15 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

15 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

İla Taşi “Herçibadâbat sulh!,, fikri Mustafa Kemal Paşa ve muhiti — Bekir Sami Beyin sulh politikası. Ankara: 1921 Mustafa Kemal Paşanm mantı- kında zorlayıcı, sürükleyici — bir kudret var. Bu kudret, onun hare- ketine itirazları ko- laylıkda dindiriyor. Mustafa Ke- mal ile teşrikimesai eden arkadaş- ları; Milli Mücadelenin lüzumun- da, zaruretinde o müttefiktirler: Türkiyeyi düştüğü çukurdan kur- tarmak - için hareket (o lâzım- dir; şiddetli hamle lâzımdır, isyan ve kıyam lâzımdır. Fakat bu mü- cadelenin gayeleri hakkında hep- sinin ayrı ayrı noktainazarları var. Milk hareketin idaresinde - hangi prensipler hâkim olmalı, bu mu- hangi istikametlerden yürütmeli?,. Mustafa Kemal Paşa- nın bazı mesai arkadaşlarile ken- di arasmda, bu prensipler etrafım- da tam bir ittifak yoktur. Aykırı fikirde olanlar niçin noktainazar- İarını müdafaa etmiyorlar? Bes belli, onlar da düşüncelerinin se- lâmetinden, isabetinden de- gildirler. Halbuki düşünmek kâfi değildir. Yapmak, hiç olmazsa söy- lemek lâzımdır! Maazallah, eğer Milli mücade- lenin neticesi felâketli olursa, um- tahakkuk etmezse, düşüncelerini, itirazlarımı, tenkitlerini içlerinde taşıyan bu korkak kahramanlar, belki o vakit meydana atılacak ve şunları bağıracaklar: —aBöyle olacağı Belli idi. Mas- tafa Kemalin tuttuğu politika baş- ka türlü bir netice verebilir mi idi? Bunu biz vaktinde görmüş, tahmin etmiştik!» Mârı serma dideye rabbim gü- meş göstermesin!.. Dünyada abe: garip hilkatli in- sanlar da olabilir. Bunlar müspet neticeler karşısmda bile eğilmez- İer. Filhakika bu dünyada nefsin- den başka müridi olmayan öyle dervişler, akidelerine tek bir kişi- yi inandıramıyan, sözüm ona, fi- lozoflar, hayatı ve tarihi hiç oku- mamış âlimler, bütün hakikatleri yalnız kendi görüşlerinin, ken di düşüncelerinin mihveri et- rafında döner bir dolap ol- duğunu sanan münkirler de var ki, realiteler (o karşısında bile ağızlarını açmaktan geri kak mıyacaklar, küfrile, küfran ile do- lu mü , İtirazlar kusmaktan çekinmiyecekler.. Padişahın, sarayın ve bükümet- lerinin sulh gâyeleri nedir? Mu- hakkak ki, Sevr muahedesinde ya- pılacak küçük bir tadilât; bu e- fendileri tatmine kâfi gelir. Esa- sen Padişah için sülhun mânâsı; tahtınm ve hanedanınm selâme- tinden başka bir şey değil ki.. Bun- ların maksadı, herçibadâbat sulh yapmaktır. Onun için Londra kon- feransını oluruna bağlıyarak bir sulh yapmadığı için Mustafa Ke- malin milli bir günah işlediğine kail olanların, onu tenkit ve mes" ul edenlerin sayısı pek çoktur. Politika meselelerini biraz daha realist bir görüşle mütaleaya mec- buruz: Sevr muahedesinin tadiline razı olmanım, müttefikler 'cephe- sinden, mânâsı nedir? Bu muahe- denin tadiline razı olmak, az çok fedakârlıkları göze almaktır. Bu- günkü hava içinde büyük ve galip devletlerden böyle bir jesti bek- lemek, fazla hayâle kapılmak olur. «Şimdi olurile iktifa o edelim. Macarlar, Bulgarlar gibi, nihayet * Almanlar gibi muahedelerin mu- kadder neticelerini kabul edelim. Sonra sulhperverliğimizle, . politi- kamızdaki dürüst ve emniyetimiz- le, en nihayet zaman ile galip dev- letlerin'insani hisleri coşar, bugün bizden esirgedikleri hakları, yarın seve seve verirler!» Böyle bir mütalea kökünden çü- rüktür. Mustafa Kemal Paşanm Memleketimizin kıymetli muganniyes SAFİYE Bugünden itibaren ÇİFTLİK HANIM PARKINDA yg Muhteşem saz heyetine iştirak edecektir. (4545) Hereke ve Fesane Kumaşlarından Ismarlama Kostüm 22 29,21 Liradan Başlar ; 2 1 2 Liraya 0, 34: Kadar Yerli Mallar Pazarı İstanbul: Bahçekapı (4542) Umumü Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET böyle bir mütalea dinlemeğe bile tahammülü yok. Onun kanaatine göre ğ Politikada merhamet ve insani. yet hislerinin tı olmaz. Sevr muahedesinin esaslı surette tadi- lini icap ettirecek kuvvetli, siyasi, bilhassa askeri sebepler olmadık. ça, büyük devletlerin'buna yanaş- maları beklenemez. Meğer ki yeni bir umumi harp, umumi bir ihtilâl, İ hasıl umum dünyayı müteessir, &- decek bir hareket neticesinde böy- Öyle bir düşünülecek mühim bir mesele var: Acaba mer. hamet sinirleri hâkim oluncaya kadar galip devletler Sevr Türki- yesini ayakta tutacaklar mı? Onun biz yarım sulhe taraftar ola- mayız. Şu da var ki, Misakımilli İe ortaya attığımız prensipler ve Milli mücadele programı, ne ken- dimizi, ne de başkalarını “aldat- İ mak için konmamıştır. Bu prensip. | leri temin etmiyen bir sulh, bizim için emniyetli'bir sulh sayılmaz! Hariciye Vekili ve (o Londraya giden heyetimizin başmurahhası Bekir Sami Bey, Avrupa seyahati esnasında, yaptığı o temaslardan şöyle bir hüküm çıkarmıştı: — İtilâf Devletlerile, prensiple- rimiz dahilinde, anlı müm- kündür! Bekir Sami Bey bu kanantie sa mimidir. Bugün lerden pek azını vermek şartile, bi- zi yaşatacaklarmı, İtilâf Devletle. rinin bazı devlet adamları ona i- nandırmışlar.. Sabık Hariciye Ve- kilimiz niçin bö bunlara inasıyor? Bundan dolayı kendisini muaheze etmek doğru olmaz. Her insanm görüşü, sezişi ayni derecede olmaz. Bekir | İstanbul 6 mer Noterliğine; İmzamı | taklit ve borç senedi tanzim ettikleri idiasiyle muayyen kimseler hakkında | müddeiumumilik makamına müracest İ ederek aleyhlerine dava ikame ettim. Bu vesile ile beyan ederim ki benden alacak iddin edenlerin istinat ettikleri vesikalar zirindeki imzalarımın sahte olup olmadığının anlaşılması için ya” zıhaneme müracaatla tevsik ettirmesi ve bunun ilân tarihinden itibaren on beş gün zarfında yapılması aksi taktir- de bu gibi vesikaların sahte ve taklit olduğumu beyan ve bu ilânmin şesmi ğazete ile Milliyet ve Cümhuriyet ge- zetelerinde üç gün müddetle İlin etti- rilmesimi rica ederim efendim. İ İstanbul Yeni Postahane arkası Ba- İ siret Han 20, 21, 22 numcroda tüccer- dan Kaymak zade Hüseyin Avni (4408) İstanbul dördüncü icra memurluğun dan : Temamna 5000 Jira kıymet taktir edi len Üsküdarda Yeni mahallede Selâmi efendi © mahallesinin . Me- karşısı © sokağında o(Bağ- Başından Haydarpaşa yı gidecek tramvay caddesi üzerinde) yeri 33 numaralı maz bahçe ahşap a hırı havi kâğir müceddet © fırının ta- mamı açık arttırmaya vazedilmiş olup 33 tarihinde şartnamesi divamha- ç edilip 18-7-033 tarihine mü- sağif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar açık arttırma suretile satılacaktır. Art- tırmaya iştirak için yüzde yedi buçuk teminat akçesi alınır. Müterakim ver- £i, belediye, vakıf © icaresi müşteriye aittir. İcra ve iflâs kanununun 119 un- cu maddesine tevfikan hakları tapu si- cilleri ile sabit olmayan ipotekli alacak la ile diğer alâkadaranın ve #tifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hu susile faiz ve masarifa dair olan iddia- larını ilân tarihinden İtiberen © yirmi gün içinde evrakı müsbite ile bildirme. leri lâzumdır. Aksi halde baklart tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bede- ihin paylaşmasından hariç kalırlar. A- İâkâdarların işbu o maddeli kanuniye ahkömma göre hareket etmeleri ve da ha fazla malümat almak © istiyenlerin 932-78 dosya rumarasile memuriyetimi xe müraesotları ilân olunur, (4526) ANKARA, 13 (Milliyet) — Devamı | lı yağmurlardan sonra nihayet hava- lar ısındı. Dün ve bugün hükümet mer kezi yaz günleri yaşamaya başladı. Dondurmacılara ve şerbetçilere gün doğdu. Gönderdiğim resimde bir şer- betçi önünde serinlemeğe koşanlar gö rülüyor. SS Kazalarda polis teşkilâtı ANKARA, 14 — Dahiliye Vekâleti gok 'mühüm bir kanun lâyihası projesini hazırlamaktadır. Kazalarda da polis teş- kilit: yapılacaktır. Jandarma, Vilâyet ve kazalarda kaldırılacaktır. Jandarmanın vazifesini polis görecek tir. Bu suretle polis teşkilât: tasfiye e dilmiş olacaktır. Sami Beyi, bilâkis, şu sebeple tak- dir etmek lâzımdır: O düşündü- ünü söyledi; di ü söylediğini yazdı. Sulh ve harp ga- yeleri hakkımdaki o mütalealarını Büyük Millet Meclisi Reisi Mus tafa Kemal Paşaya anlattı, noktai- nazarlarını Mecliste müdafaa etti, Kanaatlerini böyle açık açık mü- dafaa edenler; yenilseler bile yere düşmezler, Böyleleri, fikirlerini yerinde ve vaktinde söylemiyenle- re nisbetle, kahramandırlar. Bekir Sami Beyin sulh gayeleri le görüyor, niçin | hakkında Mustafa Kemal Paşa ile cereyan eden muhabere ve müna- kaşaları defterimin öbür yaprağm- dadır. MİLLICİ İstanbul dördüncü İcra memurluğun dan ir borçtan dolayi mahcuz olup bukere satışına karar verilen meşe a- ğacından oymalı ve aynalı kebir büfe maa karşılığı masa, iskemle (o Beyoğ- tunda taksim İstiklâl caddesi 46 No, hu Salih ve Sason efendiler möbelya mağazasında 20 Haziran 933 salı günü seat onda açık artırma İle satılacağın- dan talip olanlar yevmü mezkürde ma- hallinde memuruna 33-1351 No, lu dos yasile müracaatları ilân olunur. (4502) Yeniköy sulh icrasından : Bir borçtan dolayi üzerlerine haciz konulan konsol Ayna masa kanepe gi- bi eşya 20 haziran 933 salı günü saat 12 de İstinyede Kürkçübaşı o mahalle- sinde Çayır caddesinde 1 No. hanede açık artırma suretile — satılacağından almak istiyenlerin orada (bulunacak memuruna müracaatları ilân olunar. (4508) am mam İstanbul ikinci icra memurluğundan ; Bir borçtan dolayi mahcuz ve paraya çevrilmesi zeukarrer biri 31 krat 46 san iin biri 17 krat 60 santim biri 16 krat 12 santim ve diğeri 15 krat sikletinde dört parça pırlanta 196-933 pazartesi günü saat 14 den itibaren sandal bedes tanımda açık arttırma ile satılacığındın taliplerin yevmü mezkârde mahallinde hazır bulunmaları ilân olunur. . (4511) mill e iy nk ln 6 imc icra dairesinden: Bir deyninden dolayi Taksim Cüm huriyet meydanında İ2 numaralı dül kânmda ve halen Taksimde Stadium karşısında Etem Pertev Bey apartendar altındaki dükkânda mahcuz — bulunan bir adet Norton markalı - ve 50670 mu- mara)ı motosiklet ve gene — kilometre levhasi ve oturak'mabali olmayan Ti- riyomf markalı”ve" B-“1983 numaralı motosikletle dört adet muhtelif mar- kada müceddet bisikletin furuhti tekar rür eden 18 haziran 933. tarihine müsa- dif pazar günü saat 12 den 13 e kadar mahallinde furult- edileceğinden ta- lip olanların yevmi mezkürde memuru na mürücaat edilmesi ilân olunur. (4501) Gazi Terbiye enstitüsü resim ve el- işleri kısmı talebesi sene sonu münase- betile bi sergi hazırlamışlardır. Ser- reklâmlar ve kitap kapları , mukavva işler linolyorm kesmelerile yapılmış re- simler vardır. Resimlerimiz sergiden muhtelif manzaraları tesbit etmekte- dir. Ankarada yapılacak stadyumu n projelerini tetkik eden heyet İstanbul üçüncü icra memurluğun- dan $ : Satınalmasına karar verilen 20 beyaz somyalı kâryola 20 şilte 20 yorğan 20-6-933 tarihine müsadif Osilr günü saat 4,30 da Sirkecide ikbal | otelinde birinci açık artırma ile atılacaktır is #eyenlerin muayen olan vakıtta memur Beye müracaatları ilân olunur , (4524) ŞEN e ee Mukaddema Beyoğhuüda Cihangirde Kismet apartmanının 4 üncü dairesin de mükim iken bilâhare Yunanistana gidip mahalli mezkürdaki ikametgihr bulunan Madam Meriyâ Kali- vopulose: İstanbul İkinci İcra memur- luğundan : Uhtci tasarrufunuzda olup Andon Ka sapyan efendiden istikraz etmiş oldu- Şvnuz (2500) liraya mukabil © alacakir mümaileyh namına öpotekli bulunan Bü yük adada Maden mahallesinde Zarifi sokağında 4 numara ile murakkam bir bap haneye ait deyni mezkürun tesviye #lilmemesi hasabile alacaklı tarafmdan daireye müracaatla mezkür gayri men kulün paraya çevrilmesi talep “edilmiş icra ve iflâs kanununun 145 inci mad- desine tevfikan tanzim ve berayi teb- liğ mübaşırma tevdian tarafınıza gön derilen ödeme emri zahrma mübaşir tarafından verilen meşruhatta ve bu hususta zabıta marifetile yapılan tahki kata mazarın ikametgâh - hazırınızın meçhuliyeti anlaşılmış almasına mebni muktezi tebliğatın bir ay hakkıitirar tayini suretile ilânen tebliği takarrür olmakla tarihi ilindan itibaren bir ay zarfında icranın durmasını müs telgim: şifahi" veya tahriri' “olarak bir itirazi kanuni dermeyan eylemediğiniz veya müddeabih borcunuzu tesviye et- mediğiniz taktirde müddeti mezküre- nin hitamını müteakip ipotekli, bulu- nan gayri wenkulünüzün berveçhi ta- lepi paraya çevrilmeis suretile cebri ic taya tevessül kılınacağı o malumunuz olmak ve olbaptaki ödeme emrinin teb liği makamına kaim bulunmak üzere ilânen tebliği keyfiyet olunur. (4531) İstanbul birinci ticaret mahkâmesin den : Mahkemece açık arttırma ile satılma sı mükarrer 14 sandık agla marka su- w'i ipek merserize ve bir balye ham balis ipek ve bir balya yün ipeği ikinci arttırması 22-6-33 perşembe günü saat 19 da Istanbul İtbalât gümrüğü satış salonunda ve 4 balye ve ayrıca 3'Ba'ye ham halis ipek İle iki sandık halis ipek ipliğinin birinci arttırmasına 246-933 cumartesi sant 14 te Galata İt halit gümrüğü metbalinde icra kılına- caktır. Almak © isteyenlerin müayyen gün ve saatlerde mahallinde hazır bu- lunmaları ilân olunur. (4527) Beyoğlu 4 üncü sulh hukuk mahkeme sinâen: Terekesine mahkemece vaziyet okunan Ohanes o güreğiyan efendinin uhdesinde bulunan : 1) Galata yeni cami caddesinde yeni cami sokağında eski 97 numaralı ve te- mamı (1500) bira muhammen İtymetin- de dükkânın dörtte bir hissesi 2) orta- köyde dere boyu sokağımila atik 85 cc- dit 83 numaralı we tamamı (1500) Tira muhammen kiymetli dükkân mrsrf bis sesi açık arttırma suretile 17 temmiz 943 pazartesi günü saat 15 te satılacak tar: Satış bedeli peşindir: ihale | pulu ve dellâliye resmi milşterisine aittir, #zlip alanların mübammen kıymetlerin Yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey ak- gesiyle mezkür gün ve saatta Beyoğlu dördüncü sulh bukuk (mahk. inde hazır bulunmaları ve fazla malümat almak ve müzayede şartnamesini gör- e mah keme kalemine müracaatları lüzumu i- Jin olunur; (4503) Kadıköy icra dairesinden : Bir borcun temini istifası için mah- cuz olup satılması mukarrer | bulunan psrukârlığa ait koltuk vitrin & ve dav- man ve sair eşya 216933 çarşamba günü saat 14 ten 15 kadar Kadıköy çar şısında açık arttırma ile satılacağı dan taliplerin yüzde iki buçuk delâliye rusumuda kendilerine ait olmak üzere mahallinde hazır bülunatak © memura müracaat eylömeleri ilân olunur. (4546)