25 Haziran 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

25 Haziran 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

e ği mıya kalmıştır. Marko, lüzumu miş ve çalışacak adamlar aranma- — muş, © tisas sahibidir. i iii müstakil ol- | Berlinde Almanya ile Macaristaf y Esrarengiz tayya- | Bazı rivayetlere karşı Almanyada “mak azminde 5G S izahat vermek icap etti orünüyo Viyana, 24 (A.A.) — Avusturya Başvekili M. Dollfuss, Lintz de “Vatanperverler cephesi,, teşkilâ - tınm heyeti umumiyesinin yaptığı toplantıda büyük bir nutuk söyle- miştir, M. Dolifuss müstakil bir Avus - turyanın var olmasının bir zaruret mahiyetinde olduğunu, hükümetin ve müsellâh kuvvetlerin hepsinin yatanlarını kanlarının son damlası dökülünceye kadar müdafaaya a- zmettiklerini söylemiştir. M. Dollfuss nutkuna şöyle de -' vam etmiştir: “Ben sözde dört veya beş sene- lik bir plân çerçevesi içinde uzun vadeli bulanık ve karışık vadelerde bulunanlardan değilim. Ben yal - mız bir şey vadediyorum, o da şu- dur: Avusturyanın tali ve mukad- deratını iyileştirip düzeltmek için her şeyi yapmak, benim takip etti- ğim siyasetin başlıca temeli mem- İekette mümkün olduğu kadar faz la memnuniyet uyandırmaktır.,, M. Dollfuss milliyetçi sosyalist - | ler hakkında şunları söylemiştir: “Avusturyada milliyetçi sosya - ru katoliklik fikrine karşı çıkan ve Avusturya ile Almanyanın birleş- mesi düşüncesini yayan hareketin aynıdır. Biz henüz bütün kozlarımızı oy- namış değiliz. Her türlü vaziyetle- re karşı koymağa hazır bir halde bulunuyoruz. Bizi, hattâ her gün bana ve karıma gönderilen ölüm tehditnamelerile bile, korkutmak ümidine düşülmesin. Cephede ge - çirdiğim 37 aylık müddet yerimi hiç korkmaksızın işgalde devam et memi mümkün kılacaktır. “Avusturyada bir hükümet dar - besi yapmak için hariçte hazırlık- lara girişmek üzere Münihe gidip sığınanlara burada bir ihtarda bu lunacağım bunların giriştikleri mü cadele boştur.Avusturya, hükümet ! memurlar, ordu zabrta ve jandar - ma kuvvetleri vatanı kanlarınm son damlasına kadar müdafaaya azmetmiş bulunyorlar.,, Eroin fabrikacıları listler hareketi 1890 senesine doğ- reler uçuşu ! “Her türlü vaziyetlere karşı koymıya | Almanlar bunu silâhsız- | hazır bir halde bulunuyoruz. ,, lığın fena delili sayıyorlar Eerlin, 24 (A.A.) — Bir takım ecnebi tayyareleri hükümet binala. İ rının bulunduğu mahalle ile Berli- inin şark taraflarına Alman bükü - metine karşı bir takım küfürleri ih tiva eden bir çok kâğıtlar attıktan sonra hüviyetlerini tayine imkân ol madan gözden kaybolmuşlardır. Hüviyetlerinin tahkik edilememesi nin sebebi, hava zabitasının tayya- reye malik bulunmaması ve tayya- re limanında bulunan spor tayyare lerinin de ecnebi tayyareleri kadar sür'atli olmamasıdır. Bu hâdise gösteriyor ki, Alman- yanın vaziyeti çok fenadır. Bugün atılan yalnız kâğıt parçalarıdır, ya İyın gazlı bombalar, yangın çıkaran bumbalar atılmıyacağı ne malüm Bu takdirde üzerimize ölüm ve ha rabi saçılacak demektir Eğer Al - manya havada her hangi bir hare ket ve müdafaada bulunmak imkâ nmdan mahrum edilmese ve bir tek zabila tayyaresine malik olsaydı bütün bunlar olamazdı. Suriyede Krallık Yabancı memleketlerden gelenler, | Emir Alinin Kral burada kimlerle nasıl tanıştılar? Bir kadın nasıl eroi Başlarafı Kirinci Sayı/ada seccel olan afyon tüccarı Lean - dros Konstantinidis ile tanışmış, bir kaç gün sonra da, bir kaç se- ne evvel harice afyon ihracatı © yapmış olan cümhuriyet şapkacısı > Marko ile tanışmıştır. Bu tanışmalar neticesinde Ni - ko, İstanbulda bir fabrika kuru- larak eroin yapıldığı takdirde ken- © disinin bunları Fransaya kolay - « Jıkla sokabileceğini söylemiş ve bir haylı görüşmeler neticesinde bu hususta mutabık kalmışlardır. © İhracat işini Niko üzerine al - dıktan sonra iş fabrika tesisi ve €roin imal edecek adamları bul - - kadar afyonu kendisinin tedarik edeceğini ve hattâ kurulacak fab- rika sermayesinin nısfını da vere- ceğini söylemiştir. Sermayenin diğer nısfma Leandroş iştirak et- | ğa başlanmıştır. Eski kurtlar Bu arada, evvelce eroin yapan © Japon fabrikasında çalışmış olan > Hüsnü, Milityadi aranarak bulun- bunlara bir az sonra sabık © manifatura tüccarı Koço da ilti - © hak ve bu suretle kaçakçı kumpan- © yası teşekkül etmiştir. Hüsnü, eroin imalinde çok ih- Bunu Japon fab- © rikasında öğrenmiştir. Hüsnü ken- © disine verilen sermaye ile sedde- > dilen Japon fabrikasından süzgeç » Dile baskı ve fıçıları almış, Koço © Kalyoncu kulluğundaki evi tut - muş, fıçıları ve diğer alâtı taşıya- © rakevin bodrum katında fabri - E kayı kurmuşlardır. $ Marko ilk parti afyonu tedarik etmiş, morfin bas denilen madde | sıtasiyle Fransaya göndermişler - n kaçırıyordu? yapılmış ve Niko bir miktar ala - rak Parise gitmiştir. Kumpanyaya Natari isminde bir İtalyan ile karısı ve kızı da a- lınmıştır. Bunlar yapılan morfin basları fabrikadan Leandrosun A- ğa hamamındaki evine geceleri ta- şrmışlardır. Bu arada şunu kaydedelim ki, kaçakçıların yaptıkları madde ero- in olmayıp morfin bastır, Morfin bas ta eroin gibi beyaz bir tozdur, bazı kimyevi maddelerin karıştı - rılması ile ıslah edilerek eroin ha- line getirilmektedir. Kaçakçılar, morfin basları limana uğrıyan cc- nebi vapurlarındaki adamları va- dir.. Son zamanlarda deniz yolunda sıkı araştırmalar yapılması üzeri - olacağı söyleniyor “Elehrar,, gazelesinin Yafa mu- habiri gazetösine bildiriyor: Kral Faysal Suriye'metelesile ehemmiyetli surette meşguldür.. Emir Alinin Suriye tahtına geti - rilmesi meselesi yeniden ortaya atılmıştır. Tekit edildiğine göre Suriye âli komiserliği Emir Aliyi i Beruta davet etmiştir. Bu ziyaret Suriye tahtı meselesi ile alâkadar- dır. Emir Ali kardeşi kral Fay- sal ile birlikte Parisi ziyaret ede - cektir, Kral Faysal, Ummanda kendi- sini ziyaret eden “Elif ba,, gazete- si sahibi ile Hacı Osman Şrabati Efendiye bu mesele hakkında iza- hat vermiştir. Artık. Syriyenin İraka ilhak e- dilerek Kral Faysalın idaresi al - tında bir hükümet haline getiril - mesi fikri mezara gömülmüşlür. Suriye mustakil ve bir taç altında kalacaktır, Bu taç ta Emir Alinin ne kaçakçılar trenden istifadeye başlamışlardır. Madam Sofo Bu işi de Koçonun baldızı Sofo üzerine almıştır. Sofonun bir kaç kere trenle Atinaya gittiği ve bu radan kaçırdığı morfin basları Ni- konun bir adamına verdiği anla- tacidir, Şimdi, şarkı Erdenin İraka ilha kı ile Emir Abdullahın Filistin tah tma getirilmesi meselesi kuvvet - le mevzuu bahistir, bu mühim pro- je kuvveden file çıkarsa, büyük a- rap vahdeti meydana gelmiş sayr- labilir, ledi, cr Nikonun da lüzumu o - toe ve ecza Berlin, 24 (A.A.) — Macar baş vekilinin Berlini ziyaretine yanlış manalar veren bazı ecnebi ve Al - man gazetelerinin iddiaları, hilâfr- na olarak iyi malümat almakta o- lan bir menba, siyasi noktai nazar dan bu ziyaretin iki memleket ara sındaki dostluğu teyit etmek gibi bir netice vermiş ve M. Goemboes in Berlin hükümetinin siyasi nok - tai nazarları hakkında malümat e- dinmesine yardım etmiş olduğunu beyan etmektedir. Fakat tamamen çiftçi bir hükümet olan Macaris - tanı en ziyade iktisadi meseleler alâkadar ettiğinden Berlinde yapı- lan müzakerelerde asıl bu kabil meseleler büyük bir rol oynamış - tır. Macaristanm Almanyaya yap makta olduğu ihracat, buhran do-| layısiyle ve mütemadiyen artmak suretiyle bir takım müşküllere ma | Amerika ile Sovyetler | Müzakereler neticesinde yakında bif itilâf yapılacak ve Amerika Rusyayı tanıyacak .. Vaşington, 24 (A.A.) — Sovyet Rusya hükümetinin Amerika tara- fından tanınması, Rus-Amerika münasebatı hakkında çok iyi ha - ber alan kimselere göre, temmuz i- çinde olacaktır. Sonra, ticari bir mukavele yapılacak, Sovyet hükü - metinin Amerika sanayiinde mat alabilmesi için krediler açılacaktır. Bu anlaşma Finance Reconstruc - Con coporation'nm Çin hükümeti ile yaptığı anlaşma ile ayni şekilde olacaktır. Türkiyenin son günlerd hava vaziyeti ANKARA, 24 (A.A.) — Zira- at Vekâleti meteoroloji müessese- sinden aldığımız malümata göre haziranın yirmisine kadar hemen bütün Türkiyenin muhtelif mınta- kalarma vakit vakit düşen yağış son iki gün zarfında tamamen ke- silmiştir. Ayın 23 ve 24 ünde Türkiyenin biç bir yerinde yağış kaydedilme- miştir. Buna mukabil gök tama - men açılmış ve suhunet fevkalâde denecek derecede birden bir yük- selmeğe başlamıştır. Gölgede su- hunet; Trakyada Edirnede 33, İs- tanbulda 31, Lüleburgazda 30 de- receye kadar yükselmiştir. | ruz kalmakta olduğundan Mac ristan Almanya ile emtianın Ber) | mal bir surette mübadelesi hut” sunun temin edilmesinde pek 3i/ de menfaattar idi, Nasyonal sosyalist fırkasının * rict işler ofisi, bu müşkülleri orf dan kaldırmak için harici ticaret” besi reisini Budapeşteye göndü miş ve mumaileh selâhiyettar M#" car makamları ile iktisadi mü relere girişmiş ve bu suretle zamanda resmi Alman müme! nin yapmakta olduğu müzakerel” de kendisine yardımda bulunmuf” tur. Ticari münasebetlerin te” maksadiyle yapılan M. Goembo€*” ün Berlin ziyareti neticesi bilâbsf* yapılacak müzakereleri de Alm#” Macar takas muahedesi çeçen daha ziyade genişletilecektir. Bu hususta görüşmeler, Lond!# da, Amerika heyeti mur: azasından ve hükümetin husüf müşaviri William Bullitt ile M. Vİ vinoff arasında yapılmaktadır. Diğer taraftan, dört hü huğday kanfaranamda Amssi”f temsil eden M. Morgeuthan ile Litvinoff arasında siyasi münas€” betler tekrar başlaması ve ikti: anlaşmalar hakkında müzakerel |' de olduğu söylenmektedir. j € Ege mıntakasında; Balıkesird” 33, Manisa ve Denizlide 35, İ# mirde 33, Bursada 32, dere kadar çıkmıştır. Orta Anadoluda 28 — 33 de” ce arasındadır. Yalnız Sıvasta nün en yüksek suhuneti 23 der” ceye kadar yükselmiştir. Bugün Ankarada gölgede > mi suhunet 32 buçuk, güneşte s# buçuktur. En mutedil mınts” Karadeniz sahil mıntakası ii burada gündüz suhunet 21 — ”. derece arasında yükselebilmit tir, En yüksek suhunet Antaly! olmak üzere 38 kaydedilmiştir. şılmıştır. lan eczayı temin ettiği alnaşılmış- Sofonun, fabrikanın basıldığı tır. gün trenle Atinaya gideceği ve Nezaret altında bulundurulan hattâ pasaportunu bile tamamen kaçakçılar 14 kişidir. Bunlardan hazırladığı görülmüştür. başka şebekenin ikinci ve üçüncü Bir gazete, muhafaza teşkilâtır | derecedeki adamlarından bazıları na mensup bir kadının kaçakçılar | ga sorguya çekilmişlerdir. ile görüştüğünü, hattâ sahte aşk Sıhhat Vekâleti eczaneler mü- macerası bile geçirdiğini yazıyor- fettişi İsmail Hakkı Bey, dün du. Filvaki bu işte muhafaza tes- | polis müdüriyetine gelmiş, tahki - kilâtıma mensup bir hanım kulla - | katla meşgul olmuştur. nılmıştır. Fakat bu hanım yazıl| © Diğer taraftan haber aldığı - dığı gibi ne aşk macerası geçir - | mıza göre, ikinci fabrikanm ya - miştir, ne de kaçakçıların yakalan- | kalanması Istanbulda eroin fiatı - masında büyük bir rol oynamış - | nın yükselmesine sebep olmuştur. tir. Evvelce dirhemi bir liraya olan Morfin bas formülünü kaçakçı» | eroinin fiatı birdenbire 2—2,55 lara kimyager Arenakinin verdiği İ liraya çıkmıştır. Londra Konferansı pek Mühim işlerle meşgul !! Her halde Fransızların kan (Baş tarafı 1 inci sayfada) gidişle veremiyecek ve iktısat kon- | ransı terketmek istedikleri ve | feransının bundan sonraki mesai- | hane bekledikleri anlaşılıyor. sinde bulunamıyacaktır. iü iğ Bura siyasi mahafilinin söyle - | Konferans mühim bir İf diğine nazaran Mösyö Daladier öremiyecek ! tekrar Londraya gidebilecek olsa, 8 Yy ii ancak bir kaç gün kalabilecektir.| oOLondra,24(A.A.) — Bar & 15 temmuzda Orange vilâyetinin hafil, bir müddet daha geçi yeli yeni bir yolun küşat merasimi ol- | iktısat konferansının “hen gi duğundan, Mösyö Daladierin bu | bir itilâf vücude getiremiy! gg merasimde hazır bulunması el » | çünkü hali hazırın buna müsai zemmiş?”.. madığını beyan etm: irler