen mesaisi et- vi ize şunları söylemi, “Bu bundan evvelkilerle ka- bili kıyas değildir. Memlekette yeti- $en yerli yarımkan İngiliz jenerasyo- sog üç yaşında olduğu halde bu sene koşu meydanları dolduracaktır. Bunlar koşmağa başladılar. Gelen taylar hemen bilâistisna muvaffak ol- muş tplerdir. İzmirde başlayan ko- şularda at kalabalığı geçen seneden fazla olduğunu gösteriyor. 832 senesinde Türkiye koşu saha» den temin edilebilir. Bunlardan mi da yine memlekette doğmuş saf kan ingiliz tayları iki yaşında — oldukları halde koşulara başlayacaklardır. Bunlar da evvelki senelerde doğ- muş olanlardan çok daha mükemmel dirler. Bu taylarda o görülen tekâ- DAKIKA |. a i Dil inkılâbımız Fransız bilgini inkılâbı9 büyüklüğüne hayran... ANKARA, 8 (Telefonla) — Iki haftadan beri şehrimizde bulunan Fransız dil bilgini M; Denny bu akşamki trenle İstanbula gitmiştir. Orada iki gün kalarak Parise dö- necektir. M. Denny dil inkılâbımızın bü- yüklüğüne ve çöbukluğe . hâğresi olmuştar, Şehrimizden ayrılırken demiştir ki —x Wi baprinimile Böyle mühimi bir iakalğbın" Silliümee bile Binme vur etmezdim. Tuttuğunuz yol si- zi umduğunuz neticelere süratle vardıracaktır. Maarif yardım sandığı ANKARA, 8 (Telefonla) — Ma allimlerin aralarında yapacakları bir teskilâtla hayatlarını sigorta ettirmek vefatlarında geride bıra kacaklarına maktuan ve nakden asgari 500 lira raddesinde bir prim temin etmek üzere hazırlanan mâ İ arif yardım sandığının nasıl teşkil edileceğine dair tamim vilâyetle - re gönderilmiştir. Mevduatı koruma.. ANKARA, 8 (Telefonla) — Ad liye encümeni mevduatı koruma ü yihası üzerinde tetkikatını ikmal etmistir. Darülfünun Emini ANKARA, 8 (Telefonla) — Da rülfünun emini Muammer Raşit Beyin tedavi için Viyanaya gitme si takarrür etmiştir. Maarif vekilinin ziyafeti ANKARA, 8 (Telefonla) — Dr. Reşit Galip Bey yarın İsmet Pasa Kız Enstitâsünde Darülfünar! erkân ve profesör Malche şerefi ne bir ziyafet verecektir. Taziyet telgrafına teşekkür ANKARA, 8 (A.A.) — Japon yanın Büyük elçisi M. Yushidanın vefatı dolayısiyle Hariciye vehâle! Mü Şi yl imi © maileyhin mahdımu şağıdaki telgrafla cevap verilmiş ür: vee Vekili Beyefendi Har) ' in vefatından dolayı ta rafı devletlerinden beyan edil! samimi taziyelerden fevkalâde mi tehassis olarak zatıdevletlerine tün ailemir: şüktan hislerini arz. lerim. > MARSILYA,8 (A-A.) — 3 nisanda a ölen Japon; nen Türkiye elçisi M. Yushida'nıf naşi Graga posta vapuru ile Mar silyaya gelmiştir. M. Yushidanıf cesedi Marsilyada yakılacak, küli Japonyaya gönderilecektir. Halkidikyada zelzel SELANİK 8(A.A.) — Hali dikya'da yeniden birkaç daha kaydedilmiştir. Maddi zara mâl küyelarni adli ilk Doktai zarmdan yaptığı esaslı tesri mek için kâfi bir delildir. H in İngiliz a yarı da bu vene daha Fazla adettedi ir. Bu sene yarış programları metali ketin muhtelif Vilâyetlerinim yetisi me noktai nazarmdan istidat ve kal liyetlerine göre yapılmıştır. Mesel Cenup Vlâyetlerimiz saf kan a: İ bu Vilâyetlerde koşular daha ziya. , & $ i < ' ' 7 ' tir. Hududun obir tarafında ve Çö yetişen hakiki saf kan arap atları celbetmek için Diyarıbekirde yükse! iyeli ve kazanan atın hüküm tarafından damızlık olarak satın # lınması şartını havi bir yetiştirme şusu tertip edilmiştir. Yine saf kan rap atı yetiştirmeğe çok müsait ol. Gaziantep için de yalnız bu atla mahsus koşular tertip edilmiştir. H. kı ideal telâkki edilen irk ve ev at yetiştirmek (ve ana kısrakl, doğan taylarını eyi bir bakım v man rejimine tabi tetmak için üç » ne sonra yapılacak koşuların şimdiden ilân edilmiş ve yetiştir! bu koşulara teşvik için büyük ikr miyeler tahsis edilmiştir.” İtalya - Çekoslovakya maç! FLORANSA, 8. A. A. — Dü 7 5 e Gir İtalyan takımı kazanmıştır.