25 Haziran 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

25 Haziran 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Mektep kitapları ” kanunun tatbikatına * talimatname hazırlandı Tahrir A en « Sayı : 5552 — Edirne Yalovaya Yolu Ön zamanlarda İstanbul ile, Kalamıştan hava yolile ilk müşteri | 24379 ârasındaki ana yolun vazi- * sik sık fikirleri işgal ediyor. ta, on yün evvel şark de - “ları idaresi otomobil ve oto- *#kabetine karşı bir tedbir ol- Üzere Sirkeciden Edirneye bir sabah postası işletmeğe "dt; bundan sonra İstanbul i Edirne yolu ile Avrupa - İstanbula. gelecek seyyahlara / İlik olmak için yolun muhte- oktalarına beynelmilel seyri * işaretleri koymağa teşebbüs * Nihayet İstanbul ile Edirne daki yolun baştan aşağı as- Yapılması için zaman zaman nan ayrı bir proje bulundu- da malâmdur.. İz bu vaziyete bakarak İstan- dan Edirneye kadar muntazam bile şöyle veya böyle oto- ve otobüs işlemesine müsait toe bulunduğunu zannediyor- , Fazla olarak İstanbul vilâ- de bu zan ve kanaatte bu | “ğunu © biliyorduk.. İstanbul yolu üzerinde beynelmilel | Üsefer işaretleri koymak için CE Su pain teşebbüslere girişil - Cuma günü saat 12 de Vecihi eğme. anlıvorduk. tayyare meklebinin 2 numaralı Halbuki seyrüsefer işaretleri layyaresi yötcüsünü alarak Kala- Kcal yerleri tayin etmek için mış Vecihi tayyare sahasından Nİ heyetin geri gelmesinden kalkmış, 12.30 da alovaya varmış- | niye ki bütün bu! ve bu ilk Kadıköy — Yalova ha- bu tahminler, bu bilgiler Yanlışmiş. Meğer İstanbuk irneye kadar otomobil, ya- yonla gidip gelmek için İr türlü kazayı ve tehlikeyi almak lâzımmış İstanbul- Asfalt ile başlıyan yol bir çok de bazan bir iz, bazan bir ık Böyle bir hasıl olur da şose ismi verile- X v. böyle bir yoldan nasıl 'a Avrupadan otomobilli sey- | serbestçe gelebileceği ü- “dilebilir?. İstanbuldan yol - Ki beynelmilel seyrüsefer işare- mak, yahut işaret konacak i İnd etmek için giden he- tomobili bu yollarda batarsa ğı yerden dört beş saat çı- azsa artık düşünmeli ki Mehmet Asım Devamı Ikinci Sayıfada Yalovada iniş yerinin bulunmaması bir eksiktir Vecihi Bey tayyaresi önünde « va tenezzühü olduğundan iniş için müsait bir saha bulmak mecburi- yetile tayyare Yalova üzerinde bir İçok turlar yaptıktan sonra millet çiftliği civarında bir tarlaya ine - rek yolcusunu bıraktıktan sonra | Kalamışa dönmüştür. Evvelki gün ilk defa tayyare ile yapılan Yalova hava seferi bir meydan ihtiyacının hemen nazarı dikate alınması lüzumunu ortya koymuştur.. oluyormuş. Ölüm saçan tren ! IZMİR, 24 (Hüsusi) — İğirdire giden tren katarı Burhaniye istas - yonu civarında, bir, kurşunlu civa- ladı. Tahkikat yapılıyor. İnyas Loyola cizvitlik denilen esrarengiz bir hıristiyan tarikati - nin müessisidir. Bu tarikat ilk za - manlarda bir nevi dervişlik şeklin- de olmuş, fakat sonraları bu dini cereyan, siyasi, içtimai bin türlü şekiller almıştır. Bu esrarengiz ta- riket nasıl başladı? Nasıl inkişaf- lar geçirdi? Cizvitliğin müessisi İnyas Loyola nasıl bir adamdam? Bütüri bunlar fevkalâde merak - İı bir macera silsilesi halinde ya - kında (Vakıt)ta intişar edecektir. mm Pazar 25 HAZİRAN - e iz mec ay) » 1933 ün akşamki kasırga ve kazalar bırakma ! Silahları Konferans; Teşrinievvele kadar geri atılıyor ! İdare Telefonu: 24370 Sayısı 5 Kuruğ Tafsilâtı 2 inci sayıfada Londra Konferansı Pek Mühim işlerle Meşgul Tali komisyonlar birarada mı, ayrı ayrı mı çalışacak. Müzakere gizli mi, m mi olacak ? işte konuştukları bu.. Londra, 24 (Hususi) — İkıtsat konferansının müzakeratı her gün bir az daba mühimleşiyor (1) ve İbir az daha canlanıyor (1). Hani “Bâbıâli,, hükümetinin meşhur komisyonları vardı, O zamanlar- da ağızlarda darbı meseldi: Bir işin çıkmamasını istiyor musun? komisyona havale et, İşte iktısat komisyonu da böyle yaptı Dün, bütün gün tali komisyon- larm bir arada mı, yoksa ayrı ay- rı mı çalışacakları münakaşa edil- di.. Bu münakaşaya başka bir münakaşa zemini daha karıştı: Tali komisyonların müzakeratı gizli mi olacak, yoksa aleni mi?. Bu uzun münakaşa, tam bir gün sabahtan akşama kadar, paranm istikrarını temin etmek istiyenler arasında oldu. Diğer taraftan, iktisatçılar da tam beş saat mühim bir meseleyi müzâkere ettiler: Komisyonda w mumi müzakereye iştirak etmemiş olanlar, tali komisyonda husüsi Radyo meraklıları! Yarın akşam Mesut Cemili Viyanadan dinleyiniz İstanbul Radyosundan; Bir müddet - tenberi Viyanada bulunan İspikeri- miz Mes'ut Ce: mil Bey 26 hazi- ran Pazartesi ak şamı İstanbul sar atile on bire beş kala Viyana rad- yosundan Türk - çe ve Almanca hitabede buluna- müzakerelere iştirak edebilirler mi, edemezler mi?. Bundan sonra post kavgasına girişildi: Bir şeyin reisi, bir şeyin umumi kâtibi olmak; ne mühim mesele değil mi?.. Halbuki konferansm temel taşı olan mesele, paranın iltizami su - kut neticesi, fiatların artması me- selesi mevzuubâhs edilince ne ol- du biliyor musunuz?. Bir tek ha- tip çıkıp bir söz söylemedi.. Reis ısrarla sordu: — Bu mesele hakkında söz söy- lemek istiyen yok mu?. Bütün dünyanın ko » nuştuğu ve halline çalıştığı bu cid- den mühim mesele hakkında söz söylemek istiyen bir tek hatip çik- tr. Bir tekel kalktı. Bu el, Irak murahhasının eliydi!. Siyasi özür ! Paris, 24 (Hususi) — Mösyö Daladier bir türlü Londraya tek - râr gitmek kararını veremiyor. Bu — (Devam: 6 mer Sayıfada) Londrada Tevfik Rüştü Bey, Rus murahhası M. Litvigofla görüşüyor Fransız murahbhası M. Alber Saro, oku ye | Kolen Eroin fabrikacıları Yabancı memleketlerden geldnler; burada kimlerle nasıl tanıştılar ? Bir kadın nasıl eroin kaçırıyordu ? Beyoğlunda Kalyoncu kullu - ğundaki eroin fabrikasını işleten kaçakçılar hakkında zabıta tahki- kata ehemiyetle devam etmekte - dir. Tahkikat devam ettikçe kaçak- çıların çevirdikleri fırıldaklar bi - rer birer meydana çıkmaktadır. Yakalanan kaçakçılar cürümlerini tamamen itiraf etmişlerdir. Bunların söylediklerine göre, Niko Safalyari isminde Pariste o- cak. Ve beraberinde götürdüğü | turan bir Yunanlı geçen sene İs - Tanburu ile de bir kaç parça ça- yanadan dinleyebilirler, Ege Ticaret odaları kongresi açıldı İzmir, 24 (Hususi) — Eğe mın- takası ticaret odası kongresi bu - gün meraşimle ve 22 murahhasın | iştirakiyle'açıldı. Encümenlere a- za 'ceçildi. Fırka idare heyeti reisi İsken- deriye seferlerinin kaldırılmaması için temennilerde bulunulmasını teklif etti. Bu teklif kabul edildi. Kongre ikinci celsesini salı gü- nü yapacaktır. KiŞi Belediyeler bankası ANKARA, 24 (Hususi) — Bele. diyeler bankası nizamnamesinin hazırlar ması bitmitir. Nizamname yakinda vekiller heyetine verile - cektir. anbula gelmiştir. Bu Yunanlının rında bir olmak üzere iki kişiyi ez | Tacaktır. Radyo makinası olanlar li, Türkiyeden Fransaya di. Dönüştz de bir hayvanı parça- | kolaylıkla Mes'ut Cemil Beyi Vi - | eroin ve afyon kaçırmak ve İstan- bulda bir fabrika tesis etmektir. Niko, İstanbula indiğinin üçün- cü günü, Cemiy«ti Akvamca mü - (Devamı 6 ıncı Sayı — Adaya gidelim, diyorsun ama hiç bir şeyim olmadığını düşünmüyorsun! Peki peki, Sana bir mayo alırım karıcığım »