4 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

4 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

İstanbulda ümit ve intizar.. Şark meselesinin halli için - Londrada Türkiyeyi kim temsil edecek? Fransız zabitinin notlarından: İSTANBUL: 26 Kânunusani-1921 Fransa, Büyük Britanya, İtal- ya murahhasları; Sadrazam Tev- (fik Paşayı ziyaret ettiler. Hükü- imetleri namma, Paris konferansı- ihın kararlarını, Osmanlı murah- İhasları arasında Mustafa Kemal Paşanın da Londra konferansına iiştirakini, konferansta kendisinin | 'dinleneceğini *bildirdiler. Tevfik Paşa; bunu kabul ve derhal An- kara ile temas ve muhabere €dece ğini söyledi. ... İSTANBUL: 27 - Kânunuşani - 1921 Şark meselesini müzakere için, Kânunusaninin yirmi beşinde Pa- riste toplanan konferansın Londra da yeni bir konferansa karar ver- diğini, bu konferansa müttefik devletlerin murahhaslarından baş ka Yunan ve Türk murahhasları- nın da davet edileceğini, bütün ş€- hir öğrenmiştir. Gazetelerde taf- silâtlı telgraflar var. Beyoğlu ve Galata; derin bir ıstırap ve keder içindedir. Dün akşamdanberi, Babrâli, Pa Ü risteki mümessili Nabi Beyin ver- diği haberleri biliyor. Bu haberle- Üre göre Nabi Bey, bazı Fransız dostlarile olan muarefesi sayesin- de, Sevr Muahedesinin tekrar İ gözden geçirilmesi vadini almış!.. $ Nabi Bey ve Fransız dostları çok iyi hareket etmişler. Müttefikler, & Sevr Muahedesine müthiş bir dar- be vuruyorlar. Par: tutulan ba $ zı gazetelerin neşriyatına dayana- © vak Kemalistler her şeyi istiyebi. lirler: İki kat daha gururlanal Nirler, kapitülâsyonların kaldırıl- masını istiyebilirler Türkiyenin U- mumi harpten evvelki hudutlarına avdetini özleyebilirler... Babıâlide, O memnuniyetinden herkes ellerini ovalıyor, M. Briya- | nın, Türklere çok taraftarlık e ğini birbirlerinin kulağına yorlar. Bu yüksek memurlar ken- di kendilerini daha ziyade tatmin İzzet Pş. için telgraf aamelerin bazı fıkrala rını okuyorlar: “Londra konferan sının mevzuu, daha evvel mütte- fik devletlerle Türkiye tarafından iroza edilmiş olan Sevr Muahedesi dir. O muahede . ki, yeni hâdise ve şartların tesiri altında tadil e- dilmek icap eder!” Acaba muahedenin el sürüle- mez olduğunu, Babıâlideki her şe yi şüpbeli nazarla gören meslek- taşlarma daha dün ayen söyleyen müttefik diplomatlar bu hususta ne düşünürler? İstanbul mehafilinde, Babrâli ve Mustafa Kemal Paşanm Türk heyeti murahhasası azasınm inti- habında ve Londra konferansın- da iltizam edilecek programda mutabık kalacakları zannediliyor. Ankarada bulunması bir (lâtfü ilâhi!) sayılan Müşür İzzet Paşa- ya, bu hususta zuhur edecek müş- külleri izale için çok güveniliyor. Yunan mehafili; harikulâde canlandırıcısmdan mahrum kal. mış bulunan Yunan diplomasisi- nin, kendine düşen ağır vazifeyi başaracak kabiliyeti gösteremiye- ceğinden endişelidir. Bununla be- raber Türkler; talep ve iddiaları- gJtllliyet nı eksiltmiyecekleri için, mütte- fikleri halim ve mülâyemetlerine pişman edeceklerini ümit ediyor- st bana dediki: “Anadoluya sükünet getirmek i- çin müttefiklerin Türklere bahşet meğe hazırlandıkları tavi Muahedesinir bize ver kadar müttefikin kaybolmasıdır. Vaziyeti hâlâ tek bir adam kurta- | rabilirdi. O da Venizelostur. Fa- kat heyhat!.. Felâketimize olarak bize yegâne kalan ancak Kontan- tindir.” ... İSTANBUL: 31 - Kânunusani - 1921 Londra konferansı hakkında, iki hükümet arasında, noktai na- zar taatisini kolaylaştırmak için Ankara ve İstanbul doğru hatla bağlanmıştır. Telgraflar açık gön derilmektedir. İngiliz zabitleri bu telgrafların verilip alınışma neza- ret etmektedirler, Mustafa Kemal Paşa, konferansa iştirak için, tel- graflarına nazaran, muhtelif şart- lar koşmaktadır. Bu şartlardan başlıcası şudur: Türkiyeyi temsil hakkını yalnız Ankara Büyük Mil let Meclisi haiz olduğu için, Lon- drada yalnız bu Meclis temsil €- dilecektir. ... İSTANBUL: 1 - Şubat - 1921 Resmi muhitlerde tezahür €- den ilk günlerin nikbinliği yerine, derin bir fütür kaim oluyor. An- karanın fasılasız yenilenen id: ları, bu fütura hak veriyor, Babı- âlide: “Meselenin düğüm noktası, İstanbulda değil, Ankaradadır. E- ğer Ankara uzlaşmamakta ısrar ederse, kurtulmamız için bize bah şedilmiş olan yegâne fırsatı ebe- diyen kaybetmiş olacağız. Konle- | ransın Londraya daveti çok mani» dardır. Bu,, İngilterenin, Türk me selesinin hallile daha doğrudan | doğruya alâkadar olduğunu isbat | Bugün çalışma usulleri gösterilecek ANKARA, 3 (Telefonla) — Yarm öğleden sonra Yüniş fabri- kasında yeni yapılan tesisat ve ça lışma usülleri gösterilmek maksa dile bir davet tertip edilmiştir. İngiliz sefarethanesinde garden parti ANKARA, 3 (Telefonla) — İngiliz Sefarothanesinde bugün bir garden - parti verilmiştir. Hariciye memurları arasında ANKARA, 3 (Telefonla) — Hari- ciye Vekâleti üçüncü daire. Umum Müdürü Vasfi Bey Prag Maslahatgü- zarlığına, üçüncü daire Umum Müdür- lüğüne de Kalemimal mal Bey tayin edilmi Dahiliyede tayinler ANKARA, 3 (Telefonla) — Dahili- ye Vekâleti vekâletler id. Umum y şehri Kayma- | kamı Ahmet, Artvin Kaymakamlığına Şavşak Kaymakamı Ömer Bedreddin, Hakkâriye Beytüşşebap Kaymakamı Kâmil, Aksaraya Çorlu Kaymakamı Salâhaddin, Osmaniyeye Keşan kay- makamı Osman Nuri, Oda bik kaymakamlardan Neşet Beylerin ta yinleri astika iktiran etmi; İngilterenin hakkımızda pek çok sempati beslemediğini fazlasile | biliyoruz. Nihayet mahirane si- yasetine inanmakta müsaraat gös- termiş bulunduğumuz Venizelos | yine sahnede... Dün Sevr'de oldu- gu gibi, bugün Pariste, yarın Lon- drada görünüyor” diyorlar. | ... Babrâli ve müttefikler karar- gâhı; Ankaranm tasavvurlarına, verirlerken; Mustafa Kemal Pa- şa; Londrada, Türkiyeyi Ankara- dan Türkiye Büyük Millet Meclisi hükümetinden başka hiç bir heyetin temsil edemiyeceğini, hiç bir sulh muahedesinin Ankaraya rağmen, bu memlekette tatbik edilemiyece ğini, sulh ve harp meselelerinde İİİ son söz Ankaranın olduğunu et- rafa anlatmağa, göstermeğe çalı- şıyor! eder. Biz, bir kaç zamandanberi, Iİ Ucuzluk bovle olur Liradan İtibaren “ISMARLAMA KOSTÜM Hereke ve Fesane kumaşlarından En iyi malzeme kullaamak ve iki prova yapmak şartile meşhur bir makastartarafından dikilecektir Yerli Mallar Pazarı İstanbul : Bahçekapı (41837 HAZIRAN Ankara intibaları Anamektebi — Muhâfizgücü— A4 koşuları— Havagazı sergisi. ri bir müsamere tertip etmiştir. Bu müsa merede talebe bir sene içinde öğ leri cimnastik, şarkı ve dersleri ailelerine göstermişlerdir. Resmimiz talebe şarkılı derslerinden birini sösteriyor. politikasma dair türlü türlü şekiller | Mahahızgücü parlak bir müsamere verdi. Resimlerimiz Muhafızgücü Resi İsmail Hakkı Beyi — nutkunu okurken, Güç sporcularını şehirden geçerken ve MİLLİCİ | idmancıları yüz metreyi koşarken göst ermektedir. Ankarada at yarışları mevsimin en eğlenceli ve muhitte büyük bir alak uyandıran en güzel sporu hükmüne girmiştir. e” Resimlerimiz bu cuma yapılan yarışları ve seyircilerini göstermektedir. Ankarada bir havagazı sergisi açıldı. resmimiz bu sergiden bir intiba yaf etmektedir. SERAY AMNSmrasasz ae Lr e EBS uaz ke ka