10 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

10 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

illiyet Hıncahınç dolu bir Ankara treni Ankaralıları İstanbula getiriyor. Ankara-İstanbul yolculuğu pahalı! Sayfiye ve dinlenme ihtiyacını tatmin için Ankara civa- rındaki yayla ve ormanlara bir şeyler yapılamaz mı? Ankara - Yalova - İstanbul yolu ANKARA, 8 (Milliyet) — Anado- ha şehir ve kasahalarının hemen hep- si her yaz mevsimi muhakkak sayfi- yelere çıkar. Bu sıhhi bir Hüzum, iyi bir âdet, bir zarurettir. Vaktile bu şehirlerin kuruluşların. daki hatalar bu külfetleri istilzam et- tirmektedir. Daracık sokaklar içinde, üst üste, küçücük pencereli evlerde oturanlar yaz gelince iyi ve bol hava almak, bütün kış höcrelerde bunalan ciğerlerini düzeltmek için kimi k. ba ve şehirleri civardaki bağlarma, kimi de yaylalara göçerler ve hiç ol- mazsa üç dört aylarını oralarda bol güneş, bol hava, bol iyi sular içinde geçirirler. Ankaramızın havası sağlam ve iyi- dir, şehir bol ve muntazam semt bah- gelerile doludur, içecek iyi su bulun- maktadır. Buna rağmen iklimi yayla iklimi olduğundan kışı gibi yazı da serttir. Bütün kış ve bahar mevsimlerinde durmadan, arı gibi çalışan halk, bir 8z da bu sert güneşten (kurtulmak, hiç olmazsa bir ay yumuşak bir iklimde, asude bir zaman geçirmek is- ter. Şüphe yok ki bu bir haktır. Hem öyle zaruri bir haktır ki hükümet bi- le memurları için senede bir ay izin kabul etmeyi lüzumlu görmüştür. Ankarada oturanlardan parası ©- lanlar bu bir ayı İstanbulda geçirir- ler. İktidarına göre kimi her sene, ki- mi de iki üç senede bir çoluk çocuk toplanıp İstanbulda kalmış eski evle- fine, yahut akraba ve dostlarma, bir kısmı da otellere, pansiyonlara gider- ler, Hele şu günler İstanbula gidenle- rin çoğaldığı günlerdir. Bazısı hava almak, bazısı, İstanbulda kalan yakm ıkrabalarmı görmek, bazısı da deniz dânyösu yapmak için İstanbula git- mek üzere akşamları trene binenler bugünlerde en mühim bir yekün, bir İstanbul yolcularının kalabalık teşkil eder. ... Fakat ne olursa olsun bu kalabalı- ğın dörtte üç buçuğunu hava almıya, istirahat etmiye gidenler teşkil eder. Biz bu gidenlere bir şey demiyoruz, paraları var gidebiliyorlar, bu: bolca istirahat ve zevk etmelerini te- menni ederiz. Ancak, parası yetişmi- yenleri düşünüyoruz ve bunlar için de bir imkân bulunmasını istiyoruz. Istanbul için tren ücretleri halk ta- Demiryollar ld esi de diger hatları besli; kat ne ii ki hakikat, hakikat. tir ve filhakika İstanbula tren ücreti pahalıdır. Bir kaç çocuklu bir ailenin şöyle İstanbula bir gidiş gelişi yıkım- eşyası naklediliyor. . dır. Binaenaleyh böyle bir ailenin, ö#- tahalli ise, en evvel yol parası gözünü korkutur. Diyeceksiniz ki Yalevaya otobüs- ler bir kişiyi beş liraya, oradan da vapur yirmi beş kuruşa | İstanbulâ nakleder. Fakat ya yol zahmetine be diyelim? Kaç babayiğit bu (büyük külfete katlanabilir? uzak yerlere gitmesi tatlı bir hayâl- dir. Yapılacak iş bunlar için pratik bir çare bulmaktır. Bu gidenler behemehal İstanbul ve Bursayı görmek için gitmiyorlar. Ek- serisi iyi hava almak için bu masrafı ihtiyar ediyorlar. Bizce en ameli çare şudur: Anka- ranın civarında fevkalâde güzel, hat- Ankara - İstanbul Telefonu Günde nekadar konu- şuluyor? ANKARA, 9 (Milliyet) — Anka- rada telefon aboneleri her gün biraz dahâ fazlalaşmaktadır. Geçen sene ilâve edilen binlik santral da dolmak üseredir. Bugün açık telefon aböne İ numarası hemen dört yüz küsur ka- İ dar bir şey kalmıştır. Ismarlanan otuz bin metrelik kablolar (o sonbaharda İ teslim edileceğinden bunların tesellö münde bu açıklar da dolmuş olacak- tır. Gelecek sene santrala bir binlik daha ilâve edilmesi muhtemeldir, 932 temmuzunun birinden 933 tem- muzunun birine kadar Ankara ile İs- tanbul arasında 128,400, — Bursa ile 316, Yalova ile 34, Alpullu ile 5, Eti- mesutla 836; 932 senesi teşrinisanisi- nin birinden 933 senesi bir temmuzu- na kadar Avrupa ile 1810, Eskişehir- le 1461 mükâleme olmuştur. Gün geçtikçe merkez, İstanbul ve Avrupa telefon mükâlemeleri ehem- miyetli bir şekilde artmaktadır. Ankara mükâlematı günde on yedi arasında ehemmiyetli bir yekün arzetmektedir. Giy Ankarada yeni bir mecmua ANKARA, 7 temmuz — Türk matbuatı pek yakında kıymetli bir san'at mecmuası kazanacaktır. An- karada Nahit Sırrı, Yaşar Nabi ve Sabri Esat Beylerin teşebbüsile “Var- bk, isminde bir san'at ve fikir mec- muası * çıkarılmaya o başlanıyor. 15 temmuzda çıkacak olan ilk sayısın- da bir çok tanınmış muharrirlerimi- zin makale ve hikâyelerini ve he. men bütün genç kıymetlerin şiirle- rini bir arada toplryacak mecmua san'at âlemimizde vücudu hissedilen bir boşluğu dolduracağın- dan bu teşebbüsü memnuniyetle ha- ber veriyoruz. — ———— ve fakat kullanışlı yerler yaptırmalı. dırlar. Bunların rağbet görmemesine imkân yoktur. Halk bunlara beheme- hal akın edecektir. Bundan başka daha kolay ve daha ucüz bir çare de budur: | Her aile, dostları ile toplaşıp kamplar yapma” hdır. En medeni memleketlerde bile bu bir usüldür. Çadır ceddimizin ma- hdır ve bugün hiç bir erkek gösterile- mez ki harpte bulunmamış ve çadır. da yatmamış olsun. Hem bu bir zevk, bir yeniliktir. Bir çok mektepler bunu bugün tatbik et- mektedir. Bu iktisat devrinde bu en fazla rağ- bet görmesi lâzımgelen bir usüldür. Hülüsa: Bu kadar didinme ve yo- rulmalar arasında senede bir ay ok sun istirahat ve bol hava mühim bir ihtiyaçtır, ihmal edilmeğe gelmez bir olan bu tâ faydalı banyoları bulunan orman- lar, güzel yaylalar vardır. Buralarda sermayedarlar birleşerek az masraflı zarurettir. S.R. Yüzme yarışları Neticesi Kimler birincilikleri kazandılar? Ankara mıntakası tarafından Karadeniz yüzme havuzunda ter- tip edilen yarışlar cuma günü ya- pılmış ve çok güzel olmuştur. 100 metre hız yarışında Altın- ordudan Faik Bey birinci, Güreş kulübünden Raif B. ikin, al mışlardır. 400 metre dayanma yarışında Gençler Birliğinden Necmi B. bi- rinci ve Kemal Bey ikinci gelmiş- lerdir. Arka üstü yüz metre hız yarı şında Fikret Bey birinci gelmiştir. Bunlardan başka bayrak yarış- ları yapılmıştır. Cama günü Karadeniz havuzunda yüzenler ve ğlenenlerden muliği: telif in tibalar. , N ANADOLU Türk Sigorta Şirketi 4 Üncü Vakıf Han İstanbul ihtiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin (w 60)ı Türkler elindedir. Türkiye İş Bankası tarafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve müdürler keyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirke- tidir. Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen acentalarının hepsi Türktür. Tür- kiyenin en mühim müesseselerinin vebankalarının sigortalarını icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil sigortalarını en iyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda zararları sür'at ve kolaylıkla öder. Telgraf: İMTİYAZ - Telefon: İst. 20531 4028 BÜYÜK TAYYARE PiYANGOSI 15. ci tertibin 3. cü keşidesi 11 Temmuzdadır Bu keşidede Büyük ikramiye 100.000 Liradır Ayrıca: 25.000, 15.000, 10.000 Liralık büyük ikramiyeler ve 4037 50.000 liralık bir mükâfat vardır. Znarfâma #odümler Yerli Mallar Pazarı İstanbul: Bahçekapı En sağlam Hereke ve Feshane Kumaşlarından Usta bir makastar, iyi ilzeme ile iki prova yarak dikecektir. Dr. A. KUTİEL y'de Abdullah Efendi. lo kantası sırasında 33 numaraya 'TAŞINMIŞTIR. — “5085) Askeri fabrika- lar ilânları Dr. IHSAN SAMİ Bakırköy Barut fabrikala- | ÖKSÜRÜK ŞURUBU rmda biçilmiş (44100) kilo İ Öksürük ve mefes darlığı boğmaca ve kuru ot açık arttırma ile satı | esmk yl lcaktır, Otları görmek isti” nda balam s2 (5088p yenler her gün arttırmaya gir ag 3621 mek için 13 Temmuz 933 per | | eaaanemnyiesnmnan şembe günü saat 14 te fabrika | Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri ya gelsinler. (297) o (2897) Müdürü ETEM İZZET «82 İGazetecilik ve Matbaacılık T. A. $. Gedikpaşada Jandarma agi Satınalma Kortisyonundan: PE Jandarma kıt'atı ve mües sesatı ihtiyacı için o takasa tabi olmak şartile (Beş yüz) (o kilo Klor maiyet dö Kinin kompi simesi kapalı zarf münakasası ile satın almacak ve münaka-” sası 20 Temmuz 933 perşembe günü saat on beşte yapilacak tır. İsteklilerin şeraiti anlamak üzere her gün ve münakasa ya girmek için mezkür günün muayyen ssatine kadar ilk teminat makbuzları ve teklif namelerile (© komisyonumuza müracaatları. (2904) 4129 PEPE BESE RE ise EJSEREE İİİ EE ERER