9 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

9 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi tefrika: 27 Yıldızdan Ordu Köşküne Yazan: $. N. Her hakkı (Mülliyat) indir. PATRİKHANELER MESELESİ Rum Patrikhanesinin, “Anglikan,, kilisesile uyuşması. — Patrik, krallarla muhabere ediyor! — Patrikhane “tahririnüfus,, yapıyor! Kudüs Mutasarrıflığından vukubu- lan arz ve iş'ardan ve Berutta çıkan haftalık “Elbeşire,, nam Protestan ga- zetesinden naklen <Semeratülfünün» gazetesinin 1437 mumaralı müshasin- da yazdığı makaleimahsuzadan; Pro- testan müessesciruhaniyesinin “Med- rssatülahat,, namile umum Hıristiyan- la şamil ve ait olmak ve | bilhassa şarkta faaliyette bulunmak üzere ye- Bi bir cemiyet kuracağı ve bumun için Kudüste muazzam ve muhteşem bir bina vücuda getirileceği ve burada Hıristiyanlık âleminin bütün işleri ve menfeatlı şü Rum Patrikhanesinin ruhani ve cis- mani sinotlarından birer azanın mez” kür cemiyete iştirak için gönderilmesi- ne muvafakat te ayrıca haber alınmış- tı, pek ziyade te- ; Başkâtip Tah- sin Paşa ile Zaptiye Nazırı merhum Şefik Paşa ve Başmüddeiumumi Ce- mal Beyle beni, bu mesele hakkında mahremane tahkikat icrasına memur etmişlerdi. Tahsin Paşa, iradeiseniyeyi | bize tebliğ ederken, padişahın ağ aynen: — Bu iş, gayet mühim ve naziktir. Eski zamandaki Ehlisalip hareketleri- nin asri bir şekli demektir. İyi tahiik etsinler. Hâsıl olacak neticeyi arzet- tiklerinde alınacak ihtiyati tedbirleri Buyurduklarını söyledi. Dikkat ve iüina ile tahkikata ( baş lanmıştı. Beni İsrail zamanında Muse- vilerin mühim hususatıdiniyelerini te- emmül ve mütalea için Beytimukad- deste üç ayda bir defa olarak umumi içtimalar vukubulduğu ve bundan çok istifade olunduğu cihetle Protestan Ce miyeti tarafmdan Kudüste (öyle bir müessessinhadiyenin ihyasına karar verildiği ve şimdilik İngiliz, | Ameri- kan, Alman olarak 850 rahibin aza kaydolunduğu ve memalikişahanede mutavattın hıristiyanların, o bahusus Ortodoksların hepsine nafiz olan İs- tanbul Rum Patrikhanesinin davet o- lunup davetivâksayı da kabul — ettiği tahakkuk etmişti, Ondan başka, Protestanlığın en mü- him kilisesi olan ve İngiltere | Kralı Edvard'ın himaycimahsusasında bulu- nan idareiruhaniyenin Patrik Yuva- kim Efendi ile gizli o muhaberelerde bulunduğu ve Patrik Efendi tarafın - dan, gönderilen, kendi imzasını havi fotöğrafisinin, Londradaki Protestan idareiruhaniyesi içtima salonuna talik edildiği anlaşılmıştı. “Medresetülahat,, teşekkül edince her yerin reisiruhanisi tarafından üç ayda bir defa tanzim olunacak rapor verilecek ve hıristiyanlığın te- ve müşküllerden kurtarılması esbabına tevessül edilecekti. Rum Patrikhanesi, meseleyi ciddi- yet ve ehemmiyetle hal £; i ni, Katolik, Nasturi, Maruni, Melkit, Protestan, ne kadar hıristiyan varsa tahkik ve iş'arı lüzumunu emretmişti. Her Me it, kendi daireiruhaniye- si dahilinde bulunan İsevilerin mikta- rmüfuslarını öğrenip | Patrikhaneye bildirmeğe memur edilmişti. Bu, pek ziyade calibinazar bir ha- reketti. Haydi, kendi — kilisesine tâbi Rum Ortodoksların miktarını öğren- mek istemesi tabii görülse de, digerle- rini arayıp, sorup araştırmasına, teca- kârane bir teşebbüsten başka bir Patrikhane adeta, Türkiyedeki Hi- ristiyanların “tahririnüfus,, unu yapı- yordu. Patrik ve Patrikhanenin, bu ka- dar pervasız cür'eti bulup gösterebil- meleri, kendi kuvvet ve nüfuzlarına ne kadar güvendiklerini, kendilerin- 'den ne derece emin olduklarmı göste- ren, acı, lâkin hakiki birdelildir. Aralarındaki mezhep ihtilâflarını halletmiş, eski din, mezhep kavgaları- nı unutmuş, tamamile uyuşmuş görü- nüyorlardı. Bunun parlak bir misali ortadaydı; Rum Papası bulunmıyan yerlerde, İngiliz papasının ve kezalik simini ifa etmesi hakkmda bir itilâf dahi yapıldığı öğreniliyordu. Diger taraftan, Osmanlı tebaasm- dan olan Katoliklerin frenk Katolik kiliseleri ile tevhidiâmâl etmeleri ta- karrür ettiği tebellür ediyordu. Sultan Hamidin korkmakta ve kuş- kulanmakta yerden yöğe kadar hakkı larındaki mezhep il rek padişaha ve hükümete karşı, tek cephe almış oluyorlardı. Aralarında a varken, devlete, hükümete ka- fatutan, meydan okuyan bu müessess- lerin birleştikleri takdirde o korkunç bir cür'etle vi ete hâkim olacakları muhakkaktı. Onlarla teke tek uğraşamıyan, ba- sa çıkamıyan Osmanlı Hükümeti, ha- ve manevi muzaheret gören bu muaz- zam, yekpare kuvvet karşısı yapacaktı? Bir tekinin çıkardığı müş- ülü yenmekten, ibtilâfı halletmekten âciz kalan padişah ve Babıâli, bu ye- ni, büyük kuvvete mi karşı duracak- tı? Kiliseler, anlaştıktan sonra dahilde çıkaracakları fesatlardan başka, ha- riçten, dölayısile, binbir mesele ihtas edeceklerdi. Kiliseler, ayrı ayrı hareket ettikleri zaman, saray veya hükümet, (onları itma edebilirdi. Hattâ para, rülpe, nişan, mevki vesaire gibi türlü entrikalarla aralarına nifak sokarak, ber hangi bir müşkülün içinden, nis- ; z Yarın: PATRİKHANELER MESELESİ la bdülmecidin. başına , Abdülhamide de çatacak mıy- iz — Oak Mela İK illlmrindiz biri, — Bütün müsaadelere, imtiyazlara rağmen, gayrimüslimler memnun değil? Hitlerin erkânı harbiye reisi şehrimize geldi Bir kaç gün şehrimizde kalan Her Röhm dün gitti Hitler hücum kıtaları Erkânı Har- biye Reisi | binbaşı Röhm'ün bzndan birkaç epg sehrimize geldiğini razmıştık.. Bir tenezzüh seyahati yan Tokatliyan otelinde oturmuş ve dün Vrenna vapuru ile Venediğe gitmiştir. Oradan tayyare ile Almanyaya döne- . Almanyada Naziler iktidar mevkiine geçtikten sonra Major Röhm ün ehemmiyeti bir kat daha artmış. tır. Şehrimizi ziyareti bire beliknn iler içi imi tezahürat vesilesi Naziler için samim a mensuplarının reisi bulunan mühen- dis M. Riener kendisi ile birçok defa- lar görüşmüştür. Major Röhm dün hareketinden evvel bize şu beyanatta bulunmuştur: — Öteden beri çok sevdiğim dostu- muz Türkiyeyi ziyaret etmek ve bil hassa burada yapılan terakkiyatı gi mek isliyordum. Türkiye'nin hakika- Ziştiği anlaşılıyor, Bon asker ol- duğum için burada gördüğüm asker. ler beni çok alâkadar etti. Ötede be- | şeldiğim zabit ve askerlerin kıyaret ve vaziyetlerinden talim ve terbiyelerinin mükemmel olduğ. #liyor. Ümit ederim ki Türkiye Her Röhm ntomabile biniyor.. Almanya arasındaki o münasebetler İ simdiye kadar olduğu gibi, istikbalde de döstane olacaktır, Bu iki memle- kette iktidar mevkiinde bulunan mil- Ji hükümetlerin vatanları için en bayır İngiliz papası olmayan yerlerde Rum | cenaze duasını ifa ve mera- | riçten ve ecnebi devletlerden maddi | beten az zararla sıyrılmanın yolumu, |, HARİCİ H Pariste görüşmeler) İktısat konferansına mü- | sait hava hazırlanıyor PARİS, 8 A.A. — Fransa, İngiltere ve Amerika mümessileri arasında görüş- meler bu sabah 10,40 da hariciye neza- retinde başlamıştır. M. Daladier, Ingiltere namma, Lord London Derry, M. Eden, Paris sefiri M.| Campbell ve hariciye nezaretinde Millet | ler Cemiyeti sube müdürü ML Cadoğan, Amerika namına M. Norman Davis, ad- li müsteşar M. Dulles, silâhları bırakma / konferansında Amerika heyeti üzasından miralay Strong'ın İstirnk ettikleri görüş | melerde hazır bulunmuştur. İ NEVYORK, 8 A.A. — Nevyork Ti. mes gazetesinin Vaşington mükabirine göre siyasi mehafil M. Norman Davis ile M. Daladier mülâkatının," silâhları bıraka konferansının istikbali için çok | mühim olduğunu söylemektedir. M. Norman Davis'in bugün, hükümet reislerinin yapacakları doğrudan doğru- ya bir temasın, konferanstan daha çok netice vereceği fikrinden Daladier ile Hitler, M. Mussolini ve M. Mec Do-| nald'ı bir araya getirmek (projesinden vazgeçirdiği beli olmaktadir İ Paris görüşmeleri P, An midir, Ve asm» | da çıkan ihtilifların tetkikinden ibaret- tir. Bu hususta resmi hiç bir tebliğ redilmiyecektir. Yoguslavyada “ Devleti koruma İki tahrikçi daha muha- keme ediliyor BELGRAT, 8 A.A, — Yugoslav te- baasından Korçulanic, Mertinovic ve Bi-| lann adli 3 kisi aleyhinde acılan davanın muhakemesi dün Belgrattaki - devleti koruma i mahkemesinde yapılmıştır. Bu adamlar İtayaya sit bulunan Zara şehrinde müteşekkil bir ihtilâl cemiye- tine mensup olmaktan, devlet müessese. lerine ve hallkın emniyetini koruyan teş-| kilâta karşı suikastlar yapmak icin Zara' dan Yugoslav toprağına fosat çıkarma. ğa matuf bir takım yazılarla silâh ve cep İ hane nakletmekten suçludurlar. Bunlardan Korçulaniç, firar halinde bulunmaktadır. İthamname okunduktan sonra suçlu. ların istiçvabına başlamıştır. Bunlar ken dilerine para mükâfet ve ikramiye ve- rileceği yolunda bir takrp 'yaitlerle- al- datılmış olduklarını, giriştikleri işin ha- kiki gayesinin ne olduğunu bilmedikleri- ni söylemişlerdir. Müdafaa Vekillerinin müdafaaları ve müddei umuminin iddianamesi dinlendik ten sonra sona erdirilmişti. Hüküm cumartesi günü verilecektir. laaan Para peşinde VİYANA, 8 A.A. — Başvekil M. Dolfuss, dün Roma'dan tâyyare ile Vi- yana'ya dönmüstür. M. Dolfuss, Roma ya yaptığı seyahatin metiçeleri hakkın- da Cümhur reisine izahat vermistir. Gazeteler, büyük devizilerin Avustur ya'ya ödünç para vermeleri hususunda ortaya cıkan zorlukların yenilmiş olma sından ve İtalyanın bu ilraz mesmelesi. sinde hissesine düşen 30,000,000 vermeğe hazır bulunduğunu bildirmesi: den çok memnun görünmektedir. —— Alman borçları BERLİN, $ A.A. — Conti Ajansına nazaran kabine, bugün öğleden sonra Al toryom mevzu bahs olmadığın: ilâve et- çi "Dünya Iktısat konferanama Alman 'murahası sıfatile iştirak edecek olan M. Schacht ayni zamanda, işlenilemiyen v kandı ye mevzu bahs —— Viyana Olimpiyat ko- mitesi kongresi VİYANA, 8 A.A. — Dün Fen Aka- 'demisi müsamere salonunda beynelmilel olimpiyat komitesinin 30 üncü kongresi / Açılma merasiminde Avusturya Reisi- cümhur, başvekil M. Dolfuss, kabine ve | sefaretler erkânı, papa mümessili, Viya- na kardinalı, Viyana Belediye reisi ve birçok ecnebi zevat . Açılma nutkunda M. Miklas beynel. milel sahada bu tarz spor karşılaşmalar miyelin kaydetmekten memnu- lı işlerde bulunacak, şüphesizdir, Büyük reisiniz Gazi şimdiye kadar bir asker ve hükümet adamı sıfatile çok şayanı dikakt işler görmüştür.” Major Röhm bundan sonra Alman- yadaki Yahudilik aleyhtarlığı hakkın da demiştir ki: — Bu, Almanya için dahili ve milli bir meseledir. Bu aleyhtarlık bizim i- çin çok İüzumludur. Bunun la beraber olan bu meselenin diğer devlet- İerle münasebetlerimiz. üzerinde bir tesi? yoktu ABERLER Mühi Londradan Amerikaya ve | Amerikadan bağdada VAŞINGTON, 8 A.A. — Tayyareci Mollison ile zevcesi, saat 15,30 da Nev- yorka müteveccihen Creydon'dan hava- lanmışlardır. Niyetleri oradan Bağdada kadar merhalesiz doğruca ucmak rekoru idi. Tayyare 100 yarda kadar mesafe | katettikten sonra kapaklanmış, arka kıs- mi kendi üstüne dönmüştür. İki alt ka- nat kırılmıştır. İcindekiler sağ ve salim- dirler, Bir haftadan evvci tekrar uçabil- melerine ihtimal verilmemektedir. m bir sefer Mollison'un tayyaresi LONDRA, SAA. — Mellison, kaza- ya uğrıyan tayyaresinin tamir edilmesi» nin hir aylık zamana muhtaç olduğunu en sonra demiştir ki; “Tamiz İşi bittikten sonra yeni bir teşebbüste daha bulunacağız.” Dünyayı dolaşan tayyareci MOSKOVA, 8 A.A. — Tass Ajansı- dan; Kraşmoyarsk'de yere inmeği düşü- nen Matter'inden uzun hir müddet ha- ber alınmamıştı. Tayyareci, Movosibirık ten 600 kilometre ilerde, Prokofiesk'te yere inmeğe mecbur olmustur. Bir tay- yare kendisine yardım etmek üzere ha- reket etmiştir. İngilterede bir katilin idamı LONDRA, 8 A.A. — Bu sabah, Pen- tonville hapishanesinde, halâsmı öldür. müş olduğu için mahkâm olan kundur: <a Puttwann zlar Zeppelin balonu RİO DE JANEİRO, 8 —— Genf Zep- pelin bu sabah saat 5,00 da Rio'ya inmiş, 6,35 de tekrar gitmiştir. —— İspanyada kabine buhranı | ti istifa etmiştir. İspanya kabinesi istifa etti MADRİT, 8 AA. —— Kabine istifa et miştir, A 2 RT A NOR | mulüne girmiyecektir. MADRIT, 8 A.A. — Azana hüküme- | Arkadaşını öldürd IZMIR, 8 (Milliyet) — Dikilide Dom bay çifliğinde amelöden Cemak arkada. 4 41 Hasanı bıçakla yedi yerinden yarala- yarak öldürmüştür, l e) . . .. Çeşmelilerin bir teşebbüsü İZMİR, 8 (Milliyet) — İstanköy 24 zelesinde yurtsuz kalan 50 Türk ailesi- nin ana vatana öldükleri takdirde Çeş- mede iskân edilmelerini Çeşmeliler Da- hiliye Vekâletinden rica etmislerdir. Ve- ikiler meselenin tetkkini Viliyete emret miştir. s2 EA : İzmir kasapları şikâyetçi IZMİR, 8 (Milliyet) — Kasaplar miyeti Vilâyete istida ile müracaat ede- rek hariçten kesilmiş getirilen hayvan- lardan mezbaha şirketi tarafından tam resim alınmasının kanunsuz olduğunu beyan ile şikâyet eylemiştir. ee Tamuşvar - Altay maçı IZMİR, 8 (Mülliyet) — Tamşuvar ta- kımı iki maç yapmak üzere bugün geldi. Misafirler sporcularimiz tarafından kar- sılandılar. Yarın Altay, pazar günü de Altınordu ile maç yapacaklardır. Firari bir idam mahkümu yakalandı TURGUTLU, 8.. (Milliyet) — İki senedenberi firarı İki sene bir sınıfta (Başı 1 inci sahifede) bu talebenin 6 emet sınıfa geçmeleri lâ zım gelmekte idi. Fakat bu sene de ip- ka kalınca 20 kadar talebenin iki 86- ne ayni sınıfta kalmasıdolayısile mek tepten çıkarılması icap etmektedir. Fakat bu talebeden bir kısmı geçen se ne bir dersten ipka kaldıkları külde, bu sene ayni sınıfın derslerinden da» sizlik olduğunu iddia ederek bu 20 talebenin başka bir heyeti mümeyyize tarafından yeniden imtihan edilmesi- ni istemişlerdir. Bazı muallimler de bu talebenin ekserisinin kimsesiz ol- duğunu, akrabalarının da Anadoluda bulunduğunu söyliyerek mektepte kalmalarını istemişlerdir. Bu yüzden munllimler meclisinde çıkan ihtilâf kat'i bir neticeye vâsil olamamış, iş Maarif vekâletine yazılmıştır. Bazı muallimler, bir talebenin ayni smıfta ilk sene bir dersten, ikinci sene daha fazla dersten ipka kalmasmı tarafgira ne hareket edilmiş olmasma hamlet- MERT ER GEN Sİ EE ü Osmanlı Bankası Sümerbanka ii milyon liralık hesabı cari açacak, ANKARA, 8 ( Telefonla ) — Osmanlı Bankası imtiyazının Göğfil tılması hakkındaki lâyihanın tasdi kına dair olan kanun lâyihasıntdi çe encümeni müzakere ve tasvip etmiş ve lâyiha heyeti umumi” 51 . 2 sevkedilerek ruznameye alınmıştır. Cumartesi toplanışında görü cektir, Bu münasebetle Adliye Ve kili Saraçoğlu Şükrü Bey e: Tin yeni mukavelenin esasları hakkında izahat vermiştir. Osmanlı B. yüzde altı faizle Sümmer Banka bir milyon Türk liralık bir hesabi açmış olduğunu da bir mektupla bildirdiğinden bütçe encümenii'mi mektubu mukavelenin mütemmimi addetmiştir.. Bundan başka mi kar velede bankanın şubeleri ve kullanacağı Türk memurlarile Avn “de her sene okutacağı talebeler hakkında kayıtlar vardır.” , M. Şevket B. mebusluktan çekil&” ANKARA, 8 ( Telefonla ) — Kâbil büyük elçiliğine tayin Elâziz meb'usu Memduh Şevket Bey meb'usluktan istifa etmiştir. #8). fanamesi Meclisin cumartesi toplarısında okunacaktır. Devlet şurası münhal ZER ANKARA, 8 ( Telefonla ) — Adliye ve Dahiliye encümenlefi martesi günü müştereken toplanarak Devlet şürasında münhal namzetleri © tay fel nan dört azalık için heyeti umumi yeye gösterecekleri bit edeceklerdir. mi Pı Matbuat cürümlerinden mahkü olanların âffı için ANKARA, 8 ( Telefonla ) — İzmir meb'usu Mahmut Era Türk cümhuriyetinin onuncu yıldönümü matbuat cürümleri! suçlu olarak haklarında takibat yapılmakla bulunanların affi hakli da Meclise bir kanun teklifi vermistir. Teklifin bir maddesine görme tan haricinde matbuat vasılasile irtikâp edilmiş saçlar bu kanunutl “Ta du Yeni Maliye müsteşarı — in ANKARA, 8 ( Telefonla ) — Para kanununa merbut Maliye kâletine ait cetvele üçüncü derece üzerinden bir Düyunu umumiye miserliği ve 9 uncu derece üzerinden komiserlik baş kâtipliği ili hakkında hükümet Meclise bir lâyiha vermiştir. Mezkür komi Maliye müsteşarı Ali Rıza Beyin ve müsteşarlığa da muhasebei 4 miye müdürü umumumisi Faik Beyin tayini mukarrerdir. “yo Aydından 1000 kişi İzmire geldin. İZMİR, 8 (Milliyet) — Aydından tenezzüh trenile bugün 10005 şi gelmiştir. Misafirler arasında bulunan Aydın etibba odası azalaliy” fırka ve şehrimiz etibba odası tarafından şehir gazinosunda ziyafel'5 " rilmiştir. Bulgar Başvekili Bulgar meclisi hükümetimize teşekkür etti SOFYA, 8 (A.A.) — Bulgar Ajansı bildiriyor: Mebusat Mecli rici siyasete müteallik müzakereleri bitirmiştir. Başvekil M. M. bütün hatiplerin bütün devletlerle sulh ve anlaşma siyaseti faki mesine taraftar olduklarını gördüğünü ve binaenaleyh bu siyaset tün milletin isyaseti olduğunu söylemiştir. Bilhassa Türkiye ile ol. naseebilerden bahseden M. Muşanof , şöyle demiştir. “Türkiye ile olan münasebetlerimiz, çok samimi ve çok di dir. Yalnız mevcut muahedeler değil, ayni zamanda ve belki di yade mülekabil hisler ve müşterek menfaatler iki memleket devamlı bir dostluğu âdeta bir zaruret haline sokmuştur. Aram sümet sokmak temayülünü besliye n bir takım mahafil mevcuttur. ne bir takım betbahtlar vardır ki bu gibi tesirlere kapılarak bir gürültüleri çıkarıyorlar. Fahat bütün bu hâdiseler aramızdaki di ğu sarsmış olsaydı bu hal teessüre şayan olurdu.” M. Musanof, bazı kimselerin Türkiyeyi mütearrizın tarifine dı lan maruf beşinci maddeye müzaheret etmiş olmakla muahaze rini ve Türkiyenin bu müzaherette bulunmakla Bulgaristan ale; bulunmuş olduğu #wretindeki iddialarını reddetmiştir. Başvekil, Türkiye Hariciye Ve'kili Tevfik Rüştü Beyefendi, Ti ye bu tarafa müzaheret ederken baska hudutları kastetmiştir d. M. Muşanof, ticari müzakerelerde bulunan Türk heyetinin geleceğini söylemiş ve daha bir çok Türk - Bulgar dostluğu derpiş edilmekte bulunduğunu ilâ5e etinişir. Mumailaylı netice eli Bulgaristana yapmış olduğu hizmet ve yardımlardan dolayı Türk kümetine teşekkür etmiştir. il Atina emniyet müdürü ve ü tevkif edildi ATİNA, 8. A, A.— Atina Ajansı bildiriyor : İstintak hakimi, M. Venizelos a yapılan süikastle alâkadar larından dolayı üç polis memurun un tevkifini | emretmiştir. B. arasında emniyet müdürü M. Polic ronopoulos da bulunmaktadır. Yuğoslavyalılar Bulgarlara g BUKREŞ,8. A. A. — Bugünki Balkan futbol ü Yugoslavya takımı, birinci devred e iki, ikinci devrede de yine yı kaydederek Bulgar takımını dör 1 sıfır mağlup etmiştir. Hı halefetin rağmen oyun 10,000 seyi rci tarafından takip edilmiştir. Postave telgrafta yeni tayinle, ANKARA, 8 (Milliyet) — Yeni Posta ve Telgraf ve Telefon idaresi! roluna nazaran heyeti tehtişiye reisi ve müddeismumi muavini seksen lira asli maaşa, posta işleri müdürü Yusuf Bey yetmiş, Telgraf müdürü İhsan Bey yetmiş, muamelât müdürü Naci Bey yetmiş, Levası” dürü Necati Bey elli beş, Ankara başmüdürü Fehim Bey yetmiş, İstan! müdürü Hüsnü Bey yetmiş, İzmir başmüdürü Enver Bey yetmiş, Di başmüdürü Asaf Bey elli beş, Erzurum başmüdürü Yakup Bey elli beş, İğ Başmüdürü Enveri Bey elli bey, Konya başmüdürü Mitat Bey elli beş, başmüdürü Hüseyin Avni Bey elli beş, Trabzon başmüdürü İhsan Rüştü elli beş, Kastamonu başmüdürü Eşref Bey kırk beş, Sivas Başmüdürü Bey kırk beş, Van başmüdürü Kenan Bey keza kırk beş lira asli m kaen ve fen müdürü Zeki Bey yetmiş lira as maaşla fen müşavere reisliğine, fen müfettişlerinden Bekir Bey yetmiş lira ile fen müşaverf azalığına, Gümrük ve İnhisarlar vekâletinden İbrahim Bey elli beş başmüfettişliğe, tetkiki hesabattan Ha yri Bey de elli beş lira ile müf€ naklen ve terfian tayin edilmişlerdir. i ima Kiev