25 Haziran 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

25 Haziran 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

Askeri Fabrikalar umum mü: i İiğünden: | Ticari muhasebe usulleriyle mua- Melâtma vakıf askerlikle alâkası | iyan bir muhasip alınacaktır. İstekliler mektep şahadetname | ** hüsnühâl vesikaları ve istidala- | *iyle en çok 30 haziran 933 akşa -| Wma kadar Umum müdürlük zat i şubesine müracaatları (5333-2880) | Maarif Vekâletinden: Darülfünun Kimya Şubesi Mezunlarına: Orta Tedrisat mekteplerinde Fenbilgisi ve Biyoloji Muallimi olmak istiyen Darülfünun Kimya Şubesi mezunlarının 8 - Temmuz 933 de Awkara'da Gazi Terbiye Enstitös'inde açılacak olan Fen- | bilgisi ve Biyoloji kursuna devamları lâzımdır. Kurs müddeti bir aydır. Hariçten bu kursa devam etmek istiyenlerin ibateleri Ve- kületçe temin olunacaktır. Bu kursa devam etmiyen Kimya şu- besi mezunları ayrıca Fizik veya Tabiiye sertifikaları almamış- larsa Orta tedrisat mekteplerinde o muallimliğe tay'n o'unmıya- caklardır. Taliplerin 6 - Temmuz - 933 kadar birer istida ile Ve- kâlete müracaat etmeleri beyan olunur. (2844) Büyük TAYYARE Piyangosu 15 inci Tertibin 3 üncü keşidesi 11 Temmuzdadır. Bu keşidede Büyük ikramiye 100.000 Liradır. Ayrıca: 25.000, 15.000, 10.000 Liralık büyük kramiyeler ve 50.000 Liralık Mükâfat Vardır. DEER | UCUZLUK TEMİZLİK SÜR'AT VA Sultanahmet Üçüncü Sulh Hu kuk Hakimliğinden: Emine Servet ve Zehra Hanım- larla Vasfi ve Muhitin Beylerin şayian ve müştereken mulasarıf oldukları Aksarayda Yakupağa mahallesinde orta sokakta 1218-5 N. lu ve 195 metre ve 10 santim mikdarında ve heyeti mecmuası 390 lira 25 kuruş kıymeti muham- mineli bir kıt'a arsanm izalei şü- yuu zımnında füruhtu takarrür & derek müzayedeye yazedilmiştir.. Birinci açık artırması 8—8—933 tarihine müsadif salı günü saat on beşte icra kılınacaktır. Kıymeti muhamminenin yüzde yetmiş be * şini bulduğu akdird ihalei katiye - si yapılacaklır. Bulmadığı tak - dirde en son artıranın taahüdü ba- ki kalmak üzere on beş gün müd- detle temdit ile ikinci açık artır - ması 22 — 8 — 933 tarihine mü- sadif salı günü saat on beşte icra olunacaktır. Talip olanların kıy « meti muhammenesinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesini hamilen yevm ve saati mezkürde 933 — 18 N. ile Sultanahmet ü- çüncü hukuk mahkemesine müra - catları ilân olunur. KIT Izmir - Pire - Iiskenderiye Postası E.GE 27 Haziran Salı | de Trabzon Postası CUMHURiYET 28 Haziran Çarşamba 18 de Galata rıbtımından kalkarlar. (2911) ZAYİ — Hüviyet cüzdanımı! zayi ettim. Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur, Beşiktaşta akaretlerde 33 | numarada arabacı Nuri ZAYI — 19341 No.lu maaş i cüzdanımda kullandığım tatbik mühürümü kaybettim. Yenisini kaz dıracağımdan hükmü yoktur. (485M) Hatice BAŞLADI Kitap, Mecmua, Defter, Makbuzlarınızı ve Tabı işlerine Ait bütün iste- ginizi Vakıt Yurdu Ki- tap kısmına veriniz. Basılıştaki nefaset ve ucuzluğu bir | Yerde bulamazsınız Mama i tur. e Satınalma Komisyonu iânları MM VE SA, AL KOM dan: Yerli fabrikalar mamulâtından 310.000 metre çamaşırlık bez ka- palı zarfla münakasaya konmuş - | İhalesi $ temmuz 933 cumar- tesi günü saat 15 tedir. İsteklile- rin nümune ve şartnamesini gör - mek üzere her gün ve münakasa- ya girmek için © gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektupları ile Ankarada M.M. V. SA, AL, ko misyonuna müracatları. (3080) (2556) .. İzmir Mst, M'w. SA, AL. Kom.! dan: 278,600 kilo arpa kapalı zarf | la münaksaya konmuştur. İhalesi! 8-Temmuz-933 cumartesi günü sa-! at 15 tedir. İsteklilerin şartnamesi | ni görmek üzere her gün ve müna- İ kasaya girmek için o gün ve vaktin den evvel teklif ve teminat mektup larile İzmirde Mst. Mv. Satınalma komisyonuna müracaatları. (3095), (2690) Tr — VAKIT 25 Haziran 1933 — Fennin bir harikasıdır. Her nevi sinek, siv- F A Y D A risinek, tahtakurusu, hamam böceği, bit, güve, arı, örümcek, karınca, kırkayak, çiyan ile kedi, köpek gi- bi bayvanat üzerindeki pireler, bitler, kümes bayvanalının, abır- ların, ambarların içinde mevcut her türlü tüfeyiâtı, çiçek, ağaç ve her türlü nebatat üzerindeki böcekleri ve sair bilümum başaratı derhal imha ve ifna eder. Yumurtalarını, sürfelerini,. tohumlarını tahrip ve izale eder. FAYDAnın kokusu gayet lâtif olup kumaş- lar ve ipekliler üzerinde bile katiyyen leke yapmaz. Kuş'ar, be- bekler ve insanlar üzerinde hiç bir zararı yoktur. FAYDAyı di- ğer haşarat oldürücü mayiat ile mukayese edilmesi lâzımgelirse gerek kat'i tesiri ve gerek yan yarıya ucuzluğu ve yerli malı ol- masi hasebile birinciliği kazanır. TURKIYE BiRiKTiİREN RAHAT-EDER | Harp Malülleri ile Şehit yetimlerine dağıtılacak ikramiye paraları hakkında ilân: M. M. Vekâletinden: 1 — 1485 numaralı kanuna tevfikan Harp malüllerile şehit yetimlerine verilecek ikramiye parasından şehit yetimlerine ait olan kısmının 21 - Haziran * 933 tarihine tesbit edilen 38997 şe- di bit yetimlerine dağıttırılmasına başlanmıştır. ğe 2 — Bundan başka 930, 931, 932 senelerinde ikramiyesini alamıyan 6337 şehit yetimlerine de o senelerde emsaline verilen © nisbette ikramiye verilecektir. 3 — Bu ikramiyelere ait havaleler Ziraat Bankası tarafın- dan icap eden mahallere gönderilecektir. 4 — 22- Haziran - 933 tarihinden sonra ikramiye falebinde © bulunan şehit yetimlerinin hakları 934 senesinde yapılacak tew- ziat ta verilecektir. 5 — Malüllere ait ikramiye paralar tefsir kararına göre Harp Melülleri tesbit edildikten sonra iki ay zarfında verilecek ve keyfiyet ayrıca gazeleler ile ilân olunacaktır. (3130) (2910)