25 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

25 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

ET Dahili ve harici politikamız.. Fransa ile anlaşma yolunda — Meclisteki muhalefet ve münakaşalar, milli davaya zarar mı veriyor, fayda mı?. Ankara; Temmuz/1921 Dahili politikanın aldığı yeni şekiller, Meclisteki münakaşala- rın saptığı yollar bize hariçteki va- ziyetimizi unutturmamalıdır. Şim- dilik, harici vazayetimiz güne iyileşiyor. Fena bir ( dahili politika, harici siyaseti de altüst edebilir. Daha bundan bir kaç ay evvel Anadoludaki milli hüküme- ti tanımak istemiyen Avrupa dev- letlerinden bazısı, şimdi bizimle karşı karşıya geçmiş, müzakereyi kabul etmiştir. Vakıa onların bi- ze verdikleri şey ile bizim istedi- ğimiz şeyler arasında daha çok mesafe var. Fakat müzakereyi pa- zarlığı kabül etmeleri; doğrudan doğruya Sevr muahedesinin tadili- ne razı olduklarını gösteriyor. Bekir Sami Bey bazı (Avrupa devletlerile mukavele yapmıştı. Bu mukavelelerin ihtiva ettiği taah- hütler; o vakit Hariciye Vekili o- lan Bekir Sami Beyin salâhiyeti sında bulunacak mıyız? Ankarada bulunan Mösyö Fraklen Buyyon, hükümet erkânile sık sık görüşmek te ve anlaşma esaslarını hazırla- maktadır. Mustafa Kemal Paşa, müzakereyi doğrudan doğruya ta- kip ettiği için, hem bize en müsa- it esaslar dahilinde bir uyuşma e- sası bulunacağına, hem de Fran- sayı müzakere meydanından kaçır- mıyacak mutedil tekliflerle karşı- İarma çıkılacağına herkesin emni- yeti vardır. Fransaya yaptığımız tekliflere, vakıa muvafakat ceva- bı henüz gelmedi; fakat bir çok a- lâmetler var ki, bize ümit veriyor: Zonguldaktaki Fransız askerinin geriye almması bu iyi alâmetler- den biridir. Bundan bir kaç hafta evvel, İ- talyanın da topraklarımızı terke- deceği hakkında hükümetinden söz almıştık. Zahiri vaziyet, İtal yanın verdiği bu sözünü tutacağını gösteriyor. Ecnebi işgalinden kur- haricinde görüldüğü için reddedil- | tulacak olan & , milli hiliir. Çünkü ne hükümetten, ne | müdafaamıza başka bir o kuvvet, de Meclisten bu esaslar dahilinde muahede yapmak salâhiyetini al- mış değildi. Fransa ile galiba, hepsinden da ha kolay uyuşacağız. Umumi ci- han politikasından mülhem ola- rak, umumi politikasının icabı o- larak Fransa, herhalde bizimle u- ! görmiyen Avrupa devletleri olabi- yuşmak ve anlaşmak istiyor. Aca- | lir; fakat aklı başmda olan, poli- ba onun bu arzu ve temayülüne ba- | tikayı objektif bir gözle takip eden karak, kabul edemiyeceği o bazı | her adam; bu politikadaki isabeti tekliflerle karşısma çıkmak hata- | de tasdik eder. başka bir hayatiyet verecektir. Bu- na şüphe yoktur. Rusya ile münasebatımız çok i- yi gidiyor. Hükümetimizin en bü- yük muvaffakıyeti budur. Müsta- fa Kemal Paşanın Bolşevik Rusya ile iyi münasebetler tesisini | hoş TÜRK Komisyonundan: Mülga Harbiye binasile Haydarpaşada Tıp Fakültesi” de mevcut istimalden sakit eski eşya 5 Temmuz 933 tarihi€ müsadif çarşamba günü satılmak üzere aleni müzayedeY€ konulmuştur. Taliplerin eşya yı görmek için öğleden evvel Haydarpaşada Tıp Fakültesin de ve öğleden sonra da MÜlSt Harbiye binaları dahilinde me vcut ambarlara ve şartnar”©3ihi okumak için komisyon kitab etine ve pey sürmek için 4€ Yö de yedi buçuk nisbetinde teminatı muvakkatelerile “Pirlite mezkür günde saat on beste Mübayaat komisyonuna Mü <aatları ilân olunur. (2730) 1062 me iü nl, SN Kİİ YY değ Cenubi Kafkas hükümetlerile olan münasebetlerde bazı gayrita- biilikler var. Bunları da düzeltmek yolunda esaslı teşebbüsler, faali. yetler başlamıştır. ... Dünyaya anlatmak istiyoruz ki, bizim misakımilli ile tahdit edilen, bir siyasi programımız, bir ihtilâl davamız var. Eş programı tahak- kuk ettirinciye #adar mücadeleye devam kararındayız. Hiç bir şey, bizi bu karardan çeviremez. An- cak unutmamak lâzım ki, ihtilâlin, mücadelenin muvaffak olması içim esaslı bir şart daha lâzımdır. O da başkalarına bu ihtilâl ve mücüdele- yi başarmak için içimizde yaşattı. ğımız kuvvetlerin sarsılmaz, eğil. mez bir şey olduğunu; bilhassa bu ihtilâl prensipleri etrafında bütün milletin tek bir vücut halinde top- landığını göstermek ve inandır. maktır. Acaba Türkiye Büyük Mil. let Meclisinde, bazan bir hiç için koparılan mufalefet ve münakaşa fırtmalarının milli davaya zararı mı dokunuyor, yoksa faydası mı?., Herhalde işin bu cihetini, ellerini vicdanlarına, iz'anlarma koyarak tetkik etmek ve böyle bir tetkik ne- ticesine göre hüküm vererek hare- ketini ve hayatını ona uydurmak her vatandaşın milli vazifesidir, Kumbara bütün bir istikbaldir! İYE İŞ BANKASI MİLLİCİ | “Askeri fabrika- lar ilânları || Baarköy Barut fabrikala- rında biçilmiş (44100) kilo kuru ot açık arttırma ile satı acaktır, Otları görmek isti- yenler her gün arttırmaya gir mek için 13 Temmuz 933 per günü saat 14 te fabrika | şembe Ya gelsinler. (297) © (2597)| İ kile hurda ince ve kalın kaneviçe parçaları, (1000) kilo hur HEMİ... yim Bir milli Resim sergisi ANKARA, 22 (Milliyet) — Resim i Ahmet amaalli; Bey, Hal gördü resim seryti, | 8 yeni gösteren bu san'atkârm san'at kudreti hakfındı kadar inkılâbı kavramış görü" ressamı bir iyi müstesna d/e tebrik etmek borcumuzdur. Renklerin imtizacı, çiğilerin a- hengi, resmin hüneri nçkadar uy- gun veya bozuk olursa ofun; madem- ki bir Türk ressamı, Ktbağalı dere- den vazgeçerek bir “Br, ün boğazl, yolu köprüsünü çizmdi, Kahire ca- den vazgeçer bir"Yoz i resmetmeği akla ; getirmiştir, bizçe tetkika değe eserlere sahip, ©- lan, iyi istikbale; vadeden bir kıy- mettir, Öteki resanlarmız, o Kadar vahi ve acayip mewulirda sedelerdenberi öyle gafil bir mala burülayıp durdu- Bugün bir Türk Tessamınım bir bir köy ge güzel bir gün geçirilmiştir. muhabbetle hatırlatacaktır ve gözleri- miz, gene bir yabancı camiin nakış- larında yorulacak; dikkatimiz ne bir harman, bir Köye di portakalın kabuklarındaki renge sap- Bini mutıflanın ele almas, bize, | lanıp kalacak. N i B rukalâdelik gibi San'ati inkâr etmiyoruz, fakat ear Br il ani ihtar ediyoruz ve bununla müyor. Yalnız bi? noftay açığa vurmalı- yız: Biz foleğrd "tim değil; Fikir resim istiyoruz... Meselâ iştiyiruz ki: bir Ahmet'in, bir Zeynep'in jesri yapıldığı zaman; esvabının öç şeriden ve nakışların- dan ziyade çebi, çehresinin karak- teristik çizgilerişlenmiş olsun. Me- selâ gene iştiyaz ki: Bir inkılâp, bir inkraz, bir renin hatlarmda, bir ufkun renklende, bir şehrin sokak: | larında elle örülür, gözle tutulur bir sekilde önüüze konmuş olsun. Öyle #iyoruz ki: Ahmet Beyin tabloları dinde dururken Halkevi sa lonlarınd olduğumuzu bu eserler w- mutturnk değil beraber istirham ediyoruz ki: İnan- madıkça bir şoy yapmasın, o şeref saati beklesin. Yoksa inkılâp “ eseri yapıyorum diye tunçlarda bazan çok güzellerini gördüğümüz bir atlı fotoğ- rafi inkılâp eseri diye önümüze sür- mesin. Biz, gözümüzü yumunca en büyüğümüzü ondan daha engin ve ay- dınlık bir vuzuhla içimizde görmekti yiz. o Alelâde fanilerin göremediği bir tarafı ondan, taşıyamadığı bir aş- kı kendinden eserine koymak için yap- malı ve yazmalıdır. Umarız ki: San'at sevgisine, ölgü- sile ışık ve Orta Anadolu duyuşile hiz getiren bir ressam, resim san'atımıza bir merhale kaydetmiş olsun. B. bizi samimiyet ve K. hhisarlar İdaresinden: | | 1 — (1) adet 2000 kiloluk köhne baskül, (o (1) Demir * anca dört köşe, (1) Müberrit lâncası saç üstüyanesi, (1) Taktir kazanı ük, (1) Müberrit lâncası serpantisi, (1) galvanizli ufak müberrit lânca sı, (2) galvanizli üstüvaneli fi- litre Jâncası, (İ) müberrit lân cası saş ayaklı, (1) musluku demir bidon, (1) bakır taktir kazanı , (1) ahşap fıçı, (1) gal yanizli hurda lânca, (1) lânca kapağı, (1) tasfiye levhası, (1) bakır kazan kapağı, (4) bakır damacana, (1) bakır hu gr İ ni hurda, (2) bakır müberrit kapağı, (1) soba şeklinde ocak, (1) taktir kazanı kapağı, (1) tasfiye tası, (3) nakil borusu, (1) ufak hurda tulumba, (1) el tulumbası, (1) makineli ala- vereli tulumba, (2) transmisyon aksamı, (1) demir potrel, (2) kasnak kayışı. (1) hurda müberrit demir lâncası, (İşbu 29 kalem eşya toptan satılaca ktır.) BU ESYALAR İNHİSARLAR KABATAŞ DEPOSU NDADIR. 2 — (41) adet ıskarta kamyon lâstiği, (8000) kilo ıskar ta kaneviçe, (1700) kilo ıskar ta çul, (10000) kilo ıskarta ip, (3500) kilo ıskarta kınnap, ( 140) kiloıskarta o marka bezi, BU ESYALAR İNHİ SARLAR AZAPKAPI DEPOSUNDADIR. e. 3 — (5000) kilo köhne çember, (460) kilo tömbeki be- zi kırpıntısı, (260) kilo hurda ip ve sicim parçaları, (10000) | (150) kilo demir çember. da çivili kayış, (1000) kilo hurda çivisiz kayış, (30) adet hur da harman küfesi, (450) adet istimale gayri salih kola çuvalı BU ESYALARCIBALI TÜTÜN FABRİKASINDADIR. 4 — (2550) adet köhne tah ta sandık ve hurda demirler. BU EŞYALAR PAŞA BAHÇE MÜSKİRAT FABRİKASINDADIR 5 - . (25) adet demir ve tahta büyük boy yağ fıçıları. BU EŞYALAR CİBALİDEKİ LEVAZIM AMBARINDADIR. m Yukarda isim ve tahmini miktarları yazılı eşya hali hazi- rile3..7-933 tarihine müsadif pazartesi li saat 14 te açık arttırma usulile satılacaktır. İhaleyi müteakip işbu eşyanm cinsi ve mahiyeti hakkında her ( hangi bir itiraz nazarı itibara alımamıyacağından taliplerin mezkür eşyayı her gün sabah tan akşama kadar hizalarında yazılı olan inde görme leri ve pazarlık yüzde 15 teminatlarile Cibalide levazım müdiriyetindeki satış komisyonuna müracaa! ilân olu- nur, (2749) Istanbul üçülmcü icra memurluğun dan ; Satılmasına karar o verilen (20 Beyaz somyalı karyala, 20 şilte 20 yor- ğan 2-7-933 tarihine müsadif pazar gü- nü saat 4,30 da Sirkecide İkbal otelin- de birinci açik artırma ic satılacaktır, isteyenlerin muayyen olan vakıtta me- mur beye müracaatları ilân olunur. İstanbul ikinci ifliş o memurluğun- dan : Müflis Vitali Kohenkaya ait Ga- Jatada Ahen Münih hanında mevcut ya» #ihane eşyasile ayri caddede 53 numa ral: depoda Yelken bezi ve Matara açık arttırma suretile müzayedeye konmuş olep yazıhane eşyası 27 Hazitan 933 salı günü saat 10 da ve Matara, Yelken Bezi sat 11 de satılacaktır. İsteyenlerin (4869) meskür yazıbanede hazır. bulunmaları. | Ümmi zar ee PERİ lam. Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbaacılık T.A. Ş. i Ankara İcra dairesi mensupları Ankara İcra dairesi mensubini geçen cuma hep bir arada “Ka- yaş, a giderek güzel bir kır eğlencesi yapmışlardır. Dere kenarında ye- mekler yenerek çaylar içilmiş ve muhtelif dans ve oyunlar oynamış ve Yağmurlar kesildi ANKARA, 24 A.A. — Zirmat Vekü- leti meteoroloji müessesesinden aldığı- muz malümata göre haziran iptidasın- dan yirmisine kadar hemen bütün Tür- kiyeni muhtelif muntakalarına vakit va- kit düşen yağış son iki gün zarfında te- mamen kesilmiştir. Ayın. 23 ve 24 ün- de Türkiyenin hiç bir yerinde yağış kaydedilmemiştir. Buna mukabil gök Bugün Ankarada gölgede azami sw- hunet 32 buçuk güneşte 58 buçuktur. En mutedil mıntaka Karadeniz sahil mantakası olup burada gündüz susune- 621 - 24 derece arasında yül iliş yükeselebilmiş- &r. En yüksek suhunet antalyada olmak üzere 38 kaydedilmiştir. «ŞMS4r,, Teksayt isminde yeni usul Amerikan lâstiğini istimal ederseniz sıhhi ve asri surette zührevi hastalıklardan mahfuz kalırsınız. Bilümum eczanelerde İki muhtelif şekilde satılır. 3819 50 Derecelik rds dimendirilmişti”. 4834 İstanbul Tapu başmemurluğundan: Balatta Haci İsa mahallesinin Küp- rü başı caddesinde E. 40424 Y 96 98 numaralı arsa hissedat o Bohor efendi hissesi (keçeci zade Mustafa efendinin Bandırmaya sevk olunmak üzere tevdi etmiş olduğu eşyayi sarf ve İstihlâk ve şi süretle ermmiyeti süli istimal ettiği İddiasile maznun olan Hüseyin kapıda- hn tahliyesi için 2457-0932 tarihile) hacz edilmiş ve bü kerre mezkür arsa bilmü- iayede ahere ferağ edilmek üzere mü- racat edilmiş isede mezkür emlâkta bu hacz hakkırida gerek şubece ve gerek- se Eyüp sulh hukük mahkemesile yapı lan muhabere metlessinde © de mezklir hacz kayda tesadüf edilemediği bil- dirilmiş ve yapılan taharriyatta da hacz evrök müsbitesi — bulunamamıştır. Şu suretle işbu hacz ile alâkası olan varsa tarihten itibaren bir ay zarfında ya biz zat veya bilvekâle müracsat eyleme'eri aksi takdirde bu haczin £ fek edileceği ilân olunur. (4853)