18 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

18 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

m “mmm Sanatie milliyetçilik Ruslar ve İtalyanlardan sonra Al. | manlar da kendi edebiyatlarında mil. Tiyetçilik esaslarını kökleştirecek ve buna zıt fikirlere yer vermiyecek ted birler aldılar. Harp, militarizm ve mil aleyhtarı eserler şimdi genç Na- anlarda hard bile Yahudi gile için Alman Milli tiraitosundan uzaklaştırıldı. Al man propaganda mazı Dr. Goebbels neşrettiği bir mektupta “diyor kiz “Sana tin ve sanatkârların vazifesi yalnız birlik vücude getirmek değil ayni za- manda terbiye etmek, işlemek, hasta olanı ayıklamak ve sıhhatli olan her #6ye yol açmaktır... Sanat yalnız. # olmakla kalmamalı, halka uyğun da olmalıdır...” - düş , Varlıkla, tehlikeye 'arlıkları bozulmuş, >. İleri yıkarak yerine yenilerini mecburiyetinde kaldılar. (la Rusya ve Almanya ancak bu tedbir. ler sayesinde kuvvet buldular ve A- şi veya ina, yakın milli idarelerin a çülükye çeğalicağz bit olacağımız muhakkaktır © Fransa ve İngiltere gibi ezeldenbe ri hüriyet fikrile beslenmiş memleket lerin efkârı umumiyesi bir türlü bu hüriyeti tahdit eden rejimlere iyi bir nazarla Hüriyet aley- hinde telâkki ettikleri in düşmanlarını ini de inkâ - etmek ellerinden gelmiyor. Fa- kat Fransa ve İngiltere bugün dünya nın en küvvetli memleketelerinden- dir. Almanyanın vaziyetine düşmüş olsalardı acaba onlar da tenkit ve is- tihfaf ettikleri silâha sarılmıyacaklar miydr? İtalya, Rusya ve Almanya gibi kül türü yüksek devletler, sanat ve edebi yatı, memleketlerine, ve memleketleri halkma nafi olacak bir şekilde inki- şafa mecbur ederlerken bizim gibi kültür seviyesi henüz tasarlanan ilk merhaleye bile varmamış milletler i- çin edebiyatın alacağı istikameti ta- yinde miyar “düşünülürken tereddü- de bile değmez. Şüphesiz ki bizim herkesten fazla halkın ve memleke- tin yükselmesini hadef edebilecek bir edebiyata ihtiyacımız var. milli birlike havasını bozmamak İ sim. bu fikirlerin aksini düşünenlere, her şeyde hüriyet taraf- tarı olanlara bu vazifede şimdilik dü- şen hissede memleket için bugün mu- zır olan fikirlerini kafalarının içinde saklamaktır. İki ayrı gençten aldığım mekteuplarda ikisi de bana edebiya- tm ne için olduğunu, ve sanat sanat içindir, nazariyesi hakkında ne dü- şündüğümü soruyorlardı. Bundan, & debiyat hakkında ileri sürülen zıt fi- kirlerin genç dimağlarda nasıl bir a- narşiye ve kararsızlığa sebebiyet ver anlıyorum. Sanat ne içindir? Sunline bizim vereceğimiz cevap: “Sanat memleket içindir, sanat halk içindir” olmalıdır. Beş on elite hitap eden bir yüksök sanat, beş on deje- mızı karşılıyacak tarzda eserler isti- yebiliriz. Bize lüks kağıtlara basılmış, nefis tarzda serler lâzım. Süs için değil, okutmak için kitap yazmak ve bunları köylere kadar o dağıtacak (o bir teşkilât Tüzumunda ve fakat he- kolu bağlı kal Milli birliğimiz için bütün kuvvet- lerimizi seferber ettiğimiz. bir sırada sanatın da müşterek cepheye karşı ilk safta yer alması ve vazifesini hak- kiyle yapması lâzımdır. Yaşar NABİ Bu zatla Konuşulamaz! (Başı 1 inci sahifede) rejimin adamları, Klavuzlarını ve hedeflerini bulmakta şaşkınlık gösterirlerse âkıbetleri yaman olur. Mustafa Kemalin 1919 daki tehlike- için dahi doğru bir fikirdir. Ve 1919 daki saray, Babâli, ve Karabekir ik- ri bin sene sonraki Türkiye için dahi bir tehlikedir. Bu fikir nedir? 1919 daki Türkiye- yi tekrar hatırlayınız: İstanbul lima- eme ve Konyadadır. Şark vilâyet- leri Ermenistanla Kürdistana parça- lanmak üzeredir. 19 Mayısta Samsunda karaya çı- kan Mustafa Kemalin, 29 Mayısta emrinde bulunan ve bulunmayan Ana dolu ordularına ne emir verdiğini Ka- hassıslar, © şartlar içinde hiç bir za- man o kadar doğrusu ve o kadar ta- mamı bulunmamış olan bir ihtilâl ve raga tertibi olarak bize anlatacaklar. ler. Düşününüz arkadaşlar, o zaman tek başma Havza kasabasında bulu- nan bu adam ne yapıyor?. Bu adam büyük harbin bütün mu- zafer devletlerine karşı, yenilmiş mil letler arasında en kolay avlanacağı zannolunan Türk milletine ihtilâl ve in edi yi Roman: 407 Aşk, — Yani icap ederse Müşür paşaya da ili, — Haydi oradan. Arkadaş bu genç çok cok sağlam seciyelidir. Karan güldü: Evet., Mason localarını fat et. memesi de buna delâlet ediyor değil mi? Ve birdenbire azametli bir tavır ta takındı? — Unutmayınız efendiler ki beynelmi lel masonluk elini uzatmamış o olsaydı, bu memlekette inkılâp hâlâ yorinde say- mecbur kalırdı. Size birdefa daha harp parulası vermektedir. 1919 da yalnız Saray, Babıkli ve Karabekir değil, bütün dünya için Türkiye korkunç bir çıkmaz'da idi. Fakat bu çıkmaz, bir mezardı. Türk iletinin, len mezara 10 kulumiyadiğeiz spike yoklü'da, oan bu çıkmaz'ın bir mezar olmadığına i- nandırmağa uğraşanlar çoktu. Bu çıkmazın bir mezar olduğunu anlamak için büyük kafa istemez.. Fa kat bir milletin önüne düşüp onu böy- le bir çıkmazdan kurtarmağı düşüne- ei için kafada yaratıcı bir deha, ve kalpte ölümü boğazlayan bir i lâzrmdı. kahraman cesareti 19 Mayıs 1919 da Mustafa Kemal na kadar, bu millet, birkaç milyon- luk bu millet, bütün dünyada tek ba- şına kalmıştır. Mustafa Kemalin Havzada açtığı içindeki pa e Türk mületi barbandır? Parulası İd Süyük karbiz inisalık idenli barbar lığı ortadan kaldırmaksa asıl siyaset meydanı, Türkiye olduğuna şüphe Saray ve Babrâli idam satırın ye- mektense, dünyanın bütün paranzala- rms ayaklarında taşmağa çoktan ra- ze idi. Dostlarım, eğer Türk milletinin ya- Hin, Poütila, ve Kan.. Müellifi Nizamettin Nazif meaamanersse söyliyorum Talât Bey. ei İttihat ve Tervkki Cemiyeti azası olarak değil, bu- rada Makedonya Rizverta locasının bü- yüğü sıfatile bulunuyorum ve inkılâp içinde âdeta beynelmilel Masonluğun mümessili gibiyim. Musta- fn Kemali ya locaya girmeğe teşvik ede- ceksiniz, yahut onu tehlikeli bir unsur iz, Hem siz uyuyorsunuz © makta menfaati olan başka başka düşün- celerde insanların elele verdikleri bir teşkilâttir, saray devrildiği sün ne olacak, damla. edemez. Bu itikarla milletlerini sevenler bu hareketi en son merhalesine ulaştır- yılamaz. İttihat ve Terakki sarayı yık | dost Macar Güreşçiler geldi (Başt Linci sahilede) daşıdır ve çok değerli bir muallim- mız dost ve Tes ii gençlikleri arasında bir spor teması yapmaktır.” Maksim salonunda misafirlerimiz- le ilk temas bu akşam yapılacaktır. İkinci temas pazar günü, üçüncü kar sılaşma da gelecek perşembe günü o- lacaktır. Karşılacak rakipler 56 kiloda: Banyasz ile: Kâmil, 61 kiloda: Fabian ile Abbas, * 66 kiloda Galamboş ile İsmail, 72 kiloda Hege- düş ile Saim, 79 kiloda: Bobiş ile Nu- ri, 87 kiloda : Palotaş ile S. Mehmet ağır: Kont ile B. Mehmet. 2 — Tartı Maksim salonunda ve saat tam 17 de başlayacak ve tam 18 den sonra gelenler her kim olursa ol. sun müsabakaya ki bal Ez Askeri tebligat vaz Jarıma 1 hâziran sd bakm ve 30 Haziran 933 de bitirilecektir. Bu müd det zarfında yoklaması: yâptırmıyanlar hakkında (1076) numaralı kanunun (40) inci maddesi müe müame- le yapılacağından > her zatin kanunen muayyen iş bu milddet zarfında muaye nelerini yaptırmaları. “ix Beşiktaş askerlik şubesinden ; Orman mektebinden « mezun 308 do- ğumlu topçu ihtiyat (zabit Namizedi Hüseyn oğlu Reşat efendi. 2125 kayt numerolu askeri kaymakam lığından — mütekait o Halil oğlu 305 doğumlu piyade ihtiyat zabit hamize- di Münir efendi. 3642 kayt numerolu piya” ihtiyat zabit namizedi İsmail SİTEt” oğlu 107 doğumlu Memet Ali efendilerin şube- ye müracaatları ilân ölülür. — —— —— İ rattığı birŞef, #stanbuldan nefyedil- diği yahut bir bey bir paşa tarafından davet edildiği için deği, on binlerce senelik Türk tarihinin yüz binlerce şeref ve istiklâl hâtırası onu çağırdığı için Anadolu topraklarına ayak bas- mış ve üstünde on binlerce senedir hiç bir an, şeref ve istiklâlin kırmızı ka- nı kurumağa vakit bulmamış olan sancağı açmışsa, o günkü milli vazife onun gölgesine sığınmaktan başka ne olabilirdi Eğer buzün, hem de kim bilir misi- niz, Ozaman henüz ordu müfettişi bu- lunan Mirliva Mustafa Kemal Paşanın doğrudan doğruya emrinde bulunan bir kolorduya kumandanlık eden zat, eğer yy Çün- — emri yapmamıştım. kü EE ye tehlike görmüyordum. derse... Fakat böyle adamla konuşulmaz. Böyle adama mantık, vesika, inan gös | terilmez. Böyle adam Türk mületine teşhir olunur ve şöyle denir: — Mustafa Kemalin senin uğuruna nelere kaleme olduğunu düşün! Me O senin söylendiği zaman, kalbine bıçak sap- lanmış gibi rztırap duymazsas, ken- dinden şüphe et! Falik RIFKI ! sa olsun, dilleri ne olursa olsun insanlar her yerde çalışmağa ve kazan- ni haklıdırlar, Öyle değil mi Talât öre ne gelecek bir İttihadı Tarabki Abdül hamide tercih edilemezmiş.. Yoksa siz de bu hareketi bir merhale miaddediyor- sunuz? Musevi daha kim bilir meler söyliyc- Masonluğun iş her şeyde hüriyet ister., Dinleri ne 6Â üncü Liste ANKARA, 7. A.A. — TD.T, ee wiyetinden verilmiştir. Karşılıkları ara nacak arapça ve fariça kelimelerin G4 No. bu listesi şudur: 1 MERHEM 2— MESAFE 3—MESAHE 4 < MESLEK 5 MESKENET 6 —MESKÜN 7 MES'ULİYET çikan kelimelerden manalı 8— MESİRE 9 — Meşeuliyet 10— MEŞREP 1 — MEŞRU 12 — MEŞRUMAT 13—MEZİYYET be ren İnlardan duyulmuz İsrr hangi kaynaklardan aldıklarını gös termeleri vica olumu. Islahat raporları (Başı 1 inci sahifede) En uzun rapor Tıp fakültesi meclisi- nin hazırladığı rapordu. Bunun oku- nup tetkik ve kabulü 2 saat kadar sür müştür. Eczacı ve dişçi mekteplerinin fakülteye bağlanma şekilleri üzerin- de durulmuş, bu mektepleri muallim ler meclislerinin kaldırılarak doğru- dan doğruya tıp fakültesine bir ensti- tü halinde bağlanması muvafık görül- müştür. Dün bir aralık hukuk ve ede- biyat fakülteleri divanı murahhasları arasında münakaşa çıkmış ve edebi- yat fakültesi meclisi müderrisinin ha- zırladığı raporun bazı alısamını değir- tenmiştir.. Fakat Divan dün bütün fakülte raporlarmı aynen ka- bul ve tasdik etmiş, hiç bir değişiklik yapılmamıştır. Raporlar bügün temi- ze gökilerek Ankaraya gönderilecek- D. Emininin beyanatı Darülfünun emini vekili Tevfik Re hakkında bir şey söylemek vaziye- tinde değilim.” Halkevinde Ha'k edebiyatı konferansı İstanbul Halkevi Reisliğinden: Bugün saat 18 de Evimiz konferans salonunda İsmail Habip (Halk edebiyatının kıymeti) bir konferans verilecektir. Herkes gele- bilir. Resim sergileri Halkevinde ressam İsmail Halki Tahsin Beylerin ret sergileri Bugün açılacaktır. Sergi ayın 25 ine kadar de- vam edecektir. Kari mektupları Bir mahallenin sihhati 200 liraya satıldı Taksimde Çeşme sokakta oturan bir okuyucumuz bize yazdığı mektupta di yor ki; « Taksimde umuma mahsus bir ab- desthane vardır. Burası kapamışlar, üzerine de «Tamir olunuyor» diye bir levha koymuşlar. Aylardan beri şukadar- cık yer nasıl tamir edilemez anlaşılmaz şeydir. Belediye İstanbul'luların ihtiyaç, larını şu küçük işte bile böyle mi göze tir, şayanı hayrettir. Fakat asıl mese le bu değil, Asıl mesel. burası kapan- dıktan sonra, su dökmeğe ihtiyac: olan halkın bizim mahallenin köşelerine sap malarıdır, Kokudan geçilmiyor, evleri.. mizde otucamıyoruz. . Belediye halkın sihhatini de böyle mi gözetir. Oğrendik ki, bu apdesthaneyi müteah hit tamir etmek mecburiyetinde imiş, Fakat o da senede belediyeye iki yüz di Ta ücret veriyormuş. Onun için burası- nı kapatmış, halkı yanmdaki ücretli ap Sirmeğe oder bırakmak is- tiyormuş. Bir adam para kazanacak de- ye halkın pislik koklamasına, sihhatini tehlikeye atmasına ne mecburiyeti var? ———— ———— Yeni neşriyat em Holivut Holiviztun 3 üncü sene 21 inci sayı. sı çok güzel resimler ve zengin mürde- recat ile intişar etmiştir. çekti Felat bereket verin Cemal Bey | — Cemal Bey haklıdır. - Dedi - hem doğrusunu isterseniz ben bir daha Mus- tafa Kemal hakkında söz söylenilmesine diyorum ki yerim burası olmayacak, © zaman yalnız Mustafa Kemal | ile dost haz Şem pa paşa hakkında ortaya atılan fikre ben de iştirik ederim. Bu suikast cidden bomba ile oynamağa benziyor. Ya vuramazsak herifi. Aklıma bir şey geldi. Jandarma Kaymakamı Rifat Bey onun damadı değil midir? — Brave! - Diye bağırdı Cemal Bey- işte bunu diyecek yk. Hey yaşa sen Ta- lât, Ayel hiç de akıl etmemiştik. Evet evci Jandarma kaymakamı Rifat onun Askeri iabrixa- lar ilânları 'Tophanede Askeri San'at- lar mektebi talebesinin iaşele ri için Haziran 933 tarihin- den Teşrinisani 933 nihayeti- ne kadar münakasa * ile 3900 kilo koyun eti o alınacaktır. Şartnamesini görmek istiyen | ler her gün ve münakasaya gir mek istiyenler 5 Haziran 933 pazartesi günü saat 14 te Ba- kırköy Barut fabrikalarında satınalma komisyonuna gel- meleri. (263) (2168) 2004 Istanbul 4 üncü icra memurluğuna: Yemamma (4500) Hira krymet tazdir edilen Beyoğlunda Hüseyin ağa mahal lesinin Tarla başı sokağında” yeni 143 numaralı beden divarlari kârgir altinda dükküni muhtevi Banenin temami (480) hisse iibarile (döreyüz altmış iki bu- çük) hissesi açık arttırmaya vazedilmiş Olup 16-5-33 tarihinde şartnamesi divan haneye taallik edilerek 21-6-33 tarihine müsadit Çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul 4 üncü icra memur- luğunda açık arttırma süretike satıla- caktır. Arttıtma ikincidir birinci arttır mada mezkür hisseye iki bin liraya ta Üp çıkmıştır. Ba kerre en ok artticeğii üzerinde birakılacaktır. Artırmaya İşe tirak içi isseye isabet eden kıymetin yüzde yedi büçuk nisbetinde teminat alınır. Müterakim vergi, Belediye, Va k:f icaresi, müşteriye aittir. 929 tarihli icra kanunumun 119 uncu maddesine gö re hakları tapu sicillerile sabit olma- yan ipotekli alacaklılar ile diğer âlâ- kadaranın ve irtifak hâkkı sahiplerinin bu hakları ve hususil aair olan iddislatını ilân tarihinden iti İniz ve masarife gün içinde evrâk: müsbite- lerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi hale ile sabit olmayanlar hakları tapu sicili satış bedelinin paylaşmasından hâriç kalıtlar alâkadarların işbu maddci kanu niye ahkâmına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenler 952-430 dosya numarasile semuriyeti- meze müracaatları ilân olunur. (3433) Beşiktaş 2 inci Hu- kuktan: çe sokağında eski 2 yeni 29 No; ile mu rakkam mütevelfa Ali Riza efendi te #ekesine alt hanenin mısfı aleni açık art tirma suretile satılığa o çıkarılmıştır. Tapu kaydına nazaran . üzerinde hiç bir ayni hak tesis edilmemiştir işbu ha nenin nısıf hissesi kıymeti 850 sekiz yüz elli liradır müzayedeye iştirak için kıymeti muhamminenin yüzde yedi bu guğu depo edilmek — lâzmdir satıştan mütevellit rüsumu tellâliye müşteriye aittir. Satış 20 Haziran 933 tarihine mü sadif salı günü saat 1$ te Beşiktaş ikin- ci sulh bukuk mahkemesinde icra edi- lecektir fazla tafsilât almak isteyenle rin 931.8 No. lu dosyaya müracaat et meleri ilân okunur. (3430) ——— MÜTEHASSIS ARANIYOR | Jakar Koton lâstik (Flahrender) ma kinasında işleyecek bir Türk ustasına ihtiyacımız var. Yeşildirek Molla Taş No. 26 ya müracaat edilmesi. Ziya Ko yuncu Halefleri (3418) ai ii ğe iy Şİ İstanbu! birinci ticaret mahkemesin- den: Merhun olup satılması mukarrer 449 adet (Adapazarı Türk ticaret Ban- kası Miss Senedatı) nı almak isteyen- lerin 24 Mayıs 1933 tarihine o müsadif çarşamba günü saat 14 te Borsada hazır bulunmaları iüzumu ilân olunur. (3412) 'damadıdır ve paşa darndım çok sever. — Ve bu damat ta cemiyetimizin soç- me Binaenaleyh, derhal Manastır şubesine bildirelim. — Suikastı beyhude yere inler.. Sonra da derhal Rifat Beyi tahrik edelim. Nasıl paşaya gelince.. Bu- nun üzerinde müessir olacak bir tek a- Dinleyenler aceba bu adam kim diye dikkatle Talit'e baktılar. ME O ai Bayi yaklaşarak parmağile dürttü. — Bu sensin Cemal .. — Ben mi? Zannetmiyorum. Çünkü beni görmeğe hiç tahammül © etmiyor. parlak çizmelerine vurarak, “ben söyleyim ben böyleyim,, diye bübürlendi. Fakat erte- si sabah Mustafa Kemale süt gibi bem cağ Sli yö ENİ gös — Gördün mü? diye humurdandı ge- Beşiktaşta türk ali mahallesinde bağ / Bugünkü program” ISTANBUL: 14 - 10; Gram 2030 Refik Böy ve arkmdaş bon, 22 de Ajans Borsa haberleri saat ayi ANKARA: Alaturka sar davam ediy berleri, hava raporu, VARŞOVA, 1431 m. 13,15: Plâk | M3d8: kisi. 2235: Mehtelif - 2320: Da: BUDAPI 560 Haberler. MÜNİH, 532 m. 21051 Brahms'ın çarkı — repertuvarımdii fonik konser (Solistlerin iştirakile). VİYANA, 517 m. 20; Yasba © orkestra ürken — Muht 22: Zamana ait bestelerden Alpan musiki (Senfonik takım tarafından), Z3/0: Al konseri (Plâk ile). MİLANO - TÖRİNO - FLORENSA 21,30: Françettinin eserlerinden “Germe im, operası. PRAG, 487 m. 20,30: Silisya şarkılarındaki mizah, Zi: berlen v. 8. 22: Klâsik konser. 2350: üm) dan naklen: Şenmmel musikisi. a el | : Karışık ve dana musikisi, Bi İKREŞ, 384 5m. le: 2150: eserlerinden piyano konseri. İ Beşiktaş 2 inci hukuktan: Nişantaşında Teşvikiye mahallesin” de camı şerif sokağında 4 No, lu bal de vefat eden İsmsil Bey terekesine teşvikiye mahallesinde — cami şerif 69” kağında 4 No. lu hane've 6 No: lu 9 sangoz dükkânı ve 137 No. Ju arsa v£ kateko! sokağında 133 No. lu avsalardil ki bissesi ve diğer hissedarların rouvfi fakatları ile işbu gayri menkulâtın €€* mamı sleni açık arttırma suretile satıl Ea Şıkarılmıştır. Tapu kayıtlarına o” #xran üzerlerinde hiç bir ayni hak vi sis edilmemiştir, Cami'şerif sokağındı) ki 4 No.lu hane ve 6. No. lu marangofl dükküm ve 137 No. lu #rsa 234 metr marabbar sahasında bulunan işbu gayd menkulün kıymeti 3000 üç bin Jiradı€ı) Kareko! sokağındaki takriben 190 met tre murabbamda bulunan arsanın kıy” meti 1330 bin üç yüz otuz Tiradır kıy“) sasti mubamminenin yüzde yedi buçu” ga depo edilmek şarttır satıştan müte“ vellir rüsumu tellâliye müşteriye aittir Satış 20 Haziran 933 tarihine iiüsadif salı günü saat 15 te Beşiktaş ikinci sulh bukuk mahkemesinde icra edile cektir. Fazla tafsilât almak isteyenleri" 912.45 No. ka dosyaya müracaat etmek ri ilân olunur. (3429) ZAYİ — 3562 No. lu yük arabama ait) plâka zayi olduğundan yenisi almacak tır. Eskisinin hükmü yoktur. — Avsafi Hacı Mustafa. € ZAYİ — 3525 numerolu otobüs plâkasf sayi olmuştur. — Yenisi almacağındaf eskisinin hükmü yoktur. Sabri: (3410) Jillliye e m Gelen evrak çeri verilmes.— Müsdeti geçen nüshalar 10 kuruştur.— Gazete ve matbaaya sit işler için vaçaat İiyetimi kabul «timer, aaa... BUGUNKU HAVA yakalı a yöre buyün hava kısmen balut- lu ve sakin olarak devam edecektir. 1755-33 tarihinde hava teryik 760 mk limeire en çek srcaklık 14 em we 12 de ese idi. | ne Karasu KA a biç fevkalidelike yök. Mus” tafa Kemal kendisine hürmet ettirmesi” ni bilen bir adamdır. Serezde tahkikat! gittiği zaman bir kaç gün içinde paşaji| bakarsın e isler il oluverir. Fazla larak sen mahdum beyle de pek sıkı ff' kısın. Sen, bir de yaver Kâzım Nami vazifeyi yapacaksınız. İtiraz yolk.. Mah — Evet. i mine yirince sol tarafta imamın sında ikinci safta yer almazsa, nyal i dü: ,acak ve adımı kırmızı bsteya yaz.cak.. Baki” İm Müşür paşanm cevabı ne olacak? (Devamı var) Bree a vd B parçalar. 21.25: Aakeri müsahaba. 22.20: SE