10 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

10 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 Dünyada neler oluyor? turies Eski Ispanya kralı on üçüncü Alp honse'un büyük oğlu Prens des As Kübalı matmazel Edelmira Son Pedro ile evlendi. Bidayette buna muarız olan babası; düğünd en sonra oğlunu affetti. Prens des Asturies de tahttan ve prenslikten vaz geçti. Ray üzerinde saraylar Türkiyede tren seyahatleri o ka- dar uzun sürüyor denemez. Bu- nunla beraber yolcuların her türlü istirahatlerini temin eden yataklı ve lokantalı vagonlar var. Şimdi de muhtelif hatlara büfeli vagon- lar ilâve ediliyor. Fakat Amerika tren seyahatleri uzundur. Meselâ Nev - York'tan San Fransiko'ya gitmek için on gün ve dört geceyi trende geçir- mek lâzımdır. Bu sebeplen Ameri- kalılar tren seyahatinin yolcuları sıkmaması için ray uzunluğunda hakiki seyyar saraylar vücuda ge- trmişlerdir. Lüks vagonundan yolcu istedi- Rahat başka bir vogon daha İstanbul İkinci Ticaret Mahkemesin- den: Müddei D.A. Mango ve A. Miko şirketi vekili avukat Lâzaraki B. tara- fından müddasleyh Galatada Mertebani sokağında Kefeli hanında Kefeli zade Yusuf B. aleyhine 386 lira 65 kuruşun maa faiz ve masarif ve eti vekâlet tahsili hakkında ikame olunan dâvada Müddaaleyhin mezkür adreste “ bulun- meçhul günü madığı ve elyevm ikametgâhi olduğu anlaşıldığından tahkikat olan 4-7.033 saat 14 olarak t keyfiyetin ilânen tebliğ edilmiş olma , sına rağmen müdaaleyh mahkemeye i- cabet etmediğinden usulün 401 nci mad desi mucibince gıyap kararı ittihaz ve bu karar 20 giin mtiddetle ilönen teb- liğine ve tahkikatın 129-933 tarihine müsadif salı günü sat 14 de talikine kafar verilmiştir. Yukarıda gösterilen gün ve saatte borçlunun bizzat veya bir diği takdirde hakkında biye icra kılınacağı teb- ANITA 1005. münasebetler teminine çalışacak yer- de, Zenci bir hamalın kendisi şive- sile anladığı tuhaf hikâyeleri dinle- mekle zaman geçirmiş. Öyle ki New - York'a gelinceye kadar başka hiç ile tek bir lâkırdı etmemiş. Fakat Dorothy kendisinden «on derece eminmiş ve o kıyafetle bir ucubeye benzediğinin katiyyen far- kında değilmiş. Sonra da, yanma bir çanta yahut ta bir bavul alacak yerde, eşyalarını Curley'in hediye ettiği çuna kabu- undan yapılmış sepete koymak aklı- va gelmiş. Zaten nerede fena şey var- sa hep Dorothy'nin aklına gelir. Merkez istasyonuna çıkmca 45 inci taddeye doğru gidip bir otel aramış ve ilk tesadüf ettiği otele girmek is- temiz. Fakat otelin kapıcısını, hay- Yazan: Amerikada yolcu trenlerinde bir salon ği yere telgraf çekebilir, hattâ te- lefonla.. konuşabilir. Eğer mektup göndermek istiyorsa bir © steno - daktilo emrine amadedir. Trenler- de berber salonları, banyo daire- leri ve buralarda masajcılar var- dır. Bundan başka yolcuların eğ- lenceleri de ihmal edilmemiştir. Rahat koltuğundan radyo konser- leri dinlenir. Eğer gençler dans et- mek istiyorlarsa, dans vagonu ve bir dans profesörü orada hazır- dır. Bu şerait altında seyahat ha- kikaten bir zevk haline girmi Seyahat son merhalesine varınca, yolcular “yahu, ne çabuk geçti?,, Diye seyahatin bitmiş olmasına müteessif olurlar. DOKTOR Hafız CEMAL Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadan maada hergün öğleden sonra saat (2,30 dan 5 e) kadar İstan- bulda Divanyolunda 118 mümaralı hu susi dsiresinde dahili hastalıkları mua- yene ve tedavi eder. Telefon: İstanbul: 22.398. 4025 DOKTOR Rusçuklu Hakkı Galatasarayda Kanzük eczahanesi karşısında Sahne sokağında 3 numa- ralı apartımanda İ numara. Tercüme: Kâmran Şerif van kabuğundan yapılmış sepete şöy- le bir göz attıktan sonra derhal yo- lanu İcesip: — Otel nizamnamesi içeri vanla girmeği yasak etmiştir.. hay- De- Dorothy itiraz etmek istemiş: — Ayol, bu hayvan bir kere Sonra ölü olmasaydı, en güçlü kuv- vetli zamanında da gene kimseye bir zararı dokunmazdı!. Demiş. Kapıcı cevap vermiş: — Bu hayvana amadillo derler. Bu otele ölü olsun, diri olsun, hiç bir vakit amadillo sokmadım. Otelin ni- zamlarına karşı gelmek sana mı kal dı?.. Dorothy'nin çene yârıştırmak ka- dar hoşuna giden bir şey yoktur. O- MİLLİYET PAZARTESİ 3 ün Manisa Askeri SA. AL. İ | KOM. dan: Fırka kıt'aları ih- İ | tiyacı için 28,545 kilo sade yağı kapalı zarfla münakasa- ya konmuştur. İhalesi 25 tem- muz 933 salı günü saat 15 te dir. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve mü- nakasaya girmek için o gün ve vaktindan evvel teklif ve teminat mektuplarile Manisa- da Askeri Sa. Al. Kom. nuna müracaatları. (3153) (3188) İsparta Askeri Sa. Al, Kom. dan: Eğerdir'deki kit'at ihti- yacı için 129,308 kilo UN ka- pahlı zarfla münakasaya kon- muştur. İhalesi 3 ağustös 933 perşembe günü saat 14 te dir. İsteklilerin şartnameyi gör- mek üzere her gün ve müna- kasaya girmek için o gün ve vaktından evvel teklif ve 776 lira teminatlarile İsparta As- keri Sa. Al, Kom. nuna müra- caatları. (3152) (3187) “»» İsparta Askeri Sa. Al, Kom. yacı için 99,123 kilo UN ka- palı zarfla münakasaya kon- muştur, İhalesi 5 Ağustos 933 cumartesi günü saat 15 tedir. İsteklilerin şartnameyi gör- mek üzere her gün ve müna- vaktından evvel teklif ve 670 lira teminatlarile İsparta As- (3151) (3186) İsparta Askeri Sa. Al. Kom. dan: İspartadaki kıt'at ihtiya- cı için 325,420 kilo UN kapa- lı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 2 Ağustos 933 çarşamba günü saat 15 te dir. İsteklilerin şartnameyi gör- mek üzere hergün ve münaka- saya girmek için o gün ve vak- tından evvel teklif ve 1753 İi- ra teminatlarile İspartada Askeri Sa. Al, Kom. nüna Mü- racaatları. — (3150) (3185) “m Çatalca Mst. Mv. kıt'atr Sk tiyacı için açık münakasa ile 18,000 kilo kok kömürü “alı: nacaktır. İhalesi | Ağustos 933 salı günü saat 14,30'da dır. / İsteklilerin şartnameyi görmek için her gün ve riüna- | kasaya girmek için o gün ve vaktından evvel Fındıklıda 3. K.O. Sa. Al. Kom. nuna gel- meleri (239) (3180) Niğde de ki kıt'at ihtiyacı'i çin kapalı zarfla münakasaya konulan 13000 kilo sade yağı ihalesi 20 Temmuz 933. per şembe günü saat 10 da icra e- dilecektir. Şartnameyi !.gör mek üzere her gün ve müna kasaya iştirak edeceklerin o gün ve vaktinden evvel temi- nat paralarile birlikte Niğde- deki Satmalma Komisyo: na müracaatları. (3121) (2890) 4090 Denizli Askeri SA, AL.KO. dan : Derizlide bulunan kıt'alar ihtiyacı için 315,712 kilo ku- ru ot kapalı zarfla münakasa- ya konmuştur. İhalesi “15 caatları. nun için kapıcıya çatmağa | büşlar miş. — Otele amadille sokmuyorsun.. Amma Timsah derisi bavullara sesi- ni çıkarmıyorsun... Bu ne perhiz; bu ne İahana turşusu. Dorothy o kadar çok söylemiş ki | kapıcı ne diyeceğini şaşırmış. Fakat iş uzanınca etraflarına ahali toplan- mağu başladığı için Dorothy, yürü- meğe mecbur olmuş. Bitişik otel kibar yaşlı kadınlara mahsus bir aile pansiyonu imiş. Do- rethy, otelin divanhanesine girdiği zaman bu kadınlardan bir kaçı da tesadüfen orada — bulunuyorlarmış. Dorothy garsonu beklerken amadille kabuğundan yapılmış sepetini kol- tuklardan birinin koluna asmışmış. O sırada yaşlı kadınlardan birinin de bu koltuğa oturacağı tatmuş. Kadın koltuğun kolunda asılı hay- vanı görünce derhal bayılmış. He- yecan sükünet bulduktan sonra otel müdürü Dorothy'ye şüpheli şüpheli baktıktan sonra: «Boş odamız yek! Demiş. Bunün üzerine Dorothy taliini bir de üncü caddede tecrübe etmiğe mecbur olmuş. Kolordu dan: Tefenni'deki kıt'at “ihti- | kasaya girmek için o gün ve | keri Sa, Aİ, Kom. nuna müra- ! | nameyi görmek üzere her gün 5 TEMMUZ nü saat 11 dedir şartnameyi görmek üzere her | gün ve münakasaya girmek için belli gün ve saatte teklif ve 1421 liralık teminatlariyle Denizlide Askeri Satınalma Ko. na müracaatları. (3129) 4093 (2909) ... Çatalca Mst. Mv. kıt'aları ihtiyacı için açık münakasa | ile 8,000 kilo kuru soğan alma caktır İhalesi 1 ağustos 933 | salı günü saat 11 dedir. İstek- lilerin şartnameyi görmek ü- zere ber gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktin- den evvel teminatlarile Fındık Wda 3 K. Sa. Al. komisyonu- na gelmeleri. (236) (3177) ... 1 F. kıt'atının Üsküdar ci- hetinde bulunan kıt'alarınmn 2750 parça bakır kaplarmın kalaylattırılmasına açık ü- nakasada talip çıkmadığın- dan ihalesi 13 temmuz 933 perşembe günü saat İl,30 za tehir edilmiştir. İsteklilerin sülmmneyi günel iie hak gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktından evvel teminatlarile Fındıklıda 3. K. O. Sa, Al, Kom. nuna gelme- leri (242) (3183) ... K. O. lat'aları ihtiyacı için | pazarlıkla 500 kilo naftalin satın almacaktır. İhalesi 13 temmuz 933 perşembe günü saat 14 tedir. İsteklilerin şart- ve vazarlığa girmek icin © gün ve vaktinden evvel Fın- | dıklıda 3 K. O, Sa. Al. komis- yonuna gelmeleri. (237) (3178) ».. Çatalca Mst. Mv. muhabere güvercinleri ihtiyacı için açık münakasa ile 10 kalem kuş yemi alınacaktır. İhalesi 1 a- ğustos 933 salı günü saat 14 tedir. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve mü- nakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teminatl: rile Fındıklıda 3 K. O. Sa, Al. Komisyonuna müracaatları. (238) (3179) > Catalca Mst. Mv. kıt'aları hayvanatı ihtiyacı için açık münakasa ile 30,000 kilo ku- ru ot almacaktır. İhalesi 1 a- | © Zustos 933 salı günü saat 11,30 dadır. İsteklilerin şart- nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o | gün ve vaktından evvel temi- natlarile Fındıklı'da3 K. O. Sa: Al, Komisyonuna yel leri, (240) (3181) ... Çatalca Mst. Mv. için açık münakasa ile 40,000 kilo fırn odunu alınacaktır. İhalesi 1 Ağustos 933 salı günü saat 15,30 da dır. İsteklilerin şart- nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel temi- matlarile Fındıklıda 3. K.O. Sa. Al, Kom. nuna gelmeleri. (241) (3182) Bana öyle geliyor ki şayet kader Dorothy . ayarında kazlara kar- 9 daima lütufkâr davranmamış ol- saydı, galiba Dorothy'e kendini kabul edecek temiz bir otel bulmak nasip olamıyacaktı. in ondan sonra mürac at, bürüm seçe ektiren sinema yıldızlarının oturdukları Al gonenir oteli olmuş. Tam e kapıdan geçerken meşhur komik Malek'le ar- kadaşları tepdili kıyafet olarak bir maskeli balodan dönüyorlarmış. Onun için Dorothy'yi divanhanede gören ©- tel memurları onu da maskeli bale- dan dönüyor zannetmişler, bir oda göstermişler. Hatalarını sonra anla- mışlar ama iş işten geçmiş. * Artık Dorothy'yi bir daha odadan — Bunun üzerine, iyi giyindiği İ- gin bir genç kızı göz hapsine alan bu insanlara kabalıklarını anlatmak icap etti, Hepsine şöyle fena fena bir bak- tem... diyor. Hanımefendi: Samimi hıfzıssıhlırnız için kuvvetli ve taaffün elzemdir. müessir bir muzâf Iysol GARÇUE DEPDSER i müstahzarını kullanmak suretile muzur mikropları ve fena kokulaf taharrüşü olmaksızın defi ve izale edebilirsiniz. Bütü doktorlar, samimi (taharetinizde Lysol kullanmanı tavsiye ederler. Salgın hastalıklar vukuunda sirayeti defi için pe mükemmel bir tedbirdir. Haşaratın itlâfında da pek müessirdi Alâmeti farikamızı ve unvanı ticaretimizi hamil bulunmıyan mf masil müstahzarları reddedinir. Fabrikatörleri: Sehuelke & Mayr A. G. Hambourg. Umumi acentası: S. Jakoel mahtumu, İstanbul, (4045) Beykoz Malmüdürlüğünden: Anadolu Hisarında Göks uda 110 ira muhammen ki metli kârgir karakolhane enka zı 25-6-933 tarihinden itibt ren 20 gün müddetle satışa çı karılmıştır. 15 Temmuz 933 cumartesi günü saat 13 te ihale edilece tir. Taliplerin Sg üdürlüğüne müracaatları. 18) Kırklareli Vilâyeti Daimi Encümeninden: Kırklareli memleket Hastanesi için tahminen (1200 lira kıymetinde (126) kalem ecza ve laburatuvar, Röntket alâtı tıbbiye 26 Temmuz 933 Çarşamba günü saat on beşi ihale edilmek üzere açık münakasaya konmuştur talipleri şartnamesini görmek ve müna kasaya iştirak etmek (oüzef Kırklareli daimi encümenine müracaatları ilân olunur. 4224 (3099) mami v Devlet Matbaası Müdürlüğünden Plân ve şartnamesine tevfikan matbaa kitap ambarları yaptırılacak tahta raflar ile bazı tamirat kapalı zarf usuli münakasaya konmuştur. İhale 31 temmuz 933 pazartesi güf saat 14 de İstanbul Defterdarlı ğında yapılacaktır. Şartnarf ler 20 kuruşluk damga pulu mukabilinde Devlet Matbaası M dürlüğünden almabilir. Münakasaya iştirak edeceklerin Mimar veya Mühendis € maları ve Ticaret Odasından mukayyet olduklarına dair ve ka ibraz etmeleri lâzımdır. Teklif mektupları ile icap eden * saik ihale gün ve saatinden evvel Devlet Matbaası Müdürlüğ ne makbuz mukabilinde tevdi edilecektir. (3174) İstanbul Beledi; Sarıyer Belediye Şubesi Müdüriyetinden: Rumeli Hisar? kele karşısındaki meydan mahaİlimin müzayedesi 20-7-933 # şembe gününe kadar uzatılmıştır taliplerin saat 14,5 te daf encümenine müracaatları. (3189) —————— İm Ticaret. İşleri Umum Müdürlüğünd en: 30 İkinci Teşrin 390 tarihli kanım hüleimlerine göre tescil edilmis olan © 'nehi şirketlerinden (Fiat) Anonim Şirket i bu kere müracâatla Türkiyedeki v rı bulunan Mösyö Ginzeppe Barbicriye Ve Sebastianö Ferrero'ya verilmiş ole? tün vekâletnameleri feshettiğini ve şirketin Türkiye vekilliğine şirket namına Y pacağı işlerden doğacak davalarda bütün mahkemelerde dava eden, edilen ve üç sfatlarile hazır bulunmak üzere Mösyö Ginzeppe Ciano'yı tayin ettiği bildirmiş ve Jâzemgelen vesikaları vermiş tir, Keyfiyet kanuni hükümlere uyg görülmüş olmakla ilân olunur. (5356) » Naim Vapur İdaresi İzmir Sürat Postası ADNAN apıru ir Perşembe sürü Saat tam 18de doğrul Re bareket eder. Tafsilât için Gala ta Gümrük karşısında Site Fran- sez Han No.12 Tek: 41041 15335) 4184 Deniz Yolları İşletmesi ACENTALARI : Karaköy - Köprübaşı Tel, 42162 Sirkeci Mübürdar zade han Telefon: 22740 ei e İSKENDERİYE POSTASI EGE Vapuru 11/7/933 sah günü saat İl de Galala rıhtımındı! İzmir - Pire - İskenderiyeye kel kar, (3159) 4301 KARADENİZ POSTASI İstanbul Ikinci İcra Memorluğun- dan: Paraya çevrilmesi mukarrer ya- tak odası salon takımı 13-7-983 perşem- be günü saat 17 den itiberen birinci 2- © bur metir Dotel George Sonra, azametli bir tavurla, maruf aktörler ve muharrirler için ayrılmış olan yere gidip oturmuş. Orada meş- çık arttırma süretile Beyoğlunda Ta- nel Sarı Lütfi caddesinde 394 - 306 mobilyacı mağazasında satılacağından taliplerin mahallinde memuruna müra- caatları ilân olunur. (5348) kendisini gi müş ve'al renkli tuvaleti adamın zerinde öyle mülhiş bir tesir yapmış o şaşkınlıkla ona bir masa gözlerimi Berotliy” biz istakoz, bir Sağır malül mış ve bu suretle kibar kadınlar sıra- sma girdiğini hissetmiş. Bunun üzerine, âdeti vechile gar- sonla derhal çanciğir akbap | olmuş. Garsona ilk sözü revüye girmek için Nev « York'a geldiğini söylemek ol- muş. Corson meseleyi hemen George'a açmış. Lokantaya devam eden meşa- hir bu haberi alınca bir curtunadır başlamış. Dorothy bütün Algonguir lokantasına maskara olmuş. İşin asıl zevkini yuvarlak masa yâ ranı meşhur edipler ve müneleki! çıkarıyorlarmış. Çünkü bu ediplerin <n ediplerinden biri dalından bir kızı revöye yerleştirmei i Syormuş. Ba kem Derothy'den çok başka hünerleri de varmış! . Bu Tat bu vesile ile, elinde bir tavsiye mektubu olduğu halde bile Mister Ziezfield'in yanına yaklaşabilmenin ne güç bir iş olduğumu bittecrübe öğren elüniş. Bu genç kız “vempir,, denilen teh- Cumhuriyet Vapuru 1277/933 çarşamtf günü saat 18 de Galata rıht” mından kalkar. (3160) likeli kadın tipinde güzel bir kontesi taslağı imiş. Siyah | saçlı, yah gözlü, halinde korkunçluk bolşevik aleyhdarlığı gibi bir şey * zilen ve eski tarzda sarkık küpelt” karşı bir meyli mahsssü olan bir K dınmış, Dorothy diyor ki: İmsan gittiği yerde nazarıdikkati celi Kim bu?,, diye soruyordu.. Asıl şayanıdikkat ciheti bu şil şapka,, romanındaki genç kadar çenesi Trajediye kaçan tarafı fazla old” ğu için revüye girmesi pek te caiz öilmiş, şivesi bozuk olduğu için id oynamasına da imkân yolu. F niyeti İngilizceyi ve kalı gibi komusmağı ö öğrenilir (Devamı