15 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

15 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Şeref'e herkesi ağlatan çok hazin bir cenaze merasimi yapıldı (Başı 1 inci sahifede) ler vardı Bundan sonra Şerefin tabutu sevdik lerinin elleri üstünde taşınıyordu. Ar- kasından Şerefi seven ve caddeyi taşı» ran hazin bir kafile geliyordu. Ala- yın iki tarafında asker ve polis müf- rezeleri vardı. Cenaze merasimine iştirak edenler arasında belediye reis muavini Hâmit, Cümhuriyet Halk fırkası idare heye- tw reisi Cevdet Kerim, İş Bankası İs- tanbul şubesi müdürü Yusuf Ziya ve Türkiye idman cemiyetleri merkezi umumisi reisi Beyazıt meb'usu Halit, İstanbul mebusu Ziyaettin, Beyoğlu kaymakamı Sedat ve Beşiktaş kayma kamı Beyler, Matmuat cemiyeti azası, gazeteciler, İstanbul vilâyeti umumi meclisi azası, bütün spor teşkilâtları, azaları, Gazi Osman Paşa mektebi tedris heyeti ve talebesi, Böşiktaşlılar vardı. Cenaze alayı geçerken evlerden bakanlar da Saat birde cenaze Çırağan stadına gelmişti. Sta- dın direğine klübünün arma- 8: siyaha"bürünmüş ve yarıya kadar indirilmiş olarak asıldı. Tabut, stadın ortasında iki masa üzerine kondu ve etrafı çevrildi... Türkiye idman merkezi umumisi reisi Beyazıt meb'usu Halit Bey, tabutun başına geldi; çok müte- essirdi. Şerefin hayatından bahseden bir hi tabe söyledi. Halit Bey Şerefin sporun memleketimizde yerleşmesi için nasıl sarsılmaz bir imanla, çalıştığını, onu laşıldığını söyledi. Futbol federasyonu reisi Hamdi E- min ve İstanbul mıntakası reisi Fethi ziyetlerinden bahsettiler... Atletizm federasyonu reisi Bürha- nettin Bey, hıçkırıklar sözünü boğa- MA Ee Ale si dedi ki: Ey Serefi sevenler, bize her ba- kışta neşe ve hayat veren Şeref için bu vada bu merasimi yapacağımızı kim alna getirirdi? Mukadderat bize bunu da gösterdi. Anladım ki, Çırağan, ona bugün için yanmış, biz de onun için bugün yanı- yoruz. Bu ateşi döktüğümüz göz yar ları söndüremez.. Allah Şerefe rah- met öylesin.” Bürhanettin Bey, herkesi tekrar ağ attı. Vasiyet mucibince bir düdük ça lındı ve Beşiktaş klübünden Abdüllah Bey dakika süküta davet etti. Merasim bitmiştir. Alay, stattan > ve hemen karşı skill Baron GE akal yapı larak Şeref, Tanrının rahmetine bırı ilde sö mezarı çiçeklerin sözlendi. Mo zarın basında İstanbul umumi meclisi azasından Abdülkadır Bey, Şerefin meziyetlerinden bahsetti ve Beşiktaş klübünün Şeref ile yeri doldurulmaz. bir arkadaş yeti söyledi. İs- tanbul beledi azasından Avni Bey de Şerefe bit bitap etti ve dedi ki: — Şeref, Viyanaya gittikten sonra oradan sıhhatini sorduk. Mütehassıs profesör doktor verdiği cevapta; “o- na bu hastalık üzerinde insan muku- vemetin ekseriyetle kıran son tedbiri yaptık. O, buna da mukavemet gös- isrdi” diye ve: “Bununla Türk muka- vemetinin büyüklüğünü öğrenmş oldu ğuna si hakkında hayranlığı iblâğa vesile bulduğunu, ilâve ediyordu. Şeref, mü eadelede rekor kırmıştı. Evet, Şeref bu menbhua hastalıkla 12 aydır müca- dele ediyor ve teslim olmuyordu. Fakat ölümünden beş gün evvel ge- ne öna gittim. Artık Şeref, moralile yaşıyordu. Bana dört gün sonra ölece- ğini söyledi. Ağlıyamadım bile.. Şim- di Şeref, teslim olmuştu. Bugün bütün evlerden ona bakan gözler, bir nisan yağmuru gibi ağladı. lar.” Sporcu Refik Osman Bey de Şeref- ten bahsetli, iğiliklerini saydı. Şimdi Şerefin çiçeklerle süslenen mezarından onu sevenler içlerinde de- rin bir boşluk ayrılıyorlardı. O, teselli ederdi! Şeref, Viyanaya tedavi için gider- ken Sirkeci garında onu uğurlayanlar arasında ben de vardım, EE mlle. rin, bu hınzar derdin acısını inim inim çekiyordu; fakat yüzüne ve gözlerine renk ve fer vermeğe rak bunu o- vadakilere sezdirmekten elli Her vakitki gibi gülmek ve güldürmek istiyordu. Bumu, ben acı acı duymuş” tam Ve istasyondan çıkarken, kendimi bir mezardan dönüyor sanmıştım. ref, geldi. Rivayetler ekili. cesi, çocukları ve dostları vardı. Kendimi zor tutarak: Hayatımda bu kadar mânasız; fa- kat k gemi yakan bir söz söylediğimi bil E Yâkin gebe o karanın, çocukların! ve hattâ dostlarına karşı: vermeğe çalışarak bunu oradakilere serdirmekten kaçınıyordu” İcin için ağlıyan ailesini, bir şey yok muş gibi, tatir m teselli ederek gönderdi. İ idi. Ben, ona sw ben de inanmıyordum) ap” âile biz döleteden bahsediyordu — Çikmen hepsi unutulur. dedim. “— Inşallah dedi, fakat unutulmıya cak bir şey var... Gördün ya; bel ke- wiğimi kemiren ağrılarla çarpışarak karımı ve çocuklarımı susturmak için çektiğim zehirli dakikalar... Evet, bu halimle de onları gene teselliye mec burum. Şeref, temiz ve yüksek bir koca ve bir baba idi de. Ve eğer dün Şeref, herhangi bir mucize ile beş dakika canlansın, ove oarkasından ağlı yanları görseydi, tabuttan başını kal- der: — Ağlamayınız! Ne oluyor. İşte be- raberiz, Diye haykırır ve onu sonsuz yuvası- götürenleri» teselli etmek isterdi. Seref, böyle bir sedamdı. - Tevfik NECATİ *.. İhtifâl yapılacak Merhum Şeref Beyin hâtırasını yad ve kaziz et üzere 19 Haziran 933 pazartesi günü akşamı saat 17 buçuk- ta İstanbul Halkevinde bir ihtifal ter- tip edilmiştir. Beşiktaş klübünün teşebbüsü Beşktaş Jimnastik klübü riyasetin- den: Klübümüzün kıymetli yapıcısı ve u- 'mumi kaptanı Şerefin cenaze merasi- mine candan ve gönülden bir alâka i- le iştirak ederek bu kara günümüzde tesliyetimize koşar bütün arkadaşlara ve fendiye, İstanbul beledyesine ve mer- buma karşı büyük bir saygı ve sevgi izhar ederek keza çelenk ile iştirak ©- den muhterem Matbuat cemiyeti ile sair cemiyet ve şirketlere ve kıymetli zevata ve ber birine karşı minnetle bağlandığımız spor klüplerimize ge- rek ailesi gerek klübümüz ayrı ayrı şükran ve minnetlerimizi arza bu ma bulamadığı- Suriç Yoldaş Ankaralı! (Başı 1 inci sahifede) ye zamanda yeni Türkiye, arkas konferansının neticesini ta- a eden pek büyük askeri muvaffakiyet- leri olmakla beraber, siyasi cephedeki istiklâki için mücadelesini henüz kat'i surette tamamlamış ve Lawsannc konfe- ransı da bitmiş değildi. Gene şunu hatır- iamak kâfidir ki, ben iükizeye za ğim zaman, memleket dahilinde Gazinin rehberliği altındaki milli "laz lin meyvasıli olan cümhuriyet idaresi he- nüz ilân edilmemişti. O tarihte on senedir Türkiyede tem- sil etmek şerefinde bulunduğum ve son senelerde o kadar şayanı hayret terakki- ler elde etmiş olan memleket te, bütün iktisadi teşkilâtının büyük sarsıntısından mütevellit yaralarını ancak tedavi etmiş Bahumayondu; Fakat gili çok büyük ve meşru bir gururla bu on senenin her iki memleketimiz için en büyük muvaffaki- yet m olduğunu müsahede Her iki memleket iktisaden kuvvetlen- | miş, beynelmilel büyük âmiller. sırasına girmiş ve dünya sulunün büyük unsur. İsrr olmuşlardır. Bu muvaffakiyetler her iki milletin heyecan ve hamlesinden ve hükümetle- rinin akilâne idaresinden ileri gelmiştir. Her iki memleket arasındaki sarsılmaz dostluğun, bilhassa beynelmilel | sahada | oynadığı rol de az ehemmiyetli değildir. Bu dostluk son on sene içinde münhani- si gittikçe yükselen bir şrafik halinde tasavvur edilebilir, Daha ben gelmeden evvel başlamış o- lan bu dostluğun iki milletin biribirine karşı duyduğu mahabette ve mütekabil bayii menfaatlerinde kaynakları var- Saza vazifem itibarile bu hissiyatı kuv vetlendirmeğe çalıştım ve Türk zimam- darlarından daima gördüğüm yardım ve muzaheret bu vazifemi kolaylaştırdı. misal teşkil etmiştir. Bu misakın tamamı ve teferrüatı, bi- lühare Ankara protokolu halinde M. Ka- rahanın Li teşrik mesai ü ortaya koymuş- tr. Üs de Ünbiimizi biribirine bağlı yan karsılddı itimat ve sıkı dostluk imza ettiğimiz bahri protokolda da tesirini göstermiştir. Aramızda her hangi bir erazi ihtlâfi olmadığı ve bu meselelerin daha gelmeden evvel Kalede, imal dır ki, bu mevzuda müzakerelere hiç hü- zum bırakmamış ve hudutlarda hususi çerve e eliyömle dl yalı bl sadi teşriki mesai sahası İlâve etmeliyim ki, buradaki mesaim, | ilâ memleket siyasi adamlarının ziyaret- leri esmasmdaki sahsi temaslar ile son derece kolaylaşmıştır. Bu ziyaretlerden bahsederken,başvekif İsmet Pş. Hz. ile Hariciye vekili Tevfik Rüştü B. in ziya retlerinin Sovyet ittihadı milletlerinde hararetli olduğu kadar silinmez bir hatı. N 1933 HARICİ HABERLER 4lerin toplantısı Londrada b mevsim- siz addediliyor LONDRA, 14 A.A, — M. Daladici nin yakında M. Hitler ve M, Musolini ile karşılaşıp görüşeceğine dair gazete. lerde çıkan haberler hakkında salâbiyet. tar mahafillerde hâsil olan intiban göre | m haber henüz vakıtsız ve mevsimsiz- Böyle hir tasavvur mevcut değildir. | Dürler misakı tasdik edilmeden önce böyle bir mülâkattan bahsedilmesine de imkân yoktur. Rusyaya teminat Se | Fransa misak için Rus- yaya teminat verdi M Paul Boncour, ki mesai ve ka ersin karşı tercih edilmis değildir. | Sovyetlerden Amerikaya mühim sipariş veriyorlar VAŞINGTON, 14 A.A. — Sovyet mü: | tehassıslarına göre Recoristruction Finan | ce Corporation'dan bir kredi temin edil de taktirde, Sovyet Rusya, yüz milyon larca dolar kıymetinde Amerika pamu- ğu, makine ve zirmat alât ve cdevatı ala. | bilecektir. wi Sovyetlerin bale siparişlerde alacağı tahmin ediliyor. Akron'un eşi , FRANCFORT - Michigan, 14 A.A. — Amerikan deniz kuvvetlerine ait ve par- çalanan “Akron” balonunun eşi macon yapmakta olduğu 48 saatlik bir uçuş tecrübesinde, dümeninin bozulmuş oldu- ğunu bidirmiştir. Amerikanın deniz inşaatı YAŞINGTON, 14 A.A. — Nalin in- şaati hakkındaki kanunun kabul edilme- si üzerine deniz inşaatine müteallik plân tatbik mevkiine konacaktır. Bu plâna göre 32 gemi inşasına başlanacal'va bun ların inşaati üç senede bitirilecektir. Bu 32 geminin yapılması 23 milyon dolara mal olacaktır. Okyanosu aşacak. İtal- yan tayyareleri ORBETELLO, 14 A.A. — Alice va purunun seyahati tabii bir surette cer©- | yan etmektedir. Jeneral Balbo bu sabah yüzbaşı Bis9- yu rasadat havaiyede bulunmak üzere pipini ise de yüzbaşı havanın bozuk! ğundan geri dönmüştür. Filotila perşembe veya cuma günü kal kacaktır. Hitler evleniyor BERLİN, 14 A.A. — Havas birinden: Bazı siyasi mahfillerde “Sella | san şayialara göre Başvekil Hitler, — lenmak bu iyatla telâkki etmek ame ii ihtiyatla ale saat için süaller CENEVRE, 14 A.A. — Havas Ajan- smdan: İş konferansı dün öğleden sonra kısa bir celse yapmış, kırk santlik hafta münasebetile hükümetlere bir sual hazır lamak üzere bir komisyon teşkil etmiş- tir. Vattern'in uçuşu MOSKOVA, 14 A.A. — Tasş Ajan sından: Şimale doğru yolumu kaybetmiş olan Mattern, Okhotsk denizi üzerinden yağmurlu, sisli bir hava içinde ve buzlar arasından uçmuştur. ime gö” re Thantarık buz mıntakasına girmiş 0 Habarovsk'a dönmüş 50- İ verecektir. | hayret gun bir halde inmiş Habarovsk” miş, sonra Alâska'dı Nom'e bir açuşta | vâsıl olmak için hareket etmiştir. —————— ra bıraktığını zikretmeden geçemiyecs- | ğim. Türkiyenin kalbinde geçirdiğim su on sene zarfında, bu güzel memleketi ve bu asıl milleti sevmeği öğrendim. Kendimi pek haklı olrak Ankaralı telâkki ediyor, sür'atle inkişafı ve güzeleşmesi yeni Tür biyenin inşa ve imarının bir remzi olan harikulâde terakki- | ie küyük bir şerkle tikip eğiyorum. Müls bitirir yeni Türkiye. | nin zimamdarlarına ve büyük siyasi a- z bulunduğum de. * rin minnet hü ifade etmeden geç- | miyeceğim. Bilhassa tinde kendisi ile beraber burada vazife- me başladığım ve 6 zamandan beri işle- rimize muzaheretkârane alikasımı eksik | etmiyen İsmet Paşa Hz. ne, uzun sene- ler beraber calışmakla mes'ut ve, Şa. bulunduğum Tevfik Rüştü BE memleket mümezsiline va: de | Babi kıymetli yardımlar gösteren ük: | rü Kaya BE. ye minnettar bulunayorum. Mesaim, © kadar kıymet. li yüksek müzaheretini asla esirgemiyen Cümhur reisi Gazi Mustafa Kemal Hz. | | Graf Zeppelin dün 16,20 de yere ii ne bilhassa şükran borçlusuyum. 15 haziran taksiti M. Roosevelt yüzde onu kabul etti VAŞINGTON, 14 A.A. — Associnted Press'e haber verildi. , ğine göre Reis OM. | Roosevelt İngilizler in 1$ haziran taksiti için yüzde 10 vermek hususunda yaptıkları teklife bugün cevap i konferansına iştirak z eden (devletler isin verecek bir b v4 şekilde olacağı zan- nediliyor, V Röosevelt Âyan Meclisi bekliyor VAŞINGTON, MAA berlin'ın Avam Kamarası etmemiş olması haberi meclis büyük hir heyecan uyandırmış! Her iki meclis birer nota teni vaziyet belli olmadan v- İngiltere'nin İ noktai nazarını öğrenmeden evvel dağıl- mamağa karar vermişlerdir. VAŞINGTON, 14 A.A. — Ayan mec- lisi ictima etmekte devam ediyor ve — beyaz sarayin yaptığı islere dikkat edi- yor. Ayan, harp borçları hakkında yapı» İacak zaaf tesebbüslerine mâni olmak ü- zere her törlü hazırlıklarını yapmıştır, Yüzde on kabul edilmiş YAŞINGTON, 14 A.A. — Resmi ma- hafil harp erk hakkında sükünu mu de 10 miktarında hir tediye örmek i i teklifin kabul edildiğine da- ir İngiliz membalarından sızan haberin doğru olduğu anlaşılmaktadır. M. Roosevelt'in busün borelar mesele- si hakkında beyanatta bulunacağı zanne- | dilmiyor. İtalya da bir parça veriyor VAŞINGTON, 14 A.A. — İtalya se- firi, dün 15 haziran taksiti münasebeti. le İtalya namına bir nota verdi. Bu notada Lausanne muahedelerine hiç bir telmih yapılmamakta, ve tami- rattan dolayı Almanya'va yapılan tenzi-| Iât nishetine müravi miktarda hir tenzi- | da İtalya'nın bor- | fakat mali vaziye. | lât istemektedir. cunu ödemek iste, Bin buna müsait olmadığı bildirilmekte. dir. Netice olarak, İtalya, Amerika'ya bir anlaşma için lerim neticesine intizaren 1,5 milyon dolar kadar alelhe- «ap birşey vermeği teklif etmektedir. Fransa bir şey vermiyor Matin gazetesi, M. Daladie"'in dün konferans. koridorlarında su sözleri söy- — İngilterenin todiyatta bulunması Fransayı alâkadar etmez. Ve onun va- Tâyetini zerre kadar değiştiremez. 15 kânummevvel 93? tarihinde ne va- ziyette idisek simdi de o" vaziyelteyiz. Ve taksiti ödemiyerek yine o vaziyette kalacağı ez. İş artık inada bindi - BERLİN, 14 A.A. — Volff Ajansı iyor: Avusturya hükümeti, Viya- nada Alman ortaciciliği nezdine matbuat ataşesi sıfatile memur edilen Alman me- buslarından M. Habicht'r bukuku-düve- | le murayir olarak tevkif ettiğinden AL man hükümeti de Berlin'deki Avusturya | orta elçiliği matbuat ataşesi M. Wasser. | bacek'yı Alman toprağı dısına çıkarmış. | tur, Reiehstag meclisi zzatından M. Ha- bicht'in Viyana'daki Alman orta elçiliği nezdine matbuat atasesi tayin edildiği | Avusturya hükümetine birkaç hafta ev- | vel bildirilmiştir. Avusturya hükümeti | bu tebliği resmi surette kaydetmemiş bu düvel için birbir şey yapmamış ve 'M. Habi- «hin salıverilmesini emretmemiştir. Alman hülcümeti icin bir tek mulrabele kalmıştır. “0 da Berlin'deki Avusturya orta elçiliği nezdine memur matbuat ataşesi M. Wasserbaeck'yı Al- man toprağı dışına çıkarmak olmuştur. Zeppelin döndü FRİEDRİCHSAFEN, 18 yolcusunu çıkardı. Af iri gan sefiri (Basr 1 inci sahifedey öldürülen Efgan sefiri hakkında sorulan suale cevaben dedi ki: — Berlinde bir masum kanı akatilmiş- tir, Bu da vatana dönerek millete hesap vermekten korkan hazı hainlerin tahriki ile yapılmıştır; Katilin ifadesinden bu anlaşılıyor. Alman hükümeti bu husus- ta lâzem gelen tedbirleri almıştır.” İ ANKARA,I4 (Telefonla) hayadaki köşlerinde » bahsetmiştir. ANKARA, 14 (A.A.) — heyeti bugün toplandı. üzere rüldü. U: cağı gö: İ Galip Beyfendinin reisliğinde biri hakkında kararlar verilmiştir. nülmüştür. pılması kararlaştırılmıştır. ANKARA, 14 (Telefonla) — Şehrimizde bulunan Yunanlı Da- | rülfünunlular şerefine dün gece | Halkevinde bir müsamere veril- miştir. Müsamere evvelâ Mebus ve mü düerris Sadri Maksudi Bey, Fran- sızça uzun ve etraflı bir hasbihal le başlıyarak Türk inkılâbının ana hatlarını ve Ankara kültürünü ta- rih çerçevesi içinde mukayeseler- le göz önüne koymuş, Gazinin kül- tür sahasındaki inkılâplarını an- latmıştır. Sadri Maksudi Beyden sonra İ misafirlerimizden M. Banapulos Balkan Birliği ve Türk - Yunan dostluğu cephelerinde her iki memleket gençliğinin ne gibi vazi feler alabileceğini siyasi ve ilmi noktai nazarlarla uzun uzun anlat mış, Türk milletine, Türk inkılâbı- | na ve en büyük Türke karşı duyu- lan hayranlığı bildirmiştir. Hâzurun her iki hatibi de coş- kunca alkışlamış, bu konferanslar dan sonra gençler ,, Akın” piyesin den bir perde “temsil etmisler ve milli oyunlarımızı oynıyarak misa İ firlerini ağırlamıştır. Yunanlı misafirlerimiz, bu gün de Maarif Vekili Reşit Galip Beyi ziyaret ederek memleketimizde ve hibüne Ankarsla gördükleri hüs nü kabulden ve fevkalâde misafir perverlikten geni teşekkürler et- mişlerdir. Misafirlerimizi dostane sözle- rinden ve am ri zimme üte- dar güzel bir gün geçirmişlerdir. Yeni Leh sefiri Reisicümhur Hz.ne itimatnamesini verdi Reisicümhar Hazretleri bugün Çan- ni Lehistan büyük Elçi yurmuşlar ve sefir itimatnamesini takdim etmiştir. Sefir söylediği nutkunda iki memleket | Vilâyetlerden gelen derleme fişl. umulan çabakluğa ve bolluğu gös teremiyen vilâyetlere bir tamim ya- M. Potockiyi kabul bu- arasındaki o dostluktan Reisicümhur Hazretleri de ce vaplarında Türk ve Leh milletleri arasındaki ananevi dostluğu temas. buyurmuşlardır. Kubilây abidesi için Raşit Aşir Beyin projesi kabul edildi Çüm kuriyet Halk Fırkası umumi idare © Menemen de yapılacak Kubilây âbidesi olmak milli sanatkârlarımızdan gelen teklifler tetkik olandu. E- İsdirne Muslim mektebi hocaların dan sanatkâr heykeltraş Raşit Aşir Beyin projesi esas itibariyle kabul sedildi. Projede tatbik sırasında ba- za değişiklikler yapılacak ve hemen inşaata başlanacaktır. Vilâyet teşkilâtı kaldırılan yerlerdeki idare heyetlerinin vaziyetle- ri tetkik ve hem vilâyet ve hem ka za idareheyeti bulunan merkezler- | deki vilâyet heyetlerinin resmi vilâyet teşkilâtına tabi olarak ilgalari kabul edildi. Ve yalnız vilâyet ida re heyeti bulunan merkezlerdeki he- yetler uhdesinde kaza idare heyetlerinin de vazifesi bulunduğundan bu itibarla oralarda vilâyet heyetlerinin kalması kararlaştırıldı. Kaza heyetlerinin azası yedide n fazla olmıyacağı için azası dokuz olan Şebinkarahisar heyetinden en fazla rey almış olan yedisinin he- yette alıkonulması, ikisinin de yedeklerin başına alınması muvafık gö- i idare heyetinin önümü zdeki haftalarda nelerle meşğul ola- üşüldü. Ve toplantı Pazar gününe bırakıldı. T.D.T. Cemiyetinin faaliyeti” " ANKARA, 14 (A.A.) —T. D. T. Cemiyeti umemi kâti; | TUE: C miami mari Rayli Gerli? “MER Vekili “Reşii top lanmıştır. Kollardan gelen teklifler, <a sardan gelen kâğıtlar okunarak her Karsılıklar anketinin söz kısmı bitmiş olduğundan sözleri bağlama ya yarayan ve yazı dilimizde çokça kullamlan arapça ve farsça tabirle- ri zeyolurak ankete konulması kararlaştırılmıştır. Kolların şimdiye kadar çalışmaları da gözden geçirilerek her İ birinin neticeleri alınabilecek işle rinin çabuklatılması yolları düşü- vi istatistikleri tetkik edilmiş, Türk-Yunan dostluğu Yunan darülfünunluları şerefine ziyafeti hakiki etmiş, dünya sulhunu terhineden ve bilhassa Balkanlarda kuvvetli bir dostluk havasında haleti olan Türk ve Yunan cemiyetinin artık ebediyyen idar olacağından bahseylemiştir. Sözü iki memleket gençliği ü- zerine getiren Vekil Bey heriki gençliğin bu ziyaret münasebe- e temasının çok faydalı olduğu ii kalas, millet gençliğinin yek” diğerini tanımasını b” günkü İsvvetii dostluğu yarın d# devam ettirmeğe vesile teşkil ede" ceğini söylemiş ve dünkü mans sız ela eee sonra bugün wvetli bir uzlaşma ve dostluk kurduk. İki gençliğin temasından de gan cemiyet ve muhabbet havasi içinde istikbalde de onu yine iki millet gençliği, yani sizler, takvi- ye ve edame ettireceksiniz, demiş- tir; Misafirler bu ziyaretlerden çok memnun ve mütehassis kalmışlar- dır. Misafirlerimiz bugün Ankars- da son günlerini geçirmişler, şeh- rin bir çok yerlerini gezip görmüş lerdir. Gazi Orman Çiftliğindeki çay ziyafetizrde bulunduktan sonra An kara gençliği tarafından uğurla- narak İstanbula hareket etmişler- Dün sabah Kuleli Askeri lisesi tale besi Beykoza gitmişler ve akşama ka* 4 A EE SE