20 Mayıs 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

20 Mayıs 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

İhtiyar boksörler Florida Hükümeti dahilindeki Sen Petersburg kasabasında emsalsiz bir boks maçı yapıldı. Seksen yaşmda George Washington Brown isminde biri ile saçsız kafasmdan doksan iki kıp geçmiş William Jubb çarpıştılar. Bu maçtan maksat Amerikanın “Sa. kal siklet,, boks şampiyonunu meyda na çıkarmaktı. Maçı o “Üç rubu asır klübü,, tertip etmişti. Bu klüpte yetmiş beş yaşından aşağı aza yoktur. Maçı idare eden hakem yüz bir yaşında bir delikanh idi. Brown ve Jubb yirmi gençlerin hararetile göğüsleştiler. Bi- rinci ravntta iki laraf ta bir kaç di- reki taati etti. Bu ravnt müsavi geç 4. İkinci ravntia Jubb faik vaziyet- te bulunuyordu. Fakat muhasımlar- dan biri o sırada takıma dişlerini dü- şürdü. Üçüncü ravntta Brown hücuma geçmişti. Dördüncü ve son ravnt bir <lineh ile bitti, iki muhasım yere yu- varlandılar. İki bin seyirci beksörleri alkışlar- ken, hakem maçı nül ilân ediyordu. Ikisi de yorgun, fakat mütebessim bok sözler, hakiki ring prensi imişler gibi | vücutlarını masörlerin ihtimammna ter. ketmişlerdi. (New York Times) yaşındaki | Lindberg'in çocuğu sağ mı? Lindberg'in öldürülen çocuğu Ame- rikada tekrar günün meselesidir. Ço- cuğu kaçıranlarin tem. bulunan- | lardan Means ismindi muhake- me edilirken, Lindber; da ölü olarak bulunan çocuğun Lind- İ berg'in hakiki çocuğu olmadığını söy- İ lemiştir. Buadammn ifadesine göre, haydutlar bir defasında çocuğu Lind- İ berg'in dostlarından bir ceneralr ve- rerek, bu vasrta ile inde etmek istemiş lerse de, ceneral çocuğu kabul etme- miştir. Bir defasında da çocuğu buldur- İ mak için etekler dolusu para sarfe- den Madam Aaç Lean'in çiftliğine gi- ötürmüşlerse de, birin- ya götürülürken, . kazaen ' bir sukut neticesinde ölmüştür. Haydutlar bir aralık çocuğu Meksi kaya da götürmüş imişler. Madam Aac Lean'din yüz bin do- lar vuran Means'in ifadelerine göre, haydutlar evvelâ Lindberg'i kaldır- mak ve dört yüz bin dolar fidyei ne- cat istemek fazavvurunu da besleyor- İ larmış, 3üncü kolordu ilânları Haydarpaşa ve Gümüşsu. | yu hastaneleri 1. o F. için 68,000 kilo koyun eti kapalı > ozarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 29 Mayıs 933 pa | zartesi günü saat 11 dedir. İsteklilerin şartnamesini gör- mek üzere her gün ve münaka | saya girmek için belli vakit ve saatte Fındıklıda 3. K.O. SA. AL. KO. na gelmeleri, (142) (2025) 2577 ... 23.F.SA.AL.KO.dan: Fırka kıt'aları için 505,700 kilo un kapalı zarfla müna- kasaya (konmuştur. İhalesi 27 Mayıs 933 cumartesi günü saat 15 tedir. İsteklilerin şart mameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için belli gün ve saatte İzmitte fır ka satmalma KO, na müra- caatları. (3052) (2028) 2580 6. cı F. Sa, Al, Kom.dan: İspartadaki kıt'at ihtiyacı i çin 116571 kilo un kapalı zarf la münakasaya konmuştur. İ- halesi | Haziran 933 perşem be günü saat 15 tedir. İstek- şartnamesini görmek üzere Fmdıklıda TI. K.O. SA. AL. KOM. nuna ve mü- nakasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel 612 lira temi- natlarile İspartada (o 6. ci F. SA. AL. KO. nuna müracaat ları, (3057) (2094) 7702 ... Çatalca Mst. Mv, kıt'aları ihtiyacı için açık münakasa i le 6,000 kilo koyun eti alıma- caktır. İhalesi 31 Mayıs 933 arşamba günü saat 11 dedir. teklilerin şartnamesini gör- mek üzere her gün ve müna- kasaya iştirak için © mezkür İda 3 K O Se AL hemi .K.0. o nuna gelmeleri. (151) (2115) 2709 K.O. Merkez ve 1, F. kıt'a İarı hayvanatı ihtiyacı için ve kapalı azrf usulile 227 ton ot almacaktır. İhalesi 6 Haziran 933 salı günü saat 11 dedir. İsteklilerin şartnamesini gör- mek üzere her gün ve müna kasaya iştirak için o mezkür gün ve vaktinden evvel temi- natlarile birlikte Fındıklıda 3. K.O.SA.AL.KOM. nuna gelmeleri. (150) © (2116) 2710 K.O. kıl'atı hayvanat ih tiyacı için açık münakasa ile 180,000 kilo saman alınacak- tır. İhalesi 31 Mayıs 933 çar- samba günü saat 14 tedir. İs- teklilerin şartnamesini gör mek üzere her gün ve münaka saya iştirak için o gün ve vak tinden evvel Fındıklıda 3. K. O. Sa. Al. komisyonuna: gel- meleri. (149) (2117) zı ... Istanbul, Beyoğlu ve Üskü- dar cihetinde tekmil kıt'alar müesseseler ve mekteplerin un, ekmek, erzak ve yemleri- nin ambarlarından kıt'a kiler- lerine kadar bir senelik nakli- yesi kapalı zarfla münakasa- ya konmuştur. İhalesi 10 Ha- ziran 933 cumartesi günü sa- at İl dedir. İsteklilerin şart- namesini görmek üzere her gün ve münakasaya girmek i- çin o gün ve vaktinden evvel teminatlarile Fındıklıda 3 K. O. Sa. Al, komisyonuna gel- meleri, (164) (2208) 2848 ... K.O. Merkez kıt'at ve müessesatı ihtiyacı için pazar lıkla 2800 : 3000 adet Osram veya Filips markalı lâmba satın almacaktır. İhalesi 20-5- 933 cumartesi günü saat 14,30 dadır. İsteklilerin şart- namesini görmek üzere her gün ve pazarlığı girmek için o gün ve vaktinden evvel Fın dıklıda 3. K.O. SA. AL. ko- misyonuna gelmeleri. (168) 2258) Viz Milliyet'in romanı: 7 ERKEK KISMI SARIŞINA BAYILIR F3 FRİ Kamran Şerit ek Baka Teli miş günlerden bahsettim. E i stenoşrafi öğrenmek için Little Brook” « göndermişti; şamu da söyliyeyim ki arasıra beni parkta ziyaret o edenbir zattan dolayı babamla aramızda ufak bir ihtilâf vardı: Babam bu sırada bir az teptilhava etmemi hakkımda pok hayırlı buluyordu. Bir haftadanberi Little Boork'taki Ticaret mektebine Tercüme: Major Falcon'a — Tahsilini bizim yazıhanede ik- mal eder, ben de kendisine yardım & derim, dedi. Kendisi avakat olduğu için fazla bil MİLLİYET CUMARTESİ 20 MAYIS Askeri Lise ve Orta Mek- teplere Talebe alınıyor 1 — 1933-1934 ders senesi için İstanbulda (bulunan Kuleli ve Maltepe Liselerile Bursa'da bulunan Bursa Aske- ri Lisesine Konya ve Erzincan'da bulunan Askeri Orta mek teplerine talebe alınacaktır. 2 —Liseler 9,10ve11“1,2,3” üncü. Orta mektepler- de 6,7 ve 8 “1,2,3” üncü sınıfları muhtevidir. 3 — Liselerin muhtelif sınıflarma 600 ve Orta mektep lerin muhtelif sınıflarına da © 300 talebe almacaktır. 4 — Almanca okuyan talebeler tercihan alınacaktır. 5 — Liselerin 11 inci sınıflarına iyi Almanca bilen ta- lebeler almacaktır. Bu talebeler Liseyi ikmalden sonra yapılacak wüsaba- | ka imtihanını da kazandıkları takdirde Askeri mühendis ve Fen memüru yetiştirmek üzere Almanyaya gönderilecekler ve müsabakayı kazanamadıkları takdirde harbiye mektebine gi derek zabit çıkacaklardır. 6 — Mektepler leyli ve meccanidir. Talebenin iaşesin den başka giydirilmesi, techizatı ve kitapları hükümete ait olduğu gibi ayrıca talebeye her ay bir miktar maaş ta verilir. 7 — Liseyi muvaffakiyetle bitirenlerden arzu edenler müsabaka imtihanına giderek kazandıkları takdirde Beşinci maddede olduğu gibisaskeri mühendis ve Fenmemuru ye- tiştirilmek üzere Almanyaya gönderilirler. Buna arzu etmi- yenler Harbiye mektebine giderler. 8 lundukları yerlerde 1 Temmuz lar ve Ağustosun birinde biter. Bununla be raber kadroda münhaller kalırsa ders . se nesinin devamı müddetince sivil lise ve orta mekteplerden na kil suretile talebe alınmağa de vam olunur. 9 -— Mekteplerin bulunduğu yerler haricinde askeri Hse ve orta mekteplere kaydedilmek istiyenler 1 Haziran 933 tarihinden Temmuz sonuna kadar bulundukları yerlerin askerlik şubelerine müracaat etmelidirler. 10 — Mekteplere girmek için lâzım olan şartları muh- tevi kaydü kabul şartnameleri ve muhtaraları bütün asker- lik şubelerinde mevcuttur. Ta hipler askerlik şubelerine ve as- keri lise ve orta mekteplere müracaat ederek mezkür şart- ları öğrenmelidirler. (2232) Silivri Malmüdürl Muhammen 933 tarihinde baş üğünden: kıymeti Sokağı Köy ve mahal Lira 75 300 150 30 Cinsi Bir odalı harap hane Kâgir ami Harap ambar Harap bir odalı hane desi Silivri Fatih bi Çeşme İskele » » Camikapı © Calâliye kö yü Kısa köprü “ Kadıköy 15 15 15 Harap dükkân Bir odalı harap hane İstimala gayri salih yel değirmeni Harap ayazma halen samanlık. Kâgir dükkân Sakaf halinde harap yeldeğirmeni. Harap fırın elyevm samanlık. 8 88s s8847 Fenerköy " o Hacıperva ne Çatanköyü 00 ” 209 Harapfırın Celâliye kö 5 Harap kâgir dükkân Slime 00 Yeldeğirmeni k. 5 Gelevri ,, Yukarda evsafı yazılı m etrük emval bedelleri ve 94 7,5 kuruş pey akçeleri nakten vey a birinci tertip tasfiye vesikası kuponu ile ödenmek ve 29-5-9 33 tarihine müsadif | pazartesi günü saat 15 te kat'i ihalesi y apılmak üzere satılığa çıkarıl- mıştır. Tafsilât almak istiyen lerin ihale gününden evvel Si- livri malmüdürlüğünde müte şekkil satış komisyonuna mü- racaatları ilân olunur. (2237) Istanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonu Relisliğinden: ” 70 20 ” Sıhhi müesseseler için lüzumu olan 3600 kilo gaz ya- ğı ile 13 teneke benzin pk gere veçhile > 13 Haziran 933 salı günü saat münakasa sureti ldilerin m üracastları. (2281) İn pe yanki leyeti müzakere ii çi mi müzakere için sal ar verdi. Herkes bana karşı © kadar iyi davranmıştı ki tedemedim, bütün m. len tutup evine götür- dü, kızkardeşine takdim etti. .. İşte, sinemaya bu vakadan sonra aklıma geldi. Hâkim Hibbard Hollywood'a kadar biletimi aldı. Şim- diki ismimi de bana © taktı. O zama İsmimi Lorelei koydu. Bu isim, Alman- yada bir kayanm üstüne oturup kal- makla şöhret kazanmış bir kızın ismi imiş. Mister Eisman'ı sinemada çalış- tığım esnada Holi 'da tanıdım. Mister Eisman” benim gibi zeki bir kı- zın sinema filmi yapması doğru olma- dığını, benim her şeyden evvel tahsil ve terbiyemle meşgul olmam lâzım- iş ileri sürdü. Bunun üzerine terbiyemle tı. Hakkımda öyle bir lisan kullan- dı ki; o tabirleri bu deftere bile kay- de elim varmıyor. Ondan başka, bü- tün sâmiin benim lehimde idi, Müda- film olan avukat parmağı ile beni işa- ret ederek: — Efendiler, annenizi, hemşirenizi m tahsil ve Bütün mekteplerle kaydü kabul mekteplerin obu- | , SADIKZADE Biraderler Vapurları KARADENİZ POSTASI Sadık Zade vapuru 22 mayıs pazartesi günü Sirkeci rh tumından hüraketle Zonguldak Fıçılarda dinlendirilmiş İ HARİKA Tem zliğile, lezzet ve mefase- üle eski. şöhretleri gölgede bırakmıştır. (3491 Devredilecek ihtir: & Beni bul Vilâyet 1931 tarihinde takdir 9727 numara ile müka; MECCANEN İncili Şerif kitabını gönde için adresimize İİ! den | teyen da Taş Hanında 43-48 numaral vekili İLE W. Stock Efendiye meleri ilân olunur. (3362) fazla ma'ümat y V zevatın İstanbul'da Bahçekap > da Mâisâh de la Bible Dpt T.2 GENEVE (SUİSSE) m 2894 yanma 15332) | | | Evkaf müdiriyeti ilânları Sayımocağı arazisinden Kanlı çeşme ve Gümüşsuyu ve Yıldız Tab'iye mevkilerinde 80 dönüm ve Taşköprü eski Çeşme mevkilerinde 44 dönüm tarlan ın iki sene yedi ay müddetle i- carı ayri ayri arttırmıya çıkarılmı p İhalesi 29-5-933 Pazartesi zünü saat 15t. İstanbul Evkaf müdüriyetinde Varidat müdürl atları. (2069) ir. Taliplerin Anadoluhisarında Göksu vakıf çayırının senei haliye o- tu arttırmaya çıkarılmıştır. İh alesi 3-6-933 cumartesi günü saat 15 tedir. Talip olanların İstanbul Evkaf Müdürlüğünde varidat müdiriyetine müraca at eylemeleri. (2178) 2810 Çavuşbaşı çiftliğinde 21 5 dönüm tarla ile mer'a Sayimocağı arazisinde keçesuyunda 6 dönüm tarla. Terkos'ta vaki Silâhdara ga çayırının 933 senesi otu. | Çavuşbaşı çiftliği önünde 20 dönüm tarla. | Alemdağında Sultan çiftliği önünde 13 dönümtarla. Yukarda nev'i ve mevkileri yazılı vakfa ait tarla ve çayır otu pazarlıkla arttırmak dadır. 7-6-933 tarihine müsa- dif çarşamba günü saat on beşte ihale edileceğinden talip- lerin İstanbül Evkaf müdiriy etinde varidat O müdürlüğüne müracaatları. (2180) 2812 Silivrikapı haricinde takriben 1400 dönüm vusatında a- razisi bulunan valde çiftliğinin ebniyesi ile beraber üç sene icarı artırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 3-6-933 O cumartesi ünü saat 15 tedir, Talip olanların İstanbul Evkaf müdiriye- tine müracaat eylemeleri. (2179) 2811 Kırklareli Vilâyeti Orman Müdürlüğünden; Kırklareli vilâyetinin Demirköy kazasında O Sarıgöl - Kopangölü maa bıçkı deresi devlet ormanından üç senede yakılıp çıkarılmak üzere 34436 kantar meşe kömürünün be- her kantarı 12/5 kuruş muhammen bedeli üzerinden talibi ne ihale edilmek üzere 29-4-933 tarihinden 29-5-933 tarihi- ne kadar bir aymüddetle müzayedeye konulmuştur. Mü- zay9de ve ihale aleni olacakve 661,799 numaralı kanunla xn ahkâmı umumiyesi veçhile 29-5-933 tarihine müsadif pa zartesi günü saat 15 te Kırklareli orman müdürlüğünde mü teşekkil orman satış komisyonu huzurunda icra edileceğin-- den taliplerin bu işe kâfi sermayesi olduğuna ve ihtisası dahi linde bulunduğuna dair ticaret odası vesikalarile | teminatı muvakkate akçesi olarak bir senelik bedeli muayyenin 95 15 i nisbetinde 223 lira 20 kuruşu mezkür saate kadar komis yona tevdi eylemeleri ve şartname ve muka sureti musaddakalarının da Ankara orman işleri umum müdürlüz | ile İstanbul ve Kırklareli orman müdiriyetinden almabilece- ği ilân olunur. (1893) 2417 meşgul olabilsin diye sinemayı terket- | ” “Major Falcon beni büyük bir alâka iş şimdi gayet gizli tutu. hakkında Amerika nam ve hesabına müzakerede bulunmak için Viyana denilen bir yere gidi . Major Falcon bu işin içyüzünü behe- mehal öğrenmek ünkü pek lan bir iş bilhassa bunun için göndermişmiş. Ma- jor Falcon benim itimat edilir insan- İardan olduğumu anladığı için o işin ne olduğunu hususi olarak bana söy- ledi; Major Falcon'un fikrince benim gibi bir kız affetmesini bilmeli imiş; onun için Mister Bartlett'in hakkımda fena tabirler kullandığını unutmam lâzımmış; hâsılı bizi barıştırmak isti- yor. Little Brook hâdisesini zihnimden silip Mister Bartlett'e kendimi daha tanıtırsam © Mister Bartieti bana içini açarmış. Anlıyor musunuz? İki- miz dost olursak, iş, şairane bir ma- cera rengini alacak. Amerika hizme- tinde bulunan efendiler de ekseriya genç kızlarin böyle maceralara cana- tarlar. Karar verdik:. Major Falcon bir srasma getirip bizi yemekten son- n n — con, vapurdaki küçük dükkündan ko caman bir şişe Mvanta ile gönlümü aldı. Mister Falcon her halde bir genç kızın maneviyatını yükseltmenin yolunu bi- Yiyor. Kabul, bu akşam Mister Bart- lett'le meseleyi halledeceğim. 14 Nisan Oldul... Mister Bartlettle barış tım. Kendisile dost olmak Özereyim. Biribirimize söylenecek o kadar çok şeyler var kil... Pek geç vakit kama- rama indiğim zaman Major Falcon da arkamdan gelip: “İşler iyi gidiyor mu?” diye sordu. Ben de tam haberini verdim. O diyor ki: — Senin zekânda bir genç kız, A- merikanm bütün esrarıma vâlof olan Mister Bartlett gibi zeki bir adamla neler, neler konuşabilir". . (Devamı var)