30 Haziran 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

30 Haziran 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

>Londradan: i Kontenjanlar umumi bir formülile kaldırılamaz Verdiğimiz muhtırayı Milletler Cemiyeti İktısat Komisyonu reisi teyit etti Cihan iktısat konferanamda kontem. janım ne şekilde kaldırılacağı hakkında ehemmiyetli bir Fikir ihtilâf tebellör mil bir formül ile mi, yoksa her pazarlık suretile başka bir devletle an- İaşarak ırı bu usul kalkacak? Başta İmgiltere olmak © üzere bazı devletler umuma şamil Gormül ile kalk- masını, bir zümre de iki taraflı anlaş malar ün kaldırılmasını iltizam ediyor. Bizim moktai mazarımız. ki tarafından hemmiyetine binaen aynen —. Bu mesele hakkında başmakalemizde de Ahmet Sükrü Beyin mütaleası vardır. Noktai © nazarımızı şu şekilde izah eteniştik: “Tediye müvazenesinin saruretleri Ker memleket ticaret politikasına hâ- kim prensibi teskil eder. Müvazene açıklarını kapatacak me- nabi olmayan milletler, ihracat seviye- Terini müşterilerile iki taraflı itilâflar ya. parak mümkün olduğu kadar yüksek seviyede bulundurmağa mecburdurlar. Türk heyeti murahhasasınca adilâne bir mütekabiliyet olmadıkça, bugünkü şerait dahilinde normal ticari münase- | betlerin tecssüsüne doğru hattâ bir kaç adım atmak bilâmel mümkün değil dir. Tarife himayeciliğinin klâsik meka- pizması hic te ticari hareketlerin tanzi- mine burün icin kâfi değildir. Türk murahhas beyeti objektif ve realist bir tarzda | kontenji ların tedricen ilgası meselesinin tetkik edil- mesini birinci tâli komite reisliğinden rica eder. Eğer ancak normal zamanların ib- tiyaçlarını cevap verebilecek (nazari tarz: haller kabul edilirse, neticeni » olacağını kestirmek müşkül ğildir. Muhtelif milletlerin iletısadi ke nin,şe'niyetlerini hesaba katmayan ka rarların herçihadabât ( tatbikine kalkı- şılmak istenirse, bu milletler her şeye rağmen kendilerini müdafnaya çalışa” caklar, klâsik tarif usullerini bha- mi bir temayül gö: bu milletler ölmek kararını Buhranın yalnız tesirlerini mele iktifa etmemeli, Taşımalı, Bu kadar geniş bir konferansın çıktı. ğimiz fenalıkların yeğane sebebi adde” derek kontenjantman tedbirlerine hü- cum ve bunu mahküm etmesi kat'iyen cezri bir teşhis teşkil edermez. 1927 kom- foransındaki hatalara tekrar düşmeye- Bim. İstediğimiz şey, beynelmilel mukarre- rat iki taraflı itilâflar akti için esas ibzar etmesidir. Hattâ | kontenjantman ve diğer tedbirlerin tedricen kaldırılma- 1 icin bir kaç cihetii itilâflar dahi olsa.” | Milletler Cemiyeti İktisat komus- yonu reisi İsviçreli M. Stuki'nin nok- imi mazarımızı teyit eden nutku şu- dur: .— lsviçre Heyeti o murahhasası buhran devresinde bulunduğumuzu unu- | tacak kadar gaflet gösteremez. Tabii şartların bökim bulunduğu zamanla. | ya sit usul ve kaideleri gayri mak imkânsızdır. Teklif sahiplerin- den olan Norveç oheyeti o 1927 konferansının tesbit etmiş olduğu me- tn üzerinde çalışmamızı ileri sürmüş- | tür. Ve bu meyanda normal ithalâtm | kontenjan metotlarile tayin edilmesi- | win beynelmilel bir itilâfla taahhüdü- nü müdafaa etmiştir. Bu teklife çok mantiki ve yerinde olan ancak bir şar tn ilâvesile ben de iltihak ederim. Şartım sudur: Normal ithalâtr tahdit «tmemeği, normal ihracatımızın vu- kt bulabilmesine bağlı tutmaletır. Ak- si takdirde ayakta durmak imkânsz- dir, Cemiyeti Alkvamın neşretmiş ol- duğu 1932 senesine ait dünya ticare- tinin vaziyetini gösteren eserden aldı- ğim rakamlarla muhterem komiteyi tenvir etmek isterim. Dünya buhra- pı gibi şumullü bir derde çare bul mak ve daha doğrusu bu derdi tahfif etmek için toplanan konferansın bü- tün felâketlerimizin yegâne âmili ve sebebi olarak kontenjantman usulüne çullanmasımı gayri ciddi telâkki ederim. Dünya ticaret hacminin ve kıy- metinin azalmasında başka âmiller olmamış mıdır? Size tarihi sayıvereyim: 1 — 1930 Amerika tarifesi. 2.1931 İngiliz tarifesi ve Ot- tava. 5 — 1931 İngiliz birasınn altın © sasından ayrılarak kıymetinin tenzili. 4 — 1933 Doların altın esasından ayrılması. : 5 — Muhtelif memleketlerde em- taa takyidatınımn indirset usulü olan döviz tahditleri, $ Bütün bu sebepler kasten bir tara- fa bırakılarak kontenjan tedbirleri- pin kaldırılmasını istemek bazı mâl. kalar İtizar Yıldız'dan “Ordu köşkü'ne adı tefrikamızı. bugün koya madık. Arrı itizar ederiz. leketlerin elinden yaşamak için zaru- ri olan muvazene & dan en mü- himini almak ve diğer memleketler ayni kuvvet ve derecede ve bazan da- ha çok müessir silâhları bırakmak de- mektir. İsviçre kontenjan tedbirleri menfi bir zihniyetle ve münhasır mektir.. Malımızı alanlardan müsara- atla mal almak hiç bir vakit gözümü- zün önünden ayırmadığımız bir pren- siptir. Görülüyor ki böyle bir zihni- yetle idare olunan kontenjan sistemi buhranın gayri tabii şartları içinde ve karşılıklı anlaşmalarla tevessül 0- lunabilecek yı ü â mir çaredir. Bugün bu usule bilhassa hücum ©- den belli başlı dört memleket heyeti murahhasası şunlardır: İngiltere, A- merika, Almanya, Halanda, Belçika, Norveç Buhranın ne garip bir tecellisidir ki kontenjan tatbik eden İsviğrenin kontenjan tatbik otmiyen bu memle- ketlere olan ihracatı yüzde 50 ilâ yüz- de 70 nisbetlerinde sukut ettiği halde | bunların İsviçreye olan ihracatları lâ yüzde 29 nisbe- Bu meyanda Holan- olarak hücum eden bu memleketler İsviçre ile olan ticari münasebetlerinde aca- ba fena mı bir iş lardır? Görülüyer ki ihracat hacim ve bil- hassa kıymetinin tenezzüllerinde yal mız bu faktör mevcut değildir. Reisimizin ve muhterem Alman heyeti murahhasasınm kontenjan mü nakaşası münasebetiyle döviz kon- trol ve takyitlerine dair bir kelime sarfetmemelerini kendi cephelerin- den çok tabii bulurum. Fakat bizle. rin bu noktayı tebarüz ettiçneden geçmekliğimiz azim bir gaflet olur. ının kont jan münakaşasından velev ki ruzm. me sırasını takip etmek için olsun ay- rı tutulmasını katiyyen tecviz od yiz. Vs bu hususta İtalyan teklifi bütün kuvvetimizle teyit ederiz. Bir memleketin kontenjanı tahfif etmesi veya kaldırması diğer memleketlerin döviz takyidatı baki kaldıkça ns ma- na ifade eder? Binaenaleyh daha şu- mullü bir mrhakeme ile ve resmi bir lisanla ifade ediyoruz ki konte: manın tedricen kaldırılması meselesi Döviz takyidatından, tarifelerin tah- Hfinden beynelmilel ticarette mühim rol oymyan paralarm istabilizasyo- mundan katiyyen ayrılamaz. Yine tekrar ediyoruz ki” normal ithalâtr kısmamağı taahhim ederiz. Şu şartla ki normal ihracatımız da ze karşı temin edilsin. Bu mahiyette beynelmilel kâğıt üzerindeki taahhüt lerin ne kıymeti olabilir? Muhterem Avusturya murahhasma cevaben şu moktaları itiraf etmekten ir vakit çekinmem. Bizim telâkki imiz şekilde bir kontenjan siste- mi nakit ve ticaret siyasetinin anab- İ larını teşkil eder. Karşılıklı anlaşmalar 'da bir pezarlık zeminidir. Başka tür» lü karşıfİkir anlaşmaların tahakkuku: na da imkân yoktur. Mümkün olduğu kadar fazla mal satabilmek için, müm kün olduğu kadar fazla mal almanm umumi yollarını araştıran. bir sistem nasıl olur da müfrit ve mutaassıp bir milliciliğin tezahürü olarak gösterile- bilir? Muhterem Amerikan murahhasına bir noktayi işaret etmek isterim. A merikan ihracatının kontenjan | t bik etmiyen memleketlerde daha dı rin nisbetlerde düşüp düşmediğini tet- kik etsin. Binaenaleyh bu sistemi tet- kik etmeden ve bilhassa tatbikatında bizim gibi hareket edenlerin bağlan. dıkları zihniyet nazarı itibare alınma enjan” usulünü itti bir hareket değil- Samimi bir kanaat olarak ifade kü hercümercin için- den çıkabilmek için yegâne yolumuz iliş nan karşı» kaylin tekzip ettiği ve yahut taban zıt olarak tahayyül ettiği na- pek sarihtir. Ve her iki tarafın zara» rınadır. da) Alacaklılar” bam borçların alamıyacaklar ve hem de bü yüzde Japonlar bir Mesele çıkaracak Ruslar yeni bir hadiseyi daha protesto ettiler MOSKOVA, 29 A.A. — Tass Ajan # bildiriyor: Habarovsk'dan alınan ha- yakininde bir Japon torpidosu tarafın. dan tevkif edilmiş ve içimdekiler istiç- vap olunmuştur. Diğer taraftan Olga burnu yakininde Kronski mevriindeki hudut muhafızlarınn akibeti meçhuldur. 26 haziranda Kroskiye bir Sovyet komis- yonu gelmiştir. Hadiseler hakkında tah- kikat yapacaktır. MOSKOVA, 29 A.A, — Tass Alan «: bildiriyor: Tekyodaki Sovyet sefiri M. İurenef, Japon hükümetine bir pro- testo notası vermiştir. Bu notada Olga burnu yakininde Japon | torpidosunun girişmiş olduğu hareketler proteslo e. dilmekte ve müerimlerin siddetle ceza- landırılması Japon hariciye nazır muavini, mevzuu bahs torpidonun vazifesi ortadan gay- bolmuş olan birkaç Japon balıkçısınn Be oldukları hakkında tahkikat icrasın. dan ibaret bulunduğu ve torpidonun | Sovyet kara suların geçmemiş olduğu cevabını vermiştir. Tehlike büyüyor Fransızlar Almanyanın va-| ziyetini beyenmiyorlar PARİS, 29 A.A. — Havas bildiriyor: yadaki ehi temilmektedi in de gayet mühim bir dönemeç & tiğini ve şimdi nazi cereyanımı kat'i su. rette harekette bulunma rztırarmda, be rakacağını yazıyorlar. Radikal sosyalistlerin maşiri efkârı 0- BERLİN, 29 A.A. — Volff Ajanam- dan: Almanya'da fırkaların dağıdılma- sı ve bir tek Alman devleti vücüde ge- irilmesi maksadını güden milli hareket ile dağılmasından & çük burjuva fırkaları dağılmışlardır. hareket şimdi merkez fırkasına da sira- yet etmiş! Almanların matem günü BERLİN, 29 A.A. — Volff ajansın- dan; Dün, Versay muahedesinin imzası hatipler Almanyaya zorla kabul etÜrilei imuahedenin Almanya, ya için meticelerinden bahsetmişlerdir. | Birçok müesseselerde is durdurulmuş Sinlalymalar Dançiğ âyanının Hitlerci reisi Varşovada VARŞOVA, 29 A.A, — Yeni Dani. zig âyanının işe başlaması dolayısiyle reis M. Rau ve reis vekili M. Greiser Varşova'yı ziyaret etmek arzu termişlerdir. Leh hükümeti ile serbest şehir âyan meclisi arasında bu i tarihi 8 temmuz olarak tesbit MOSKOVA, 29 A.A. — Sovyet hu- dut müfrezeleri ve birçok gemiler, tay- yareci Mattersfi bulmak üzere araştır- imalarına devam ediyorlar. Bu işten anlar Sovyet in göre Mattern araştırdık” ları “Aleoutiennes” adalarında olamaz, çünkü Mattern daha cenuba giden bir yol takip ediyordu. Maltern'in yanında bir tüfek mühim- mat, balık oltaları ve yiyecek vardı. İzvestin, Mattem seyahati...n feci a. kibetinden, bahsetmenin şimdilik yersiz olduğunu yazıyorlar. tayyareci belki ye- ve inmeğe mecbur olmuştur. Bu erazi çok geniş ve oralarda kimseler olmadığı için bir yere haber verememhtir. Bu ih- timal vardır. Sub bime killiceine kim bomba attı? ROMA, 29 A.A. — Anarşistlerle ba atan adam olarak şüphe ediliyor. —— varidat menbalarından mahrum kala» caklardır. (b) Borçlu memleketler mallarını disi varken, dün- yasalarında tezebzüp ve ahenk- yüzünden stoklarmı elden çıka- klar ve dolaymile muvaze- nesizliğin sebebiyet verdiği bütün akibetlere maruz kafacaklar. Sözlerimi bitirirken muhterem ko- | miteden mesaisinde realist bir zihni- | yetle hareket etmesini rica eder ve kontenjan tedbirlerinin tedricen kal- dırlması için yapılacak karşılıklı an- | Kışa kadar Beklenecek Silâhsızlanma konferan- sında son içtima CENEVRE, 29 A.A. — Silâhları a- zaltma konferansının umumi komisyo. nunda M. Henderson bazı beyanatta bulunarak konferansın taliki mmuvafık kanaatinde olduğunu söylemiş- tir, Bununla beraber M. Henderson kon feransı sona ermiş gibi göstermek mak- sağımı gören ber türlü iddiaya karşı pro- tesloda bulunmuştur. Alan baş murahhası M. Nadolny konferansın talik edilmesini kabul ede- cek bütün memleketlerin bu itibarla si- lâhları azaltma hususunda hazır bulun- mağı teshbüt ettiklerinin şüphesiz sayıl. man gerek olduğunu söylemiştir. M. Nadolny sözüne devamla konfe- ransın taliki teklifini tasvip edecek hü- kümetlerin ağır bir mesuliyet altma gi- recekleri fikrinde olduğunu da kaydet. miş ve demiştir ki: “Herhalde Almanya könferümsi ga- yesine varmasını mümkün içi elinden gelen herşeyi yapmış > ME Bile grek iin Macaristan küçük itilâfa giremez BUDAPEŞTE, 29 A.A. — Çek hari- Giye nazırı M. Benes'in Avusturya ile Macaristanın Küçük itilâfa girmesi me- selesi etrafında verdiği beyanat müna- sebetile Macar çazeteleri yazılar yaz- maktadırlar. Macar matbuatı, Macaristan bugün. künden daha feci bir vaziyette bile olsa kendisini satmiyacağım yazıyorlar ve diyorlar “İktisadi anlaşmalar yapılmadan ev vel siyasi mes halledilmelidir. Y: ni, M. Mussolini'nin projesinde olduğu gibi, muahedeler yeniden tetkik edilme- ti ve silâhlar bırakılmalıdır. ie gisai De Valera mağlüp DUBLIN, 29 A.A, — Dublin Beledi- ye intihabatında, M. de Valera'nın fır- kası mağlâp olmuş, meşrutiyetçi fırka 22 arak kazanmış, de Valera ferkası ise 13 azalık kazanmıştır. dini mağlüp ederek intihap edilmiştir. Seyrisefainin Son günü “ağı 1 inci sahilede) zat İşleri müdürü Hilmi ve muhase- beci Talât B. lerle bazı o memurlar ve müştahdemler | bulunmaktadır. 30-35 kişi de — çoğu müstabdemin- den olmak üzere —tazminat muka- bilinde tasfiyeye tabi tutulmuşlardır. Seyrisefain ile birlikte idare mecli- si de lâğvedilmiştir. Yeni idarelerin birer (Şefler encümeni) bulunacak- tır. Yeni idarelerin faaliyetlerini ta- kip etmek ve diğer bazı işleri gör- mek için bir.rsüddet daha İstanbul" da kalacağım.” Vapurların yeni tarifelerine gelin ce, İkanuni müddet zarfında Vekâlet- to hazırlıyacağız. Müsteşarlık teşki- lâtı derdesti ikmaldir, dün de iki memurumuz Ankaraya gitmiştir.” Diğer taraftan yaptığımız tahki- kata göre, yeni teşekkül etmekte o- lan idarelere celbi mukarrer ecnebi Havuzlar fabrika idaresi, şimdiki yerinde 5 ; Kılağuzluk o müdürlüğü, şimdilik Deniz Ticaret müdürlüğünde yerleş- mektedir. K Yarın yeni idarelerin şefler encü- menleri ilk toplantılarını yapacak. lardır. Sadettin ve Cemil | B.ler ya rm resmen vazifelerine başlıyacak. lardır. N Seyrsefain'in son günü olması do. isile memurlar cuma olmasına rağ men bugün de çalışacaklardır. Seyrisefaine ait binalar Seyrisefaine ait binalardan Topa- nedeki bina ve acenteler o Dışhatlar müdürlüğüne, Karaköy köprüsü ba- andaki bina, yatlar ve motörler A- intikal etmektedir. teavün sandığının vazi- yeti de derdesti tetkiktir. İskenderiye hattı Seyrisefain'in İskenderiye hattının idame edilip edilmiyeceği henüz hiç bir karar yoktur. Yeni kanun, ohükümet isterse, Devlet Deniz yolları işletme müdür- lüğü ile hariç hatlara vapur işletmek için mukavele yapacağını — âmirdir. Binaenaleyh, mesele, hükümet mese. lesidir. Devlet Deniz yolları idaresince ken diliğinden bu hattın idaresi için bir karar almabilmesine imkân görülme- mektedir. Vapurcular . anlaşıyor Vapurcular arkindaki anlaşıma- mazlıklar halledilmiş gebidir. Yerli sirketler komiseri Remzi B. ortaya c kan bazı münakaşaların tabii olduğu | ou ve her seyin yolunda gil Gümrük 4s farifeleri Türk tezi konferansta takdirle karşılandı Avusturya, İtalya, Yunanistan murah- hasları noktâi nazarımıza iştirak ettiler LONDRA, 29 (Sureti mahsusada giden arkadaşımızdan yarısı) — Türk heyeti namına Sami gece B. tarafından müdafaa edilen gümrük tarifeleri hakkındaki noktai nazarımız buğün konferansta yeniden büyük takdir mevzuu olmustur. Avasturya, murahhasları noktai nazarımıza ta kdirle i; İtalya, Yunan irak etmişlerdir. “Sami B. in izahatı konferans heyeti üzerind e büyük tesirler icra etmiştir. Türk tezi açık, ilmi, beynelmil lel ve milli vaziyeti tasrih ettikten sonra umumi larife tenzilâtının an cak iki taraflı ve karşılık © esasına müsteni! mukavelelerle kabil olaca ğını isbat etmekte, mukabil tezlerin ilmi, teknik noktasından cürüklüğ ünü açığa koymaktadır. Türkiyenin Sanayi ve ticaret mukavelesi hakkındaki noktai naza rını anlatan kısımlar hasseten azim .. LONDRA, 29. A.A. — Anadol fonla bildiriyor : akisler yapmıştır, Ahmet ŞUKRU ” ur Ajansının hasusi muhabiri tele- Konferansın bugünkü içtimaında murahhaslarımız gümrük tarife si siyaseti ile en ziyade mazharı noktai nazarını müdafaa ettiler. Tarafımızdan verilen bir alâka ile dinlendi. müsaade millet usulüne dair Türk izahat büyük Tezimiz gümrük tarifelerindeki ağır himaye resimlerinin ve her türlü takyidatın izelesi mütekabiliyet esasına müstenit mukavelelerle kabil olabileceği merkezindedir. İtalyanlar, Avusturyalılar, Yunanlılar noktai nazarımıza takdir i- le iştirak ettikleri gibi diğer heyetler de alâka göstermişlerdir. En ziyade mazharı müsaade millet usulünün bütün ihtiyaçlara uy gun bir şekilde kaytedilmesi de temenniyatımız meyanındadır. Telefon ücretlerine dair karar ANKARA, 29. (Telefonla) — İstanbul telefon ücreti | ihtilâfını halletmeğe memur vekâlet hukuk müşavirlerinden mürekkep komis- yon tetkikatını ikmal etmiştir. Kavar pazartesi verilecektir. — Cenupta yakalanan kaçakçılar ANKARA, 29. A, A. — Haziranın son haftası içinde cenap hudu- damuzda biri kaçağı 831 kilo inhisar kaçağı eşya cinsleri ayrı 37 hayvan elde edilmü lü olmak üzere altı kaçakçı tutulmuş 1504 kilo gümrük ile 9678 defter iştir. sigara kâğıdı ve Sofyada Türk - Bulgar ticaret mua- hedesi müzakeratı başladı SOFYA, 29. ÇDrüliyet) < Türk “Bulgar ticaret muahedesi müza keratına iştirak edecek olan heyetimiz istasyonda Bulgar erkân ve se. #irimiz tarafından karşılandı. Heyet şerefine sefarethanede parlak bir ziyafet verilmiştir, Bugün aBşvekil M. Muşanof sefirimizle heyetten Naki, Cemal ve Ziya B. leri kabul etmiştir. M. Musanof mulâkat esnasında i i memle- ket arasındaki samimi rabıtalardan, iktisadi münasebatın ehemmiye- tinden uzun uazdiye bahsetmiştir. Hemen müzakerata başlanmış tır. İkinci toplantı pazartesi yapıla- Filyos - Eregli hattı elektrikli olacak ANKARA, 29. (Telefonla) — Şimendifer mütahassıslarının işti rakile şehrimizde toplanan komisyon Filyos - Ereğli hattının elektrikle işlemesi meselesini etüd ederek hattın elektrikli olarak inşasına karar vermiştir. Bu Havzada yapılacak tek hatlı bir demiryolu üzerinde bu- harla işleyen lokomotiflerin çektiği trenlerin taşıma kabiliyeti ancak bir milyon 300 bin tonu geçemez. Ereğli limanından yapılacak kömür ihracatı için bu miktar azdır. Bu maksatla hattı çiftleştirmek — suretile verimini arttırmak lüzamar hasil ol muştur. Bu vasiyet karşısında hattın elektrikle işler bir şekilde yapılması ve ilk imkânda elektrik santralinin tesisi kararlaşmıştır. Sıvas - Erzurum hattı yapılıyor ANKARA, 29 (Telefonla) — Sıvas - Erzurum ve Malatya iltisakı hatları inşaat mukavelenamesi bu gün öğleden sonra Nafia Vekâletin- de ve noter huzurunda imza edil mişti Mukaveleye göre Temmuzun beşinci günü etütlere ve Eylül başın da bilfiil inşaata başlanacaktır. Maruf Mehmet timarhanede ANKARA, 29 (Telefonla) — Ankaranın Tüccar namiyle maruf »Mehmet” çıplak bir resmini çıkartarak çıldı bir kıza göndermiş, Fakat resim Zelzeleden 250 kişi öldü BATAVİA, 29 A.A. — 26 haziranda Sumatra” şimalinde olan zelzelede 250 kişi ölmüştür. Avrupalılardan ölen kimse yoktur. -———, Lehistanda deniz bayramı VARŞOVA 29 A.A.—Pat Ajansından: Polonya hahamlar meclisi, bütün Yahu- di halkını deniz bayramma iştirak etme- ğe davet etmiştir. Bütün hutbeler olunacak ve hatipler denizin Polonya için ne ka- dar kimini olduğundan bahsedecek lerdir. VARŞOVA, 29 A.A. — Pat Ajansın. dan; Bütün Polonya şehirlerinde dün akşam deniz bayramı kutlulanmağa baş- armştar. Varşovada dün bir miting, olmuş Bütün halk iştirak etmiştir. Sonra tale nehri kıyılarına gidilmiş, reisicüm- kurun önünden donanaaş yüzlerce va- pur geçmiştir. Yeni İtalyan denizaltısı LA SPEZZİA 29 A.A. — Dün Zaf- i â demire indirildi. fino denizaltı gemisi dd İ 610 ton su çeken bu deniz altı gemisi. | nin uzunluğu 61 metredir i tmarhaneye gönderil mistir. Rivayete göre Tüccar pek rasıya sevdiğine kani bulunduğu zabıtanın eline geçmiştir. Mesleki tedrisat müdürlüğü | Maarif ANKARA, 29 (Telefonla) — 4 ü B. mesleki tedrisat umum ( müdürlü talim ve terbiye azalarından Rü; in tayini muhtemeldir. İnhisar resminden muaf ANKARA, 29 (Telefonla) — Teşvi ki sanayi kanununun 13 üncü maddesi- Be göre inhisar resminden muaf olarak satılmalarına karar verilen mevadı im. İ Gilükiye arasına taş barutunun da katıl masma Heyeti Vekilece karar verilmiş- ——— Bulgarlar muahedelerin tadilini isteyor taraftar yüksek talebesinin iştirakile Sofyada toplanan beynölmilel konferans mesaisini bitirmi! tir. Konferans dağılmadan önce kabul et” tiği bir karar suretinde şimdiki | halde mevcut sulh munhedeleri aleyhinde mi” cadele hususundaki isteğini ve ozmini Sildirmiştir.